پس از چه مدتی از سئو نتیجه خواهم گرفت

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

هنگامی که نوبت به سئو SEO می رسد، همه به دنبال بدست آوردن یک نتیجه سریع، رتبه خوب و حضور در صفحه اول گوگل هستند. بسیاری از صاحبان وب سایت ها با انتظارات غیر واقعی، تصور نتیجه ی فوری و به محض شروع به کار را دارند. لازم به ذکر است، تلاش و کار شما در SEO هیچ وقت پایان نمی پذیرد، زیرا SEO مانند خرید یک کالا نیست. سئو یک سرمایه گذاری است که نیاز به نگهداری و توجه مداوم دارد، تا نتایج را حفظ کند. و فاکتور های مختلفی در سئو نقش دارند که به بررسی آنها می پردازیم.

برخی از صاحبان سایت ها ادعا می کنند که مشاهده نتایج اقدامات سئو فقط دو هفته طول می کشد، در حالی که دیگران آن را تا شش ماه گزارش می دهند. با این وجود، مدت زمانی که طول می کشد بستگی به تعدادی از عوامل، مانند سن و قدرت سایت شما، جریمه های سایت شما، و اینکه آیا شما در حال تلاش برای نتایج بلند مدت و یا کوتاه مدت هستید این زمان متفاوت است.

برای سئو هیچ شگرد جادویی ایی وجود ندارد. برای دستیابی، حفظ رتبه بندی، برگشت سرمایه گذاری و ترافیک مطلوب، نیاز به زمان، برنامه ریزی و تطبیق سازی مجدد است. اگر به دنبال نتایج سریع هستید، این تاکتیک ها در دراز مدت به شما آسیب می رسانند، به خصوص که گوگل به طور خودکار مشکوک به وب سایت هایی است که افزایش ناگهانی رتبه بندی خود را دارند. گوگل به طور غریزی فرض می کند تاکتیک های کلاه سیاه در این وب سایت ها استفاده می شود.

هنگامی که برای یک وب سایت با رتبه بندی بهتر و بالاتر تلاش می کنید، حتی اگر مجبور باشید چندین ماه منتظر بمانید تا نتایج مورد نظر را مشاهده کنید، بهتر است که برای درازمدت فکر کنید.

 

قدرت و سن وب سایت

اگر چه مت کاتز، مهندس گوگل، می گوید دامنه Domain با پروسه رتبه بندی رابطه کمی دارد، اما مطالعات موردی بسیاری وجود دارد که حاکی از آن است که دامنه های قدیمی تر از سئو زودتر بهره می برند.

کاتز می گوید: “تفاوت بین یک دامنه که شش ماه یا یک ساله است، واقعا زیاد نیست. با حداقل چند ماه حضور آنلاین، باید انتظار داشته باشید که بتوانید در نتایج جستجو نشان داده شوید.”

با این حال، وب سایت ها و دامنه های جدید با وجود تعداد پیوندهایشان معمولا بیشتر از وب سایت ها قدیمی طول می کشد تا به نتیجه برسند؛ که این نشان می دهد که سایت های قدیمی مورد اعتماد و اعتبار بیشتری هستند. وب سایت های قدیمی دارای پورتفولیو Backlink بیشتری هستند، به همین دلیل است که زمان زیادی لازم است تا بتوان در مقابل این حریفان قدر رتبه ایی کسب کرد. بسیاری سعی می کنند یک راه حل سریع برای این مشکل با استفاده از لینک های پرداخت شده پیدا کنند که نتیجه های سریع را ارائه می دهند، اما اکنون این کار به عنوان فریب دهنده ی جستجوگرها محسوب می شود. راه درست برای ایجاد یک پروفایل Backlink، زمان و کار زیادی را قبل از دیدن نتایج، نیاز دارد. علاوه بر این، زمانی سایت شما معتبر است که، دامنه شما قدیمی تر، پیوند های شما در طول سال بیشترتر و بیشتر شود. پس به زمان نیاز است.

 

رفع اشکالات، مسائل مربوط به میزبانی و مجازات

مسئله دیگری که در تلاش برای دستیابی به یک رتبه بندی بهتر، مهم به نظر می رسد، آسیب هایی است که قبلا انجام شده است، مانند خطاهای SEO، هاست های غیرقابل اعتماد و مجازات های Google. با توجه به تعداد خطاهای 404، لینک های خراب، تغییر مسیر های 301، بهینه سازی نامنظم، شما ممکن است نتایج را در حدود دو هفته پس از حل تمام این عوامل مشاهده کنید. با این حال، آگاه باشید که گوگل تمام تغییرات را یکباره نشان نمی دهد، بنابراین ممکن است در بعضی از جنبه ها بهبود به سرعت افزایش یابد، اما نه در همه زمینه ها.

مشاور ارشد بازاریابی اینترنتی، اریک سورنوسو می گوید: “هنگامی که شما در سایت خود تغییراتی را انجام می دهید، در معرض Google crawlers برای کشف این تغییرات، و ایجاد تغییرات در فهرست جستجوی کلی قرار می گیرید. و گاهی اوقات، چند دفعه Crawl لازم است تا تغییرات شما در نتایج جستجوی گوگل نمایان شود، به ویژه برای صفحات حذف شده.”

مسئله رایج دیگر برای حل و فصل، رفع مشکلات Crawlers و Robots.txt است. این همچنین شامل نقشه سایت، .htaccess، فایل های Web.config و سایر اجزای معماری وب سایت و ساختار پیوند آن می شود. اغلب اوقات پس از حل مسائل، تاثیر نتایج را نسبتا سریع خواهید دید، اما نه همیشه. به عنوان مثال، اگر شما چند لینک را در یک نقشه سایت به روز کنید، ممکن است نتایج در عرض یک هفته ببینید؛ با این حال، اگر پیوندهای متعددی را به روز کنید، ممکن است چند هفته طول بکشد. همچنین، سایت های قدیمی تر تمایل به بروز رسانی سریعتر دارند، به ویژه هنگامی که لینک های ورودی بیشتری نسبت به سایت های جدیدتر با لینک های کمتر دارند.

 

طراحی، ساختار و معماری متناسب با SEO

برای ترافیک و رتبه بندی وب سایت شما فاکتور های دیگری شامل طراحی سایت شما، سیستم مدیریت محتوا CMS و ساختار URL اهمیت دارند. که همه آنها نکات نگران کننده ایی هستند زیرا می توانند رتبه بندی صفحات شما را پایین بکشند. شما می بایست مطمئن شوید که معماری سایت شما و ساختار URL بهینه سازی مناسب برای رتبه بندی بالا را پشتیبانی می کند. این همچنین شامل انتخاب CMS مناسب که با موتور جستجوگر سازگار است و قابلیت های SEO ی را بیشتری را ارائه می دهد نیز می شود.

انتخاب طراحی Responsive مناسب برای بهینه سازی تلفن همراه بسیار مهم است، زیرا بیش از نیمی از جستجوهای اینترنتی با  دستگاه های تلفن همراه انجام می شود؛ بنابراین، شما باید اطمینان حاصل کنید که نیازهای بهینه سازی موبایل و دسکتاپ برآورده شده است. علاوه بر این، بیش از 90 درصد از کاربران اینترنت می گویند از صفحه نمایش دستگاه های متعدد استفاده می کنند. با داشتن یک طراحی  Responsive، بدون توجه به اندازه صفحه نمایش شما اطمینان حاصل می کنید که وب سایت شما به درستی روی تمام دستگاه ها کار می کند. طراحی Responsive برای سئو بسیار مناسب است زیرا به شما اجازه می دهد که فواید SEO را که قبلا در صفحات دسکتاپ توسعه داده اید، برای ارتقاء رتبه بندی در تلفن همراه نیز استفاده کنید.

شما همچنین باید در سایر حوزه ها که نیازمند تغییر هستند مانند فایل های بزرگ CSS و جاوا اسکریپت که با فایل های خارجی مرتبط هستند، تمرکز کنید. با این حال، هنگامی که همه این مسائل حل و فصل می شوند و سایت شما از لحاظ ساختاری صحیح است، متوجه خواهید شد که رشد رتبه بندی به آرامی اما ثابت است.

 

تطبیق کلمات کلیدی و تحلیل رقبا

اغلب، تحلیل رقبا دست کم گرفته می شود. شما می توانید با تجزیه و تحلیل رقبای خود چیزهای زیادی یاد بگیرید، به خصوص اگر آنها در نتایج جستجو تسلط دارند. شما نمیتوانید اسرار آنها را سرقت کنید، بلکه ابزارهای ارزشمندی را یاد بگیرید که بتوانند به استراتژی سئوی شما کمک کنند تا رتبه بندی شما را سریع تر بالا ببرند. مانند کلمات کلیدی، شناسایی الگوها و اجرای شیوه های جدید که باید آن ها را امتحان کنید. تجزیه و تحلیل رقبای خود نیز به شما کمک خواهد کرد که کلمات کلیدی بهتر، مرتبط با صنعت خود را هدف قرار دهید. این روند طول می کشد و می تواند نقش موثری در SEO داشته باشد.

 

استراتژی محتوا

طبق Kapost، افرادی که یک استراتژی بازاریابی محتوا دارند نسبتا با افزایش 8 درصدی در ترافیک وب سایت مواجه می شود. در بیشتر موارد، ما شاهد افزایش بسیار بیشتری در ترافیک هستیم. همه ما می دانیم که تولید محتوای با کیفیت و مرتبط بر نتایج جستجوگرها پادشاهی می کند. بنابراین، شما باید زمان زیادی را صرف ایجاد یک استراتژی محتوا و اجرای آن به طور موثر داشته باشید.

اگر وب سایت شما حاوی مطالب مرتبط و با کیفیت نمی باشد، شما در مقابل خود یک مانع دارید یعنی باید محتوای وب سایت خود را اصلاح کنید. سپس، در ایجاد محتوای اضافی برای استراتژی خود تمرکز کنید. با این کار شما هیچ گاه نتیجه فوری نمی گیرید، بلکه چند ماه طول می کشد تا نتایج کامل را مشاهده کنید، اما زمانی که نتایج به دست می آید، آنها بلند مدت خواهند بود.

 

سئویOn-Page  و Off-Page

اگر انتظار دارید که نتایج کمی سریعتر مشاهده شود، بهینه سازی On-page را بررسی کنید. با ایجاد تنظیمات متا، تگ ها، سرصفحه، متن لینک ها، عناوین، شرح، و تگ های ALT، شما اغلب نتایج را در عرض چند روز خواهید دید. این موارد اولین چیزی هایی هستند که به سئو اطلاق می شود. این کار را سریع انجام دهید، و این می تواند زمان نتیجه گیری شما از سئو را کاهش دهد.

مشاهده ی نتایج بهینه سازی Off-Page به زمان بیشتری نیاز دارد. شما نیاز دارید تا پیوند هایی با سایت ها قدرتمند ایجاد کنید. بنابراین، به شما کمک می کند که پورتفولیو پیوند خود را با تشویق سایر وب سایت ها به پیوند متقابل ایجاد کنید. توجه کردن به کامنت وبلاگ، دایرکتوری های با کیفیت و وبلاگ نویسی مهمانان، و به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی برای بهبود بهینه سازی خارج صفحه کمک می کند. فقط مطمئن شوید که شما به عنوان اسپم شناخته نشده و یا از سوی موتورهای جستجو مجازات نشوید.

 

ساخت لینک ها

ساخت لینک یک چالش بسیار وقت گیر است که می تواند کمی پیچیده شود. با این حال، این یک جزء ضروری برای الگوریتم های گوگل است. زمانی که ساختمان لینک ایجاد می کنید، از تاکتیک کلاه سیاه استفاده نکنید، زیرا جریمه گوگل یک اشتباه پرهزینه برای جبران است. بهترین راه پیوند ساختن این است که به طور منظم محتوای با کیفیت و جذاب را توسعه دهید. برای برداشت حداکثری از وقت و تلاش خود، روشهای دیگری را برای بهره بردن از محتوا دنبال کنید، که به شما فرصت بیشتری برای تمرکز بر روی زمینه های دیگر داده و موفقیت های SEO شما را بیشتر می کند.

 

کلام آخر

متاسفانه هیچ پاسخ قطعی برای اینکه در چه مدت اقدامات بهبود SEO نتیجه می دهد وجود ندارد. به این دلیل که هیچ کس کنترل موتورهای جستجو و الزامات همیشه در حال تغییر آن در دست ندارد. به علاوه، هر سایت متفاوت است. شما به سادگی نمیتوانید در ساعتها، روزها، هفته ها یا ماهها اندازهگیری کنید که SEO چه مدت طول خواهد کشید و همچنین نمیتوانید ساعتهای کاری را که باید بر روی سئو صرف می شود را اندازهگیری کنید.

هیچ راه سریع برای بهبود رتبه بندی وب سایت وجود ندارد. شما باید مقدار قابل توجهی از وقت خود را بر روی استراتژی SEO خود را صرف کنید، اما این تلاش به آرامی، اما قطعا نتیجه خواهد داد. مانند لاک پشت و خرگوش، استقامت برتری می آورد، فقط برای رسیدن به هدف خود، مدامت در بهبود را حفظ کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته