رنگ قدرت داره. میتونه نگرش مردم در مورد شرکتتونو تغییر بده. میتونه حسی که مردم موقع استفاده از سایتتون دارن رو بهتر کنه. یه سایت تجاری زیبا قبل از اینکه به فضا و متن بستگی داشته باشه، اول از همه به رنگ بستگی داره و محلی که رنگها استفاده میشن. اینها هستند که روی حس و حال کاربر اثر میذارن. انتخاب پالت رنگی صحیح میتونه کاربرها رو به خریدار تبدیل کنه. بنابراین میبینید که انتخاب رنگ چقدر میتونه برای سایتتون مهم باشه.
رنگ بالاخص برای داده های بصری از اهمیت فوق العاده ای برخورداره. تم رنگیای که استفاده میکنید میتونه تون بصری سایت رو مشخص کنه و هر رنگ در واقع پیام خاصی رو در طراحی وب سایت به کاربر میفرسته.
با وجود اینترنت شاید دیگر دنیا چندان بزرگ به نظر نمیرسد. دنیای شگفتانگیز اینترنت، نه تنها بر زندگی و ارتباطات ما تاثیر گذاشته است، بلکه توانسته استراتژی کسب و کارها را نیز تغییر دهد. وجود اینترنت و طراحی وب سایت، منجر به رشد تجارتها میشود. در دنیای امروز وجود یک وب سایت برای کسب و کار از اهمیت بسیاری برخوردار است، علاوه بر اینکه اعتبار کسب و کار را بهبود میبخشد، برند شما را به دنیا معرفی میکند، منجر به افزایش فروش و خدمات میشود و در مدت زمان کوتاهی میتوانید پیشرفتهای چشمگیری را تجربه کنید. اما هر نوع وب سایتی نمیتواند منجر به موفقیت کسب و کارها شود. سئو، یکی از راهکارهای ارتقاء سایت است تا با جذب ترافیک بتوانید با کاربران بیشتری در ارتباط باشید.
کاربران اینستاگرام از زمان راه اندازی این پلتفرم که تنها اشتراک گذاری عکس و فیلم را پوشش می داد، تا به امروز که به عنوان یک رسانه اجتماعی مهم برای کسب و کارها شناخته می شود، این رسانه را دنبال می کنند. بنابراین جای تعجب نیست که در هر کسب و کار و شغلی، ردپای اینستاگرام را می توان مشاهده کرد. در ادامه، اینستاگرام مارکتینگ و تاثیر اینستاگرام بر سئو را بیشتر توضیح خواهیم داد.
روندهای طراحی وب 1403 را کاوش کنید! لحظه ای به نمونه های طراحی وب سایتی که در چند ماه گذشته دیده اید فکر کنید. احتمالاً تعداد انگشت شماری وجود داشتند که بر اساس رابط کاربر پسند و چیدمان جذابشان به شما علاقه مند شدند. همین امر در مورد وبسایتهایی با تجربه کاربری وحشتناک نیز صدق میکند. آنها به شما میچسبند و حتی ممکن است احساس منفی نسبت به برند در شما ایجاد کنند.
برای یک طراح وب، دانستن طرح های رنگی مناسب وب سایت می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و مخاطبان وب سایت را طولانی تر نگه دارد. ترکیب با یک رابط کاربری خوب طراحی شده، رنگ ها به بازدیدکنندگان کمک می کنند تا در سایت شما حرکت کنند. برای مثال، رنگهای متمایز به کاربران اجازه میدهند عناصر ناوبری را سریع پیدا کنند. آنها همچنین به شما اجازه می دهند تا محتوای وب سایت را بر اساس اهمیت آنها به صورت بصری جدا کنید.
گوگل مپ اول با اسم Google Places روی کار اومد و حالا قسمتی از داشبورد Google My Business شده. داشبورد گوگل برای مدیریت و ردیابی حضور آنلاین شرکتها در پلتفرم های مختلف گوگل (گوگل لوکال یا گوگل مپس، گوگل پلاس، گوگل آنالتیکس و ادوردز) طراحی شده.دقت داشته باشید که در گوگل مای بیزنس، میتونید شرکتتونو فقط در شهری ثبت کنید که توی اون شهر یه مکان فیزیکی به اسم شرکتتون داشته باشید، هر چند گوگل هم خودش در بعضی شرایط، شرکتهایی رو که محدوده شون مشخصه در نتایج سرچ محلی (maps ) نمایش میده.
با وجود این همه منابع آنلاینی که در اختیار بازاریابهای دیجیتال قرار داره، پیدا کردن ابزاری که برای نیازهای خاص شما مناسب باشه کار سختیه. اما در بین همه این ها، یه سری ابزارها هستند که برای همه لازمند و خوبیش هم اینه که نیازی به کدنویسی و معماری سایت ندارند و بدون دانش خاصی میتونید از این ابزار رایگان بهره ببرید. تو این پست شما رو با چهارتا از این ابزار که دوتاش برای سئوی گوگل و دو تاش برای منابع دیگه است آشنا میکنم.
یه زمانی میشد در طراحی وب از تصاویر چشم پوشی کرد یا عکسهای بی کیفیت استفاده کرد اما الآن طراحی وب رشد کرده و مینیمالیستی و چشم نواز شده، و دیگه وجود عکسهای عالی روی سایت به یک ضرورت تبدیل شده. عکسهای خوب ظاهر سایت رو بهتر میکنه و به محصولات و برند رو جلوه بیشتری میده.
روش بازاریابیها در حال تغییر است، باید این واقعیت را پذیرفت که در دنیای تجارت، استفاده از کارآمدترین شیوهها، برای حفظ و گسترش کسب و کار ضروری است. در سالهای اخیر اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین رسانههای اجتماعی، کسب و کارها را تشویق به فعالیت در این محیط کرده است. این رسانه اجتماعی با میلیاردها کاربر شرایطی را فراهم کرده است که روزانه بسیاری از افراد، بیشترین ساعات خود را در این رسانه سپری میکنند. از این فرصت استفاده کرده و با توجه به الگوریتم اینستاگرام، کسب و کار خود را رونق ببخشید.
این مقاله ادامه مقاله طراحی سایت چیست؟ فصل اول است. شما برای درک بهتر از محتوای این مقاله میتوانید ابتدا مقاله طراحی سایت چیست فصل اول را مطالعه فرمایید. پشت وبسایتها، فروشگاههای آنلاین و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مورد علاقه شما دنیایی از فناوری نهفته است. کار زیادی برای ایجاد ظاهر و احساس وب سایت های مورد علاقه شما انجام می شود و بخش قابل توجهی از این کار توسط طراحان وب انجام می شود. کارهایی که طراحان وب انجام می دهند تأثیر عمده ای بر تجربه کاربر و موفقیت یک برند دارد. یک طراحی بد وب سایت می تواند کاربران را از کار بیاندازد و بر سود نهایی یک تجارت تأثیر بگذارد و رشد آن را متوقف کند.
در مقالات گذشته صحبت های بسیاری در ارتباط با سئو و بهینه سازی سایت ها داشته ایم و می دانیم برای آنکه در موتورهای جست و جو شناخته شویم باید وب سایت خود را بهینه کنیم. سئو سایت به معنای بهینه کردن سایت برای موتور های جست و جو می باشد. وقتی سایتی تمام اصول سئو را رعایت کند به امید است که به صفحه اول نتایج موتور جست و جو برسد. یکی از اصول اولیه سئو افزایش سرعت بارگذاری سایت برای کاربران می باشد. در این مقاله سعی داریم تا ابزاری را برای افزایش سرعت سایت معرفی نماییم.
امروزه در هر کسب و کاری بحث بر سر داشتن وب سایت و شروع تجربه فعالیت در فضای مجازی شنیده می شود . در سال های اخیر که کاربران اینترنت و فضای مجازی افزایش یافته ، بستری برای کسب و کار های مختلف آماده شده است صاحبان مشاغل در صدد هستند تا از این موقعیت های به وجود آمده استفاده نمایند و کسب و کار خود را گسترش دهند . فضای سایت ها به نحوی می باشد که هر کسب و کاری می تواند در آن فعالیت کند .
امروزه رقابت در میان وب سایت ها بسیار گسترش یافته است . هر کسب و کاری در بدو تاسیس به دنبال این است که سایتی برای شغل خود داشته باشد . به همین دلیل تعداد سایت ها در حال افزایش است ، متقابلا رقابت نیز در حوزه های مختلف بوجود می آید . برای آنکه یک سایت بتواند از رقبای خود پیشی بگیرد باید به صفحه اول گوگل برسد . برای این کار نیازمند بهینه سازی سایت می باشد .
به طور کلی لینکهایی که برای سایت خود میتوانید استفاده کنید در دو نوع لینک خارجی و لینک داخلی طبقهبندی میشوند. لینکسازی داخلی مربوط به محتوای داخل سایت شما است. به این معنا که لینک از یک صفحه به صفحه دیگر در وب سایت شما ایجاد میشود. اما لینکسازی خارجی کمی متفاوت است، شما در سایتهای دیگر لینک ایجاد میکنید. در واقع به معنای ایجاد لینک از یک سایت به سایت دیگر است. یکی از مواردی که در سئو به آن پرداخته میشود، لینکسازی است. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که میتواند باعث افزایش بازدید از سایت شما شود. در ادامه تکنیکهای قدرتمند بک لینکسازی یا لینکسازی خارجی را برای تقویت سئو سایت بیشتر توضیح خواهیم داد.
این روز ها که برای هر کسب و کاری وب سایت طراحی می شود، سایت های فروشگاهی، معرفی شرکت ها، آموزشی و سایت های مزایده و مناقصه و … که تمامی این ها با هدف و برنامه ریزی ایجاد شده اند. نو آوری و خلاقیت موجود در وبسایت ها باعث معروف شدن و کسب درآمد بیشتر می شود. ایجاد سایت با نو آوری و خلاقیت می تواند برای هر کسب و کاری مفید باشد. در حال حاضر که زندگی انسان ها رو به ماشینی شدن در حرکت است، بسیاری از مردم ترجیح می دهند نیاز های خود را به صورت آنلاین و دیجیتالی بر طرف کنند. وب سایت های فروشگاهی، رستوران ها و سفارش غذای آنلاین، درخواست خودرو آنلاین و … کمک شایانی به مردم کرده است. افزایش جمعیت و حجم بالای ترافیک باعث شده است مردم به محیط دیجیتالی و آنلاین، اشتیاق بیشتری داشته باشند.
افزایش استفاده از اسمارت فون ها، امروز بر هیچکس پوشیده نیست. کاربران ترجیح می دهند به جای نشستن پشت میز و استفاده از لپتاپ، با تلفن همراه خود به دنبال سرویسها و کالاهای مورد نظرشان بگردند.
مهم نیست کاربران شما با چه دستگاهی و چه اندازه صفحه نمایشی به مشاهده سایت شما می پردازند، سایت طوری طراحی شده که کاربران موبایلی شما بتواند به راحتی از تمام امکانات سایت با زیبایی هرچه تمام تر استفاده کنند. ( وب سایت در تمامی دستگاه ها به شکل مناسب و بدون نیاز به زوم کردن نمایش داده شود). کیفیت واکنشگرایی این قالب ها به قدری بالاست که تمام وب مستران سایت های نیازمندی، آن را تحسین کردند و به جرات میتوان گفت با این قابلیت سایت شما، اپلیکشن موبایل کسب و کار شما نیز هست.
در سال های اخیر نیاز مردم به اینترنت و وب سایت ها افزایش قابل توجهی داشته است. این امر سبب می شود مشاغل مختلف برای کسب در آمد بیشتر به فکر راه اندازی وب سایت باشند. همچنین با توسعه و پیشرفت اینترنت کسب و کار های جدیدی در این بستر به وجود آمده اند. این مشاغل به صورت مجازی توانسته اند در آمد زیادی کسب کنند. فقط با کمی خلاقیت و نوآوری می توان در بستر اینترنت وب سایتی متفاوت به وجود آورد.
اهمیت یک وب سایت با طراحی خوب برای یک شرکت حرفه ای قابل اغراق نیست. در چشم انداز دیجیتال امروزی، داشتن یک وب سایت حرفه ای و موثر برای کسب و کارهای کوچک برای رقابت موفقیت آمیز و دستیابی به مخاطبان هدف ضروری است. با طراحی وب سایت مناسب، کسب و کارهای کوچک می توانند به طور موثر مشتریان فعلی را جذب کنند و در عین حال مشتریان جدید را جذب کنند، شناخت برند را تقویت کنند و فروش را افزایش دهند.
بخش اول مقاله > طراحی سایت چیست؟
مدت زیادی از زمان خلق اینترنت نمی گذرد، آن زمان هیچ کس فکر نمی کرد که اینترنت تا این حد گسترده شود. امروزه مردم اینترنت را دنیایی از وب سایت ها می دانند. اولین وب سایت در سال 1991 طراحی شد. هدف از طراحی این سایت یک صفحه برای ایجاد پیوندی به ایمیل بود. از آن زمان تا به امروز شکل و نحوه طراحی سایت ها کمی تغییر کرده است.
در طول چند دهه گذشته یا بیشتر، پلتفرم های تجارت الکترونیک یا فروش آنلاین به آرامی وارد زندگی روزمره ما شده اند. این روزها، غول های آنلاین مانند آمازون و علی بابا و حتی دیجی کالا به دلیل معاملات عالی و گزینه های خرید آسان خود شناخته می شوند و از بهترین طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به شمار می روند.
چیزهای زیادی در این دوران قابل توجه اتفاق افتاده است که دنیای امروزی را شکل می دهد. به اطراف خود نگاه کنید و ببینید که چگونه همه چیز در دسترس شماست. همه چیز فقط با یک کلیک فاصله دارد! آیا نیاز به رزرو هتل دارید؟ آیا می خواهید یک میز در رستوران رزرو کنید؟ آیا می خواهید بدون ارسال چک حقوق کارمندان خود را پرداخت کنید؟ همه چیز آنلاین است و امکانات، بی پایان است. یکی از کارهای هیجان انگیزی که اکنون می توانیم انجام دهیم تجارت الکترونیک و طراحی فروشگاه اینترنتی است.