چرا خرید ورودی گوگل اشتباه است؟

نوشته شده توسط دارکوب

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک عامل کلیدی در هدایت ترافیک ارگانیک یا پولی به یک وب سایت است. این روند بخش مهمی است که به وب سایت ما کمک می کند تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشد.

به طور کلی سئو شامل تکنیک های مختلفی مانند تحقیق کلمات کلیدی، خرید بک لینک و ایجاد محتوا است که به وب سایت ها کمک می کند تا در SERP رتبه بالاتری داشته باشند و بر افزایش بازدید واقعی سایت تاثیر دارند. با شرکت در دورهای تخصصی آموزش سئو آموزشگاه دارکوب می توانید به تمام نکاتی که برای بهینه سازی برای موتور جستجو نیاز است، دست پیدا کنید.

کلمات کلیدی در سئو

با این حال، سئو می تواند تحت تأثیر عوامل زیادی قرار گیرد، به ویژه ترافیک نامعتبر یا جعلی که روش های غیراصولی جذب ترافیک، تقلب درکلیک و IVT (Invalid Traffic) شناخته می شود. ترافیک نامعتبر موضوعی است که بر عملکرد کمپین های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ تأثیر داشته و در نتیجه بر رتبه بندی موتورهای جستجو اثرگذار است.

ترافیک وب سایت به کاربرانی اطلاق می شود که از یک وب سایت بازدید می کنند. ترافیک وب در بازدیدها اندازه گیری می شود که جلسات یا Session نامیده می شود و روشی رایج برای اندازه گیری اثر بخشی بازاریابی اینترنتی در جذب مخاطب توسط وب سایت است.

هر چه یک وب سایت ترافیک بیشتری ایجاد کند، مخاطبان آن بیشتر می شود و پتانسیل درآمد آن بیشتر می شود. با این حال، همه انواع ترافیک به صورت اصولی ایجاد نمی شوند.

انواع مختلف ترافیک وب سایت

مستقیم (Direct) ترافیکی که آدرس اینترنتی یک وب سایت (URL) توسط کاربر در نوار آدرس مرورگر وارد می شود، یا ازیک بوک مارک استفاده می شود یا به عنوان پیوندی از یک ایمیل باز می شود. برای تقویت این معیار، داشتن URL ساده، نسبتا کوتاه و به یاد ماندنی مفید خواهد بود.

جستجوی ارگانیک نوع دیگری از ترافیک است که از طریق موتور جستجویی مانند گوگل به یک سایت می رسد. این نوع ترافیک یکی از مهمترین منابع ترافیک وب سایت است و نیاز به توجه زیادی داشته که شامل استفاده از بهترین شیوه ها در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است.

جستجوی پولی نوع دیگری است که ترافیک بازدید از یک سایت پس از کلیک بر روی تبلیغ پرداخت به ازای کلیک (PPC) ایجاد می شود. اینها دسته قابل تنظیم هستند. برای مثال، گوگل ادز به شما امکان می دهد تبلیغات را در نتایج جستجو، در YouTube یا در سایت های سومی قرار دهید. برای به حداکثر رساندن اثربخشی، توصیه می شود برکلمات کلیدی و مکان یابی و گوگل دیسکاور تأکید کنید. خرید ورودی گوگل یا گوگل ادوردز یک نوع تبلیغاتی پولی است که در زیر مجموعه پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) قرار دارد و محلی است که شما به عنوان تبلیغ کننده باید مبلغی را برای هر کلیک در یک تبلیغ پرداخت کنید.

ترافیکی که از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام  می رسد نیز نوع دیگری است که به افزایش بازدید سایت کمک می کند.

افزایش ترافیک وب سایت یکی از اولویت های اصلی هر صاحب وب سایت است. چه کالاها و خدماتی را بفروشید یا صرفاً به قرار گرفتن در معرض بیشتر نیاز داشته باشید، ترافیک هدفمند کلمه کلیدی یکی از موارد اصلی است. برای اینکه وب سایت شما موفق شود، باید آن را با کلمات کلیدی خاصی مرتبط کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو در معرض دید بیشتری قرار بگیرید و افزایش ورودی از گوگل به عنوان معتبرترین موتور جستجو را دریافت کنید.

شما می خواهید از کلمات کلیدی هدفمند و مرتبط با سایت خود استفاده کنید. هرچه افراد بیشتری آن را از طریق این کلمات کلیدی هدفمند پیدا کنند، احتمال بیشتری دارد که با وب سایت شما تعامل داشته باشند، که نرخ پرش شما را کاهش می دهد.

از آنجایی که کلمات کلیدی نقش حیاتی در جلب توجه موتورهای جستجو دارند اغلب ممکن است مورد سوءاستفاده به روش های غیراصولی و فیک شوند. گوگل ادوردز می تواند در بررسی انواع کلمات کلیدی به شما کمک کند. اگر قصد دارید مبلغی را برای رسیدن به مخاطبان هدف، به تبلیغات اینترنتی و خرید ورودی اختصاص دهید، بهتر است آن را در جای مناسب خرج کنید. سایتی مانند گوگل که بیش از 259 میلیون بازدیدکننده ی منحصربه فرد و 4.8 میلیارد تعامل روزانه را ثبت کرده است.

ترافیک جعلی چیست؟

ترافیک جعلی ترافیکی است که توسط ربات ها یا نرم افزارها ایجاد می شود، نه توسط انسان که به منظور  استفاده می شود. از ترافیک فیک برای افزایش مصنوعی درآمد تبلیغات استفاده می شود و باعث می شود مخاطبان سایت بیشتر از آنچه در واقعیت هستند به نظر برسند.

بنابراین وب جعلی، ترافیک تقلبی، غیرانسانی و نامعتبر اینترنت را اشغال می کند. اخیراً، بازاریابان جستجو شروع به شناسایی آسیب هایی کرده اند که ربات ها و کاربران کلاهبردار به کمپین های خود وارد می کنند. وب جعلی بر روی متخصصین SEO و PPC تأثیر می گذارد به گونه ای که به طور قابل ملاحظه ای کارایی بازاریابی جستجو را کاهش می دهد. ترافیک جعلی می تواند به اعتبار آنلاین یک وب سایت آسیب برساند و در نهایت کارایی فعالیت های بازاریابی پولی و بدون پرداخت را در مورد وب سایت شرکت کاهش دهد.

تاثیر ربات ها و کاربران جعلی بر تلاش های جستجو

استفاده از روش های غیر اصولی برای دریافت بازدید گوگل می تواند تأثیراتی را بروی وب سایت داشته باشد.  ترافیک نامعتبر تاثیر منفی بر سئو دارد. اگرچه گوگل برای مثال لزوماً وب سایت های شما را به دلیل داشتن ترافیک نامعتبر بیش از حد به صورت ارگانیک جریمه نمی کند، اما می تواند منجر به کاهش عملکرد وب سایت شود، زیرا منابع در ترافیک نامعتبر هدر می رود.

  • وب سایت کند

وقتی ربات ها از یک وب سایت بازدید می کنند، معمولاً با ارسال سریع درخواست های زیادی، سرورها را مشغول می کنند. این روند می تواند یک وب سایت را بیش از حد سنگین کند، سرعت لود آن را کند کند و ناوبری آن را برای بازدیدکنندگان واقعی دشوار کند. بنابراین توانایی وب سایت برای رتبه بندی بالا در SERP ها آسیب می بیند.

  • رتبه پایین صفحه وب

ربات ها از وب سایت بازدید می کنند تا اطلاعات را اسکن کرده و داده های آن را با پرش از یک صفحه به صفحه دیگر و کلیک سریع روی ماژول های مختلف استخراج کنند. به نظر می رسد که آنها در وب سایت ها نامنظم تر از انسان ها حرکت می کنند. با توجه به ماهیت این رفتارها، این ابزارهای اتوماسیون مضر می توانند به طور قابل توجهی نرخ پرش را افزایش دهند و زمان کمتری را در هر صفحه نسبت به یک کاربر معمولی صرف کنند. این نوع فعالیت ها می توانند رتبه صفحه را پایین بیاورند و وقتی در رفتار کلی کاربر در یک وب سایت خاص در نظر گرفته شوند، بازاریابان را گیج کنند. علاوه بر این، با کاهش رتبه های جستجوی یک وب سایت، یافتن مکان وب سایت برای مشتریان بالقوه چالش برانگیزتر می شود و کسب وکارها در معرض خطر از دست دادن این مشتریان در برابر شرکت های رقیب و سایر گزینه ها هستند.

  • استراتژی کلمه کلیدی گمراه کننده

نرخ بالای کلیک گاهی اوقات می تواند نشان دهنده فعالیت های منفی غیرواقعی در یک کلمه کلیدی خاص باشد. بسیاری از اوقات، بازاریابان دیجیتال ممکن است در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی واقعاً بهترین کار را می کنند، اشتباه می کنند، زیرا ربات ها و کاربران مخرب به طور منظم و در مقادیر زیاد روی پیوندهای پولی و ارگانیک کلیک می کنند. نرخ بالای کلیک روی کلمات کلیدی خاص گاهی اوقات به عنوان یک نشانه امیدوار کننده در نظر گرفته می شود، اما اگر بخش زیادی از این کلیک ها توسط کاربران جعلی انجام شده باشد، بازاریاب به طور کلی باید از آن کلمه کلیدی دوری کند.

  • مانع تلاش ها برای افزایش نرخ تبدیل می شود

بخش فروش و بازاریابی هر شرکتی به دنبال سرنخ های بالقوه ای است که می توانند به مشتری تبدیل شوند. اما ترافیک وب سایت جعلی هر مرحله از فرآیند تبدیل را مختل می کند. کاربران جعلی می توانند با تعامل با وب سایت ها، پر کردن فرم ها با اطلاعات جعلی برای ایجاد سرنخ های نادرست، درگیر شدن با محتوا و انجام سایر اقدامات مشابه مانند یک انسان واقعی به نظر برسند. زمان و پول هر دو به دلیل این سرنخ های غیر واقعی تلف می شوند. علاوه بر این، استفاده از داده های چشم انداز نادرست باعث می شود که بخش های فروش هر سال مقدار قابل توجهی از زمان و پول خود را از دست بدهند.

  • ربات ها می توانند سایت را هک کنند و بر سئو تأثیر منفی بگذارند

هنگامی که این اتفاق می افتد، کنترل وب سایت خود را از دست می دهید و گوگل از آن استقبال نمی کند. هکرها اغلب هنگام هک کردن، کدها یا فایل های خطرناکی را وارد وب سایت شما می کنند. این کار سرورهای وب سایت شما را با داده های بیشتری بارگذاری می کند و ممکن است باعث شود صفحه شما کندتر از حد معمول بارگذاری شود. کدهای مخرب مورد استفاده در هک سئو باعث کاهش شدید ترافیک کاربر، تعامل کم و افزایش بی اعتمادی بازدیدکنندگان می شود. گوگل حتی ممکن است وب سایت شما را از SERP ها حذف کند تا از کاربران محافظت کند، که این امر تأثیر مخربی بر روی دید سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک خواهد داشت.

  • ویروس را در سایت شما وارد می کند

ربات ها می توانند چندین ویروس و بدافزار را روی وب سایت شما نصب کند. موتورهای جستجو به دلیل وجود ویروس در وب سایت شما، علائم هشدار دهنده را برای کاربر بازدید کننده از وب سایت شما نمایش می دهند. این می تواند بر رتبه بندی ارگانیک و ترافیک وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

  • لینک سازی منفی در وب سایت های اسپم

ربات ها و کاربران جعلی می توانند روش های منفی سئو را برای وب سایت شما انجام دهند. تحت تکنیک های سئو کلاه سیاه، آنها اقدامات مخربی را برای از بین بردن رتبه بندی جستجوی وب سایت شما انجام می دهند. آنها لینک سازی منفی را با قرار دادن لینک های شما در وب سایت های اسپم یا غیر قابل اعتماد انجام می دهند. گوگل لینک های نامناسب را شناسایی می کند و سایت شما را غیرقابل اعتماد می داند که در نهایت بر موقعیت جستجو و ترافیک کاربر شما تأثیر می گذارد. اگر پیوندهای جعلی در وب سایت های با کیفیت پایین یا هرزنامه ایجاد شوند، این می تواند به موتورهای جستجو نشان دهد که سایتی که به آن پیوند داده می شود نیز کیفیت پایین یا اسپم دارد. این می تواند منجر به کاهش رتبه بندی جستجوی ارگانیک شود.

کلاهبرداری تبلیغاتی همچنین می تواند بر تجربه کاربر در یک وب سایت تأثیر منفی بگذارد، که می تواند به طور غیر مستقیم بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر کاربر روی یک تبلیغ تقلبی کلیک کند و به سایتی با محتوای کم کیفیت یا تجربه کاربری ضعیف هدایت شود، ممکن است به سرعت سایت را ترک کند. این می تواند نرخ پرش را افزایش دهد و به موتورهای جستجو سیگنال دهد که سایت تجربه کاربری خوبی ارائه نمی دهد، که می تواند منجر به رتبه بندی جستجوی پایین تر شود.

استفاده از ترافیک جعلی

افراد زیادی هستند که به دنبال خرید بازدید سایت یا خرید ترافیک جعلی هستند. چرا؟ چون فکر می کنند به نوعی به آنها کمک می کند. آنها فکر می کنند که این روش باعث می شود تا ورودی های بیشتری در وب سایت یا وبلاگ خود داشته باشند یا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. دلیل هر چه که باشد، افرادی هستند که به دنبال خرید ترافیک جعلی هستند.

وب مسترها و صاحبان وب سایت همیشه مشتاق به بهبود معیارهای ترافیک سایت خود هستند. گاهی اوقات ایجاد ترافیک ارگانیک و یا استفاده از تبلیغ گوگل ممکن است زمان زیادی طول بکشد و ممکن است برای رسیدن سریعتر به یک تقویت کوتاه مدت نیاز داشته باشد.

به عنوان مثال، وب سایت هایی وجود دارند که بازدیدکنندگانی را که از ربات ها آمده اند به شما می فروشند. اینها افراد واقعی نیستند که واقعاً به آنچه شما برای گفتن یا ارائه دارید علاقه مند باشند. روش دیگری که مردم برای خرید ترافیک جعلی استفاده می کنند، استفاده از تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) برای هدایت ترافیک به وب سایت یا وبلاگ خود است. مشکل این است که شما برای این بازدیدکنندگان پول می پردازید و حتی ممکن است بیش از چند ثانیه در سایت شما باقی نمانند. بنابراین، شما اساساً پول خود را هدر می دهید.

برخی از افراد فکر می کنند که به آنها کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. این به این دلیل است که وقتی ترافیک بیشتری به سایت خود دارید، به نظر می رسد که سایت شما محبوب تر است و موتورهای جستجو متوجه آن خواهند شد.

با این حال، این لزوما درست نیست. موتورهای جستجو در تشخیص ترافیک جعلی به روز می شوند و اگر بازدید از سایت مانند یک Session کاربر واقعی به نظر نرسد که می تواند مواردی مانند نرخ پرش بالا، زمان ماندگاری کم و غیره را تشخیص دهد، شما را جریمه می کنند.

دلیل دیگری که مردم ترافیک جعلی می خرند این است که فکر می کنند به آنها کمک می کند تا نرخ تبدیل خود را افزایش دهند. این ممکن است تا حدی درست باشد، اما اگر بیشتر بازدیدکنندگان سایت شما واقعی نباشند، به مشتری تبدیل نمی شوند. بنابراین، آیا خرید ترافیک جعلی ایده خوبی است؟

ترافیک ربات می تواند از طریق ترافیک جعلی به یک وب سایت از ربات ها یا سایر منابع با کیفیت پایین، بر رتبه بندی ارگانیک تأثیر بگذارد. این نوع ترافیک می تواند بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک وب سایت تأثیر منفی بگذارد، زیرا موتورهای جستجو ممکن است آن را به عنوان هرزنامه یا با کیفیت پایین ببینند. علاوه بر این، اگر ربات ها در حال کاووش در یک وب سایت و استفاده از منابع سرور باشند، این روند می تواند بر سرعت سایت تأثیر منفی بگذارد، که می تواند بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک نیز تأثیر بگذارد.

استفاده از این روش واقعاً به اهداف شما بستگی دارد. اگر می خواهید رتبه موتور جستجوی خود را افزایش دهید، به نوع خاصی از ترافیک نیاز دارید، نه بازدیدکنندگانی که برای چند ثانیه به سایت شما بیایند. برای جستجوی کلمات کلیدی خود، کلیک کردن بر روی سایت و ماندن در سایت خود برای مدت کمی به بازدید نیاز دارید. انجام این کار ترافیک با کیفیت بالاتری را تضمین می کند و نرخ کلیک شما (CTR) را بهبود می بخشد که عامل اصلی در رتبه بندی سئو شما است.

به طور کلی، خرید ترافیک وب سایت جعلی شاید راه حل سریعی باشد، اما باید مراقب باشید. با خدمات مناسب، می تواند به افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک سایت و همچنین مدت زمانی که در آن صرف می کنند کمک کند و در نتیجه رتبه شما را در صفحه نتایج بهبود بخشد. با این حال، بسیاری از ترافیک های جعلی با توجه به کیفیت پایین آن به راحتی قابل تشخیص هستند و می توانند اثر ناخوشایندی در روند بازاریابی اینترنتی سایت شما داشته باشند.

استفاده از شرکت های معتبر در زمینه سئو و به کارگیری متخصصین مجرب در این زمینه می تواند آینده روشنی را برای وب سایت شما و در نتیجه کسب و کار شما داشته باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره کارشناسان شرکت دارکوب می توانید با ما در تماس باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته