بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو چیست

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

همانطور که میدانید امروزه مهمترین بحث در فضای اینترنت و در موتورهای جست و جو بر سر سئو می باشد. زیرا سایت های مختلف بر اساس فاکتورهای سئو می توانند در رقابت بین رقبا پیروز شوند . از این رو طراحی سایت فقط قسمتی از برنامه ما باید باشد تمرکز شما باید بر سئو سایت قرار بگیرد . در مقالات مختلفی که در سایت قرار دارند مطالب در ارتباط با فاکتورهای سئو موجود است . در این مقاله ما سعی داریم CMS های مختلف را به شما معرفی نماییم تا از میان آنها بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو را انتخاب نمایید .

سئو یا بهینه سازی سایت

همانگونه که بارها گفته ایم سئو یعنی بهینه سازی سایت در موتور جست و جو . شرکت گوگل برای آنکه سایت های با کیفیت را به کاربران خود در موتور جست و جو نمایش دهد ، فاکتورهای مختلفی را تعیین کرده تا بر اساس آن سایت ها از یک فیلتر عبور نمایند و برای نمایش به جست و جو گران مناسب شوند . بدین ترتیب سایت های با کیفیت در صفحه اول موتور جست وجو گوگل قرار خواهند گرفت . سئو فاکتورهای مختلفی دارد که مربوط به داخل سایت و خارج سایت می شود. از جمله بک لینک سازی ، افزایش سرعت سایت ، بهینه سازی کدها ، به روز رسانی سایت ، بازاریابی محتوا ، استفاده از CAT و… فاکتورهای سئو بسیار گسترده می باشد که با انجام آنها می توان به صفحه اول گوگل رسید . یکی از مواردی که به آن کمتر اهمیت داده می شود انتخاب سیستم مدیریت محتوای بهینه می باشد . برخی از CMS ها از ابتدا بستر را برای بهینه سازی و سئو سایت آماده می کنند . در اینجا سعی داریم تا به معرفی آنها بپردازیم .

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو چیست

سیستم مدیریت محتوا

در گذشته افراد برای آنکه برای خود سایتی داشته باشند مجبور بودند هزینه های زیادی را پرداخت نمایند تا یک سایت از پایه برای آنها برنامه نویسی و ساخته شود . با گذشت زمان سیستم مدیریت محتوا به وجود آمد و طراحان با کمک آنها می توانستند یک سایت را به راحتی طراحی نمایند همچنین با کمک CMS : Content Managment System ها می توان سایت را مدیریت نمود و محتوای آن را تغییر داد بدون آنکه نیاز به برنامه نویسی باشد . CMS ها انواع مختلفی دارند که گاهی انتخاب آنها دشوار می شود. در این قسمت به معرفی بهترین آنها می پردازیم . همچنین لازم است تا به مزایای استفاده از CMS ها اشاره شود .

صرفه جویی در هزینه طراحی سایت

رابط کاربری ساده در نتیجه سهولت مدیریت سایت

صرفه جویی در وقت به روزرسانی محتوا

درج آسان محتوا توسط افراد مختلف با کمی آموزش اولیه

نزدیک شدن به طراحی دلخواه سایت

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو چیست

سیستم مدیریت محتوای WordPress

این سیستم مدیریت محتوا مناسب برای هر نوع سایتی می باشد . بیش از 3000 ماژول یا پلاگین دارد که با استفاده از آنها میتوان سایتی دلخواه طراحی کرد . این سیستم مدیریت رایگان بوده و از زبان فارسی پشتیبانی می کند . حدود 60% از سایت های موجود با استفاده از وردپرس طراحی شده اند . به دلیل آنکه این CMS  متن باز است استفاده از آن برای برنامه نویسان و طراحان راحت می باشد . این سیستم مدیریت محتوا نزد موتورهای جست و جو بسیار محبوب می باشد زیرا بیشتر فاکتور های سئو را رعایت کرده همچنین با نصب افزونه های بر روی آن می توان یک سایت را بهینه نمود . دلیل دیگر محبوبیت وردپرس ، رابط کاربری ساده آن می باشد بطوری که افراد مختلف با کمی آموزش می توانند یک سایت را بوسیله آن مدیریت نمایند .

دو نکته امنیت آن و نداشتن پشتیبان از نکات منفی این سیستم می باشد که توسط طراحان حرفه ای قابل حل می باشد .

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو چیست

سیستم مدیریت محتوا Joomla

یکی دیگر از CMS های محبوب طراحان جوملا می باشد . این سیستم مدیریت محتوا نیز مانند وردپرس رایگان بوده و از زبان فارسی پشتیبانی می کند همچنین Open source می باشد اما به دلیل آنکه به قدرتمندی وردپرس نیست بهتر است برای سایت های کوچک از آن استفاده نمود . همچنین ماژول های رایگان دارد که با استفاده از آنها می توان سایت دلخواه را طراحی نمود . پنل مدیریت جوملا کمی پیچیده است اما با کمی آموزش برای کاربران ساده خواهد شد . جوملا مانند CMS های دیگر می باشد که نمیتوان گفت فاکتور های سئو را در نظر گرفته یا نه ؟ در کل استفاده از این سیستم مدیریت برای سایت های کوچک با کاربران کم مناسب می باشد اگرچه بسیاری از سایت های بزرگ توسط جوملا ساخته شده است .

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو چیست

سیستم مدیریت محتوا Magento

سیستم مدیریت محتوای مجنتو نیز رایگان است همچنین مانند CMS های دیگر به زبان PHP نوشته شده . این سیستم تقریبا تمامی امکانات یک سایت فروشگاهی همانند درگاه بانکی و… را دارا است از این رو بسیاری از طراحان برای طراحی سایت های فروشگاهی از مجنتو استفاده می کنند . همچنین این CMS برای موتورهای جست و جو به دلیل رعایت کردن برخی از فاکتورهای سئو محبوب می باشد لازم به ذکر است پشتیبان فارسی نیز دارد . اگر قصد شما داشتن یک سایت فروشگاهی می باشد پیشنهاد میکنیم این سیستم را انتخاب نمایید زیرا از ابزارهای تبلیغاتی نیز برخوردار است .

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو چیست

 

سیستم مدیریت محتوا Drupal

CMS  رایگان دیگر دروپال می باشد . این سیستم مدیریت از ابتدا برای طراحی سایت به وجود آمد مانند CMS های دیگر یاد شده این سیستم نیز متن باز است . بسیاری از سایت های بزرگ توسط دروپال ساخته شده اند . بسیاری از مقالات ، دروپال را محبوب موتورهای جست و جو دانسته اند زیرا بسیاری از فاکتورهای سئو را رعایت می کند . اما به دلیل اینکه از کمی پیچیدگی برخوردار است طراحان کمتری به سراغ آن می روند همچنین کاربر پسند نمی باشد به همین دلیل اغلب طراحان ترجیح می دهند از جوملا یا وردپرس استفاده نمایند . از آنجایی که دروپال بسیار انعطاف پذیر است یک برنامه نویس حرفه ای می تواند سایت حرفه ای توسط آن طراحی نماید .

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو چیست

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله سیستم مدیریت محتوای مناسب را مطالعه نمایید.

جمع بندی

در بالا تعدادی از CMS های پرکاربرد را معرفی کردیم . بطور کلی بهتر است انتخاب سیستم مدیریت محتوا را بر عهده طراح باشد زیرا CMS ها هر ویژگی که داشته باشند سلیقه طراح و راحتی او مهمتر می باشد . یک طراح حرفه ای با توجه به نوع سایت شما قطعا مناسب ترین سیستم مدیریت محتوا انتخاب خواهد کرد . در ضمن هر کدام از این سیستم ها هر آنقدر هم که برخی از فاکتورهای سئو را رعایت کنند باز هم کار اصلی سئو را ، شما و بهینه ساز سایتتان انجام می دهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته