بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت چیست

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت چیست

امروزه راه اندازی هر کسب و کاری به آسانی صورت می گیرد . افراد مختلف می توانند با روش های مختلف برای خود شغلی مهیا نمایند . مهمترین اصلی که در هر کسب و کاری باید به آن دقت شود مدیریت می باشد . با مدیریت صحیح می توان سریع تر به موفقیت رسید . از این رو در بسیاری از مشاغل سیستم های مدیریت وجود دارند تا با برنامه ریزی دقیق بتوانند آن کسب و کار را به خوبی مدیریت نمایند . همه وب سایت ها نیز دارای یک یا چند مدیر می باشند از این برای آنها نیز سیستم های مدیریت مختلفی به وجود آمده اند که به آنها سیستم مدیریت محتوا می گویند. از آنجایی که تعداد زیادی سیستم مدیریت محتوا وجود دارد در این مقاله ما میخواهیم بهترین و کارآمد ترین آنها را بررسی نماییم .

سیستم مدیریت محتوا CMS

CMS : Cotent Management System یا سیستم مدیریت محتوا یک نرم افزار یا همان سیستم بر روی هاست می باشد با استفاده از سیستم مدیریت محتوا مدیر سایت می تواند بدون برنامه نویسی و طراحی دوباره سایت ، محتوای سایت را به راحتی تغییر دهد. سیستم های مدیریت محتوا فقط برای سایت ها نمی باشند بلکه برای کسب و کارهای دیگر کاربردهای متفاوتی دارد اما عمده ترین استفاده از آن برای مدیریت سایت ها می باشد. در گذشته متقاضیان طراحی سایت ها برای آنکه سایتی پویا داشته باشند و بتوانند آن را مدیریت نمایند مجبور می شدند هزینه ای بسیار زیاد را برای طراحی و پشتیبانی یک سایت پرداخت کنند و خود قادر به تغییر سایت نبودند . وقتی که CMS ها بوجود آمدند افراد توانستند بدون تغییر در کدها محتوای خود را تغییر دهند . استفاده از سیستم مدیریت محتوا مزایای زیر را دارد .

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت چیست

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا :

مدیریت آسان سایت توسط افراد مختلف

هزینه کمتر نسبت به طراحی سایت

نزدیک شدن به طراحی دلخواه سایت

درج سریع محتوا در سایت

به روز رسانی سریع محتوای سایت

پشتیبانی از سایت و صرفه جویی در نگهداری از آن

امنیت سازی سایت

حال در ادامه لازم است تا به بررسی چند نمونه از CMS های پرکاربرد بپردازیم . سیستم های وردپرس ، جوملا و دروپال از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا می باشند .

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس WordPress  در ابتدا برای ساخت بلاگ استفاده می شد . اما با توجه به پایه های قوی این سیستم ، رفته رفته به عنوان CMS شناخته شد  . این سیستم مدیریت محتوا رایگان می باشد و از جامعه کاربری بزرگی برخوردار می باشد . بسیاری از سایت های بزرگ از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند . این سیستم open source می باشد همچنین از نظر موتورهای جست و جو سرعت خوبی دارد از مزایای وردپرس می توان گفت :

مناسب سایت های بزرگ

جامعه کاربری بزرگ

بیش از 3000 نوع پلاگین رایگان و غیر رایگان که امکان ساخت هر سایتی را برای طراح فراهم می کند

کاربری ساده که هر فردی با اندکی آموزش می تواند سایت را مدیریت نماید

پشتیبانی از زبان فارسی

البته این CMS  نقاط ضعفی نیز دارد از جمله اینکه امنیت این سیستم باید توسط یک فرد حرفه ای تنظیم شود . همچنین از پشتیبانی برخوردار نیست و کاربر باید سوالات خود را بر اساس تجربیات دیگران پاسخ بگیرد .

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت چیست

سیستم مدیریت محتوای دروپال

یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوای پر کاربر Drupal می باشد .این سیستم متن باز یا Open source می باشد . بسیاری از سایت های بزرگ از جمله سایت کاخ سفید از طریق سیستم مدیریت محتوای دروپال اداره می شود .این CMS از ابتدا برای مدیریت محتوا ساخته شده است از این رو بسیار محبوب و پرکار بر می باشد . همچنین این سیستم مانند وردپرس رایگان می باشد . از مزایای دروپال می توان موارد زیر را ذکر نمود :

پشتیبانی از زبان فارسی

مناسب سایت های خبری

مدیریت بهتر فایل های چند رسانه ای مانند تصاویر و ویدئو ها

ایجاد صفحات داینامیکی

امنیت بالا

دارا بودن پشتیبان

از نقاط ضعف این سیستم مدیریت محتوا می توان گفت که برای سایت های ساده مناسب نیست طراحی سایت توسط دروپال کمی پیچیده است .

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت چیست

سیستم مدیریت محتوای جوملا

سیستم مدیریت محتوای دیگر جوملا می باشد ، این CMS یکی از محبوب ترین ها می باشد . جوملا نیز مانند وردپرس و دروپال رایگان است . از جامعه کاربری بالایی برخوردار می باشد . همچنین برای همه نوع سایت قابل استفاده است . از جوملا بیشتر برای سایت هایی استفاده می شود که مدیران آن زیاد است . اغلب سایت های دانشگاهی نظیر دانشگاه هاروارد از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند . مزایای طراحی سایت توسط جوملا از قرار زیر می باشد

برای اغلب سایت های پیچیده و ساده مناسب می باشد

ماژول های رایگان فراوانی دارد

از زبان فارسی پشتیبانی می کند

یکی از نقاط ضعف این سیستم مدیریت محتوا این است که استفاده از آن کمی پیچیده می باشد و کاربر پسند نیست . اغلب کاربران ترجیح می دهند از وردپرس استفاده نمایند زیرا طراحی قالب در وردپرس ساده تر است و ماژول های رایگان بیشتری دارد .

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت چیست

سیستم مدیریت محتوای مجنتو

سیستم مدیریت محتوای مجنتو یکی دیگر از CMS های رایگان می باشد که برای طراحی سایت فروشگاهی مناسب است . اغلب سایت های فروشگاهی توسط این CMS طراحی شده اند این سیستم تمامی مواردی که یک سایت فروشگاهی لازم دارد را دارا می باشد . از مزیت های این CMS می توان موارد زیر را ذکر نمود :

دارا بودن سایت پشتیبان فارسی

بهینه برای موتورهای جست و جو

داشتن ابزارهای تبلیغاتی

نقاط ضعف این سیستم مدیریت محتوا این است که فقط برای سایت های فروشگاهی مناسب می باشد .

 

CMS های دیگری نیز همچون ExpressionEngine وجود دارند که بسیار امن و قوی می باشند اما به دلیل قیمت بالا کمتر طراحی و شرکتی از آن استفاده می کند . اغلب طراحان ترجیح می دهند از سیستم های رایگان استفاده نمایند .

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت چیست

جمع بندی

در بالا از 4 CMS محبوب و پر کاربرد صحبت شد . اینکه چه سیستمی را برای طراحی سایت خود انتخاب نمایید بستگی به نوع سایت شما دارد . اگر طراحی سایت شما توسط یک طراح صورت می گیرد می تواند تشخیص دهد چه سیستم مدیریتی برای طراحی سایت شما مناسب می باشد . شما می توانید با مراجعه به شرکت طراحی سایت دارکوب از طراحان ما در این زمینه مشاوره بگیرید تا بهترین سایت برای شما طراحی شود .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته