PHP یک زبان اسکریپتی سمت سرور است که در اصل برای طراحی سایت استفاده می شود اما می توان از آن به عنوان زبان برنامه نویسی برای اهداف عمومی نیز نام برد. این زبان در سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf از دانشگاه واترلو کانادا ایجاد شد و هم اکنون رفرنس پیاده سازی آن توسط The PHP Development Team تولید می شود. PHP ابتدا Personal Home Page یا صفحه خانگی شخصی نام گرفت. و امروز به آن PHP: Hypertext Preprocessor گفته می شود.
وقتی وب سایت شما آماده بهره برداری شد لازم است که آن را به گوگل معرفی کنید. این کار کاملا رایگان بوده و گوگل هیچ هزینه ایی را از شما از این بابت دریافت نمی کند. با این حال معرفی سایت به گوگل به تنهایی کافی نبوده و شما می بایست بدانید که روند کار موتور جستجو چگونه است تا وب سایت شما مورد توجه موتورهای جستجو قرار بگیرد. قبل از اینکه شما جستجو کنید، خزندگان وب (Web Crawlers) اطلاعات را از صدها میلیارد صفحه وب جمع آوری می کنند و آن را در فهرست جستجو (Search Index) سازماندهی می کنند. سپس آنها را توسط الگوریتم هایی رتبه بندی و ارائه می دهند. این بدان معناست که معرفی کردن وب سایت به موتور جستجو کافی نیست و شما می بایست اصول SEO را رعایت کرده تا رتبه خوبی را در آن موتورهای جستجو بدست آورید.
امروز هر کسی با حضور در وب، دائما خواستار تعداد بیشتری بازدید کننده است. اما چگونه می توانید محبوبیت وب سایت را اندازه گیری کنید؟ یک عامل مهم برای انجام این کار اندازه گیری ترافیک حضور کاربران است. ترافیک و همچنین دیگر ارزش های قابل اندازه گیری، بخشی از محاسبات ساخته شده توسط الکسا، یکی از بزرگترین خدمات برای تعیین رتبه بندی آنلاین است.
برای کسی که شغلش ارائه خدمات هست، احتمالا وب سایتش مهمترین ابزار بازاریابیش محسوب میشه. چنین وب سایتی باید با اطلاعاتی که درباره خدمات قابل ارائه عرضه میکنه، در ذهن بازدیدکننده ها هم نسبت به تخصص شما اعتماد به وجود بیاره و از همه مهمتر امکان برقراری ارتباط مشتریها رو با شما ایجاد کنه. با بکارگیری این 5 نکته ای که در این مقاله برای شما ارائه میشه، خیالتون راحته که وب سایتتون مثل ساعت براتون کار میکنه و کسب و کارتونو رونق میبخشه.
داشتن یک وب سایت قدرتمند و یک رابط کاربری فوق العاده، بسیار مهم است. نه تنها برای تجربه بازدیدکنندگان شما، بلکه همچنین برای اهداف سئو. در واقع بدون محتوای درست، تمام برنامه و طرح های توسعه داده شده به ضایعات تبدیل می شود.
تمام پرورژه های خدماتی نیاز به یه پورتال مشتری و مرکز پشتیبانی دارند که مشتریها بتونن درخواستهاشونو برای تیم خدمات بفرستند. تو این مقاله بهترین روشهای طراحی یک پورتال و مرکز پشتیبانی ساده و کاربردی رو براتون شرح میدیم.
لیست مطالب
مشتریها برای جستجوی درخواستهاشون و کسب اطلاعات مورد نیازشون در پورتالهایی که بهشون دسترسی دارند از مرکز پشتیبانی استفاده میکنند. میتونید از یه بنر معمولی و یه تم رنگی برای پورتالتون استفاده کنید.
بوت استرپ یک فریم ورک متن باز Front-end در توسعه صفحات وب و برنامه های کاربری وب می باشد. براساس قالب HTML, CSS توسعه داده شده است. بوت استرپ دارای امکانات تایپوگرافی، فرم ها، نوار مسیریابی با استفاده از جاوا اسکریپ است. توسعه این فریم ورک بر مبنای ایده طراحی Responsive و عدم تکرار کد نویسی در نتیجه سرعت توسعه بالاتر انجام شده است.
در این مقاله سعی می کنم بیشتر درباره امکانات بوت استرپ صحبت کنم و همچنین سایر فریم ورک های مشابه بخصوص Foundation را به شما معرفی و در نهایت مقایسه کنم.
ما تو دارکوب تمام تلاشمونو میکنیم تا وب سایتهای مشتریهای پزشکمون نه تنها کاربردی بلکه از نظر ظاهری هم جذاب و کاربرپسند باشه. تو این مقاله چند تا از نکاتی رو که باید درطراحی وبسایت پزشکی و بیمارستانی رعایت بشه براتون عنوان میکنیم.
خیلی از مردم فکر میکنن کار سختیه ولی اصلا اینطور نیست. پیکربندی ابتدایی سئو خیلی ساده است و گاهی اوقات در همین حد سئو هم کفایت میکنه و میتونه وب سایت رو در معرض موتورهای جستجو قرار بده.
هنگامی که نوبت به سئو SEO می رسد، همه به دنبال بدست آوردن یک نتیجه سریع، رتبه خوب و حضور در صفحه اول گوگل هستند. بسیاری از صاحبان وب سایت ها با انتظارات غیر واقعی، تصور نتیجه ی فوری و به محض شروع به کار را دارند. لازم به ذکر است، تلاش و کار شما در SEO هیچ وقت پایان نمی پذیرد، زیرا SEO مانند خرید یک کالا نیست. سئو یک سرمایه گذاری است که نیاز به نگهداری و توجه مداوم دارد، تا نتایج را حفظ کند. و فاکتور های مختلفی در سئو نقش دارند که به بررسی آنها می پردازیم.
در توسعه وب سایت شما می توانید از قالب های آماده استفاده کنید. این قالب ها در ابتدای کار به شما امکاناتی را می دهند و در زمان و هزینه شما صرفه جویی می شود. اما با شروع روند اختصاصی سازی و بوجود آمدن نیاز های جدید برای اضافه شده به سایت شما، این مسئله پیش می آید آیا این قالب آماده به نیاز وب سایت من پاسخ می دهد؟ آیا این صرفه جویی ارزشش را دارد؟ آیا در آینده مجبور به هزینه و دوباره کاری خواهم شد؟ آیا این قالب آماده به چشم کاربران تکراری نیست؟ تا چه اندازه کد های قالب آماده اجازه ی ویرایش و توسعه بیشتر را دارند؟
در این مقاله ابتدا از مزیت های قالب های آمده می گویم و سپس برخی از مضرات آن را بررسی می کنم.
گوگل اعلام کرده است که محتوا یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی است. اما چه چیزی باعث می شود که محتوا از دیدگاه سئو SEO خوب باشد؟
این مقاله خطوطی را مشخص می کند که چه چیزی باعث کیفیت بالای سئوی محتوا می شود. و مطالب غیر مرتبط چه تاثیر منفی ایی بر وب سایت می گذارند.
جدیدا انقدر شرکت های طراحی سایت و طراحانی که شخصی کار می کنند زیاد شده که صد البته انتخاب شما رو سخت خواهد کرد. انتخاب یه طراح مناسب برای سایتتون مثل طراح های دارکوب که بتونید از طریق بازاریابی اینترنتی موفق درآمد بالایی کسب کنید. انتخاب نادرست یه طراح می تونه باعث بشه سایت خوبی واستون طراحی نشه که منجر به ترک کاربران از سایت میشه یا سایت مورد نظر نیازهای شما رو برآورده نمی کنه. در این حالت شما مجبور می شوید طراحی مجدد سایت خود را به طراحان دیگه بسپارید که این کار دقیقا دوباره کاری است و علاوه بر صرف هزینه ی مجدد، وقت زیادی هم می گیرد.
امروزه کاربران ایرانی به خوبی با شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و لینکدین آشنایی دارند. زمانی زیادی توسط افراد مختلف از دانش آموزان گرفته تا مدیران شرکت در یکی یا همه ی این شبکه های اجتماعی صرف می شود. چند سال پیش که اینترنت جای خود را در میان خانواده های ایرانی باز کرد. سرویس های ارتباطی آن تنها برای سرگرمی استفاده می شد. اما امروز با رشد اینترنت و افزایش تعداد کاربران فضای مجازی فرصت هایی ایجاد شده است که کاربران و صاحبان کسب و کارها در هر زمینه چه تجاری چه اجتماعی بخواهند از این ابزارهای دنیای مدرن استفاده لازم را ببرند.
بک لینک یا پیوند ورودی “Incoming Link”، همچنین “Inbound Link” نامیده می شود، زمانی ایجاد می شود که یک وب سایت به یک وب سایت دیگر از طریق یک لینک متصل می شود. پیوند بین دو وب سایت، Backlink است. برای مثال وب سایت A یک لینک خروجی یا External Link به وب سایت B دارد. و وب سایت B یک Backlink از سایت A دارد.
سئو SEO مخفف Search Engine Optimization/Optimizer به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. سئو باعث می شود که وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو مثلا در گوگل در جایگاه بهتری نمایش داده شود. بکار گیری سئو به طور بالقوه می تواند سایت شما را بهبود بخشد و زمان زیادی را برای شهرت سایت یا برند شما صرفه جویی کند. اما همچنین می توانید به سایت و شهرت شما آسیب برساند. حتما مزایای بالقوه و همچنین آسیب هایی را که یک سئو غیر مسئولانه می تواند به سایت شما بزند را بررسی کنید. بسیاری از موتورهای جستجو، شرکت ها و مشاوران، خدماتی را در این زمینه ارائه می دهند، از جمله:
طی سالهای اخیر شاهد تغییرات بزرگی در نحوه ارائه خدمات به مشتریان بودیم، و روز به روز تعداد شرکتهایی که از طریق پورتالهای مشتری، خدمات پشتیبانی سلف سرویس به مشتریهاشون ارائه میدن بیشتر شده و این طور که به نظر میرسه هم شرکتها از اینکه تلفن مرکز پشتبانیشون کم تر زنگ میخوره سود میبرند و هم مشتریها روش آنلاین رو ترجیح میدن.
بازاریابی دیجیتال به اصطلاح چتری است بر روی همه تلاش های بازاریابی آنلاین. شرکت ها از کانال های دیجیتالی نظیر موتور جستجوی گوگل، رسانه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت های خود برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده شان بهره می برند.
با یه وبگردی سریع از وب سایتهای سراسر اینترنت متوجه میشیم که هیچ کدوم خودشونو بازاریاب دیجیتال نمیدونن، در حالی که همشون هستند. هر کسب و کاری که یه وب سایت داشته باشه بطور خودکار وارد بازاریابی دیجیتال شده و این اصلا هم بد نیست، بلکه باید هر کسب و کاری این روزها واردش بشه.
شاید زمان آن رسیده که وب سایت خود را باز طراحی کنید یا امکانات جدیدی به آن اضافه کنید، یا شاید شما می خواهید قرارداد اولین وب سایت کسب و کار خود را با یک شرکت طراحی ببندید. پیش از این در مقاله درخواست طراحی وب Website RFP در سایت دارکوب توضیح دادم که چطور می بایست در خواستی را برای طراحی سایت به یک شرکت ارائه دهید. در این مقاله با مرور کلی Website RFP به مرحله بعدی می پردازیم یعنی بررسی یک درخواست توسط شرکت طراح، اعلام نظر و ارائه پروپزال و در نهایت مواردی که لازم است در قرارداد در نظر داشته باشید. این مراحل می تواند نسبت به اندازه و حساسیت پروژه نیاز به رفت و برگشت ها و جلسات حضوری باشد. اما مهم آن است که تمامی این مراحل را ساده و کاربردی نگه داریم.