چه کارهایی پس از افت رتبه وب سایت در گوگل لازم است انجام گردد؟

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
چه کارهایی پس از افت رتبه وب سایت در گوگل لازم است انجام گردد؟

اگر به طور ناگهانی متوجه کاهش رتبه سایت در گوگل شده‌اید، این موضوع می‌تواند برای شما مثل یک کابوس باشد، چرا که اولین اتفاق این است که سایت با کاهش ترافیک مواجه می‌شود و به دنبال کم شدن بازدید از سایت، به طور مستقیم این موضوع بر روی کسب و کار شما تاثیر خواهد گذاشت. اما چندان نگران نباشید، در ادامه راهکارها و اقداماتی را برای شما عنوان خواهیم کرد که می‌توانید به راحتی وب سایت خود را بازیابی و آن را مجدداً به رتبه یک گوگل تبدیل کنید.

اهمیت رتبه‌بندی گوگل برای وب سایت

رتبه‌بندی گوگل نقش بسیار مهمی در دیده شدن وب سایت دارد. زمانی که گوگل رتبه بالایی را برای وب سایت در نظر می‌گیرد، احتمال افزایش بازدید سایت توسط کاربران بالقوه به طور چشمگیری بیشتر خواهد شد. در ادامه این موضوع می‌تواند نرخ کلیک را برای وب سایت بالاتر ببرد و در نهایت سایت با افزایش ترافیک روبرو خواهد شد. با مثال ساده‌تر می‌توان اینطور گفت که اگر در یک خیابان مغازه جذابی داشته باشید طوری که باعث شود تا رهگذران و عابران بلافاصله مغازه شما را دیده، نزدیک مغازه شده و حتی داخل مغازه شوند، می‌توانند به راحتی از شما خرید کنند.

دلایل افت رتبه وب سایت در گوگل

اما برای اینکه بتوانید افت رتبه وب سایت در گوگل را برطرف کنید، ابتدا باید دلایل افت رتبه را پیدا، بررسی و ایرادات و مشکلات را برطرف کنید. از دلایل مختلفی که می‌توانند منجر به کاهش رتبه وب سایت شما شوند می‌توان به تجربه کاربری ضعیف، به روزرسانی الگوریتم گوگل و عدم رعایت سئو اشاره کرد. برطرف کردن این عوامل که باعث کاهش رتبه سایت می‌شوند، چندان سخت و پیچیده نیستند. می‌توانید به راحتی از این مرحله گذشته و مجدداً رتبه سایت توسط گوگل افزایش پیدا کند.

همگام با به روزرسانی الگوریتم گوگل

به روزرسانی الگوریتم گوگل یکی از دلایل اصلی و رایج برای کاهش رتبه‌های وب سایت است. گوگل به طور مرتب الگوریتم خود را به روز کرده و تغییر می‌دهد، هدف از این به روز رسانی، بهبود کیفیت نتایج جستجو است. این تغییر الگوریتم بر روی سایت‌ها تاثیرگذار است، اما در سایت‌هایی که به طور کلی از دستورالعمل‌های کیفیت و سئو پیروی نمی‌کنند، قطعاً تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. اغلب، گوگل به هنگام به روزرسانی برخی از جزئیات را اطلاع‌رسانی می‌کند که با یک نظارت بر سئو سایت می‌توانید نسبت به میزان تاثیر این تغییر بر روی سایت آگاه شوید.

بنابراین اگر می‌خواهید رتبه سایت شما به دلیل به روز رسانی‌های الگوریتم گوگل به طور ناگهانی کاهش پیدا نکند، توصیه می‌شود نسبت به اطلاع رسانی‌هایی که گوگل در خصوص به روزرسانی انجام می‌دهد، کنجکاو باشید و با پایبندی به موارد سئو، با تغییرات احتمالی به راحتی وب سایت را بهینه‌سازی کنید.

توجه به تجربه کاربری ضعیف

کاربرانی که به سایت‌ها مراجعه می‌کنند، فاکتورهای زیادی را مد نظر دارند. اگر وب سایت شما کاربر پسند نباشد، کاربران بلافاصله پس از ورود به سایت آن را ترک خواهند کرد. در واقع‌ عدم توجه به برخی از فاکتورها در سایت می‌تواند منجر به افزایش نرخ پرش در سایت شود. باید کاربران را به خوبی بشناسید و بدانید که از وب سایت شما چه انتظاری دارند. اگر نتوانید انتظارات کاربران را برآورده کنید، با ترک سایت می‌توانند به کاهش ترافیک و در نهایت به کاهش رتبه سایت کمک کنند.

تجزیه و تحلیل سایت برای سئو خارجی و سئو داخلی

تجزیه و تحلیل سایت برای سئو خارجی و سئو داخلی

پس اگر می‌خواهید انتظارات کاربران را برآورده کنید، تا با حضور خود در سایت به ترافیک سایت کمک کنند و رتبه سایت افزایش پیدا کند، باید نسبت به تجزیه و تحلیل وب سایت خود اقدام کنید. می‌توانید از طریق ابزارهایی همچون Google Analytics، Google Search Console و تست Lighthouse وب سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و مواردی که باعث افت رتبه سایت شده‌اند را شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید. برای کمک به سایت می‌توانید در دو حوزه سئو خارجی و سئو داخلی بررسی و اقدامات لازم را انجام دهید.

سئو خارجی

دقت داشته باشید اگر می‌خواهید رتبه سایت خود را حفظ کنید و یا رتبه سایت خود را ارتقا دهید باید به طور منظم نسبت به روزرسانی وب سایت خود فعالیت داشته باشید. اما به خاطر داشته باشید که سئو یک عملیات گسترده است که برای انجام تمام فاکتورها و عوامل آن، باید زمان زیادی را صرف کنید. اگر می‌خواهید نتایج قابل توجهی را در وب سایت خود مشاهده کنید، صبور باشید، ثابت قدم باشید و به بهینه‌سازی سایت خود مرحله به مرحله ادامه دهید.

بک لینک‌ سازی

بک لینک‌ سازی

از جمله عناصر اصلی که در تجزیه و تحلیل سایت مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌توان به بررسی بک لینک‌ها اشاره کرد. اگر به هر دلیلی بک لینک‌ها دچار مشکل شده باشند، به طور قابل توجهی رتبه شما کاهش پیدا خواهد کرد. با بک لینک سازی، گوگل در واقع اینطور تصور می‌کند که وب سایت قابل اعتماد است، محتوای ارزشمندی تولید می‌کنید و سایت‌های دیگر شما را تایید کرده اند. هرچه میزان کیفیت بک لینک‌ها بالاتر باشد، اعتبار وب سایت افزایش پیدا می‌کند.

با بررسی دوره‌ای بک لینک می‌توانید پیوندهایی که مضر هستند را حذف کنید. برخی از ابزارها وجود دارند که می‌توانند در پیدا کردن بک لینک در سایت به شما کمک کنند. پس از پیدا کردن بک لینک‌ها، آن‌ها که بی‌کیفیت هستند را با حذف کردن به حداقل برسانید.

برای ایجاد بک لینک با کیفیت، باید یک محتوای ارزشمند تولید کنید تا سایت‌های دیگر تمایل به لینک دادن به صفحه شما داشته باشند. همچنین می‌توانید با پیدا کردن سایت‌های معتبر، این فرصت را داشته باشید که به عنوان وبلاگ‌نویس مهمان بتوانید با کاربران جدیدی ارتباط برقرار کرده و بک لینک ایجاد کنید.

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی

دیده شدن وب سایت، عامل مهمی برای افزایش ترافیک است. اگر در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فعالیت دارید، از طریق بازاریابی محتوایی می‌توانید در افزایش رتبه سایت تاثیرگذار باشید. پس از ایجاد یک محتوا در سایت خود، لینک آن را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، با تبلیغ سایت خود در این رسانه‌های اجتماعی می‌توانید دسترسی کاربران بیشتری را به محتوای تولید شده هدایت کنید. زمانی که در رسانه‌های اجتماعی با کاربران وارد تعامل شوید، می‌توانید کاربران را تشویق کنید تا لینک‌های شما را به اشتراک بگذارند. کیفیت سئو خارجی نقش مهمی در حضور وب سایت در نتایج جستجو خواهد داشت.

سئو داخلی

از دلایل افت رتبه وب سایت می‌توان به موارد سئو داخلی اشاره کرد. با بهینه‌سازی سئو داخلی می‌توانید رتبه سایت خود را تغییر دهید. دقت داشته باشید با انجام این تغییرات در فاصله کوتاه رتبه سایت شما افزایش پیدا نخواهد کرد، اما اگر به طور مداوم سئو داخلی را مورد بررسی قرار دهید، قطعاً می‌توانید به طور ثابت در رتبه‌های بالا باقی بمانید.

افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت

سرعت بارگذاری سایت از جمله مواردی است که امروزه بسیار اهمیت دارد، چرا که سایت‌هایی که از سرعت پایینی برخوردار هستند، کاربران به سرعت وب سایت را ترک کرده و باعث کاهش ترافیک سایت می‌شود. زمان از جمله فاکتورهایی است که همیشه کاربران به آن اهمیت می‌دهند، چرا که می‌خواهند در مدت زمان کوتاه به آنچه که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند. اگر وب سایت شما یک بارگذاری کند و آرام دارد، کاربر ناامید شده و با ترک سایت، منجر به نرخ پرش بالای سایت می‌شود.

از طریق ابزارهای گوگل می‌توانید می‌توانید نسبت به سرعت سایت خود به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید. معمولاً کاهش سرعت سایت به دلیل بارگذاری تصاویر و ویدیوها با حجم بالا و فایل‌های بزرگ است. با بررسی آن‌ها می‌توانید بدون کاهش کیفیت، حجم فایل‌ها و تصاویر را کاهش داده، تا در سرعت بارگذاری سایت تغییر چشمگیری ایجاد شود و کاربران به ماندن در سایت ترغیب شوند.

سازگاری سایت با دیگر دستگاه‌ها

گرچه شما سایت را برای نشان دادن در کامپیوتر و لپ‌تاپ طراحی می‌کنید، اما امروزه ترافیک بیشتری که برای وب سایت‌ها وجود دارد، از گوشی‌های تلفن همراه است. از آنجایی که تلفن همراه بیشتر در دسترس افراد است، طراحی سایت باید یک طراحی واکنش گرا باشد، به این معنا که سایت به درستی در دستگاه‌های تلفن همراه نیز بارگیری شود. با عدم سازگاری سایت با تلفن همراه، کاربر از سایت خارج و رتبه سایت شما کاهش پیدا می‏کند.

بررسی مشکلات فنی

اگر سایت دچار مشکلات فنی شده باشد، هرچه برای سئو سایت تلاش کنید، قطعاً نتیجه‌ای نخواهید یافت. از مشکلات فنی در سایت می‌توان به Crawl errors اشاره کرد. اگر موتورهای جستجو همچون گوگل نتوانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند، یعنی خطای Crawl رخ داده است. این اتفاق باعث تاثیر منفی بر رتبه سایت می‌شود، چرا از ایندکس کردن موثر صفحات توسط ربات‌های موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند. با استفاده از ابزار گوگل می‌توانید به راحتی این خطاها را پیدا کنید.

خطاها می‌تواند خطای ۴۰۴ باشد، زمانی که برخی از صفحات وب سایت را حذف کرده‌اید و یا سایت شما دارای لینک شکسته است، کاربران با خطای ۴۰۴ مواجه می‌شوند. خطای سرور زمانی اتفاق می‌افتد که سرور نمی‌تواند به درخواست‌ها پاسخ دهد. خطای دسترسی نیز به دلیل مسدود شدن منابع رخ می‌دهد. هر یک از خطاها اگر در وب سایت رخ داده است، آن‌ها را برطرف کنید. با برطرف کردن مشکلات فنی سایت شما کاربر پسند خواهند شد.

محتوای ارزشمند

سایت برابر است با تولید محتوا، اگر نتوانید محتوای ارزشمند تولید کنید و یا محتوای خود را به طور مرتب به روزرسانی کنید، با تصور اینکه سایت شما فعالیت زیادی ندارد، گوگل رتبه سایت را کاهش خواهد داد. اگر می‌خواهید کاربر کاملاً محتوای شما را مطالعه کند، از نوشتن محتوای طولانی خودداری کنید. در محتوا باید  عنوان و کلمه کلیدی را به درستی و تعداد مناسبی استفاده کنید. سعی کنید در محتوا از لینک نیز استفاده شود، تگ‏ها نیز کمک می‌کنند تا کاربر نسبت به محتوا درک بهتری پیدا کند. استفاده از تصاویر مرتبط با محتوا کمک می‌کنند تا چشم کاربر از مطالعه محتوا خسته نشود و به ادامه خواندن مطلب ترغیب شود. استفاده از مطالب جذاب و مفید در محتوا قطعاً کمک کننده هستند تا کاربر تا به انتها مطلب را بخواند.

ارزیابی کلمات کلیدی

یکی از مواردی که به هنگام کاهش رتبه سایت باید آن را بررسی کنید، کلمات کلیدی هستند. این ارزیابی شامل بررسی رتبه کلمه کلیدی است که منجر به استفاده از کلمات کلیدی جدید و بهینه‌سازی محتوا می‌شود. برخی از ابزارها می‌توانند در زمینه بررسی عملکرد کلمات کلیدی به شما کمک زیادی کنند. زمانی که رتبه‌بندی کلمات کلیدی مشخص شود، به طور کلی جایگاه سایت در گوگل نیز مشخص خواهد شد. ممکن است شما نسبت به کلمات کلیدی محتوای خوبی را تولید نمی‌کنید و رقبا نسبت به شما بهتر عمل می‌کنند. پس از اعلام نتایج ابزارها، باید برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید تحقیقاتی را انجام دهید.

  • سعی کنید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که مخاطب در جستجو آن‌ها است.
  • می‌توانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که چندان رقابتی نیستند اما می‌توانند به دلیل خاص بودن تا حدودی نرخ تبدیل و ترافیک سایت را بازگردانند.
  • می‌توانید با گسترش کلمات کلیدی در محتوای خود و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با هدف سایت، موثر واقع شوید.
  • با بررسی سایت‌های رقبا می‌توانید کلمات کلیدی که باعث افزایش رتبه آن‌ها شده است را نیز در نظر بگیرید.

پس از انتخاب کلمات کلیدی جدید اینک باید آن‌ها را در محتوای خود بگنجانید. دقت داشته باشید هدف این نیست که از تعداد کلمات کلماتی بسیاری در سایت استفاده کنید، بلکه باید آن‌ها را به طور هدفمند و به طور طبیعی در طرق مختلف در محتوا استفاده کنید. با به روزرسانی توضیحات متا و عناوین صفحات وب می‌توانید کلمات کلیدی جدید را قرار دهید. نوشتن کلمات کلیدی در زیرنویس تصاویر نیز کار مفیدی خواهد بود. به طور کلی می‌توانید محتوای خود را نسبت به کلمات کلیدی جدید اصلاح کرده و آن را کاربر پسند کنید.

متاتگ

متاتگ‌ها در صفحات وب سایت در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌گیرد که به صورت کد html در هدر وب سایت می‌تواند به خوبی سرنخ‌هایی را برای الگوریتم‌های موتورهای جستجو ارائه دهد، که به رتبه‌بندی سایت کمک شود. دقت داشته باشید که هر صفحه از سایت باید متاتگ منحصر به فرد داشته باشد و به طور دقیق محتوای صفحه را توصیف کند. توصیه می‌شود کلمات کلیدی اصلی را نیز در متاتگ وارد کنید.

بهینه‌سازی سرفصل‌ها و عناوین صفحات

سرفصل‌ها و عناوین می‌توانند نقش بسیار مهمی در بهبود رتبه سایت شما داشته باشند. زمانی که کاربران چیزی را جستجو می‌کنند، موتورهای جستجو می‌توانند نسبت به عناوین صفحات وب سایت، محتوای وب سایت را تشخیص داده و سایت را برای کاربر نشان دهند. چند نکته کلیدی را به هنگام انتخاب عناوین و سرفصل‌ها رعایت کنید. بهتر است عناوین مختصر، واضح و مرتبط با محتوای سایت شما باشند. همچنین بهتر است از کلمات کلیدی اصلی در عناوین استفاده کنید. عناوین اگر جذاب و منحصر به فرد باشند قطعاً در ترغیب کاربر به کلیک، کمک می‌کنند.

لینک داخلی

لینک‌های داخلی بهینه می‌توانند به طور قابل توجهی در سئو و افزایش رتبه سایت موثر باشند. علاوه بر اینکه لینک‌های داخلی می‌توانند کاربران را به درستی هدایت کنند، خزنده‌های موتورهای جستجو نیز از این طریق می‌توانند وارد وب سایت شده و سایت را مورد ارزیابی قرار دهند. اگر در سایت خود صفحه وب خوبی دارید، می‌توانید آن را در صفحات جدید خود در قسمت‌های مختلف به صورت هوشمندانه، لینک دهید. تا کاربر با کلیک به روی آن به صفحه مورد نظر مراجعه کند. دقت داشته باشید اگر از پیوندهای داخلی استفاده کردید، مرتب آن‌ها را بررسی کنید و در صورت وجود پیوندهای شکسته یا قدیمی آن‌ها را بررسی و اصلاح کنید. این موضوع می‌تواند تجربه کاربری را در سایت شما افزایش دهد.

ناوبری آسان

در سایت‌ها مسیریابی برای کاربران بسیار اهمیت دارد. حتی اگر در سایت خود از بهترین محتواها استفاده کرده اید، اما مسیریابی درست نباشد، کاربر در سایت نمی‌ماند. بنابراین به بهینه‌سازی طراحی سایت توجه ویژه داشته باشید. به ایجاد منوی ساده فکر کنید. یکی از مواردی که باعث خستگی کاربر می‌شود این است که باید برای رسیدن به صفحه مورد نظر خود کلیک‌های زیادی را انجام دهد. اگر منو بسیار پیچیده باشد، برای کاربر گیج کننده و خسته کننده خواهد شد. وجود یک نوار جستجو در سایت نیز باعث صرفه‌جویی در زمان کاربران می‌شود، به راحتی می‌توانند آنچه را که نیاز دارند در نوار جستجو سرچ و به آن دست پیدا کنند.

معرفی ابزار لایت هاوس

اگر برای کسب و کار خود یک سایت طراحی کرده‌اید، بهینه‌سازی سایت اهمیت بسیاری دارد، چرا که موتورهای جستجو می‌توانند سایت شما را بهتر رتبه‌بندی کنند. یکی از ابزارهای مهم که می‌تواند در بهینه‌سازی سایت بسیار موثر واقع شود، ابزار لایت هاوس است.

تست لایت هاوس رایگان و منبع باز است که می‌تواند به شما در بهبود سرعت و عملکرد سایت کمک بسیاری کند. در واقع هر فردی که نیاز دارد اطلاعاتی را نسبت به عملکرد وب سایت خود در اختیار داشته باشد، این ابزار می‌تواند کمک کننده باشد. هیچ محدودیتی برای استفاده از این ابزار وجود ندارد و می‌توانید هر وب سایتی را با آن بررسی کنید.

این ابزار به صورت یک افزونه بر روی گوگل کروم نصب می‌شود. این ابزار بررسی‌هایی را بر روی وب سایت شما انجام می‌دهد و در نهایت گزارشی را نسبت به عملکرد وب سایت شما ارائه می‌دهد. در این گزارش فاکتورهای مهم سئو از جمله متا تگ، کد وضعیت HTTP، Viewport، عنوان صفحه، متا description، لینک‏ها، ایندکس صفحات در گوگل، بررسی Hreflang، تگ کنونیکال، فونت وب سایت، متناسب بودن با دستگاه تلفن همراه، وضعیت دسترسی پلاگین‌های مرورگر به صفحات سایت، مورد بررسی قرار می‌گیرند و امتیازاتی برای هر یک از فاکتورها اختصاص داده می‌شود.

سئو کلاه سفید

سئو فرایندی است که برای افزایش ترافیک ارگانیک و رتبه سایت توسط موتورهای جستجو، بر روی سایت انجام می‌شود. برخی از فاکتورها از جمله سازگاری وب سایت با تلفن همراه، لینک‌های داخلی و خارجی، ناوبری وب سایت، کلمات کلیدی، محتوای ارزشمند، متاتگ‌ها و موارد دیگر از جمله عواملی هستند که در سایت وجود دارند و از طریق سئو باید بهبود پیدا کنند. اگر برای بهبود آن‌ها از تکنیک‌ها و روش‌هایی استفاده شود که قانونی هستند، این سئو را سئو کلاه سفید می‌نامند. این تکنیک‌ها و روش‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند رضایت کاربر را جلب کنند در موتورهای جستجو نیز می‌توانند موثر واقع شوند. همچنین به دلیل اینکه روش‌ها کاملاً قانونی هستند، سایت شما تحت مجازات گوگل قرار نمی‌گیرد. دقت باشید که پیاده‌سازی سئو کلاه سفید به زمان زیادی نیاز دارد که همه کاربران صبر کافی ندارند.

سئو کلاه سیاه

در سئو کلاه سیاه تمام مواردی که برای ارتقا و بهینه‌سازی سایت نیاز است را انجام می‌دهند اما به صورت غیرقانونی. استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در زمان کوتاهی اجرا می‌شوند، اما باید این ریسک را بپذیرید که پس از اجرای تکنیک‌ها توسط موتورهای جستجوی گوگل شناسایی شده و از آنجایی که برخلاف قانون عمل کرده اید، سایت شما را جریمه‌های سخت می‌کند یا به طور کلی وب سایت را از فضای اینترنت حذف می‌کند. استفاده از کلمات کلیدی بیش از اندازه، استفاده از کلمات غیر مرتبط با محتوا، استفاده از محتوای تکراری از جمله مواردی است که در سئو کلاه سیاه از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما امروزه الگوریتم‌های گوگل بسیار جدید و به روز هستند و می‌توانند حرکات مربوط به کلاه سیاه را ردیابی و گزارش دهند.

سئو کلاه خاکستری

می‌توان گفت در سئو کلاه خاکستری که بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است، برخی از تکنیک‌های سئو به صورت غیر اصولی اجرا می‌شوند که توسط موتورهای جستجو تخطی از قوانین شمرده نمی‌شوند. در این سئو تکنیک‌هایی اعمال می‌شود که کاربر را گول زده و می‌تواند باعث افزایش رتبه سایت شود. به طور مثال، اگر در یک وب سایت توضیح داده شده است که با کلیک بر روی کلمه می‌توانید بهترین خدمات را دریافت کنید، اما زمانی که بر روی عنوان کلیک می‌کنید با محتوای دیگری روبرو می‌شوید، سئو خاکستری انجام شده است. هدف از این کار این است که نرخ کلیک وب سایت افزایش پیدا کند.

سخن پایانی

کاهش رتبه وب سایت امری اجتناب ناپذیر است اما به کارگیری استراتژی‌های موثر برای بازیابی سئو می‌تواند سایت را حتی نسبت به گذشته بیشتر ارتقا دهد. به طور کلی با یک بازنگری در سئو سایت می‌توانید رتبه سایت خود را افزایش دهید. اگر استراتژی‌های سئو را تقویت نکنید به یکباره رتبه سایت شما کاهش خواهد یافت. اگر نمی‌توانید به تنهایی تمام موارد سئو را در سایت خود اعمال کنید می‌توانید از متخصصان سئو در این حوزه کمک بگیرید. موسسه دارکوب، با در اختیار داشتن یک تیم حرفه ای و متخصص، در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت و بازاریابی محتوایی می‎تواند به کسب و کار شما کمک بزرگی کند. برای راه اندازی استارت آپ، ثبت دامنه و هاستینگ، دیجیتال مارکتینگ و دریافت خدمات دیگر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته