اینکه براستی اهمیت همکاری طراحان و توسعه دهندگان وب چیست، موضوع بحث برانگیز امروز ماست. مقوله طراحی و توسعه، مانند پازلی است که می بایست کاملا بی نقص و منطبق بر یکدیگر باشند. در این صورت، ما در حال ارائه ایده ای در مورد این سوال مهم هستیم. اگر شما هم یک توسعه دهنده یا طراح وب هستید، این مقاله به شما قول می دهد، مزایای همکاری طراحان و توسعه دهندگان وب و اینکه چگونه آنها می توانند بهترین همکاری را با هم داشته باشند، بیان شود.
در مقاله پیش رو قصد داریم تا درباره اینکه توسعه دهنده وب کیست، انواع توسعه دهندگان وب، محبوب ترین زبان های برنامه نویسی و اینکه چطور یک توسعه دهنده وب باشیم، نکاتی را تقدیم تان نماییم. البته پیشنهاد می کنیم، مقاله دیگر ما که درباره دلایل همکاری طراحان و توسعه دهندگان وب است را نیز بررسی نمایید.
اگر از طراحی وب سایت چیزی می دانید، بنابراین قرارداد طراحی وبسایت نیز باید به گوش شما آشنا باشد. امروزه طراحی وبسایت، به یکی از مهارت های مورد تقاضا تبدیل شده است. در واقع HTML5 و jQuery، دو مورد از ده مهارت مورد تقاضای فریلنسرها و تیم های طراحی هستند که داشتن آنها، برتری محسوب می شود.
می دانید که طراحان وبسایت می توانند در بسیاری از مراحل پروسه، از ایده پردازی معماری اطلاعات وبسایت گرفته تا طراحی رابط کاربری (UI)، تجربه کاربری (UX) و انجام طراحی ویژوال و گرافیکی و حتی کدگذاری آن، دست داشته باشند. در اینصورت بدیهی است که اهمیت قرارداد طراحی وب سایت در این بین، رخ بنماید.
اگر به دنبال بهترین فروشگاه سازها برای طراحی سایت فروشگاهی خود هستید، به احتمال بسیار ایده تجارت الکترونیک را دوست دارید. اما قبل از هر کاری، باید درباره انتخاب بهترین فروشگاه سازهای آنلاین، آگاهی کافی داشته باشید. خوشبختانه در این زمینه، با گزینه های بسیاری روبرو هستید و ما برای کمک به شما، بهترین ها را لیست نموده ایم. در نتیجه در پایان مقاله، درباره جوانب مثبت و منفی این فروشگاه سازها، قیمت شان و اینکه برای چه افرادی مناسب هستند، دید عمیق تری بدست خواهید آورد.
دانستن ترفند های افزایش فروش سایت های فروشگاهی به صاحبین وب سایت ها و مدیران کسب و کار های مختلف کمک زیادی در توسعه ی شغلشان می کند. با آگاهی نسبت به استراتژی های بازاریابی خیلی راحت و با هزینه ی نسبتاً کم می توان فروش آنلاین را تقویت کرد و تأثیر خوبی بر رفتار مصرف کنندگان گذاشت.
دلایل متعددی می تواند باعث عدم فروش خوب یک سایت شود. اما دو تا از مهمترین دلایل به بازدیدکنندگان نامناسب وب سایت و ارائه ی تجربه ی کاربری بد در وب سایت برمی گردد. منظور از بازدیدکنندگان نامناسب این است که کاربرانی که به وب سایت تجاری شما مراجعه می کنند، قصد خرید ندارند.
اگر در میان سایت هایی که محتواهای مرتبط با آموزش سئو را ارائه می کنند چرخی زده باشید، احتمالا دو مفهوم سئو داخل سایت و سئو خارج سایت زیاد به چشمات خورده است.
برای درک بهتر این موضوع ابتدا کمی در مورد مفهوم سئو که هر دو اصطلاح بالا جزئی از آن تلقی می شوند توضیح کوتاهی می دهیم.
لیست مطالب
سئو سایت اقدامات و قوانینی را شامل می شود که پس از رعایت کردن و پیاده سازی آن، به یک وب سایت کمک می کند تا به لحاظ نمایش داده شدن در نتایج موتورهای جستجو موقعیت بهتری پیدا کرده و در نتیجه به افزایش بازدید آن توسط کاربران بیشتری منجر شود.
Seo که مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد، اثر مستقیمی بر روی رونق یک فروشگاه اینترنتی یا هر گونه کسب و کار آنلاین می گذارد. هنگامی که کاربر به دنبال کلمه ای در گوگل یا هر گونه موتور جستجوی دیگر می گردد، وب سایتی که اصولی تر از بقیه سئو شده باشد، شانس بالاتری دارد که در عناوین اولیه به مخاطب نمایش داده شده و دست آخر باعث رشد صاحب وب سایت می شود.
احتمالا شما یا اطرافیانتان برای یک بار هم که شده به فکر راه اندازی یک وب سایت شخصی یا سایتی که با کسب و کار و زمینه فعالیت شما مرتبط است افتاده اید. اگر اینطور است توصیه می کنیم حتما این مطلب که ساده ترین راه برای اندازی یک وب سایت را به شما معرفی می کند تا انتها مطالعه کنید.
لیست مطالب
در یکی دو دهه اخیر نام سیستم مدیریت محتوای وردپرس را مرتبا شنیده ایم و حتی ممکن است اکثر افراد تا حدودی با کارایی و نحوه استفاده از آن آشنا باشند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای پر طرفدار است که از لحاظ عدم نیاز به کد نویسی میان کاربران غیر حرفه ای، و هم میان کد نویسان و طراحان وب جایگاه ویژه ای دارد.
برای یک لحظه کافیست نگاهی به دور و اطرافتان بیندازید، قطعا افرادی را خواهید دید که مشغول کار با گوشی یا تبلت هایشان هستند و در طول روز، زمان قابل توجهی را در شبکه های اجتماعی و یا به وبگردی می پردازند.
این واقعیت که فضای مجازی، وب سایت های شناخته شده، اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی در این چند سال اخیر به جزئی از زندگی ما تبدیل شده شکی نیست. حتی به جایی رسیده ایم که تصور زندگی بدون این امکانات مهم برایمان دشوار و کسل کننده است.
با وجود پیشرفت سریع السیر فناوری و ایجاد تحول های نوین در صنعت هایی مثل بازاریابی و فروش الکترونیکی محصولات، فرقی نمی کند که صحبت از یک کسب و کار کوچک باشد یا یک شرکت عظیم و با سابقه که سال های زیادی را به صورت سنتی فعالیت کرده ، در این میان هنوز هم عده ای هستند که از روش های نوین بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ دوری می کنند.
تصور کنید که در دنیای امروز که اکثر مشتریان شما دیگر شاید تمایلی به حضور در شرکت یا فروشگاه شما نداشته باشند (مخصوصا که بیماری مرگبار کرونا روزانه جان تعداد زیادی از مردم از مردم را می گیرد)، شما همچنان بر معرفی محصولتتان درست در مقابل ویترینی که دیگر بیننده ای ندارد پافشاری می کنید. این نه تنها یک روش جلب مشتری غلط است، بلکه امروزه یکی از خطرناک ترین استراژی هایی است که شما را به سمت اتلاف بی ثمر انرژی و هزینه های با ارزش و در نهایت از دست دادن جایگاهی که در بازار دارید هدایت می کند.
به عنوان یک صاحب موفق و گرداننده کسب و کارتان، وب سایت شما نقشی اساسی را در تمامی بخش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی ایفا می کند. با طراحی وب سایت و راه اندازی یک محصول منحصر به فرد که تجربه کاربری اثر گذاری از خود به جای بگذارد، شما نصف بیشتر راه را برای شناخته شدن و آشنایی با مراجعه کنندگان طی کرده اید. البته منظور از تجربه کاربری فقط بخش فنی و تکنیکال طراحی وب سایت نیست، بلکه منظور ما درک نیازهای کاربر و ارائه آن چیزی است که آنها به دنبالش هستند می باشد.
در دوره زمانه ای زندگی می کنیم که هر نفر می تواند حداقل یک یا چندین وب سایت برای خودش داشته باشد. بیش از 2 میلیارد وب سایت در سرتاسر جهان راه اندازی شده و فعال می باشد و هر ثانیه که بیشتر می گذرد، شاید صدها نفر دیگر دست به طراحی وب سایت می زنند یا از یک طراحان وب سایت برای این کار کمک می گیرند.
این آمار فقط یک معنی را می رساند و آن وجود یک رقابت شدید در میان وب سایت ها برای یافتن ترافیک یا بازدید بیشتر است. شما هزاران یا میلیون ها رقیب دارید که همه آنها به اندازه شما می خواهند کاربرها و مشتری های بیشتری را برای خودشان پیدا کنند. همه ما دوست داریم که برند یا نام تجاری خودمان را به صدر جدول پربازدیدترین وب سایت ها برسانیم و می دانیم که این رقابت یک پیروز نهایی نخواهد داشت و هر لحظه ممکن است جایگاه اول یا برتر را بدست آورده و یا از دست بدهیم.
یک روز عادی را تصور کنید که با گوشی هوشمند خود در اینترنت به دنبال محصول یا موضوع خاصی می گردید. به سراغ گوگل می روید و کلمه مورد نظر را تایپ کرده و دکمه جستجو را لمس می کنید، با لیستی از نتایج مرتبط و امیدوار کننده رو به رو می شوید و چند لینک را به صورت تصادفی در تب های جدید باز می کنید تا نوبتی هر کدام را بررسی کنید.
وقتی روی یک یا دو مورد از تب های باز شده می روید، حس می کنید یک جای کار ایراد دارد. انگار هر کدام یه اشکالی دارند و نوشته یکی را نمی توان خواند و دیگری هم دکمه ادامه مطلب فوق العاده کوچکی دارد که باید از یک کودک چند ماهه بخواهید تا با انگشتش آن را لمس کند.
با داغ شدن بازار کسب و کارهای آنلاین در چند سال اخیر، رفته رفته دغدغه بسیاری از صاحبان مشاغل و شرکت های کوچک و بزرگ دستخوش تغییر شده و تمایل آنها از بازاریابی به روش های سنتی، به سمت دیجیتال مارکتینگ یا یازاریابی دیجیتال چرخش پیدا کرده است. بازاریابی دیجیتال مجموعه ای از اصول و قوانین را شامل می شود که به کسب و کارها برای معرفی شدن و رشد فروششان در بستر اینترنت یاری می رساند.
حتی اگر اطلاعات کمی از دنیای دیجیتال مارکتینگ داشته و دانش مختصری در مورد سئو و بهینه سازی وب سایت داشته باشید، حتما می دانید که همه هر روز در تلاش هستند تا رتبه وب سایت خود را در میان سایر وب سایت هایی که اصطلاحا در گوگل ایندکس شده اند بهبود ببخشند. بهبود در این بخش به معنای نمایش سریع تر و حضور در صفحات بالایی موتور جستجوی قدرتمند گوگل است.
در این یکی دو سال اخیر که بیشتر مردم از بیشتر از هر زمان مجبور به خانه نشینی و انجام کارها به صورت دورکار شده اند، حال و هوای بازار دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین حسابی داغ و پر رونق تر شده است. موتور جستجوی شرکت نام آشنای گوگل در این برهه زمانی بیشتر از همیشه یک نقش کلیدی در برقرار ارتباطات و متصل شدن مشتریان به مشاغل و کسب و کارها ایفا کرده و به مانند یک زمین فوتبال بزرگ، هر کدام از مشاغل را به عرض اندام و تلاش برای کسب حداکثر توجه و بازدید وادار کرده است.
سوشال مدیا یا شبکه های اجتماعی سال هاست که به آینه ای برای بازتاب سبک زندگی و اتفاقاتی که اطراف مان رخ می دهند تبدیل شده اند. بعید به نظر می رسد که بعد از بیدار شدن از خواب شبانه، اولین کاری که می کنیم باز کردن قفل صفحه گوشی و سر زدن به یکی از شبکه های اجتماعی یا بهتر بگوییم اینستاگرام نباشد.
لینک بیلدینک یا لینک سازی از جمله مسائل قابل توجهی است که به لطف گوگل و چهارچوبی که برای سئو مشخص کرده، در 20 سال اخیر همچنان موضوع مهمی باقیمانده است. در سال های نه چندان دور که الگوریتم های گوگل خیلی هوشمند نبودند، این امکان وجود داشته که افراد با ساختن چند وب سایت به اصطلاح ساختگی، به واسطه لینک دادن به یک وب سایت اصلی که قصد داشتند سئو آن را بهینه سازی کنند، تعداد بک لینک ها را بالا برده و سر گوگل کلاه گذاشته می شد. گوگل تصور می کرد که وب سایت مورد نظر آنها از آنجایی که تعداد بالایی بک لینک دارد، قطعا یک وب سایت پر کاربرد و مهم بوده و حتما اولویت بالاتری در SERP یا همان جستجوهای گوگل باید به آن داده شود.
در عصر فناوری و ارتباطات به سر می بریم و هر روز با شیوه های تازه ای از تبلیغات و روش های بازاریابی اینترنتی آشنا می شویم. بحث داغ دیجیتال مارکتینگ در سال های اخیر فضایی را برای رقابت ایجاد کرده که وب مسترها و دیجیتال مارکترهای حرفه ای، هر روز دست به ابداع روش هایی می زنند که تبلیغات در آن دیگر معنای اجبار نداشته و همه چیز در لا به لای پوششی از محتواهای جذاب و مخاطب پسند بسته بندی شده و تحویل کاربران می شود.
امروزه به هر مغازه یا فروشگاه، شرکت یا اداره و یا حتی منزل دوستان و آشنایان که سر می زنیم، محال است که بتوانیم حضور پر رنگ ابزارهای اتصال به اینترنت و سرگرم بودن افراد را در میان وب سایت ها و یا شبکه های اجتماعی مختلف نادیده بگیریم.
در چنین دنیای دیجیتالی که وصل بودن به اینترنت از نان شب واجب تر است، به ویژه بعد از انتشار ویروس کرونا و ایجاد تغییرات اساسی در بسیاری از کسب و کارهای سنتی، خدمات آنلاین و سرویس هایی که امکان انجام از راه دور و یا ارسال را دارند، از همیشه پر کاربردتر و اصطلاحا کار راه اندازتر شده است.
در گذشته های نه چندان دور که وب سایت داشتن فقط به شرکت های بزرگ و نام آشنا محدود می شد و حضور در دنیای مجازی به آسانی امروز نبود، راه اندازی وب سایت شخصی یا یک وب سایت ساده برای خیلی ها یک ایده جاه طلبانه و غیر قابل دسترس محسوب می شد. اما در یک دهه اخیر این روند کاملا برعکس شد و با گسترش شبکه اینترنت و ارزان شدن تجهیزات و امکاناتی که برای راه اندازی وب سایت نیاز می باشد، حالا دیگر نداشتن وب سایت شرکتی یا شخصی به عنوان یک عیب بزرگ قلمداد می شود.