برای ماندن صفحه اول گوگل چه کارهایی لازم است انجام شود؟

نوشته شده توسط دارکوب
صفحه اول گوگل

هدف همه کسانی که وب سایت دارند بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل است. گوگل به عنوان بهترین موتور جستجوی دنیا، از کسانی که می‌خواهند در اولین صفحه اصلی گوگل ظاهر شوند انتظار دارد استراتژی‌ لازم را اجرا کنند. البته این کار آسانی نیست. در این دنیای مجازی که روزانه هزاران شرکت سئو وارد می شود و همه ی شرکت ها سعی می کنند بهترین سایت ها را برای کاربران خود آماده کنند، کسانی که می خواهند رقبای خود را پشت سر بگذارند باید طبق الگوریتم‌های گوگل عمل کنند.

رسیدن به رتبه اول گوگل در جستجوهای کاربران از کلمات کلیدی، یک دستاورد قابل توجه و یک تجارت پرسود در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. با این حال، برای کسب رتبه بالاتر در گوگل، بعد از ساخت یک وب سایت، باید زمان و تلاش جدی و بیشتری صرف کنید.

ماندن در صفحه اصلی گوگل یک منبع جدی برای اعتبار هر شرکت است که در عین حال نیز باعث افزایش درآمدهای تجاری آن می شود. اگرچه دستیابی به چنین نتیجه ای کمی دشوار است، اما اگر تلاش و صبر وجود داشته باشد، غیرممکن نیست.

حالا چگونه در گوگل صفحه داشته باشیم؟  هزینه آمدن به صفحه اول گوگل چقدر است؟ اینها سوالاتی هستند که در ادامه به بررسی پاسخ آنها خواهیم پرداخت.

چرا حضور در صفحه اول گوگل مهم است؟

از آنجایی که گوگل مهم ترین موتور جستجوی جهان است، کسانی که برندها یا شرکت های شخصی دارند، به حضور در صفحه اول گوگل اهمیت می دهند. با این حال، کسانی هستند که نمی توانند قدرت گوگل را درک کنند. در فرآیندهای پشتیبانی سئو و مشاوره وب، ما به دقت بر قدرت گوگل تاکید می کنیم و بارها و بارها توضیح می دهیم که چقدر اهمیت دارد.

برای کسانی که هنوز متوجه این موضوع نشده‌اند، خلاصه می کنیم که چرا مهم است در صفحه اول گوگل باشید و در آنجا بمانید:

• دقیق ترین و سریع ترین روش برای رسیدن به مخاطب هدف

• افزایش درآمدهای فروش و بازاریابی اینترنتی

• افزایش مخاطب و مشتری

• شناخته شدن و افزایش شهرت

• رسیدن به کاربران بیشتر

• ارائه خدمات بین المللی

• ارائه اخبار و اطلاعات مفید

• اندازه گیری میزان تقاضا و بازده

• افزایش رضایت

• دریافت تبلیغات اینترنتی بیشتر

جدای از این دلایل، گوگل موتور جستجویی است که همه باید در آن شرکت کنند، زیرا یک ابزار با پرستیژ خوب است. اگر هدف اصلی تبدیل شدن به برند است، باید برای صفحه اول شدن اقدامات مربوط به بهینه سازی سایت انجام شود و سپس صبور بود.

برای رسیدن به صفحه اصلی گوگل باید از روش های رایج و اثبات شده استفاده کرد، بدین ترتیب به راحتی به هدف خود که صفحه اول گوگل است برسید. صفحه اول گوگل

چگونه در سرچ گوگل باشیم؟

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل، موفقیتی بزرگ برای هر سایتی است، چراکه بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت می آورد. معمولا موقع جستجو کلمات کلیدی در گوگل افراد به صفحه اول نتایج نگاه می کنند. قرار گرفتن در صفحه اول به این معنی است که یکی از صفحاتی هستید که بازدیدکنندگان گوگل بیشترین بازدید را از آنجا داشته‌اند. علاوه بر این، با افزایش رتبه شما، موفقیت شما در جلب توجه بازدیدکنندگان افزایش می یابد.

آشنایی با الگوریتم های گوگل

برای اینکه در گوگل رتبه بالاتری کسب کنید، ابتدا باید بدانید که گوگل چطور کار می کند و الگوریتم های آن چگونه‌اند.

فرض کنید قرار است برای کاری مصاحبه کنید. آیا قبل از آن در مورد مصاحبه تحقیق نمی کنید؟ از افرادی که قبلاً با آنها مصاحبه شده بود سوال نمی‌کردید؟ مصاحبه کنندگان  به چه چیزی توجه کردند؟ کسانی که پذیرفته شدند چه پاسخ هایی دادند؟

همین منطق در مورد رتبه اول در گوگل نیز صدق می کند. ابتدا باید به خوبی درک کنید که گوگل از شما چه انتظاری دارد. زمانی که هدفتان از تولید محتوا، رسیدن به صفحه اصلی گوگل است، باید آنچه را که گوگل از شما می خواهد به آن ارائه دهید. گوگل بیش از ۲۰۰ معیار را برای تعیین رتبه یک محتوا بررسی می کند. شما می توانید همه معیارهای رتبه بندی گوگل را بررسی کنید.

زیرساخت های فنی سایت

یکی از مهم ترین مسائلی که برای کسب رتبه در سرچ گوگل باید به آن توجه کنید زیرساخت فنی و بهینه سازی سایت شماست. منظور ما از زیرساخت فنی این است که سایت شما چقدر سریع و با سئو سازگار است. در بین بیش از ۲۰۰ معیار رتبه بندی گوگل، سرعت آنقدر مهم است که می توان آن را به عنوان یکی از ۳ مورد اول از این ۲۰۰ فاکتور مهم توصیف کرد.

شما می توانید سرعت سایت خود را به عنوان پایه و اساس یک ساختمان در نظر بگیرید. اگر پایه محکم نباشد، هر چقدر هم که ساختمان محکمی روی آن بسازید، آن ساختمان پابرجا نخواهد ماند. سرعت سایت نیز به همین صورت است. اگر سایت شما به اندازه کافی سریع نباشد، دیگر مهم نیست که محتوای شما چقدر با کیفیت است، سئوی سایت شما چقدر قوی است یا اینکه تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی شما در سطوح فوق العاده ای بوده است. با این وجود احتمال اینکه آن محتوا به عنوان اولین صفحه گوگل ظاهر شود، تقریبا صفر است.

پس چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم یا یک سایت سریع بسازیم؟

– در مرحله اول شما وظایفی دارید که باید با اجرای آنها سرعت سایت خود را افزایش دهید. یک راهنمای خوب و بسیار دقیق در مورد روش های افزایش شتاب سایت وردپرس مطالعه کنید.

– اگر با رعایت نکات و ترفندهای گفته شده بهینه سازی سایت شما انجام شده ولی سایت شما همچنان کند است، مطمئن شوید که شرکت میزبانی که استفاده می کنید خدمات سریع و با کیفیتی ارائه می دهد یا خیر.

– بهتر است اگر که در سایت خود تصاویر زیادی دارید حتما از شبکه توزیع محتوا CDN برای افزایش سرعت سایت استفاده کنید.

– تمی که استفاده می کنید نیز در سرعت سایت شما نقش زیادی دارد. استفاده از یک تم سریع و سازگار با خدمات سئو تاثیر زیادی بر سرعت سایت شما و رتبه برتر محتوای شما در گوگل خواهد داشت. استفاده از تم مناسب و استاندارد برای سایت، قطعا تاثیر مثبتی بر رتبه بندی محتوای شما در گوگل خواهد داشت.رتبه اول گوگل شدن

پشتیبانی سئو

پشتیبانی سئو به اجرای تکنیک و استراتژی هایی می گویند که هدف از اجرای آنها افزایش شانس دیده شدن سایت در صفحه اصلی گوگل است. پشتیبان سئو از راه های متفاوتی جهت افزایش ترافیک سایت استفاده می کند تا سایت بتواند در نتایج موتورهای جستجو در وضعیت بهتری قرار گیرد.

گوگل هنگام تجزیه و تحلیل سایت ها از روش سئو استفاده می کند. سئو به طور کلی مجموعه ای از شرایط است تا این اطمینان را ایجاد کند که محتوا هنگام تجزیه و تحلیل توسط موتورهای جستجو مانند گوگل، به درستی قابل درک است. این شرایط شامل بسیاری از پارامترهای مختلف مانند انتخاب کلمه کلیدی و استفاده از عنوان مناسب است. وقتی محتوایی که تهیه می کنید، صددرصد با سئو سازگار است، یعنی محتوا در موقعیت بسیار خوبی برای بالا آمدن سایت در صفحه اصلی گوگل قرار گرفته.

برای تهیه محتوای صددرصد سازگار با سئو می توانید از برنامه های تحلیلی مختلفی استفاده کنید. اگرچه برنامه های آنالیز رایگان در پیش نمایش سایت مفید هستند، اما معمولاً در این زمینه چندان موفق نیستند. اگر درآمد سایت شما به اندازه کافی بالا است، می توانید برنامه های تحلیل پولی را امتحان کنید. پس سعی کنید حتما هنگام نوشتن یک محتوا، آن محتوا را مطابق با معیارهای گوگل بنویسید.

ربات های گوگل روزانه میلیون ها صفحه را بررسی می کنند و میزان تعامل این صفحات با بازدیدکنندگان را می سنجند. ایجاد محتوایی که گوگل می خواهد به این معنی است که شانس زیادی برای رتبه بالاتر در گوگل کسب کنید.

کیفیت لینک و بک لینک سازی

برای گوگل، کیفیت لینک یکی از مهم ترین عوامل است. بهتر است بدانید کیفیت لینک، توسط بک لینک های دریافت شده در سایت تعیین می شود. بک لینک؛ هدایت مجدد یک وب سایت به وب سایت دیگر، از طریق پیوند متنی یا تصویری، از صفحه اصلی آن یا هر قسمتی از وب سایت است. به عبارت دیگر، وب سایت شما نقش ارجاع دهی دارد و ایجاد یک شبکه بک لینک برای بهبود سئوی وب سایت ضرروری است.

شما باید کیفیت بک لینک را با کیفیت محتوا ارزیابی کنید. می توان گفت بک لینک هایی که برای سایت شما دریافت می شود یا احتمال دریافت آن وجود دارد با کیفیت محتوای شما مرتبط است. البته عوامل مختلفی وجود دارد که کیفیت و ارزش بک لینک شما را افزایش می دهد. با این حال، دریافت بک لینک با کیفیت، به خوب بودن محتوای شما بستگی دارد. گوگل این موضوع را به دقت پیگیری می کند و برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل، به این معیار اهمیت می دهد. نکاتی وجود دارد که باید هنگام خرید بک لینک به آنها توجه کنید تا کیفیت لینک خود را بهتر کنید:

• از سایت های اسپم شده توسط گوگل، بک لینک نخرید.

• به کیفیت منبعی که از آن بک لینک دریافت می کنید توجه کنید.

• برای گوگل مهم نیست که از سایت‌هایی که لینک‌های زیادی دارند، بک لینک داشته باشید. دریافت لینک از این سایت ها به شما کمکی نمی کند.

• به کیفیت محتوایی که باید بک لینک شود دقت کنید.

• به موضوع سایتی که از آن بک لینک می گیرید توجه کنید. دریافت بک لینک از سایت های مرتبط با محتوای شما و خدمات شما کمک بیشتری به کیفیت لینک شما می کند.

• دریافت لینک از سایت هایی که بک لینک های مخفی ارائه می کنند، هیچ کمکی به بهینه سازی سایت شما نمی کند.

• محل صفحه ای که قرار است بک لینک سازی انجام شود از نظر تاثیر آن بر کیفیت لینک بسیار مهم است.

• هرگز چند بک لینک را در یک روز برای سایت خود نخرید. به مرور زمان این کار را انجام دهید.

• سعی کنید از سایت هایی که بازاریابی شبکه های اجتماعی دارند لینک دریافت کنید.رتبه اول گوگل

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

پیش نیاز آماده سازی محتوای شما برای افزایش رتبه و رسیدن به صفحه اول گوگل، انتخاب صحیح کلمه کلیدی است. هنگام انتخاب و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، به میزان پرس و جو کاربران در گوگل باید توجه کنید.

افراد در جستجو چه کلماتی را می نویسند؟ هنگام جستجو از چه جمله ای استفاده می کنند؟ در آموزش سئو، این دقیقا همان چیزی است که آن را تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی می نامند. شما باید اینها را یاد بگیرید و بر اساس آن یک کلمه کلیدی انتخاب کنید. میزان استفاده از کلمات کلیدی شما نیز بسیار مهم است. استفاده بیش از حد کلمات کلیدی، طبق الگوریتم های گوگل چندان مناسب نیست. کلمات کلیدی شما باید تراکم خاصی داشته باشند و خواننده را خسته نکنند. کلمات کلیدی را باید به طرز ماهرانه ای در بین مطالب خود قرار دهید تا مورد توجه خواننده قرار گیرند.

بالا بودن کیفیت تولید محتوا

نکته مهم دیگری که برای کسب صفحه برتر گوگل باید به آن توجه کنید، تولید محتوای اصلی و با کیفیت و کاملاً عاری از محتوای تکراری است.

دزدیدن محتوای سایت های دیگر، انتشار محتوایی که متعلق به شما نیست و انتظار از گوگل برای رتبه بندی آن محتوا در بالاترین سطح (با نادیده گرفتن اشتباه شما) بزرگترین اتلاف وقت خواهد بود. زیرا هرگز نمی توانید با محتوای تکراری رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید! بنابراین راه کسب رتبه بالاتر در گوگل، نوشتن مقالات اصلی، با کیفیت و سازگار با سئو است.

_در عین حال، تصاویری که به محتوای خود اضافه می کنید باید مطابق نیاز گوگل، یعنی با بهینه سازی تصاویر سازگار با سئو، تهیه شوند.

_خوانایی مقالات شما عامل بسیار مهم دیگری برای حضور در صفحه اول گوگل است.

بنابراین یک مقاله بسیار خوانا باید چگونه باشد؟

• طول پاراگراف باید حداکثر بین ۳ تا ۵ جمله باشد.

• فاصله خطوط باید متناسب با اندازه فونت باشد.

• جملات باید با کلمات ساده نوشته شوند.

• پس زمینه متن و رنگ متن نباید چشم را خسته کند.

_ اگر در یک هفته ۵ محتوا در سایت خود تولید کنید و هفته بعد محتوایی تولید نکنید، این برای گوگل بدتر از این است که هفته ای یک بار یک محتوا وارد کنید.

بنابراین مهم نیست که چقدر محتوا در هفته تولید می کنید. نکته مهم این است که این کار را به طور مداوم هر هفته ادامه دهید، حتی اگر هفته ای یک بار محتوا تولید کنید. ثبات شما معیار مهمی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است.

_ اگر می خواهید در صفحه اول گوگل باشید باید مطالب طولانی بنویسید. البته سعی نکنید یک مطلبی که می توان در سه جمله توضیح داد، فقط برای رساندن مطالب خود به ۲هزار کلمه، بیش از حد توضیح بدهید. به یاد داشته باشید که بازدیدکنندگان رتبه شما را در گوگل تعیین می کنند. پس مقالات خود را برای مردم بنویسید نه برای ربات های گوگل.

_ پیوند داخلی را به یک عادت تبدیل کنید. هرچه پیوند درون سایت شما قوی تر باشد، مقاله شما قوی تر و شانس آن برای رتبه بالا در گوگل بیشتر می شود.

سئوی خارجی یا سئو خارج از سایت

پس از تکمیل تمامی بخش های فنی، تولید محتوا و تحلیل برای قرار گرفتن در صفحه اصلی گوگل، مهم ترین نکته ای که باید روی آن تمرکز کنید سئوی خارج از سایت است.

سئو خارج از سایت چیست؟

منظور از سئو خارج از سایت، بک لینک هایی است که دریافت می کنید، یعنی لینک های مرجعی که سایت های دیگر به شما می دهند. البته یک واقعیت هم وجود دارد:

هنگامی که با بهینه سازی موفق سایت، زیرساخت های فنی، تجزیه و تحلیل کلمات، سئوی سایت و محتوای با کیفیت را پیاده سازی می کنید، سئو خارج از سایت به طور خودکار اتفاق می افتد و حتی نیازی به کار جداگانه روی آن نخواهید داشت.

زیرا بقیه سایت ها همیشه برای تولیدات با کیفیت بک لینک ارائه می کنند. البته نباید این را کاملا به شانس بسپارید، باید روی بک لینک هم کار کنید تا در صفحه اول گوگل ظاهر شوید.

نگه داشتن خوانندگان داخل سایت به مدت طولانی

برای اینکه در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید، گوگل باید شما را به عنوان یک سایت استاندارد بشناسد. محتوای سایت شما باید خوانا باشد و تبلیغ در گوگل، تصاویر یا طراحی سایت شما نباید مانع خواننده شود. با تجزیه و تحلیل مدت زمانی که بازدیدکننده در سایت شما باقی می ماند، گوگل به ازای هر کدام از بازدیدکنندگان سایت که برای زمان طولانی در لینک شما بمانند رتبه بالاتری به سایت می دهد.

بازدیدهای کوتاه مدت که آنها را پرش می نامیم، از نظر گوگل سایت های کلیکی هستند. گوگل می‌داند محتوایی که بازدیدکنندگان بلافاصله آن را رها می‌کنند، کیفیت پایینی دارد و این در رتبه‌بندی کاملا منعکس می‌شود. سایت‌هایی که بازدیدکنندگان مدت کوتاهی در آن‌ها می‌مانند به رتبه‌های پایین‌تری در گوگل سوق داده می‌شوند.

برای دستیابی به این امتیاز، سبک نوشتن خود را مفرح و جذاب‌تر کنید طوری که بازدیدکنندگان را خسته نکند و آنها را به ادامه خواندن وادار کند.‌‌ با بررسی مداوم گوگل آنالیتیکس که بدانید خوانندگان در کدام صفحات برای مدت طولانی تری می مانند و زمان کمتری را در کدام صفحات می گذرانند،  به بهینه سازی تولید محتوا سایت خود بپردازید.

انتخاب عنوان مناسب سئو

انتخاب عنوان مناسب یکی از عوامل اولیه ای است که خوانایی محتوا را افزایش می دهد. شما باید علاوه بر عنوان، سرتیتر های خود را طبق نیازهای خواننده و میزان سرچ های گوگل انتخاب کنید. به این ترتیب خواندن و درک مطالب برای بازدیدکنندگان سایت شما بسیار آسان تر خواهد بود. در عین حال، وقتی ربات های گوگل عناوین را تجزیه و تحلیل می کنند، به میزان تطابق آنها با نیاز کاربر نیز توجه می کنند.

انتخاب عنوان از نظر آموزش سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. بیشتر عناوین سایت باید مرتبط با موضوع باشند، اما تعدادی از عنوان ها باید حاوی کلمات کلیدی باشند. به این ترتیب گوگل می‌تواند مطالب را راحت‌تر درک کند و در نتیجه کسب رتبه بالاتر برای این محتوا آسان‌تر می‌شود.

استفاده از تصاویر مناسب برای جستجو

برای بهبود بازاریابی محتوایی ، هنگام تولید محتوا باید به همان اندازه که به قسمت متنی آن محتوا توجه می کنید به قسمت بصری آن محتوا نیز توجه کنید. به طرز عجیبی، ۳۰ درصد از کاربرانی که در گوگل جستجو می کنند، بیشتر از تصاویر استفاده می کنند. به این معنی که اگر بخش بصری محتوای شما جالب باشد و در مورد موضوع ایده بدهد، می توانید کاربران را به سایت خود جذب کنید.

گوگل تصویر اصلی محتوای شما را از محتوای شما جدا می کند و آن را مانند مسابقه در قسمت تصاویر گوگل قرار می دهد. اگر عکس شما بیشتر از دیگران کلیک بخورد، بر رتبه گوگل شما نیز تاثیر می گذارد و به صفحه اول گوگل برسید.

همچنین یکی از نکاتی که نباید فراموش کنید اندازه تصاویری است که در سایت خود آپلود خواهید کرد. سعی کنید از تصاویر زیر ۱۰۰ کیلوبایت استفاده کنید. همچنین استفاده از افزونه های وردپرس Tinyjpeg و smush برای فشرده سازی تصاویر  مفید است.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته