بازاریابی در موتورهای جستجو

نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی

در این یکی دو سال اخیر که بیشتر مردم از بیشتر از هر زمان مجبور به خانه نشینی و انجام کارها به صورت دورکار شده اند، حال و هوای بازار دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین حسابی داغ و پر رونق تر شده است. موتور جستجوی شرکت نام آشنای گوگل در این برهه زمانی بیشتر از همیشه یک نقش کلیدی در برقرار ارتباطات و متصل شدن مشتریان به مشاغل و کسب و کارها ایفا کرده و به مانند یک زمین فوتبال بزرگ، هر کدام از مشاغل را به عرض اندام و تلاش برای کسب حداکثر توجه و بازدید وادار کرده است.

برای همین در این رقابت عظیم و بی پایان، بلد بودن قانون های بازی و عدم جریمه شدن و اصطلاحا گرفتن کارت زرد و قرمز از داور بازی که شرکت خود کوگل است تنها راه برای پیروزی می باشد. و

قتی صحبت از بازاریابی آنلاین یا همان بازاریابی اینترنتی باشد، بدون شک همه ذهن ها به سمت استفاده از گوگل به عنوان منشا تمامی بازاریابی های دیجیتال و یافتن ترافیک ارگانیک می رود.

گوگل به خوبی نشان داده که نسبت به سایر موتورهای جستجو، در زمینه ایجاد بستر برای رقابت سالم و کسب موفقیت، حرف اول را می زند و هیچ شرکت دیگری به اندازه این غول بی شاخ و دم، در زمینه تولید الگوریتم های ضد اسپم و بهینه سازی نتایج جستجو برای جلب اعتماد کاربرها به صورت شبانه روزی زحمت نکشیده است. اگر امروز از بازاریابی اینترنتی، سئو یا طراحی وب سایت های بهینه سازی شده برای استفاده در گوشی های هوشمند حرف می زنیم،  فراگیر شدن و سهولت گشت و گذار و بگردی در فضای مجازی را بیشتر از همه مدیون گوگل و تلاش هایش هستیم.

با وجود اینکه قدمت گوگل و بهینه سازی های شبانه روزی این شرکت برای ارائه بهترین نتایج به کاربران به بیش از 20 سال می رسد، اما هنوز عده ای هستند و در اینکه پشت پرده تمامی این داستان چه می گذرد یا اینکه کلا بازاریابی در موتورهای جستجو چیست و چگونه می توان از آن به اندازه کافی بهره برد کاملا بی اطلاع اند.

ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا به یکی از اهرم های قدرت تبلیغات اینترنتی که گوگل در اختیارمان قرار داده صحبت کنیم. بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM که مخفف Search Engine Marketing می باشد، کم کم به بخشی جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده است. برای اثبات این موضوع کافیست به خودتان و اطرافیانتان نگاه کنید، فکر می کنید در طول روز یا هفته چند بار به دنبال یافتن چیزهای جدید به گوگل سر می زنید.

اگر کمی عمیق تر بنگرید متوجه می شوید که این کانال تبلیغاتی عظیم می تواند به یک سکوی پرتاب برای معرفی فعالیت کم تر شناخته شده شما و یا رشد میزان فروش و یافتن مشتری های تازه در کسب و کاری که به تازگی راه اندازی کرده اید تبدیل شود.

خلاصه تلاش وب مسترها و صاحبان وب سایت های بزرگ و کوچک این است که لینک صفحات مختلف وب سایت خود را در ازای جستجوی کلمات کلیدی پر کاربرد، در صفحات اولیه گوگل مشاهده کنند. اما در کنار اصطلاح SEM یا بازاریابی در موتورهای جستجو، یک اصطلاح دیگر هم وجود دارد که احتمالا بیشتر از SEM به گوشتان خورده و می خورد. بله این اطلاح چیزی جز سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو نیست.

احتمالا از دید خیلی های هر دو اصطلاح SEM و SEO یک مقوله مشابه به حساب آمده و تفاوتی مابین آنها قائل نمی شوند. با مطالعه این مقاله به خوبی به تفاوت ها و شباهت های هر دو مفهوم مهم و کلیدی در زمینه بازاریابی اینترنتی آشنا خواهید شد.

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو چیست ؟

با وجود اینکه باراها تعریف سئو را در مطالب مشابه و مطالعه کرده اید، اما پیش از پرداختن به SEM و نکات بازاریابی موتورهای جستجو، بد نیست یک بار دیگر به مشخصات سئو اشاره کنیم.

سئو یا بهینه سازی وب سایت در موتور جستجو، هر گونه فعالیتی است که برای داشتن یک عملکرد بهتر در ارزیابی های گوگل و کسب رتبه مناسب جهت حضور یافتن در صفحه اول نتایج جستجوی این موتور جستجو انجام داده می شود. در بحث بازاریابی دیجیتال و تبلیغات آنلاین، سئو می تواند مکمل و برگ برنده شما در بازاریابی موتورهای جستجو باشد. سئو در حقیقت بخشی از تبلیغات اینترنتی است که می توان آن را بدون پرداخت هزینه و صرفا به لطف داشتن دانش کافی از الگوریتم ها و چهارچوب های تعیین شده از طرف گوگل اجرا کرد.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) چیست ؟

بازاریابی موتورهای جستجو به فرآیندی گفته می شود که در آن از توان بالای موتورهای جستجو برای معرفی یک محصول یا یک کسب و کار استفاده می شود. بازاریابی موتورهای جستجو یک زیر مجموعه از بازاریابی اینترنتی است که در آن صحبت از پرداخت هزینه به میان آمده و استراتژی هایی را وارد ماجرا می کند که با پرداخت هزینه های خاص خود، تلاش می کنند تا حداکثر بازدید و توجه را از سوی کاربرهای مراجعه کننده به گوگل کسب کنند. برای درک بهتر SEM می توان به برخی از شاخه های تبلیغ در اینترنت مثل پرداخت در ازای کلیک که PPC نام دارد و یا تبلیغ در گوگل ادوردز Google Adwords اشاره کرد.

شما در پرداخت به ازای هر کلیک، از یک ناشر آگهی استفاده می کنید و در ازای هر کاربری که به واسطه او به شما مراجعه کرد پول پرداخت می کنید و در گوگل ادوردز هم در ازای یافته شده توسط کلمات کلیدی مورد نظرتان، هزینه مشخصی را به گوگل می پردازید.

پس بازاریابی موتورهای جستجو در حقیقت یک مدل بازاریابی اینترنتی در ازای پرداخت هزینه است که به هدف ارتقا وب سایت و دیده شدن در صفحات SERP که همان صفحات نمایش داده شده به کاربرها می باشند انجام می شود.

وب سایت هایی که در صفحات بالایی گوگل دیده می شوند، نتیجه اجرای سئو کم نقص خود را دریافت کرده اند و کافیست شما هم از همین امروز با کمک گرفتن از تیم متخصصان دیجیتال مارکتیگ و بازاریابی آنلاین شرکت طراحی وب سایت دارکوب، تاثیر بلند مدت و باورنکردنی بازاریابی در موتورهای جستجو را در رشد کسب و کار خود مشاهده کنید.

فرق بزرگ تبلیغات آنلاین و آفلاین در این است که تبلیغات در روزنامه ها، بیلبوردها و یا تلویزیون، قابلیت تفکیک و نمایش تبلیغ هایی که برای طیف مشخص، اهمیت بیشتری دارد وجود نداشته و در حقیقت به صورت غیر استراتژیک و سنتی اجرا می شود. در حالی که SEM یا بازاریابی در موتورهای جستجو به تبلیغات معنا و جان تازه ای بخشیده و قادر است هزینه ای که برای تبلیغات به روش پرداخت در ازای هر کلیک کرده اید را، فقط به آن دسته از مشتریان که به دنبال محصولات شما گشته و شانس بالاتری برای رسیدن به صفحه خرید محصولات دارند نمایش می دهد. پس کلیک کردن آنها با ارزش بوده و فقط در ازای کلیک کردن به مجری تبلیغات هزینه پرداخت می کنید.

تفاوت و SEO و SEM چیست؟

حالا که کمی بیشتر با این دو مفهوم آشنا شدیم، بهتر است به تفاوت ها و شباهت هایی که با هم دارند بپردازیم. اولین تفاوت سئو و بازاریابی در موتورهای جستجو این است که مورد دوم، برای اجرا نیاز به نمایش تبلیغ یا اصطلاحا AD در موتورهای جستجو دارد. حتما به این موضوع بر خورده اید که در هنگام سرچ کلمه یا جمله ای در گوگل، لینک های متفاوت تری هم در بالا یا پایین صفحه نمایش داده می شوند که برچسب AD در کنار آنها قرار داده شده.

چنین چیزی نشان می دهد که یک یا چند شرکت، پس از بررسی و یافتن کلمات کلیدی که احتمالا شما در جستجوی خود به کار برده اید، هزینه ای را در گوگل ادوردز پرداخت کرده و در قبال آن، لینک صفحه ای از وب سایت آنها در این جایگاه های منحصر به فرد نمایش داده می شود.

با وجود اینکه شما احتمالا با مشاهده چنین لینکی بر روی آن کلیک کرده و CTR یا نرخ کلیک خوردن وب سایت مورد نظر را بالا می برید، اما سئو در طرف دیگر قضیه قرار داشته و لینک وب سایت ها را به صورت ارگانیک و به صورت عادی در کنار بقیه سایت های موجود در نتایج گوگل نشان می دهد. پس سئو نشان دهنده جایگاه و رتبه ای است که با تلاش مداوم و رعایت قوانین مربوط به آن، از گوگل کسب می کنید و ممکن است وب سایتی از لحاظ سئو، یک جایگاه در صفحه هفتم سرچ یک کلمه کلیدی داشته باشد اما به دلیل راه اندازی SEM و پرداخت پول به گوگل، هنگام جستجوی آن کلمه کلیدی برای مدت مشخصی در صفحه اول و به صورت AD نمایش داده می شود.

لینک هایی که با سئو بالا آمده و لینک هایی که با اس ای ام بالا آمده اند از لحاظ ظاهری نیز متفاوت هستند. لینک های سئو دارای یک عنوان و توضیح متا هستند اما لینک های SEM علاوه بر عنوان، امکان اضافه کردن لینک های بیشتر، شماره تلفن و یا توضیحات بیشتر را در اختیار فرد یا شرکت قرار می دهد.

بازاریابی در موتورهای جستجو هزینه دارد

تفاوت اصلی دیگر SEO و SEM هزینه انتشار لینک های بازاریابی در موتورهای جستجو می باشد. در ازای کلیک خوردن لینک های SEM، گوگل مبلغ مشخصی را از حساب ادوردز شما بابت تبلیغات PPC یا پرداخت در ازای هر کلیک کم می کند. این در حالیست که لینک های بهینه سازی شده به لطف سئو، هر تعداد هم کلیک بشوند، هزینه ای را بر دوش صاحبان خود نداشته و صرفا دسترنج تلاش آنها برای زحماتی خواهد بود که در راستای بهبود سئو وب سایتشان کشیده اند.

هدف دار بودن بازاریابی در موتورهای جستجو

تبلیغات در گوگل یک امتیاز مثبت دیگر دارد و آن، هدف گرفتن طیف مشخصی از کاربرانی است که شانس بالاتری برای تبدیل شدن به مشتری واقعی دارند. اس ای ام یا بازاریابی با موتورهای جستجو این انتخاب را به شما می دهد که بسته به نوع ناشر آگهی، امکان فیلتر کردن مخاطبین را براساس ، جنسیت، سن، مکان، نوع، تفریح آنها و یا میزان درآمدی که دارند داشته باشید. در نقطه مقابل SEM، SEO یا سئو همچین امکانات را نداشته و به کلیه کاربران نمایش داده می شود.

زمان فاکتور مهم در انتخاب SEM و SEO

به هنگام تصمیم گریری برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق، باید فاکتور زمان و بازه زمانی که قصد داریم نتیجه عملکرد خود را در آن بررسی کنیم مد نظر داشته باشیم. SEM شیوه ای از بازاریابی در موتورهای جستجو است که سریع ترین عملکرد را داشته و بلافاصله شما را به بالاترین نقطه از جستجوهای گوگل انتقال می دهد. یعنی کاربر یا مشتری های مورد نظرتان با یک سرچ ساده و چند کلیک، در کم ترین زمان می توانند خودشان را به صفحه پرداخت و تکمیل سبد خرید برسانند.

علاوه بر عملکرد سریع تر، هر زمان که خواستید می توانید کمپین SEM را متوقف کرده و احتمالا با ایجاد تغییراتی که لازم دیده و فکر می کنید شرایط تبلیغات را بهبود می بخشد، مجددا بازاریابی در موتور جستجو را آغاز کنید. قابلیت انعطاف پذیری بالایی که در SEM وجود دارد، این امکان را فراهم می کند که تفاوت ها در روش های مختلف برگزاری کمپین را به صورت لحظه ای بررسی کرده و بهترین کلمات کلیدی و لینک ها را به صفحه اول گوگل منتقل کنید.

اما روی دیگر این سکه که سئو می باشد، روش کار متفاوت تری داشته و از آنجای که احمالا هزینه ای نخواهید کرد، نمی توان انتظار نتیجه و واکنش سریع را از گوگل داشته باشید. در سئو شما می بایست تمامی چهارچوب ها و قوانین لازم را رعایت کرده و حداقل دو الی سه ماه صبر کنید تا لینک صفحات بهینه سازی از وب سایتتان را در صفحات بالا و یا احتمالا صفحه اول گوگل مشاهده کنید. تنها برتری سئو نسبت به SEM مدت زمانی است که شما در بالاترین نقطه خواهید ماند است. معمولا اثر گذاری سئو با وجود تاخیر بیشتر، طولانی تر و ماندگار تر است.

شباهت های SEO و SEM

بهترین روش برای برند سازی

هر دو ستو و اس ای ام به لطف کمک رسانی به بهتر شدن شرایط وب سایت ها برای بهتر دیده شدن در گوگل، اثر مستقیمی بر روی اعتبار بخشیدن و معرفی برند شما خواهند داشت. با توجه به وجه تقریبا بی نقص گوگل در نمایش معتبر ترین نتایج به کاربران مختلف، اگر نام و برند شما هنگام جستجوی یک حرفه خاص به کاربر معرفی شود، شک نکنید که اطمینان لازم را به شما پیدا خواهند کرد.

امکان جذب ترافیک بیشتر

سئو و SEM به معنای واقعی یعنی افزایش دهنده های نرخ کلیک. این درست است که در سئو، برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید یا زمان بیشتری را صبر کرده و یا پول بیشتری را هزینه کنید، ولی این هزینه برابر است با افزایش ترافیک وب سایت و فرصت ایده آل جهت تبدیل شدن بازدید کنندگان به مشتریان حقیقی و پایدار.

امکان هدف گیری طیف مشخص کاربرها

با این وجود که در SEM کنترل بسیار بیشتری بر روی شرایط نمایش کلمات کلیدی به طیف دستچین شده و مشخص تری از کاربرها را دارید، اما در کل این شرایط در سئو هم وجود داشته و فقط کمی محدودتر است. کافیست مخاطبان خود را شناخته و بدانید که به دنبال چه جمله یا کلمات کلیدی مهمی می گردند که به شما ارتباط پیدا می کند. کافیست محتوای مناسب و ارزشمندی را تولید کرده و منتظر بمانید تا نتیجه تلاش خود را نظاره گر باشید.

مبتنی بر کلمات کلیدی هستند

هر دو SEO  و SEM به شناخت کلمات کلیدی نیاز دارند. کافیست با ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی، شهرت و قدرت کلمات کلیدی مربوط به حرفه خود را ارزیابی کرده و روی کلمات کلیدی مهم متمرکز شوید. علاوه بر این می توانید رقبایتان را هم ارزیابی کرده و متوجه شوید که آنها چگونه فکر کرده و به موفقیت رسیده اند.

نیاز برای بهینه سازی مستمر

اینطور نیست که یک مرتبه سئو را رعایت کرده و یا یک بار برای بهبود بازاریابی در موتورهای جستجو خرج کنید و باقی راه را کنار کشیده و به استراحت بپردازید. این دو راه با وجود تفاوت هایی که دارند، در یک نقطه دیگر که لزوم بهینه سازی و به روزرسانی مداوم می باشد با همدیگر تفاهم دارند. پس خسته شدن را کنار گذاشته و با کمک ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس، الکسا و گوگل سرچ کنسول، بررسی کنید که در کجا و چگونه می توان به بهتر شدن کمپین در حال اجرا کمک رسانی کرد.

برخی از مزایای بازاریابی در موتورهای جستجو

شهرت نام تجاری و برندینگ در کسری از ثانیه

در قیاس با کمپین های تبلیغاتی که فقط سئو محور هستند، این بازاریابی SEM است که توان رشد سریع در یک بازه زمانی کوتاه را دارد. خود گوگل به این نکته اشاره کرده که کسب و کارها و مشاغلی که به دنبال یافتن شناخت و شهرت مطلوب هستند، باید زمان مشخص و قابل توجهی را صرف ارتقاء و بهینه سازی موتور جستجو کنند.

البته نباید فراموش کرد که گوگل این مدت زمان را نه فقط به خاطر ایجاد رقابت، بلکه برای تشویق کسب و کارها و صاحبان سایت ها برای پرداخت هزینه و کسب درآمد برای این غول فناوری می کند.. یعنی با راه اندازی یک وب سایت که حتی چند ساعت از زمان ساخت آن بیشتر نگذشته، می توان هزینه SEM را پرداخت و در کسری از ثانیه به صفحه اول گوگل منتقل شد.

بازاریابی اثر بخش

در این مدل بازاریابی فقط کافیست از یک تیم قدرتمند و توانمند برای اتخاذ تصمیم های درست، طراحی کمپین های دقیق و تولید محتواهای با کیفیت کمک بگیرید. فروشگاه ها و کسب و کارهای زیادی در همین لحظه مشغول اجرای کمپین بازاریابی در موتورهای جستجو هستند و سرمایه های هنگفت و بزرگی را برای موفقیت و جلو زدن از دیگران در نظر گرفته اند. ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب به پشتوانه 19 سال سابقه در برندینگ و اجرای تبلیغات اینترنتی و تبلیغات آنلاین موفق، در مدت زمان کوتاهی که حتی فکرش را نمی کنید، وب سایت شما را در میان نام ها و صفحات اول گوگل قرار می دهیم.

هر چقدر پول بدهید همان میزان آش می خورید

برای راه اندازی  SEM لازم نیست که با بودجه های میلیاری کار را آغاز کنید. در اصل این مدل بازاریابی به گونه ای است که با حداقل هزینه هم قابل اجراست. انجام هر کاری در ابتدا دشوار است و این مدل تبلیغات نیز از این حقیقت مستثنا نیست. حتما در ابتدای راه خطاهای زیادی دارید و مطمئن هستید که تا پیش از فراگیری تمامی ترفندهای بازاریابی در موتورهای جستجو، بخشی از بودجه خود را هدر می دهید.

برای همین گوگل امکانی را فراهم کرده که بتوان کار را با هزینه کم آغاز کرده و به مرور هزینه های بیشتری را وارد کمپین تبلیغاتی اینترنتی برند و سایتتان کنید.

طرف حساب شما یک موتور جستجوی قدرتمند است

با توجه به اینکه بیش از 3 میلیارد کاربر و بیش از میلیون ها کاربر ایرانی به اینترنت دسترسی داشته و روزانه میلیون ها بار در گوگل سرچ می کنند. می توان مطمئن بود که روزانه توسط خیلی ها دیده می شوید و نیاز کم تری به بازاریابی به روش های سنتی تر خواهید داشت. مشتریان شما همواره با گوشی ها و تبلیت هایشان در هر کجا که هستند، دنبال محصولات جدید و پر فروش شما می گردند.

گوگل همیشه شما را جلوی چشم نگه می دارد

شرایطی را تصور کنید که هر دو کمپین سئو و بازاریابی در موتورهای جستجوی شما به نتیجه رسیده و علاوه بر حضور در صفحه اول به لطف گوگل ادوردز، تقریبا در اکثر کلید واژه های کم اهمیت تر نیز در صفحه اول گوگل دیده می شوید. حالا مطمئن هستید که نه فقط مشتری های جدید، بلکه مشتری های قبلی نیز باز هم به شما سر زده و محصولات تکراری و شاید جدید را مجددا سفارش دهند.

فقط در ازای انجام کار پول می دهید

از آنجایی که اصل بازاریابی در موتورهای جستجو بر پایه کلیک خوردن و سپس کسر هزینه از حساب گوگل ادوردز شماست، پس اگر فقط دیده شوید و مشتری ها از کنار نامتان عبور کنند، چیزی از بودجه شما کم نمی شود.

این در حقیقت یک اصل مهم در تبلیغات هدف دار و هوشمند به حساب می آید و از بابت اینکه عده ای از کنار نام شما عبور کنند هم نگران نباشید. مطمئن باشید که دفعات بعدی حتما برای کنجکاوی هم شده، پیگیر این می شوند که چرا گوگل شما را اینقدر به آنها معرفی و توصیه می کند.

هزینه پایین نسبت به روش های سنتی تر

علاوه بر نکات بالا، برتری با ارزش دیگری که  تبلیغات SEM برای شما دارد، هزینه به مراتب پایین تر کمپین تبلیغاتی بر پایه این روش است. تعرفه تبلیغاتی که از راه های سنتی مثل تبلیغات بیلبوردی یا تلویزیونی اجرا می شوند، نیاز به اختصاص بودجه های کلان داشته و معمولا دوام کمی دارند. اما تبلیغات در موتورهای جستجو به دلیل هزینه های نسبتا اقتصادی تر، برای هر مدل کسب و کار از کوچک گرفته تا بزرگ، بدون شک انتخاب مناسبی خواهد بود.

مشتری های محلی خود را بیشتر می کنید

با توجه به بهینه سازی الگوریتم های گوگل به ویژه در زمینه توصیه کسب و کارهای نزدیک به کاربر، شرایط برای کسب و کارهای کوچک و محلی خیلی بهتر از سال های قبل شده. گوگل با اطلاع از محل فروشگاه یا شرکت شما، پس از کسب اجازه از کاربر و اطمینان از اینکه او مایل است تا موقعیت مکانی اش در نتایج جستجو تاثیر گذار باشد، به خوبی شما را به مشتری هایی که در چند قدمی هستند معرفی می کند.

کلام پایانی

تجربه سال های اخیر و روند رو به رشد کسب و کارهای آنلاین، به خوبی ثابت کرده که دیگر راهی به جز آنلاین شدن و راه اندازی فروشگاه های مجازی جهت ارتقاء میزان فروش و حضور در رقابت با دیگران وجود ندارد. شرکت گوگل احتمالا این موضوع را از حدود 20 سال قبل پیش بینی کرده بوده و حالا ما را با یک پلتفرم هوشمند برای تبلیغات اینترنتی تنها گذاشته است.

اگر هنوز فکر می کنید که برای اجرای کمپین تبلیغاتی خود دچار تردید بوده و نمی دانید که باید کار را از کجا و به واسطه کدام روش آغاز کنید، همین حالا با مشاوران و متخصصان بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب تماس گرفته و ما مشاوره های لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته