معیارهای انتخاب طراح سایت

نوشته شده توسط سرکار خانم قاطع

جدیدا انقدر شرکت های طراحی سایت و طراحانی که شخصی کار می کنند زیاد شده که صد البته انتخاب شما رو سخت خواهد کرد. انتخاب یه طراح مناسب برای سایتتون مثل طراح های دارکوب که بتونید از طریق بازاریابی اینترنتی موفق درآمد بالایی کسب کنید. انتخاب نادرست یه طراح می تونه باعث بشه سایت خوبی واستون طراحی نشه که منجر به ترک کاربران از سایت میشه یا سایت مورد نظر نیازهای شما رو برآورده نمی کنه. در این حالت شما مجبور می شوید طراحی مجدد سایت خود را به طراحان دیگه بسپارید که این کار دقیقا دوباره کاری است و علاوه بر صرف هزینه ی مجدد، وقت زیادی هم می گیرد.


به طور کلی واسه ی یک شرکت یا سازمان داشتن یه سایت با کیفیت و کارآمد کاملا واجبه. برای اینکه بتونید با رقبای خودتون همگام باشید و از اونا عقب نمونید باید حواستون به ظاهر سایتتون باشه. اول از همه بدونید که برای چی می خواید سایت داشته باشید و هزینه های اون رو در نظر بگیرید.
برای اینکه بتونید طراح مناسبی رو برای سایت مورد نظرتون پیدا کنید بهتره موارد زیر رو که راجع به طراح ها یا به طور کلی شرکت های طراح سایت است، در نظر بگیرید.

 

  • رتبه ی سایت شرکت طراحی سایت مورد نظر را در گوگل چک کنید

این نکته ی مهمی است که سایت شرکتی که می خواهید طراحی سایتتان رو به اون ها بسپارید چه رتبه ای دارن. طراحی سایت دارکوب در برخی کلید واژه ها جزو رتبه های برتر در سرچ گوگل است.

  • شرکت مورد نظر مجوز طراحی سایت داشته باشد

این خیلی موضوع مهمیه که قبل از اینکه طراحی سایتتون رو به دست شرکتی بسپارید بررسی کنید که
آیا اون شرکت مجوز این کار رو داره یا نه. این مجوز باید از طرف سازمان نظام صنفی رایانه ای و یا شورای عالی انفورماتیک باشه. علاوه بر این می تونید تاریخ اعتبار مجوز رو بررسی کنید تا از فعال بودن اون شرکت خیالتون راحت باشه.

  • تعداد سایت های طراحی شده و کیفیت آن ها را بررسی کنید

بهتره رزومه ی کاری شرکت رو در سایتشون مشاهده کنید. یعنی برخی از سایت هایی که طراحی کردن رو چک کنید. خصوصا اگه سایتی باشه که هم صنف شما باشه. از لحاظ گرافیکی و در کل از لحاظ ظاهری بررسی اش کنید. کیفیت و کمیت کارها را باهم بررسی کنید. قطعا شرکتی که با قیمت مناسب و با کیفیت کارش رو انجام میده مشتری های زیادی داره.

  • سابقه ی کاری و میزان تجربه ی شرکت را مد نظر قرار دهید

این که یه شرکت چند ساله داره طراحی سایت انجام میده نشون میده که تجربه ی کافی در این زمینه داره. علاوه بر این به طور نرمال شرکتی که 15 ساله طراحی سایت می کنه تعداد پروژه های بیشتری داشته و می دونه چه جوری باید تجارب خود رو در طراحی سایت به کار بگیره. حتی می تونه شما رو در انتخاب قالب مناسب راهنمایی کنه که در آینده ی کسب و کار شما نقش بسزایی رو ایفا می کنه.

  • هزینه ی طراحی سایت را با هم طی کنید

فرقی نمی کنه شخص داره واسه شما سایت طراحی می کنه یا شرکت طرف حساب شماست. بهتره قبل از اینکه پروژه ی شما شروع بشه قیمت رو در قرارداد بنویسید تا بعد از اتمام سایت یه مبلغ دیگه به شما گفته نشه. از اون ها بخواید که درصورت بروز، هر تغییری در هزینه ها رو در هنگام طراحی به شما اطلاع دهند. این مساله رو هم در نظر بگیرید که قیمت ها با توجه به سرعت کار، کیفیت، نحوه ی ارائه ی خدمات و غیره متغیر است. پس اگه می خواید چند تا شرکت رو باهم مقایسه کنید به نحوه ی عملکرد و کیفیت کارهاشون هم دقت داشته باشید و این مثل قدیمی رو به خاطر داشته باشید که هرچقدر پول بدی همون قد هم آش می خوری!

  • دریافت سورس سایت شما پس از طراحی

تا جای ممکن شرکت یا فردی رو انتخاب کنید که سورس سایتتون رو در اختیارتون قرار بده. برخی از شرکت ها این کار رو به صورت رایگان انجام میدن که می تونن گزینه های مناسب تری برای انتخاب باشن. دارکوب هم سورس رو بعد از اتمام پروژه به صورت رایگان در اختیار مشتری هایش می گذاره.

  • شرکت ها یا طراح ها چگونه از سایت شما پشتیبانی می کنند

حتما خودتون هم می دونید که سایت شما بعد از اینکه طراحی شد باید توسط همون متخصصا پشتیبانی بشه. پس شرکت هایی که در زمینه ی پشتیبانی و ارائه ی خدمات بتونن امکانات بیشتری در اختیارتون بذارن مزیت رقابتی بیشتری نسبت به سایت های دیگه خواهند داشت. صبوری پرسنل و نحوه ی برخوردشون، پاسخگویی درست به نیاز مشتریان و توانایی رفع مشکلات سایت شما از جمله مواردی است که باید هنگام انتخاب شرکت یا طراح مورد نظر سنجیده شود. علاوه بر این بهتره که ساعات کاری اون ها رو بدونید تا وقت هایی که نیاز به پشتیبانی داشتید با عدم حضورشون مواجه نشید.

  • حواستان به هاستینگ های ارائه شده باشد

یکی دیگه از معیارهای انتخاب شرکت طراحی سایت وضعیت هاستینگ است که باید بررسی شود. شما باید حواستون به پایداری و کیفیت هاستینگ ارائه شده باشد.

  • شرکت هایی که امورشان را بین افراد متخصص تقسیم می کنند در اولویت هستند

 برخی شرکت ها هر فعالیتی رو به یک متخصص می سپارند و کارها رو بین افراد تقسیم می کنند. در این حالت هر کسی کاری که در اون تبحر داره رو انجام میده. اصولا بهترین شرکت های طراحی سایت اون هایی هستن که تقسیم بندی بیشتری برای کارها دارن. این کار باعث میشه که کارکنان با مهارت بیشتری کارها رو انجام بدن و احساس مسئولیت بیشتری داشته باشن.

  • بهتر است که قرارداد را با شرکت ببندید نه شخص

بعضی از افراد معتقدن که اگه با شخص قرارداد ببندن احتمال پیگیری های بعدی واسشون سخت میشه که خب میشه گفت خیلی بی راه هم نمیگن. چون طراحی سایت یه پروژه ی تقریبا بزرگه که بهتره گروهی انجام بشه چون شرکت ها در قبال کاری که انجام میدن متعهد ترن و اینکه دفتر دارن و می تونین حتی برای بعضی پیگیری ها بهشون مراجعه کنید. ولی اکثر اوقات اشخاص پس از اتمام طراحی سایت تعهد کافی نسبت به پشتیبانی و برطرف کردن مشکلات آن ندارن و گاهی مجبور می شید برای طراحی مجدد سایتتون اقدام کنید.

  • مهارت های گوناگون شرکت مورد نظر را بررسی کنید

قبل از اینکه پروژه رو به شرکت مورد نظر بسپارید به این فکر کنید که چه توقعی از شرکت طراحی سایت دارید. فقط روی این قضیه تمرکز نکنید که به رتبه ی اول نتایج جست و جوی گوگل برسید و بازدید بیشتری داشته باشید البته که این موارد هم خیلی مهمه ولی حواستون به بالا بردن میزان فروش آنلاین و شناخته شدن بیشتر نام برند خودتون در فضای اینترنت و ارائه ی اطلاعات مفید و تولید محتوا به کاربران و تبلیغات اینترنتی باشید که از اون طریق به درآمد و بهره وری بالایی برسید.
بهتره از شرکتی که انتخاب می کنید بخواهید که از ابزارهایی برای سنجش تعداد بازدیدکنندگان  استفاده کنن و شما هم می بایست روند فروش خودتون رو به اون ها اطلاع بدید تا بتونن برای توسعه و بهتر شدن سایتتون راه حل کاربردی ارائه بدن.

  • نظرات مشتریان و رضایت آن ها از سایتی که برایتان طراحی شده را بررسی کنید

بعد از اینکه هدفتون از داشتن سایت و انتظاراتتون از شرکت طراحی سایت رو مشخص کردید. از شرکت مورد نظر بخواهید که در مورد روش های افزایش بازدید سایت کمکتون کنه یا اگه احساس می کنید خودتون وقت و توانایی کافی برای این کار ندارید شرکتی رو انتخاب کنید که بتونه واستون بک لینک سازی و تولید محتوا هم انجام بده تا بتونید رضایت اکثر کاربران خود را به دست بیارید و به فروش بیشتر برسید.

  • با شرکت طراحی سایت و طراح خود در ارتباط باشید و از آن ها مشاوره بگیرید

بهتره که با طراحتون در ارتباط باشید و شرکتی رو انتخاب کنید که بتونید از همان ابتدا این ارتباط رو شروع کنید تا این طوری در جریان روند کار باشید و قسمت هایی که نیازه بلد باشید رو از طراحتون بپرسید. با این حالت دیگه امکان ایجاد اشتباه کمتری در طراحی سایتتون بوجود میاد و در آخر سایت بی نقص تری رو تحویل خواهید گرفت و پس از اتمام سایت توسط طراحتون پشتیبانی و نگهداری میشه که در صورت نیاز تغییرات ظاهری و یا اضافه کردن امکانات جدید با دریافتی هزینه ای توافقی سایت رو ارتقا می دن.

  • مطالب سایت می بایست توسط شما به طراح داده شود

این نکته رو در نظر بگیرید که طراح سایت شما وظیفه ی درج اطلاعات شما رو داره نه اینکه خودش برای شما اطلاعات سایت رو تولید کنه. متاسفانه خیلی از کارفرماها فقط حواسشون به ظاهر سایت و آپشن های اونه و دقتی به تولید محتوای سایتشون ندارن و اون رو نادیده می گیرن.

  • هدفتان از طراحی سایت را معین کنید

قبل از اینکه به شرکتی واسه طراحی سایتتون زنگ بزنید به این فکر کنید که چه اهدافی برای راه اندازی سایت دارید. با مشخص کردن هدف هاتون می تونید راحت تر به موفقیت برسید و همینطور قالب مناسب تری برای سایتتون انتخاب خواهید کرد که همه ی این نکات در آخر به فروش بیشتر کالا یا خدماتتون ختم خواهد شد. به طور کلی به اهداف و انتظاراتی که از شرکت طراحی سایت و طراحتون دارید فکر کنید. به این فکر کنید که چه اتفاقاتی باید در طراحی سایتتون بیفته که مطمئن بشید پولتون رو در جای درستی خرج کردید.

  • استراتژی خود را بشناسید و از شرکت طراح بخواهید که شما را در جهت رسیدن به آن یاری دهد

بعد از هدف گذاری بهتره مسیر و برنامه ی مشخصی برای رسیدن به اون ها مشخص کنید. گاهی حتی می تونید از شرکت مورد نظر کمک بگیرید و بخواید راجع به وب و روش های موفقیت آن توضیحات مختصری به شما بده یا یه متد معینی به شما معرفی کند تا به اهداف از قبل تعیین شده ی خودتون برسید. البته حتما مطمئن بشید که این استراتژی شما رو به اهدافتون خواهد رسوند.

  • می توانید به دفتر شرکت طراحی سایت مراجعه کنید

واسه اینکه بیشتر با شرکت آشنا بشید می تونید برید دفترشون و به صورت حضوری ازشون یه سری اطلاعات بگیرید تا اینکه وضعیت نیروها و تجهیزات شرکت رو بررسی کنید. با این کار خیلی از جنبه های مبهم برای شما آشکار خواهد شد.

  • بهتر است با شرکت هایی که متخصص طراحی سایت هستند کار کنید

عصر امروز، عصر انجام کارها به شکل تخصصی است. پس حواستون باشه سراغ شرکت هایی برید که کار تخصصیشون طراحی سایت باشه، پراکنده کار کردن احتمال پایین اومدن تمرکزشون روی یه موضوع رو بیشتر می کنه. پس بهتره یه شرکت تک تخصصه رو انتخاب کنید که اینجوری قطعا رضایت شما از کیفیت سایت طراحی شده بیشتر خواهد بود.

  • طراح مورد نظر بعد از اتمام کار باید به شما ورود محتوا به سایت را آموزش دهد

شرکتی رو انتخاب کنید که بعد از اتمام طراحی سایتتون به شما آموزش بده. یه چیزی شبیه همون پشتیبانی سایت است ولی بهتره این رو به خاطر بسپارید که شرکت های حرفه ای به شما آموزش رایگان می دن. خیلی وقتا عدم موفقیت کارفرماها در سایت داری از عدم داشتن اطلاعات کافی راجع به اون ناشی میشه. پس با بلد شدن کار کردن با سایت یه حس بهتری خواهید داشت و در حقیقت خیالتون از درست انجام دادن کارهای آتی سایت توسط خودتون راحت میشه.

  • وب سایت طراح یا شرکت طراحی سایت را بررسی کنید

یه طراح یا یه شرکت طراحی سایت خوب اول از همه سایت خودش رو خوب طراحی می کنه. پس سعی کنید سایت یا سایت های شرکت مورد نظر رو نگاه کنید. البته اگه در این کار تخصص نداشته باشید ممکنه متوجه نقص هاش نشید ولی نگران نباشید چند مورد رو این جا بهتون می گیم. اول از همه ببینید سایت هاشون ریسپانسیو هستند یا نه، یعنی با موبایل و تبلت سازگار هستن یا نه ؛ طراحی زیبای سایت و سازگاری سایت با انواع مرورگرها بررسی بشه. پس حتما به این اطمینان رسیدید که اگه سایت طراح یا شرکتی از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشه احتمالش کم است که بتونه سایت با کیفیتی برای شما تهیه کنه.

  • مطمئن شوید که پنل مدیریتی را در اختیارتان قرار می دهند

بهتره توی قراردادتون ذکر بشه که پنل مدیریت محتوای وب سایت، پنل مدیریت هاستینگ و پنل مدیریت دامین بعد از اتمام طراحی سایت در اختیارتون قرار می گیره. با این کار اکثر کارها رو خودتون می تونید انجام بدید و معطل طراحتون نمی شید و حتی می تونید پشتیبانی سایتتون رو در صورت نیاز به شرکت دیگه ای بسپارید.

  • طراح شما درک کامل و درستی از کسب و کار شما داشته باشد

بهتره کسی که سایت شما رو طراحی می کنه درک درستی از کسب و کارتون داشته باشه تا بتونید به موفقیت لازمی که در نظر دارید با بوجود اومدن سایتتون ایجاد بشه، برسید. یا از طراحتون بخواهید که سایت های رقبای بزرگ شما رو بررسی کنه یا خودتون حتما سایت های اون ها رو بررسی کنید و از فعالیت هاشون باخبر بشید. به طور کلی خوبه که طراحتون در زمینه ی کاری شما اطلاعاتی داشته باشه اگه هک نداشت نگران نباشید می تونید برای اون توضیح بدید یا ازش بخواید که نگاهی به سایت های رقبای شما بندازن.

  • از آن ها زمان بندی دقیقی بخواهید

از طراح و یا شرکت مورد نظر بخواید که زمان بندی نسبتا دقیقی به شما ارائه بدهند تا واستون شفاف بشه که کی قراره کار سایتتون تموم بشه؛ این جوری می تونید برنامه ریزی دقیق تری برای خودتون داشته باشید. اصولا شرکت های حرفه ای برنامه ی زمانی مشخصی برای تحویل سایت ارائه میدن، این زمان بندی نشون میده که اون ها به کارشون وارد هستن.

  • بهتر است که شرکت مورد نظر یک قرارداد حرفه ای با شما ببند

این کار یه منفعت دو طرفه داره و به قول خارجیا وین وین است. به این خاطر که با داشتن قرارداد هم شرکت در قبال پرداخت نکردن الباقی پول مدرک قابل توجهی دستش داره و هم شما در قبال عمل نکردن شرکت به تعهداتش مدرک قانونی ای در دست دارید و جای هیچ نگرانی ای برای شما نمی ذاره. اصولا همه ی شرکت های معتبر که حرفی واسه گفتن دارن بر اساس فرمی که مفادها در اون نوشته شده با شما قرارداد می بندن.

در آخر میشه گفت انتخاب طراح مناسب تا حدودی سلیقه ای هم هست. چون ممکنه یه شرکتی مثل دارکوب از لحاظ فنی کارش رو خوب انجام داده باشه ولی به سلیقه ی شما نزدیک نباشه. پس برخی از این نکات به شما و سلیقتون بستگی داره. اما این موارد می تونن شما رو برای انتخاب یه شرکت یا طراح مناسب آگاه تر کنن.

 

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته