هزینه تبلیغات در اینستاگرام  

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
هزینه تبلیغات در اینستاگرام  

بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی می تواند شما را بهتر به کاربران معرفی کند. برای مشاغل و کسب و کارهایی که باید با خریداران و یا مصرف کنندگان کالا در تعامل باشند، استفاده از بسترهایی همچون شبکه ‌های اجتماعی می تواند آنها را در مسیر موفقیت قرار دهد. زمانی که صحبت از شبکه ‌های اجتماعی می شود، در بین گزینه‌ ها اینستاگرام توانسته به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب در میان ایرانیان معرفی شود. این پلتفرم با بیش از 40 میلیون کاربر در ایران توانسته نسبت به سایر شبکه های اجتماعی بستر مناسب تری برای معرفی کسب و کارها، فروش محصولات و ارائه خدمات باشد. یکی از راه های معرفی کسب و کارها در اینستاگرام، تبلیغات و اینستاگرام مارکتینگ است که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

اهمیت اینستاگرام مارکتینگ

در ابتدا بگوییم کسانی که از اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده نمی کنند، فرصت بزرگی را از دست داده‌ اند. این پلتفرم جذاب با تصاویر و ویدیوهای خیره کننده، توانسته کاربران بسیاری را جذب کند. گرچه بسیاری از اینستاگرام برای اشتراک گذاری فعالیت های روزانه خود با دیگران استفاده می کنند، اما بخش بزرگتری از کاربران اینستاگرام، از این فضا به عنوان یک استراتژی بازاریابی مدرن برای کسب و کار خود استفاده می کنند. برای کسب و کارهایی که برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود به عموم افراد نیازمند هستند، اینستاگرام یک پلتفرم مناسب است. در دنیای امروز که برندسازی متکی به تصاویر و ویدیوهای خیره کننده است، اینستاگرام توانسته نسبت به پلتفرم ‌هایی که تنها می توانند متن ‌های ساده را منتشر کنند، گوی رقابت را برباید.

هدف اینستاگرام مارکتینگ

شما می توانید از فضای اینستاگرام با دو هدف مختلف استفاده کنید، یک هدف شما می تواند تنها معرفی برند باشد، هدف دیگر می تواند علاوه بر معرفی برند، فروش کالا و ارائه خدمات باشد. قطعاً برای فروش کالا و ارائه خدمات باید فعالیت خود را در اینستاگرام هدفمند کرده و از استراتژی ‌هایی استفاده کنید که بیشتر دیده شوید تا افراد بیشتری شما را دنبال کنند. استراتژی کاربردی برای دیده شدن از دو طریق صورت می گیرد، فعالیت مداوم شما در اینستاگرام همراه با سئو اینستا، یا از طریق تبلیغات. در ادامه هر یک را راهکارها که می توانند برند شما را بهتر معرفی و فروش شما را افزایش دهند، توضیح خواهیم داد.

سئو اینستا

ممکن است شما در طی روز زمان زیادی را برای فعالیت در اینستاگرام صرف کنید، اما اگر موارد سئو را در اینستاگرام رعایت نکنید، می توان گفت زمان شما بیهوده گذشته است. در نظر گرفتن سئو اینستا کمک می کند تا زحمات شما برای فعالیت در اینستاگرام دیده شود.

بهینه سازی پروفایل

پروفایل اولین نقطه تماس شما با کاربر است، بنابراین باید در انتخاب تصویر و متن دقت کافی داشته باشید تا بتوانید کاربران را برای دنبال کردن صفحه خود ترغیب کنید. بنابراین پروفایل اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید. با وجود یک بیوگرافی منحصر به فرد، یک عکس پروفایل مناسب، درج راه ‌های ارتباطی، مشخص کردن نوع فعالیت خود، می توانید به راحتی خود را به کاربران معرفی کنید. توصیه می شود عکس پروفایل با لوگوی محصولات شما مرتبط باشد، تا شناسایی شما در لیست کاربران آسان‌تر باشد.

تصاویر منحصر به فرد

یکی از فاکتورهایی که باعث جذب کاربر در اینستاگرام می شود، عکس ‌های منحصر به فرد، با کیفیت بالا و جذاب است. شما باید از نظر بصری محصولات خود را به گونه ‌ای معرفی کنید که برای کاربران جذاب باشد. باید ترفندهایی را برای عکاسی با تلفن همراه خود آموزش ببینید تا بتوانید با کمترین هزینه اما تصاویر زیبا، جذاب و منحصر به فردی را خلق و در صفحه خود به اشتراک بگذارید. قطعاً این بهترین راه برای حضور قوی شما در اینستاگرام و در ادامه فروش بیشتر خواهد بود.

انتخاب کپشن مفید

انتخاب کپشن مفید

در بازاریابی محتوا در اینستا، کپشن معرفی محصول شما باید مختصر، اما بسیار مفید باشد. شما باید مطالب را به گونه ‌ای ذکر کنید که کاربر علاقمند به خرید شود، یا کاربر تشویق شود به سایت شما مراجعه و اطلاعات تکمیلی را در آنجا دریافت کند. علاوه بر متن در کپشن، شما می توانید هشتگ ‌های مهمی را درج کنید. هشتگ‌ های مرتبط با کسب و کار خود که امکان جستجوی آنها توسط کاربران بیشتر است، می تواند بسیار موثر باشد.

هشتگ مناسب

برای رسیدن به بخش وسیعی از کاربران، هشتگ ‌ها یک راه عالی به شمار می‌آیند. با بررسی صفحه‌ هات رقبای خود و شناسایی هشتگ ‌هایی که به کار برده ‌اند، می توانید از این فرصت استفاده کرده و این هشتگ ‌ها را در کپشن‌ های خود و یا در استوری ‌ها لحاظ کنید. توجه داشته باشید که هشتگ انتخابی شما باید با محصول و خدمات شما مرتبط باشد. شما می توانید از یک هشتگ مخصوص برای محصولات خود استفاده کنید، تا زمانی که کاربران این هشتگ را در نوار جستجو مشاهده می کنند، بلافاصله شما را شناسایی کنند. اگر برای کسب و کار خود یک شعار تبلیغاتی در نظر گرفته‌ اید آن را به عنوان هشتگ در تمامی پست‌ های خود لحاظ کنید. بهترین نوع پست در اینستا باید با هشتگ های مرتبط منتشر شود تا کاربران بیشتر را مورد هدف قرار دهد.

تعامل با کاربر در کامنت

تعامل با کاربران می تواند سکوی پرتاب موفقیت شما باشد. حتی اگر کسب و کار شما بسیار کوچک است، اما زمانی که در بخش نظرات، پاسخ کاربران را می‌دهید، این به معنای اهمیت دادن به کاربران است. با ایجاد یک رابطه دوستانه می توانید نقطه نظرات مثبت را دریافت کرده و برای بهتر شدن صفحه کاری که خود آنها را لحاظ کنید. حتی می توانید با مراجعه به سایر صفحات که در مسیر کسب و کار شما فعالیت دارند، وارد گفتگو و تعامل شوید.

انتشار نظرات کاربران

اگر می‌خواهید اعتماد کاربران و فالوورهای خود را بیشتر جذب کنید، توصیه می شود از طریق اسکرین شات نظرات و پیام ‌های مثبت کاربران را نسبت به کسب و کار خود یا محصول مورد نظر، در قالب استوری به نمایش بگذارید تا کاربران اعتماد بیشتری داشته باشند. این استراتژی برای کسب و کارهایی است که به تازگی وارد اینستاگرام شده‌ اند و فالوورهای زیادی ندارند، می تواند برای جلب اعتماد بسیار مفید باشد.

فعال در بخش استوری

یکی از خدمات اینستاگرام، استوری است، که می تواند یک فضای خوبی برای معرفی محصولات شما باشد. از طریق استوری اینستاگرام شما به طور مداوم می توانید در پلتفرم ظاهر شده و محصولات و خدمات خود را به طور مداوم در معرض دید کاربر قرار دهید. استوری‌ ها باید داستان گونه باشند تا کاربر ترغیب شود تا تمام استوری‌ ها را بازدید کند. در استوری آخر می توانید کاربر را به سایت و یا بخش فروش هدایت کرده و از او بخواهید که ثبت خرید انجام دهد. زمانی که در بخش استوری به طور منظم فعال باشید، الگوریتم اینستاگرام را شکست داده‌ اید و شما همیشه در صدر فید‌های کاربران اینستاگرام قرار می‌گیرید.

در نظر گرفتن تخفیفات

در نظر گرفتن تخفیفات

اگر می‌خواهید کاربران و فالوورهای خود را به کاربران دائمی تبدیل کنید، توصیه می شود از بسته های تخفیفی یا بسته ‌های جایزه‌دار استفاده کنید. می توانید در مناسبت ‌های مختلف با ارائه کد تخفیف، صفحه اینستاگرام خود را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کرده و ثبت سفارشات را انجام دهید.

اشتراک گذاری مطالب در زمان مناسب

برای انتشار یک تصویر یا یک ویدیوی جذاب ساعت ‌ها زمان صرف کرده‌ اید، اما با اشتراک گذاری در زمان نامناسب نمی توانید بازخورد خوبی را از کاربران دریافت کنید. گاهی ممکن است پست‌ های خود را در زمانی منتشر کنید که درصد آنلاین بودن کاربران بسیار پایین است، بدین ترتیب تعامل خوبی با کاربر نخواهید داشت. از طریق ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام می توانید رفتار کاربران خود را ارزیابی کرده و زمان مناسب را برای اشتراک گذاری پست در نظر بگیرید.

ثبت مکان در اینستاگرام

یکی از راهکارهایی که در اینستاگرام می توانید کسب و کار خود را معرفی کنید، استفاده از ثبت مکان در اینستاگرام است. می توانید با اشتراک گذاری ویدیوها و یا تصاویر خود همراه با درج موقعیت مکانی، فروشگاه خود را به راحتی به کاربران معرفی کنید. بدین ترتیب می توان گفت بخشی از کاربران خود را می توانید از طریق لوکیشن اینستاگرام به دست آورید. موقعیت مکانی می تواند یک موقعیت مکانی جعلی و یا یک موقعیت مکانی دقیق باشد. کاربران با کلیک بر روی موقعیت مکانی می توانند اطمینان بیشتری نسبت به کسب و کار شما پیدا کنند بنابراین سعی کنید در انتخاب موقعیت مکانی دقت کافی داشته باشید. توجه داشته باشید برای درج موقعیت مکانی در اینستاگرام باید از فیسبوک استفاده کنید.

تبلیغات در اینستاگرام

به طور کلی تبلیغاتی که در روش ‌های مختلفی انجام می شوند، هر یک با هدف خاصی ارائه می شوند، تبلیغات اینستاگرام برای معرفی برند، افزایش ترافیک سایت و افزایش فروش است. اینستاگرام را به عنوان یک پلتفرم بصری می شناسند، بنابراین تبلیغات متنی نمی تواند چندان موثر باشد. تبلیغاتی که همراه با یک تصویر یا مجموعه ‌ای از تصاویر و یا ویدیو هستند، می توانند به طور قابل توجهی نظر مخاطبان را جلب کنند.

از مهمترین مزیت ‌های تبلیغات در اینستاگرام می توان به دسترسی به طیف گسترده ‌ای از کاربران اشاره کرد. همچنین تعامل و اشتراک گذاری نظرات در اینستاگرام بسیار راحت‌تر است و می توانید بدون محدودیت کسب و کار خود را معرفی کنید. علاوه بر این تبلیغات در اینستاگرام، نسبت به تبلیغات سنتی همچون تیزرهای تلویزیونی و یا بیلبوردهای خیابانی و یا تبلیغ در اینترنت در صفحات جستجو، هزینه بسیار پایین‌تری دارند.

تبلیغات در صفحات عمومی پر بازدید

نوعی از تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات در صفحات عمومی پر بازدید است. این صفحات عمومی گرچه کاربران زیادی دارند اما کاربران آنها هدفمند نیستند و ممکن است بازخورد بالایی را دریافت نکنید. از صفحات عمومی پر بازدید می توان به صفحات طنز و سرگرمی اشاره کرد. تقریبا فالوورهایی که این صفحات را دنبال می کنند، در طیف گسترده ‌ای از سن هستند و می توانند از هر حوزه کاری باشند.

تبلیغ در صفحات سلبریتی‌ ها

می توانید در پیج‌ های سلبریتی‌ ها نیز تبلیغات خود را انجام دهید. قطعاً تعرفه تبلیغات در هر یک از پیج‌ ها متفاوت خواهد بود. ممکن است با انتخاب پیج ‌های سلبریتی ‌ها نتوانید بازخورد خوبی را دریافت کنید، چرا که معمولاً سلبریتی ‌ها نمی توانند با مخاطبان و کاربران خود ارتباط نزدیکی را ایجاد کنند، اما با انتخاب پیج‌ های اینفلوئنسرها به دلیل اینکه می توانند با کاربران خود ارتباط گرم و نزدیکی را برقرار کنند، می توانند اعتماد بیشتری را به کاربران دهند در نتیجه بازخورد خوبی را از تبلیغ در پیج ‌های اینفلوئنسرها دریافت خواهید کرد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از راه‌ هایی که می تواند به طور فزاینده ‌ای در رشد، ترقی و موفقیت کسب و کار شما تاثیرگذار باشد، تبلیغات اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسر مارکتینگ توانسته در بازاریابی با اینستا بسیار مهم باشد، یکی از روش‌ های آسان اما پرهزینه برای برندهایی است که قصد دارند در مدت زمان کوتاهی شناخته شوند. اینفلوئنسرها، کسانی که فالوورهای واقعی بسیاری دارند، در کنار فعالیتی که انجام می‌دهند، می توانند در بخش پست یا استوری تبلیغات سایر صفحات، سایت ‌ها و محصولات را نیز انجام دهند.

از عوامل مهم که در اینستاگرام منجر به فروش کالا می شود، اعتماد است. اگر کاربران اعتماد کامل نسبت به صفحه کاری شما داشته باشند، می توان گفت مسیر رشد کسب و کار شما فراهم شده است. اگر جذب اعتماد از طریق صفحه کاری خود شما باشد، باید مدت زمان زیادی را برای جلب اعتماد کاربر صرف کنید. اما آسان‌ترین و سریع‌ترین راه، تبلیغات در صفحات اینفلوئنسرها است. این صفحات زمانی که کسب و کار، محصولات و خدمات شما را معرفی می کنند، به طور ناگهانی تعداد فالوورهای شما افزایش پیدا خواهد کرد و درصد فروش محصولات شما نیز بیشتر خواهد شد.

انتخاب صفحه اینفلوئنسر مناسب برای درج تبلیغ

برای انتخاب یک صفحه بزرگ با فالوور زیاد، جهت تبلیغات چند نکته را به خاطر بسپارید.

در نظر گرفتن فالوور

صفحات بزرگ معمولاً صفحاتی هستند که تعداد کاربران آنها بسیار بالا است، اما نمی توان به تمام صفحات اینستاگرام که کاربران بالایی دارند، اعتماد کرد. ممکن است برخی از فالوورهای این صفحات تقلبی و فیک باشند. برخی از اینفلوئنسرها از طریق ربات‌ ها و نرم‌افزارها فالوورهای تقلبی برای خود خریداری می کنند که نمی توان بازخورد بالایی را از تبلیغ در این صفحات دریافت کرد.

برای اطمینان از تعداد واقعی فالوورها بهتر است، تعداد لایک‌ های یک پست را بررسی کنید. اگر تعداد لایک ‌ها تا حدودی نزدیک به تعداد کاربران باشد، می توان گفت این صفحه کاربران واقعی دارد. اما در این مرحله نکته‌ ای وجود دارد، اینکه برخی از صفحات ممکن است اقدام به خرید لایک کنند، که برای بررسی لایک ‌های واقعی باید به لیست لایک کننده ‌ها وارد شوید. اگر فالوورهایی که اقدام به لایک کرده ‌اند، بدون عکس پروفایل باشند، به این معناست که این لایک ‌ها تقلبی و توسط ربات انجام شده است.

یکی از راهکارهای دیگر این است که تعداد کامنت ‌ها را بررسی کنید، قطعاً پیج‌ هایی که کاربران بسیاری دارند، تعداد کامنت ‌هایی که دریافت می کنند نیز بسیار بالا خواهد بود. بنابراین انتخاب یک صفحه با تعداد کاربر واقعی یا غیر واقعی به شما بستگی دارد، اینکه می‌خواهید پست تبلیغاتی شما تا چه اندازه لایک دریافت کند. هزینه تبلیغات در اینستاگرام بر اساس فالوور، بستگی به این دارد که فالوورها تا چه اندازه واقعی باشند.

بررسی فعالیت صفحه

نکته قابل توجه دیگر این است که در انتخاب صفحات بزرگ اینستاگرام برای تبلیغات، باید صفحه هایی را انتخاب کنید که مرتبط با تخصص و فعالیت شما باشند. معمولا صفحات بزرگ در اینستاگرام که در یک حوزه‌ تخصصی فعالیت می کنند، دارای کاربران واقعی و هدفمند هستند. بنابراین با انتخاب یک صفحه بزرگ که بر روی یک هدف خاصی متمرکز است، کاربران هدف این صفحات می توانند به صفحه اینستاگرام شما نیز مراجعه کنند.

صفحات اینفلوئنسرها می تواند با اهداف سفر و گردشگری، سبک زندگی، رستوران و غذا، ورزشی، مد و زیبایی،  آموزشی و موارد دیگر باشد. شما باید با توجه به کسب و کار خود و صفحه اینستاگرامی که راه ‌اندازی کردید، در بین ده ‌ها صفحه اینفلوئنسرها، صفحات مرتبط را شناسایی و برای تبلیغ وارد مذاکره شوید.

قیمت تبلیغات در صفحات اینفلوئنسرها

پس از انتخاب صفحه مورد نظر باید در خصوص هزینه ‌ها، اطلاعات کافی داشته باشید. انواع تبلیغات در اینستاگرام می تواند تبلیغات بنری و تبلیغات ویدیویی در پست و یا تبلیغات بنری در استوری باشد.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری در اینستاگرام به این معنا است که تنها از یک عکس می توانید برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. با طراحی یک بنر که باید جذاب، منحصر به فرد و خاص باشد، آن را در صفحات بزرگ تبلیغ می کنید. تبلیغ کننده برای هر ساعت از انتشار تبلیغ بنری شما در فید پست های خود، هزینه ‌ای را دریافت می کند.

تبلیغات ویدیویی

نوع دیگری از تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات ویدیویی است. شما در یک ویدیو کوتاه، در خصوص کسب و کار خود، نوع محصول و یا خدماتی که ارائه می‌دهید، توضیحاتی را ارائه می دهید و آن را در صفحات بزرگ تبلیغ می کنید. هرچه ویدیوی تولیدی از جذابیت بالاتری برخوردار باشد، مورد استقبال کاربران بیشتر قرار می‌گیرد. هزینه تبلیغات در اینستاگرام بلاگرها برای ویدیو به صورت ساعتی محاسبه می شود، اما برخی از پیج‌ های بزرگ بر اساس میزان بازدید از ویدیو هزینه را تعیین می کنند. به طور مثال اگر تعداد بازدید از ویدیو را 1000 بار در نظر گرفته باشند، زمانی که ویدیو شما ۱۰۰۰ بار بازدید دریافت کرد، ادمین صفحه تبلیغ کننده، ویدیوی شما را از صفحه خود پاک خواهد کرد.

تبلیغات استوری

نه تنها در قسمت پست، بلکه در قسمت استوری اینستاگرام نیز می توانید تبلیغات خود را منتشر کنید.   صفحات بزرگ، تبلیغات بنری را نیز در قسمت استوری به صورت ۲۴ ساعت تبلیغ می کنند. یکی از الگوریتم‌ های اینستاگرام این است که صفحاتی که بیش از ۱۰ هزار فالوور دارند، می توانند در استوری خود لینک را نیز درج کنند. از مهمترین مزیت انتخاب صفحاتی که بالاتر از ۱۰ هزار فالوور دارند این است که با قرار دادن لینک در قسمت استوری، کاربر می تواند به راحتی وارد وب سایت و هر منبعی که شما در نظر گرفته‌ اید، شود. بنابراین در انتخاب یک صفحه بزرگ برای تبلیغات در قسمت استوری، به تعداد فالوورهای آن دقت کنید. هزینه دریافت ادمین این صفحه ‌ها برای تبلیغات بنری در قسمت استوری، به صورت ۲۴ ساعت، همراه با لینک محاسبه می شود.

نوع دیگری از قیمت گذاری تبلیغ در استوری این است که بر اساس میزان بازدید هزینه دریافت می شود. به این معنا که ادمین در مقابل 1000 بازدید از بنر تبلیغاتی، هزینه‌ ای را دریافت می کند، سپس استوری تبلیغاتی شما را از بخش استوری خود پاک می کند. معمولاً پیج‌ های بزرگ فالوورهای واقعی دارند و در چند ساعت اول استوری ‌ها بازدید بالایی دریافت می کنند و ممکن است ساعت کمی تبلیغ شما نمایش داده شود.

عوامل موثر در قیمت تبلیغ در صفحات اینفلوئنسرها

هزینه تبلیغات اینفلوئنسر در اینستاگرام می ‌تواند بسیار متفاوت باشد.

  • عوامل بسیاری می ‌توانند در کاهش یا افزایش قیمت تبلیغات در این پیج ‌ها موثر باشند، از جمله فاکتورهای مهم می توان به تعداد فالوورها اشاره کرد. اگر تعداد فالوورهای پیج واقعی باشند، هزینه افزایش پیدا می کند.
  • حوزه فعالیت اینفلوئنسر نیز بسیار موثر است، معمولاً در پیج‌ هایی که با کسب و کار شما مرتبط هستند، باید هزینه بیشتری را برای تبلیغات پرداخت کنید.
  • اگر تبلیغات باید توسط خود اینفلوئنسر تولید شود، باید هزینه جداگانه ‌ای را برای آن پرداخت کنید، اما می‌ توانید برای کاهش هزینه ‌ها تبلیغات را خودتان انجام داده، سپس آن را در پیج اینفلوئنسرها تبلیغ کنید.
  • هزینه انتشار تبلیغ در پست یا استوری متفاوت خواهد بود.
  • تعداد تبلیغات که می تواند به صورت چند تبلیغ در یک روز، یک هفته و یا یک ماه باشد، در قیمت ‌ها تاثیرگذار هستند.
  • هزینه تبلیغات در مناسبت ‌های خاص از جمله نوروز، شب یلدا، روز مادر، روز پدر و مناسبت‌ های این چنینی با افزایش قیمت مواجه می شود
  • و در نهایت این نوع کسب و کار شما است که اینفلوئنسرها برای قیمت گذاری آن را در نظر می‌گیرند.

سخن پایانی

در دنیایی که تغییرات در فاصله‌ های کوتاه مدت رخ می‌دهند، باید این توانایی را داشته باشید تا بتوانید در حوزه کسب و کار خود، از روش‌ های نوین و جدید برای پیشرفت و ترقی فعالیت ‌های خود استفاده کنید. اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب در میان ایرانیان، مسیر موفقیت کسب و کار شما را هموارتر کرده است. مجموعه دارکوب در خصوص بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ، در تمام حوزه‌ ها از جمله شبکه ‌های اجتماعی خدمات منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید در اینستاگرام مارکتینگ موفق ظاهر شوید، کارشناسان با تجربه دارکوب می توانند بهترین راهکارها را به شما معرفی کنند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته