چرا خرید قالب سایت اشتباه است؟

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
چرا خرید قالب سایت اشتباه است؟

برای کسانی که قصد راه‌اندازی وب سایت دارند، یکی از سریع‌ترین و کارآمدترین راه‌ها خرید قالب سایت است. در مقابل ساخت سایت حرفه ای که نیاز به مهارت و زمان بیشتری دارد، در کمترین زمان ممکن می‌توانید وب سایت مورد نیاز خود را از طریق خرید قالب راه اندازی کنید. صرفه‌جویی در زمان و هزینه، اولین مزیت خرید قالب وردپرس است. اما در کنار مزیت‌ها، خرید قالب سایت معایبی نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قالب سایت چیست؟

قالب سایت، صفحه‌ای از پیش طراحی شده است که شامل تمام جزئیات از جمله منوهای پیمایش و بخش‌های محتوا است. با خرید قالب سایت و یا استفاده از قالب سایت رایگان، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی وب سایت خود را راه اندازی کنید. همچنین می‌توانید در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی داشته باشید. سعی شده است طراحی قالب سایت به گونه‌ای باشد که انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشد، اما نسبت به طراحی سایت نمی‌توان تغییرات قابل توجهی را در این قالب‌ها پیاده‌سازی کرد. با مراجعه به بهترین سایت خرید قالب وردپرس، می‏توانید در میان انواع تم‏ها و طرح‏ها، متناسب با اهداف خود، خریدی آگاهانه انجام دهید.

معایب خرید قالب سایت

بسیاری از افراد به دلیل صرفه جویی در زمان و هزینه، اقدام به خرید قالب سایت رایگان و یا خرید قالب وردپرس می‌کنند، اما خرید قالب سایت اشتباه است.

عدم منحصر به فرد بودن قالب سایت

اولین ایراد که برای خرید قالب سایت ارزان به آن اشاره شده است، عدم منحصر به بودن قالب است. به دلیل اینکه این نوع قالب‌ها از پیش طراحی شده‌اند و به طور گسترده در دسترس افراد قرار می‌گیرند، این امکان وجود دارد که چندین سایت به صورت کاملاً اتفاقی مشابه با یکدیگر باشند. این موضوع می‌تواند برای برند شما چندان خوشایند نباشد و ممکن است حتی متهم به کپی برداری شوید که در نهایت در کسب و کار شما و میزان فروش شما می‌تواند تاثیر منفی بگذارد. زمانی که سایت منحصر به فرد نباشد متمایز بودن را از شما می‌گیرد. زمانی که شما نسبت به رقبا متمایز نباشید، فرصت به دست آوردن مخاطب را از دست خواهید داد. همچنین زمانی که وب سایت‌ها از قبل طراحی می‌شوند این احتمال وجود دارد که با الزامات یک کسب و کار مطابقت پیدا نکنند. برای بسیاری از کسب و کارها ظاهر و دسترسی کاربر اهمیت بسیاری دارد، اما در قالب سایت گزینه سفارش‌سازی بسیار محدود خواهد بود.

 عدم سفارشی‌سازی قالب سایت

 عدم سفارشی‌سازی قالب سایت

عملکردها و طراحی‌های خاص متناسب با نیاز کسب و کارها می‌تواند آن‌ها را نسبت به رقبا متمایز کند. زمانی که سفارشی‌سازی صورت بگیرد امکان کنترل بر سایت و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو فراهم می‌شود. اما خرید قالب سایت وردپرس به دلیل ‌عدم گزینه‌های سفارشی‌سازی می‌تواند مرحله موفقیت را به تعویق بیندازد. زمانی که کسب و کار از طریق وب سایت نتواند پتانسیل کامل خود را معرفی کند باعث کمتر دیده شدن و کاهش ترافیک سایت می‌شود. عدم شخصی‌سازی و سفارشی کردن قالب سایت می‌تواند محدودیت‌هایی را برای بسیاری از کسب و کارها فراهم کند. در بسیاری از مواقع گرچه پشتیبان‌ها این نوید را می‌دهند که امکان سفارش‌سازی سایت وجود دارد، اما این سفارش‌سازی بسیار محدود است و شاید چندان مورد توجه قرار نگیرد. چرا که نمی‌توانید همه نیازهای خود را بر روی وب سایت پیاده‌سازی کنید. قطعاً اگر ایده و یا قابلیت‌های به خصوصی را برای وب سایت خود در نظر گرفته‌اید با خرید قالب وردپرس ارزان نمی‌توانید تمام ایده‌های خود را پیاده‌سازی کند.

عدم پشتیبانی در قالب سایت

بیشتر قالب‌های سایت دارای پشتیبانی محدود و یا به طور کل بدون پشتیبانی هستند. اگر به هر دلیلی توسعه دهنده قالب سایت از کار انصراف دهد، ممکن است سایت شما در برخی از خطرات امنیتی قرار بگیرد و یا در آینده برای به روزرسانی دچار مشکل شود. زمانی که وب سایت دچار مشکلات فنی می‌شود و یا نیاز به روزرسانی داشته باشد، این موضوع برای شما می‌تواند چالش برانگیز باشد. عدم رفع مشکل و یا عدم سفارشی‌سازی برخی از آیتم‌ها در صورت ‌عدم پشتیبانی می‌تواند برای کاربر باعث ناامیدی شود. بسیاری از کاربران نسبت به وب سایت اطلاعات دقیقی ندارند و ممکن است سایت آن‌ها مشکلات امنیتی نیز پیدا کند. اگر پشتیبانی وجود نداشته باشد بهبود وب سایت انجام نخواهد شد که این موضوع می‌تواند باعث قدیمی شدن ویژگی‌های وب سایت و کاهش بازدید شود.

وجود کد اشتباه در قالب سایت

قالب‌های سایت می‌توانند حاوی کد اشتباه باشند. کدهای اشتباه نه تنها می‌توانند مانع از تجربه کاربری مناسب شوند، بلکه می‌توانند در رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو نیز تاثیر منفی داشته باشند. در موتورهای جستجو، سایت‌هایی که متشکل از کدهای درست هستند، در اولویت قرار می‌گیرند. هرچه قالب سایت وردپرس رایگان را با تصاویر و محتوای جذاب تکمیل کنید، اما دارای کد اشتباه باشد، در موتورهای جستجو رتبه خوبی را به دست نخواهید آورد. کدهای اشتباه می‌توانند منجر به ناسازگاری وب سایت با سایر مرورگرها شود. همچنین کدهای نادرست می‌توانند باعث مشکلات امنیتی وب سایت شوند، چرا که هکرها از این فرصت سو استفاده کرده و می‌توانند به راحتی آسیب‌هایی را به سایت وارد کنند. از دیگر ویژگی‌های کد درست این است که می‌توان برخی از سفارشی سازی‌ها را انجام داد، اما زمانی که قالب سایت حاوی کد نادرست است، امکان شخصی‌سازی وجود نخواهد داشت.

وجود کد اضافی در قالب سایت

وجود کد اضافی در قالب سایت

در برخی از قالب‌های سایت کدهای بسیاری تعریف می‌شود که در بسیاری از مواقع این کدها می‌توانند باعث پیچیدگی در سایت شوند. کدهای اضافی می‌توانند به طور بالقوه سرعت بارگذاری وب سایت را کاهش داده و منجر به ترک سایت توسط کاربر شود. در بسیاری از موارد نیز به هنگام به روزرسانی قالب سایت، کدهای اضافی می‌توانند به دلیل پیچیدگی‌های اضافه، تغییرات و یا رفع مشکلات را دشوارتر کنند. در این صورت کاربر باید زمان و تلاش زیادی را برای به روز رسانی، رفع مشکل و یا تغییرات سایت در نظر بگیرد. حتی در برخی از قالب‌های سایت که کدهای اضافی وجود دارد، امنیت سایت کاهش پیدا می‌کند. گرچه کدهای اضافی برای سفارشی‌سازی در قالب سایت ایجاد می‌شوند، اما اگر ارزیابی‌های دقیقی در مورد کدهای اضافی انجام نشود، می‌توانند معایبی را برای وب سایت به دنبال داشته باشند.

عدم سازگاری با مرورگرها

عدم سازگاری با سایر مرورگرها یکی از معایب خرید قالب وردپرس است. این احتمال وجود دارد که به هنگام طراحی اولیه قالب سایت، بهینه‌سازی برای پلتفرم‌های مختلف انجام نشده باشد. در نتیجه وقتی سایت مورد نظر را در مرورگرهای خاص باز کنید، طرح‌بندی مناسبی را شاهد نخواهید بود. این موضوع باعث می‌شود تا تجربه کاربری کاهش پیدا کرده و عملکرد منفی بر قابلیت وب سایت و کسب و کار شما داشته باشد. به طور کلی قالب‌های سایت با مرورگرها و دستگاه‌های مختلف عملکرد بهینه ندارند.

عدم رعایت موارد سئو در قالب سایت

برای اینکه یک وب سایت در موتورهای جستجو دیده شود، باید موارد مرتبط با سئو در وب سایت کاملا رعایت شود. یکی از فاکتورها که در موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می‌گیرد، سرعت وب سایت است. اگر در سئو بارگذاری وب سایت بیش از اندازه طول بکشد، قطعاً رتبه پایینی را به دست خواهد آورد. از آنجا که قالب سایت برای طیف گسترده‌ای از کسب و کارها طراحی می‌شوند، معمولا شامل کدهای غیر ضروری هستند که می‌توانند منجر به کاهش سرعت بارگذاری سایت شوند. یکی از موارد دیگر در سئو سایت، طرح‌بندی است. اگر طرح‌بندی وب سایت یونیک باشد، قطعاً رتبه خوبی را کسب خواهد کرد. اما قالب‌های سایت به دلیل اینکه به طور پیش فرض برای بسیاری از کسب و کارها طراحی می‌شوند، اغلب دارای طرح بندی‌های مشابه و یا یکسانی هستند. فاکتور واکنش گرا در سئو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. وب سایت باید با بسیاری از مرورگرها سازگاری داشته باشد تا در موتور جستجو رتبه خوبی را به دست آورد. قالب‌های سایت بیشتر فاقد انعطاف‌پذیری لازم برای سفارشی‌سازی هستند در صورتی که یکی از جنبه‌های مهم که در سئو بسیار اهمیت دارد، سفارشی‌سازی سایت است.

همچنین برخی از قالب‌ها ممکن است فاقد به روزرسانی باشند و نسبت به آخرین استانداردهای به روز رسانی پایبند نباشند. در صورتی که در کنار پیشرفت فناوری، به روز بودن وب سایت برای موفقیت‌های بیشتر ضروری محسوب می‌شود. بارگذاری آرام و ایجاد باگ نیز در قالب‌های سایت ایجاد می‌شود. همه این موارد منجر به کاهش تجربه کاربری می‌شوند، در نتیجه ترافیک سایت کاهش پیدا خواهد کرد. توصیه می‌شود معایب قالب سایت را نیز به دقت بررسی کرده، سپس اقدام به خرید کنید.

طراحی سایت یا قالب سایت؟

قطعاً سایت‌هایی که توسط طراح اجرا می‌شوند تفاوت‌های بسیاری با قالب سایت دارند. طراحی سایت فروشگاهی یا موارد دیگر منجر به ایجاد یک سایت منحصر به فرد برای کسب و کار شما می‌شود که مشابه آن وجود نخواهد داشت. انتخاب رنگ‌ها، فونت‌ها و گرافیک می‌توانند به صورت شخصی در وب سایت اجرا شوند. در صورتی که قالب‌های سایت از پیش طراحی شده‌اند و شما باید با بررسی انواع قالب سایت، قالبی که نزدیک به نیاز و خواسته شما است را انتخاب کنید. گرچه طراحی سایت ارزان می‌تواند زمانبر باشد اما می‌تواند عملکردهای خاصی را برآورده کند. در مقابل گرچه قالب سایت به سرعت انجام می‌شود اما امکان شخصی‌سازی و اجرای همه عملکردها وجود ندارد. طراحی سایت کمک می‌کند تا اهداف مرتبط با سئو در وب سایت به طور کامل پیاده‌سازی شود.

مزیت طراحی سایت

منحصر به فرد

اولین مزیت طراحی وب سایت این است که، وب سایت به طور منحصر به فرد برای نیاز کسب و کار شما طراحی می‌شود. این موضوع می‌تواند شما را نسبت به رقبا متمایز کند. طراحی منحصر به فرد برای سایت کسب و کار شما این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید ظاهر و محتوای سایت را مرتبط با برند، محصولات، خدمات و اهداف خود انتخاب کنید. قطعاً این موضوع می‌تواند به جذب مخاطب مورد هدف شما کمک بسیاری کند. کاربر اعتماد بیشتری خواهد کرد و امکان پیمایش کاربر در وب سایت افزایش پیدا می‌کند. می‌توانید به راحتی نقاط قوت خود را برجسته کرده و با ارتباط با مخاطبان مورد هدف خود، یک تجربه کاربری مثبت ثبت شود. بنابراین اگر می‌خواهید یک حضور آنلاین موفق داشته باشید طراحی وب سایت منحصر به فرد بهترین راه خواهد بود.

عملکرد آسان

یکی از اهدافی که طراحی وب سایت آن را دنبال می‌کند، عملکرد آسان است. اگر سایت کاربر پسند باشد علاوه بر اینکه صاحب وب سایت می‌تواند به خوبی سایت را مدیریت کند، کاربران نیز به هر آنچه که نیاز دارند به راحتی دسترسی پیدا می‌کنند. چیدمان‌ها و عملکردها در وب سایت با توجه به تجربه کاربری انجام می‌شود، تا نرخ بازدید از وب سایت افزایش پیدا کند. از طریق طراحی عناصر بصری می‌توانید تجربه کاربری را بهبود ببخشید. صاحبان وب سایت می‌توانند محتواها را اصلاح کرده، تغییر داده و به روز کنند. بنابراین طراحی کاربر پسند سایت نه تنها می‌تواند منجر به صرفه جویی در زمان شود، بلکه این امکان را فراهم می‌کند تا به راحتی وب سایت به روز رسانی شود.

ایمنی وب سایت

ایمنی وب سایت

هکرها و تهدیدات امنیتی همیشه برای سایت‌ها وجود دارند. اقدامات امنیتی برای حفاظت از محتوای وب سایت از مزیت‌های طراحی سایت شرکتی یا موارد دیگر است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. طراحی سایت کمک می‌کند تا ویژگی‌های امنیتی پیشرفته را برای وب سایت در نظر بگیرید. بدین طریق تضمین داده می‌شود که داده‌های کاربران و محتوای وب سایت شما به خوبی محافظت می‌شوند.

در طراحی سایت با در نظر گرفتن برخی از اقدامات امنیتی از جمله رمزگذاری، علاوه بر اینکه می‌توان نسبت به اطلاعات کاربران اطمینان حاصل کرد، از دسترسی غیرمجاز به داده‌ها نیز جلوگیری می‌شود. همچنین می‌توان با برخی از ویژگی‌ها از جمله احراز هویت دو مرحله‌ای امنیت بیشتری را برای وب سایت ایجاد کرد. بنابراین برای ایمنی وب سایت، از طراحی وب سایت به جای خرید قالب سایت html بهره‌مند شوید.

به روزرسانی

با توجه به پیشرفت فناوری، وب سایت‌ها برای داشتن کاربران بیشتر، باید وب سایت خود را به روز نگه دارند. این مزیت کمک می‌کند تا کسب و کارها نسبت به تغییراتی که در جامعه رخ می‌دهد و حتی متناسب با نیاز کاربران، در بخش‌های مختلف سایت به روز رسانی‌هایی را انجام دهند. تنها با چند کلیک ساده می‌توان برخی از تغییرات را در بخش‌های مختلف وب سایت ایجاد کرد. به روزرسانی می‌تواند شامل محتوا، طراحی، تصاویر، ویدیوها و موارد دیگر باشد. به روزرسانی یک رویکرد پویا است که می‌تواند به کسب و کارها این اجازه را دهد تا خدمات و یا محصولات خود را در فواصل کوتاه مدت به روز کرده و تجربه کاربری از وب سایت افزایش پیدا کند. به روزرسانی می‌تواند در موتور جستجو نیز موثر باشد. موتورهای جستجو برای محتواهای جدید رتبه خوبی را در نظر می‌گیرند. بنابراین با طراحی سایت این آزادی عمل را خواهید داشت که با پیشرفت کسب و کار خود، بتوانید به روز رسانی‌های درست و دقیقی را انجام دهید.

پشتیبانی وب سایت

بسیاری از طراحان وب سایت پشتیبانی مداوم را ارائه می‌دهند تا در صورت بروز مشکلات فنی بتوانید به راحتی آن را توسط تیم توسعه وب برطرف کنید. توصیه می‌شود با پرداخت هزینه به طراح وب سایت، یک وب سایت سفارشی برای کسب و کار خود ایجاد کنید تا نظر کاربران بیشتر جلب شده و کسب و کار خود را بهبود ببخشید. در طراحی سایت ویژگی‌های کاربر پسند، انعطاف‌پذیر با پیمایش آسان، می‌توانند به طور بالقوه باعث رشد وب سایت شما در آینده شوند.

طراحی اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی به این معنا است که سایت برای یک کسب و کار بخصوص طراحی و راه‌اندازی می‌شود. در این طراحی باید اهداف به طور کامل مشخص شوند. گرچه ممکن است در ابتدا هزینه زیادی را برای طراحی وب سایت اختصاصی پرداخت کنید، اما در طولانی مدت این موضوع می‌تواند به رشد و شکوفایی کسب و کار شما کمک بسیاری کند.

طراحی سایت با طراح حرفه‌ای

طراحی وب سایت توسط طراح حرفه‌ای می‌تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک بسیاری کند. اگر طراح حرفه‌ای باشد می‌داند که چه مواردی را برای بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو در نظر بگیرد، او باید فاکتورهای مختلف را به گونه‌ای طراحی کند که به راحتی توسط موتور جستجو کشف شوند. طراح باید سایت را واکنش گرا طراحی کند تا با انواع صفحه نمایش‌ها سازگاری داشته باشد. پشتیبانی وب سایت، از دیگر خدمات طراحان حرفه‌ای است. اگر به هنگام به روزرسانی دچار مشکل شوید، می‌توانند با کنترل مرتب سایت مشکلات سایت را برطرف کنند و شما با خیال آسوده بر دیگر جنبه‌های کسب و کار خود تمرکز داشته باشید. طراحان حرفه‌ای برای تغییرات و یا اصلاحات در وب سایت می‌توانند توصیه‌های ارزشمندی را ارائه دهند تا بازدید سایت افزایش پیدا کند. با آموزش طراحی وب سایت نیز می‏توانید، ایرادات و مشکلات سایت خود را به راحتی برطرف کنید.

انواع طراحی وب سایت

طراحی وب سایت‌ها در انواع مختلف انجام می‌شود که باید متناسب کسب و کار خود، طرح مناسبی را انتخاب کنید.

  • طراحی سایت استاتیک یا ثابت: برای کسانی که مشاغل کوچک دارند، این طراحی وب سایت پیشنهاد می‌شود. همچنین یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه برای کسانی است که از بودجه کمی برخوردار هستند. سرعت بارگذاری بالا، حجم پایین کدنویسی، دیده شدن توسط موتورهای جستجو، امنیت بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع طراحی است. توجه داشته باشید به روزرسانی سایت در سال یک بار امکان‌پذیر است.
  • طرح سایت داینامیک یا پویا: انتخاب طراحی پویا به کسب و کارهایی پیشنهاد می‌شود که از بودجه خوبی برخوردار هستند. این طراحی کمی پیچیده است و ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌دهد. امکان تعامل و عملکرد بیشتر را نیز فراهم می‌کند. ایجاد به روزرسانی بدون محدودیت در همه بخش‌ها امکانپذیر است. البته این سایت‌ها به دلیل کدهای پیچیده، بارگذاری کند دارند.

سخن پایانی

با طراحی وب سایت می‌توانید بر ظاهر وب سایت خود کنترل خلاقانه‌ای داشته باشید، گرچه طراحی سایت به تخصص و زمان زیادی نیاز دارد، اما می‌توانید یک سایت منحصر به فرد را ایجاد کنید که با کسب و کار و اهداف شما مطابقت بیشتری دارد. در مقابل می‌توانید از قالب سایت برای راه‌اندازی وب سایت خود استفاده کنید، گرچه نمی‌توان تمام نیازها و خواسته خود را در این قالب‌های سایت اعمال کنید اما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی سایت خود را راه‌اندازی کنید. خرید قالب سایت فروشگاهی و یا موارد دیگر، بهره‌مندی از طراحی سایت رایگان، به نیازها، بودجه و نوع کسب و کار شما بستگی دارد.

در سایت دارکوب می‌توانید از خدمات طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی و البته خرید قالب‌های سایت استفاده کنید. سعی کرده‌ایم در هر دو حوزه خدمات قابل توجهی را برای نیاز کاربران ارائه دهیم. علاوه بر این، برای دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی نیز می‌توانید از مشاوره‌های رایگان مجموعه ما بهره کافی را ببرید.

منبع: چرا خرید قالب سایت اشتباه است؟

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته