نکاتی که در ساخت قالب وردپرس لازم است در نظر گرفته شود

نوشته شده توسط دارکوب

وردپرس پلتفرمی است که با استفاده از آن می توانید شروع به ساخت هر نوع وب سایتی کنید. تعداد بسیار زیاد پلاگین و ابزار موجود در وردپرس کار طراحی را برای طراحان سایت، بسیار ساده تر از گذشته کرده است.
وردپرس هر روز در حال پیشرفت است. وردپرس حتی مبتدیان را قادر به طراحی سایت کرده است.
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز و رایگان است که نصب آن در کمتر از چند دقیقه امکان پذیر می باشد. کار با کنسول مدیریت وردپرس بسیار ساده است و نیاز به دانش برنامه نویسی و فنی خاصی ندارد.
اما برای اینکه سایتی که با وردپرس راه اندازی می کنید، کارآمد باشد و بتواند یک تجربه ی کاربری خوب را ارائه دهید، لازم است تا به نکاتی در مورد وردپرس و قالب های آن توجه داشته باشید.
با انتخاب یک قالب مناسب می توانید طرحی زیبا خلق کنید. ایجاد اولین قالب یک چالش بزرگ است. شما ممکن است بدانید که یک وب سایت کاربردی را چگونه زیبا سازی کنید، اما ایجاد اولین قالب وردپرس به معنای کسب مهارت های جدید برای عملکرد آن به همان شکلی است که شما می خواهید.
انتخاب بهترین مضامین متناسب با اهداف کاربر می تواند کمی دلهره آور باشد. به همین دلیل لازم است پیش از انتخاب یا خرید یک قالب و یا صرف زمان برای سفارشی سازی قالب مورد نظر کمی در مورد قالب ها مطالعه داشته باشید.

لیستی از ویژگی هایی که برای طراحی یک سایت نیاز دارید، تهیه کنید

قبل از انتخاب یک قالب بسیار مهم است که مشخص کنید که چه ویژگی هایی لازم و چه ویژگی هایی غیر ضروری هستند.
قبل از طراحی سایت لازم است که طرح وب سایت را در ذهن خود داشته باشید. اینگونه راحتتر می توانید برای انتخاب قالب و مضامین تصمیم گیری کنید.

از انتخاب قالب های سنگین دوری کنید

شما قالبی که پر از ویژگی ها و مضامین گوناگون است را شاید خیلی نیاز نداشته باشید. بنابراین از انتخاب چنین قالب هایی دوری کنید. قالب های سنگین می تواند در طولانی مدت به وب سایت شما آسیب برساند.
یک قالب مملوء از ویژگی های متعدد اگرچه خوب است، اما می تواند عملکرد وب سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد.
از نصب ویژگی های اضافی باید خودداری کنید. زیرا می توانند عملکرد سایت را کاهش دهند. همچنین توسعه دهندگان از کد های مضامین استفاده می کنند، بنابراین استفاده ی بیش از اندازه از مضامین می تواند نقاط ضعف امنیتی به همراه داشته باشد. زیرا مضامین لزوماً بر حفظ امنیت سایت متمرکز نیستند، بلکه عملکرد خاصی را انجام می دهند.
برای هر چه بهتر حاصل شدن یک طراحی سایت عالی و کارآمد می توانید از خدمات مشاوره ی شرکت طراحی سایت دارکوب بهره مند شوید.

از قالب های ریسپانسیو در ساخت سایت خود استفاده کنید

استفاده از قالب های ریسپانسیو به معنای آسانی استفاده از آن از هر دستگاهی می باشد و نه فقط از لپ تاب ها و یا کامپیوتر های رومیزی. وقتی از قالب های ریسپانسیو برای ایجاد یک سایت استفاده کنید، کاربران تلفن های همراه به راحتی می توانند وب سایت شما را پیمایش کنند.
به دنبال ویژگی هایی باشید که انعطاف پذیر هستند و می توانند براحتی در هر دستگاهی ترجمه شوند.

در وب سایت وردپرس خود از تصاویر با کیفیت استفاده کنید

اگر می خواهید که وب سایت شما به بهترین شکل خود ظاهر شود و سطح بالایی از عملکرد را داشته باشد، از تصاویر با کیفیت استفاده کنید تا توجه کاربران را جلب کند.
وردپرس ابزار هایی دارد که می توانید با استفاده از آنها اقدام به جمع آوری تصاویر رایگان و ایجاد دکمه و فونت برای تصاویر جمع آوری شده کنید.

رنگ بندی قالب

بیشتر کاربران بر اساس ویژگی های ظاهری یک وب سایت جذب می شوند. انتخاب ایده آل رنگ ها می تواند تأثیر خوبی بر احساسات کاربران داشته باشد.
از سوی دیگر اگر وب سایت شما لوگو دارد، برای ایجاد یکپارچگی از ترکیب رنگ لوگو در وب سایت استفاده کنید.

سئو

بهینه سازی وب سایت برای مشاهده ی موتور های جستجوگر و افزایش ترافیک کاربران چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت.
با استفاده از ابزاری مناسب برای بهینه سازی وب سایت وردپرس خود، می توانید ترافیک ارگانیک وب سایتتان را افزایش دهد.
وقتی ابزار مناسب سئو را بارگذاری کنید می توانید از URL وب سایت گرفته تا تگ های متا را بهینه سازی کنید.
ابزار سئوی وردپرس Yoast می باشد.

ردیابی تجزیه و تحلیل

داشتن توانایی ردیابی و اندازه گیری عملکرد وب سایت ضروری است. داشتن بینش در مورد عملکرد سایت، مانند مشخصات جغرافیایی و جمعیتی وب سایت، می تواند به شما کمک کند تا کمپین های بازاریابی قدرتمندی راه اندازی کنید و در چشمان کاربران خود معتبرتر شوید.

اطمینان حاصل کنید که Google Analytics را در وب سایت خود به درستی نصب و تنظیم کرده اید

این ابزار می تواند به شما کمک کند تا به طور مثال، سرعت بارگذاری صفحه و یا نرخ ترک صفحه و … را ردیابی کنید. داشتن این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا برای تصمیم گیری های آتی تغییرات لازم را در وب سایت خود ایجاد کنید.
همچنین نصب کنسول جستجوی گوگل یکی دیگر از مواردی است که نباید از آن غافل شوید. این ابزار به شما کمک می کند تا بتوانید خطاهای احتمالی وب سایت خود ( مانند خطای 404 ) را شناسایی کنید.

استفاده از افزونه های شبکه های اجتماعی

روزانه تعداد کاربران زیادی به مرور و صرف زمان در شبکه های اجتماعی می پردازند. این در مورد کاربران شما نیز صدق می کند. با نصب افزونه های شبکه های اجتماعی، تبلیغات رایگان برای وب سایت خود داشته باشید و تعداد کاربران بیشتری را به سمت وب سایت خود بکشانید.
وردپرس نحوه ی طراحی سایت را به شما نمی گوید، فقط یک جعبه ابزار دیجیتالی بزرگ در اختیار شما قرار می دهد. هنر طراحی سایت با شماست. پس باید با قالب ها، پلاگین ها، افزونه ها، مضامین و ابزار های وردپرس به اندازه ی کافی آشنایی داشته باشید تا قادر به ایجاد یک وب سایت زیبا و با عملکردی عالی باشید تا بتوانید در نهایت اعتبار کسب کنید و کاربران زیادی را جذب کنید.

سیاست پشتیبانی توسعه دهنده را مورد بررسی قرار دهید

مهم نیست که کدام قالب را انتخاب می کنید، ممکن است زمانی برسد که نیاز به پشتیبانی داشته باشید.
وقتی این اتفاق بیافتد شما ممکن است نیاز داشته باشید تا با جایی برای مطرح کردن مشکل خود تماس بگیرید.
بیشتر قالب های اصلی 6 تا 12 ماه پشتیبانی را در مرتبه ی اول خرید ارائه می دهند و این زمان قابل افزایش نیز هست. با این حال شما باید سیاست پشتیبانی قالبی که می خواهید بخرید را مورد بررسی قرار دهید تا موضوع برایتان کاملاً شفاف شود.

نتیجه

طراحی سایت با وردپرس کار طراحی را نسبت به گذشته که لازم بود برنامه نویسی بدانید، خیلی راحت تر کرده است. اما برای اینکه سایتی با عملکرد خوب داشته باشید باید نحوه ی کارکرد پلاگین ها را بدانید.
قالب ها برای طراحی هستند و پلاگین ها عملکرد وب سایت را خلق می کنند. اگرچه نکات گفته شده در مقاله می تواند بسیار سودمند باشد، مشاوره با متخصصین طراحی سایت می تواند کار طراحی را برای شما جذاب تر و آسان تر کنید.
شرکت دارکوب با کادری مجرب و حرفه ای ارائه دهنده ی سطح بالاترین خدمات سئو و طراحی سایت می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته