تأثیر شبکه های اجتماعی بر روی سئو سایت

نوشته شده توسط دارکوب

در سال های اخیر استفاده از رسانه های اجتماعی میان اغلب مردم گسترش زیادی پیدا کرده است. رسانه های اجتماعی به بستری برای ارائه ی انواع خدمات و سرویس ها تبدیل شده است. همین موضوع باعث شده است تا خیلی از افراد و صاحبین وب سایت ها به فکر ایجاد کار و کسب درآمد از طریق رسانه های اجتماعی بیفتند.
استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد شاید گزینه ی جدیدی باشد، اما استفاده از وب سایت ها خیلی وقت است که جای خود را میان کاربران اینترنت باز کرده است.
دنیای رقابتی تجارت و گسترش استفاده از فضای مجازی و اینترنت خیلی از صاحبین وب سایت ها و کسب و کار های مختلف را به این فکر واداشته است که آیا آنها می توانند از طریق پلتفرم های شبکه های اجتماعی، رتبه ی وب سایت خود را در موتور های جستجو ارتقاء دهند؟ آیا شبکه های اجتماعی می تواند تأثیری بر سئوی وب سایت آنها داشته باشد؟
اینها مباحثی هستند که می خواهیم در این مقاله پوشش دهیم. اما بهتر است قبل از هر چیز بدانیم سئو چیست و چه تأثیری در وب سایت ها دارد.

سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی موتور های جستجو می باشد. وقتی کاربری کلمه و یا عبارتی مربوط به محتوای وب سایت شما را مورد جستجو قرار می دهد، می توانید اقدامات خاصی در جهت بهبود استراتژی های سئوی وب سایت خود و قابلیت مشاهده ی آن در SERP یا همان صفحه ی نتایج موتور های جستجو، انجام دهید.
استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند سهم قابل توجهی در ارتقاء رتبه ی وب سایت شما داشته باشد.
سئو یعنی بهینه سازی محتوا. این بهینه سازی چه در وب سایت شما اتفاق بیفتد و چه در بستر شبکه های اجتماعی می تواند باعث بهبود رتبه ی وب سایت شما شود.
با واگذاری سئوی وب سایت خود به شرکت معتبر دارکوب رتبه ی وب سایت خود را در موتور های جستجو ارتقاء دهید.

اثرات سئو

سئو بخشی عالی و جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی است. با فعالیت های زیاد و گوناگونی می توانید تجارت خود را در اینترنت گسترش دهید.
مانند سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی، بازاریابی های ایمیلی، بازاریابی یوتیوب، تبلیغات فیسبوک و …
نکته ی زیبایی که در مورد سئو وجود دارد و آن را از سایر کانال های بازاریابی دیجیتال متمایز می کند این است که وقتی کاربری به موتور جستجویی مراجعه می کند به معنای این است که به دنبال کسب اطلاعات درباره موضوعی می باشد. این دقیقاً همان اثر سئو می باشد.
سئو یعنی قرار دادن خود در پیش چشمان کاربران و ارائه ی راه حل به آنها.

اقداماتی که می توانید برای ارتقاء رتبه ی وب سایت خود از طریق شبکه های اجتماعی انجام دهید:

محتوای با کیفیت تولید کنید

اگر بتوانید محتوای با کیفیت برای وب سایت و یا شبکه های اجتماعی خود تولید کنید و انتشار دهید، احتمال اینکه کاربران بیشتری را به حرفه ی خود جذب کنید، افزایش می یابد.
ایجاد محتوای با کیفیت و به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی علاوه بر خلق ارزشی برای کاربران، این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند نظرات خود را آزادانه بیان کنند.
همچنین از طریق رسانه های اجتماعی احتمال اینکه کاربران بیشتری به وب سایت شما تمایل پیدا کنند، بیشتر می شود.
شاید این ترافیک به طور مستقیم نتواند سئوی وب سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد، اما حتماً باعث افزایش قدرت دامنه ی شما می شود. زیرا لینک های وب سایت شما افزایش خواهند یافت که می تواند باعث بهبود سئوی وب سایت شما شود.
با ایجاد محتوای با کیفیت و جذاب می توانید توجه کاربران را به حرفه ی خود جلب کنید.

دسترسی به محتوای خود را گسترش دهید

خلاصه ی محتوای با ارزشی که تولید کرده اید را به غیر از وبلاگ خود در کانال های دیگر رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا بیشتر در دسترس کاربران باشد.

قسمت های اطلاعات شبکه های اجتماعی را خالی نگذارید

در قسمت اطلاعات پروفایل پلتفرم های اجتماعی از کلمات کلیدی وب سایت خود استفاده کنید به گونه ای که تجارت شما را توصیف کند. همچنین از کلماتی استفاده کنید که کاربران مورد جستجو قرار می دهند. همیشه پیوند های کانال های اجتماعی را به وب سایت خود اضافه کنید. هنگام پر کردن پروفایل های اجتماعی حتماً آدرس و شماره تلفن را پر کنید و اطمینان حاصل کنید که شغل شما در دسته ی درستی قرار گرفته است.

از ویدئو در محتوای خود استفاده کنید

گوگل و سایر موتور های جستجو، ارزش ویدئو را در الگوریتم های خود نهادینه کرده اند. یوتیوب با اینکه یک پلتفرم رسانه ی اجتماعی می باشد، اما یک موتور جستجوی بزرگ با بیلیارد ها بیننده نیز می باشد.
سعی کنید به طور منظم مثلاً به صورت هفتگی و یا ماهانه ویدئو های بهینه شده ای را در بستر یوتیوب انتشار دهید. با انتشار محتوای ویدئویی نه تنها موتور های جستجوگر برای نتایج جستجوی ارگانیک به آنها می خزند بلکه قرار گرفتن ویدئو های شما در یوتیوب می تواند باعث افزایش ترافیک وب سایت شما و بهبود رتبه بندی آن شود.
بعلاوه، می توانید در ویدئو ها و یا توضیحات متا پیوند هایی به سایت خود اضافه کنید تا ترافیک ویدئو ها باعث افزایش کلیک وب سایت شما شود.
امروزه دیگر مردم برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود فقط به گوگل یا بینگ مراجعه نمی کنند. آنها خیلی از بستر های اجتماعی را نیز مورد جستجو قرار می دهند. حتی در این زمینه برخی از متخصصین سئو معتقدند که بهینه سازی موتور های جستجو شامل بهینه سازی جستجوهایی که در شبکه های اجتماعی انجام می شود، نیز هست.
خیلی از کاربران برای اینکه حضور آنلاین شما را بسنجند، یک جستجوی سریع در یوتیوب یا اینستاگرام یا فیسبوک در مورد شما انجام می دهند.
بنابراین باید سئوی وب سایت خود را نه تنها برای موتور های جستجو مانند گوگل و بینگ بلکه برای موتور های جستجوی شبکه های اجتماعی نیز بهبود ببخشید.

برای ایجاد لینک، محتوای قابل اشتراک تولید کنید

لینک ها یک عامل کلیدی در سئو هستند. رابطه ی خوب وب سایت شما با دیگر وب سایت ها از طریق لینک ها مشخص می شود. ایجاد لینک به وب سایت های معتبر و بک لینک از آنها باعث ایجاد اعتبار برای شما می شود و این از دیدگاه گوگل مخفی نمی ماند. وقتی اعتبار وب سایت شما افزایش بیابد، می توانید در SERP رتبه های بهتری به دست آورید. نظرات، توییت ها و … می توانند در وزن لینک های شما نقش داشته باشند. اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که افراد زیادی خواهان به اشتراک گذاری آنها باشند، می توانید لینک های بیشتری به دست آورید.

نتیجه

به رسانه های اجتماعی به دیده ی تقویت کننده های محتوای خود فکر کنید. هر چه محتوای با ارزش تری برای رسانه های اجتماعی تولید کنید که مردم بیشتر بپسندند و آن را بیشتر به اشتراک بگذارند و یا در مورد آن نظر بدهند، احتمال اینکه بک لینک ها به وب سایت شما، کلیک ها و ترافیک وب سایت شما افزایش یابد، بیشتر می شود. بنابراین رسانه های اجتماعی می توانند به طور غیر مستقیم باعث بهبود سئو و ارتقاء رتبه ی وب سایت شما شوند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته