روش های زودبازده دیجیتال مارکتینگ تا عید نوروز

نوشته شده توسط رومینا نظری سئو
شرکت طراحی سایت دارکوب

این روزها برای بازاریابی آنلاین کسب و کار خود به چیزی بیش از یک وب سایت یا صفحه رسانه اجتماعی نیاز دارید. در واقع، هرچه حضور دیجیتالی شما بیشتر باشد، دستاوردهای بهتری نصیبتان می شود. یک برند بدون حضور آنلاین مانند یک پرنده بدون بال است.  با وجود تمام تلاش‌هایش، این برند به این زودی‌ها به جایی که لایق آن است، نمی‌رسد. امروزه شرکت ها برای رسیدن به اهداف خود به ترکیب مناسبی از راه حل های بازاریابی اینترنتی نیاز دارند. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده می‌اندازیم که نتایج فوری را ارائه می‌دهند و اینکه چگونه یک حضور مجازی خوش‌ساخت، وجود فیزیکی برند شما را تقویت و ارتقا می‌دهد. در این مقاله به شما روش های جدید دیجیتال مارکتینگ را آموزش می دهیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شکی وجود ندارد که بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ چیست؟) برای موفقیت هر کسب ‌و کاری مهم است، مهم نیست در چه صنعتی فعالیت دارید، استفاده از این نوع بازاریابی بسیار بیشتر از تبلیغات سنتی بازده خواهد داشت. امروزه این احتمال که رقبایی داشته باشید بیشتر است. هر چه بازار اشباع تر باشد، رقابت شدیدتر است. این به این معنی است که اگر می‌خواهید از رقبا متمایز شوید و بازدیدکنندگان آنلاین را جذب کنید، آنها را علاقه مند و تبدیل به مشتری کنید، باید راه‌حل‌های بازاریابی دیجیتال را در نظر بگیرید که حضور آنلاین شما را افزایش می‌دهد و در عین حال نتایج قابل اندازه‌گیری و فوری را ارائه می‌دهد.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

با ظهور ویروس کرونا و افزایش همه گیری، بسیاری از کسب‌وکارها به ارزش بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتریان جدید، بیش از گذشته پی بردند. از سال 2020 تا 2024، بازاریابی دیجیتال 36% رشد داشته و 54% از بودجه بازاریابی کسب و کار ها را به خود اختصاص می دهد! طبق آمارها، تقریباً 4.57 میلیارد نفر تا آوریل 2020 کاربر فعال اینترنت بودند که 59 درصد از جمعیت جهان را شامل می شود.

علت آن چه چیزی می تواند باشد؟ دیجیتال مارکتینگ به ما کمک می کند تا به طور مستقیم متوجه درخواست های مشتریان شویم. با افزایش داده‌های دیجیتال مارکتینگ، ابزارها، تجزیه و تحلیل و نرم‌افزار دیجیتال مارکتینگ، مشاهده رفتار واقعی مشتری های آنلاین بسیار آسان‌تر شده و به آن توجه می‌شود. دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها این امکان را داده است تا بینش ارزشمندی را در ذهن مشتریان به ایجاد کنند. امروزه مصرف کنندگان انتظاراتی دارند و به حضور دیجیتالی برای یافتن اطلاعات بیشتر درباره شرکت شما متکی هستند. به طور خلاصه، اگر می‌خواهید مشتریان، برند شما را پیدا کنند، محصولات شما را بخرند یا از خدمات شما نسبت به رقبایتان استفاده کنند، باید راه‌حل‌های بازاریابی دیجیتال مختلفی را اتخاذ کنید.

هنگامی که دیجیتال مارکتینگ به روش صحیح اجرا شود، کسب و کار شما را قادر می سازد تا مشتریان خود را هدف قرار داده و به آنها دسترسی پیدا کنید، مشتریان جدید را طبقه بندی کنید، فروش را افزایش دهید و روند رو به رشد و پایدار را تجربه کنید. تکنیک های دیجیتال مارکتینگ باعث می شود که کسب و کار شما به صورت آنلاین برای مشتریان فعلی قابل مشاهده بوده و شما را با مشتریان جدید آشنا کند. بازاریابی دیجیتال به استفاده از اینترنت، پلتفرم های شبکه های اجتماعی، وب سایت ها، ایمیل ها و تمام دستگاه های الکترونیکی، برای یافتن کسب و کار شما توسط مشتریان جدید اشاره دارد.

انواع دیجیال مارکتینگ در دنیای امروز

استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال رو به افزایش است زیرا افراد بیشتری روزانه از اینترنت و بسترهای اجتماعی دیگر برای انجام کار و حتی بازی استفاده می کنند. در دنیای دیجیتال امروزی، بازاریابی در مورد ارتباط با مشتریان احتمالی شما در مکان و زمان مناسب، جلب اعتماد آنها، آشنا ساختن آنها در مورد آخرین محصولات و سپس قرار دادن کسب و کارتان به عنوان راه حلی برای نیازهای آنهاست. این بدان معناست که شما باید دیده شوید، به اشتراک گذاشته شوید و کسب و کار خود را بر اساس شرایط خریداران خود رشد دهید.

یعنی با فعالیت در پلتفرم هایی که مشتریان بیشتر زمان خود را در آن می گذرانند و با پاسخ دادن به سؤالاتشان، آن ها را با برند خود آشنا می کنید. استراتژی بازاریابی دیجیتال طیف وسیعی از فعالیت های بازاریابی مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)، بازاریابی موبایلی و غیره را در بر می گیرد. در حالی که بسیاری از انواع دیگر بازاریابی سنتی تعطیل یا محدود شده‌اند، دنیای بازاریابی دیجیتال روز به روز در حال گسترش است.

بهترین روش دیجیتال مارکتینگ زود بازده

افراد زیادی برای تبلیغات دیجیتال هزینه می کنند. تعداد بسیار کمی می توانند ROI (نرخ بازگشت سرمایه) را اندازه گیری کنند. تبلیغات اینترنتی، از جمله تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک)، تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز)، تبلیغات یوتیوب و یا آپارات، تبلیغات رسانه های اجتماعی در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ)، لینکدین و توییتر، اسنپ چت، تیکتاک همه چیزهایی هستند که می توانید برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال تأثیر گذار باشند.

1. گوگل ادوردز

گوگل ادز (Google Ads) که آن را گوگل ادوردز (Google AdWords) هم می نامند، بازاری است که در آن شرکت ها هزینه می پردازند تا وب سایت آنها بر اساس کلمات کلیدی با بهترین نتایج جستجوی ارگانیک رتبه بندی شود.

گوگل نزدیک به 80 درصد از سهم بازار موتور جستجو را در اختیار دارد، بنابراین فرصت های زیادی برای شناخته شدن کسب و کار یا برند به مردم در آن وجود دارد. بنابراین، تبلیغ در گوگل می تواند یک تصمیم سودآور برای نشان دادن یک کسب و کار در مقابل دیدگان مردم و به دست آوردن ترافیک مرتبط و با کیفیت به وب سایت در هنگام جستجوی افراد برای خدمات یا محصولات ارائه شده باشد. اصل اساسی این است که شما انتخاب می کنید برند خود را بر اساس کلمات کلیدی تبلیغ کنید. کلمه کلیدی کلمه یا عبارتی است که کاربر جستجو می کند و سپس تبلیغ شما را می بینند. تبلیغات شما فقط برای کلمات کلیدی که انتخاب می کنید نمایش داده می شود.

گوگل کلیک های روی تبلیغات شما را می شمارد و برای هر کلیک از شما هزینه دریافت می کند. آنها همچنین تعداد بازدیدها را می شمارند، که به سادگی عددی است که به شما می گوید زمانی که کاربران آن کلمه کلیدی را جستجو کرده اند، تبلیغ شما قبلاً چند بار نشان داده شده است. اگر کلیک ها را بر نمایش ها تقسیم کنید، نرخ کلیک یا CTR را دریافت می کنید. این درصد کاربرانی است که در صفحه تبلیغاتی شما قرار می گیرند، زیرا روی تبلیغ شما کلیک کرده اند.

سرمایه گذاری در یک کمپین تبلیغاتی آنلاین یک راه عالی برای تبلیغ وب سایت شما به صورت آنلاین است. می‌توانید این کار را با Google Ads انجام دهید، یک ابزار تبلیغات آنلاین که به شما کمک می‌کند افرادی را که در جستجوی محصولات یا مشاغلی مانند شما هستند، جذب کنید. تبلیغات گوگل به شما این امکان را می دهد مخاطبان زیادی برای کسب و کار یا برند خود در مدت زمان کوتاهی بدست آورید. برای مخاطبان محلی و جهانی تبلیغ کنید. بودجه خود را کنترل کنید.

انواع تبلیغات Google Ads

1. تبلیغات جستجوی متنی (Search Ads)

تبلیغات جستجوی متنی، تبلیغات متنی هستند و هر زمان که کاربر در گوگل جستجو می کند، لیستی از نتایج در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) (Search Engine Results Page) ظاهر می شود که در آن تبلیغات جستجو در بالای نتایج ارگانیک فهرست شده است. در حقیقت همان نتایجی است که در صفحه نتایج جستجوی گوگل مشاهده می کنید که کلمه Ad در کنار لینک ها نوشته شده است. بخش های متفاوتی از تبلیغات پولی گوگل وجود دارد، بالای نتایج طبیعی یا ارگانیک و دیگری در پایین صفحه نتایج یا در صفحات اول و یا دوم بعد نتایج جستجو.

2. تبلیغات فروش محصولات (Shopping Ads)

تبلیغات خرید به تبلیغاتی گفته می شود که شامل اطلاعات دقیق محصول مانند تصویر محصول، قیمت آن، نام فروشنده و موارد دیگر می شود. این نوع تبلیغات ترافیک وب سایت را افزایش می دهد و به تولید سرنخ با کیفیت و افزایش نرخ تبدیل کمک می کند. برای مثال اگر کلمه گوشی سامسونگ مدل S20FE را جستجو کنید، در قسمت بالای صفحه می توانید لیست فروشگاه های آنلاینی که این نوع مدل گوشی را می فروشند با مشخصات کامل و قیمت را مشاهده کنید.

3. تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که تبلیغات را قبل، در حین یا بعد از پخش محتوا اجرا کنند. تبلیغات ویدیویی را می توان در یوتیوب و سایر شبکه های نمایش گوگل نمایش داد. شبکه‌های تبلیغاتی گوگل همه روش هایی هستند که آگهی شما می‌تواند نمایش داده شود، از جمله سایت‌های Google، وب‌سایت‌های مشترک و مکان‌های تبلیغات در تلفن همراه. شما می توانید از بین انواع مختلف کمپین های تبلیغاتی گوگل بر اساس هدف خود انتخاب کنید و خودتان تبلیغ کنید. این شبکه تبلیغاتی به دو بخش شبکه جستجو (Search Network) و شبکه نمایشی تبلیغات (Display Network) تقسیم می شود.

در شبکه های جستجو، شما برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار، محصولات یا خدمات خود پیشنهاد قیمت می دهید. هر زمان که کاربر کلمه کلیدی را به عنوان بخشی از نتایج جستجو جستجو می کند، تبلیغ شما نمایش داده می شود. در شبکه های نمایشی تبلیغات، گوگل تبلیغات شما را به صورت بنر تبلیغاتی در وب سایت های شریک گوگل نمایش می دهد.

شرکت طراخی سایت وسئو

گوگل ادز چگونه کار میکند؟

Google Ads بر اساس یک سیستم حراج کار می کند. هنگامی که کاربران یک عبارت جستجو را در یک موتور جستجو تایپ می کنند، گوگل تمام تبلیغاتی را پیدا می کند که با عبارت جستجو مطابقت دارند. اگر بیش از یک تبلیغ‌کننده برای یک کلمه کلیدی که به درخواست جستجوی کاربر مرتبط است، بیابد، بین آنها مناقصه می گذارد. مناقصه به طور خودکار راه‌اندازی می‌شود.

برای «برنده شدن» در حراج‌های Google Ads و مشاهده آگهی Google شما برای کلمات کلیدی مرتبط، باید امتیاز کیفیت و مبلغ پیشنهادی خود را بهینه کنید. هرچه امتیاز کیفیت شما در ارتباط با مبلغ پیشنهادی شما بالاتر باشد، موقعیت تبلیغ شما بهتر است. عوامل زیر (در میان سایر موارد) بر امتیاز کیفیت شما تأثیر می گذارد:

  • ارتباط تبلیغ گوگل شما با عبارت جستجو
  • ارتباط کلمه کلیدی گوگل با گروه تبلیغاتی شما
  • ارتباط تبلیغ شما با صفحه نهایی
  • نرخ کلیک تاریخی (CTR) آگهی و گروه تبلیغاتی آن
  • تاریخچه عملکرد کلی حساب کاربریتان

هزینه تبلیغات گوگل بر اساس عوامل مختلفی از جمله رقابت کلمات کلیدی و صنعت مربوط به آن، موقعیت جغرافیایی شما، کیفیت کمپین های تبلیغاتی و موارد دیگر متفاوت است. از طرفی بررسی داده های گوگل آنالیتیکس می تواند به شما در ایجاد استراتژی برای کمپین خود کمک کند. Google Ads به شما این امکان را می دهد که تبلیغات خود را برای دسترسی به افراد در مکان های خاص یا برای مثال وارد کردن عبارات خاصی در جستجوی Google سفارشی کنید. اگر Analytics به شما بگوید که بیشتر مشتریان شما اهل مکان جغرافیایی خاصی هستند، می‌توانید با تبلیغات در آن منطقه از محبوبیت خود در آنجا بهره ببرید. به دنبال گسترش استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود هستید؟  امروز با آژانس دیجیتال مارکتینگ دارکوب تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانیم برند شما را به پرواز درآوریم!

2. تبلیغات کلیکی (Pay Per Click- PPC)

تبلیغات PPC بر روی پلتفرم هایی مانند Facebook، GoogleAds و Bing پیاده سازی می شود. همانطور که از نام آن پیداست، تبلیغ‌کنندگان فقط برای کلیک‌ها یا زمانی که کاربر بر روی لینک خاصی از صفحه ویژه ای کلیک می‌کند، هزینه پرداخت می‌کنند. این روشی برای خرید ترافیک برای وب سایت شما است، که سرعت اثرگذاری بیشتری دارد و در زمان کوتاهی می توانید از آن بازخورد دریافت کنید. در مقابل دریافت بازدیدکننده از طریق روش های ارگانیک مانند: سئو و بهینه سازی سایت (SEO). در حالی که سئو در دراز مدت معجزه می کند، PPC به شرکت شما یک بازخورد سریع و موثر ارائه می دهد. اگر بودجه ای برای صرف استراتژی بازاریابی دیجیتال خود دارید، اجرای یک کمپین رسانه ای پولی یک برد سریع و رضایت بخش خواهد بود.

از نوع دیگر تبلیغات کلیکی می توان به تبلیغات بنری اشاره کرد. تبلیغات بنری به استفاده از یک شمایل گرافیکی مستطیلی اشاره دارد که در بالا، پایین یا دو طرف یک وب سایت یا بازی دیده می شود. نوع افقی تبلیغات بنری، Leaderboard و بنرهای عمودی، Skyscraper نامیده می شوند و در نوارهای کناری صفحه وب قرار می گیرند. بنرهای تبلیغاتی بیشتر مبتنی بر تصویر بوده تا مبتنی بر متن و یک شکل محبوب از تبلیغات آنلاین هستند.

تبلیغات بنری اولین شکل از تبلیغات ویژه اینترنتی بود که در سال 1994 ظاهر شد. امروزه، تبلیغات بنری و تقریباً تمام تبلیغات آنلاین، در حال حاضر از فناوری مناقصه ای استفاده می‌کنند که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد در مدت زمانی که طول می‌کشد تا صفحه بارگذاری شود، برای آگهی پیشنهاد دهند. تبلیغات بنری که به آن تبلیغات نمایشی نیز می گویند، از تصاویر یا رسانه های ثابت یا متحرک تشکیل شده است و معمولاً در مناطق با دید بالا در وب سایت های پربازدید قرار می گیرد. تبلیغات بنری جذاب است زیرا می‌تواند به ایجاد آگاهی از برند، ایجاد سرنخ و هدف‌گیری مجدد مخاطبان کمک کند (مانند این که به بازدیدکننده فرصت ثبت‌نام در خبرنامه یا آزمایش رایگان قبل از کلیک کردن را بدهد). هدف از تبلیغات بنری، تبلیغ یک برند و یا جذب بازدیدکنندگان از وب سایت میزبان برای رفتن به وب سایت تبلیغ کننده است.

احمد بالوی پور مدیرعامل شرکت دارکوب می گوید: تبلیغات به همراه پرداخت هزینه ثابت کرده است که یک رویکرد سودآور برای شرکت‌ها در هر اندازه و صنعت است. PPC می تواند منجر به بازدید سریع وب سایت شود.  با توجه به مزایایی که PPC می‌تواند ارائه دهد، معمولاً در آزمون و خطای یافتن کلمات کلیدی خاص برای اینکه ببینید تبلیغات پولی می‌توانند چه تأثیری بر کسب ‌و کار شما داشته باشد، حداقل ریسک را دارد. همچنین احتمالاً اطلاعات ارزشمندی در مورد روندها، هدف جستجو و زمینه های جدید رشد کسب و کار خود به دست خواهید آورد.

3. SEO (بهینه سازی موتور جستجو)

وقتی تولید محتوا را در شرکت خود شروع می کنید، عموم مردم باید بتوانند آن را پیدا کنند. سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو به محتوای شما اجازه می دهد تا در رتبه های برتر موتورهای جستجو قرار گیرد. به این ترتیب، وب سایت شما توسط شخصی پیدا می شود که به طور فعال به دنبال چیزی است که شما ارائه می دهید. برای اعمال سئو، باید کلمات کلیدی را بدانید که مخاطبی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، به دنبال آن هستند. سپس، شما باید محتوای خود را حول آن سوالات توسعه دهید.

با توجه به ژورنال موتور جستجو، 91.5 درصد از ترافیک وب توسط سایت های فهرست شده در صفحه اول گوگل به اشتراک گذاشته می شود. اولین جستجوی ارگانیک گوگل، خود 32.5 درصد از ترافیک را جمع آوری می کند. و 51 درصد از کل ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک است. به عنوان مثال، ترافیک ارگانیک از طریق محتوای با کیفیت بالا که توسط جستجو در Google یا Bing یافت می شود، فتح می شود.

4. بهینه سازی شبکه های اجتماعی

اگر می خواهید آگاهی بیشتری از برند داشته باشید، باید در خط مقدم ذهن مردم قرار بگیرید. رسانه های اجتماعی یک پورتال عالی برای به اشتراک گذاری اطلاعات ارزشمند و افزایش تعامل مشتری هستند. با دنبال کردن کسانی که پست‌های شما را به اشتراک می‌گذارند و تولید محتوا به صورت باکیفیت که ارزش اشتراک گذاری را دارند، مخاطبان خود را افزایش دهید. این روش راه عالی برای گسترش سریع حضور دیجیتال و تقویت روابط با مشتری است.

بازاریابی رسانه های اجتماعی بخشی از تمام خدمات بازاریابی دیجیتال است، زیرا تأثیر مثبتی بر سایر فعالیت پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام داشته و می‌توانند به طور قابل‌توجهی در بهتر دیده شدن برند کمک کنند و علاقه مندی به برند شما را افزایش دهد. کانال‌های شبکه های اجتماعی هر کدام با امتیازات خاص خود، راه منحصر به فردی برای دسترسی به افراد دارند. شیوه‌های بازاریابی رسانه های اجتماعی (Social Media Marketing) – (SMM) هوشمند، اشتراک‌گذاری‌ها، نام‌گذاری‌ها، تعاملات و دسترسی را افزایش می‌دهد و در عین حال کاربرانی را هدف قرار می‌دهد که به احتمال زیاد به مشتریان تبدیل می‌شوند.

اما این نوع بازاریابی فقط ایجاد حساب های تجاری و ارسال پست در زمانی که دوست دارید نیست. بازاریابی رسانه های اجتماعی نیازمند یک استراتژی انعطاف پذیر با اهداف قابل اندازه گیری است و شامل:

  • حفظ و بهینه سازی پروفایل شما، ارسال تصاویر، ویدئوها، داستان ها و ویدئوهای واقعی (Live) که نشان دهنده برند شما هستند و مخاطبان مرتبط را جذب می کنند.
  • پاسخگویی به نظرات، اشتراک گذاری ها و لایک ها و نظارت بر شهرت شما موارد دیگری هستند که باید به آنها بپردازید.
  • دنبال کردن و تعامل با فالوورها، مشتریان و اینفلوئنسرها برای ایجاد یک جامعه حول نام تجاری خود هم از روش های تأثیرگذاری است که می تواند به بهبود عملکردتان در این نوع بازاریابی کمک کند.
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی همچنین شامل تبلیغات پولی در رسانه‌ های اجتماعی می‌شود، جایی که می‌توانید برای نشان دادن کسب‌وکارتان در مقابل تعداد زیادی از کاربران بسیار هدفمند، هزینه بپردازید.

شرکت طراحی سایت دارکوب

شرکت دارکوب بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را برای مشاغل کوچک، شرکت‌ها و شرکت‌های چندمنظوره ارائه می‌کند. مهم نیست که شما یک استارتاپ دارید یا یک شرکت بزرگ، کارشناسان بازاریابی رسانه های اجتماعی ما می توانند به شما در کمپین هایتان همراهی رسانند. با ما همراه شوید و به همکاران حرفه ای ما اجازه دهید دیده شدن و یکپارچگی برند شما را افزایش دهند!

5. بازاریابی محتوا

در میان انواع تکنیک های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا هم می تواند یکی از موثرترین راه ها برای دستیابی به مشتریان واقعی باشد. بازاریابی محتوایی از طریق ایمیل، رسانه ‌های اجتماعی و وبلاگ‌ های وب ‌سایت، سئو و ترافیک را افزایش می‌دهد، آگاهی از برند را ایجاد می‌کند و شرکت شما را به برندی پیشرو در زمینه کاری خود بدل خواهد کرد. یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر شامل ایجاد محتوای جامع، قابل اجرا و پرمحتوا است. در ابتدا، اگر ظرفیت تولید وبلاگ‌های ثابت را ندارید، همیشه می‌توانید یک خبرنامه تنظیم‌شده برای به اشتراک گذاشتن اخبار شرکت، بینش‌های صنعت و تبلیغ پیشنهادات ویژه تهیه کنید.

محتوا و تولید آن در حال حاضر، آینده بازاریابی است. استراتژی بازاریابی محتوا برای درک انتخاب مشتری ضروری است. این امر به ایجاد یک رابطه قابل اعتماد بین ارائه دهنده خدمات و محصولات و مشتری کمک می کند، مخاطبان را از محصول و خدمات آگاه می کند، یک برند ایجاد می کند و منجر به تولید می شود. تولید و مدیریت محتوا، قلب بازاریابی دیجیتال است.

این نوع بازاریابی انواع مختلفی از محتوا دارد که به یک مورد از آن در بالا اشاره شد، یعنی بازاریابی شبکه های اجتماعی. انواع دیگری از این نوع تولید می توان به اینفوگرافیک ها، پادکست ها، بلاگ نویسی، تولید ویدئو های با کیفیت، تولید کتاب های الکترونیک، مقاله های طولانی و پر محتوا و اخبار اشاره کرد. تمامی این موارد بر افزایش چشم گیر بازدید از پروفایل شبکه های اجتماعی تأثیر می گذارد. از سوی دیگر می تواند بر روی سئو سایت بسیار موثر باشد و بر ازدیاد ترافیک سایت تأثیر مستقیم داشته باشد.

6. ارسال ایمیل

ایمیل های خود را به دقت بررسی کنید. آیا نوشته مربوط موضوع شما جذاب است؟ آیا امضای شما دارای CTA (Call To Action) است؟ فناوری و ابزار های مختلف شما را قادر می سازد تا ایمیل های آموزنده و شخصی سازی شده را ایجاد کنید. اما بدون CTA هایی که به پیشنهادات محصول جدید، اطلاعات روشن یا جزئیات تماس اشاره نکند، باعث افزایش تعامل مشتری یا جذب ترافیک به سایت شما نمی شوند. آیا می‌دانستید افرادی که محصولات تبلیغاتی را از طریق ایمیل خریداری می‌کنند به طور متوسط ​​138 درصد بیشتر از افرادی که پیشنهادات ایمیلی دریافت نمی‌کنند هزینه می‌کنند؟

برخی از ما ممکن است بازاریابی ایمیلی را روشی کمی قدیمی بدانیم که ممکن است به اندازه دیگران نتیجه مثبت نداشته باشد. اما فن‌آوری مدرن، ابزارهای شخصی‌سازی و ردیابی را به ما هدیه داده است که به شما کمک می‌کند کمپین ایمیلی طراحی کنید که متمایز باشد و بر نرخ باز شدن، نرخ کلیک و غیره نظارت داشته باشید. می توانید کسانی را که تمایل به شنیدن نظرات شما دارند را هدف قرار دهید و از خرید لیست آدرس ایمیل از اشخاص ثالث خودداری کنید. مشتریان فعلی یا آینده خود را در مورد آخرین پیشرفت‌های صنعت، راه‌اندازی محصول یا خدمات جدید یا ارسال یک مقاله جدید در وبلاگ به روز نگه دارید، نظرشان را در مورد خرید قبلی بپرسید و بسیاری موارد دیگر.

احمد بالوی پور مدیرعامل شرکت دارکوب می گوید: کمپین های بازاریابی ایمیلی در طول زمان، آزمایش شده و ثابت شده اند که بالاترین بازده را از تمام تلاش های بازاریابی ارائه می دهند.  «هنگام اجرای کمپین های بازاریابی ایمیلی، مخاطبان شما در حال حاضر مملو از سرنخ های خاصی هستند، از مشتریان قبلی گرفته تا مشتریان بالقوه.  نکته کلیدی این است که مخاطبان خود را مجذوب و درگیر نگه دارید. اگر مخاطبی اطلاعات تماس خود را به شما ارائه کرده است، آنها تمایل خود برای تعامل را اعلام کرده اند و می خواهند امروز از شما خبر داشته باشند!»

7. بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی ارسال کمپین های تبلیغاتی یا پیام های معاملاتی برای اهداف بازاریابی با استفاده از پیام های متنی (SMS) است. این پیام‌ها عمدتاً برای برقراری ارتباط پیشنهادات، به‌روزرسانی‌ها و هشدارهای حساس به زمان به افرادی هستند که با دریافت این پیام ‌ها از کسب ‌و کار شما موافقت کرده‌اند.

هیچ رمز و رازی نیست که توسعه روابط با مشتریان ضروری است. اگر می خواهید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید، نمی توانید منتظر بمانید تا آنها به سراغ شما بیایند. شما باید فعال باشید و به جایی بروید که آنها هستند.

از آنجایی که مردم بیشتر به تلفن های خود وابسته هستند، پیام های متنی به مستقیم ترین خط تماس تبدیل می شوند. این امر بازاریابی پیامکی را به یکی از مؤثرترین اشکال برقراری ارتباط با مشتریان در صورت انجام صحیح تبدیل کرده است.

مزایای تبلیغات پیامکی

پیامک به چند دلیل یکی از مفیدترین کانال های بازاریابی است که در اختیار شماست:

1. فراگیر بودن تلفن های هوشمند:

با توجه به اینکه 81 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده در سال 2019 صاحب گوشی هوشمند هستند، پیامک یک راه عالی برای دسترسی مستقیم به مشتریان است. با قرار دادن یک پیوند در این متن، می توانید تعامل با تجارت خود را به صورت آنلاین افزایش دهید.

شرکت طراحی سایت دارکوب

2. حلقه بازاریابی ایمیلی را تکمیل می کند:

اگرچه بازاریابی ایمیلی و پیامکی شباهت های زیادی در اجرای استراتژی خود دارند، اما بهترین عملکرد را در کنار هم دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید از پیامک برای ارسال اعلان های فوری استفاده کنید، در حالی که ایمیل حاوی محتوای طولانی تر است.

3. نرخ تعامل بالا:

نرخ تعامل پیامک در مقایسه با ایمیل نجومی است، به طوری که 90% پیامک ها در عرض 3 دقیقه پس از دریافت آنها خوانده می شوند. این باعث می‌شود پیامک در ارائه اطلاعات حیاتی با نرخ موفقیت بالا بسیار مفید باشد.

4. گزینه ای مناسب برای بازارهای نوظهور:

اگر کسب و کار شما تلاش می کند در کشورهایی فعالیت کند که اینترنت گران است و وای فای کمتر رایج است، ارسال پیامک کانال بسیار بهتری برای برقراری ارتباط اطلاعات است.

8. وب سایت خود را هر چه زودتر به روز کنید و آن را بهینه سازی کنید.

سال را با یک وب سایت قدیمی ناکارآمد شروع نکنید. انجام این کار مانند پوشیدن یک یونیفرم کهنه و شسته نشده در اولین جلسه کاری خواهد بود. کاربران حدود 45 ثانیه را در سایت وقت می گذرانند اگر چیزی که خواهان آن هستند را نیابند یا محتوایی نظرشان را جلب نکند بلافاصله آن را ترک خواهند کرد.

تمامی افزونه و امکانات سایت خود را بررسی و از کارآمد بودن و به روز بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. برنامه زمانبندی شده ای برای انتشار مطالب برای در سایت خود آماده کنید. کلمات کلیدی مربوط به حرفه خود را به روز رسانی کنید و از آنها در مطالب خود استفاده کنید. بهینه سازی وب سایت فرآیند استفاده از ابزارها، استراتژی های پیشرفته و آزمایش ها برای بهبود عملکرد وب سایت شما، افزایش ترافیک بیشتر، افزایش تبدیل و افزایش درآمد است.

یکی از مهم ترین جنبه های بهینه سازی سایت، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است. این تکنیک نه تنها بر این تمرکز دارد که صفحات مختلف وب سایت شما در رتبه های بالای SERP (صفحه نتایج جستجو) برای کلمات کلیدی خاص قرار گیرند، بلکه مشتریان بالقوه را قادر می سازد تا برند شما را به آسان ترین شکل ممکن پیدا کنند. این تکنیک تضمین می‌کند که مشتریان بالقوه‌ای که در وب‌سایت شما قرار می‌گیرند بهترین تجربه کاربری را دارند و آنها را وادار می‌کند تا اقدام مورد نظر را انجام دهند و به یک سرنخ تبدیل شوند. البته این روند کمی زمان بر خواهد البته استفاده از سایر روش های بازاریابی اینترنتی می تواند به سئو سایت کمک کند.

بنابراین، با بهینه‌سازی وب‌سایت خود، نه تنها می‌توانید به مؤثرترین و کارآمدترین روش (بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات) به یک بازار دست‌نخورده دست پیدا کنید، بلکه درها را به روی تبدیل‌ها و درآمدهای بیشتر باز کنید.

9. مطمئن شوید که وب سایت شما جهت نمایش در دستگاه های موبایل مناسب است

با توجه به همه گیری کووید، استفاده از دستگاه های تلفن همراه از سال 2020 به شدت افزایش یافته است. بسیار مهم است که وب سایت شما برای تلفن همراه بهینه شده باشد و این موضوع تجربه کاربری را برای مشتریان آسان و راحت می کند. زمانی که شما در حال تفریح یا گذراندن اوقات خوش هستید زمان می گذرد و این چیزی است که برای کاربران خود می خواهید. از بودن در کنار شما لذت ببرند.

یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده برای موبایل همچنین به «Core-Web-Vitals» گوگل کمک می‌کند و به اندازه‌گیری سرعت، ثبات بصری و پاسخ‌دهی شما کمک می‌کند. در سال 2024 توجه به این اندازه گیری ها به رتبه بندی جستجوی شما در گوگل کمک می کند. Core-Web-Vitals فاکتورها و معیارهایی برای گوگل است که به طور خاص تجربه کاربری (UX) را اندازه گیری می کند تا وضعیت یک وبسایت از نظر تجربه کاربری مشخص شود.

به یاد داشته باشید، شما می خواهید در موبایل و دسکتاپ در دسترس مشتریان خود باشید. بیشتر کاربران در سال 2024 شما را در دستگاه های تلفن همراه پیدا خواهند کرد، بنابراین مطمئن شوید که از این تجربه لذت می برند.

چگونه بهترین تاکتیک دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

با این حال، با وجود بسیاری از رویکردها و استراتژی های بازاریابی مختلف، تعیین اینکه کدام یک برای کسب و کار خاص شما بهتر عمل می کند، می تواند دشوار باشد. در اینجا چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید هنگام انتخاب بهترین تاکتیک دیجیتال مارکتینگ برای تجارت خود در نظر بگیرید:

1. مخاطب هدف خود را درک کنید

استراتژی های مختلف بازاریابی برای جمعیت های مختلف جذاب است و دانستن ترجیحات، علایق و رفتار مخاطبان ضروری است. درک مخاطبان هدف به شما این امکان را می دهد که پیام های بازاریابی خود را تنظیم کنید و تاکتیک هایی را انتخاب کنید که با آنها طنین انداز شود.

2. بودجه خود را در نظر بگیرید

برخی از تاکتیک‌ها، مانند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا بازاریابی تأثیرگذار، می‌توانند پرهزینه باشند، در حالی که برخی دیگر مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی مقرون به صرفه‌تر هستند. ضروری است که بودجه خود را با دقت در نظر بگیرید و تاکتیک هایی را انتخاب کنید که بهترین بازگشت سرمایه را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.

3. منابع خود را ارزیابی کنید

برای مثال، بازاریابی محتوا و سئو به زمان و تلاش قابل توجهی برای اجرای موثر نیاز دارند. اگر تیم کوچک یا منابع محدودی دارید، ممکن است اجرای موثر این استراتژی ها چالش برانگیز باشد. در مقابل، تاکتیک‌هایی مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی ممکن است برای تیم‌های کوچک‌تر قابل مدیریت باشند.

4. اهداف تجاری خود را در نظر بگیرید

تاکتیک های مختلف بازاریابی در دستیابی به اهداف مختلف تجاری موثرتر خواهد بود. اگر به دنبال نتایج سریع هستید، یک کمپین تبلیغاتی پولی ممکن است کارساز باشد. از سوی دیگر، رویکرد بازاریابی رسانه های اجتماعی گزینه بهتری برای ایجاد آگاهی از برند خواهد بود.

5. تست و تکرار کنید

در نهایت، ضروری است که تاکتیک های بازاریابی دیجیتال خود را به طور مداوم آزمایش و تکرار کنید. هیچ رویکرد یکسانی برای بازاریابی دیجیتال وجود ندارد و آنچه امروز کار می کند ممکن است هفته آینده کارساز نباشد. با آزمایش و تکرار مداوم تاکتیک های بازاریابی خود، می توانید تشخیص دهید که چه چیزی موثر است و چه چیزی نیست و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ 

شما می توانید برای آموزش بازاریابی دیجیتال در دوره دیجیتال مارکتینگ جامع در آموزشگاه دارکو شرکت کنید و در پایان دوره با اخذ مدرک فنی و حرفه ای، به راحتی وارد بازار کار شوید. برای آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان می توانید از ویدیو های رایگان داخل گوگل استفاده کنید و یاد بگیرید. اگر برای شما هم جای سوال است که حقوق دیجیتال مارکتینگ چقدر است، می توانیم به شما بگوییم که در آمد دیجیتال مارکتینگ متفاوت است و بستگی به حوزه کاری که از دیجیتال مارکتینگ انتخاب می کنید دارد.

نتیجه

از این روش هایی که در این مقاله گفته شد می توانید استفاده کنید و فرو خود را تا عید نوروز چند برابر کنید. برای ن کار می توانید از شرکت دارکوب که بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت حرفه ای، سئو سایت ارزان و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد، کمک بگیرید. فناوری‌های جدید در دیجیتال مارکتینگ پیشرفت زیادی کرده است. رویکرد بازار نیز با ظهور فناوری جدید تکامل یافته است. بازاریابی دیجیتال ترقی و بهبود های بسیاری در استراتژی خود داشته، بنابراین دانستن نتیجه دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است. در طول انتخاب و سرمایه گذاری در کمپین های مختلف تبلیغاتی خود می توانید با کارشناسان مجرب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران در تماس باشید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته