برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟

برای هر کسب و کاری که در هر حوزه‌ای فعالیت می‌کند، وجود یک وب سایت می‌تواند در روند موفقیت آن بسیار مهم باشد. وب سایت‌ها می‌توانند با اهداف مختلفی طراحی و ایجاد شوند، ممکن است ساخت وب سایت یک فرایند طاقت فرسا به شمار می‌آید، اما ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانید به راحتی طراحی سایت خود را انجام دهید. حتی کسانی که جزو افراد مبتدی به شمار می‌آیند و تجربه برنامه‌نویسی یا طراحی سایت را ندارند، از طریق برخی از ابزارها به راحتی می‌توانند سایت مورد نظر خود را طراحی کنند. در ادامه سعی کرده‌ایم برای طراحی سایت در کمترین زمان ممکن، نکات مهم را یادآوری کنیم.

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت را می‌توان با افتتاح یک مغازه مقایسه کرد. همانطور که یک مغازه نیاز به نام جذاب، قرارگیری در موقعیت مکانی مناسب، دکور جذاب و مدیریت عالی دارد، وب سایت نیز باید در انتخاب نام دامنه دقت کافی داشته باشد و در یک فضای امن اینترنتی اطلاعات بارگذاری شوند، صفحات وب سایت نیز باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شوند که نظر کاربران را به خود جلب کنند و در نهایت از طریق مدیریت یکپارچه بتوانید تمامی بخش‌های مرتبط با سایت را مدیریت کرده و با به روز رسانی‌های به موقع نسبت به رقبای خود پیشی بگیرید. با آموزش طراحی وب سایت و فراگیری نکات مهم، می‌توانید مهارت خود را در این زمینه نیز مورد ارزیابی قرار دهید.

زبان برنامه‌نویسی فرانت‌اند و بک‌اند

طراحی وب سایت اختصاصی از طریق برنامه‌نویسی انجام می‌شود. هر یک از این برنامه نویسی‌ها دارای زبان‌های مختلفی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید سایت‌های مختلفی را طراحی کنید. به طور کلی می‌توان گفت طراحی وب سایت به دو بخش بک‌اند و فرانت‌اند تقسیم‌بندی می‌شود. بخش فرانت‌اند مربوط به بخش ظاهری وب سایت است و بخش بک‌اند مربوط به سرور است. برخی از طراحان وب سایت‌ها و برنامه نویسان در هر دو زمینه تخصص لازم را دارند و می‌توانند به طور کامل یک وب سایت را طراحی و در اختیار شما قرار دهند.

آشنایی با HTML

اولین مرحله در طراحی سایت کدنویسی است. شما با درک کدنویسی می‌توانید طراحی سایت را آغاز کنید. در بین زبان‌های کدنویسی فرانت‌اند می‌توان به HTML اشاره کرد. HTML به عنوان یک زبان ساده می‌تواند مسیر طراحی سایت را برای شما هموار کند. از آنجا که HTML زبان برنامه‌نویسی نیست، بلکه به عنوان زبان نشانه‌گذاری ابر متن شناخته می‌شود، یادگیری آن نیز برای شما آسان‌تر خواهد بود. زبان‌های دیگری برای برنامه‌نویسی وجود دارد، اما آن‌ها پیچیده‌تر هستند و فهم کدنویسی توسط آن‌ها می‌تواند برای شما که در این حوزه اطلاعات زیادی ندارید کار را سخت کند.

HTML یا زبان نشانه‌گذاری فرامتن، دستورالعملی است که نمایش تصاویر، محتوا و هر یک از عناصری که در وب سایت وجود دارد را در مرورگر امکان‌پذیر می‌کند. حوزه HTML بسیار گسترده و تخصصی است، اما نیازی نیست که شما به طور تخصصی تمام نکات آن را یاد بگیرید. تنها با کمی آشنایی نسبت به این زبان نشانه‌گذاری می‌توانید طراحی وب سایت را انجام دهید. تگ HTML که به عنوان یک دستورالعمل در مرورگر برای ایجاد یک وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند شامل انواع لینک‌ها، سرفصل‌ها، پاراگراف‌ها، تصاویر و تگ‌های دیگر باشد که از این طریق می‌توان آن‌ها را به راحتی کنترل کرد. از طریق ویرایشگرهای مختلفی می‌توانید صفحات HTML را ایجاد کنید. از طریق HTML می‌توان اطلاعات را سازماندهی کرد و اجزا و عناصر یک وب سایت از جمله عکس‌ها، تیترها، جداول و غیره که دارای تگ‌های منحصر به فردی هستند جدا کرد.

به کارگیری زبان CSS و جاوا اسکریپت

از طریق تگ‌های HTML ساختار صفحات وب سایت ایجاد می‌شوند، سپس از طریق زبان برنامه‌نویسی CSS می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. زبان برنامه‌نویسی CSS می‌تواند زیبایی‌های بصری را به تگ‌ها اضافه کند. CSS در کنار HTML می‌تواند در طراحی وب سایت مورد استفاده قرار بگیرد. زمانی که از HTML و CSS استفاده می‌کنید، تنها می‌توانید وب سایت‌های استاتیک را طراحی کنید، اما از آنجایی که سایت‌های پویا و داینامیک بیشتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرند، باید از زبان دیگر همچون جاوا اسکریپت برای پویا کردن وب سایت نیز استفاده کنید.

زبان برنامه‌نویسی PHP، زبان پایتون و زبان جاوا

از بین زبان‌های برنامه‌نویسی بک‌اند با یادگیری زبان برنامه‌نویسی PHP، زبان پایتون و زبان جاوا می‌توانید طراحی سایت خود را به صورت حرفه‌ای‌تر انجام دهید. از طریق هر یک از این زبان‌های برنامه‌نویسی می‌توانید بین پایگاه داده و سرور ارتباط برقرار کرده و طراحی و توسعه سایت را انجام دهید.

طراحی سایت استاتیک و داینامیک

طراحی سایت استاتیک و داینامیک

سایت‌ها می‌توانند در دو نوع استاتیک و داینامیک باشند. تفاوت این دو سایت در بخش فرانت‌اند و بک‌اند است.

در سایت‌های استاتیک تنها بخش فرانت‌اند انجام می‌شود، به این معنا که مطالب، آماده‌سازی محتوای وب سایت و هر آنچه که در صفحات وب سایت طراحی و بارگذاری می‌شوند، تنها یک بار امکان انتشار آن‌ها وجود دارد و تغییر در آن‌ها باید توسط طراح انجام شود. بدین ترتیب در سایت‌های استاتیک نمی‌توانید هر تغییری را در سایت ایجاد کنید و برای هر تغییر باید کدها تغییر کرده و مجدداً وارد شوند. معمولاً سایت‌هایی که در طولانی مدت نیاز به تغییر ندارند، از نوع استاتیک هستند.

در سایت‌های داینامیک یا پویا در هر دو بخش فرانت‌اند و بک‌اند برنامه‌نویسی انجام می‌شود. معمولاً این سایت‌ها جزو سایت‌هایی به شمار می‌آیند که باید به طور مداوم در آن‌ها محتواها تغییر کند تا سایت توسعه پیدا کند. در سایت‌های داینامیک شما می‌توانید بدون هیچ گونه کد نویسی، برای مدیریت بهتر به صورت پویا، تمام مطالب مندرج در سایت را کنترل کنید.

نام دامنه

ثبت دامنه آدرسی است که کاربران به هنگام جستجو در نوار جستجوی موتورهای مرورگر آن را درج می‌کنند تا به شما دسترسی پیدا کنند. اگر می‌خواهید کاربران شما را سریع‌تر پیدا کنند، بهتر است نام تجاری خود را برای نام دامنه انتخاب کنید، یا از اسامی که نزدیک به کسب و کار شما هستند، استفاده کنید. در انتخاب نام دامنه نمی‌توانید از عناوین تکراری استفاده کنید، باید این دامنه به طور اختصاصی مربوط به وب سایت شما باشد. بهتر است از عباراتی استفاده کنید که در ذهن مخاطب باقی بماند.

انتخاب هاست

برای انتشار اطلاعات وب سایت خود نیاز به یک فضای فیزیکی و یک حافظه دارید تا در شبکه اینترنتی در دسترس دیگران قرار بگیرند. پلتفرم‌های میزبانی وب این امکان را دارند که تصاویر و اطلاعات وب سایت خود را می‌توانید ذخیره و به نمایش بگذارید. به این فضا هاست می‌گویند، هاستینگ میزبانی وب بخشی از یک سرور است. می‌توان گفت هاست به عنوان یک حافظه به شمار می‌آید و شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوانید فایل‌ها، محتواها و اطلاعات خود را به راحتی بر روی آن ذخیره کنید. باید برای دریافت هاست هزینه‌ای را پرداخت کنید. هاست می‌تواند در انواع اشتراکی، اختصاصی، مجازی و ابری باشد.

انتخاب قالب

پس از اینکه دلایل و اهداف خود را برای ایجاد وب سایت یادداشت کردید، اینک باید قالب‌هایی را برای طراحی وب سایت در نظر بگیرید. در این قالب‌ها شما به راحتی می‌توانید محتوا، تصاویر و اطلاعات دیگر را بارگذاری کنید. انتخاب یک تم، الگو یا قالب به معنای چیدمان سایت شما است. معمولاً قالب‌ها جزو طرح‌های از پیش طراحی شده هستند تا همه افراد حتی کسانی که در این راه جزو افراد مبتدی شناخته می‌شوند، به راحتی بتوانند محتوا را در وب سایت جاگذاری کنند. طیف وسیعی از انواع قالب وردپرس وجود دارد که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های داخلی بسیاری هستند، با مشاهده پیش نمایش آن‌ها می‌توانید قالبی را انتخاب کنید که با کسب و کار و اهداف شما ارتباط بیشتری دارند.

قالب وب سایت به صورت آماده و اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرند. قالب‌های آماده به دلیلی که از پیش آماده شده‌اند هزینه کمتری برای خرید آن‌ها پرداخت خواهید کرد. از معایب قالب‌های آماده این است که نمی‌توانید تمام خواسته‌ها و نیازهای خود را در این قالب‌ها پیاده‌سازی کنید. اما قالب‌های اختصاصی تنها برای وب سایت شما توسط طراحان ارائه می‌شود و می‌توانید تمام نیازها و خواسته‌های خود را در وب سایت اعمال کنید، قالب‌های اختصاصی از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا

پس از اینکه نسبت به HTML اشراف کامل پیدا کردید، اینک باید طراحی سایت را از طریق سیستم مدیریت محتوا انجام دهید. برای طراحی سایت می‌توان گفت نرم‌افزارها در دو گروه کدنویسی و غیر کدنویسی طبقه‌بندی می‌شوند. از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا بدون کدنویسی می‌توان به طراحی سایت با وردپرس اشاره کرد که بیش از ۵۰ درصد سایت‌هایی که در فضای اینترنت در حال فعالیت هستند، از این طریق راه اندازی شده‌اند. آنچه باعث استقبال افراد از این سیستم شده است، عدم پیچیدگی سیستم است که علاوه بر برنامه نویسان حرفه‌ای، افرادی که مبتدی هستند نیز می‌توانند از این طریق کارهای خود را به راحتی انجام دهند.

نکات مهم در طراحی سایت

دقت داشته باشید بین طراحی سایت و توسعه سایت، تفاوت‌هایی وجود دارد. در توسعه سایت شما باید از طریق کدنویسی سایت را توسعه دهید، اما طراحی سایت مربوط به UI/UX است. تفاوتی نمی‌کند برای طراحی هر نوع سایتی از جمله طراحی سایت شرکتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و یا هر سایت دیگری باید اقدامات اولیه رعایت شود. افرادی که می‌خواهند وب سایت خود را متفاوت طراحی کنند، اقدامات خاصی وجود دارد که باید آن‌ها را انجام دهند. این اقدامات شامل تعیین هدف، تکمیل محتوا و موارد دیگر است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

هدف نهایی از طراحی سایت

اگر می‌خواهید با طراحی سایت به یک نتیجه خاص دست پیدا کنید، باید این خواسته خود را در طراحی سایت پیاده‌سازی کنید، بدین ترتیب هدف شما از طراحی سایت مشخص خواهد شد. در قدم اول با مشخص کردن هدف از ایجاد وب سایت، شما می‌توانید به راحتی استراتژی خود را برای طراحی و ایجاد محتوای مناسب برای وب سایت در نظر بگیرید. در واقع شناسایی هدف، مسیر را برای طراحی وب سایت هموار می‌کند، چرا که می‌دانید در هر قسمت از چه ابزاری استفاده کنید.

آشنایی با UI و UX

در طراحی سایت ابتدا باید UI و UX را به خوبی بشناسید. UI که به معنای رابطه کاربری است، مربوط به بخش ظاهری وب سایت است. اما UX به معنای تجربه کاربری است به این معنا که زمانی که کاربر وارد سایت می‌شود، به راحتی می‌تواند در تمام صفحات پیمایش داشته باشد. بنابراین باید به هنگام طراحی سایت، خود را جای کاربر قرار دهید تا بتوانید مناسب با نیاز کاربران سایت را طراحی کنید.

گرافیک مرتبط

با در نظر گرفتن هویت برند خود می‌توانید در طراحی گرافیکی وب سایت از فونت‌ها، رنگ‌ها و تصاویری استفاده کنید که مرتبط با برند و کسب و کار شما هستند. اگر می‌خواهید در بخش رنگ در طراحی وب سایت به طور موفق عمل کنید، باید در خصوص تئوری رنگ‌ها اطلاعات مفیدی داشته باشید. در خصوص چرخه رنگ‌ها، استفاده از رنگ‌های مکمل، رنگ‌های متضاد و رنگ‌هایی که می‌توانند احساسات را برانگیزند، اطلاعات کامل داشته باشید. باید بدانید که در طراحی وب سایت کدام ترکیب رنگی می‌تواند بهترین تاثیر را داشته باشد. توصیه می‌شود با انتخاب یک رنگ اصلی یا دو رنگ مکمل کار خود را آغاز کنید.

سپس متناسب با سبکی که برای وب سایت در نظر گرفته‌اید، نوع محتوا را با لحن مشخصی انتخاب کنید، لحن محتوا باید با برند شما همسو باشد. تصاویر نیز باید متناسب با هدف شما و جهت جلب توجه کاربران باشد، تصاویر باید مرتبط و با کیفیت باشند تا بتوانند بر روی کاربران تاثیرگذار باشند.

مشخص کردن نقشه سایت

قطعاً در یک وب سایت صفحات بسیاری وجود دارند که هر صفحه دارای محتوای متفاوت است. با توجه به تعداد صفحات وب سایت و محتواها، شما باید این صفحات را با یکدیگر پیوند زده و مرتبط نگه دارید.

پیمایش سایت

مرحله بعدی پیمایش سایت است. عناصر مختلفی در یک وب سایت وجود دارد که کمک می‌کنند تا به راحتی کاربر بتواند در وب سایت پیمایش خود را انجام دهد.

  • منو: وجود منو در وب سایت کمک می‌کند تا دسترسی کاربر به صفحه‌ها آسان‌تر و سریع‌تر اتفاق افتد. هر صفحه با نمایش منو این اطمینان را به کاربر می‌دهید تا بتواند به راحتی به تمام صفحات دسترسی پیدا کند.
  • سر صفحه و پاورقی: در بخش پاورقی اطلاعات مفیدی از جمله شرایط خدمات و اطلاعات تماس درج می‌شود. در قسمت سر صفحه یا هدر نام و لوگو درج می‌شود که باعث ارتباط کاربر با وب سایت می‌شود.
  • نوار جستجو: نوار جستجو در برجسته‌ترین و مهم‌ترین قسمت صفحه وب سایت قرار می‌گیرد. با قرار دادن یک ذره بین در این کادر که معمولاً در قسمت بالا سمت چپ یا سمت راست قرار می‌گیرد، می‌توانید شرایطی را ایجاد کنید تا کاربر در کمترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند.

صفحات وب سایت

محتوایی که در وب سایت‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند، متناسب با اهداف سایت هستند. شما می‌توانید صفحات وب سایت خود را تغییر داده و آن‌ها را کم یا زیاد کنید. اما به طور کلی یک وب سایت از چند صفحه اصلی تشکیل شده است که این صفحه‌ها بسیار تاثیرگذار هستند.

  • صفحه اصلی: در صفحه اصلی به طور کلی می‌توان گفت خلاصه‌ای از وب سایت شما به نمایش گذاشته می‌شود. از جمله اطلاعاتی که در صفحه اصلی به نمایش گذاشته می‌شود، می‌توان به نام کسب و کار، لوگو و منوی پیمایش اشاره کرد. از آنجایی که کاربران برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز خود ابتدا باید به صفحه اصلی مراجعه کنند، صفحه اصلی باید جذاب، چشم نواز، منظم و مرتب باشد.
  • صفحه ارائه خدمات یا فروش محصول: در این صفحه شما اطلاعاتی را به کاربر می‌دهید که می‌تواند در خصوص خرید محصول و یا دریافت خدمات اقدام کند. شما می‌توانید پیشنهادات خود را برای خرید محصول در این صفحه به نمایش بگذارید. نمایش کاتالوگ یا هر جزئیات دیگر در خصوص خدماتی که ارائه می‌دهید کمک می‌کند تا کاربران بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.
  • صفحه درباره ما: شما باید خود را به کاربران معرفی کنید. این معرفی در صفحه درباره ما درج می‌شود. شما باید شاخص‌ها، ویژگی‌ها و موفقیت‌های خود را از این طریق با کاربران به اشتراک بگذارید. اطلاعاتی را وارد کنید که شما را نسبت به رقبا و سایر برندها متمایز کند.
  • صفحات وبلاگ: اگر قصد دارید اطلاعات مهم و مفیدی را به اشتراک بگذارید، باید صفحه وبلاگ ایجاد کنید. وبلاگ‌نویسی یکی از استراتژی‌های بازاریابی است که می‌تواند در روند موفقیت شما تاثیرگذار باشد. در این صفحه قسمت‌هایی از وبلاگ‌هایی که منتشر کرده‌اید را به نمایش می‌گذارید تا کاربر با مطالعه تیتر، بر روی وبلاگ‌های مورد علاقه خود کلیک کند.
  • صفحه تماس: وب سایت‌هایی که مرحله تعامل با کاربران را ندارند، مورد استقبال واقع نمی‌شوند. از طریق ایجاد صفحه تماس شما می‌توانید به کاربران این فرصت را بدهید تا به شما دسترسی پیدا کنند و از این طریق سوالات خود در خصوص خرید کالا و موارد دیگر بپرسند. این راه‌های ارتباطی می‌تواند تماس تلفنی، ارتباط از طریق ایمیل و یا ارتباط از طریق رسانه‌های اجتماعی باشد.
  • صفحه پرسش و پاسخ: از دیگر صفحات می‌توان به صفحات پرسش و پاسخ اشاره کرد. در این صفحه می‌توان سوالات رایجی که ممکن است ذهن یک کاربر را به خود مشغول کند، قرار دهید. با ایجاد صفحه پرسش و پاسخ دیگر کاربر نیازی به ارتباط و تماس با شما نخواهد داشت. با مرور سوالات و مطالعه پاسخ‌ها تا حدودی می‌تواند ابهامات خود را برطرف کند.

تست سایت

پس از بارگذاری تمامی موارد در وب سایت، اینک باید وب سایت خود را تست، سپس راه اندازی کنید. تمام بخش‌ها که در وب سایت شما وجود دارد باید مورد تست و آزمایش قرار بگیرد. محتواهای متنی را بخوانید، راه‌های ارتباطی را بررسی کنید، تصاویر را چک کنید و زمان بارگذاری وب سایت و هر صفحه را مورد بررسی قرار دهید. در صورت نبود هیچ ایرادی اینک می‌توانید وب سایت خود را راه اندازی کنید.

راه‌اندازی وب سایت

راه‌اندازی سایت آغاز کار شما خواهد بود. شما باید متناسب با تجربه کاربری، وب سایت خود را بهینه‌سازی کنید. وب سایت شما نه تنها باید در لپ‌تاپ یا رایانه نمایش داده شود، بلکه وب سایت باید در تلفن همراه نیز بدون هیچگونه مشکلی برای کاربر به نمایش در بیاید. در بهینه‌سازی وب سایت باید از تصاویر و ویدیوهایی استفاده کنید که زمان بارگذاری آن‌ها طولانی نشود. در واقع با در نظر گرفتن سئو در وب سایت خود می‌توانید جزو رتبه‌های برتر در موتورهای جستجو باشید.

سفارش طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

اگر طراحی سایت برای شما کاری بسیار سخت و پیچیده است، با سفارش طراحی سایت به طراحان سایت که در این زمینه تخصص لازم را دارند، موفقیت بیشتری کسب کنید. طراحان وب حرفه‌ای مفهوم‌ها را ترجمه و به تصاویر، متن و رنگ تبدیل می‌کنند. زمانی که تمام عناصر در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، می‌توانند یک تجربه کاربری خوب را ارائه دهند. یک طراح وب سایت خوب اهمیت هر یک از عناصر را در طراحی سایت به خوبی درک می‌کند و از ترکیب عناصر و عملکرد آن‌ها برای رسیدن به اهداف بزرگتر در طراحی سایت استفاده می‌کند. طراحی وب سایت اگر از نظر بصری جذاب باشد، اما از نظر سازماندهی نتواند به خوبی مدیریت شود، نمی‌تواند شما را مقصود نهایی برساند.

در پکیج طراحی وب، ایده‌ها، تصاویر و تمام عناصر به گونه‌ای در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که کاربر با کمترین کلیک در وب سایت بتواند به مطالب مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند. بنابراین یک طراح وب سایت حرفه‌ای باید هم به فرانت‌اند و هم بک‌اند تسلط کافی داشته باشد. با توجه به بخش‌هایی که یک طراحی وب سایت دارد، طراحان حرفه‌ای معمولاً در زیر شاخه‌هایی همچون رابط کاربری، تجربه کاربری و سئو به صورت تخصصی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

هزینه طراحی سایت

هزینه طراحی سایت به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. امکاناتی که سایت می‌تواند ارائه دهد، پسوندی که دامنه سایت دارد، انتخاب هاست، طراحی سایت از طریق کدنویسی یا سیستم‌های آماده همچون وردپرس، تولید محتوا، انجام موارد سئو در سایت، افزودن امکاناتی همچون درگاه پرداخت و پشتیبانی برای سایت از جمله مواردی هستند که هر یک می‌توانند در قیمت طراحی سایت تاثیرگذار باشند.

سخن پایانی

طراحی سایت گرچه می‌تواند ساده به نظر برسد، اما برای برخی از کاربران این طراحی می‌تواند کمی مشکل باشد. شما می‌توانید با دریافت خدمات طراحی سایت، متناسب با بودجه خود، وب سایت خود را دقیق‌تر طراحی و اجرا کنید. اگر وب سایت شما دارای پیچیدگی‌های بسیار است و طراحی باید به صورت دقیقاً انجام شود، توصیه می‌شود از خدمات دارکوب استفاده کنید. طراحان سایت دارکوب با تخصص بالا در این حوزه، اطلاعات کافی از کسب و کارها و روش‌های افزایش موفقیت، می‌دانند که طراحی سایت را چگونه و با چه اهدافی اجرا کنند. در بخش بازاریابی محتوایی نیز راهکارهای خوبی را به شما معرفی خواهند کرد. در بخش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی نیز کارشناسان حرفه‌ای ما پیشنهادهای هیجان‌انگیزی ارائه می‌دهند تا کسب و کار شما در مدت زمان کوتاهی رونق گیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته