میدونستید کنسول سرچ گوگل یه سری اطلاعات فنی راجع به عملکرد وب سایتتون به صورت رایگان ارائه میده؟ به نظرتون با استفاده از اطلاعات این کنسول چقدر میتونید تو هزینه ها پیش بیفتید و درآمدتونو افزایش بدید؟ تو این مقاله درباره نحوه افزودن سایت به کنسول سرچ گوگل و مزایای اون با شما صحبت میکنیم.
تعرفه طراحی وب سایت خرید و فروش یا مارکت پلیس با امکانات سایت شیپور یک میلیون تومان می باشد.
نمونه سایت در آدرس http://sellfree.ir موجود است.
طراحی سایت خرید و فروش یا مارکت پلیس
یکی از سایت هایی که امروزه در زمینه ی رفع نیاز و بازاریابی کاربران بسیار پر رونق است، سایت های نیازمندی و آگهی است. در این گونه سایت های کاربر با عضویت و ثبت آگهی در سایت، اگهی با تایید مدیر به نمایش عموم در می آید.
طراحی سایت با وردپرس دوست داشتنی است ولی با این حال باید قبول کنیم که دارای نقاط ضعف خود است، نقص هایی که هر صاحب سایت باید آنها را حل کند، بعضی از آنها برای امنیت سایت بسیار مهم هستند، و بعضی دیگر میتواند ظاهر سایت را زیبا کنند ،اما می توانند به همان اندازه ناامید کننده باشند.
حال مشکلات را بازگو می کنیم و راه حل های آنها را ارائه می دهیم:
برای بهینه سازی سایت برای سئوی فعلی و چالشهای دنبالهدارِش باید دائما اطلاعاتتونو در مورد الگوریتمهای مختلف بروز کنید. گوگل معیارهای سخت گیرانه ای طراحی کرده تا مانع استفاده سایتها از روشهای سئوی کلاه سیاه بشه.
اگه شرکت شما چند هویتی است، گوگل حتی با نیت خوب هم نمیتونه سایتتونو خوب ببینه و دید بدی نسبت بهتون پیدا میکنه.
هر کسی دوست داره با یه وبسایت سازگار با سئو کسب و کارشو رشد بده، با این وجود خیلی ها نمیدونن چطوری میتونن سایتشونو از سایت دیگران متمایز کنند.
تعداد کمی از کارآفرینان – به استثنای شرکتهای سئوکار – خودشون منابع لازم برای توسعه و نگهداری سایتشونو دارند. اولین سالهای شروع هر کسب و کاری، زمان مهمیه که موفقیت کارتونو رقم بزنید. بنابراین باید تمام سعیتونو بکار بگیرید و در اولین فرصت ممکن از تمام امکانات استفاده کنید. در همین راستا، راه اندازی سایتی که بتونه بطرز مؤثری کاربرها رو به مشتری تبدیل کنه باید جزء اولین برنامه های بازاریابی شرکتتون قرار بگیره.
اگه دنبال کار میگردید یا میخواهید کارتونو به بقیه معرفی کنید، در هر حال همیشه باید دنبال فرصتهای جدید باشید. همیشه پروفایل لینکدینتونو بروز کنید. این یکی از بهترین راههای نمایش برند شخصی به دیگرانه، از همکارهای گرفته تا کارمندهای احتمالی یا مشتریها. تو این پست درباره بهترین شکل پروفایل لینکدین صحبت خواهیم کرد:
گوگل از اواخر سال ۱۳۹۳ برای رتبه بندی نتایج جستجو از یه سیستم هوش مصنوعی ماشین یادگیری به اسم مغز رتبه بندی کننده داره کمک میگیره. مغز رتبه بندی کننده برای محاسبه اطلاعات مرتبط با رتبه های جستجو از هوش مصنوعی استفاده میکنه و هوش مصنوعی از ماشین یادگیری. ماشین یادگیری به فرایندی میگن که در اون یک کامپیوتر به جای اینکه آموزش ببینه، برنامه ریزی بشه یا به دست بشر کنترل بشه، خودشو آموزش میده. بنابراین تو قضیه مغز رتبه بندی کننده گوگل، هوش مصنوعی و ماشین یادگیری همه یک چیزند.
واضحه که یه طراحی خوب باید در کنار متن عکس هم داشته باشه؛ هم برای حفظ کاربرها روی سایت و هم برای انتقال اطلاعات. اما فقط به شرطی عکس میتونه این اهداف رو برای سایت فراهم کنه که با دقت انتخاب شده باشه. با وجود عکسهای آماده زیادی که روی اینترنت به صورت رایگان و خریدنی وجود داره، شما به عنوان طراح سایت باید با دقت مزایا و معایب هر کدوم رو بررسی کنید و بهترین انتخاب رو انجام بدید.
منظور از هوگه (Hygge) گرم بودن، هماهنگی، دنجی و راحتی خونههاست. این کلمه چند سالی هست که تو طراحی به سر زبونها افتاده و روز بروز هم داره قدرتش بیشتر میشه. اوایل بیشتر برای دکوراسیون خونه ازش استفاده میشد، اما از نظر زیبایی بندهایی داره که تو طراحی وب و گرافیک هم میشه ازش استفاده کرد و با توجه به محبوبیت هوگه، بد نیست بعضی از عناصرش رو تو طراحی هاتون بکار بگیرید تا جذابیتش بیشتر بشه.
لیست مطالب
وقتی تنوعی از آدمای مختلف (یا حتی دو دسته آدم) قراره با عناصر مختلف هویت برندتون کار کنند، باید همشون درک و دید یکسانی از اون عناصر داشته باشند. برای این منظور یه راهنما منتشر میکنیم که همه اینها رو توضیح بده. اینطوری اطمینان پیدا میکنیم که همه مردم همه عناصری که در رسانه ها –چه آنلاین و چه چاپی استفاده میشن- رو یکسان میبینند. نه تنها لوگو، که رنگها، فونت و حتی پوستر قالب هم شامل این قانون میشن.
از دیرباز سازمانهایی مثل ناسا با یک راهنمای سبک خیلی کامل از هویت برندشون محافظت کردهاند. تو راهنمای سبک سال 1974 لوگوی ناسا در اندازه های مختلف نمایش داده شده تا طراح ها کاملا بدونن از چی باید استفاده کنند.
اواسط اسفند، صنعت سئو شاهد بروزرسانی تأیید نشده گوگل بود. این بروزرسانی سایتهایی رو که محتوای بیکیفیتی ارائه میدادند هدف گرفت و در برابر کاربرهای این سایتها تولید درآمد رو قرار داد. مردم اسم این بروزرسانی رو فِرِد گذاشتند، اما گوگل هیچ حرفی در موردش نزد و وجودش از طرف گوگل تأیید نشده.
میگن فرد باعث شده ترافیک بعضی از سایتها 50 تا 90% افت پیدا کنه و رتبه طبیعیشون رو کلی پایین آورده. اکثریت سایتهایی که بخاطر این بروزرسانی تأیید نشده لطمه خوردند، حاوی تبلیغات زیاد بودند، اما خیلی اوقات هم تمییز دادن تبلیغ از محتوا مشکله. به جز این، یه سری از سایتهایی که تحت تأثیر فِرِد قرار گرفتند، حتی تبلیغی هم نداشتند اما از طریق مدلهای وابسته، جذب کاربر دائم و راههای دیگه اقدام به کسب درآمد کردهاند.
لیست مطالب
باید همه محتوای سایتتون بکر و اصیل باشه، خاص باشه و خوب نوشته شده باشه. گرفتن محتوا از سایتهای دیگه اول اینکه غیراخلاقیه و دوم اینکه به رتبه طبیعی سایتتون لطمه میزنه. همه صفحات درون سایتتون باید خاص و مرتبط به عنوان همون صفحه باشند. اگه روی همه صفحات سایتتون از یک محتوای تکراری استفاده کنید، سایتتون هیچ وقت امکان نداره بتونه روی هیچ موتور جستجویی رتبه بگیریه.
گوگل برای ساخت محتوا روی سایت پیشنهاد میده محتوای مفیدی که به درد کاربرهاتون میخوره بنویسید.
برخلاف اینکه شبکه های اجتماعی مستقیما جز معیارهای رتبه گیری روی گوگل به حساب نمیان، اما قطعا به رتبه گرفتن کمک میکنند. به همین دلیل هست که میخواهیم تو این پست به چهار تا از راههای کمک به سئوی سایت اشاره کنیم:
از دست دادن رتبه نه تنها ناامید کننده است، بلکه اگه برای فروش به ترافیک طبیعی تکیه داشته باشید میتونه اثر زیادی بر کسب و کار و سودتون بذاره. متاسفانه خیلی از شرکتهای یک تغییر ناگهانی و شدید رو در رتبهشون تجربه کردهاند و خیلی وقتها هم نمیدونن چطور علتشو پیدا کنند. این پست بهتون کمک میکنه مشکلات رتبه بندی سایتتون رو تشخیص بدید و برای رفعش برنامه ریزی کنید.
بازاریابی محتوا طی چند سال اخیر خوب تونسته خودشو بعنوان یه روش موفقیت آمیز بازاریابی دیجیتال مطرح و برای شرکتها مشتری جذب کنه. در حقیقت بازاریابی محتوا هم اکنون مهمترین بخش از عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. صنایع هم به طور گسترده ای پذیرفتنش تا جایی که این کلمات بارها روزانه توسط شرکتها بکار میره. اما واقعا این عبارت یعنی چی؟
سایتتون قدیمی و احمقانه شده؟ کند شده؟ روی گوشی های همراه هم کار نمیکنه؟ رتبه سئوش داره افت میکنه و ظاهرا درست کار نمیکنه. یا شاید هم فکر میکنید که دیگه سال 96 شده و همه چیز تغییر کرده؟
Domain یا دامنه همان نام وب سایته که از طریق اون می تونیم بهش دسترسی داشته باشیم. به بالای همین صفحه نگاه کنید ٬ در قسمت آدرس سایت بعد از عبارت //:HTTP دقیقا دامنه یا همان Domain وجود داره که اینجا darkoob.co.ir است.
اما در پشت این دامنه چی می گذره؟ همه وب سایت های موجود در دنیای وب با یک سری عدد منحصر به فرد که بهش IP Address می گن شناخته می شن ٬ به خاطر سپردن اعداد برای همه افراد کار دشواریه اما در رابطه با کلمات اینطور نیست ٬ اسمی که برای وب سایت ها انتخاب می شه باید منحصر به فرد باشه . این موضوع درست مثل دفتر تلفن در تلفن همراه شماست ؛ زمانی که مثلا می خواین با شماره مادرتون تماس بگیرین مخاطب (مادر) که شماره تلفن مربوط به اون شخص رو دربر داره انتخاب می کنین و تماس برقرار می شه بدون اینکه شماره تلفن مورد نظر رو شماره گیری کنید ٬ در اینجا هم IP Address و دامنه همینطور با هم در ارتباط هستند.
اولین دامنه اینترنتی با نام Symbolics.com بود که در سال 1985 ثبت شد و در حال حاضر بیشتر از 246 میلیون دامنه در اینترنت وجود دارد.
فضایی که داده ها و کد های وب سایت روی آن قرار می گیره هاست (host) یا در اصطلاح میزبان شبکه نام داره. تمامی مطالب و عکس ها و هر چیزی که در وب سایت می بینید در هاست قرار داره. هاست در وب سایت درست مثل هارد در کامپیوتر است.
اگر وب سایت ما به صورت Dynamic یا پویا طراحی شده باشه می تونیم این هاست رو از طریق Control Panel مدیریت کنیم ٬ کنترل پنل یک برنامه کاربردی ست که به ما این امکان رو می ده که فضای هاستینگ رو مدیریت کنیم و موارد سخت افزاری یا نرم افزاری به سایت اضافه کنیم.
بر اساس نیازهای وب سایت مورد نظر دو نوع هاست داریم ٬ هاست لینوکس و هاست ویندوز.
الگوریتم پنگوئن تو مارچ 2012 توسط گوگل به روزرسانی شد که روی خیلی از مراکز سئو تاثیر گذاشته. و باعث میشه سایتهای با کیفیت برن رتبه های بالاتر و سایتهای بد و آژانسهای بازاریابی جست و جو با وجود هکرها پایین و پایینتر!