مقالات دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و سئو


سئوی محلی چیست؟

کلمه SEO از حروف اول عبارت  Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو تشکیل شده است، بنابراین میتونیم بگیم سئوی محلی هم یعنی بهینه سازی موتور جستجوی محلی. اما این عبارت هم برای کسایی که قبلا این عبارت رو نشنیده باشند کمی مبهمه است. تو این مقاله براتون سئوی محلی رو بطور کامل باز میکنیم. سئو میتونه معنی های پیچیده ای داشته باشه اما اگه شما مالک یه کسب و کار کوچیک باشید و یا برای طراحی وب سایت اقدام کرده باشید، سئو براتون یه معنی ساده داره و یعنی کاری کنید تا مشتریها و کسایی که آنلاین میخوان شرکت شما یا محصولات و خدماتی رو که شما ارائه میدید در نزدیکی محل خودشون سرچ کنند، بتونن تو نتایج سرچ شرکت شما رو پیدا کنند.

چرا سئوی محلی مهم است؟

سئوی محلی داره کم کم به یکی از اجزای ضروری تمام شرکتهایی تبدیل میشه که هدفشون کسب موفقیت طولانی مدت در همه موتورهای جستجوست.

بازاریابی سئوی محلی

به فرایند بهینه سازی مشخصات وب سایت برای جذب ترافیک از سرچ ها بر اساس موقعیت مکانی فرد سرچ کننده، بازاریابی سئوی محلی یا بهینه سازی سرچ محلی میگن.

چطور محتوای وب سایت را بررسی کنیم؟

اگه ندونید الآن کجا ایستادید، نمیتونید مسیرتونو پیش بینی کنید و ببینید به کجا قراره برسید. بررسی محتوا کمکتون میکنه تا موقعیت فعلی و آینده تونو مشخص کنید.
بررسی محتوا سنگ بنا و اساس استراتژی محتوا رو تشکیل میده و استراتژی محتوا هم خودش اساس بازاریابی محتواست. در بررسی محتوا هدفمون اینه که یه تحلیل کیفی از کل محتوای وب سایت (یا در پاره ای مواقع از یک شبکه سایت و یا از شبکه های اجتماعی و در کل هر محتوایی که متعلق به سازمان و شرکت باشد) به عمل بیاید.

چرا حین ساخت وب سایت به یونیت تستینگ نیاز داریم

یونیت تستینگ باید به عنوان یکی از بخش های ضروری توسعه و طراحی وب سایت محسوب بشه.
یونیت تستینگ داره روز به روز بیشتر در چشم انداز توسعه نرم افزارهای جدید – و به خصوص در محیط های سریع – بکار میره.
یونیت تست یه عملکرد کوتاه برای تست کردن رفتار یونیت (واحد)های کوچیک کد محصولات که پذیرش یا عدم پذیرش نتایج رو تولید میکنند بکار میره. این تست یه ابزار قوی و البته از نظر ما ضروریه. یونیت تستینگ به توسعه دهنده ها کمک میکنه باگ ها رو پیدا کنند و به این ترتیب کیفیت کدها رو تضمین میکنه و خوبیش اینه که همه اینها رو در مرحله توسعه میتونه انجام بده. (البته حتما قبول دارید که گه مشکل قبل ااز اینکه کد به بخش تضمین کیفیت برسه پیدا و رفع بشه دیگه باگ محسوب نمیشه.)

روشهای سرمایه گذاری بر روی گوگل تگ منیجر

اگه از مزایای گوگل تگ منیجر بی خبرید توصیه میکنم این مقاله رو از دست ندید. دارکوب تو این مقاله شما رو با 5 روش استفاده از گوگل تگ منیجر یا GTM آشنا میکنه تا بتونید نتیجه های بهتری از بازاریابیتون بدست بیارید.

مقدمه ای بر تست کارایی وب سایت

وقتی میخواهید یه وب سایت جدید بسازید باید چیزهای زیادی رو در نظر بگیرید. سایتتون باید انقدر جذابیت داشته باشه که مردم از دیدنش لذت ببرند و دوست داشته باشند وقتشونو اونجا صرف کنند. به علاوه باید همه اطلاعاتی که میخواهید خوانندگانتون بدونن رو توش بذارید و اونها رو به هدفی که بخاطرش به وب سایتتون اومدند برسونید. یکی از مهمترین کارهایی که موقع ساخت وب سایت باید انجام بدید تست کارایی سایته. کار با وب سایتها دیگه برای کاربرهای اینترنت خیلی راحت شده و به سرعت میتونن با سایت ارتباط برقرار کنند، بنابراین اگه سایتی کارایی لازم رو نداشته باشه و قابل استفاده نباشه، کاربر خیلی سریع متوجه میشه و سایت رو ترک میکنه.

کدام ورژن URL را باید به کنسول سرچ گوگل اضافه کنیم؟ (سئو 101)

میدونستید کنسول سرچ گوگل یه سری اطلاعات فنی راجع به عملکرد وب سایتتون به صورت رایگان ارائه میده؟ به نظرتون با استفاده از اطلاعات این کنسول چقدر میتونید تو هزینه ها پیش بیفتید و درآمدتونو افزایش بدید؟ تو این مقاله درباره نحوه افزودن سایت به کنسول سرچ گوگل و مزایای اون با شما صحبت میکنیم.

طراحی سایت با امکانات شیپور

تعرفه طراحی وب سایت خرید و فروش یا مارکت پلیس با امکانات سایت شیپور یک میلیون تومان می باشد.

نمونه سایت در آدرس http://sellfree.ir موجود است.

طراحی سایت خرید و فروش یا مارکت پلیس

یکی از سایت هایی که امروزه در زمینه ی رفع نیاز و بازاریابی کاربران بسیار پر رونق است، سایت های نیازمندی و آگهی است. در این گونه سایت های کاربر با عضویت و ثبت آگهی در سایت، اگهی با تایید مدیر به نمایش عموم در می آید. 

مشکلات طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس دوست داشتنی است ولی با این حال باید قبول کنیم که دارای نقاط ضعف خود است، نقص هایی که هر صاحب سایت باید آنها را حل کند، بعضی از آنها برای امنیت سایت بسیار مهم هستند، و بعضی دیگر میتواند ظاهر سایت را زیبا کنند ،اما می توانند به همان اندازه ناامید کننده باشند.

حال مشکلات را بازگو می کنیم و راه حل های آنها را ارائه می دهیم:

آیا سایتتونو برای هویتهای مختلف بهینه سازی کرده‌اید؟

برای بهینه سازی سایت برای سئوی فعلی و چالشهای دنباله‌دارِش باید دائما اطلاعاتتونو در مورد الگوریتمهای مختلف بروز کنید. گوگل معیارهای سخت گیرانه ای طراحی کرده تا مانع استفاده سایتها از روشهای سئوی کلاه سیاه بشه.
اگه شرکت شما چند هویتی است، گوگل حتی با نیت خوب هم نمیتونه سایتتونو خوب ببینه و دید بدی نسبت بهتون پیدا میکنه.

اجزای یک وب‌سایت سازگار با سئو چیست؟

هر کسی دوست داره با یه وب‌سایت سازگار با سئو کسب و کارشو رشد بده، با این وجود خیلی ها نمیدونن چطوری میتونن سایتشونو از سایت دیگران متمایز کنند.

یک شرکت سئوکار چطور میتواند به کسب و کار من کمک کند؟

تعداد کمی از کارآفرینان – به استثنای شرکتهای سئوکار – خودشون منابع لازم برای توسعه و نگهداری سایتشونو دارند. اولین سالهای شروع هر کسب و کاری، زمان مهمیه که موفقیت کارتونو رقم بزنید. بنابراین باید تمام سعیتونو بکار بگیرید و در اولین فرصت ممکن از تمام امکانات استفاده کنید. در همین راستا، راه اندازی سایتی که بتونه بطرز مؤثری کاربرها رو به مشتری تبدیل کنه باید جزء اولین برنامه های بازاریابی شرکتتون قرار بگیره.

برند سازی شخصی روی لینکدین

اگه دنبال کار میگردید یا میخواهید کارتونو به بقیه معرفی کنید، در هر حال همیشه باید دنبال فرصتهای جدید باشید. همیشه پروفایل لینکدین­تونو بروز کنید. این یکی از بهترین راههای نمایش برند شخصی به دیگرانه، از همکارهای گرفته تا کارمندهای احتمالی یا مشتریها. تو این پست درباره بهترین شکل پروفایل لینکدین صحبت خواهیم کرد:

معیارهای رتبه بندی گوگل – مغز رتبه بندی کننده چیست؟

گوگل از اواخر سال ۱۳۹۳ برای رتبه بندی نتایج جستجو از یه سیستم هوش مصنوعی ماشین یادگیری به اسم مغز رتبه بندی کننده داره کمک میگیره. مغز رتبه بندی کننده برای محاسبه اطلاعات مرتبط با رتبه های جستجو از هوش مصنوعی استفاده میکنه و هوش مصنوعی از ماشین یادگیری. ماشین یادگیری به فرایندی میگن که در اون یک کامپیوتر به جای اینکه آموزش ببینه، برنامه ریزی بشه یا به دست بشر کنترل بشه، خودشو آموزش میده. بنابراین تو قضیه مغز رتبه بندی کننده گوگل، هوش مصنوعی و ماشین یادگیری همه یک چیزند.

برای طراحی وب‌سایت عکاسی کنیم یا عکس بخریم؟

واضحه که یه طراحی خوب باید در کنار متن عکس هم داشته باشه؛ هم برای حفظ کاربرها روی سایت و هم برای انتقال اطلاعات. اما فقط به شرطی عکس میتونه این اهداف رو برای سایت فراهم کنه که با دقت انتخاب شده باشه. با وجود عکسهای آماده زیادی که روی اینترنت به صورت رایگان و خریدنی وجود داره، شما به عنوان طراح سایت باید با دقت مزایا و معایب هر کدوم رو بررسی کنید و بهترین انتخاب رو انجام بدید.

هوگه در گرافیک و طراحی وب سایت

منظور از هوگه (Hygge) گرم بودن، هماهنگی، دنجی و راحتی خونه‌هاست. این کلمه چند سالی هست که تو طراحی به سر زبونها افتاده و روز بروز هم داره قدرتش بیشتر میشه. اوایل بیشتر برای دکوراسیون خونه ازش استفاده میشد، اما از نظر زیبایی بندهایی داره که تو طراحی وب و گرافیک هم میشه ازش استفاده کرد و با توجه به محبوبیت هوگه، بد نیست بعضی از عناصرش رو تو طراحی هاتون بکار بگیرید تا جذابیتش بیشتر بشه.

ساخت راهنمای سبک طراحی سایت

چرا باید راهنمای سبک طراحی درست کنیم؟

وقتی تنوعی از آدمای مختلف (یا حتی دو دسته آدم) قراره با عناصر مختلف هویت برندتون کار کنند، باید همشون درک و دید یکسانی از اون عناصر داشته باشند. برای این منظور یه راهنما منتشر میکنیم که همه اینها رو توضیح بده. اینطوری اطمینان پیدا میکنیم که همه مردم  همه عناصری که در رسانه ها –چه آنلاین و چه چاپی استفاده میشن- رو یکسان میبینند. نه تنها لوگو، که رنگها، فونت و حتی پوستر قالب هم شامل این قانون میشن.
از دیرباز سازمانهایی مثل ناسا با یک راهنمای سبک خیلی کامل از هویت برندشون محافظت کرده‌اند. تو راهنمای سبک سال 1974 لوگوی ناسا در اندازه های مختلف نمایش داده شده تا طراح ها کاملا بدونن از چی باید استفاده کنند.

بروزرسانیِ تأیید نشده گوگل، “فِرِد”، جهان سئو را به لرزه درمی آورد

اواسط اسفند، صنعت سئو شاهد بروزرسانی تأیید نشده گوگل بود. این بروزرسانی سایتهایی رو که محتوای بی­کیفیتی ارائه میدادند هدف گرفت و در برابر کاربرهای این سایتها تولید درآمد رو قرار داد. مردم اسم این بروزرسانی رو فِرِد گذاشتند، اما گوگل هیچ حرفی در موردش نزد و وجودش از طرف گوگل تأیید نشده.
میگن فرد باعث شده ترافیک بعضی از سایتها 50 تا 90% افت پیدا کنه و رتبه طبیعی­شون رو کلی پایین آورده. اکثریت سایتهایی که بخاطر این بروزرسانی تأیید نشده لطمه خوردند، حاوی تبلیغات زیاد بودند، اما خیلی اوقات هم تمییز دادن تبلیغ از محتوا مشکله. به جز این، یه سری از سایتهایی که تحت تأثیر فِرِد قرار گرفتند، حتی تبلیغی هم نداشتند اما از طریق مدل­های وابسته، جذب کاربر دائم و راههای دیگه اقدام به کسب درآمد کرده­اند.

با این روشها کمپین سئو تونو راه بیندازید

محتوای بکر تولید کنید

باید همه محتوای سایتتون بکر و اصیل باشه، خاص باشه و خوب نوشته شده باشه. گرفتن محتوا از سایتهای دیگه اول اینکه غیراخلاقیه و دوم اینکه به رتبه طبیعی سایتتون لطمه میزنه. همه صفحات درون سایتتون باید خاص و مرتبط به عنوان همون صفحه باشند. اگه روی همه صفحات سایتتون از یک محتوای تکراری استفاده کنید، سایتتون هیچ وقت امکان نداره بتونه روی هیچ موتور جستجویی رتبه بگیریه.
گوگل برای ساخت محتوا روی سایت پیشنهاد میده محتوای مفیدی که به درد کاربرهاتون میخوره بنویسید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته