چطور از سئو سریعتر نتیجه بگیریم؟

نوشته شده توسط دارکوب
سئو محلی

به عنوان یک صاحب کسب و کار، شاید نام سئو یا سئو محلی را شنیده باشید. در عصر دیجیتال مارکتینگ، اکثر مصرف کنندگان برای یافتن مشاغل و مراکز فروش به موتورهای جستجو مانند گوگل روی می آورند. با وجود رقابت بالا بین کسب و کارها، رسیدن به رتبه های برتر در صفحات جستجو محلی، حضور آنلاین قوی و بالا آمدن در گوگل مپ بسیار مهم است؛ اینجاست که سئوی محلی وارد می‌شود. با بهینه‌سازی سایت و پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی بلند برای جستجوی محلی، می‌توانید بازدهی بالایی را برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید. در این مقاله، ما به جزئیات و لیدهایی که می توانید از طریق سئو زودتر به نتیجه مطلوب برسید و در نتایج جستجوی محلی رتبه بالاتری داشته باشید، پرداخته‌‌ایم. چه صاحب یک کسب و کار کوچک باشید چه یک بازاریاب موفق، در این راهنما چند استراتژی سئو برای موفقیت در دنیای رقابتی جستجوی محلی و بازاریابی محتوایی در اختیار شما قرار داده ایم.

نقش سئو در بازاریابی چیست؟

سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. سئو با استفاده از تکنیک‌های خاص برای بهینه‌سازی سایت و بالاتر بودن در سرپ SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) ارائه شده است. این گزینه یکی از محبوب ترین و موثرترین کانال ها در بازاریابی آنلاین است که توسط یک شرکت سئو قابل اجراست.
هدف اولیه سئو این است که، سایت شما را در معرض دید هرچه بیشتر مصرف‌کنندگان بالقوه قرار دهد و هدف نهایی دستیابی به افزایش فروش واقعی است. بعد از سئو تکنیک هایی مانند تولید محتوا سئو، بک لینک سازی، آنالیز کلمات کلیدی و بهینه سازی جنبه های فنی سایت (به نام سئوی فنی) وارد می شود.
یکی از خدمات سئو این است که سایت شما تا حد امکان توسط موتورهای جستجو قابلیت خزیدن پیدا کند و این مستلزم آموزش سئو و تکنیک های آن خواهد بود.
سئو می تواند با اهداف بازاریابی، به شما کمک کند تا سایت شما در مقابل دیدگان بسیاری از مصرف کنندگان قرار گیرد و تعداد بیشتری از آنها آماده خرید آنلاین محصول یا خدمات شما باشند. با تمرکز بیشتر بر روی کلمات و عبارات کلیدی مناسب مانند کلمات کلیدی بلند، بهینه سازی محتوا و با اطمینان از اینکه سئوی فنی شما در رتبه دوم قرار ندارد، می توانید ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید.

سئو محلی چیست

چه چیزی در استراتژی سئو موثر است؟

از همان ابتدای کار، به کارگیری و توسعه یک استراتژی سئو می تواند برای هر وب سایت یا برای هر سرپ کاملاً متفاوت باشد. هیچ دو وب سایتی شبیه به هم نیستند و این اشتباه است که سئو محلی و استراتژی ‌های هر دو سایت را هم زمان بررسی و مقایسه کنیم. با این حال، بهتر می‌توانیم اصول یک استراتژی مؤثر و اینکه چگونه ممکن است برای وب‌سایت مؤثر واقع شود را، بررسی کنیم.
برای یک استراتژی سئو موفق ابتدا باید کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید. این را باید حتما در نظر داشته باشید که بدون هدف‌گیری صحیح کلمه کلیدی، تلاش‌های سئو محلی شما به جایی نمی‌رسد.
بعد از این، به بازاریابی محتوایی نیاز دارید. با این حال، ایجاد محتوای بی کیفیت و انتظار برای کسب رتبه، یک شبه کافی نیست. چیزی که به آن نیاز دارید نوشتن یک محتوای سئو شده و متناسب با مخاطب هدف است.
بعد از نوشتن محتوا بک لینک ها می آیند. بر اساس مطالعه عوامل رتبه بندی SEMRush در سال 2019، بک لینک ها هنوز یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی سئو هستند. هرچند مشخصه های دیگری برای رسیدن به رتبه های برتر در اولویت هستند، ولی بک لینک ها به عنوان عوامل رفتاری مرتبط با رفتار کاربرانی که از سایت بازدید می کنند به جای عوامل سئو، در نظر گرفته می شوند.
با به کارگیری استراتژی هایی که گفته شد شما به سئوی محلی خوب نیاز دارید. اگر عملکرد سایت شما با کلمات کلیدی، محتوا و بک لینک ها به درستی پیش می رود، سئو محلی به تنهایی نیمی از راه است. یک سایت با قابلیت خزیدن با معماری قابل فهم، محتوا بهینه شده و لینک های با کیفیت بالا، کل نیازهایی خواهد بود که شما را به هدف اصلی یعنی فروش نزدیک می کند. با بکارگیری استراتژی های کارآمد می توانید در مدت زمان سئو سایت تأثیر شگفتی ایجاد کنید و سریعترین زمان سئو را به آن اختصاص دهید. در ادامه با لوکال سئو و مزایای آن جهت بهره‌ مندی بیشتر از سایت فروشگاهی، آشنا خواهید شد.

سئو محلی چیست و چه کاربردی دارد؟

چه عکاس آتلیه در یک شهر بزرگ باشید، چه یک رستوران کوچک در شهرهای اطراف، یا یک طراح داخلی در شهرستان، بهینه سازی سئو محلی می تواند در ایجاد ترافیک و جذب مشتریان جدید معجزه کند.
در حالی که ازنظر شما غیرممکن است، ولی این امکان وجود دارد که در مقابل رقبای بزرگتر و برندهای مشهوری قرار بگیرید. حقیقت این است که لوکال سئو می تواند به هر کسب و کاری شانس مبارزه از نظر رتبه بندی بالا، در نتایج جستجوی گوگل بدهد.
اما مزایای سئوی محلی تنها به رتبه‌بندی گوگل ختم نمی‌شود. می‌توانید انتظار بیشتر دیده شدن برند، بازدید بیشتر وب‌سایت و مشتریان بیشتری را هم داشته باشد. درواقع، وقتی نزدیک به نیمی از جستجوهای گوگل از جستجوهای محلی تشکیل شده، چطور می توانید این ترافیک عالی را از دست بدهید؟
سئو محلی نوعی بازاریابی موتور جستجو است که شامل بهینه سازی وب سایت ‌های فروش یا کسب و کار آنلاین، برای جستجوی محلی است. این روش را برای رتبه‌بندی وب‌سایت شما در جستجوهایی که براساس موقعیت مکانی و زمانی انجام می شود، در نظر گرفته اند. بر همین اساس، سایت شما توسط کاربرانی که مشاغل محلی مانند شما را جستجو می‌کنند، به راحتی قابل مشاهده است.
به عنوان مثال اگر شما یک عکاس آتلیه در اصفهان هستید و کاربر عبارت «آتلیه عروسی اصفهان» را جستجو می‌کند، می‌خواهید برای این کلمه کلیدی در نتایج جستجوی گوگل دیده شوید و مشتری جدید جذب کنید؛ سئوی محلی بهترین گزینه است. اما رتبه بندی در جستجوی محلی همیشه به طور طبیعی اتفاق نمی افتد.

نکات سئو محلی یا لوکال سئو

شما به یک استراتژی سئوی محلی که بر اساس آن مخاطبان هدف به دنبال آن هستند نیاز دارید. یکی از این استراتژی ها استفاده از بهترین کلمات کلیدی بلند و کوتاهی است که متناسب با سایت شما باشد. سپس، می‌توانید از انواع تاکتیک‌های سئوی محلی استفاده کنید تا از رقبا بالاتر بروید و مشتریان محلی جدیدی را به سمت خود جذب کنید.

فاکتورهای رتبه بندی مختلفی وجود دارد که الگوریتم های موتورهای جستجو یتوانند تعیین کنند یک وب سایت در صفحه اول یا آخر نتایج رتبه بندی گوگل قرار بگیرد. در اینجا برخی از بهترین نکات سئو محلی وجود دارد که به شما کمک می کند تا حد ممکن نتایج جستجوی محلی وب سایت خود را بالاتر ببرید.

مزایای سئو محلی

ایجاد و بهینه سازی نمایه کسب و کار

بر هیچ کسی پوشیده نیست که گوگل بزرگترین موتور جستجو است، بنابراین رتبه بندی در سرچ های گوگل با داشتن یک نمایه کسب و کار باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود. با این نمایه، وب سایت شما در فهرست راهنمای کسب و کارهای آنلاین گوگل قرار می گیرد. به این ترتیب موقعیت مکانی کسب و کار شما در گوگل مپ قابل مشاهده خواهد بود و الگوریتم گوگل به احتمال زیاد وب سایت شما را رتبه بندی می کند، به خصوص اگر نمایه شما با اطلاعات به روز بهینه شده باشد.
با این گزینه می توانید علاوه بر وارد شدن به فهرست گوگل، با بازاریابی محتوایی، به روز رسانی های کلیدی و درج اطلاعات کاربردی، یک صفحه کسب و کار ایده آل برای خود ایجاد کنید.
این نمایه محل مناسبی برای جمع آوری نظرات مشتریان و اثبات کسب و کار شما خواهد بود که با سئو محلی به رتبه‌های بالاتر برسید.

دریافت نظرات مثبت مشتریان

دریافت منظم و دائم نظرات مثبت مشتری، دنیای خوبی برای تجارت شما خواهد داشت. این نظرات یک مدرک اجتماعی از تأثیر کسب و کار شما بر مشتریان، ایجاد اعتماد و بهینه سازی نرخ تبدیل سایت شما خواهد بود.
علاوه‌بر‌این، به افزایش قدرت نمایه های شما در فهرست راهنمای کسب و کار مانند پروفایل گوگل بیزینس کمک قابل توجهی می کند. اساساً نظرات مثبت برای افزایش مشتریان بالقوه و بهینه سازی موتورهای جستجو خوب است. سعی کنید به هر نقدی که دریافت می کنید، خوب یا بد، پاسخ دهید تا نشان دهید که تمایل به گرفتن بازخورد و بهبود کسب و کار خود دارید.

بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی و موبایل

ما به طور فزاینده‌ای به دستگاه‌های تلفن همراه مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها وابسته شده ایم و اغلب آنها را به کامپيوتر های رومیزی یا حتی لپ‌تاپ ترجیح می‌دهیم. این بدان معناست که احتمال زیادی وجود دارد که جستجوگران محلی از تلفن های خود برای یافتن کسب و کار شما استفاده کنند، به خصوص اگر در حال حرکت باشند و به دنبال یک مکان در نزدیکی خود باشند.
مطمئن شوید که طراحی، طرح‌بندی و ناوبری وب‌سایت شما سازگار با موبایل باشد. بالا بودن نرخ پرش سایت به دلیل تجربه کاربری ضعیف، موتورهای جستجو را برای رتبه بندی سایت شما ناامید می کند. علاوه بر این، امروزه جستجوی صوتی طرفداران بیشتری پیدا است. هنگامی که در حال حرکت هستید، استفاده از جستجوی صوتی می تواند آسان تر از تایپ یک عبارت کلیدی باشد. بنابراین برای سئوی محلی در جستجوهای موبایل، کلمات کلیدی بلند و جستجوی صوتی را به طور یکسان در نظر بگیرید. پس سعی کنید برای کلمات کلیدی پرتکرار، رتبه های خوبی بگیرید تا مشتریان محلی بیشتری را جذب کنید.

تولید محتوا با سئو محلی بالا

دانستن اینکه چه محتوایی را در وب سایت خود قرار دهید می تواند یک چالش باشد. برخی  کسب‌وکارها معمولاً وب سایت های مبهمی ایجاد می‌کنند که برای هیچ‌کس جذاب نیست. با تمرکز بر استراتژی سئو محلی، می توانید همان محتوایی را تولید کنید که مشتریان محلی دوست دارند ببینند.
به عنوان مثال، اگر منطقه شما در کنار ساحل است، سرگرمی های محبوب و فروش خوراکی هایی که در اطراف ساحل بیشتر طرفدار دارد را به عنوان کسب و کار انتخاب کنید. درواقع باید گرایش های محلی را به کسب و کار خود وصل کنید. این ترفند برای بالا آمدن در گوگل مپ با چند محتوای باکیفیت، بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

لوکال سئو چیست؟

بهبود و مدیریت شهرت آنلاین

برای بهبود و مدیریت شهرت آنلاین، اجرای یک استراتژی سئو محلی لازم الاجراست. شما می توانید حجم زیادی از ترافیک وب سایت را از سئوی محلی به دست آورید، اما اگر چیزی باعث تعویق زمان برای مشتریان بالقوه شود، نمی توانید بازدهی های خوب و کافی دریافت کنید.
در صورت مشاهده نظرات منفی آنلاین، چه در شبکه های اجتماعی و چه در سایت ها، به آنها پاسخ دهید. این تنها راه برای مبارزه با تأثیر نظرات منفی است. با انجام این کار این فرصت را دارید که نوع تجارت خود را نشان دهید. پس سعی کنید محترمانه و حرفه ای پاسخ دهید. نشان دهید که مایلید بر اساس بازخوردها عمل کنید و برای رفع نیازهای مشتریان خود، تغییرات مثبتی ایجاد می کنید.

خرید بک لینک با کیفیت بالا

ایجاد بک لینک یک استراتژی کلیدی برای بهینه سازی سایت و موتور جستجو است. با وارد شدن سایر وب سایت ها به وب سایت شما، موتورهای جستجو وب سایت شما را معتبرتر ارزیابی می کنند. با این حال، این ترفند در صورتی کار می‌کند که وب‌سایت‌هایی که به وب‌سایت شما پیوند داده شده با کیفیت بالا باشند. بک لینک از سایت های قدیمی، هیچ کمکی به بهبود سایت و سئوی محلی شما نخواهد کرد.
وب سایت های مرتبط و معتبری را پیدا کنید که بتوانید از طریق نوعی مشارکت یا حتی حمایت مالی با آنها همکاری کنید. بهتر است وب‌سایت متعلق به کسب‌وکار محلی باشد که مشتریان ثابت شما به آن علاقه‌مند هستند. لینک‌ محلی از رتبه‌بندی سئوی محلی پشتیبانی بالایی می‌ کند.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی سئوی محلی

کلمات کلیدی سئو محلی که تصمیم دارید در استراتژی سئو خود بر روی آنها تمرکز کنید، رتبه شما را افزایش یا کاهش خواهد داد. بنابراین شما باید کلمات کلیدی محلی را که مشتریان هدف جستجو می کنند را درج کنید وگرنه در نتایج جستجوی محلی رتبه ای نخواهید داشت. کلمات کلیدی سئوی محلی یا لوکال سئو درواقع همان کلمات کلیدی بلند یا دم بلند هستند. این نوع از کلمات کلیدی عملکرد خوبی برای سئوی محلی دارند زیرا این کلمات کلیدی شامل سه یا چند کلمه هستند، به عنوان مثال:” رستوران های نزدیک من “.
توصیه می کنیم این کلمات کلیدی را باید با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی پیدا کنید.
هنگامی که کلمات کلیدی محلی را که برای مخاطبان هدف و کسب کار شما مفید است را پیدا کردید، از آنها در وب سایت خود از جمله در برچسب های عنوان، توضیحات متا و متن محتوا استفاده کنید.

توجه به سرعت وب سایت در سئو

یکی دیگر در عوامل تاثیر گذار در نتیجه بخشی سئو، سرعت وب سایت است، زیرا می تواند بر تجربه کاربر، نرخ پرش و در نهایت رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. برای بهبود سرعت وب سایت برای سئو، چندین اشتباه رایج وجود دارد که صاحبان وب سایت باید آنها را بدانند. برخی از این اشتباه شامل موارد زیر می شود:

  • تبلیغات بیش از حد
  • عدم بهینه سازی تصاویر
  • استفاده از کدهای غیرضروری
  • خدمات میزبانی وب چند کاربری
  • نصب افزونه یا اسکریپت های زیاد

کلمات کلیدی بلند چیست ؟

کلمات کلیدی بلند عباراتی هستند که شامل سه یا چند کلمه هستند و برای توصیف یک محصول، خدمات یا موضوع خاص استفاده می شوند. به عنوان مثال، به جای هدف قرار دادن کلمه کلیدی کلیشه ای “کفش”، یک کلمه کلیدی بلند می تواند “کفش ورزشی زنانه” یا “کفش مجلسی مردانه” باشد. با هدف قرار دادن این عبارات خاص، کسب و کارها، ترافیک هدفمندتری را جذب می کنند که در نتیجه احتمال تبدیل شدن این ترافیک به مشتری فعال بیشتر است.
کلمات کلیدی دم بلند جزء حیاتی یک استراتژی سئو محلی محسوب می شوند و مزایای زیادی نسبت به کلمات کلیدی عمومی دارند. اولاً، کلمات کلیدی طولانی بسیار خاص و مرتبط با محتوایی هستند که آن را نشان می دهند. این ویژگی به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع یا جایگاه دقیق یک صفحه وب را درک کنند و هنگامی که کاربران عبارات مرتبط را جستجو می کنند، نمایش صفحه در نتایج جستجو را برای کاربران آسان تر کند. در نتیجه، کلمات کلیدی بلند تمایل به جذب ترافیک هدفمندتری دارند، پس احتمال بیشتری دارد به لید (سر نخ) یا فروش تبدیل شود.
برخلاف کلمات کلیدی عمومی، کلمات کلیدی بلند معمولاً رقابت کمتری دارند. از آنجایی که آن‌ها خاص‌تر هستند، وب‌سایت‌های کمتری برای همان عبارت رقابت می‌کنند و مشکل رسیدن به رتبه‌بندی خوب در نتایج جستجو را کاهش می‌دهند. این بدان معناست که حتی کسب‌ و کارهای کوچک یا استارت‌آپ‌ها می‌ توانند به طور بالقوه از شرکت‌های بزرگ‌تر با هدف قرار دادن کلیدواژه‌های بلند و مناسب پیشی بگیرند.
زمانی که کاربران عبارات خاصی را جستجو می کنند، معمولاً ایده مشخص و روشنی از آنچه به دنبال آن هستند دارند و به احتمال زیاد دقیقا بر روی همان صفحه که این محصول را ارائه می دهد کلیک می کنند.
درواقع با هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی، کسب‌وکارها می‌توانند بازدیدکنندگانی را جذب کنند که از قبل به این محصولات یا خدمات علاقه‌مند بوده اند. در نتیجه این تکنیک، نرخ تبدیل بالاتر و در نهایت درآمد بیشتری را به دنبال دارد.

استراتژی سئو محلی

 

بهینه سازی محتوا با کلمات کلیدی طولانی

هنگامی که کسب و کارها بهترین کلمات کلیدی طولانی را شناسایی کردند و یک استراتژی سئو محلی را تدوین کردند، باید محتوای خود را بر این اساس بهینه کنید. این شامل افزودن عبارات مرتبط در پست های وبلاگ، عنوان وب سایت، توضیحات محصول، عناوین و متا تگ ها است. انجام این کار به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهتر بفهمند چه اطلاعاتی ارائه می شود. علاوه‌براین تضمین می کند به مشتریان صفحاتی را ارائه خواهد کرد که با نیازهای آنها مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، هنگام انتخاب تغییرات کلیدواژه برای بهینه‌سازی سایت، مهم است به یاد داشته باشید که کیفیت باید بر کمیت اولویت داشته باشد. بسیاری از اصطلاحات می توانند به عنوان هرزنامه در نظر گرفته شوند.
در تقویت سئو محلی، توجه به اهمیت ساختار سایت، هنگام بهینه سازی برای کلمات کلیدی طولانی نیز مهم است. ایجاد لینک داخلی بین موضوعات مرتبط در صفحات مختلف وب، به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی اطلاعات دقیق تری در مورد موضوعات خاص پیدا کنند و در عین حال به موتورهای جستجو کمک می کند تا به طور موثر در آنها بخزند. علاوه بر این، با استفاده از داده‌های ساختاریافته مانند نشانه‌گذاری طرحواره و عناصر HTML، که زمینه بیشتری برای محتوای صفحه فراهم می‌کنند. با این ترفند سازمان‌ها می‌ توانند سیگنال‌های بیشتری را به ربات‌های گوگل بدهند تا بتوانند سایت‌ها را در سرپ، بالاتر از سایت‌هایی که این نوع کدنویسی را ندارند، رتبه‌بندی کنند.
در نهایت، استفاده از جستجوهای صوتی و جستجوهای زبان طبیعی یکی دیگر از عوامل حیاتی در بهینه سازی موفق محتوا با کلمات کلیدی طولانی است. با شناخت عبارت‌های محاوره‌ای که توسط مشتریان واقعی استفاده می‌شود، کسب‌وکارها می‌توانند به جای تکیه بر کلمه های کلیدی رایج یک کلمه‌ای، جملاتی پیرامون این اصطلاحات بسازند. انجام این کار شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا در بالای فهرست نتایج گوگل ظاهر شوند و با سئو محلی به نتیجه بهتری برسند. سئو محلی با استفاده از کلمات کلیدی بلند منجر به افزایش بازدید برای گروه‌های جمعیتی هدف می‌شود. با تکنولوژی امروزی که بازاریابی محتوایی را آسان‌تر کرده تا مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند، استفاده از کلمات کلیدی طولانی انقدر سودمند نبوده است!

با تمام این ملاحظات در مورد استراتژی های موثر کلمات کلیدی و تکنیک های بهینه سازی سئو و ایجاد محتوا، اکنون زمان آن رسیده است که عملکرد کلمات کلیدی بلند را در سایت خود ردیابی کنید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته