چگونه در اکسپلور اینستاگرام باشیم؟

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
چگونه در اکسپلور اینستاگرام باشیم؟

از محبوب‌ترین شبکه ‌های اجتماعی اینستاگرام است که کاربران بسیاری دارد. با ارائه طیف گسترده ‌ای از ویژگی ‌ها و ابزارها، این امکان را فراهم کرده است که بسیاری از مشاغل و افراد بتوانند برند خود را تبلیغ کرده و با کاربران بتوانند تعامل بهتر داشته باشند. تعامل بالا با کاربر، ایجاد محتوای بصری و تبلیغات هدفمند از جمله مواردی است که منجر به محبوبیت این پلتفرم شده است. اکسپلور بخش جذابی در اینستاگرام است که در ادامه شما را با این بخش بیشتر آشنا خواهیم کرد.

الگوریتم اینستا

پلتفرم اینستاگرام دارای مجموعه ‌ای از فرایندها است که به کاربر این امکان را می دهند تا به نتایج مطلوب ‌تری دست پیدا کند. این فرایندها که به نوعی الگوریتم اینستا هستند، در بخش ‌های مختلف این پلتفرم اجرا می شوند. در هر بخش، الگوریتم اینستاگرام تشخیص می دهد که کاربر نسبت به کدام محتوا واکنش بهتری نشان می دهد تا آن محتوا را در اولویت نمایش برای او قرار دهد. در واقع الگوریتم اینستاگرام تلاش کرده است تا برای زمان کاربران ارزش بیشتری قائل شود و آنچه که کاربر دوست دارد را بیشتر نشان ‌دهد.

اکسپلور چیست؟

برای پاسخ به سوال اکسپلور چیست؟ این طور می توان توضیح داد، یکی از بخش‌ های مهم اینستاگرام اکسپلور است که در این بخش نیز اینستاگرام الگوریتم به خصوصی را در نظر گرفته است. صفحه اکسپلور اینستاگرام مجموعه ‌ای از محتواها از جمله عکس ‌ها، فیلم‌ ها و ریلزها است که برای کاربر نمایش داده می شوند. نمی توان گفت که صفحه اکسپلور واحدی وجود دارد، این صفحه متناسب با کاوش کاربر، محتواهای متفاوتی را نشان می دهد. در واقع این صفحه بازتاب عملکرد کاربر در اینستاگرام است.

معنی اکسپلور در اینستا چیست؟

تلفظ اکسپلور در اینستا ( Explore ) است و به معنای کشف کردن است. با توجه به توضیحاتی که در قسمت بالا داده شد، پاسخ به سوال معنی اکسپلور در اینستا چیست، بسیار ساده است. زمانی که شما به صفحه اکسپلور وارد می شوید، محتواهای جدید را خواهید داد و با افراد جدید آشنا خواهید شد.

محتوای منتخب در اکسپلور

محتواهایی که در صفحه اکسپلور به نمایش می ‌آیند بر اساس فاکتورهای مختلف انتخاب می شوند.

  • محتواها می توانند بر اساس علاقه‌مندی کاربر به نمایش درآیند. اگر شما در گذشته برخی از محتواها را با یک موضوع خاص که علاقمند بوده ‌اید، لایک یا ذخیره کرده اید، در صفحه اکسپلور تعداد بیشتری از این محتواها را در زمینه های مختلف خواهید دید.
  • گروه دوم از محتواها مربوط به محتواهایی هستند که توسط کاربران بیشتری دنبال شده اند. محتواهایی که لایک بیشتر، کامنت بیشتر و ویو بیشتری دریافت کرده ‌اند، یعنی توانسته اند کاربر اینستاگرام را جذب کنند، در نتیجه در صفحه اکسپلور به نمایش در می ‌آیند.
  • اما محتواهای گروه سوم محتواهایی هستند که در گذشته شما صفحات آنها را فالو کرده ‌اید اما آنها را دنبال نمی کنید.

به طور کلی محتواهایی که در صفحه اکسپلور می‌ بینید، مربوط به افرادی هستند که شما آنها را دنبال نمی کنید و این می تواند یک راه عالی برای کشف بسیاری از هشتگ ‌ها، محصولات و افراد جدید باشد که می توانند جزو علاقه‌مندی‌ های شما نیز قرار بگیرند.

 الگوریتم ‌های صفحه اکسپلور

 الگوریتم ‌های صفحه اکسپلور

صفحه اکسپلور که در هر اینستاگرام باز می شود، مشابه با دیگری نیست. به این دلیل که محتواهایی که در این صفحه باز می شود، توسط سیستم رتبه‌بندی شخصی‌ سازی شده است. در واقع این یادگیری ماشینی است که بر اساس منابع مختلف و سیگنال ‌های دریافتی، محتواهای رتبه ‌بندی شده را نشان می دهد. برخلاف فید خانگی که پست‌ های افرادی که حساب آنها را دنبال می کنید، مشاهده می کنید، صفحه اکسپلور یک سیستم غیر متصل است و شما این افراد را دنبال نمی کنید.

از الگوریتم ‌های صفحه اکسپلور می توان به پیمایش پیوسته اشاره کرد. به این معنا که اگر شما بر روی یک عکس کلیک کنید، به طور پیوسته محتواهای مرتبط با عکس مورد نظر را مشاهده خواهید کرد. زمانی که بر روی عکس جدید در صفحه جدید کلیک می کنید، در واقع به فیدهای بیشتری دسترسی پیدا کرده ‌اید و هر فید جدید با جزئیات و تمرکز بیشتری نسبت به موضوع، محتواها را نشان می دهد. به بیان ساده، زمانی که شما چند موضوع مشابه را لایک کنید، در مدت زمان کوتاهی محتواهایی که در اکسپلور برای شما نمایش در می ‌آید، متناسب با محتواهایی است که آنها را لایک کرده ‌اید.

چگونه اکسپلور اینستاگرام را فعال کنیم؟

بسیاری از کاربران با سوال چگونه اکسپلور اینستاگرام را فعال کنیم، مواجهه می شوند. ابتدا باید وارد صفحه اینستاگرام شوید، کافیست بر روی نماد ذره بین که در قسمت پایین برنامه وجود دارد، کلیک کنید. سپس در بالای صفحه در قسمت نوار جستجو می توانید محتوای مورد نظر خود را بر اساس حساب کاربری، کلمات کلیدی یا هشتگ ها جستجو کرده و با مجموعه ای از محتواها با یک موضوع خاص روبه رو شوید.

بخش های مختلف در اکسپلور اینستاگرام

در اکسپلور اینستاگرام بخش ‌های مختلفی وجود دارد که شرایطی را فراهم می کند تا کاربر بتواند راحت‌تر به موضوعات مورد علاقه خود دسترسی پیدا کند.

  • IGTV: با ورود به این قسمت کاربر می تواند ویدیوهایی که بیش از یک دقیقه زمان دارند را مشاهده کند. بنابراین اگر به دنبال ویدیوهای طولانی در مورد موضوع خاصی هستید، به این قسمت ورود پیدا کنید.
  • Style: بسیاری از افراد به فشن و صنعت مد علاقه بسیاری دارند، خانم ‌ها و آقایان می توانند با انتخاب این بخش به دنیای مد ورود پیدا کنند.
  • Food: در میان بخش ‌های اکسپلور قسمت غذا بسیار محبوب است و از این طریق می توانید به بسیاری از غذاها، رستوران ‌ها، آموزش‌ ها و موارد دیگر در زمینه غذا دسترسی پیدا کنید.
  • Travel: اگر به دنبال موضوعات مرتبط با سفر هستید، از جمله مناطق دیدنی دنیا و غذاهای بین المللی می توانید عکس‌ ها و ویدیوهای مختلف را در این بخش مشاهده کنید.
  • Architecture: بسیاری از افراد علاقه‌مند به صنایع دستی، کارهای هنری و معماری هستند که مجموعه ‌ای از محتواها با این موضوعات را می توانید در این بخش دنبال کنند.
  • Beauty: بخش جذاب دیگر در اکسپلور مربوط به زیبایی و آرایش است. در این بخش تصاویر و ویدیوهایی که مربوط به سالن ‌های زیبایی، آموزش و موضوعات مختلف است را می توانید مشاهده کنید.
  • TV & Movies: علاقه‌مندان به فیلم و سریال ‌ها می توانند از طریق این صفحه به اخبار روز فیلم و سینما دسترسی پیدا کنند.
  • Sports: علاقمندان به ورزش می توانند علاقمندی‌ های خود و آنچه در دنیای ورزش رخ می دهد را در این صفحه دنبال کنند.
  • Art: باید به علاقه‌مندان دنیای هنر بگوییم که در این بخش می توانند آثار هنری را دنبال کنند.
  • Decor: اگر به دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی علاقمند هستید، برای دستیابی به فیلم ‌ها و تصاویر بیشتر این بخش را دنبال کنید.
  • DIY: اگر با این قسمت آشنا نیستید باید بگوییم در این بخش عکس ‌ها و ویدیوهای نمایش داده می شود که کاربران آنها را برای خود انجام داده ‌اند. میکاپ صورت از جمله ویدیوهایی است که در این بخش می توانید به صورت گسترده مشاهده کنید.
  • Music: موضوعات مربوط به موزیک را در سراسر دنیا از جمله نوازندگی، خوانندگی، کنسرت‌ ها، آموزش‌ ها را در این بخش دنبال کنید.

چگونه به اکسپلور برویم؟

اگر شما هم تمایل دارید تا محتواهایی که تولید می کنید در بخش اکسپلور به نمایش درآید، باید برخی از نکات را رعایت کنید. با در نظر گرفتن چند استراتژی ساده محتواها که می توانند تنها عکس و فیلم یا همراه با متن باشند، در اکسپلور ظاهر شوند.

درک کاربر

قبل از اینکه تلاش کنید تا فالوورهای بیشتری به دست آورید، فالوورهای فعلی خود را مورد بررسی قرار دهید. علایق آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و محتواهایی را که بیشتر دوست دارند را آماده و تولید کنید. با بررسی کامنت ‌ها می توانید تا حدود زیادی نسبت به علایق و سلایق فالوورهای خود مطلع شوید.

تعامل بیشتر با کاربر

تعامل بیشتر با کاربر

اگر با فالوورهای خود وارد تعامل شوید احتمال دارد پست شما در صفحه اکسپلور به نمایش در بیاید. توجه داشته باشید که این تعامل باید به صورت مستمر و پیوسته باشد، صبور باشید و ثابت قدم. زمانی که شما نسبت به پست‌ های دیگر لایک انجام دهید و کامنت بگذارید، دیگران نیز تشویق می شوند تا برای پست‌های شما نیز واکنش نشان دهند.

یکی از راه‌ های ایجاد انگیزه برای فالوورها این است که پست های مسابقه و هدایا در نظر بگیرید. نه تنها احتمال دارد که پست شما در صفحه اکسپلور دیده شود، این امکان وجود دارد که فالوورهای شما افزایش پیدا کند، اشتراک گذاری محتوای شما افزایش پیدا کند، در نتیجه اگر در بخش فروش فعالیت می کنید، افزایش فروش چشمگیری را تجربه کنید.

هشتگ مرتبط

اگر از هشتگ ‌های مناسب در پست ‌های اینستاگرام خود استفاده کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که در صفحه اکسپلور پست شما به نمایش در بیاید. برای پیدا کردن هشتگ ‌های مرتبط تنها کافیست کلمات کلیدی که محتوای شما را تعریف می کنند را پیدا کنید. می توانید با مراجعه به صفحات مرتبط با صفحه خود، از کلمات کلیدی که استفاده شده است، ایده بگیرید یا در نوار جستجو هشتگ مورد نظر خود را درج کرده تا هشتگ ‌های مرتبط دیگر نیز به نمایش در بیایند. در هر پست می توانید تا حدود ۳۰ هشتگ را استفاده کنید و این به معنای جذب مخاطب با هدف متفاوت است.

محتوای متنی

برخی بر این تصور هستند که در اینستاگرام تنها اشتراک گذاری تصاویر می تواند تاثیرگذار باشد. اما کپشن ‌ها می توانند به مدت طولانی ‌تر توجه مخاطب را جلب کنند. کپشن ‌ها کاربران را وادار می کنند تا از طریق کامنت نظردهی داشته باشند، این افزایش تعامل منجر به این می شود که پست شما در صفحه اکسپلور دیده شود.

راه دیگر برای انتشار متن این است که به جای انتشار تصاویر و ویدیو، متن خود را منتشر کنید. افرادی که پیج آنها منتشر کننده متن هستند، راه سختی را برای رفتن به اکسپلور باید طی کنند. برای متن اکسپلور اینستاگرام، سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. اگر از کلمات کلیدی که توسط کاربران بیشتر جستجو می شود، در متن خود استفاده کنید تاثیرگذارتر خواهد بود. نوشتن متن ‌های دنباله‌ دار در چند اسلاید، استفاده از فونت خوانا، استفاده از رنگ مناسب برای متن و بک گراند و انتخاب عناوین جذاب از جمله نکاتی هستند که می توانید پیج متنی خود را  به کاربران بیشتری معرفی تا به اکسپلور راه پیدا کنید.

محتوای عکس

تصاویر اگر با کیفیت بالا باشند تا حدودی می توانند کاربر را جذب کنند. توصیه می شود برای عکس اکسپلور اینستا کپشن ‌های جذابی را در نظر بگیرید و به صورت داستان گونه مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید. استفاده از هشتگ ها و درج مکان نیز تاثیرگذار هستند، البته انتشار عکس در ساعت مناسب نیز کمک می کند عکس در اکسپلور اینستاگرام وارد شود. بازاریابی محتوا در اینستاگرام، راه بسیار عالی جهت دریافت بازخورد از کاربران است. با تمرکز بر روی محتواهای ارزشمند می توانید کاربر را با خود همراه کنید.

محتوای ریلز

بین محتوای عکس و ویدیوها، ویدیوها جزو محتواهای جذابی به شمار می ‌آیند که می توانند تعامل بسیار خوبی را ایجاد کنند. ریلز در اینستاگرام کمک می کند تا به هزاران نفر از کاربران دسترسی پیدا کنید، حتی اگر فالوورهای کمی داشته باشید. هرچه افراد بیشتری بتوانند با ریلز درگیر شوند، الگوریتم اینستاگرام محتوای شما را به سمت کاربران علاقمند محتوای مشابه بیشتر هدایت می کند. اگر تنها از عکس استفاده می کنید می توانید با قرار دادن چندین عکس در کنار یکدیگر یک نمایش اسلاید با موسیقی جذاب ایجاد کنید. تلاش کنید از موسیقی، صداها و آهنگ ‌هایی که طرفداران بیشتری دارند استفاده کنید. اگر الگوی خاصی در اینستاگرام ترند شده است، سعی کنید الگوها را دنبال کنید. معمولا ریلزهای ۷ تا ۱۵ ثانیه ‌ای بیشتر مورد هدف قرار می ‌گیرند. ریزها می توانند کمک کنند تا تعامل بیشتری را به غیر از فالوورهایی که دارید از غیر فالوورها دریافت کنید.

محتوای IGTV

IGTV   نیز به دلیل انتشار ویدیو بالای ۶۰ ثانیه می تواند محصولات، خدمات و هدف شما را بهتر توضیح دهد. زمانی که شما از فرمت ‌های متفاوت، برای تولید محتوا استفاده کنید، می توانید با کاربران بیشتری وارد تعامل شوید. با فعالیت در تمام بخش‌ ها می توانید شانس ورود خود را برای صفحه اکسپلور افزایش دهید.

ارسال محتوا در زمان مناسب

در الگوریتم اینستاگرام ارسال به موقع پست ‌ها بسیار اهمیت دارد. با ورود به بخش تنظیمات از زمان آنلاین بودن فالوورهای خود مطلع می شوید و می توانید پست‌های خود را در زمان فعال بودن آنها ارسال کنید. پس از اینکه یک پست بلافاصله منتشر می شود و تعامل بالا دریافت می کند، به الگوریتم اینستاگرام نشان می دهد که محتوای شما ارزش اشتراک گذاری با افراد بیشتر را دارد. ساعت اکسپلور اینستاگرام می تواند با توجه به نوع محتوا متفاوت باشد. برخی از محتواها در روزها و ساعت های خاصی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند در نتیجه اکسپلور را احاطه می کنند.

تمرکز در موضوع

اگر به طور روزانه هدف خود را از تولید محتوا تغییر دهید، هرگز در صفحه اکسپلور ظاهر نمی شوید. شما باید بر روی یک موضوع خاص متمرکز باشید تا بتوانید به مخاطب هدف دسترسی پیدا کنید. با انتخاب بهترین نوع پست اینستاگرام که می تواند تصاویر، ویدیو یا متن باشد، از زوایای مختلف فعالیت خود را به اشتراک بگذارید. با انتخاب پست تک یا اسلایدی، ویدیو به صورت ریلز، ساده یا IGTV، انتخاب کپشن و هشتگ مناسب می توانید به راحتی به اکسپلور وارد شوید. بازاریابی اینستا با محتوای هدفمند، شما را سریع تر به هدفی که دارید، می رساند.

درج مکان

بسیاری از افراد بر اساس مکان، موضوع مورد نظر خود را جستجو می کنند. با ثبت مکان کسب و کار در اینستاگرام می توانید دسترسی به محتوای خود را برای طیف گسترده ‌تری از کاربران در نظر بگیرید. به خصوص برای کاربران محلی برچسب موقعیت مکانی می تواند بسیار قدرتمند عمل کند و شرایطی را فراهم کند تا کاربران بیشتری محتوای شما را کشف کنند.

همکاری با اینفلوئنسرها

همکاری با اینفلوئنسرها 

یکی از راه‌ هایی که می توانید کاربران صفحه خود را افزایش دهید، همکاری با اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسرها به دلیل اینکه کاربران بیشتری دارند، می توانند منجر به افزایش کاربران صفحه شما نیز بشوند. هرچه تعداد بیشتری از کاربران محتوای شما را ببینند، امکان دیده شدن محتوای شما در صفحه اکسپلور افزایش پیدا می کند. یا می توانید با برخی از برندها یک همکاری مشترک داشته باشید، تا کاربران شما نیز افزایش پیدا کند. هزینه تبلیغ پیج در صفحات اینفلوئنسرها یا کسانی که فالوور بیشتر دارند، متفاوت است. با ثبت هزینه تبلیغات در اینستاگرام، می توانید پیج خود را در مدت زمان کوتاهی به افراد بیشتر معرفی کنید تا از این طریق بتوانید در اکسپلور دیده شوید.

اینستاگرام مارکتینگ

Instagram Marketing به این معنا است که شما فعالیت خود را به گونه ای در اینستاگرام هدفمند کنید که منجر به افزایش فروش و افزایش آگاهی از برند شما شود. در حال حاضر رسانه ‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام یک راه قدرتمند است تا بتوانید آگاهی کاربران را نسبت به برند خود افزایش دهید. زمانی که فالوورهای شما رو به افزایش باشد، پست ‌های شما در اکسپلور به نمایش در می ‌آیند، در نتیجه می توانید فروش بیشتر را تجربه کنید.

فعالیت مداوم

هر یک از نکات در صورتی می توانند تاثیرگذار باشند که شما به صورت مداوم در اینستاگرام فعال باشید. هرچه پست بیشتری را منتشر کنید، توجه کاربران بیشتری را جلب کرده ‌اید، در نتیجه امکان ورود به صفحه اکسپلور افزایش پیدا می کند. به صورت روزانه محتوای خود را در قالب ویدیو، تصویر در پست یا استوری منتشر کنید.

مزیت ورود به اکسپلور

افزایش تعامل

زمانی که محتوای شما در صفحه اکسپلور به نمایش در بیاید، قطعاً با مخاطبان بیشتری نسبت به دنبال کنندگان خود روبرو خواهید شد. یکی از دلایلی که برخی از پست ‌ها لایک و کامنت بیشتر دریافت می کنند به این دلیل است که در صفحه اکسپلور توسط هزاران نفر دیده شده ‌اند. زمانی که پست شما در اکسپلور به نمایش در می ‌آید تعامل بیشتری را دریافت خواهید کرد.

افزایش فالوور

در بسیاری از مواقع اگر پست شما در صفحه اکسپلور به اندازه کافی جذاب باشد، بسیاری از کاربران نمایه پروفایل شما را بررسی خواهند کرد و ممکن است تصمیم بگیرند جزو دنبال کنندگان شما باشند. بنابراین توصیه می شود در قسمت بیوگرافی کاربران را تحت تاثیر خود قرار دهید، زمانی که دنبال کنندگان جدید داشته باشید، به معنای تعامل بیشتر در آینده خواهد بود.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال که زیر مجموعه ای از مدیریت بازاریابی است، در بخش ‌های مختلف توانسته بسیار تاثیرگذار باشد. دیجیتال مارکتینگ بر بخش ‌های مختلف از جمله سوشال مدیا، تبلیغات کلیکی، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی موبایل تسلط کافی دارد و از ابزارهای مختلفی برای معرفی کسب و کارها استفاده می کند.

 برندینگ یا برندسازی

یکی از روش ‌های موثر که می توانید نام برند و حوزه فعالیت خود را در ذهن کاربر ماندگار کنید، برندینگ است. از طریق برندسازی می توانید نه تنها کسب و کار خود را نسبت به رقبا متمایز کنید بلکه در حوزه تبلیغات می توانید نتایج بهتری را دریافت کنید.

بازاریابی شبکه اجتماعی

از زیر مجموعه ‌های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه اجتماعی است. هدف از این بازاریابی این است که بتوانید با کاربران تعامل بیشتری داشته باشید، آگاهی نسبت به برند شما بهبود پیدا کند و به مشتریان دسترسی آسان داشته باشید. هرچه میزان فعالیت شما در شبکه‌ های اجتماعی بیشتر باشد، می توانید از طریق لینک دهی ترافیک وب سایت خود را نیز افزایش دهید. با توجه به شبکه های اجتماعی می توانید در لینکدین مارکتینگ،  فیسبوک مارکتینگ و سایر شبکه ها، با کاربران تعامل بیشتر داشته باشید.

سخن پایانی

زمانی که شما در اینستاگرام فعالیت می کنید، کسب و کار و فعالیت خود را تنها به فالوورهای خود معرفی می کنید. اگر می خواهید افرادی که شما را فالو نکرده ‌اند با کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند و دامنه فعالیت خود را گسترش دهید، بهترین راه این است که وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام شوید. فعالیت در بخش‌های مختلف اینستاگرام، انتشار محتوا با فرمت ‌های مختلف، تعامل با کاربران، استفاده از هشتگ ‌های مناسب، درج کپشن و استفاده از تصاویر و ویدیوهای مرتبط می توانند مسیر ورود شما به اکسپلور را فراهم کنند. زمانی که محتوای شما در صفحه اکسپلور به نمایش در بیاید، به طور چشمگیری ترافیک پیج شما افزایش پیدا خواهد کرد.

تیم تخصصی دارکوب خدمات اینستاگرامی را به صورت گسترده در بخش‌ های مختلف ارائه می دهد. بهینه‌سازی پروفایل، تولید محتوا، هشتگ گذاری و آنالیز پیج تنها بخشی از مشاوره‌ها در خصوص خدمات اینستاگرام هستند. اگر در کنار فعالیت در اینستاگرام قصد راه ‌اندازی وب سایت را نیز دارید، می توانید از خدمات سئو پیج و ایمن سازی پیج دارکوب نیز بهره‌مند شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته