نکاتی برای طراحی وب سایت های پزشکی

نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی

ما تو دارکوب تمام تلاشمونو میکنیم تا وب سایتهای مشتریهای پزشکمون نه تنها کاربردی بلکه از نظر ظاهری هم جذاب و کاربرپسند باشه. تو این مقاله چند تا از نکاتی رو که باید درطراحی وبسایت پزشکی و بیمارستانی رعایت بشه براتون عنوان میکنیم.

طراحی واکنشگرا

وب سایتی که واکنشگرا یا ریسپانسیو باشه میتونه در نمایشگرهایی با اندازه های مختلف (موبایل، کامپیوتر، تبلت) محتوای یکسانی رو به نمایش بذاره. درسته که میتونید یه وب سایت جدا برای موبایل طراحی کنید اما استفاده از طراحی واکنشگرا هم ساده تره و هم محتواتونو در همه دستگاه ها شکیل نمایش میده. آمار نشون میده در سال 96 بیماران بیشتری از موبایلهاشون سرچ کرده اند، بنابراین اگه وب سایتتونو بهینه سازی کنید، بیماران بیشتری میتونن ازتون وقت بگیرند.

طراحی مینیمالیستی

طراحی مینیمالیستی شلوغی و درهمی نداره و باعث میشه وب سایت مدرن و حرفه ای به نظر برسه. برای اینکه وب سایتی مینیمال داشته باشید، فقط عناصری روی وب سایتتون بذارید که برای ارائه محتوا ضروری اند یا تجربه کاربری سایت رو بهبود میبخشند. هر نوع عنصر غیرضروری رو حذف کنید.

فضای سفید

باید روشمند از فضای سفید استفاده کنید تا ظاهر وب سایتتون مرتب باشه و شلوغ دیده نشه. با فضای سفید میتونید مسیر دید کاربر رو در وب سایت هدایت کنید، خوندن و هضم مطالب رو برای بیماران ساده کنید. هیچ وقت در یک پاراگراف بیشتر از 3-4 جمله مطلب ننویسید.

محدود کردن انیمیشن و افکتها

از این عناصر به صورت پراکنده و فقط در قسمتهای ضروری برای جلب توجه استفاده کنید. اگه بیش از حد افکت بکار ببرید، حواس کاربر از محتوای اصلی سایت پرت میشه ولی اگه درست استفاده بشه میتونه نکات اصلی رو بهتر به سمع کاربر برسونه و وب سایت رو جذاب تر کنه.

رنگ هویت برند

حتما باید قبل از طراحی وب سایتتون در مورد هویت برندتون تصمیم بگیرید. این کارو با توجه به هدف و نوع کارتون انجام بدید: اگه دندانپزشک کودک هستید باید در محیطی دوستانه و گرم خدماتتونو ارائه بدید، یا اگه جراح پلاستیک باشید باید به جدیدترین ها روی بیارید. تازه ترین فناوریها و فعالیتها رو مد نظر قرار بدید و رنگی رو انتخاب کنید که تصویر درستی از برندتون ارائه بده.

انتخاب 1-3 رنگ اصلی

بیشتر از 3 رنگ اصلی روی وب سایتتون نداشته باشید. رنگ اصلی وب سایتتون میتونه مثلا آبی یا زرد باشه و برای دو رنگ دیگه از رنگهای سفید، طوسی، مشکی استفاده کنید.
اکثر سایتها زیادی از رنگ استفاده میکنند، این کار باعث میشه وب سایت پیوستگی نداشته باشه و بچه گونه به نظر بیاد. اما وب سایتهای مخصوص کودکان مستثنی هستند و میتونن رنگارنگ باشن تا بچه ها خوششون بیاد.

دو نوع فونت

برای برندتون نهایتا دو نوع فونت استفاده کنید. یکی برای تیترها که باید جذاب تر باشند و بهتر جلب توجه کنند و یه فونت خوانا هم برای متن. بیشتر از دو فونت باعث میشه طراحی از هم گسیخته و نامنظم به نظر بیاد.

بنرهای جلب توجه کننده

روی صفحه اصلی وب سایتتون به جای بنر از تصاویر بزرگ استفاده کنید تا بازدیدکننده ها وقتی وارد وب سایت میشن توجهشون جلب شه. میتونید از این بنرها برای تبلیغات استفاده کنید و کسب درآمد کنید یا کاربرها رو به صفحات خاصی از سایتتون منتقل کنید.

تصاویر ارتقا یافته

برای ایجاد حس مثبت و خوب از تصاویر شاد استفاده کنید و هم از تصاویر آماده و تصاویری که خودتون گرفتید به طور مخلوط و تقریبا مساوی بهره ببرید. درسته که خرید تصاویر آماده کیفیت خیلی خوبی دارند و میتونن به سایت جذابیت ببخشند اما نمیتونن کار واقعی شما رو نشون بدن. بهترین کار اینه که از تصاویری که خودتون گرفتید استفاده کنید. حتی اگه این تصاویر آماتوری باشند باز هم میتونن وب سایتتونو شخصی تر و خاص تر نشون بدن.

بهینه سازی هدرها

حتما هر اطلاعات ضروری رو در سایتتون قرار بدید (اسم، آدرس، شماره تماس) رو در هدر بذارید تا مشتریها بتونن راحت باهاتون تماس بگیرند.
امیدوارم بتونید با استفاده از این نکات وب سایتتونو بهتر طراحی کنید و مشتریهای بیشتری جذب کنید. اگه برای طراحی، توسعه یا بهینه سازی وب سایتتون به کمک نیاز داشتید همین امروز با ما تماس بگیرید. دارکوب خدمات کامل بازاریابی اینترنتی، هاست، دامنه، توسعه و طراحی وب سایت ارائه میده. با سپردن کارهای دیجیتالتون به شرکت دارکوب وقتتون آزاد میشه و میتونید بهتر به مشتریهاتون رسیدگی کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته