فناوری وب این پتانسیل را دارد که مزایای زیادی برای جامعه و محیط زیست به ارمغان بیاورد، اما تنها در صورتی که از آن عاقلانه استفاده کنیم. اینترنت، فناوری های ابری و… به راحتی می توان آنها را به عنوان مفاهیم مجازی در نظر گرفت.
اما داده هایی که در تمام طول روز به صورت ارسال و دریافت مخابره می کنیم، جمع آوری، پردازش، ذخیره سازی آنها در مراکز داده وسیع در سراسر جهان مبادله می شوند. ابررایانه هایی که آنها را تغذیه می کنند دائماً کار می کنند و اغلب بیش از حد گرم می شوند. آنها توسط سیستم های خنک کننده غول پیکری که با برق کار می کنند خنک می شوند. تعداد کمی از آنها با انرژی سبز کار می کنند.
به نظر می رسد این روزها همه در هر زمینه شغلی وب سایتی ساخته اند. وب روز به روز شلوغ تر می شود و به معنای واقعی کلمه ده ها وب سایت در حین خواندن این مقاله به دنیای اینترنت وارد می شوند. در نتیجه محبوبیت در بین این توده عظیم از سایت ها روز به روز سخت تر می شود.
افزایش شدید اتکا به اینترنت منجر به موفقیت بازاریابی اجتماعی شده است. تقریباً تمام نقل و انتقالات و معاملات به صورت آنلاین انجام می شود، مانند تعیین قرار ملاقات و خرید لوازم ضروری. پیاده سازی کسب وکار در دنیای آنلاین نه تنها به نفع شرکت های بزرگ و کوچک است، بلکه فرصت ها و راه هایی را به کسب وکارها و برندهای محلی می دهد تا مشتریان را به دست آورند. بازاریابی اجتماعی در حال حاضر روشی متداول و اثبات شده در تبلیغات و گسترش است. هر کسب وکاری که پتانسیل بازاریابی آنلاین را می بیند، می داند که سئو نقش مهمی در این بازی دارد.
خرید و فروش آنلاین امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان ها تبدیل شده است. با امکان تحویل محصولات در درب منزل، سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاهی هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. این امر خرده فروشان را وادار کرده است که تمرکز خود را به پلتفرم های تجارت الکترونیک معطوف کنند و از طریق حضور آنلاین خود به حداکثر مشتریان دسترسی پیدا کنند.
خریداران دلایل متعددی را برای ترجیحات خرید آنلاین خود ذکر می کنند، از جمله اینکه در زمان آنها صرفه جویی می کند، مقایسه قیمت ها را آسان می کند، نیازی به حضور در فروشگاه های شلوغ نیست و تنوع بیشتری از اقلام را برای خرید فراهم است.
اگر بازاریاب یا صاحب کسب و کار هستید و سایتی برای ارائه محصولات و خدمات خود طراحی کره اید، احتمالاً به شما گفته شده است که باید از سئو یا SEO (بهینه سازی سایت برای موتور جستجو) استفاده کنید. این به این دلیل است که امروزه سئو، بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی اینترنتی موفق است. اما اگر با این تاکتیک آشنایی ندارید، ممکن است متقاعد نشوید که ارزش وقت یا پول شما را دارد یا خیر.
به همین دلیل است که در ادامه، به بررسی سئو در دیجیتال مارکتینگ، نقشی که در بازاریابی محتوایی ایفا می کند و مزیت های کلیدی که برای کسب و کار شما دارد، خواهیم پرداخت.
اینستاگرام یکی از محبوب ترین برنامه های رسانه های اجتماعی است که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. اینستاگرام که در سال 2012 توسط فیس بوک خریداری شد، با بیش از یک میلیارد حساب ثبت شده، به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است. به نظر می رسد امروزه همه در اینستاگرام حضور دارند، از کسب و کارهای کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، سازمان های خبری گرفته تا مؤسسات فرهنگی، افراد مشهور، عکاسان ، موسیقی دانان و افراد جدیدی با عنوان اینفلوئنسرها که با پیدایش این شبکه اجتماعی بسیار طرفدار پیدا کرده اند.
هنگامیکه اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 معرفی شد، مانند هر پلتفرم اجتماعی دیگری پر از عکس های سلفی، حیوانات خانگی و تصاویر غذا بود.
اما این روند به سرعت تغییر کرد و تا سال 2022 اینستاگرام از یک برنامه اشتراک گذاری عکس ساده به یک کانال بازاریابی اینترنتی کامل تبدیل شده است.
فقط به برخی از جدیدترین ویژگی های این پلتفرم نگاه کنید! تنها در سال گذشته، اینستاگرام ده ها ابزار جدید را برای مشاغل منتشر کرده است، از جمله تجزیه و تحلیل پیشرفته، پست های اینستاگرام قابل خرید، و روش های جدید برای جذب ترافیک از استوری های اینستاگرام و پلتفرم ویدیوی مستقل جدید، IGTV.
طراحی سایت با وردپرس به وب سایتی گفته می شود که از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) استفاده می کند. وردپرس هم مدیریت وب سایت (واسطی که کاربر برای ایجاد تغییرات یا اضافه کردن محتوای جدید وارد می شود) و هم قسمت نهایی (بخش قابل مشاهده وب سایتی که بازدیدکنندگان شما در وب می بینند) را شامل می کند.
وردپرس یک پلتفرم وب سایت عالی برای طراحی انواع وب سایت ها است. از وبلاگ نویسی گرفته تا تجارت الکترونیک و وب سایت های تجاری و نمونه کارها، وردپرس یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) همه کاره است. وردپرس با در نظر گرفتن قابلیت استفاده و انعطاف پذیری، راه حلی عالی برای وب سایت های بزرگ و کوچک است.
موبایل صنعت رو به رشدی است که کسب و کارها را از هر بازاری جذب می کند. درآمد برنامه های تلفن همراه در سال ۲۰۲۰ به تقریباً ۶۰۰ میلیارد دلار رسید. محبوبیت فزاینده تلفن های هوشمند و تبلت ها باعث شده است که توسعه و تولید برنامه های تلفن همراه به یک روند محبوب در میان صاحبان مشاغل در سراسر جهان تبدیل شود. امروزه تعداد کاربران موبایل از تعداد کاربران کامپیوتر های دسکتاپ بیشتر شده است!
آیا می دانید چند بار در یک روز گوشی هوشمند خود را چک می کنید؟ طبق چندین گزارش، حداقل بیش از 100 بار و دلیل اینکه ما تا این حد به تلفن هایمان معتاد شده ایم، کاربردی بودن بسیار زیاد آن ها در زندگی روزمره ما است. استفاده های مکرر از برنامه هایی مثل فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، واتس اپ و هزاران مورد دیگر می تواند این تجربه راحتی را توصیف کند.
به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، نمی توان اهمیت داشتن یک وب سایت را نادیده گرفت. با این حال، وقتی تازه شروع به کار می کنید، ممکن است بودجه لازم برای استخدام یک طراح وب را نداشته باشید. بنابراین وظیفه به جای او، بر عهده شما یا تیمتان است.
تجربه کاربری و سهولت استفاده برای اطمینان از اینکه وب سایت شما وظیفه اطلاع رسانی و فروش به مشتری را انجام می دهد به همان اندازه مهم است. اما نگران نباشید، لازم نیست شروع به یادگیری نحوه کدنویسی کنید یا در مورد یک فرآیند طراحی طولانی، استرس داشته باشید. البته شما همیشه می توانید یک طراح وب حرفه ای استخدام کنید، اما اگر بودجه ندارید، می توانید از راه های دیگری به طراحی وب سایت ارزان اقدام کنید.
ما از پیام رسان ها برای گپ زدن با دوستان و خانواده، به اشتراک گذاشتن افکار، ایده ها و احساسات خود استفاده می کنیم. این اغلب یک فضای خصوصی است، بدون تبلیغات اینترنتی. به دلیل محبوبیت این پیام رسان ها، استفاده از آنها در تبلیغات اینترنتی و بازاریابی های اینترنتی روز به روز در حال افزایش است.
دیجیتال مارکتینگ واتس اپ نوعی بازاریابی برپایه پیام رسان (Messenger) است که به معنای تبلیغ یک برند از طریق واتس اپ است. این امکان به برندها کمک می کند تا به مخاطبان زیادی دست یابند، روابط قوی با مشتریان ایجاد کنند و فروش را افزایش دهند.
همانطور که می دانید اینترنت یک شبکه گسترده جهانی است که در بین شبکه های کامپیوتری جریان دارد. در حقیقت اینترنت مجموعه ای از کامپیوتر ها در سراسر جهان است که توسط راه های ارتباطی مشخصی با هم در ارتباطند. خطوطی که شامل چندیدن خط داده با پهنای باند بالا است که ستون فقرات اینترنت را تشکیل می دهند.
برای اتصال به اینترنت به یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) نیاز است که از طریق کابل، DSL یا فیبر امکان اتصال را فراهم می کند.
در سال های اولیه ظهور اینترنت، مردم با استفاده از کامپیوترهای خانگی و مودم به صورت شماره گیری به اینترنت وصل می شدند. اما امروزه با پیشرفت دستگاه های ارتباطی، همچون تلفن های هوشمند، این امکان فراهم است که افراد همیشه به اینترنت متصل باشند. اینترنت اشیاء، لوازم و سیستم های خانگی به دستگاه های هوشمندی تبدیل شده اند که می توان از طریق اینترنت آن ها را نظارت و کنترل کرد. همانطور که انتظار می رود اینترنت به رشد و تکامل خود ادامه می دهد و به بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره تبدیل می شود.
شبکه های اجتماعی یکی از بهترین کانال ها برای حفظ ارتباط با مشتریان هستند. رسانههای اجتماعی پتانسیل بسیار زیادی را برای کسبوکارها به ویژه کسب و کارهای کوچک فراهم میکنند، زیرا مصرفکنندگان معمولاً روزانه وارد آن میشوند و در معرض محتوای بسیاری قرار میگیرند. با این حال، چالش های بزرگی را برای مشاغل ایجاد می کند، زیرا فضایی است که همیشه در حال تغییر است که بسیار پر سر و صدا و شلوغ است.
اصطلاح بازاریابی رسانه های اجتماعی (social media marketing (SMM)) به استفاده از رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت اشاره دارد. بازاریابی رسانه های اجتماعی راهی را برای شرکت ها فراهم می کند تا با مشتریان فعلی درگیر شوند و به مشتریان جدید دست یابند. بازاریابی رسانه های اجتماعی دارای ابزارهای تجزیه و تحلیل داده های هدفمند است که به بازاریابان اجازه می دهد موفقیت تلاش های خود را پیگیری کنند. رسانه های اجتماعی نحوه عملکرد ما را به عنوان یک جامعه تغییر داده اند، از جمله نحوه ارتباط ما با یکدیگر. همانطور که پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام شروع به کار کردند، کسب و کارها نیز مورد توجه قرار گرفتند. آنها شروع به استفاده از این پلتفرم ها برای پیشبرد منافع خود از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی کردند. به این دلیل که نوه شبکه های اجتماعی ها می توانند رفتار مصرف کننده را تغییر دهند.
بک لینک ها از جمله پرکاربردترین اصطلاحات در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو هستند. ایجاد بکلینک با وب سایت های معروف و معتبر، نقش مهمی در الگوریتم گوگل دارد. آنها می توانند عامل تعیین کننده ای در افزایش یا سقوط رتبه یک وب سایت در نتایج جستجوی گوگل باشند.
فروشگاه آنلاین در محیط تجارت الکترونیکی امروزی بسیار پررونق است. محلی که اکثر مشتریان به راحتی از خانه خرید می کنند. از لباس گرفته تا لوازم آرایشی و حتی مواد غذایی را می توان به لطف فروشگاه های آنلاین بسیار آسان تر از گذشته خریداری کرد.
اکنون هر صاحب کسب و کاری حضور آنلاین را برای ارائه کالاها و خدمات خود در نظر می گیرد زیرا بخش تجارت الکترونیک در حال شکوفایی و پیشرفت است. طراحی سایت فروشگاهی این قدرت را دارد که به تدریج کسب و کارها را به رتبه های بالاتری ارتقا دهد. با این وجود، بسیاری از صاحبان مشاغل و فروشندگان همچنان از روش متعارف فروش استفاده می کنند. آنها به دلایلی در گسترش تجارت آنلاین خود مردد هستند یا می ترسند!
ایجاد اینترنت بر جامعه و زندگی افراد تأثیر مثبت زیادی گذاشته است. افراد، شرکت ها و مؤسسات به طرق مختلف از اینترنت استفاده می کنند. شرکت ها و کسب و کارها از اینترنت برای تأمین سود خود از جمله تبلیغات، فروش، خرید و … استفاده می کنند.
استفاده از ایمیل از طریق اینترنت ارتباط بین شرکت ها و سایر افراد را به شدت افزایش داده است. اگرچه معایبی وجود دارد، اینترنت همچنان یک پیشرفت محسوب می شود که فرصت ها و مزایای متعددی را برای هر کسب و کاری ارائه می دهد.
اختراع رایانه و اینترنت مزایای زیادی برای مردم در همه جنبه ها داشته است. مردم از اینترنت برای ارتباطات، سرگرمی، یافتن اطلاعات و همچنین خرید و فروش کالاها و خدمات استفاده می کنند. اینترنت یک شبکه کامپیوتری جهانی است.
از زمانی که استفاده از اینترنت در میان مردم باب شد، بسیاری از شرکت ها نیز از این بستر برای کسب و کار آنلاین خود استفاده نمودند تا جایی که امروزه شاهد آن هستیم که در فضای اینترنت انواع شغل ها به وجود آمده است. یکی از پایه های اصلی فعالیت در اینترنت داشتن وب سایت است. افراد با استفاده از وبسایت ها می توانند انواع مجلات خبری و نشریه ها ، فروشگاه های آنلاین، معرفی شرکت ها، بازی های آنلاین و غیره را در اینترنت راه اندازی کنند.
وب سایت ها امروزه به بستری تجاری برای راه اندازی فعالیت های نوین تبدیل شده اند و برخی از افراد با استفاده از خلاقیت و نوآوری توانسته اند سایت خود را به منبع درآمد تبدیل کنند.
با توسعه اینترنت و افزایش حضور کاربران در این فضا ، زندگی اغلب مردم دچار تغییرات متعددی شده است . هر چه سال ها می گذرد فناوری و تکنولوژی به سمت زندگی راحت توسعه و تغییر پیدا می کند . اکثر مردم این روز ها کار های خود را با استفاده از اینترنت و دستگاه های هوشمند نظیر تبلت ها و تلفن های همراه انجام می دهند . به همین دلیل در سال های اخیر کاربران از وب سایت های ارائه دهنده خدمات و فروشگاهی ، استقبال زیادی کرده اند .
دارکوب یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی سایت با وردپرس می باشد که فعالیت خود را از سال 1381 آغاز نموده است و تا کنون موفق شده است حدود 4000 وب سایت طراحی نماید. دارکوب قالب های وردپرس را از پایه تولید می نماید و از قالب آماده استفاده نمی نماید. در ضمن دارکوب تاکنون حدود 400 قالب وردپرس طراحی و تولید نموده است که می توانید از فروشگاه قالب سایت دارکوب قالب های را خریداری نمایید. در ضمن در صورتی که تمایل به طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی را دارید، دارکوب سایت وردپرسی شما را به ارزان ترین قیمت ممکن و بالاترین کیفیت تولید می نماید. دو روش راه اندازی سایت با WordPress در دارکوب از قرار زیر می باشد:
ایجاد وب سایت با استفاده از قالب های تولید شده دارکوب
خرید قالب (ریسپانسیو)
نصب قالب
ایمن سازی سایت
بهینه سازی سایت
آموزش کنترل پانل
یکسال پشتیبانی
طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی از پایه
پیاده سازی سایت
ایمن سازی سایت
بهینه سازی سایت
آموزش کنترل پانل
یکسال پشتیبانی
درج اطلاعات وب سایت
طراحی سازگار با موبایل(ریسپانسیو)
طراحی قالب به صورت اختصاصی
در ضمن دارکوب دارای سیستم پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته می باشد تا در صورت بروز مشکل برای وب سایت در اسرع وقت رفع گردد. در کنار ارائه خدمات طراحی سایت وردپرس، دارکوب دارای آموزشگاه فنی و حرفه ای می باشد، که آموزش طراحی وبسایت با وردپرس به صورت کاملا عملی در این مجموعه انجام می گردد. دارکوب دارای تیم برنامه نویسی PHP قدرتمندی می باشد که توانایی تولید پلاگین ها و توسعه وردپرس را نیز دارند. قیمت طراحي سايت وردپرس ارزان تر از سایر روش های می باشد و به همین دلیل در ایران حدود نیمی از وب سایت ها وردپرسی می باشند و وردپرس برای انواع مختلف سایت های شخصی، شرکتی و فروشگاهی مناسب است.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به فرایند تبلیغ، فروش و بازاریابی محصولات و خدمات با استفاده از وب سایت، شبکه های اجتماعی، ایمیل، موبایل و سایر روش های دیجیتال گفته می شود. این کار با استفاده از ابزارها و تکنیکهایی مانند بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ انجام میشود. آنلاین مارکتینگ به شرکت ها کمک می کند تا به مخاطبین خود دسترسی بهتری داشته باشند و با استفاده از روش های بازاریابی دیجیتال، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان مناسب تبلیغ کنند و آن ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. با توسعه فناوری، بازاریابی از شکل سنتی به شکل دیجیتال تغیر کرد و در حال حاضر هر شرکت و کسب و کاری برای موفقیت و این که از رقبا عقب نیفتد نیاز به فعالیت در بازار کار آنلاین دارد. دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده یک روش تبلیغاتی است که بر روی اینترنت و با استفاده از ابزارهای دیجیتالی انجام میشود.