مراحل تغییر نام دامنه سایت بدون تاثیر بر سئو

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

شاید برای همه پیش آمده باشد وقتی به مغازه مورد نظرشان که همیشه از آن خرید می کردند مراجعه کنند و با تغییر مکان آنها روبه رو شوند . بدون شک اگر شما مشتری همیشگی آن مغازه باشید به دنبال آدرس جدید هستید . مغازه مورد نظر اگر به دنبال حفظ مشتریان خود باشد حتما آدرس جدید را در مکان قبلی به اطلاع آنها می رساند . در غیر این صورت مشتریان خود را از دست خواهد داد . در ارتباط با تغییر نام دامنه نیز همین قضیه جریان دارد . وقتی شما ، نام دامنه سایت را تغییر می دهید گوگل و کاربران ، دیگر با نام قبلی آن را پیدا نمی کنند .از دیدگاه سئو تغییر نام دامنه به هیچ عنوان توصیه نمیشود . وقتی اخرین راه و چاره شما تغییر نام دامنه است این کار را انجام دهید . در تغییر نام حداقل 80 درصد امکان دارد رنک و جایگاه خود را در موتور جست و جو از دست بدهید . از آنجایی که افراد خلاق و نابغه در دنیای تکنولوژی کم نیستند برای این کار نیز راه حل هایی را ارائه کرده اند که تغییر نام حداقل تغییر را در جایگاه باعث شود .

مراحل تغییر نام دامنه بدون تاثیر بر سئو سایت

بسیاری از افراد زمانی به فکر تغییر نام دامنه می افتند که نام دامنه مد نظر آنها بعد از مدتی آزاد شده است . اگر دامنه انتخابی شما از دامنه های قدیمی می باشد باید فاکتور هایی را در انتخاب آن در نظر بگیرید .

اکثر دامنه های قدیمی توسط گوگل بلاک شده اند برای اینکه از موضوع مطلع شوید بهتر است آن را در گوگل وب مستر تولز اضافه کنید و از این نکته با خبر شوید . در قسمت manual action و removed URLs همچنین می توانید نام دامنه را در این صفحه https://sitedar.com/whois وارد کرده و از دیگر اطلاعات دامنه باخبر شوید . در صورت نبود مشکل می توانید از آن استفاده کنید .

در ابتدا لازم است بگوییم این کار را فقط از طریق یک شرکت طراحی سایت انجام دهید زیرا در بین کار شاید به مشکلات عمده ای برخورد نمایید .

برای تغییر نام دامنه نیازی به تغییر هاست نیست و حتی بهتر است آن را حدالمکان تغییر ندهید تا نیازی به تغییر اطلاعات هاست نداشته باشید . قبل از انجام هر کاری باید از سایت خود نسخه پشتیبان یا به زبانی ساده تر back up بگیرید . بسیاری از افراد از این کار به دلیل مشکلات اجتناب می کنند . حتی اگر به صورت دوره ای از سایت خود بک آپ گرفته اید برای اطمینان بیشتر این کار را دوباره انجام دهید . در این راه امکان دارد به مشکلاتی برخورد کنید پس چه بهتر که یک نسخه پشتیبان از سایت را داشته باشید .

مراحل تغییر نام دامنه سایت بدون تاثیر بر سئو

وقتی دامین جدید را تحویل گرفتید می توانید یک صفحه خالی با متن coming soon در آن بارگذاری کنید بدین ترتیب موتورهای جست و جو سریع تر وب سایت شما را شناسایی می کنند . سپس لازم است تا نقشه سایت جدید را مانند قبلی طراحی کنید این کار بعد ها کمک های زیادی به شما خواهد کرد .

ریدایرکت 301 : یکی از مهمترین کارهایی که در این تغییر باید انجام دهید ، ریدایرکت 301 می باشد . ریدایرکت به موتور های جست و جو می فهماند که شما یک سایت با دو نام دارید . بدین ترتیب کاربران با وارد کردن نام قبلی شما به صفحات جدید هدایت می شوند .برای تغییر آدرس بهتر است از سیستم تغییر آدرس HTTO redirect 301 استفاده کنید این سیستم را گوگل به کاربران خود پیشنهاد داده است  وقتی ریدایرکت 301 انجام نشود به این معناست که دو سایت جدا دارید و چون مطالب این دو سایت کپی یکدیگر است امکان دارد یکی از آنها توسط گوگل پنالتی شود . اغلب برنامه نویسان و طراحان سایت این کار را به صورت کلی انجا مخی دهند . اما بهتر است ریدایرکت را به صورت صفحه به صفحه انجام دهید . ریدایرکت کردن به صورت کلی وقت زیادی نمی خواهد اما اگر صفحه به صفحه انجام دهید وقت بیشتری را باید به آن اختصاص دهید . با انجام ندادن ریدایرکت تمام ترافیک سایت قبلی را از دست خواهید داد . در آخر می توانید با کمک Google webmasters از ایندکس شدن صفحات جدید توسط گوگل با خبر شوید . بعد از این کار لازم است که سایت قدیمی را به دامنه جدید منتقل نماید اگر سایت شما کوچک است آن را یکباره منتقل کنید اما اگر بزرگ است می توانید صفحه صفحه انجام دهید . تمام فایل های robots.txt را از دامنه قدیمی پاک کنید تا ربات های گوگل را متوجه کنید که صفحات سایت را به سایتی دیگر منتقل کرده اید .

مراحل تغییر نام دامنه سایت بدون تاثیر بر سئو

بعد از آنکه انتقال آدرس را انجام دادید باید موتورهای جست و جو را از این کار باخبر نمایید تا به سرعت سایت شما را ایندکس کنند . برای این کار ابزارهای مختلفی وجود داد مانند کنسول جست و جوی گوگل این در این قبیل ابزارها باید نقشه قدیمی سایت را قرار دهید تا آنها با دنبال کردن آن به ریدایرکت 301 برسند و به آدرس جدید منتقل گردند . همچنین می توانید نقشه آدرس جدید را در این ابزار ها قرار دهید تا سایت جدید نیز ایندکس شود زیرا امکان دارد در این بین صفحات جدید به سایت افزوده باشید .

بک لینک سازی را شروع کنید : بعد از طی این مراحل لازم است که دوباره به بک لینک سازی بپردازید . این کار باعث بهبود سئو سایت می شود . همچنین می توانید با استفاده از ابزارهای مختلف لینک های شکسته یا broken linkها را ترمیم کنید ای لینک ها همان بک لینک هایی می باشد که در سایت های مختلف برای آدرس قبلی گذاشته اید . اگر به یکی از این لینک ها مراجعه کنید با خطای 404 روبه رو خواهید شد . با استفاده از سیستم هایی که گوگل به کاربران خود ارائه داده است تمام بک لینک ها را پیدا کرده و به اصلاح یا حذف آنها بپردازید .

با استفاده از شبکه های اجتماعی تغییر نام دامنه را برای کاربران به اشتراک بگذارید . همچنین می توانید این کار را به کمک ایمیل ها و پیام های خبری به آنها ارسال نمایید .

بعد از انجام این کارها بهتر است محتوای سایت را بروزرسانی کنید . همچنان به بهینه سازی سایت ادامه دهید .

جمع بندی

در آخر لازم است بگوییم که دامنه قدیمی خود را تا زمانی که با آدرس جدید به جایگاه اصلی برسید حفظ نمایید  . شاید بعد از انجام تمامی کارهای بالا شاهد این باشید که جایگاه شما در موتور جست و جو تغییر کرده است که این امر طبیعی می باشد اما بعد از مدتی دوباره به جایگاه اصلی خود باز خواهید گشت زیرا فرآیند شناسایی گاهی زمان زیادی می خواهد . به طور کلی انجام کلیه کارهای بالا با توسط یک برنامه نویس و طراح سایت انجام گیرد زیرا خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت برای این منظور به شما پیشنهاد می کنیم این کار را به شرکت طراحی سایت دارکوب بسپارید تا تمام خطرات ناشی از تغییر آدرس به حداقل برسد .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته