آموزش برندینگ و اصول و مراحل طراحی آن

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
آموزش برندینگ و اصول مراحل طراحی آن

برندینگ و برندسازی چیست؟ اگر با معنی برندینگ آشنا نیستید، باید بگوییم برندسازی یکی از مفاهیم بازاریابی است که کمی مبهم به نظر می رسد و می تواند کمی برای افرادی که در این زمینه اطلاعاتی ندارند، گیج کننده باشد. از طریق برندسازی مشتریان جذب و در طولانی مدت، برند مشتری وفادار را حفظ می کند.

برندسازی به طور مشخص مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی که خریدار برای خرید یک محصول مشابه نمی تواند به درستی تصمیم گیری کند، یک میانبر برای تصمیم گیری در اختیار مصرف کننده قرار می‌ گیرد که آن برند است. نه تنها برند به مصرف کننده در تشخیص محصولات مشابه، کمک می کند که یک محصول مناسب و با کیفیت بالا را انتخاب کند، بلکه استراتژی برندسازی کمک می کند تا یک شرکت یا یک سازمان به شهرت دست پیدا کند.

برندینگ به زبان ساده

برندینگ به زبان ساده، اینطور تعریف می شود که می تواند به معنای اعطای قدرت به یک محصول یا خدمات باشد. برندسازی یک فرایندی است که به سازمان ‌ها، شرکت ‌ها، محصولات و خدمات معنا می‌ بخشد و در ذهن مخاطب آن را حک می کند. برندسازی یک نوع استراتژی است که توسط سازمان ‌ها طراحی می شود تا به کمک آن بتوانند به سرعت خود را به دیگران معرفی و دلایلی را عنوان کنند که نسبت به سایر محصولات رقبا، محصولات آنها را خریداری کنند.

برندینگ به فارسی

“برند” به زبان انگلیسی، “مارک” به زبان فرانسوی و برندینگ به فارسی را “نما نام” می نامند. یک طرح، نماد، عبارت یا ویژگی است که می تواند به طور مشخص یک محصول خاص را نسبت به سایر محصولات متمایز کند. برند مجموعه‌ ای از گره‌ های ذهنی، احساسی و عقلی است که ذهن بازار هدف را تحت تاثیر قرار می دهد. برند چیزی است که کاربر از طریق حس کردن، شنیدن، دیدن و یا هرگونه ارتباط دیگری، برخی از ویژگی ‌ها و صفات یک محصول را در ذهن خود تداعی می کند. برندهای برتر می توانند عواطف مصرف کننده را تحت تاثیر قرار داده و از سوی دیگر مصرف کننده انتظار خلق ایده ‌های جدید و  بهتر را در محصولات برند مورد نظر دارد. آنچه باعث شده است که برند برای بسیاری از کسب و کارها مهم باشد، این است که برند می تواند عامل یادآوری برخی از محصولات و کالاها برای کاربر باشد.

تفاوت برند و هویت برند

قبل از اینکه مراحل اجرایی برندسازی را انجام دهید، باید تفاوت برند و هویت برند را درک کنید. برندسازی چیست؟ برند یک نام تجاری است که از طریق آن شرکت شناسایی می شود، در ذهن مخاطب متمایز می شود، ادراکات مردم را شکل می دهد و مزیت رقابتی را با سایر تولید کنندگان ایجاد می کند. هویت برند مجموعه ‌ای از عناصری است که یک شرکت، یک سازمان یا یک تولید کننده برای ایجاد تصویری درست از برند و افزایش آگاهی در خصوص آن استفاده می کنند. از این عناصر قابل مشاهده می توان به لوگو، شعار، بروشور، طراحی وب سایت و موارد دیگر اشاره کرد.

برای برندسازی، هویت برند اهمیت بسیاری دارد. رنگ و طرحی که در برند استفاده می شود می تواند ۸۰ درصد در شناخت برند به دیگران تاثیرگذار باشد. هویت برند در کنار طراحی مداوم و عالی به کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند مشکلاتی که در مسیر موفقیت دارند را برطرف کنند.

طراحی برندینگ

از طریق آموزش برندینگ با استراتژی‌ های نوین آشنا خواهید شد که اهداف کسب و کار شما را به طور مشخص مورد هدف قرار می دهند. از آنجا که برندینگ به معنای هویت سازی است، بسیاری از مشاغل بزرگ در تلاش هستند تا در حوزه برندینگ خود را به تمام دنیا معرفی کنند. جایی آموزش برندینگ اهمیت خود را نشان می دهد که می توان به راحتی بین کالاها و خدمات تمایز قائل شد. اگر طراحی برندینگ به صورت اصولی و همراه با قوانین و مقررات آموزش داده شود، در مدت زمان کوتاهی می توانید نتایج قابل توجهی را دریافت کنید. قطعاً هدایت افکار عمومی به سمت محصول یا خدمات خاص، کار بسیار سختی خواهد بود که تنها از طریق طراحی اصولی برندینگ امکانپذیر خواهد بود.

مراحل برندینگ

مراحل برندینگ

از مهمترین بخش ‌های راه ‌اندازی کسب و کار جدید، ایجاد برند است. اگر یک محصول را با یک ویژگی خاص تولید می کنید، اما با یک برند قوی آن را پشتیبانی نمی کنید، کمتر مورد توجه قرار می‌ گیرد. برند به شما کمک می کند تا بتوانید محصولات خود را برجسته نشان دهید و با مخاطبان خود به صورت عمیق‌ تر ارتباط برقرار کنید. اینک که می دانید برند چیست، باید نحوه ساخت یک برند را بدانید. در ادامه مراحل برندینگ را بیشتر توضیح خواهیم داد.

تجزیه و تحلیل کسب و کار

اولین گام در برندسازی این است که شما باید موقعیت کسب و کار خود را به دیگران نشان دهید. در چند خط نقش برند خود را در بازار کاملاً مشخص کنید. البته این موضوع را نمی توان با کاربران به اشتراک گذاشت، اما یکی از دستورالعمل‌ های ایجاد برند است و می توانید از این طریق جزئیاتی را نسبت به کسب و کار خود عنوان کنید.

اینکه جامعه هدف شما چه کسانی هستند و چه تفاوت ‌هایی با سایر برندها دارید. به طور مثال اگر در صنعت پوشاک فعالیت دارید می توانید در چند خط موقعیت خود را این طور توضیح دهید: “ما به عنوان تولید کننده لباس ‌های شیک، لباس ‌های سازگار با محیط زیست را برای خانم‌ های امروزی طراحی و تولید می کنیم. برخلاف سایر برندها پارچه ‌های البسه تولیدی ما صد در صد ارگانیک هستند.” تنها در چند خط می توانید موقعیت کسب و کار خود، اهدافی که دارید و آنچه که ارائه می دهید را توضیح دهید.

برای اینکه بدانید وضعیت کسب و کار شما چگونه است، تحلیل ‌های مختلفی وجود دارد که می توانید هر یک از آنها را انجام دهید. ابزارهای وجود دارند که کمک می کنند بتوانید نقاط قوت و ضعف شرکت یا سازمان خود را بهتر درک کنید. اگر فرصتی هست آن را شناسایی و اگر بحرانی وجود دارد آن را مدیریت کنید. کسب و کار خود را باید در حوزه‌ های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، قوانین، محیط زیست و موارد دیگر کاملا بررسی کنید. هرچه اطلاعاتی که از کسب و کار خود به دست می ‌آورید، بیشتر باشد، وضعیت کسب و کار شما مشخص ‌تر خواهد شد، در نتیجه می توانید استراتژی ‌های مختلف را برای برندسازی انتخاب کنید.

 تحقیقات بازار

گام بعدی مهم در برندینگ شرکت یا سازمان، تحقیقات بازار است. ساخت یک برند زمانی موفق خواهد شد که درک مشخصی از بازار داشته باشید. باید بدانید که مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند و قرار است با چه کسانی رقابت کنید. چندین راهکار برای تحقیق در بازار وجود دارد:

  • با افرادی که امکان دارد جزو مشتریان شما باشند، باید صحبت کنید. نسبت به علایق و سلایق آنها و سایر برندهایی که می‌ پسندند، اطلاعاتی را به دست آورید.
  • محصول و خدماتی را که ارائه می دهید را در فضای اینترنت جستجو کنید و بدانید که چه کسانی نسبت به محصولات و خدمات شما موضع دارند.
  • در رسانه‌ های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام می توانید پیمایش داشته باشید تا بدانید که مشتریان بالقوه کدام صفحات و حساب‌ های کاربری را دنبال می کنند.
  • خود را جای کاربر قرار دهید و به صورت آنلاین یا حضوری از محصولات خود خریداری کنید.
  • باید نسبت به تغییراتی که در صنعت شما رخ می دهد، آگاه باشید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید. با مطالعه برخی از مقالات و جستجو در شبکه ‌های اجتماعی می توانید نسبت به آخرین تغییر و تحولات در صنعت خود مطلع شوید.
  • اگر برندی همسو با کسب و کار شما است و به موفقیت ‌های چشمگیری دست پیدا کرده است، تحقیقات خود را انجام دهید و از شیوه و استراتژی آنها مطلع شوید. شما باید رویکردی را اجرا کنید که شما را نسبت به این برند متفاوت نشان دهد.
  • عادات مخاطبان خود را بررسی کنید، اینکه در کدام پلتفرم فعالیت بیشتری دارند. نحوه این رویکرد کمک می کند تا بتوانید به طور موثرتر با کاربر وارد تعامل شوید.

تحلیل مخاطب و رقبا

زمانی که تحقیقات در بازار را انجام می دهید، می توانید هم به مخاطبان مورد هدف دسترسی پیدا کنید و هم به راحتی سایر رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. از آنجایی که تکنولوژی در حال پیشرفت است و در فضای اینترنت همه چیز تازگی دارد، امکان تغییر سلیقه و ذائقه کاربر نیز وجود دارد. در زمینه بازاریابی به خصوص برندینگ نیز ممکن است تغییراتی رخ دهد و شما باید به صورت زمان بندی مشتریان خود را مورد بررسی قرار دهید تا نسبت به سلیقه، علاقه، انگیزه و دغدغه آنها آگاهی بیشتری کسب کرده تا تعامل سازنده ‌تر با آنها برقرار کنید.

با تحقیق بازار می توانید نسبت به رقبای خود اطلاعات کامل ‌تری به دست آورید. از یک جهت می توانید مسیرهایی که آنها رفته اند و موفق نبوده اند را دیگر تکرار نکنید، از طرف دیگر می توانید مسیرهایی که آنها طی نکرده ‌اند را شناسایی و در برندینگ خود آنها را مورد استفاده قرار دهید.

توجه به شخصیت برند

باید با توجه به کسب و کاری که دارید، برند خود را شخصیت سازی کنید. شخصیت سازی برند کمک می کند تا کاربر در میان هزاران برندی که وجود دارد، ارتباط بهتری با برند شما داشته باشد. شخصیت برند به طور مشخص تصویر مشخصی از کسب و کار شما را نشان می دهد. صفت‌ ها و ویژگی‌ هایی است که کسب و کار شما را نسبت به سایرین متمایز می کند. برای تعیین شخصیت‌ برند می توانید سوال ‌های ساده را بپرسید. اینکه کسب و کار شما می تواند مرد باشد یا زن، جوان باشد یا میانسال، سنتی است یا مدرن، چاق است یا لاغر، در واقع کسب و کار خود را باید از حالت غیر انسانی به انسانی تبدیل کنید و با پاسخ دادن به برخی پرسش ‌ها به شخصیت برند خود پی ببرید.

برند بوک

اگر با برند بوک آشنا نیستید، به طور ساده می توان گفت برند بوک شامل مواردی است که کمک می کند تا یک برند بهتر دیده شود. انتخاب نام مناسب، انتخاب لوگو، ایجاد لحن و در نظر گرفتن چشم انداز برخی از مواردی است که در برند بوک به آن توجه می شود. برند بوک را می توانید در دو نسخه برون سازمانی و درون سازمانی اجرا کنید. برند بوک به طور کلی یکپارچگی را در برند شما ایجاد می کند که در کمپین ‌های مختلف این برند بوک است که شما را نسبت به سایر برندها متمایز می کند.

دو موضوع مهم در برند بوک ایجاد هویت بصری و هویت کلامی است که باید از طریق ابزارهای مختلف به آن توجه کرد. هویت بصری به این معنا است که از طریق ابزارها و نمادها می توانید برند را در ذهن مخاطب حک کنید. استفاده از یک رنگ خاص و یا توجه به یک موضوع گرافیکی کمک می کند تا یک برند بدون حتی در نظر گرفتن شعار در ذهن مخاطب نقش ببندد. هویت بصری در یک برند را می توانید در فضاهای مختلف از جمله فروشگاه ‌ها، وب سایت‌ ها، شرکت ‌ها، سازمان ‌ها و شبکه ‌های اجتماعی به طور قابل توجه مشاهده کنید. اما هویت کلامی به معنای کلماتی است که در خصوص برند گفته می شود. تایپوگرافی، ایجاد لحن، شعار، نام برند، در واقع هر آنچه که باید نسبت به برند خوانده شود را هویت کلامی می‌نامند.

ایجاد لحن

باید برای برندسازی کسب و کار یک لحن را برای برند خود ایجاد کنید. باید بدانید که با مخاطبان خود چگونه تعامل برقرار کنید. آیا یک ارتباط جدی را می ‌پسندید یا یک ارتباط شوخ طبعانه. زمانی که شما یک لحن مشخص را انتخاب کنید در تمامی فضاها از جمله وب سایت‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی نیز باید این لحن را ادامه دهید.

نام تجاری

نام کسب و کار به عنوان یک عنصر کلیدی، تعیین کننده برند است.

  • شما باید نامی را انتخاب کنید که در گذشته استفاده نشده است و محصولات شما را به خوبی معرفی کند.
  • یک نام باید به گونه ای انتخاب شود که به خاطر سپردن آن برای همه افراد آسان باشد و تلفظ و تکرار آن نیز برای دیگران سخت نباشد.
  • می توانید نام خود را انتخاب کنید یا از مخفف کلمات دیگر استفاده کنید. یک نام بلند چند کلمه ‌ای را انتخاب و با انتخاب حروف اول، آن را مخفف و کوتاه کنید.
  • نام انتخابی شما باید متناسب با آنچه تولید می کنید، باشد. می توانید از نام برندها استفاده و با تغییر در چند حرف آن را برای برند خود انتخاب کنید.
  • در نهایت بهتر است یک کلمه کاملاً جدید را اختراع و آن را برای برند خود انتخاب کنید.

ترسیم داستان برند

برای هر برندی ممکن است یک علامت سوال وجود داشته باشد که چرا این برند برای این محصول و خدمات انتخاب شده است؟ همه کسب و کارهایی که راه‌ اندازی می شوند، هدفی را دنبال می کنند. در کنار کسب درآمد، کسب و کارها راه اندازی می شوند تا بتوانند با ارائه محصولات و خدمات خود، بر کیفیت زندگی دیگران تاثیر مثبت بگذارند. یک داستان خوب و جذاب کمک می کند تا مشتریان ترغیب شوند از برند شما دیدن کنند. آنها برای برند شما احترام قائل خواهند بود و جزو مشتریان بالقوه خواهند شد.

ظاهر برند

ظاهر برند

زمانی که شما به ظاهر برند خود توجه می کنید، یعنی تصمیم گرفته ‌اید که به مخاطبان کمک کنید تا بتوانند شرکت، محصولات و خدمات شما را در یک نگاه شناسایی کنند. از بخش ‌های مهم که برای ظاهر برند باید به آنها توجه کرد می توان موارد زیر را نام برد.

  • رنگ: زمانی که شما یک رنگ را برای برند خود انتخاب می کنید، این رنگ به عنوان رنگ پایه در تمامی قسمت ‌ها از جمله وب سایت‌ و شبکه اجتماعی کسب و کار شما نیز باید وجود داشته باشد. رنگ ‌ها می توانند احساسات دیگران را برانگیخته کنند. به طور مثال رنگ قرمز می تواند موجب هیجان در کاربر و رنگ آبی می تواند کاربر را به آرامش دعوت کند.
  • از دیگر نکات در بخش ظاهر انتخاب فونت مناسب است. شما باید فونتی را برای نام برند خود انتخاب کنید که به راحتی خوانده شود، اما یک فونت مدرن و امروزی باشد. تایپوگرافی یکی از اجزای بصری برای هویت برند در نظر گرفته می شود. طراحان با تجربه، با فونت ‌های منحصر به فرد یک برند را خاص نشان می دهند، فونتی که در نظر می‌گیرند می تواند به صورت یکپارچه بر روی کارت ویزیت ‌ها، وب سایت ها و شبکه ‌های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
  • تصویرسازی: اگر می خواهید از طرح، عکس یا نقاشی ‌ها برای برند خود استفاده کنید، توجه داشته باشید که با فضای کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.

با در نظر گرفتن تمام عناصر ظاهری برای ایجاد تصویر برند خود می توانید در آینده نزدیک موفق‌ تر شوید.

انتخاب شعار

حالا باید یک شعار به یاد ماندنی را برای برند خود در نظر بگیرید. یک شعار مختصر، کوتاه اما به یاد ماندنی که در ذهن افراد باقی بماند. از جمله استراتژی‌ هایی که می توانید برای ایجاد یک شعار مناسب در نظر بگیرید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کلماتی استفاده کنید که کسب و کار شما را برجسته‌تر نشان دهند.
  • می توانید نگرش مشتریان خود را به عنوان شعار برند خود انتخاب کنید.
  • بهتر است شعار ریتمیک باشد تا در ذهن کاربر باقی بماند.

طراحی لوگو

یکی از جنبه‌ های کلیدی هویت بصری برای برند شما طراحی لوگو است. در کنار نام برند، لوگو نیز جزو اولین چیزهایی است که کاربران به دنبال کشف آن هستند. لوگو باید معنادار و قابل درک برای کاربر باشد. توصیه می شود برای طراحی لوگو و تاثیرگذاری بیشتر آن بر روی کاربران از طراحان حرفه‌ ای کمک بگیرید، تا بتوانند با تجزیه تحلیل کسب و کار شما ماهیت بصری برند شما را به تصویر بکشانند.

برخی از افراد لوگو را با برند اشتباه می‌ گیرند. لوگو می تواند یک مرحله از فرایند برندسازی باشد. بنابراین کسب و کارهایی که لوگو را کم ارزش می دانند و نسبت به طراحی لوگو نظر مثبتی ندارند، نمی توانند در معرفی برند خود موفق شوند. لوگو به عنوان یکی از عنصرهای اساسی هویت برند شناخته می شود. یک سنگ بنا برای بازاریابی کارآمد است که ارتباط با بازار هدف را آسان‌تر می کند. لوگو که یکی از قابل تشخیص‌ترین تصاویر برای نشان دادن برند است، در برندسازی بسیار تاثیرگذار است. با بررسی لوگوهای شرکت ‌های رقیب می توانید تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کنید، تجزیه و تحلیل مخاطب هدف و در نظر گرفتن پیام برند در تعیین لوگو نیز بسیار تاثیرگذار هستند. لوگو را می توانید در پروفایل ‌های شبکه‌ های اجتماعی، در وب سایت ‌ها، در کارت های ویزیت و سایر موارد بازاریابی استفاده کنید.

تبلیغ برند

پس از اینکه برند خود را به یک مرحله ‌ای از هویت کلامی و بصری رساندید، باید آن را از طریق رسانه ‌های مختلف به دیگران معرفی و شعار خود را به گوش مخاطب برسانید. در اینجا رسانه‌ های آنلاین و آفلاین می توانند بهترین عملکرد را برای معرفی برند شما داشته باشند. رسانه ‌ها پلی هستند که در زمان کوتاهی می توانند برند شما را به دیگران معرفی کنند.

از رسانه ‌هایی که می توانید برند خود را معرفی کنید می توان به تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد، تبلیغ در شبکه ‌های اجتماعی، ایمیل، پیامک، کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت، وب سایت ‌ها و موتورهای جستجو اشاره کرد که می توانید برند خود را به صورت گسترده معرفی کنید. در هر فضایی که بتوانید برند خود را نشان دهید، در واقع توانسته ‌اید نقطه تماس با مخاطب را ایجاد کنید. برندسازی آنلاین نسبت به آفلاین محبوب تر است چرا که به طور گسترده ای امکان معرفی برند وجود دارد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

در میان تبلیغات آنلاین، تبلیغ در شبکه ‌های اجتماعی همچون یوتیوب، فیسبوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام به طور قابل توجهی در معرفی برند نقش دارند. بازاریابی شبکه های اجتماعی امروزه یکی از نیازهای ضروری برای هر کسب و کاری به شمار می‌ آیند. در حال حاضر پروفایل‌های شبکه ‌های اجتماعی اولین نقطه تماس کاربران با شما خواهد بود.

رسانه‌ های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند برندسازی هستند که می توانند بر احساسات، ادراک و اعتماد کاربران تاثیرگذار باشد. از این طریق می توانید به مخاطبان گسترده دسترسی داشته باشید و با تفکیک مخاطب از نظر سن و جنسیت برند خود را به طیف گسترده‌ تری از افراد معرفی کنید. نشان دادن برند در شبکه ‌های اجتماعی توسط عناصری همچون لوگو، فونت، پالت رنگی و دیگر رویکردهای بصری، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

اینستاگرام مارکتینگ

در میان شبکه ‌های اجتماعی، خدمات مربوط به فیسبوک مارکتینگ و لینکدین مارکتینگ می توانند در برندسازی کسب و کار شما بسیار موثر واقع شوند. اما با توجه به اینکه اینستاگرام در سال ‌های اخیر توانسته کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند، خدمات اینستاگرام مارکتینگ می توانند بازخورد بهتری را برای برندسازی فراهم کنند. از طریق تولید محتوا در اینستاگرام به راحتی برند خود را از زوایای مختلف معرفی کنید، اما همکاری با اینفلوئنسرها و یا تبلیغات در پیج ‌هایی که فالوورهای زیادی دارند، سرعت معرفی برند شما را چندین برابر می کند.

راه اندازی وب سایت

راه اندازی وب سایت

از دیگر بسترهای آنلاین برای تبلیغات برند وب سایت ‌ها هستند. با شروع کسب و کار خود بهتر است وب سایت را نیز طراحی و راه ‌اندازی کنید. اگر بتوانید تمام اصول مربوط به سئو را در وب سایت خود به کار بگیرید، به راحتی می توانید برند خود را به بسیاری از مخاطبان و کاربران معرفی کنید. بک لینک سازی در سایت ‌هایی که پربازدید هستند نیز امکان دیده شدن برند شما را افزایش می دهند. تلاش کنید با وبلاگ نویسی مهمان و ایجاد بک لینک محتواهای ارزشمند سایت خود را به دیگران معرفی کنید تا برند کسب و کار شما در ذهن کاربر باقی بماند.

تبلیغ از طریق گوگل

ار فضاهای پر بازدید در بستر اینترنت می توان به موتورهای جستجو اشاره کرد. گوگل که از مهمترین موتورهای جستجو به شمار می ‌آید، امکاناتی را برای کسب و کارها فراهم کرده است تا بتوانند از این طریق تبلیغات برند خود را انجام دهند. با توجه به اینکه کاربران برای جستجوی خدمات و محصولات مورد نیاز خود ابتدا به موتورهای جستجو مراجعه می کنند، از این طریق می توانید برند خود را بهتر به مخاطب معرفی کنید. خدمات  Google Ads و  Google Discover از جمله روش ‌های موثر برای تبلیغ برند است. البته اگر در راه ‌اندازی وب سایت موفقیت ‌های چشمگیری به دست آورده باشید و در صفحه اول گوگل و در رتبه ‌های برتر دیده شوید، به نوعی توانسته‌ اید در گوگل برند خود را تبلیغ کنید. بنابراین فرصت تبلیغ از طریق گوگل را از دست ندهید.

دیجیتال مارکتینگ

در سال ‌های اخیر دیجیتال مارکتینگ توانسته فضای تبلیغات را کاملاً دگرگون کند. تبلیغات در شبکه ‌های اجتماعی، وب سایت ‌ها و موتورهای جستجو که نوعی تبلیغات دیجیتال به شمار می ‌آیند، در جذب مخاطب و معرفی برند توانسته اند بسیار موثر عمل کنند. بازاریابی اینترنتی تنها به فروش محصولات توجه ندارد بلکه از این طریق می توانید برند خود را به کاربران معرفی کنید. حتی اگر در قسمت فروش موفقیت چندانی نداشته باشید، به مرور زمان با معرفی برند از طریق بازاریابی دیجیتالی می توانید فروش خود را افزایش دهید.

آموزش برندینگ

برندسازی یک فضای بسیار گسترده است که از جنبه های مختلف می توان به آن ورود پیدا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برندینگ می توانید انواع کتاب برندسازی که به تفصیل تمام نکات و جزئیات را بیان کرده اند، مطالعه کنید. همچنین از طریق آموزش برندسازی به نقاط ضعف برند خود پی برده و راهکارهای جدید و تاثیرگذار را برای شناسایی برند خود به کار خواهید گرفت. شرکت‌ های بزرگی وجود دارند که تمام خدمات مربوط به برندسازی را به صورت کامل ارائه می دهند، اگر می خواهید از طریق برندینگ محصولات خود را به دیگران معرفی کنید توصیه می شود از خدمات برندسازی این شرکت ‌ها بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

فرایند برندسازی نامحدود است، یک روال مستمر است که برای ساخت نام تجاری و بهبود آن انجام می شود تا بتوانید به خواسته‌ های بازار پاسخگو باشید و یک درک قوی ‌تر را نسبت به شرکت خود ارائه دهید. بر اساس اهداف شرکت و نیازهای بازار هر مرحله از برندسازی باید با دقت انجام شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید در حوزه برندسازی از خدمات مجموعه دارکوب استفاده کنید. دریافت مشاوره برای برندسازی و سپردن صفر تا صد فرایند برندسازی به این مجموعه بزرگ کمک می کند تا کسب و کار شما بیشتر دیده شود. در کنار طراحی برندینگ، آموزش بازاریابی اینترنتی توسط تیم حرفه ای دارکوب نیز ارائه می شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته