بهترین نوع پست اینستاگرام

نوشته شده توسط دارکوب

هنگامیکه اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 معرفی شد، مانند هر پلتفرم اجتماعی دیگری پر از عکس های سلفی، حیوانات خانگی و تصاویر غذا بود.

اما این روند به سرعت تغییر کرد و تا سال 2022 اینستاگرام از یک برنامه اشتراک گذاری عکس ساده به یک کانال بازاریابی اینترنتی کامل تبدیل شده است.

فقط به برخی از جدیدترین ویژگی های این پلتفرم نگاه کنید! تنها در سال گذشته، اینستاگرام ده ها ابزار جدید را برای مشاغل منتشر کرده است، از جمله تجزیه و تحلیل پیشرفته، پست های اینستاگرام قابل خرید، و روش های جدید برای جذب ترافیک از استوری های اینستاگرام و پلتفرم ویدیوی مستقل جدید، IGTV.

اینکه در چه زمینه ای فعالیت می کنید، اهمیتی ندارد. اما داشتن یک حساب کاربری در اینستاگرام بسیار مفید است. اما اگر واقعاً می خواهید پیشرفت کنید، باید پلتفرم (و مخاطبانتان) را در داخل و خارج بشناسید، از جمله اینکه چه نوع محتوایی طرفدار دارد، چگونه استراتژی استوری اینستاگرام بسازید، و چگونه معیارها و KPI های (Key Performance Indicator ) (میزان خوب بودن عملکرد افراد و یا در سطح کلان تر میزان خوب بودن عملکرد سازمان و یا یک واحد سازمانی) خود را ارزیابی کنید.

چرا اینستاگرام مارکتینگ کلید موفقیت در بازاریابی اینترنتی است؟

همه ما می دانیم که اینستاگرام چقدر برای به اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوها با دوستان و خانواده ما عالی است، اما همچنین کانالی باورنکردنی برای بازاریابی تجارت الکترونیک است. اما چرا؟

خوب، یک دلیل واضح فرمت اینستاگرام است. به دلیل این ماهیت بصری، اینستاگرام فرصت های زیادی را برای مشاغل تجارت الکترونیکی که به دنبال نمایش محصولات خود هستند، در اختیارشان قرارمی دهد. چه از طریق عکس ها، ویدیوها یا استوری های اینستاگرام، میلیون ها کسب وکار یاد گرفته اند که ایجاد حضور بصری در اینستاگرام می تواند به شدت دیجیتال مارکتینگ آنها را رونق بخشد.

همچنین این واقعیت وجود دارد که کاربران اینستاگرام بیشتر از میانگین کاربران رسانه های اجتماعی درگیر آن هستند. این پلت فرم در مقایسه با توییتر و فیس بوک نرخ تعامل بالاتری را برای مشاغل ایجاد می کند.

اما کاربران اینستاگرام فراتر از تنها وقت گذرانی در این پلتفرم هستند، آنها معمولاً خریدارانی هستند که تمایل دارد خرید آنلاین نیز انجام دهند. طبق یک مطالعه، 72 درصد از کاربران اینستاگرام پس از دیدن محصولی در اینستاگرام تصمیم به خرید می گیرند که محبوب ترین دسته بندی ها شامل لباس، لوازم آرایش، کفش و جواهرات است.

این طرز فکر خرید، کاربران اینستاگرام را به مخاطبان کامل و مشتریان بالقوه ای تبدیل می کند، زیرا آنها انگیزه بالایی دارند و می توانند به سرعت به مشتریان واقعی تبدیل شوند.

یکی دیگر از دلایل عالی بودن اینستاگرام برای تجارت الکترونیک مربوط به خود پلتفرم است. همانطور که قبلاً هم  اشاره کردیم، اینستاگرام ابزارهای جدیدی را برای کسب و کار معرفی کرده است و قطعاً موارد بیشتری در راه است! چه از طریق پیوندهای موجود در استوری اینستاگرام و چه از طریق پست های اینستاگرام قابل خرید، به زودی بسیاری از تجربیات خرید آنلاین ما در اینستاگرام مارکتینگ شروع شده و در آنجا به پایان می رسند.

البته گقتنی است که شاید نامعقول به نظر برسد، اگر فکر کنید فقط به این دلیل که محصولات تجارت الکترونیک نمی فروشید، کسب و کار شما به اینستاگرام تعلق ندارد! اینستاگرام علاوه بر توانایی منحصر به فرد خود در انتقال محصولات، مکانی باورنکردنی برای کسب و کارها برای ایجاد آگاهی از برند و ارتباط با مخاطبان جدید (و مشتریان بالقوه) است.

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم های رسانه های اجتماعی در دهه گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده اند. به دلیل فید اینستاگرام خود، می توانید محتوا را در پروفایل اینستاگرام خود ارسال کنید و به اکثریت قریب به اتفاق فالوورها دسترسی پیدا کنید و تعامل بالایی در اینستاگرام داشته باشید. اکنون، اگر با یک پست فید استاندارد اینستاگرام به یک سوم آنها برسید، خوش شانس هستید، به خصوص زمانی که چندین تصویر را یک پست درج نمی کنید.

الگوریتم اینستاگرام هنگام تصمیم گیری برای قرار دادن محتوای کسب وکار در موقعیت مناسب، معیارهای مربوط به تعامل، مانند نظرات، لایک ها و Bookmark ها را در نظر می گیرد. با در اولویت قرار دادن این معیارها برای کاربران اینستاگرام، رشد اینستاگرام خود را افزایش می دهید و در نتیجه، بازگشت سرمایه (ROI) بیشتر را افزایش می دهید.

بنابراین، چه نوع محتوای اینستاگرام بالاترین نرخ تعامل را دارد؟ چندین مورد برای انتخاب وجود دارد، تصاویر ثابت، استوری اینستاگرام، IGTV و … و این لیست ادامه دارد.

تفاوت محتوای اجتماعی (Social Content) و پست (Post)

قبل از شروع، باید درباره تفاوت های بین محتوا و پست در هنگام استفاده از اینستاگرام بدانیم. محتوای اینستاگرام را می توان در چندین دسته به طور کلی قرار داد:نقل قول ها، محتوای سبک زندگی، پرسش و پاسخ حول یک موضوع، گفته های رضایتمندی مشتریان، پشت صحنه ها، حقایق علمی جالب، پست های تبلیغاتی، داستان پیدایش برندها و محتوای ویدئویی. با این حال، انواع مختلفی از روش ها برای ارسال این محتوا که به آنها پست کردن گفته می شود، وجود دارد. پست ها در اینستاگرام همچنان در حال پیشرفت هستند. محتوا در اینستاگرام به خوبی بین کاربرانی که عکس ها، فیلم ها و استوری ها را دوست دارند تقسیم می شود.

اصطلاح محتوای اجتماعی اخیراً با ظهور شبکه های اجتماعی معرفی شده و به طور کلی به معنای هر چیزی است که شخصی پست کرده یا با دیگران به اشتراک گذاشته است. بازاریابی محتوا روش هایی است که به وسیله آن کسب و کارها یا افراد از محتوای رسانه های اجتماعی خود برای جذب و حفظ مشتریان یا دنبال کنندگان استفاده می کنند. مدل های محتوای رسانه های اجتماعی به پیوند بین رسانه های اجتماعی و اشتراک گذاری محتوا اشاره دارد که به صورت آنلاین در چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی رخ می دهد.

پیدا کردن ایده های جدید برای محتوای رسانه های اجتماعی زمانی که مجبور هستید هر روز چیزی را در چندین پلتفرم پست کنید، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

با این حال، ارائه محتوای جدید و با کیفیت بسیار مهم است که توجه کاربران را به خود جلب کند و آنها را در جریان آنچه که به آن علاقه مند هستند نگه دارد. شرکت کنند و در کنار هم بمانند تا ببینند در آینده چه کاری انجام می دهید که ممکن است برای آنها جالب باشد.

ما اغلب اصطلاح “پست” را می شنویم. برای بسیاری از افراد، به ویژه کاربران باهوش شبکه های اجتماعی، معنای این کلمه کاملاً واضح است.

یک پست پیامی است، مانند متن یا عکس یا ویدئویی است که به صورت آنلاین توسط کاربر در حین مراجعه به صفحه پیامهای شخصی، بخش نظرات یا شبکه اجتماعی منتشر می شود. یک پست می تواند تصویر اخیر اینستاگرام شما، پیوندی به وبلاگ شما باشد که از طریق کانال های رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اید، خود پست وبلاگ یا نظری که در حساب شخص دیگری گذاشته اید. در مجموع، یک پست نشان دهنده محتوا است، چه نوشته شده باشد و چه از طریق دوربین گرفته شده باشد، که می تواند به راحتی در شبکه های اجتماعی مختلف به روش های منتشر شود.

امروزه داشتن یک فید اینستاگرام با ظاهری عالی بسیار مهم است. در حال حاضر، اینستاگرام به چهار نوع روش برای پست کردن ارائه می دهد: عکس (Photos)، فیلم (Videos)، پست های خرید (Shopping Posts) و پست های اسلایدی (Carousel Posts).

در حال حاضر، نرخ تعامل در هر پست حدود 2٪ است، در حالی که ماه ها قبل به 3٪ می رسید که البته روندی طبیعی است.

تعامل اینستاگرام از نوامبر تا دسامبر سال گذشته کاهش یافته است، اما این تاریخ با اعلام پلتفرم مبنی بر شروع حذف اکانت های جعلی همزمان بوده است. 76.1 درصد از پست های برندها از تصاویر به جای پست های ویدیویی یا اسلایدی استفاده می کنند. اکثریت قریب به اتفاق برندها به تصاویر به عنوان نوع پیش فرض پست علاقهمندند. با این حال، این همیشه بهترین گزینه نیست. پست های اسلایدی (Carousel Posts)، نرخ تعامل بالاتری در هر پست دارند. بسته به میزان فالورهای پروفایل، بین 1.65٪ و 5.13٪.

با یک استثنا، پست های اسلایدی عملکرد بهتری نسبت به تصاویر یا ویدیوها دارند، به طور متوسط بین 0.25٪ تا 0.51% تعامل بیشتر. با کمال تعجب، پست های به صورت تصاویر در واقع کمترین نرخ تعامل را دارند.

البته استثنایی هم وجود دارد. پروفایل هایی که بین 50 تا 100 هزار دنبال کننده دارند، در هنگام پست کردن ویدیوها (2.24 درصد) نرخ تعامل بهتری داشته اند.

معرفی انواع پست ها

پست تصویر

پست های عکس اینستاگرام همچنان محبوب ترین شکل محتوا در اینستاگرام هستند، احتمالاً به این دلیل که ایجاد و ویرایش آسان داشته و برای هر موضوعی گزینه ای فوق العاده است.

در حال حاضر، فقط می توانید عکس ها را در قالب های افقی، عمودی یا مربعی به اشتراک بگذارید. این فرمت های مختلف به نسبت ها و ابعاد متفاوتی نیاز دارند، برای مثال، پست های عکس مربعی باید از نظر نسبت تصویر 1:1 و اندازه 1080 پیکسل در 1080 پیکسل باشند.

پست های ویدئویی

پست های ویدیویی اینستاگرام از زمانی که برای اولین بار در سال 2013 معرفی شدند، بسیار پیشرفت کرده اند.

در ابتدا محدود به 15 ثانیه بودند، اما امروزه کسب و کارها می توانند ویدیوهای طولانی مدت و با کیفیت بالا تا 1 دقیقه بسازند که تعامل زیادی ایجاد می کند!

و نکته مهم این است که برای انجام این کار به دوربین DSLR یا تجهیزات گران قیمت تولید ویدیو نیاز ندارید. فقط با استفاده از دوربین گوشی و چند برنامه ویرایش ویدیو می توانید ویدیوهای زیبایی بسازید!

این نوع پست ها به اندازه عکس ها محبوب نیستند، اما با این حال پست های ویدیویی در اینستاگرام طرفداران زیادی دارند، بنابراین منطقی است که آنها را در استراتژی بازاریابی خود قرار دهید. علاوه بر این، ویدیوها به دلیل توانایشان در برقراری ارتباط و ساخت داستان های پیچیده، یکی از بهترین قالب ها برای افزایش فروش هستند. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها روی تولید محتوای ویدیویی تبلیغاتی سرمایه گذاری می کنند.

پست های خرید

در حالی که راه های مختلفی برای برندها وجود دارد تا فرصت های فروش را در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود بگنجانند، داشتن پست های خرید اینستاگرام در فید (Feed) شما ویژگی ای است که قطعاً می خواهید از آن استفاده کنید!

به طور خلاصه، پست های خرید اینستاگرام، خرید محصولاتی را که در اینستاگرام یافت می شوند با «تگ کردن» محصولات در پست ها برای افراد آسان تر می کند.

هنگامی که پست قابل خرید شما در فیدهای فالوورهای شما ظاهر می شود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی نماد کیسه خرید (Shopping Bag Icon) روی تصویر ضربه بزنید تا اطلاعات بیشتری در مورد محصول نمایش داده شود.

اگر کاربر روی جعبه اطلاعات (Info Box) ضربه بزند، به آدرس اینترنتی هدایت می شود که می تواند از آنجا محصول را بخرد!

پست های اسلایدی (Carousel Post)

پست های اسلایدی در اواسط سال 2017 معرفی شدند. این نوع پست ها برای کسب و کارهایی که می خواهند خطوط محصول جدید را تبلیغ کنند یا عکس ها و ویدیوهای رویداد را به اشتراک بگذارند، مورد توجه قرار گرفته اند.

دلیل آن این است که مانند ویدیوهای اینستاگرام، پست های اسلایدی نسبت به پست های تک عکس متنوع تر هستند. به علاوه، می توانید عکس ها و ویدیوها را در پست های اسلایدی خود بگنجانید، بنابراین آنها مکانی عالی برای استفاده از خلاقیت هستند.

پست های اسلایدی را می توان در فرمت های افقی، عمودی یا مربعی به اشتراک گذاشت، اما شما باید فقط به یک قالب عکس پایبند باشید. آنها می توانند بین دو تا 10 عکس یا ویدیو یا ترکیبی از هر دو باشند. کاربر برای پیمایش در محتوای اسلایدی انگشت خود را به چپ می کشد.

عکس ها می توانند هر اندازه ای داشته باشند، اما وضوح باید حداقل 1080 در 1080 باشد. اندازه های همه عکس ها باید یکسان باشد، بنابراین اگر یک عکس منظره را برای اولین عکس خود انتخاب می کنید، بقیه باید در جهت افقی برش داده شوند. شما می توانید عکس ها را با فرمت JPEG یا PNG بارگذاری کنید تا زمانی که اندازه آنها کمتر از 30 مگابایت باشد.

همچنین می توان ویدیوها را در پست کروسل اینستاگرام آپلود کرد. آنها باید در فرمت MP4 با حداکثر حجم 4 گیگابایت باشند. ویدیوهای در پست کروسل نمی توانند بیش از 60 ثانیه طول بکشند!

رایج ترین پستهای کروسل دارای دو اسلاید (33.10٪ از پست  ها) یا سه اسلاید (19.69٪) هستند، اما همچنین 6.77٪ کروسل ها با حداکثر تعداد اسلاید وجود دارد.

هنگام استفاده از هر 10 اسلاید کروسل، میانگین نرخ تعامل بیش از 2٪ است. کروسل های تصویری رایج ترین نوع هستند و 88.8 درصد از کروسل های منتشر شده را تشکیل می دهند، اما آنها تنها گزینه موجود نیستند.

به دلیل ماهیت همه کاره کروسل، برندها به کروسل های ویدیویی و حتی ترکیبی از فیلم ها و تصاویر در یک پست، علاقه نشان می دهند.

به نظر می رسد این استراتژی کارساز است، زیرا افراد در مواجهه با محرک های مختلف بیشتر درگیر می شوند.

پست های کروسل راهی عالی برای نمایش آلبومی از محصولات گروه بندی شده، عکس های فوری رویداد یا یک فرآیند چند مرحله ای است. امکان آپلود حداکثر 10 تصویر با دقت انتخاب شده در یک حرکت یک فرصت بزرگ برای برندها است.

چگونه یک پست اسلایدی اینستاگرام بسازیم؟

برای ارسال یک پست اسلایدی، مراحل معمولی را که هنگام آپلود یک پست جدید انجام می دهید، دنبال کنید.

در مرحله آپلود رسانه روی نماد «تصویر چندگانه» (Multiple) ضربه بزنید و تصاویر یا ویدیوهایی را که می خواهید در اسلایدی برای کاربران اینستاگرام قرار دهید انتخاب کنید.

می توانید حداکثر 10 تصویر یا ویدیو را در یک پست اسلایدی قرار دهید. هر تصویر یا ویدیوی انتخاب شده شماره گذاری می شود تا به شما کمک کند اسلایدها را در پست اسلایدی اینستاگرام خود پیگیری و سازماندهی کنید. این اعداد مطابق با ترتیبی است که رسانه شما در اسلایدی ظاهر می شود، بنابراین مطمئن شوید که آنها را به ترتیب درستی قرار دهید.

آیا پست های اسلایدی اینستاگرام تعامل را بهبود می بخشند؟

پاسخ کوتاه این است: بله، پست اسلایدی های اینستاگرام باعث افزایش تعامل می شوند، بیشتر به دلیل تصاویر و محتوای ویدیویی متعدد.

از زمانی که پست های اسلایدی به خدمات اینستاگرام اضافه شد، کسب وکارها در هر اندازه ای روند اسلایدی را انتخاب کردند و راه های خلاقانه و جدیدی را برای گنجاندن آنها در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود کشف کردند.

تحقیقات نشان می دهد که پست های اسلایدی به طور متوسط نرخ تعامل 1.92 درصد را به دست می آورند، در مقایسه با 1.45 درصد برای پست های ویدیویی مستقل و 1.74 درصد برای تصاویر تکی. با این حال، نکته جالب تر، گسترش تعامل در هر پست بسته به تعداد تصویر (اسلاید) در هر پست اسلایدی است.

اسلایدی هایی با 10 اسلاید دارای بالاترین نرخ تعامل هستند، که ممکن است برای برخی تعجب آور باشد، به ویژه با توجه به اینکه کاربران برای مشاهده تمام محتوا باید انگشتان خود را حرکت دهند. با این حال، علیرغم مزایای آنها، فقط 6٪ از پست های اسلایدی از تمام 10 اسلاید استفاده می کنند.

مزایای استفاده از پست های کروسل

پست های کروسل یک راه عالی برای هیجان انگیز کردن فید شما و نگه داشتن افراد برای مدت طولانی تری روی پست شما هستند.

هر چه کاربر مدت زمان بیشتری بر روی پست تأمل کند، احتمال اینکه برای دیگران نیز مفید باشد، بیشتر می شود. می توانید ویدیو و عکس های پشت سر هم را در یک پست اسلایدی جایگزین کنید، و متن بیشتری به اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید اضافه کنید.

پست های کروسل در اینستاگرام لایک بیشتری می گیرند چیزی که باعث می شود پست های اسلایدی عملکرد خوبی داشته باشند این واقعیت است که این نوع پست ها بهترین میانگین تعداد لایک ها را در هر پست دریافت می کنند.

با نشان دادن تصاویر بیشتر به مخاطبان اینستاگرام خود الهام بخشید و نرخ تعامل خود را با کاربران بیشتر کنید.

ویدیوهای درج شده در کروسل نظرات بسیار بیشتری نیز دریافت می کنند. اگر یکی از اهداف کمپین شروع مکالمه با کاربران و درج کامنت باشد، به جای دریافت لایک های زیاد و به طور کلی تعامل بالا، می توان از این روند سود برد.

پست های کروسل ویدئویی به صورت میانگین 7.99 نظر در هر پست دریافت می کنند. این تعداد نظرات بیشتر از تصاویر (5.7)، اما کمتر از ویدیوها (11.1) است.

از سوی دیگر، کروسل های ترکیبی که هم شامل تصاویر و هم ویدیو می شوند نیز عملکرد خوبی دارند و میانگین 15.99 نظر در هر پست را به دست می آورند.

ایده های پست اسلایدی اینستاگرام برای بهبود تعامل

اگر در حال حاضر از پست اسلایدی استفاده نمی کنید، اکنون زمان آن است که آنها را آزمایش کنید. داده ها نشان می دهد که پست اسلایدی ها ۱۹ درصد از پست های اینستاگرام را تشکیل می دهند، در مقایسه با تنها ۴ درصد از پست ها در سال ۲۰۱۷. تعداد کاربران اینستاگرام که این نوع محتوا را پست می کنند و دلیل خوبی هم دارند، افزایش زیادی داشته است.

  • یک خط محصول جدید راه اندازی کنید

چه در حال راه اندازی یک خط تولید لباس جدید یا یک محصول مراقبت از پوست باشید، توانایی اشتراک گذاری چندین عکس محصول در یک پست برای جلب علاقه و در نهایت فروش، عالی است.

یک استراتژی عالی برای این کار این است که هم عکس ها و هم فیلم ها را در پست اسلایدی خود بگنجانید. به عنوان مثال، می توانید با یک ویدیوی تبلیغاتی که محصول شما را در عمل نشان می دهد، پیش بروید و سپس ۲ تا ۳ عکس از محصول خود را برای محتوای بیشتر اضافه کنید.

  • عکس ها و فیلم ها را از رویدادهای خود به اشتراک بگذارید

کاربران عادی اینستاگرام همیشه این کار را انجام می دهند، اما استفاده از پست های اسلایدی اینستاگرام برای نشان دادن عکس های رویدادهای شما نیز یک استراتژی عالی برای کسب و کارها است!

هرچند واقعاً توانایی به اشتراک گذاری چندین عکس و ویدیو که انرژی و فضای رویدادهای شما را به تصویر می کشد در یک پست یک مزیت بزرگ است تا اشتراک تکی هر تصویر و ویدئو.

برای کسانی که در رویداد شما شرکت کردند، این یک راه عالی برای تگ کردن آنها در یک عکس برای تشکر و یادآوری لذتی است که داشتند و برای کسانی که آن را از دست دادند.

  • صحنه های قبل و بعد را به نمایش بگذارید

این مفهوم برای پست های اسلایدی اینستاگرام کمی واضح تر است، اما برنامه های بسیار زیادی برای صحنه های قبل و بعد وجود دارد! به عنوان مثال، می توانید یک داستان قبل و بعد از نحوه عملکرد محصولاتتان در زندگی واقعی را به اشتراک بگذارید.

برای ایجاد صحنه های قبل و بعد با استفاده از پست اسلایدی اینستاگرام، تنها کاری که باید انجام دهید این است که عکس ها و ویدیوهای خود را به ترتیب صحیح انتخاب کنید، یک کپشن جذاب اینستاگرام بنویسید و سپس در اینستاگرام پست کنید. حتی می توانید چندین صحنه قبل و بعد را در یک پست اسلایدی به اشتراک بگذارید!

  • لیستی را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید

لیست ها یکی از محبوب ترین انواع محتوا هستند. در واقع، 36 درصد از خوانندگان، عناوین مبتنی بر فهرست را به روش ها، آموزش ها و سرفصل های مبتنی بر سؤال ترجیح می دهند. این دانش را در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود برای ایجاد پست های کروسل مبتنی بر لیست پیاده کنید و در هر اسلاید یک مورد از لیست خود را توضیح دهید.

  • یک دستور غذا یا آموزش گام به گام را به اشتراک بگذارید

پست کروسل یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن گام به گام نوع محتوا، مانند آموزش یا دستور پخت است.

برای سهولت درک و پیگیری، هر مرحله از فرآیند را در اسلاید جداگانه این نوع پست قرار دهید. این کار همه چیز را واضح نگه می دارد و کاربران را تشویق می کند تا برای مشاهده همه اسلاید ها، کل کروسل را مشاهده کنند.

  • یک عکس چند تکه ایجاد کنید

لازم نیست هر اسلاید این نوع پست، تصویر یا ویدیوی منحصر به فرد خودش باشد. در واقع، از این نوع پست می تواند یک عکس چندتکه شده باشد که به قسمت های مساوی تقسیم شده و در قالب اسلاید به اشتراک گذاشته می شوند. همانطور که کاربر از بین تصاویر Swipe می کند (جا به جا می شوند)، در کل کروسل یک عکس بزرگ را نمایان می کند.

  • جمع بندی را به اشتراک بگذارید

اگر مجموعه ای از محصولات، خدمات یا ویژگی ها را دارید که می خواهید بدون اشغال فضای زیاد در صفحه خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، پست های اسلایدی گزینه مناسبی برای این موضوع هستند.

  • یک دستورالعمل “کشیدن انگشت به چپ” (Swipe Left) را در محتوای خود قرار دهید

اگرچه در درجه اول این نوع پست، یک پست کاملاً بصری است، اما نمی توانید اهمیت یک کپشن خوب را برای همراهی با پست اینستاگرام خود دست کم بگیرید و وقتی نوبت به پست های اسلایدی می رسد، یک کد راهنما برای ایجاد تعامل بیشتر در پست شما می تواند بسیار موثر باشد. به صراحت از دنبال کنندگانتان بخواهید که از طریق کشیدن به سمت چپ، اسلاید های بعدی را مشاهده کنند.

  • در اسلاید نهایی یک روند برای تعامل کاربر اضافه کنید

اگر از اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، بدون شک به دنبال بهبود معیارهای تجاری مانند فروش یا سرنخ ها (Lead) هستید.

آخرین اسلاید پست کروسل، بالاترین نرخ تعامل را در بین سایر اسلاید ها دارد. برای اینکه کاربران خود را از پست های اسلایدی وارد عمل کنید، در اسلاید نهایی یک فراخوان برای تعامل قرار دهید که در حقیقت به آنها دستور انجام کاری را می دهد.

برای مثال می خواهید آدرس ایمیل یک فالوور اینستاگرام را در پست اسلایدی خود ثبت کنید. در این صورت، در اسلاید آخر از آنها بخواهید تا با ارسال ایمیلی با موضوع آموزش اینستاگرام، محتوای مورد را نظرشان را برایشان ارسال می کنید.

استفاده از پست های کروسل اینستاگرام راهی آسان برای ارائه محتوای تازه به دنبال کنندگان شما در عین افزایش تعامل در پلتفرم است. هنگامی که شروع به ایجاد کروسل می کنید، متوجه خواهید شد که این کار خیلی سخت تر از ایجاد یک پست ساده نیست. اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام عکس را پست کنید، پست های کروسل اینستاگرام یکی از همه کاره ترین و کاربرپسندترین ویژگی های موجود است که می توانید از آن به نحو احسنت استفاده کنید. برای کسب مهارت و شروع کار با این ویژگی اینستاگرام و دیگر موارد دیگر، سایر مقالات موجود در سایت شرکت دارکوب می تواند راهنمایی خوبی برای شما باشند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته