چرا قالب های آماده وردپرس را برای طراحی سایت توصیه نمی کنیم؟

نوشته شده توسط دارکوب

بیشتر محتوایی که امروزه در اینترنت می بینید توسط برخی از چارچوب ها و یا سرویس ها اجرا می شود. وردپرس، بلاگر، دروپال و … برخی از این سرویس ها هستند.
چارچوب ها میانبر هایی برای شما فراهم می کنند تا بتوانید زمان کمتری را برای ایجاد یک وب سایت صرف کنید و بیشتر زمان خود را به تولید محتوای با کیفیت اختصاص دهید.
این چارچوب ها متشکل از قالب هایی می باشند که خیلی از آنها رایگان هستند. با استفاده از یک چارچوب مناسب و قالب های آماده و از پیش طراحی شده، هر کسی می تواند اقدام به طراحی سایت کند.
استفاده از قالب های آماده، در کنار منافع زیادش ضرر هایی هم دارد که می خواهیم در این مقاله بررسی کنیم.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک نرم افزار توسعه ی وب است که می توانید از آن برای ایجاد یک وب سایت و یا وبلاگ زیبا استفاده کنید. وردپرس برای ایجاد وبلاگ و یا مدیریت محتوای وب سایت مناسب ترین پلتفرم برای مبتدیان می باشد.
وردپرس برای اولین بار در سال 2003 انتشار یافت و کم کم به محبوب ترین سیستم عامل توسعه ی وب تبدیل شد.
تا کنون، بیش از 35% از کل وب سایت های سراسر دنیا با استفاده از وردپرس طراحی شده اند.
وردپرس این امکان را به طراحان وب می دهد تا بدون نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی خاصی قادر به طراحی یک وب سایت باشند.

دلایل استفاده از وردپرس برای طراحی سایت

وردپرس یک نرم افزار منبع باز است. این بدان معناست که برای بارگذاری آن نیاز به پرداخت هزینه ای ندارید. همچنین افراد زیادی در سراسر دنیا با اضافه کردن کد هایی به وردپرس به روند بهبود آن کمک می کنند.
یادگیری و استفاده از وردپرس آسان است. شما بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می توانید با استفاده از وردپرس وب سایت طراحی کنید. وردپرس نیاز شما به طراح سایت را به منظور اعمال تغییرات در وب سایتتان مرتفع می کند.
وردپرس انعطاف پذیر و قابل تنظیم است. قالب ها و افزونه های موجود در وردپرس امکان طراحی هر نوع وب سایتی را به شما می دهد.
وردپرس پشتیبان های زیادی دارد. بنابراین شما براحتی می توانید هر نوع مشکلی را در وب سایت خود حل کنید. همچنین مدیریت محتوا در وردپرس بسیار آسان است.
قالب چیست؟
قالب ها، فایل های از پیش طراحی شده هستند که منطق و عملکرد خاصی دارند. قالب ها متناسب با CMS ها (مثل وردپرس، جوملا و یا دروپال) طراحی می شوند. قالب ها معمولاً شامل مضامین و پلاگین های اضافی هستند. گاهی طراحان، به منظور تسهیل امر طراحی، قالب ها را با استفاده از نرم افزار فتوشاپ طراحی و ایجاد می کنند.
استفاده از قالب های آماده رواج بسیاری یافته است و آنها را می توان در بسیاری از وب سایت های اینترنت یافت.

چرا برخی افراد استفاده از قالب های آماده را ترجیح می دهند؟

گرچه نیاز به طراحی های سفارشی همیشه وجود دارد، اما بسیاری از وب سایت ها با استفاده از قالب های آماده ی وردپرس طراحی می شوند.
طراحان و توسعه دهندگان وب معتقدند که یک طراحی خوب، طرحی است که کار تولید آن از ابتدا شروع می شود و مطابق با نیاز های کاربر ساخته می شود.
ایده آل دنیای طراحی این است که قالب ها از ابتدا و متناسب با نیاز های مشتری طراحی شوند. البته که باید گفت این مسیر بسیار پرهزینه است و زمان زیادی را نیاز دارد.
از سوی دیگر، ما در دنیای زندگی می کنیم که همه چیز به سرعت در حال تغییر است و خیلی از افراد اگر نتوانند خود را به سرعت با این تغییرات منطبق کنند، با شکست روبرو می شوند. به همین دلیل است که خیلی از طراحان برای هر چه زودتر برآورده کردن نیاز های مشتریان به استفاده از قالب های آماده در طراحی های خود رو می آورند.

با طراحی قالب ها از اول و به صورت سفارشی می توانید:

به کاربران خود ارزش بیشتری ارائه دهید

درک نیاز های نهایی مشتری می تواند یکی از بزرگترین چالش هایی باشد که هر طراح وب سایتی با آن روبروست.
با طراحی قالب از ابتدا و در میان گذاشت تمام جزئیات آن با مشتری می توانید مرحله به مرحله بررسی کنید که آیا قالبی که در حال طراحی آن هستید با نیاز های کاربر مطابقت دارد یا خیر.
این در حالیست که در مورد قالب های آماده بایستی بگردید و ببینید کدام قالب بیشترین تناسب و تطابق با نیاز های کاربر را دارد و در نهایت هم معلوم نیست که آیا می تواند رفع کننده ی تمام نیاز های مشتری باشد یا خیر و احتمالاً در نهایت هم مجبور به ایجاد تغییرات در قالب خواهید شد.

در بازار رقابت پیروز باشید

برای رقابت و پیروزی در میدان رقابت باید محتوای شما به صورت برجسته ای متمایز از دیگران باشد.
ممکن است خدمات و محصولاتی که شما ارائه می دهید نمونه های مشابه زیادی داشته باشد. بنابراین طراحی وب منحصر به فرد می تواند یک راه حل عالی برای جلب توجه بیشتر کاربرانتان باشد.
با استفاده از طراحی های سفارشی می توانید یک تصویر حرفه ای از خود در ذهن کاربرانتان ایجاد کنید.
همچنین طراحی سفارشی می تواند تضمینی بر این موضوع باشد که هیچ سایت دیگری مشابه وب سایت شما نیست.

وب سایت هایی قابل تنظیم تر طراحی کنید

قالب های از پیش طراحی شده اگرچه ممکن است برخی ویژگی ها را از قبل داشته باشند و از این نظر کار طراحی را تسریع کنند، اما اعمال تغییرات جدید در آنها سخت است.
به طور مثال اگر بخواهید تصاویر به صورت اسلاید در صفحه ی شما نمایش داده شوند و این ویژگی در قالب آماده ای که انتخاب کرده اید، نباشد، افزودن آن به قالب از پیش طراحی شده کار بسیاری سختی خواهد بود.
همانطور که تجارت شما در حال پیشرفت و رشد است، وب سایت شما نیز باید پیشرفت داشته باشد. بنابراین در اعمال تغییرات بایستی انعطاف لازم را داشته باشد. این موضوع با استفاده از قالب های آماده خیلی به سختی تأمین می شود. در حالیکه قالب های سفارشی بسیار منعطف هستند.

معایب استفاده از قالب های آماده

قالب های آماده ممکن است حاوی مضامینی باشند که در وب سایت شما کاربری خاصی ندارند و استفاده از آنها فقط می تواند بارگذاری وب سایت شما آهسته کند.

تست و رفع اشکالات

سایت ها پس از طراحی باید از مرورگر های مختلف امتحان و بررسی شوند. اگر شما در طراحی خود از قالب های آماده استفاده کرده باشید و هنگام تست در کد اصلی آن ایرادی یافت شود، هزینه و زمان رفع آن بسیار زیاد خواهد بود.

انعطاف پذیری قالب های آماده کم است

گاهی انعطاف کد های HTML قالب های آماده کم است و یا ممکن است با عناصر دیگر گره خورده باشند. هنگام ایجاد تغییرات ممکن است خطاهایی رخ دهد و یا اثر مطلوب را دیگر نداشته باشد.

نتیجه

اگرچه خیلی از وب سایت ها با قالب های آماده راه اندازی می شوند اما ایده آل طراحی، طراحی از ابتدا و به صورت سفارشی و مطابق با نیاز های کاربر می باشد. استفاده از قالب های آماده اگرچه کار طراحی را سرعت می بخشد، اما گاهی مشکلاتی ایجاد می کند که رفع آنها خیلی پرهزینه تر و زمانبرتر است.  به همین دلایل استفاده از قالب های آماده را در طراحی سایت توصیه نمی کنیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته