مقالات دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و سئو


مدهای جدید در طراحی وب سایت

فضای وب به سرعت رو به رشده. فناوری­ها و روشهای جدید خیلی سریع ظهور میکنند. ابزار طراحی وب دائما در حال بهتر شدن هستند و آزادی عمل بیشتری در طراحی رابط کاربری و تعاملات وب به طراح ها میدن و بخاطر همین الگوها و روشهای طراحی وب طی مدت کوتاهی مد میشن.
تو این مقاله یه فهرست 10 موردی از مدهای جدید طراحی وب امسال (1396) رو خواهید دید. البته این مدها چیزهای جدیدی نیستند و قبلا هم وجود داشتند اما محبوبیتشون زیاد شده و روز به روز هم داره بیشتر میشه. اینطور که داره پیش میره انتظار داریم استفاده ازشون رواج زیادی پیدا کنه و توی همه سایتها ببینیمشون.
البته این میون یه سری روشهای جدید هم وجود دارند که بد نیست تو طراحی سایتتون ازشون استفاده کنید، هرچند اجباری و الزامی نیستند اما شاید بخواهید با بهره بردن از این نوآوری­ها از رقباتون جلو بیفتید.

گوگل چگونه کار می کند؟

• سازماندهی دنیا

پس از آنکه لری پیج و سرگئی برین در سال 1374 همدیگه رو ملاقات کردن تصمیم داشتن اطلاعات جهان رو سازماندهی کنن تا دسترسی به اون در همه جای دنیا ممکن باشه. انصافا که موفق هم بودن.
گوگل در حال حاضر یه سازمان جهانی بزرگ با بیش از 70 دفتر و در بیش از 40 کشور جهان است. این شرکت با استفاده از 0.01٪ از برق جهان یکی از گسترده ترین شبکه های کامپیوتری در جهان است که بیش از یک میلیون سرور رو به هم متصل می کنه. هر ثانیه از هر روز، به طور متوسط 40،000 نفر، کوئری ها رو در موتور جستجوی گوگل تایپ می کنن. در یک ماه بیش از 100 میلیارد جستجو انجام می شه.

گرید در طراحی وب سایت

این مقاله به طور جامع و مفصل شما رو با مفهوم گرید و استفاده از اون در طراحی وب سایت آشنا میکنه. تو این مقاله در مورد اصول ساده زبان گرید و نظریه هاش توضیح خواهیم داد و نمونه هایی از گرید رو در وب سایتهای واقعی نشونتون میدیم.

اصطلاحات در طراحی سایت

در مبحث طراحی سایت Web Design با کلماتی مشخص روبرو هستیم که دونستن اونا برای شمایی که به فکر طراحی مناسب برای وب سایت خودتون هستید خیلی لازمه :

با بکارگیری انیمیشن بهتر طراحی کنید

طراحی وب

اول یه موش یه قایق بادبانی رو میروند. بعد یه شاهزاده با یه سیب مسموم شد. انیمیشن از بچگی بخشی از زندگی روزمره ما بود، از سرگرمی های بچگی­هامون گرفته تا تبلیغاتی که بزرگسالان رو هدف گرفتند.

مقدمه ای بر انیمیشن در طراحی وب

دیگه انیمیشن فقط برای کارتون استفاده نمیشه. از تصاویر متحرک تمام صفحه گرفته تا افکت های شناور کوچیک، هر جایی میشه رد پای انیمیشن رو دید. انیمیشن هم مد شده، هم سرگرم کننده است و هم کاربرپسند.
و اینجاست که استفاده از انیمیشن شروع به ظهور میکنه. اکثر کاربرها اینترنت پرسرعت دارند و ساخت انیمیشن هم چه حرکتهای کوچیک باشه و چه فایلهای گیف یا حرکتهای چند دقیقه­ای، ساده است و همینها باعث شده انیمیشن به ابزاری کاربردی و مفید در طراحی وب تبدیل بشه.

نکاتی برای استفاده از انیمیشن در طراحی رابط کاربری وب سایت

در سالهای اخیر، حرکت و انیمیشن دارن به بزرگترین ابزار طراحی وب تبدیل میشن. به هر طرف که نگاه کنید چندتا حرکت میبینید یا حرکتهای واقعی مثل فیلم یا انیمیشن های کوچک.
میدونید چطور باید ازشون استفاده کنید؟ حرکت چیزی بیشتر از یه کلیپ ویدئویی یا شخصیت کارتونیه. ساخت حرکت واقعی مستلزم یه روش کارگردانی شده است و میتونه از ترکیب اشیاء ثابت و در حال حرکت درست بشه. تو این مقاله روش انجامش رو همراه با مثال بهتون آموزش میدیم.

چرا وب سایت داشته باشیم؟

در دنیای مدرن وب سایت ها تنها ابزار بازاریابی اینترنتی هستند. وب سایت ها امروز برابر هستند با کسب و کارهای سنتی و فیزیکی با بیش از 3 میلیارد کاربر در سراسر جهان. برای مثال وقتی می خواهید درباره یک شرکت اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم در موتور جستجو گر گوگل آن را جستجو کرده و در نهایت به یک وب سایت متصل خواهید شد. همچنین برای محصولات و سایر خدمات از کتاب گرفته تا قطعات خودرو و یا حتی دارو این فرآیند هر روزه توسط میلیون ها کاربر تکرار می شود.

امروزه دیگر وب سایت یک ابزار تجمّلی برای کسب و کار نیست. بلکه امروز وب سایت گاه از یک مرکز خرید قدرتمند تر و شلوغ تر است. دیگر با مشکلات زندگی پر سرعت امروزه پاساژ گردی ها هم جای خود را به وب گردی داده اند. و کسب و کار ها برای بر قرار کردن ارتباط دیگر به سراغ آگهی های روزنامه نمی روند بلکه بسوی موتور های جستجوی اینترنت مانند گوگل هدایت شده اند برای راحتی و سرعت بیشتر و جذابیت! این مقاله مقدمه ایی است بر اهمیت داشتن وب سایت در هر سایز و برای هر نوع کسب و کار.

چرا امنیت وب سایت اهمیت دارد؟

امروزه میلیون ها کاربر در سرتاسر کشور به اینترنت متصل هستند. کاربری های اینترنت از عضویت در یک شبکه اجتماعی گرفته تا وب سایت های بزرگ بانکی نیاز به سطحی از امنیت برای حفاظت در فضای مجازی دارند. امنیت در فضای اینترنت از حفاظت از نام کاربری یا مشخصات فردی ساده گرفته تا رمز عبور حساب بانکی یا حفاظت یک وب سایت هر روزه اهمیتی دو چندان پیدا می کند. با گسترش تعداد کاربر ها اینترنت تعداد افرادی که می خواهند در این فضا سوء استفاده کنند نیز رو به افزایش است. بدین جهت امنیت و حفاظت در اینترنت یکی از تخصص های پر اهمیت دنیای تکنولوژی است. و این امر در هر سطحی می بایست مورد توجه قرار بگیرد. از سطح کاربران عادی گرفته تا متخصصان و طراحان وب سایت می بایست هر کاربر به دانشی متناسب برای حفظ امنیت آگاهی پیدا کند. اهداف حملات آنلاین نیز متفاوت هستند. وب سایت شما ممکن است اطلاعات با ارزشی برای دزدیدن داشته باشد و یا از وب سایت شما برای پخش بد افزار ها استفاده شود. هر وب سایتی خدماتی ارئه می دهد. برای کسی که سعی می کند که به زور وارد وب سایت شما شود همیشه به دنبال راه های جدیدی برای ورود هستند. این حملات به شکل های مختلفی انجام می شوند که می توان آن ها را به دو دسته کلی تقسیم کرد: کنترل ورودی و آسیب پذیری نرم افزار.  در این مقاله به بررسی برخی از خطرات و حملات به وب می پردازیم که با آگاهی از آنها می توان جهت پیشگیری و امن سازی وب سایت اقدام کرد.

مراحل تهیه یک استراتژی بازاریابی موفق

طبق تحقیقاتی که انجام شده 46% از برندها استراتژی بازاریابی دیجیتال برای خودشون مشخص نکرده اند، و 16% از اونهایی که دارند هم هنوز اون استراتژی ها رو در عمل وارد نکرده اند. اما کسی به این فکر نمیکنه که بدون برنامه چطور میشه توقع رشد و پیشرفت داشت و چطور میشه از اشتباهات گذشته درس گرفت و به نتایج بهتر رسید؟

گوگل آنالیتیکس چیست؟

وقتی که وب سایت دارید ممکنه یکی از دغدغه هاتون پس از طراحی وب سایت، جذب کاربر و جلب رضایت اون باشه. باید بتونید آمار کاربراتون و همینطور آمار سایتتون رو داشته باشید تا بتونید سایتتون رو بهینه سازی بکنید و توسعه بدید. پس به یه آمارگیر خوب و دقیق نیاز دارید.

معرفی اپلیکیشن های هوش مصنوعی در بازاریابی

فناوری هوش مصنوعی موضوع جدیدی نیست، اما هوش مصنوعی اصطلاح گسترده ایه که طیف وسیعی از فناوری های مختلف رو شامل میشه. هوش مصنوعی یعنی هر نوع فناوری که تقلید از هوش انسان رو دنبال میکنه، که این خودش میتونه شامل توانایی های زیادی مثل تشخیص صدا و تصویر، روشهای یادگیری ماشینی و جستجوی معنایی بشه. بازاریابها هم علاقه خاصی به فناوریهای جدید و مدرن دارند و از هوش مصنوعی برای تشخیص تصویر، گفتار و جلوگیری از رسوخ اطلاعات استفاده کرده اند. همه هم در حد عالی و کمال. اما چطوری؟

مقایسه وردپرس و جوملا

وردپرس و جوملا به عنوان نوعی از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS در توسعه وب سایت ها بطور فراگیر مورد استفاده قرار می گیرند. هر دو طرفداران خود را دارند. البته این بدیهی است که تعداد وب سایت های ساخته شده با وردپرس نسبت به جوملا بسیار بیشتر است و جوملا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. در این مقاله ابتدا به بررسی کلی سیستم های مدیریت محتوا پرداخته، سپس مقداری درباره هر یک از این دو سیستم توضیحاتی می دهم و در پایان هم یک مقایسه کلی از دو سیستم خواهیم داشت.

بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای طراحی سایت های فروشگاهی

سیستم های مدیریت محتوای فراوانی برای طراحی سایت فروشگاهی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید به راحتی وب سایت خود را راه اندازی نمایید. البته در کشور عزیزمان ایران محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی فروشگاه آنلاین وردپرس می باشد. قیمت طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس بسیار ارزان تر به نسبت سایر روش هاست و یکی از دلایل محبوبیت وردپرس همین است. تنها با خرید یک قالب فروشگاهی وردپرس می توانید به راحتی وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی نمایید.

شرکت دارکوب در حدود 20 سال سابقه در زمینه طراحی وب سایت های فروشگاهی دارد و تا کنون موفق به طراحی حدود 4000 وب سایت شده است. این مجموعه تا کنون حدود 400 قالب وب سایت راه اندازی نموده است که با استفاده از آنها به راحتی و با قیمت ارزان می توانید وب سایت خود را راه اندازی نمایید.

تجارت الکترونیک یا eCommerce از دهه 90 میلادی آغاز شد. اما سال های اخیر تجارت الکترونیک بیشتر مورد توجه ی صاحبان کسب و کار و مشتریان قرار گرفته است چه در سطح محلی و چه در سطح جهانی. یکی از دلایل توسعه کسب و کار های آنلاین توجه به زیر ساخت ها و توسعه اینترنت و بانکداری الکترونیک می باشد. در شرکت بزرگی مانند Dell فروش آنلاین سهم بزرگی در درآمد سالانه آن دارد. فروش آنلاین با شعار وقت طلاست اهمیت پیدا کرد. خرید آسان و تحویل سریع باعث شد بسیاری از مشتریان به وب سایت ها برای خرید های خود روی آورند. از سوی دیگر با توسعه فروشگاه های آنلاین این فرصت به وجود آمد که محصولات با واسطه گری کمتری و در نتیجه با قیمت مناسب تری در اختیار مصرف کنند نهایی قرار گیرد.

سئو و طراحی سایت

طراحی وب سایت و سئو معمولا بطور واحدهایی جداگانه توسط متخصصان سئو که توجه آن ها فقط بر روی کلمات کلیدی، metatags، نوشتن محتوا و ساختن لینک های پشتی یا Quality Backlinks در نظر گرفته می شود. در حالی که تمامی این اجزاء برای سئو کاملا لازم و ضروری هستند داشتن یک طراحی وب که کیفیت سئو را بهبود بدهد یا در بهترین حالت طراحی و سئو یکدیگر را کامل کند اهمیت دارد.

تاثیر هاست بر سئو

همه می خواهند که وب سایت شان قابلیت سئو SEO داشته باشد. با (Search Engine Optimization (SEO رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود می یابد. در نتیجه کاربران بیشتری وب سایت شما را بازدید خواهند کرد. سئو مانند یک طرح دستی و بیرون کشیدن یک خرگوش از کلاه نیست. بلکه بسیار مهم است که بدانیم موتورهای جستجو چطور کار می کنند. پس بهتره قبل از هر چیز به این نکات توجه داشته باشیم چرا و چگونه وب کار می کند.

تاثیر استفاده از SSL بر روی سئو

در این مقاله ابتدا به معرفی SSL پرداخته و سپس به تاثیر آن بر سئو وب سایت می پردازیم.

نحوه ارائه درخواست طراحی وب سایت Website RFP

زمان اون رسیده یک وب سایت داشته باشید یا وب سایت تون رو دوباره طراحی کنید. پس شما نیاز دارید یک درخواست یا پروپوزال برای طراحی وب بنویسید (Request For Proposal, Or Web RFP). با یک جستجوی سرسری تعداد زیادی نمونه پروپوزال برای وب پیدا می کنید اما ممکنه این نمونه ها صحیح نباشند و یا به اهداف و نیاز های شما برای طراحی وب سایت پاسخ ندهد. شما به یک Website RFP نیاز دارید که به طور روشن نیاز های شما را بیان کند، تا پاسخ مناسبی از سوی یک طراح در محصول نهایی حاصل شود. اما چطور؟

نمونه های کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

هوش مصنوعی، به ویژه ماشین یادگیری، بعنوان یک بخش ترکیبی در خیلی از صنایع رو به رشد است. یکی از این صنایع، صنعت بازاریابی است.
در این مقاله 15 مطالعه موردی و موارد کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی را مطالعه خواهید کرد.

بهترین سیستم های مدیریت محتوا

اگر می خواهید حداکثر تعداد بازدید کننده را به وب سایت خود جذب کنید، آنها را زمان بیشتری در وب سایت خود نگهدارید، شما نیاز به محتوای جذاب دارید. متن ها، تصاویر، ویدئو نه تنها ارزش برای خوانندگان سایت و کاربران تولید می کنند بلکه این فعالیت ها در موتورها جستجو ثبت می شوند. اما داشتن محتوای خوب به این معنی است که شما می بایست مدام بصورت مشارکتی آن را بازبینی، انتشار و به روزسانی کنید. نگهداری یک وب سایت بزرگ کار دشواری است برای رسیدن به این هدف نیاز به یک سیستم مدیریت محتوا (Content Management System (CMS است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته