چرا از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟

نوشته شده توسط غزل جعفری

اینستاگرام یکی از مهم‌ترین محیط‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که امروزه به همه کسب و کارها پیشنهاد می‌شود از آن استفاده کنند و در آن فعالیت داشته باشند چرا که این فضای مجازی توانسته بستری را فراهم کند که بدون توجه به مرزها و محدودیت‌های اجتماعی فرصتی را برای بهتر دیده شدن فراهم کرده است. با بالا رفتن کاربران و مخاطبان شما می‌توانید میزان فروش خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید.

بازاریابی اینترنتی در اینستاگرام

همانطور که میدانید اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین فضاهای اجتماعی است که کاربران دنیای مجازی در آن اوقات می‌گذارنند. با تمام ویژگی‌ها و خدماتی که اینستاگرام به کاربران هدیه می‌کند بستر مناسبی فراهم شده است که بتوان کسب و کاری را در آن راه اندازی کرد و یا کسب و کار خود را در آن ارتقاء داد. در صورتی که بخواهید از امکانات فراهم شده در این فضا استفاده کنید باید اطلاعاتی را در ارتباط با آن کسب کنید تا بتوانید از آن به نحو احسن استفاده کنید. آماری که از بهره وری این پلتفرم صحبت می‌کند به ما می‌گوید بیشتر از ۲۵ میلیون کاربر در شبکه اینستاگرام کسب و کار خود را راه اندازی کرده‌اند و به دنبال شیوه‌های گوناگون و جدید از بازاریابی در این شبکه می‌گردند تا بتوانند در آن پیشرفت بیشتری داشته باشند.

اگر مشتاقید درباره تاثیرات اینستاگرام بر کسب و کارها و یا حتی انقلابی که در فضای مجازی ایجاد کرد بدانید لازم است تنها به این دقت کنید که این برنامه کار خود را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد و به سادگی مورد پسند همگان قرار گرفت و این امر باعث شد که این تب همه گیر شود و حالا تنها با گذشت ۲۰ سال تمام شرکت‌ها و برندهای مهم را به زانو دراورده و مجبور کرده است که حساب کاربری خود را در این شبکه ایجاد کنند.

بستری که اینستاگرام برای کسب و کارهای خرد و کلان ایجاد کرده بسیار قابل توجه است. به این فکر کنید که شما با کاربرانی مواجهید که هیچ محدودیت زمانی و مکانی و جغرافیایی برای مواجه شدن با ارائه شما ندارند و شما همیشه می‌توانید محصول یا خدمات خود را معرفی کرده و به نمایش بگذارید. این تنها حسن اینستاگرام نیست بلکه کافی است به این نکته دقت کنید که اینستاگرام تمام کمپانی‌ها و برندهای معروف را که به اندازه کافی شناخته شده هستند به خود کشانده و حالا به نوعی امر ساختن اکانت کاربری در اینستاگرام یک نوع مشروعیت را در خاطر مخاطبین تداعی می‌کند.

حالا در کنار این ویژگی در نظر بگیرید که اینستاگرام پرمخاطب ترین برنامه کاربردی در فضای مجازی است که صاحب ۲۵ میلیون کاربر می‌باشد که در آن مشغول ارائه خدمات و یا محصولات خود هستند و اکانت کاری دارند.

جالب است بدانید در یک نظر سنجی اعلام شد ۷۲ درصد از کاربران حداقل برای یکبار در اینستاگرام با یک محصول آشنا شده و آن را خریده‌اند و ۸۰ درصد از کاربران نیز حداقل فعالیت‌های یک برند را با صفحه شخصی خود دنبال می‌کنند. با توجه به این نکات به سادگی می‌توان فهمید که اینستاگرام برای شما در صورتی که میخواهید بیزینستان را به دنیا معرفی کنید بسیار پر اهمیت است. همچنین شما باید صفحه خود را به گونه‌ای آماده کنید که بتوانید بازاریابی را به نحوی احسن انجام دهید. زیرا در حال حاضر یکی از مهمترین رکن‌های بازاریابی اینترنتی داشتن یک فعالیت درست و کامل در اینستاگرام است.

بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی می‌توان اینگونه گفت که بازاریابی اینترنتی به معنی استفاده از روش‌های بازاریابی و تبلیغاتی به صورت آنلاین می‌باشد و از طرفی دیگر می‌توان اینگونه گفت که به محض اتصال به اینترنت شما می‌توانید فعالیت در زمینه آن و یا استفاده از آن را آغاز کنید. اما تنها شرط لازم آنلاین بودن یا اتصال به اینترنت است. در صورتی که دیجیتال مارکتینگ به معنی استفاده از تمام قاب‌ها و کارایی‌های تلویزیون، موبایل، رادیو و بیلبورد و… و سیستم عامل‌ها و شبکه‌های اجتماعی است که می‌توانند آنلاین یا آفلاین باشند.

اما به طور کلی می‌توان یک چهارچوب در ارتباط با ویژگی‌های موجود و روش‌های قابل دسترس برای بهتر ظاهر شدن در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی در نظر گرفت. این ابزارها و روش‌های هدفمند به عبارت زیر می‌باشند:

  • یهینه سازی سایت برای استفاده از موتورهای جستجو
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی
  • پرداخت با کلیک
  • بازاریابی تصویری یا ویدیوئی
  • بازاریابی ایمیل
  • همکاری در فروش و بازاریابی
  • بازاریابی درونگرا

چرا بازاریابی از طریق اینستاگرام ضروری است؟

به دلیل داشتن طیف گسترده‌ای از مخاطبان که باعث می‌شود فضای رقابتی و تعامل برندها نیز در ن شدت بگیرد و در ادامه به همین دلایل است که اینستاگرام به مورد استفاده ترین و اثربخش‌ترین بسترهایی تبدیل شده است که می‌توان از آن برای اقدامات بازاریابی به صورت حرفه‌ای استفاده کرد. مزیتی که می‌توان برای اینستاگرام نام برد این است که اینستاگرام تمام ویژگی‌های خود را به قدری برای همگان جا انداخته که حالا یکی از پر اهمیت ترین بسترها را برای بسیاری خلق کرده است.

یکی از مهمترین چیزهایی که ضرورت استفاده از اینستاگرام را برای کسب و کارها واجب می‌کند این است که مخاطبین کسب و کارهای شما به طور دائم به دنبال صفحه شما برای برقراری ارتباط هستند و از شما انتظار دارند که این بستر را برای برقراری ارتباط با آنها فراهم کنید و در صورت در دسترس نبودن صفحه شما مخاطبان احتمالا از شما دلسرد میشوند همچنین شما از فضای رقابتی با همکاران و رقبایتان جا خواهید ماند.

در نظر داشته باشید که خدمات زیادی از طرف اینستاگرم مارکتینگ به شما ارائه می‌شود که به سادگی می‌توانید با بهره برداری از آنها استفاده کنید و کسب و کار خود را رونق ببخشید بنابراین بهتر است این ویژگی ها را نادیده نگیرید.

برای داشتن یک پیج کاری موفق در اینستاگرام می‌توانید از مراحل زیر شروع کنید.

  1. یک پیج مناسب برای خود بسازید و ن را تبدیل به یک پیج کاری کنید.
  2. یک استراتژی هدفمند و آینده دار برای پیج خود درنظر بگیرید.
  3. مخاطبان خودتان را تعیین و انتخاب کنید.
  4. یک برنامه زمانی منظم برای صفحه خود داشته باشید.
  5. از قابلیتهایی که اینستاگرام مارکتینگ برای شما فراهم آورده به طور کامل و به درستی استفاده نمایید.

اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ به سادگی به معنی استفاده از خدمات و ابزارهایی است که به سادگی اینستاگرام برای مخاطبان خود در نظر گرفته تا از آنها استفاده کنند و بیزینس خود را معرفی نمایند. اینستاگرام در واقع ساده‌ترین ابزارهای ممکن را در اختیار همه قرار داده است تا بتوانند به سادگی از این بستر برای بازاریابی اینترنتی استفاده کنند. البته هنوز هم پلتفرمهای مشابهی وجود دارند که مخاطبان خاص خود را دارند اما اینستاگرام یک فضای منحصر به فرد است. خدمات اینستاگرام را میتوانید به صورت رایگان یا با هزینه اندکی دریافت کنید تنها کافی است بدانید که سرمایه گذاری در این بستر ارزشش را خواهد داشت.

اینستاگرام یکی از پرجمعیت‌ترین شبکه‌های اجتماعی و به طبع بستری مناسب برای بازاریابی دیجیتالی است. با توجه به تعداد پروفایل‌های بالای این شبکه اجتماعی بازاریابی در آن می‌تواند بسیار کارآمد باشد. اما این بدان معنا نیست که هر نوع بازاریابی در اینستاگرام با موفقیت همراه خواهد بود بلکه لازم است تا الگوریتم‌ها و استراتژی‌های آن به خوبی رعایت شود.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، علی الخصوص  اینستاگرام می‌تواند به شرط رعایت اصول برای تمام کسب و کارها سودرسان باشد که از آن جمله باید به مواردی چون یافتن مخاطبان هدف، تجزیه و تحلیل رقبا، برند سازی، افزایش فالور به روش اصولی و… اشاره نمود. لازم به ذکر است اینستاگرام مارکتینگ نیز ابزارهای مختلفی دارد که به فرد کمک می‌کند تا بتواند مخاطبان خود را افزایش دهد و تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش دهد. شناخت این ابزارها بسیار حائز اهمیت است که از جمله مهم‎ترین آن‎ها باید به هشتگ گذاری، استوری، نظم تولید محتوا و… اشاره نمود.

حتی معقوله تبلیغات در اینستاگرام نیز به سودمندترین روش‎ها و پر بازخوردترین روش‎های بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی تبدیل شده است. به همین دلیل لازم است روش‎های استفاده درست از ابزار بازاریابی در شبکه های اجتماعی را بشناسید و فرصت استفاده از این امکانات را از دست ندهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته