بهترین روش های برندینگ (برندسازی) کدامند؟

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش

با توجه به محبوبیت رسانه ‌های اجتماعی، اینک کسب و کارها به سختی می توانند با سایر رقبا، رقابت کنند در نتیجه خیلی زود کنار گذاشته می شوند. همچنین با راه ‌اندازی بسیاری از کسب و کارهای جدید، بازار هر روز متراکم ‌تر شده و بسیاری از کسب و کارها که برند نام آشنایی نیستند، در میان سایر برندها گم می شوند. اگر به عنوان یک کسب و کار نگران نام برند و تصویر ذهنی خود در افکار مردم هستید، بهتر است به برندینگ فکر کنید.

گرچه بسیاری از افراد تصور می کنند که کسب و کار آنها نیازی به تاکتیک برندسازی ندارد، اما تجربه نشان داده است که هر کسب به کاری، هر چقدر کوچک، باید استراتژی برندینگ را در پیش بگیرد. این فرصت به کسب و کار داده می شود تا به عنوان یک برنده همیشه در صدر انتخاب ‌ها باشد. در ادامه، سوال شما را در خصوص برندینگ و برندسازی چیست، پاسخ خواهیم داد.

لیست مطالب

برندسازی چیست؟

 برندینگ به زبان ساده به این معنا است که، در دنیای تجارت و بازاریابی، مفهوم برند به کاربر کمک می کند تا محصول، خدمات و یک کسب و کار را بشناسد و آن را نسبت به رقبا متمایز بداند. یک برند دارای هویت است، این هویت شامل ترکیبی از عناصر بصری است که به کاربر کمک می کنند، در شناسایی کسب و کار، خدمات و محصولات موفق عمل کند. عناصر بصری می تواند شامل پالت رنگی، لوگو، تایپوگرافی و گرافیک باشد. برندسازی ترکیبی از عناصر بصری است که با لحن، صدا و سایر عناصر کلیدی می توانند یک هویت منحصر به فرد را برای برند ایجاد کنند. اگر فرایند استراتژی برندسازی به خوبی اجرا شود، به کسب و کار کمک می کند تا برجسته شود و رشد قابل توجهی را تجربه کند.

اما برندسازی کسب و کار بسیار پیچیده است و باید تاکتیک‌ های خاصی را برای آن در نظر گرفت. این تاکتیک ‌ها که برنامه‌ های بلند مدت هستند، در نهایت به رشد کسب و کار کمک می کنند. اهمیت برندینگ باعث شده است، بسیاری از کسب و کارها در برنامه‌ریزی کاری خود، شرکت‌ هایی را برای پیاده‌سازی تاکتیک ‌های برندسازی خود انتخاب کنند. تاکتیک‌های برندسازی ویژگی‌ های به منحصر به فرد کسب و کار شما را بیان می کند، امکان رقابت با رقبا را فراهم می کند و می توانید به راحتی خود را به کاربران معرفی کنید.

اهمیت تاکتیک برندسازی در استراتژی بازاریابی

با توجه به درک برندسازی چیست،  نکته حائز اهمیت این است که تاکتیک‌ های برندسازی در استراتژی بازاریابی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 کمک به معرفی کسب و کار

از خدمات برندسازی کمک به معرفی کسب و کار است. اگر می خواهید به اندازه ای کسب و کار شما مطرح شود که در همه جا از محصول و خدمات شما صحبت شود، باید در استراتژی بازاریابی تاکتیک ‌های برندسازی را لحاظ کنید. بازاریابی که می تواند شامل بخش ‌های مختلفی از جمله مدیریت رسانه اجتماعی تا تبلیغات باشد، با در نظر گرفتن تاکتیک‌ های برندسازی موفق‌تر خواهد بود. یک لوگوی خلاقانه و یک عبارت جذاب می توانند نشانه‌ های خوبی باشند که به طور گسترده شما را معرفی کنند.

بهبود روش تبلیغات

اگر تبلیغات کسب و کار خود را به درستی انجام ندهید، موفقیتی در پی نخواهد داشت. برندسازی و تبلیغات در یکدیگر تنیده شده ‌اند. اگر می خواهید بخش تبلیغات خود را بهبود ببخشید، باید کمی زمان و تلاش را برای معرفی برند خود صرف کنید. قطعاً اگر نام تجاری موفقی نداشته باشید، در حوزه تبلیغات فرصت ‌های زیادی را از دست خواهید داد.

مزیت برندسازی

مزیت برندسازی

معرفی کسب و کار

از مهمترین مزیت ‌های برندسازی این است که کسب و کار شما به راحتی قابل تشخیص است و از این طریق می توانید به پایگاه گسترده ‌تری از کاربران دست پیدا کنید. بدین ترتیب به عنوان رهبر بازار شناخته شده و تمام صنوف با برند شما آشنا خواهند شد.

وفاداری مشتری

قطعاً برندسازی باعث می شود ارزش کسب و کار شما افزایش پیدا کند و این منجر به وفاداری مشتری خواهد شد. بیشتر کسب و کارهایی که برندسازی قوی دارند، توانسته اند گروه بزرگی از مشتریان خود را وفادار نگه دارند.

استقبال از خدمات و محصولات جدید

زمانی که تاکتیک برندسازی را اعمال می کنید، می توانید به راحتی خدمات و محصولات جدید خود را بدون زحمت زیادی در بازار معرفی کنید. اگر از گذشته برند شما در بین مردم شناخته شده است و توانسته اند با برند شما ارتباط برقرار کنند، قطعاً از محصولات و خدمات جدید شما نیز استقبال خواهند کرد. از طریق برندسازی می توانید نشان دهید که چه کاری انجام می دهید و به کدام ارزش ها احترام می ‌گذارید.

بازخورد سازنده

از طریق برندسازی می توانید تعامل بیشتری با مشتریان خود ایجاد کنید. آنها فرصتی پیدا می کنند تا بتوانند نظرات و احساسات خود را نسبت به برند شما بازگو کنند. با بررسی نگرانی ‌های مشتریان نسبت به خدمات و کالاها می توانید هر کاستی را در فرایند خدمات بهبود بخشیده و قبل از اینکه اجازه دهید مشکلات کوچک به مشکلات بزرگ تبدیل شوند، آنها را حل کنید.

افزایش اعتبار

زمانی که شما برند خود را تثبیت و برای برندسازی تلاش می کنید، این نشان می دهد که شما در صنعت و حوزه فعالیت خود جزو متخصصین به شمار می ‌آیید. اگر نشان دهید که تخصص شما مرتبط با زمینه کاری است، قطعاً مردم تمایل بیشتری برای تعامل با شما خواهند داشت.

مراحل برندینگ

با توجه به کسب و کار و صنعتی که فعالیت می کنید، می تواند مراحل برندینگ با نتایج متفاوتی روبرو شود.

مشخص کردن هدف

باید مشخص کنید قصد برندسازی چه چیزی را دارید، آیا می خواهید بر روی یک محصول تمرکز داشته باشید یا خدمات ارائه دهید، یا به طور کلی شرکت و نام کسب و کار خود را برندسازی کنید. تیم برندینگ اگر نسبت به خواسته و نیاز شما شفافیت کامل دریافت کنند، می توانند استراتژی ‌های برندینگ را با اطمینان بیشتری در نظر بگیرند. باید مشخص شود که کسب و کار شما برای چه چیزی تلاش می کند، از چه چیزی کسب سود می کند، چه کیفیتی را ارائه می دهد و طراحی محصولات چگونه است.

تحقیق در مورد بازار هدف

اگر می خواهید به مخاطب هدف دست پیدا کنید باید ویژگی‌ ها و عادت‌ های رفتاری مخاطبان را مورد بررسی قرار دهید. با کشف مخاطب هدف می توانید آنها را با برند خود همراه کنید.

شناسایی رقبا

با شناسایی بازار هدف و بررسی تاکتیک ‌هایی که رقبای شما به کار گرفته ‌اند، می توانید استراتژی‌ های متفاوت را در نظر بگیرید. زمانی که رقبا را شناسایی کنید، متوجه خواهید شد که در بازار در کدام نقطه ایستاده ‌اید. با تجزیه و تحلیل رقبا، بررسی موفقیت ‌ها و شکست ‌هایی که داشتند، ویژگی محصولاتی که ارائه می دهند، می توانید یک مقایسه انجام داده و از این طریق بر نقاط ضعف خود غلبه کنید.

در نظر گرفتن چشم انداز

در نظر گرفتن چشم انداز

در چشم انداز برند باید اهداف بلند مدت خود را در نظر بگیرید. داشتن چشم انداز کمک می کند تا انگیزه بهتر و بیشتری برای رسیدن به هدف داشته باشید.

ارائه محتوا

محتوا نقش بسیار مهمی در نفوذ تصویر مثبت یک برند در ذهن مخاطب دارد. برای برندسازی باید یک استراتژی محتوایی در نظر بگیرید. با انتخاب محتوای مناسب، کسب و کار شما می تواند جزو برجسته ‌ترین ‌ها باشد و ذهن مخاطب را درگیر کند.

در نظر گرفتن یک پیام

اگر برای برند خود یک داستان یا یک پیام ایجاد کنید، قطعاً بهتر در ذهن مخاطب باقی می‌ مانید. اگر داستانی را روایت می کنید باید کاملاً منسجم و احساسی باشد و قهرمان روایت در نهایت به برند دسترسی پیدا کند.

توجه به عناصر بصری

یک برند را می توانید با طراحی بصری نشان دهید. با طراحی لوگو و در نظر گرفتن طیف رنگی، فونت و سایر اجزا می توان المان ‌های به خصوصی را در معرفی برند ایجاد کرد.

توجه به لحن

از اصول برندینگ، توجه به لحن است. هر محتوایی که تولید می کنید و آن را در وب سایت‌ ها یا رسانه‌ های اجتماعی منتشر می کنید، باید از یک لحن یکسان برخوردار باشند. داشتن یک لحن ثابت کمک می کند تا کاربر، برند شما را زودتر شناسایی کند.

یکپارچه سازی

شما باید در محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، هویت و تصویر برند خود را لحاظ کنید. اگر از پالت رنگی مشخصی استفاده کرده ‌اید، اگر لوگو دارید، باید آن را در وب سایت ‌ها، رسانه‌ های اجتماعی و تبلیغات آنلاین یا آفلاین در نظر گرفته و یکپارچه سازی را رعایت کنید.

برجسته نشان دادن نقطه قوت در برندسازی

کسب و کارهایی که یک نقطه متمایز دارند، موفق‌تر خواهند بود. نقطه تمایز که به معنای یک ارزش منحصر به فرد است، می تواند برند شما را نسبت به سایر برندها متفاوت نشان دهد. نقطه تمایز شما با سایر رقبا می تواند در ارائه قیمت مناسب، کیفیت بهتر، ارائه خدمات ویژه، ضمانت و موارد این چنینی باشد. با در نظر گرفتن این وجه تمایز می توانید اصولی‌تر برندسازی کنید.

وفاداری به برند

در آموزش برندسازی یکی از مواردی که مورد توجه قرار می گیرد، وفاداری به برند است. آنچه باعث می شود کاربران اطمینان بیشتری به یک برند داشته باشند، این است که تغییرات مداوم وجود نداشته باشد. اگر پی در پی تغییراتی را در برند ایجاد کنید، موجب سردرگمی کاربر خواهد شد.

عناصر اصلی در برندسازی

با توجه به تعریف برندینگ تاکتیک های بسیاری برای برندسازی وجود دارد اما برای هر یک از آنها باید عناصر کلیدی را در نظر گرفت. در واقع این عناصر پایه و اساس هر استراتژی برندینگ به شمار می ‌آیند.

هویت برند

لوگو نقش مهمی در برندسازی دارد. برای ایجاد هویت برند، لوگو را طراحی و آن را در وبسایت ‌ها و رسانه‌ های اجتماعی منتشر کنید. داشتن لوگو بسیار منحصر به فرد است و کسب و کار شما را برجسته نشان می دهد.

نام برند

برند باید دارای یک نام تجاری به یاد ماندنی باشد که تنها در چند کلمه بتوان هویت، ارزش و هدف کسب و کار را خلاصه کرد.

اصالت برند

اصالت یک برند بسیار اهمیت دارد. بسیاری از مردم، کسب و کارهایی که می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، تعامل و خدمات واقعی ارائه می دهند را انتخاب می کنند. با نشان دادن یک تصویر مثبت و واقع‌گرایانه می توان ارتباط عاطفی خوبی را با کاربر ایجاد کرد.

شخصیت برند

یک برند باید ویژگی ‌هایی داشته باشد که به ایجاد روابط بین کاربران کمک کند.

چشم انداز برند

هر یک از برندها در پشت نام تجاری خود دارای اهداف و ایده ‌هایی هستند که الهام بخش رشد کسب و کار آنها به شمار می ‌آید.

هدف برند

هدف برند شامل دلایلی است که کسب و کار به تجارت ورود پیدا کرده است و تلاش می کند به برخی از خواسته‌ ها دست پیدا کند. در کتاب برندسازی، اهدافی که یک برند می تواند دنبال کند، به طور مفصل توضیح داده شده است.

  ارزش‌ های برند

برخی از ویژگی‌ها و باورها در کسب و کارها وجود دارد که کسب و کار برای آنها آغاز به کار کرده است.

 مخاطب برند

مخاطب هدف جمعیتی است که برند قصد دارد به آنها دسترسی پیدا کند.

انواع برندینگ

انواع برندینگ

برندسازی محصول

برندسازی محصول یک استراتژی است که هدف آن ایجاد یک برند قابل تشخیص برای یک محصول خاص است که از این طریق بتوان به بازار هدف دسترسی پیدا کرد. تمامی شرکت ‌ها، سازمان‌ ها و کسب و کارها می توانند از طریق این استراتژی برای بازاریابی محصولات خود استفاده کرده و شناخت افراد را نسبت به محصولات خود افزایش دهند. برندسازی لباس، برندسازی لوازم آرایشی، برندسازی لوازم صوتی از جمله برندسازی هایی هستند که به طور گسترده انجام شده است. اپل یک نمونه برندسازی موفق محصول است که در سراسر دنیا شناخته شده است.

برندسازی خدمات

یکی از انواع برندینگ، برندسازی خدمات است. شرکت ‌های بسیاری هستند که خدمات متفاوتی را ارائه می دهند. استراتژی برندسازی برای ارائه خدمات خاص، کمک می کند تا مزیت ارائه خدمات برای کاربران بیشتر آشکار شود. از جمله شرکت ‌هایی که خدمات قابل توجه ارائه می دهند می توان به شرکت‌ های خطوط هوایی، بیمه‌ ها و بانک ها اشاره کرد.

برندسازی خرده فروشی

این برندسازی مربوط به فروشگاه ‌ها و خرده فروشانی است که به طور انحصاری تنها یک محصول خاص را به فروش می رسانند. به عنوان مثال شرکت اپل دارای فروشگاه ‌های متعددی در سراسر جهان است که فقط محصولات اپل را عرضه می کنند.

برندسازی شرکتی

این برندسازی در ایجاد یک شخصیت برای مجموعه کلی یک شرکت، تمرکز دارد. از این طریق می توانید شرکت خود را به کاربران بهتر معرفی کنید. از جمله تفاوت برندینگ شرکت و برندینگ محصول در این است که در برندسازی محصول، یک محصول را در نوک پیکان قرار داده و تمام تاکتیک‌ های برندسازی را برای یک محصول انجام می دهند. اما در برندسازی شرکتی طیف گسترده‌ ای از محصولات و خدمات در بر گرفته می شود.

برندسازی جغرافیایی

از طریق این استراتژی برندسازی می توان محصولات و خدماتی که تنها در یک منطقه خاص ارائه می شوند، را برجسته کرد. هتل‌ ها، جاذبه‌ های گردشگری و کسب و کارهای محلی جزو کسانی هستند که از این استراتژی می توانند برای برندسازی استفاده کنند.

 برندسازی فرهنگی

از طریق این برندسازی می توان ارتباط ‌های فرهنگی و سبک زندگی را معرفی کرد. شرکت ‌های گردشگری از جمله شرکت‌هایی هستند که از این استراتژی می توانند استفاده بهینه کنند.

برندسازی شخصی

برندسازی می تواند به صورت شخصی باشد. به این معنا که به توانایی ‌ها، استعدادها و دیدگاه‌ های منحصر به فرد یک شخص تمرکز دارد. این استراتژی بیشتر در میان سلبریتی ‌ها، سیاستمداران، اینفلوئنسرها، رهبران فکری، پزشکان، وکلا و افراد خاص طرفدار دارد. برای این استراتژی بازاریابی می توان به ایلان ماسک اشاره کرد. ایلان ماسک به دلیل بیش از ۱۰۰ ساعت کار در هفته، همراه با پشت کار و تعهد به چشم انداز، علی رغم مواجهه با شکست‌ های مکرر، فردی مهم و شناخته شده است.

برندسازی آنلاین

برندسازی آنلاین را با نام برندسازی اینترنتی نیز می شناسند. در بستر اینترنت از طریق وب سایت، وبلاگ‌ ها، رسانه‌ های اجتماعی، برند یک کسب و کار معرفی می شود. استارباکس از جمله کافی شاپ ‌های زنجیره ‌ای است که از فضای آنلاین استفاده کرده است و از محتواهایی که توسط کاربران تولید می شوند، برای برند خود استفاده می کند. در واقع نشان می دهد که مصرف کنندگان جزئی از برند استارباکس هستند. فعالیت در فیسبوک، اینستاگرام و توییتر و دنبال کنندگان بسیار، نشان از موفقیت این برند در برندسازی آنلاین است.

برندسازی آفلاین

معرفی یک کسب و کار و شرکت از طریق تحولات فیزیکی از جمله شرکت در نمایشگاه ‌ها، رویدادها و یا معرفی برند در تبلیغات چاپی و بیلبوردها، در گروه برندسازی آفلاین قرار می ‌گیرند.

نحوه انتخاب تاکتیک برندسازی

برای برندسازی چند تکنیک مهم را باید در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که هر یک از این استراتژی ‌های برندسازی می تواند در حوزه کاری نتیجه متفاوت داشته باشد. نمی توان استراتژی ‌های برندینگ یک شرکت را برای تمام شرکت ‌ها در نظر گرفت.

باید ارزش ‌های اصلی و استراتژی کسب و کار خود را کاملاً مشخص کنید، باید مشتریان هدف خود را شناسایی کنید و در قسمت تایپوگرافی، پالت رنگ، طرح ‌بندی، همه چیز مطابق با تصویر کسب و کار شما باشد. زمانی که مخاطب اصلی خود را مشخص کردید، اینک می توانید پیامی را که برای آنها در نظر گرفته‌ اید منتشر کنید.

در آموزش برندینگ، برای پیاده سازی استراتژی‌های برندسازی توصیه می شود این مسئولیت بزرگ را به شرکت‌های بزرگ واگذار کنید. تنها حرفه‌ای ‌ها هستند که می توانند راهکارهای موثر را برای برندسازی کسب و کارها ایجاد کنند. با توجه به تجربه ‌ای که دارند قطعاً راه حل ‌های بهتری را ارائه می دهند. گرچه ممکن است شما ایده‌ هایی را برای برندسازی داشته باشید، اما به دلیل تجربه، تخصص و اطلاعات گسترده تیم های برندسازی، توصیه می شود این مسیر را در کنار حرفه ای ها باشید.

انواع تاکتیک برندسازی

برای هر تغییری که امکان دارد در کسب و کار شما رخ دهد، باید آمادگی کامل داشته باشید، چرا که هر تغییری نباید مانع از اجرای تاکتیک‌های برندسازی شوند. برندسازی یک فرایند مستمر است که پایانی برای آن متصور نیست. ممکن است شما به اهداف خود دست پیدا کنید، اما این پایان کار نیست و با تغییر سال و جلو رفتن زمان، باید تغییرات را در استراتژی ‌های برندینگ خود لحاظ کنید.

شرکت در برنامه‌ ها

یکی از موثرترین تاکتیک ‌ها برای برندسازی که اغلب نادیده گرفته می شود، صحبت کردن در مورد برند است. رویدادهای بسیاری برگزار می شوند که شما می توانید با حضور در این رویدادها در معرض دید بیشتری قرار بگیرید و اطلاعات بیشتری را در خصوص کسب و کار خود بیان کنید. این تاکتیک بیشتر برای شرکت ‌های نوپا، کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ‌ها توصیه می شود.

از مهمترین مزیت‌ های این تاکتیک این است که می توانید به صورت شفاهی تمام مسائل و نکات مربوط به محصولات و خدمات خود را بهتر توضیح دهید. اما از معایب این تاکتیک این است که کسانی که اعتماد به نفس بالایی ندارند و در هنگام سخنرانی دچار اضطراب و استرس می شوند، نمی توانند موفق شوند.

توجه به مشکلات

اگر مشتریان نسبت به کالا و خدمات شما دچار مشکل شده اند، باید بر روی مشکلات تمرکز داشته باشید و به آنها پاسخ دهید. از این طریق مردم شما را به دلیل ارائه خدمات عالی، تحسین خواهند کرد. این تاکتیک برای انواع مشاغل توصیه می شود، علاوه بر اینکه رضایت مشتری جلب می شود، تبلیغات برند نیز صورت گرفته است و مشتری وفادار خواهد ماند.

دریافت استانداردها و گواهینامه‌ ها

اگر با توجه به کسب و کار خود توانسته اید استانداردها و گواهینامه ‌های مختلف را از سازمان‌ های متعدد دریافت کنید، توانسته اید اعتماد را در افراد به دست آورید. همه مشاغل می توانند از این تاکتیک برای برندسازی استفاده کنند، زمانی که مشتریان با برند شما برخورد می کنند، تصمیم گیری برای آنها آسان‌تر خواهد بود، چرا که گواهینامه ‌ها و استانداردها شما را تضمین خواهند کرد.

محتوای ویدیویی

یکی از استراتژی ‌های برجسته این روزها برای برندسازی تولید محتوا به صورت ویدیویی است. کاربران محتوا را دوست دارند و اگر به درستی اجرا شود، از آن استقبال می کنند. برای همه کسب و کارها به ویژه کسب و کارهایی که به تازگی تاسیس شده ‌اند، این تاکتیک بسیار کاربردی است. با تاثیر بصری که بر روی کاربر می‌ گذارد، می تواند در آینده به موفقیت کسب و کار شما کمک کند. البته این تاکتیک جزو تاکتیک ‌های گران محسوب می شود و تنها کسب و کارهایی که درآمد بالایی دارند، می توانند این روش را انتخاب کنند. البته توجه داشته باشید اگر محتوای ویدیویی بسیار طولانی باشد، برای کاربر می تواند خسته کننده باشد.

اینفوگرافیک ‌ها

اینفوگرافیک ‌ها که به عنوان ابزار بصری شناخته شده هستند، می توانند یک برند را به صورت متمایز نشان دهند. با قرار گرفتن رنگ‌ ها و اشکال در کنار یکدیگر می توان محتواها را به محتوای تصویری تبدیل کرد تا متمایز و قابل توجه باشند. این تاکتیک که باید از طریق نرم ‌افزارها انجام شود، جزو تاکتیک‌ های مقرون به صرفه به شمار می ‌آید.

رسانه‌ های اجتماعی

اگر در رسانه‌ های اجتماعی یک حضور قوی داشته باشید، تصویر برند خود را دقیق ‌تر ارائه می دهید. تمامی مشاغل می توانند این تاکتیک را انجام دهند، علاوه بر اینکه می توانید به مخاطب گسترده دسترسی پیدا کنید، تعامل با مشتریان نیز آسان ‌تر خواهد شد. نکته ‌ای که وجود دارد این است که رسانه ‌های اجتماعی متعدد هستند و اگر بخواهید در همه آنها فعالیت داشته باشید، مدیریت همه آنها می تواند چالش برانگیز باشد.

در بین شبکه‌ های اجتماعی در حال حاضر اینستاگرام توانسته مخاطب بیشتری داشته باشد. با برندسازی در این شبکه می توانید به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید و با بارگذاری محتواهای ارزشمند برند خود را بیشتر معرفی کنید. برای برندسازی باید فعالیت مستمر در شبکه ‌های اجتماعی داشته باشید. در اینستاگرام مارکتینگ که به معنای تبلیغات در اینستاگرام است، اگر از استراتژی های درست استفاده کنید، منجر به دیده شدن شما در اکسپلور اینستاگرام می شود. به طور کلی بازاریابی شبکه اجتماعی همچون  لینکدین مارکتینگ می توانند در برندسازی بسیار تاثیرگذار باشند.

راه اندازی وب سایت

در کنار شبکه‌ های اجتماعی وب سایت ‌ها توانسته اند در برندسازی بسیار موفق عمل کنند. با راه اندازی وب سایت می توانید برند خود را به مخاطبان هدف بیشتری معرفی کنید. در نظر گرفتن یک قالب خاص، سئو، طراحی حرفه ‌ای، ارائه امکانات بیشتر، طراحی واکنش گرا و بارگذاری محتوا با سرعت بالا، هر یک می توانند کمک کنند وب سایت شما در صفحه اول گوگل و در رتبه اول گوگل قرار گیرد.

وبلاگ نویسی

از گذشته تا به امروز وبلاگ نویسی به عنوان یکی از استراتژی‌ های موثر در برندینگ شناخته می شود. وبلاگ‌ ها قدرت تاثیرگذاری بسیاری دارند اما این استراتژی می تواند مورد استقبال همه کسب و کارها واقع نشود، چرا که جمع آوری اطلاعات می تواند کاری زمان بر اشد.

تبلیغات

در طراحی برندینگ، تبلیغات راه دیگری است که می توانید برند خود را معرفی کنید. در بسترهای مختلف امکان انتشار تبلیغات وجود دارد که می توان به تبلیغات به صورت آفلاین اشاره کرد که به صورت چاپی در بیلبوردها، مجلات و روزنامه است. همچنین می توان تبلیغات را به صورت صوتی و تصویری برای رسانه ‌های رادیو و تلویزیون انجام داد. اما در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ یا تبلیغات اینترنتی توانسته اند موفق‌تر عمل کنند. این تبلیغات که می تواند در شبکه ‌های اجتماعی، وب سایت ‌ها و موتورهای جستجو منتشر شوند، در برندسازی بسیار موفق‌تر عمل کرده ‌اند. هرچه میزان تبلیغات بیشتر و به صورت پیوسته و مداوم باشد، در تثبیت برند شما در ذهن کاربر تاثیرگذارتر خواهد بود.

تبلیغات در گوگل، تبلیغات کلیکی، گوگل ادوردز، گوگل دیسکاور از جمله راهکارهای برندسازی در موتورهای جستجو هستند. در واقع بازاریابی با گوگل می تواند معرفی برند شما را تضمین کند.

نوع دیگری از تبلیغات، تبلیغات دهان به دهان است. در این روش نیاز به هیچ هزینه، تاکتیک و استراتژی  خاصی نیست. اگر می خواهید این گونه برند خود را تبلیغ کنید، باید محصولات و خدمات خود را با کیفیت بالا ارائه دهید تا رضایت مشتری را جلب کرده و نظرات مثبت دریافت کنید.

مسیر گذشته

اگر در گذشته مراحلی را برای برندینگ انجام داده ‌اید و نتایج قابل قبولی دریافت کرده ‌اید، می توانید همان مراحل را ادامه دهید. تاثیرگذاری این تاکتیک می تواند بیشتر باشد، چرا که در گذشته خود را ثابت کرده است و جزو روش ‌های قابل اطمینان به شمار می ‌آید. اما از معایب این تاکتیک این است که با وجود تغییرات در دنیا استراتژی‌ های جدید موفق تر هستند.

سخن پایانی

برند دارای عناصر مشهود و نامشهود است که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر به مصرف کننده یا مشتری کمک می کنند تا یک محصول خاص را در میان سایر محصولات، بهتر شناسایی کنند. برندها می توانند پیام‌ های مختلفی را منتقل کنند، در واقع این برندها هستند که می توانند بین محصولات و خدمات تمایز ایجاد کنند. برند می تواند نشان دهد که یک محصول ارزان‌ تر، گران ‌تر، موثرتر، خوشمزه ‌تر یا سالم ‌تر است.

اگر می خواهید در این چالش، موفق ظاهر شوید و برند شما در بین سایر رقبا بیشتر دیده شود، بر روی برندینگ تمرکز ویژه ‌ای داشته باشید. مجموعه دارکوب بخشی از فعالیت خود را به برندینگ اختصاص داده است. با توجه به اهمیت برندسازی برای کسب و کارها تلاش کرده ایم تا با یک تیم حرفه ‌ای صفر تا صد برندسازی را با بهترین تاکتیک ‌ها برای کسب و کارهای نو پا و کوچک انجام دهیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته