مقایسه سئو و اینستاگرام مارکتینگ 

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
مقایسه سئو و اینستاگرام مارکتینگ

کاربران اینستاگرام از زمان راه ‌اندازی این پلتفرم که تنها اشتراک گذاری عکس و فیلم را پوشش می‌ داد، تا به امروز که به عنوان یک رسانه اجتماعی مهم برای کسب و کارها شناخته می شود، این رسانه را دنبال می ‌کنند. بنابراین جای تعجب نیست که در هر کسب و کار و شغلی، ردپای اینستاگرام را می ‌توان مشاهده کرد. در ادامه، اینستاگرام مارکتینگ و تاثیر اینستاگرام بر سئو را بیشتر توضیح خواهیم داد.

بازاریابی کسب و کار

بازاریابی یک کسب و کار می‌ تواند به روش سنتی یعنی تبلیغ به صورت بیلبورد، تبلیغ تلویزیونی و یا تبلیغات چاپی باشد. اما امروزه بازاریابی دیجیتال توانسته جای تبلیغات سنتی را بگیرد. استفاده از تکنولوژی‌ ها و بسترهای متفاوت، شرایطی را به وجود آورده است که کسب و کارها می ‌توانند با هزینه بسیار کمتر، اما بازخورد بیشتری دریافت کنند. بازاریابی دیجیتال می ‌تواند تبلیغات از طریق شبکه ‌های اجتماعی، موتورهای جستجوگر، وب سایت ‌ها و مواردی از این دست باشد، که هر یک می ‌توانند در موفقیت کسب و کار شما نقش مهمی را ایفا کنند. به طور مختص، بهترین پلتفرم‌ شبکه‌ های اجتماعی که امروزه بسیاری از افراد با آن در ارتباط هستند، اینستاگرام است. اینستاگرام با قابلیت هایی که ارائه می ‌دهد، از پربازده ترین روش‏ های تبلیغات به شمار می آید.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ به نوعی می ‌توان گفت نوعی بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام است. اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام، راهی است که کسب و کارها و برندهای مختلف از این طریق با مخاطبان مورد هدف خود وارد تعامل و ارتباط می ‌شوند. اینستاگرام مارکتینگ در سال ‌های اخیر توانسته به موفقیت کسب و کارهای بسیاری کمک کند. با ایجاد یک حساب کاربری در اینستاگرام، ایجاد یک پروفایل، اشتراک عکس و فیلم، می‌ توانید کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کنید. با جذب کاربران، دریافت لایک و کامنت افزایش پیدا می‌ کند، در نتیجه می‌ توانید نقاط ضعف و قوت خود را در کسب و کار به راحتی شناسایی کنید.

مراحل اینستاگرام مارکتینگ

مراحل اینستاگرام مارکتینگ

شاید در ظاهر بازاریابی در اینستاگرام روشی ساده و آسان به نظر برسد، اما برای موفقیت باید راهکارهایی را ارائه دهید تا وقت شما بیهوده صرف نشود. برای استراتژی اینستاگرام مارکتینگ باید مراحلی را طی کنید. شناسایی مخاطب هدف، تعیین اهداف خود، تشکیل یک تیم حرفه ‌ای، ثبت برند، تولید محتوا، آنالیز اینستاگرام از جمله مواردی است که در اینستاگرام مارکتینگ باید به آنها توجه شود.

مشخص کردن هدف

هدف خود را از اینستاگرام مارکتینگ باید مشخص کنید. اینکه شما قصد فروش محصول را دارید یا قصد برندسازی دارید. به این معنا که اگر فروش مستقیم داشته باشید، بدون واسطه کالای شما به طور مستقیم به دست خریدار می ‌رسد. اما زمانی که هدف شما برندسازی است، کالا و محصول شما توسط فروشگاه، مغازه‌ ها و به طور کلی افراد واسطه به دست خریدار می‌ رسند. با مشخص کردن هر یک از این استراتژی‌ ها تولید محتوا می‌ تواند متفاوت باشد.

شناسایی مخاطب هدف

باید مخاطبان خود را شناسایی و آنها را تشخیص دهید. با توجه به محصول و کالایی که ارائه می ‌دهید، باید طیف خاصی از مخاطبین را برای خود در نظر بگیرید. مخاطبین می‌ توانند آقا، خانم، کودکان و یا حتی سالمندان باشند. با مشخص شدن مخاطب، مراحل بازاریابی آغاز می ‌شود. اینک شما می ‌دانید چه محتوایی را برای بازاریابی ارائه دهید. نه تنها جنسیت و سن، بلکه باید علایق و سلایق کاربران، توان مالی آنها، خواسته ‌ها و انتظارات آنها و مهمتر از همه نیاز آنها را نیز در نظر بگیرید.

اگر شما کالایی دارید که برای کودکان است، قطعاً تولید محتوای شما باید مربوط به کودکان باشد یا اگر محصول شما مخصوص بانوان است، باید تولید محتوای شما نیز مخصوص بانوان باشد. قطعاً در نظر گرفتن تمام نیازها و خواسته‌ های یک کاربر می‌ تواند، مشکل باشد. شما باید برای تولید محتوا اولویت ‌ها را در نظر بگیرید.

ایجاد صفحه در اینستاگرام

  • نام کاربری: اینک باید وارد برنامه اینستاگرام شده و صفحه اختصاصی خود را ایجاد کنید. نام کاربری شما باید به گونه‌ای باشد که همه افراد بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. از نام های کاربری‌ متفرقه و خاص برای معرفی کسب و کار خود جدا خودداری کنید.
  • بیو: قسمت مهم در صفحه اینستاگرام شما بیو است. زمانی که کاربران وارد صفحه می ‌شوند، اولین چیزی که نظر آنها جلب می ‌کند، بیو است. در قسمت بیو شما می‌ توانید اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر بگذارید. با نوشتن یک متن کوتاه اما مفید، می ‌توانید هدف خود را از ایجاد صفحه اینستاگرام توضیح دهید.
  • عکس: با انتخاب یک عکس مناسب برای پروفایل کاربر را ترغیب به ورود به صفحه می‌ کنید. هرچه تصویر جذاب، مرتبط و هیجان انگیز باشد، تصویر ذهنی کاربر نسبت به کسب و کار شما عمیق‌ تر خواهد بود.

اکانت بیزینسی

شما باید با ورود به اینستاگرام یک اکانت بیزینسی داشته باشید. اکانت بیزینسی نسبت به اکانت معمولی این مزیت را دارد که می ‌تواند به شما اطلاعات مفیدی در خصوص کاربران ارائه دهد. می ‌توانید از طریق این اطلاعات، نسبت به رفتار کاربران اطلاعات کاملی به دست آورید.

تبدیل اکانت معمولی به اکانت بیزینسی

تبدیل اکانت معمولی به اکانت بیزینسی

برای تبدیل اکانت معمولی به اکانت بیزینسی تنها کافیست به بخش تنظیمات ورود پیدا کرده و بخش Account را انتخاب کنید. در انتهای صفحه گزینه  switch to Professional account را کلیک کنید. اگر صفحه شما مرتبط با کسب و کار است account business را انتخاب کنید و اگر به دنبال برندسازی هستید، گزینه creator account را انتخاب کنید.

انتشار تولید محتوا

مرحله بعدی تولید محتوا است. در اینستاگرام مارکتینگ محتوای مناسب می ‌تواند سکوی پرتاب شما به موفقیت باشد. قطعاً انتخاب یک محتوای مناسب و کاربرپسند می ‌تواند، سخت باشد. اما با رعایت چند نکته می‌ توانید به مرور زمان در حوزه بازاریابی محتوا در اینستاگرام تسلط کافی داشته باشید.

  • انتخاب محتوا: ابتدا باید نوع محتوا را مشخص کنید که محتوا می ‌تواند آموزشی، گزارشی و یا اطلاع رسانی باشد. حتی می ‌توانید با تولید محتوای خاص، اما مرتبط با کسب و کار خود، نه تنها یک محتوای سرگرم کننده ایجاد کنید، بلکه کالا و محصول خود را نیز به کاربر معرفی کنید.
  • انتخاب نوع محتوا: تنوع در محتوای اینستاگرام بسیار متفاوت است. شما می ‌توانید از یک تصویر یا آلبوم تصاویر، از ویدیو کوتاه یا ویدیوهای بلند، یا ریلز مخاطب خود را مورد هدف قرار دهید. اینکه کاربران به چه نوع محتوایی علاقمند هستند را باید از طریق تجزیه و تحلیل، دریافت کامنت ‌ها و لایک‌ ها دریابید. در واقع بین علاقمندی کاربران و تولید محتوای شما باید ارتباطی وجود داشته باشد. در تولید محتوا باید یک استراتژی منظم داشته باشید، عکس ‌ها و ویدیوهایی را که انتخاب ‌کنید که در یک مسیر باشند تا صفحه اینستاگرام شما به صورت یکپارچه و جذاب دیده شود.
  • کمک از رقبا: می ‌توانید با مراجعه به صفحات رقبای خود در اینستاگرام، استراتژی و خط مشی آنها را درک کرده و همسو با آنها فعالیت داشته باشید. با یک تحلیل ساده از رقبا می ‌توانید به نقاط ضعف و قوت خود پی برده و ایده‌ های جدید را برای تولید محتوا در نظر بگیرید.

انتشار محتوا به صورت پست

  • تولید محتوا با تصاویر

در دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام، از بارگذاری تصاویر غیر مرتبط و پراکنده خودداری کنید. شما باید متناسب با هدفی که در پیش گرفته اید، محتوا تولید کنید.

در بخش تصاویر باید تصاویر از کیفیت لازم برخوردار باشند و از تناژ رنگی روشن پیروی کنند. زمانی که شما تصاویر را با یک رنگ بندی خاص و یک قواعد خاصی منتشر می ‌کنید، کاربران می ‌توانند حتی بدون ورود به اکانت، به راحتی شما را شناسایی و تشخیص دهند.

تم تصاویری را که برای انتشار در اینستاگرام انتخاب می ‌کنید، می ‌تواند بسیار متفاوت باشد. شما می ‌توانید تصاویر را به افرادی اختصاص دهید که از محصولات شما استفاده می کنند، یا تنها می ‌توانید به معرفی محصول بپردازید، نوعی دیگر از تصاویر می ‌توانند مرتبط با پشت صحنه از فعالیت شما باشند، از تیم حرفه‌ ای که در حال آماده کردن کالاها و محصولات برای ارسال هستند، محتوا را آماده کنید. می ‌توانید پست‌ های سایر افراد را منتشر کنید و با تگ کردن آنها، نام صاحب عکس در کپشن یا تصویر، تعامل بیشتری را با کاربران ایجاد کنید. تصاویر می ‌توانند، آموزشی و در مورد استفاده از کالا یا محصول باشند.

دقت داشته باشید زیبایی جزو مواردی است که در جذب کاربر می ‌تواند بسیار موثر واقع شود. کاربران تصاویر ویرایش نشده و معمولی در اینستاگرام را دنبال نمی ‌کنند. محتوایی را انتخاب ‌کنید که از نورپردازی خوبی برخوردار باشند. بهتر است از زوایای مختلف عکاسی را انجام دهید، تصاویر بهتر است به حالت مربع باشند و البته شکار لحظه‌ ها را از دست ندهید.

قبل از اینکه فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کنید، قبل از اینکه هرگونه تبلیغ را در سایت ‌های دیگر انجام دهید، بهتر است سایت خود را از تمام ابعاد بررسی کرده و تا حدود ۲۰ پست را اشتراک گذاری کنید. اگر بدون محتوا، جذب فالوور داشته باشید، به دلیل عدم وجود محتوا، قطعاً کاربران صفحه را به سرعت ترک خواهند کرد.

  • تولید محتوا با ویدیو

برای انتشار یک ویدیو جذاب، باید برخی از فاکتورها را در نظر بگیرید تا منجر به جذب کاربر شود. استفاده از فیلترها و موزیک های مورد علاقه کاربران می‌ تواند شانس بازدید از ویدیو را بالا ببرد.

ادیت ‌های حرفه ‌ای، وضوح و کیفیت تصویر نیز در بازدید بیشتر ویدیو تاثیرگذار هستند. در ادیت ویدیوها از واترمارک استفاده نکنید، چرا که آنها می‌ توانند تمرکز کاربر را از بین ببرند.

اگر به اینستاگرام مراجعه کنید می ‌توانید با موزیک‌ هایی که ترند شده اند بیشتر آشنا شوید.

برای کسب و کار خود بهتر است از ویدیوهایی استفاده کنید که یک تم را دنبال می ‌کنند، این به کاربر کمک می ‌کند تا بیشتر با موضوع پیج شما ارتباط برقرار کند.

با ساخت ویدیوهای جذاب، کاربران در انتظار انتشار یک ویدیوی جدید از شما خواهند بود.

  • کپشن جذاب

در قسمت کپشن باید یک روند ثابت را در نظر بگیرید. اگر کپشن‌ ها با لحن خودمانی هستند، تا انتها همین روال را در نظر بگیرید. اما اگر کپشن ‌ها کاملاً رسمی هستند، دیگر نباید در پست ‌های خود شوخ طبعانه رفتار کنید. اگر شخصیت شما در صفحه اینستاگرام دچار نوسان شود، امکان دارد کاربران خیلی سریع سایت را ترک کنند. نوع کپشن می‌ تواند یک امضا برای کسب و کار شما باشد. بسیاری از افراد می‌ دانند که با ورود به صفحه و بازدید پست شما با چه کپشنی مواجه خواهند شد.

در قسمت کپشن از گذاشتن هشتگ بیش از اندازه خودداری کنید. هشتگ زیاد باعث می‌ شود متن یا کپشن بسیار شلوغ دیده شود. طبق تحقیقات که انجام شده است برای اکانت ‌های بیزینسی حدود ۱ تا ۴ هشتگ را در نظر می‌ گیرند که کارآمدتر هستند.

  • کلمات کلیدی

در کنار هشتگ گذاری استفاده از کلمات کلیدی می‌ توانند در جذب کاربر تاثیر بسیاری داشته باشند. از آنجا که بسیاری از کاربران از طریق کلمات کلیدی به دنبال هدف خود هستند، می‌ توانید از این طریق نیز جذب کاربر داشته باشید. برای انتخاب کلمات کلیدی باید متناسب با کسب و کار خود عمل کنید.

  • زمان انتشار محتوا

زمان مناسب را برای اشتراک گذاری پست یا استوری را در نظر بگیرید. در بسیاری از مواقع افراد زمان زیادی را برای تولید محتوا در نظر می‌ گیرند، پس از آن که بارگذاری می کنند، بازخورد خوبی دریافت نمی ‌کنند. اگر می‌ خواهید زحمات شما دیده شود، زمان مناسب را برای انتشار محتوا پیدا کنید.

  • اکانت بیزینسی: همانطور که اشاره شد، اکانت شما یک اکانت بیزینسی است که می ‌توانید اطلاعات و تجزیه و تحلیل کاربران را دریافت کنید. از این طریق به مجموعه ‌ای از آمارها دسترسی خواهید داشت و اطلاعات مفیدی را از کاربران خود دریافت خواهید کرد. از جمله اطلاعات مهم می ‌توان به زمان بازدید از صفحه اشاره کرد.
  • تقویم محتوایی: برای موفقیت بیشتر بهتر است یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم داشته باشید، با ایجاد یک تقویم محتوایی می ‌توانید با یک برنامه‌ریزی منظم در اینستاگرام فعالیت داشته باشید. با مشخص کردن روزها و ساعت ‌های ارسال محتوا می ‌دانید که باید چند پست و چند استوری بارگذاری کنید. به طور کلی برندها و کسب و کارهایی که فعالیت گسترده دارند، در طی یک هفته ممکن است ۶ پست را بارگذاری کنند که در طی ماه و سال تعداد قابل توجهی تولید محتوا خواهد شد.

برای اینکه تولید محتوای تکراری نداشته باشید، تقویم محتوایی می‌ تواند بسیار کاربردی باشد. با انتخاب موضوع، کپشن، هشتگ و زمان انتشار می‌ توانید یک استراتژی هدفمند را برای تولید محتوا در نظر بگیرید. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن یک تقویم محتوایی، پست ‌های تکراری بارگذاری می ‌کنند و یا بدون هدف پست ‌هایی را به اشتراک می‌ گذارند که قطعاً کیفیت خوبی نخواهند داشت.

انتشار محتوا به صورت استوری

انتشار محتوا به صورت استوری

در بخش استوری نیز تصاویر و ویدیوهای جذاب را می ‌توانید به اشتراک بگذارید. قرار دادن انواع لینک‌ها در استوری نیز امکان‌پذیر است، همچنین می ‌توانید نظرسنجی و پرسش و پاسخ را در نظر بگیرید تا از میزان بازخورد کاربران اطلاع پیدا کنید.

  • هایلایت استوری

در میان الگوریتم اینستاگرام، هایلایت نیز تعریف شده است. این ویژگی در اینستاگرام کمک می ‌کند تا استوری‌ های شما بعد از ۲۴ ساعت که در صفحه حذف می ‌شوند، در بخش هایلایت ذخیره و قابل مشاهده باشند. به طور کلی استوری ‌ها همیشه می ‌توانند یک راه موثر برای جذب کاربران باشند.

سعی کنید استوری ‌هایی که مربوط به کسب و کار شما هستند را در هایلایت قرار دهید. این استوری های مهم کمک می‌ کنند تا کاربر در مدت زمان کوتاهی، اطلاعات لازم را در خصوص کسب و کار، محصولات و کالاها، در صفحه شما به دست آورند. علاوه بر پرسش و پاسخ، می‌ توانید نحوه ثبت سفارش، راه‌ های ارتباطی، رضایت خریداران، معرفی محصول جدید را نیز در هایلایت قرار دهید. برای هایلایت مورد نظر عنوان کوتاه و شفافی را انتخاب کنید، تصاویر نیز بهتر است مرتبط با کسب و کار شما یا مرتبط با عنوان باشد.

بازخورد کاربران

پس از اینکه نوع محتوای خود را مشخص کردید و پس از اینکه یک تقویم محتوایی ایجاد کردید، اینک باید منتظر بازخوردها از سوی کاربران باشید. تولید محتوای ارزشمند منجر به اتفاقات خوبی خواهد شد. بازخورد کاربران می‌ تواند از طریق کامنت، لایک و یا اشتراک گذاری باشد که این به معنای معرفی بیشتر کسب و کار شما خواهد.

راه های جذب کاربر در اینستاگرام مارکتینگ

کامنت گذاری در سایر صفحات

اینستاگرام مارکتینگ تنها محدود به اشتراک گذاری پست و استوری نیست. یکی از راه‌های جذب کاربر و مخاطب، فعالیت در صفحات دیگر است. شما می ‌توانید به صفحات مرتبط با کسب و کار خود مراجعه کرده، در قسمت کامنت نظرات خود را در خصوص پست به اشتراک گذاشته شده، در میان بگذارید. بسیاری از افراد با بررسی کامنت ‌ها به دنبال نقاط مثبت و ضعف پست به اشتراک گذاشته هستند. اگر نظر شما منطقی، جذاب و کاربرپسند باشد، همچنین عکس پروفایل شما به گونه ‌ای باشد که برای کاربران جذاب باشد، بسیاری از کاربران می‌ توانند با کلیک کردن بر روی پروفایل شما به صفحه شما مراجعه و صفحه شما را دنبال کنند.

پاسخ به کامنت در صفحه خود

یکی دیگر از راه ‌های جذب کاربر، پاسخ دادن به کامنت ‌ها است. زمانی که شما سوال کاربر را پاسخ می ‌دهید، به معنای اهمیت دادن به کاربر است که می ‌تواند دلیل برای تشویق جهت خرید محصول شود. حتی دیگران می‌ توانند در قسمت کامنت ‌ها با ارزیابی پاسخ ها، تصمیم بهتری را برای دنبال کردن برند شما بگیرند.

طراحی مسابقه

از دیگر روش‌ های بازاریابی در اینستاگرام، برگزاری مسابقه است. با طراحی یک مسابقه و در نظر گرفتن شرایط، می ‌توانید یک جایزه‌ برای فرد برنده تعیین کنید. کاربران برای دریافت جایزه در صفحه شما فعالیت خواهند کرد، در نتیجه کسب و کار شما بیشتر دیده خواهد شد.

تخفیفات استثنایی

با افزایش فالوورها اینک باید آنها را به دنبال کننده وفادار تبدیل کنید. برای اینکه بتوانید کاربر را به یک خریدار تبدیل کنید، با در نظر گرفتن پیشنهادات ویژه از جمله تخفیفات استثنایی، فالوورهای شما ترغیب به خرید خواهند شد. البته دقت داشته باشید برای پیشنهادات ویژه خود یک تاریخ انقضا در نظر بگیرید تا هیجان فالوورها برای استفاده از تخفیف ‌ها بیشتر شود.

هشتگ گذاری مناسب

یکی از روش ‌هایی که می ‌تواند منجر به جذب کاربر شود، هشتگ‌ ها در قسمت کپشن هستند. هشتگ ‌ها می ‌توانند فالوور صفحه شما را افزایش دهند، هشتگ مورد نظر باید با کپشن، پست و صفحه شما مرتبط باشد. هشتگ گذاری مناسب گرچه در لحظه اول نمی ‌تواند مخاطب را جذب کند، اما به مرور زمان باعث می ‌شود بازخوردهای خوبی را از کاربران دریافت کنید.

برگزاری لایو

در برنامه تقویمی تولید انتشار محتوا در اینستاگرام، لایو اینستاگرام را نیز در نظر بگیرید. با گزینه لایو جذاب می ‌توانید مخاطبان خود را بیشتر جذب کرده تا بازخورد بهتری دریافت کنید. در لایو می توانید به پرسش و پاسخ بپردازید، ویژگی های محصولات و خدمات خود را بیان کنید یا با برگزاری کلاس آموزشی نکات مهمی را به کاربر یادآوری کنید.

استفاده از سایر شبکه های اجتماعی

اگر در سایر صفحات اجتماعی فعالیت دارید، از این طریق نیز می ‌توانید کاربران بسیاری را جذب کنید. تنها کافیست در سایر شبکه‌ های اجتماعی کاربران را به اینستاگرام خود دعوت کنید.

درج لوکیشن

یکی دیگر از راه‌ های جذب کاربران، وجود لوکیشن است. اگر به پست ‌هایی که به اشتراک می‌ گذارید لوکیشن را اضافه کنید، کاربران از این طریق نیز شما را پیدا خواهند کرد.

ورود به صفحه اکسپلور

یکی از روش ‌های دیگر در اینستاگرام مارکتینگ ورود به صفحه اکسپلور است. همه افراد نمی ‌توانند به این صفحه ورود پیدا کنند، تنها افرادی که با انتشار پست در مدت زمان کوتاهی کامنت، لایک یا اشتراک گذاری بالایی دریافت می‌ کنند، امکان ورود به اکسپلور را دارند. این میزان از علاقمندی کاربران نشان دهنده این است که محتوای شما جذاب است و حرفی برای گفتن دارد. بنابراین اگر می ‌خواهید به صفحه اکسپلور ورود پیدا کنید، برای دریافت لایک، کامنت یا اشتراک گذاری در تعداد بالا، باید یک محتوای جذاب تولید کنید. در زمان مناسب پست را بارگذاری کنید، هشتگ مناسب انتخاب کنید و پست و محتوا را استوری کنید.

تبلیغات در دیگر صفحات

در کنار تمام راهکارهایی که می ‌توانید برای بازاریابی در اینستاگرام انجام دهید، یک راه آسان‌تر نیز برای بازاریابی و تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد. تبلیغات در صفحات بزرگ اینستاگرام که فالوورهای واقعی زیادی دارند، کمک کننده است تا صفحه شما نیز دیده شود. برای انتخاب پیج مناسب جهت تبلیغات بهتر است پیج ‌های مرتبط با کسب و کار خود را انتخاب کنید، چرا که فالوورهای این پیج با کسب و کار شما آشنایی بهتری دارند. پس از پیدا کردن صفحات پربازدید، باید با مدیر صفحه وارد گفتگو شده و در مقابل پرداخت هزینه، تبلیغات را برای شما انجام دهد.

ارتباط سایت و اینستاگرام

اگر برای کسب و کار خود طراحی وب سایت انجام داده‌ اید، می ‌توانید برای افزایش بازدید و ترافیک در سایت خود، از صفحه اینستاگرام برای تبلیغ سایت خود استفاده کنید. به این معنا که می ‌توانید در انتهای هر پست، آدرس سایت خود را درج کرده و از کاربران بخواهید برای مشاهده محصولات جدید، مطالعه مقاله ‌های به روز و حتی ثبت سفارش به سایت مراجعه کنند. در واقع می ‌توانید هم از طریق اینستاگرام و هم از طریق سایت کاربران بیشتری را جذب کنید.

سئو اینستاگرام

سئو به معنای بهینه سازی است، نه تنها در سایت بلکه در اینستاگرام نیز می ‌توانید موارد سئو را پیاده‌سازی کنید. سئو اینستاگرام کمک می ‌کند تا صفحه شما بهینه شده و در نتایج جستجو به عنوان سایت ‌های برتر به کاربر نشان داده شود. همانطور که در الگوریتم گوگل و سایت‎ها نوار جستجو وجود دارد، در اینستاگرام نیز نوار جستجو کمک می‌ کند، تا کاربر در میان هزاران محتوا به محتوای مورد نظر خود در زمان کوتاهی دسترسی پیدا کند. اگر مراحل اینستاگرام مارکتینگ را طبق قوانین و استانداردها انجام دهید، به معنای انجام سئو است.

هشتگ و کلمه کلیدی

هشتگ‌ ها و کلمات کلیدی که در کپشن استفاده می ‌کنید، در سئو اینستاگرام بسیار اهمیت دارند. اگر از هشتگ و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید، قطعاً شما توانسته ‌اید سئو اینستاگرام را رعایت کنید. شناسایی هشتگ و کلمات کلیدی مرتبط، کار چندان سخت و پیچیده ‌ای نیست. می ‌توانید با کمی جستجو در صفحات پربازدید که مرتبط با کسب و کار شما هستند، کلمات کلیدی و هشتگ را شناسایی و آنها را درج کنید.

کلمات کلیدی می ‌توانند در دو گروه اصلی و فرعی انتخاب شوند. زمانی که کاربر در نوار جستجو هشتگ و کلمه کلیدی مناسب را انتخاب درج کند، صفحات شما نیز نمایش داده می شوند. علاوه بر اینکه می ‌توانید کلمات کلیدی را در کپشن قرار دهید، می ‌توانید آنها را در قسمت بیو نیز درج کنید. کلمات کلیدی حتی می ‌توانند در حساب کاربری نیز قرار بگیرند.

آلت تکست

همچون سایت‌ ها که برای تصاویر آلت تکست در نظر می‌ گیرند، در اینستاگرام نیز می ‌توانید برای تصاویر خود آلت تکست در نظر بگیرید. برای آلت تکست معمولا کلمات کلیدی مناسب را انتخاب می ‌کنند تا کاربر به راحتی آن را تشخیص دهد. زمانی که کاربر کلمه کلیدی را در نوار جستجو سرچ می ‌کند، تصاویری که به آلت تکست پیوند خورده اند، نیز نمایش داده می ‌شوند.

سخن پایانی

بازاریابی در اینستاگرام به زمان و انرژی نیاز دارد، قطعاً در فاصله کوتاه مدت نمی ‌توانید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید، اما به مرور زمان و خیلی غیر پیش بینی نشده کاربران رو به افزایش خواهند رفت و نرخ تعاملات شما با کاربران بیشتر می‌ شود. مجموعه دارکوب خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازاریابی اینترنتی ارائه می‌ دهد، اگر در صفحات اجتماعی همچون اینستاگرام فعالیت دارید، برای رونق کسب و کار خود از این فرصت استفاده کرده و با رعایت سئو اینستاگرام، پیج خود را بهبود بخشیده و به موفقیت‌ های بیشتر دست پیدا کنید.

تیم تخصصی دارکوب تمام خدمات مربوط به اینستاگرام مارکتینگ را با دانش روز انجام می ‌دهد. در کنار بازاریابی اینترنتی، در خصوص طراحی سایت، راه ‌اندازی استارتاپ، دیجیتال مارکتینگ نیز می ‌توانیم بهترین خدمات را برای رونق کسب و کارها ارائه دهیم. برای تبلیغات اینترنتی رایگان، تبلیغ در گوگل و فروش آنلاین با تیم تخصصی دارکوب در ارتباط باشید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته