ساخت شعار تبلیغاتی برای وب سایت

نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی

شعار برند جزء پیوند دهنده تکه تکه محتواهاییه که برای وب سایت یا شبکه های اجتماعیتون درست میکنید و در موفقیت بازاریابی دیجیتال شما نقش بسزایی دارد. البته لازم نیست همه محتوایی که میسازید پیام ظاهری یکسانی داشته باشند. یک شعار تبلیغاتی زیبا حتی میتونه طراحی وب سایت شما رو زیباتر نشون بده. منظور از پیام برند ارزشهای اصلی خدمات یا محصولاتتون و زبانیه که در محتوا استفاده میکنید. با همین پیام برنده که خریداران رو متقاعد و تشویق به خرید میکنید.

در اینجا پیام برند چند تا از برندهای معروف رو با ترجمه براتون به عنوان نمونه قرار میدم:
Nike : Just do it : فقط کافیه بخرید
Subway : Eat fresh : تازه بخورید
Adidas : Impossible is nothing : غیرممکن وجود ندارد
Walmart : Save money. Live better : صرفه جویی کنید. بهتر زندگی کنید
Levis : Quality never goes out of style : کیفیت هرگز از مد نمی افتد
شعارهای تبلیغاتی جذابیت دارند اما اگه میخواهید یه شعار تبلیغاتی بسازید که تو ذهن مردم باقی بمونه باید یکم بیشتر براش زحمت بکشید. خیلی از تجار موقع انتخاب شعار تبلیغاتی دچار سردرگمی میشن. محل ذکر نام محصولات در شعار، مزایای اصلی، ارکان برند، ارزشها، مخاطب و لحن کلام فقط تعدادی از نکاتی هستند که باید در ساخت شعار بهشون توجه کنید.برای ساخت یه شعار تبلیغاتی خوب این عناصر باید با هم ترکیب بشن و این برای ساخت محتوا راهنماتون باشه. هر نوع محتوایی که تولید میکنید هم از درون و هم ظاهری باید پشت این پیام باشه.
خب حالا کارتونو چطوری شروع میکنید؟ باید قبل از اینکه کلمات رو پشت سر هم بچینید اول باید از سه زاویه مختلف برندتونو نگاه کنید:

زاویه مشتری

چه چیزهایی برای مشتری مهمه؟ آیا تحقیقاتی انجام دادید که نتایج اون بتونه به حل مشکلات مشتری کمکی بکنه یا محصولات و موضوعات مورد علاقشو هدف قرار بده. شعار تبلیغاتیتون باید مشتری محور باشه، یعنی باید اول بتونید تو ذهن مشتری نفوذ کنید و بعد بر اساس اون شعارتونو انتخاب کنید.

زاویه داخلی

حالا برندتونو از درون به بیرون نگاه کنید. کدوم محصولتون بهتر سود داشته؟ میخواهید برندتون به کجا برسه؟ تا سال دیگه قراره چه جایگاهی داشته باشه؟ 5 سال آینده چطور؟

زاویه رقبا

در آخر هم باید بازار فروشتونو در نظر بگیرید. یادتون باشه که هر برند فقط یه شعار تبلیغاتی میتونه داشته باشه و این پیام هم باید خاص و منحصر به فرد باشه. نباید شعارتون شبیه شعار رقباتون باشه و باعث باشه مشتریها اونو با شعار رقباتون اشتباه بگیرند.
بعد از اینکه به یه آگاهی کافی در مورد این سه مسئله رسیدید، باید شروع به ساخت قالب شعار تبلیغاتیتون بکنید. در دارکوب متخصصین ما میتونن در ساخت این شعار تبلیغاتی بهتون کمک کنند. مسائلی که در ساخت این برند باید در نظر گرفته بشه عبارتند از:

قول برند

اینجا باید روی جذابیت شعارتون کار کنید. قولی که قراره در این شعار به مشتریها بدید باید اهداف مشتری رو در بربگیره، نشون دهنده خواسته های خودتون باشه و در عین حال انتقال دهنده کار واقعی شما باشه. ایجاد توازن بین این ها کار مشکلی و باید صبور باشید.

جایگاه پیام

جایگاه پیام یعنی جایگاه شما در بازار خودتون. این مسئله هم میتونه راهنمای پیام داخلی و خارجی شما باشه.

مخاطب هدف

خوشبختانه اگه از خوانندگان قدیمی دارکوب باشید با این قسمت آشنایی دارید. تو این قسمت باید خریدار مورد نظر رو در ذهنتون تصور کنید و پیامی رو بسازید که با نیازها، انگیزه ها، علایق و نقاط ضعف این مشتری مد نظر همخوانی داشته باشه.

تکلیف

پیام برند یا همون شعار تبلیغاتیتون باید نشون دهنده هدف نهایی شما باشه، اینکه میخواهید چه کاری انجام بدید و به کجا برسید. سود اصلی شما در چیه.

لحن کلام

این مسئله در کپی رایت شعارتون خیلی اهمیت داره. لحنی رو استفاده کنید که در برندتون هم میخواهید از همون لحن استفاده کنید. آیا میخواهید بیشتر حالت فان و بازیگوشی داشته باشه برندتون؟ آیا مخاطب شما مدیران هستند و باید لحن جدی داشته باشید؟ از استفاده از لحن شوخ طبعانه و فان نترسید. میتونید برندتونو با هنرمندهای مشهور، ترانه های مختف، شرکتهای دیگه، فیلم های سینمایی و شهرهای مختلف مقایسه کنید و بر اساس اینکه کدوم لحن در اینها در بین مردم محبوبیت بیشتری پیدا کرده لحن شعار تبلیغاتیتونو انتخاب کنید (مثلا اگه برند من یه هنرمند مشهور بود، حتما فلانی میشد).

کلام متقاعد کننده

اگه میخواستید برندتونو در عرض 30، 60 و 90 ثانیه به مخاطبانتون –و نه به همکاران- معرفی کنید چی میگفتید؟ این تمرین باعث میشه بتونید شعار تبلیغاتیتونو ساده بیان کنید.

ارکان برند

حالا باید جایگاه برند، تکلیف و قول پیام برندتونو به ارکان برند تقسیم کنید و به این ترتیب سه تا از مهمترین نکات فروش محصولاتتونو توصیف کنید. برای این کار باید زوایای مشتری، داخل برند و رقبا که در ابتدای مقاله توضیح دادیم رو هم مد نظر قرار بدید. هر رنک برند باید با یکی از مزایای کلیدی برندتون و با مثالهای ملموس پشتیبانی بشه. این ارکان میتونن ارکان بازاریابی محتواتونو شکل بدن.
بعد از اینکه تمام آیتم های بالا رو انجام دادید، به یه قالب مشخصی برای شعار تبلیغاتیتون میرسید. با این قالب همه اجزای محتواتونو به طور هماهنگ قالب بزنید و همه رو هماهنگ و یکسان کنید. به این ترتیب تجربه مشتری در برند شما با پیام های ناهماهنگ خراب نمیشه و از همه مهمتر خریداران همونطوری برند شما رو میبینند که شما میخواهید دیده بشه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته