رسیدن به رتبه اول گوگل با اینکه خیلی نیاز به تلاش و انرژی دارد اما جایگاه با ارزشی است. برای رسیدن به این جایگاه و همچنین نگهداری آن لازم است که صاحبان وب سایت آگاهی های خود را از قوانین پیچیده سئو و گوگل بالا ببرند. بسیاری تصور می کنند که می توان گوگل را دور زد. شاید این تصور تا حدی درست باشد. اما به قول معروف شما نمی توانید گوگل را برای مدتی طولانی فریب بدهید. گوگل رفتار وب سایت و کاربران آن را زیر نظر دارد و نسبت به جذابیت و کارایی و استاندارد بودن وب سایت است که رتبه سایت را بالا و پایین برده یا تثبیت می کند. برای همین می خواهم در این مقاله درباره Pogo Sticking که کمتر درباره آن صحبت شده برای شما بگویم.
بسیاری تصور می کنند که نرخ پرش Bounce Rate همان Pogo Sticking است، اما اینطور نیست. این اگر چه این دو بسیار شبیه به هم هستند اما تعاریف و تاثیر های مهم تفاوتی در سئو با هم دارند. برای درک و تاثیر این دو بر سئو ابتدا به تعریف آن ها می پردازیم.
صنعت سئو به سرعت در حال رشد است. ارزیابی می شود که تا سال 2020 تا 79$ میلیارد دلار بازار آن توسعه یابد. تا اینجا احتمالا شما تجربه خوبی از بازاریابی از طریق سئو داشته اید. اما نباید از فرصت هایی که (VPN (Virtual Private Network در استراتژی های سئو دارد غافل بمانیم. یک VPN راه حلی است که کمک می کند تا دو طرف به صورت ناشناس و از یک شبکه رمز شده خصوصی استفاده کنند. VPN عمدتا برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین شما و دسترسی به محتویاتی است که در یک منطقه خاص در دسترس نیستند.
بسیاری از ما در طول روز چندین بار از موتور های جستجو بخصوص گوگل استفاده می کنیم . وقتی با موضوعی نا آشنا رو به رو می شویم یا به مشکلی برخورد می کنیم برای یافتن جواب در گوگل به جستجو آن ها می پردازیم . موتور های جستجو جواب بسیاری از سوالات مردم را می دهند . برای جستجو اهداف خود در گوگل اغلب ما فقط عبارت یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آدرس بار وارد می کنیم . به عنوان مثال اگر کسی نداند سئو به چه معناست در گوگل عبارت ” سئو چیست ؟ ” را وارد می کند و گوگل هم همه وب سایت های مربوطه را نمایش می دهد . ساده ترین شکل استفاده از گوگل تایپ کردن چند کلمه محدود و تغییر آنها تا زمانی که به هدف خود برسید ، می باشد . در این مقاله سعی داریم تا استفاده بهتر از گوگل برای رسیدن سریع به پاسخ درست را شرح دهیم .
جریمه یا اقدام دستی (Manual Action) در جعبه پیام های ورودی ابزار وب مستر گوگلGWT با نامه ایی به شما اطلاع داده می شود. نامه هایی که اگر کارشناس سئو باشید اصلا آن را دوست ندارید چون قلب شما را به تپش شدید وا می دارد، چون می تواند این نامه جریمه به معنای پایان ترافیک و از دست رفتن رتبه وب سایت شما باشد.
اگر تا به حال نامه جریمه دستی دریافت کرده اید می دانید که دارم درباره چه چیزی صحبت می کنم. اگر نه اینجا برایتان توضیح می دهم. ما به طور کلی دو نوع هشدار جریمه دستی داریم که از طریق ابزار وب مستر گوگل دریافت می نمایید:
تصور کنید که وب سایتی ساخته اید اما بازدید کننده ایی ندارد! حتما می گویید که این دیگه چه سایتی هست؟ خیلی وقت ها وب سایت ها بخاطر روش های غلط سئوی کلاه سیاه یا به ندرت بخاطر سئوی منفی توسط موتورهای جستجو جریمه شده، رتبه خود و در نتیجه ترافیک را از دست می دهند. خطاهای سئو و جریمه های موتورهای جستجو معمولا دلایل متداولی دارند. هر چه باشد فرقی نمی کند شما باید آن ها را تشخیص داده و در جهت رفع آن ها بکوشید در غیر این صورت ممکن است گوگل به شما اخطار دهد یا حتی وب سایت شما از فهرست نتایج به کلی حذف شود.
خوب در اینجا تعدادی از جریمه های متداول گوگل برای سئوی وب سایت ها و روش رفع جریمه آن ها را توضیح خواهم داد.
در سال های اخیر فضای اینترنت دچار تغییرات بزرگی شده است که نتیجه این تغییرات رشد و توسعه بستر اینترنت می باشد . خوشبختانه در ایران نیز شاهد توسعه اینترنت هستیم چرا که تعداد کاربران ایرانی فعال در فضا های مجازی بسیار بیشتر از قبل شده است . اگر کاربران بتوانند به درستی از اینترنت استفاده نمایند در بسیاری از کار های خود می توانند به نتیجه دلخواه برسند .
این روز ها بسیاری از افراد وقتی در زندگی روزمره خود با سوالی مواجه می شوند سریعا در اینترنت آنها را جستجو می کنند . موتور های جستجو نظیر گوگل و یاهو روزانه میزبان میلیون ها نفر هستند . برای شما هم حتما پیش آمده است وقتی با موضوعی ناشناخته رو به رو می شوید سریع به گوگل مراجعه می کنید . موتور های جستجو نیز وظیفه دارند تمامی وب سایت های مرتبط با کلمه یا عبارت مورد جستجوی شما را نمایش دهند . با توجه به اینکه تعداد کاربران اینترنت افزایش یافته است ، وب سایت های متنوعی طراحی شده اند . بسیاری از افراد اهمیت این افزایش را به خوبی درک کرده اند و با پیش بینی آینده یک وب سایت برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اند . بسیاری از وب سایت ها که این روز ها بازدید کننده های زیادی دارند از قدیمی ترین سایت ها می باشند . البته وب سایت های جدید نیز که بر اساس اخرین الگو های طراحی وب سایت ساخته شده اند ، ترافیک بالایی دارند .
طراحی وب سایت روش های مختلفی دارد که یکی از متداول ترین آنها طراحی با استفاده از سیستم مدیریت محتوا می باشد . اغلب سایت های موجود به وسیله یک سیستم محتوا طراحی شده اند . CMS ها اکثرا به صورت آماده هستند اما برخی از افراد ترجیح می دهند سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت شان به صورت سفارشی و شخصی طراحی شود . انتخاب CMS مناسب برای هر وب سایتی مورد اهمیت است . بسیاری از مدیران وب سایت ها بعد از مدت ها کار با سیستم مدیریتی وب سایت شان تصمیم به تغییر آن می گیرند لذا در انتخاب سیستم مناسب با موضوع و فعالیت وب سایت باید دقت لازم را کرد . زیرا تغییر CMS بعد از راه اندازی وب سایت گاهی امکان ناپذیر می باشد . در این مقاله سعی می کنیم انتخاب سیستم مدیریت محتوا مناسب برای طراحی وب سایت را شرح دهیم .
آیا شما مدیر شرکت یا مدیر آی تی، مشاور یا تولید کننده نرم افزار هستید و تصمیم دارید یک برنامه کاربردی تحت وب توسعه دهید؟ اغلب در ابتدای توسعه هر پروژه این سوال پیش می آید که چه تکنولوژی هایی در آن استفاده می شود. آیا باید از PHP استفاده کنیم یا Python؟ و اینکه با کدام فریم ورک از این زبان ها وب سایت توسعه داده شود؟ خوب بجز تکنولوژی Back-end درباره Front-end چه چیزی بهتر است؟ Angular، React یا VueJS کدام را استفاده کنم؟ تازه بعد از این سوال درباره دیتابیس به وجود می آید، MySQL، Postgres یا MongoDB؟ خوب این تکنولوژی ها نیز هاست وب سایت را مشخص می کنند. شما می توانید از self-host با Apache یا Nginx استفاده کنید یا به سراغ Amazon AWS و PaaS مانند Heroku بروید.
خوب اگر با این سوالات مواجه هستید امیدوارم که بتوانم در این مقاله از دارکوب به بخشی از آن ها پاسخ بدهم پس با ما همراه باشید.
قبل از اینکه بنشینید و برای مشتری خود وب سایتی طراحی کنید، شما یک پرسنا Personas توسعه می دهید که معرفی کننده مخاطب نهایی شماست. زمانی که شما مخاطب اصلی خود را تعریف کردید، می توانید تجربه کاربری را به گونه ایی شکل دهید که به نیاز ها و انگیزه های آن ها پاسخ بدهد (در اینجا مهم نیست که از وردپرس یا جوملا یا سیستم مدیریت محتوای دیگری استفاده می کنید یا نه).
اما زمانی که مخاطب هدف به طور واضح و مشخص تعریف نشده است چطور؟
تصور کنید می خواهیم یک وب سایت پوشاک طراحی کنیم که مشتریان آن از سر تا سر دنیا از آن خرید می کنند. خوب چطور وب سایتی طراحی کنیم که مشتریان آن قابل شناسایی یا تحقیق نیستند؟ بله شما می دانید که مشتریان احتمالی علاقمند به خرید کفش و لباس هستند، اما این تمام چیزی است که از آن ها می دانیم.
امروز در این مقاله از دارکوب می خواهم درباره جغرافیای طراحی وب صحبت کنم. از آن جایی که توجه به آن می تواند نقش پر رنگی در نرخ تبدیل در وب سایت داشته باشد، البته به شرط آنکه همه چیز به درستی پیاده سازی شود.
همانطور که مشاهده می کنید ، وب سایت های مختلفی در دنیای اینترنت وجود دارند . کاربران هر روز برای اهداف گوناگون به اینترنت مراجعه می کنند . در این بین افرادی هم وجود دارند که به دلیل ناتوانی های جسمی قادر به استفاده از اینترنت نیستند . تصور اینکه یک جوان نتواند از اینترنت و فضای مجازی به دلیل معلولیت ، استفاده نماید ، سخت است .
در عصر تکنولوژی بسیاری از افراد در صدد این هستند که بستری را فراهم کنند که افراد ناتوان نیز بتوانند از فناوری های موجود نهایت استفاده را کنند . حتی بسیاری از این افراد ناتوان خود تصمیم گرفته اند با اختراع و طراحی لوازم مختلف زندگی را برای همنوعان خود ساده کنند .
پیش از این به سیستم طراحی و ضرورت استفاده از آن در طراحی سایت پرداخته ایم. در دهه های گذشته پیشرفت های زیادی در زمینه فناوری صورت گرفته است. با این حال، تنها چند بخش شاهد رشد بی سابقه بوده است. یکی از آنها صنعت توسعه نرم افزار تلفن همراه است. براساس آمارها پیش بینی می شود که تا دو سال دیگر برنامه های تلفن همراه درآمد جهانی کسب شده از طریق فروشگاه برنامه ها و تبلیغ در برنامه را به 190 میلیارد دلار برسانند.
کاربران همچنین نیاز به برنامه هایی دارند که عملکردی بی نظیر، ناوبری بدون وقفه و همچنین طراحی چشم نوازی را ارائه نمایند. تقاضای روزافزون برای برنامه های بهتر، سریعتر و نوآورانه موجب شده است تا همه تلاش کنند که ملاك های لازم را برآورده سازند.
پونیشا یک پلتفرمی ست که تلاش کرده است تا فرایند پروژهای کار کردن و دورکاری را تسهیل کند. در سالهای گذشته تنها تصوری که از کار کردن داشتیم این بود که هر صبح به محل کار برویم و عصرها به منزل بازگردیم . اما امروزه افرادی را میبینیم که به این سبک رایج کار نمیکنند و شیوۀ دیگری از کار کردن را در پیش گرفتهاند.
پونیشا بازار کار برای کارهای فریلنسینگ است، در واقع می توان گفت پونیشا بازار کار آنلاین است.
در حال حاضر مطمئن هستم که همه شما با اصطلاح بهینه سازی موتور جستجو (SEO Search Engine Optimization) آشنا هستید و اهمیت پیروی از بهترین شیوه ها را برای بهبود موقعیت رتبه وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو SERP درک می کنید. با این حال، ممکن است با اصطلاح کمتر رایج HEO (Human Eye Optimization) آشنا نباشید. خوب HEO چیست؟ HEO یا بهینه سازی برای چشم انسان، در واقع به اندازه سئو مهم است و کارشناسان بازاریابی انتظار ندارند که به زودی مانند سئو تغییری کنند. اگر چه مهم است که در هنگام ایجاد محتوا به هر دو توجه کنید، سوال این است که آیا باید ابتدا روی HEO یا SEO تمرکز کرد؟
بهینه سازی برای چشم انسان زمانی رخ می دهد که بازاریابان محتوا، محتوایی با کیفیت بالا جذاب برای چشم کاربر انسانی تولید می کنند، نه اینکه محتوا برای سئو و ربات های موتورهای جستجو نوشته شود. در واقع زمانی که می گویند محتوا در سئو پادشاه است، راه موفقیت در محتوا، تمرکز بر روی HEO می باشد. HEO را می توان بهینه سازی برای لذت بشری تعبیر کرد که در آن شما برای موتورهای جستجو کار نمی کنید، بلکه برای لذت بردن انسان تلاش می نمایید. منظور این نیست که با استفاده از کلمات کلیدی و بهینه سازی متا داده های خود را فراموش کنید. در عوض، تمرکز بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که نه تنها موتورهای جستجو را خوشحال می کند، بلکه باعث جذب، ارتباط و حفظ بهتر مخاطبان شما می شود.
برای سئو وب سایت های خبری باید به الزامات خاصی توجه کند. درآمد ناشران آنلاین مثل روزنامه ها به بازدید صفحات متکی است. در حالی که نباید تنها نمایش صفحات معیار سنجش عملکرد باشد (میزان نرخ پرش bounce rate و زمان بازدید سایت بیشتر نشانگر رفتار کاربر است)، نمایش صفحات همچنان یکی از معیارهای اصلی برای تعیین هزینه و بازگشت آن است . و ترافیک طبیعی (از طریق موتورهای جستجو) یکی از منابع اصلی ترافیک و بازدید است. سئو باید یک نگرانی واقعی برای رسانه های خبری باشد چرا که بر معیشت آنها تأثیر می گذارد. این مقاله از دارکوب به ارائه ملاحظات کلیدی در مورد حسابرسی و بهینه سازی سئو برای یک وب سایت خبری تمرکز دارد.
به عنوان یک سئو کار حرفه ای، شما احتمالا چندین خاطره از داستان های ترسناک برای گفتن دارید. هر کسب و کار منحصر به فرد است و هر مشتری که وارد شرکت شما می شود از دیگری متفاوت است.
اغلب اوقات این مشتریان به یادگیری در مورد چگونگی رویکرد مناسب به سئو علاقمند هستند این که چگونه می توانند به رشد نام تجاری خود کمک کنند.
با این وجود، موارد خاصی وجود دارد و که برخی مشتریان کاری انجام می دهند یا می گویند که می تواند کار شما را کمی بیشتر به چالش بکشد. شما احتمالا با همه آنها روبرو شده اید، اما در اینجا 10 رفتار مشتریان وجود دارد که احتمال داده می شود یک سئو کار حرفه ای کمی دیوانه کند.
سئو به عنوان یک روش ارزان و پایدار برای بازاریابی اینترنتی شناخته شده است. با سئو وب سایت شما به صفحه اول گوگل راه می یابد و حاصل آن جاری شدن ترافیک طبیعی از موتورهای جستجو به وب سایت شما است. در مقابل سئو شما تا زمان بازدهی سئو و رسیدن به یک جایگاه برتر و پایدار می توانید از تبلیغات کلیکی PPC استفاده کنید. همچنین تبلیغات کلیکی را می توان در شرایط خاصی در کنار سئو برای جذب بیشتر مخاطب و در رقابت های شدید ادامه داد. اما توجه داشته باشید که هزینه سئو در مقابل این تبلیغات بسیار ناچیز و پایدار خواهد بود، و حتما قبل از استفاده از تبلیغات کلیکی با کارشناسان تبلیغات و سئو مشورت کنید.
راه اندازی راهکارهای سئو و تبلیغات PPC با اصول اولیه شروع می شود: Google AdWords وSEO . در طول یک سال، شرکت شما می تواند به موفقیت های SEO و PPC با اندازه گیری عملکرد و گسترش پلتفرم ها دست یابد و تلاش های بازاریابی خود را برای به دست آوردن موفقیت و سود دهی تنظیم کند.
سئو یا بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات پرداخت با هر کلیک PPC)) می توانند به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی جامع بسیار مفید باشند. در حقیقت، شما می توانید از هر دو آنها برای ضربه فنی کردن رقبای خود در طول یک سال استفاده کنید. در این مقاله از دارکوب، من پیشنهاداتی ارائه می دهم که چگونه می توانید این کار را فصل به فصل انجام دهید.
امنیت یک فرآیند مستمر است و باید به گونه ای صحیح مدیریت شود و دستیابی به امنیت مطلق ناممکن است. امنیت کاهش خطر است نه حذف خطر و خطر هرگز از بین نمیرود.
اگه میخواهید ارزش و میزان پیشرفت سئوی وب سایتتونو دنبال کنید، این مقاله رو بخونید. راههای مختلفی برای این کار وجود داره که معمول ترینش محاسبه سال به ساله ترافیک و مقدار افزایش برگشت سرمایه، اون هم از کانالهای طبیعیه.
سایت نیازمندی ها
یکی از سایت هایی که امروزه در زمینه ی رفع نیاز و بازاریابی کاربران بسیار پررونق است، سایت های نیازمندی و آگهی است. در این گونه سایت های کاربر با عضویت و ثبت آگهی در سایت، اگهی با تایید مدیر به نمایش عموم در می آید.
اولین صفحه ای که بازدیدکننده ها بعد از کلیک روی بنر تبلیغاتی شما وارد میشن، صفحه فرود نام داره. شما میتونید یه صفحه خاص رو برای این منظور اختصاص بدید یا میتونه یکی از صفحاتی باشه که برای موتورهای جستجو ساخته شده. صفحه فرود رو طراحی میکنند تا بازدیدکننده ها رو به سمت اقدام خاصی، مثل خرید کردن، عضو شدن یا ثبت نام برای خبرنامه ایمیلی هدایت کنه.