نکاتی که باید صاحبان کسب و کار درباره سئو بدانند

نوشته شده توسط سمانه صحافی مقدم
سئو داخلی

حضور آنلاین برای هر کسب و کاری در دنیای دیجیتال امروز بسیار مهم است، چون در حال حاضر اینترنت برای هر شخص و سازمانی در سر تا سر جهان به عنوان یک منبع قابل توجه برای کسب در آمد شناخته شده است. سئو در واقع یک جنبه بسیار محبوب از کسب و کار است از آنجایی که نام های تجاری در حال تلاش بسیار برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو هستند بنابراین مهم است که بدانیم دقیقا چه چیزی در سئو نقش دارد تا رتبه بندی کسب و کار شما را در فهرست موتورهای جستجو بهبود دهد.

در ادامه نکاتی آمده است که به شما کمک می کند که  درک بهتری از سئو داشته باشید و پس از آن بیاموزید که چگونه می توانید از این طریق نام تجاری، کسب و کار خود را تبلیغ کرده و به کاربران بیشتری بشناسانید. پس با این مقاله از دارکوب، با ما همراه باشید.

لیست مطالب

سئو هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است

تصور غلطی وجود دارد که سئو هزینه ای در کسب و کار می باشد که هنگفت و غیرضروری است هر چند که اصولا این طور نیست و با پیروی کردن از قوانین سئو و موتورهای جستجو متوجه خواهید شد که سئو هزینه ی گزافی ندارد، علیرغم این چگونگی بازگشت سرمایه گذاری در سئو، باعث می شود که به شکل سرمایه گذاری بلند مدت به آن بنگرید. سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو به معنای در اختیار قرار دادن بهترین کیفیت محتوا (متن، تصویر و غیره) برای مخاطب هدف است که شما با استفاده از کلمات کلیدی مناسب است که به طور متداول در موتورهای جستجو و سایر قسمت های بازاریابی دیجیتال که مورد جستجو و استفاده قرار می گیرد، آن را پیاده سازی می کنید. علاوه بر کلمات کلیدی سئوی وب سایت نیاز به رعایت استاندارد های سئو در طراحی سایت، بهینه سازی صفحه و ایجاد بک لینک دارد.

بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو به ایجاد آگاهی از نام تجاری، از طریق بهبود رتبه ی شما در موتورهای جستجو کمک می کند. در چنین شرایطی کسب و کار شما از طریق وب سایت و موتور جستجو ترافیک (بازدید کننده) بیشتری را دریافت خواهد کرد، بخصوص زمانی که سایت شما یکی از سه رتبه اول را در صفحه نتایج جستجو بدست آورد که این ترافیک در دراز مدت می تواند تبدیل به اعتبار و اعتماد مشتری به برند شود و از این طریق شما قادر به کسب در آمد بیشتری خواهید بود. بازگشت سرمایه گذاری در سئو چیزی نیست که خود را در کوتاه مدت نشان دهد، بلکه تلاش و سرمایه گذاری شما به تدریج بازدهی داشته و رشد می کند؛ برای مثال معمولا بین 2 ماه تا 6 ماه زمان لازم است که وب سایت به صفحه اول گوگل راه پیدا کند که پس از آن تازه مرحله تعامل با مخاطب هدف، آغاز شده و بازدهی پس از این مرحله خود را نشان می دهد.

سئو برای صاحبان مشاغل

با پیشرفت سریع تکنولوژی و نیاز روز افزون مشاغل به داشتن سایت، دیگر این امر به صاحب هیچ کسب و کاری پوشیده نیست که برای رتبه شدن در گوگل، نیازمند داشتن سایت و پیروی از الگوهایی برای دیده شدن در دنیای وب است. این الگوها برای دیده شدن و کسب رتبه اول گوگل یا سئو، موثرترین راه افزایش فروش، برای کسب و کارها است؛ در واقع سئو همان تبلیغات دیجیتال برای افزایش فروش و دیده شدن خدمات است. سئو یا بهینه سازی، کاریست مداوم که باید برای کسب و کارتان انجام دهید تا به صورت دائمی در زمینه کاری مرتبط به شما، مشتری جذب کند. با سرمایه گذاری در سئو، می توانید با مخاطبان خود ارتباط موثری برقرار کرده و علاوه بر بهره مندی از تعامل سازنده با مشتریان خود، ترافیک آنلاین و بازدید آن ها را در فضای آنلاین افزایش دهید.

درک اهمیت سئو برای کسب و کارها

درک سئو برای صاحبان تمام کسب و کارها امری ضروری است؛ زیرا که با رعایت الگوریتم ها و داشتن استراتژی موثر برای سئو می توانید ترافیک آنلاین خود را افزایش داده و منجر به افزایش ترافیک ارگانیک در موتورهای جستجو شوید. هرچه میزان رتبه ی شما در نتایج موتورهای جستجو بالاتر برود، تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه را به مشتریان درآمدزا تبدیل خواهید کرد. در مورد اهمیت سئو برای صاحبان کسب و کارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش ترافیک آنلاین

زمانی که بتوانید کلمه ی کلیدی مناسبی را برای خود پیدا کنید و رتبه ی بالاتری ازنظر تعداد کلمات کلیدی مرتبط به دست آورید، سبب این می شوید که در موتورهای جستجو توسط کاربرانی که به دنبال خدمات یا محصولات مشابه شما هستند، بیشتر دیده شوید.

ایجاد ترافیک هدفمند

با بهینه سازی وب سایت خود با کلمات کلیدی خاص و مرتبط می توانید کاربرانی را به سمت سایت و کسب وکار خود هدایت کنید که مشتاقانه در طلب آنچه که ارائه می دهید هستند، در نتیجه ی این  استراتژی ترافیک هدفمند ایجاد کرده و درصد شانس خود برای تبدیل کاربران و مخاطبان را به مشتری واقعی افزایش داده اید.

اعتبار و اعتماد برند

داشتن رتبه های بالا در نتایج موتورهای جستجو، باعث کسب اعتبار و اعتماد در مشتریان و مخاطبان کسب و کارتان می شود. کاربران ناخودآگاه به نتایجی از موتور جستجو که در جایگاه و رتبه ی بالاتری قرار دارند بیشتر توجه نشان می دهند و آن ها را قابل اعتماد و دارای اعتبار می دانند. همین مساله باعث ایجاد یک سیکل می شود که جایگاه بالای شما در سئو سبب بیشتر دیده شدن و شناخته شدن برند شما شده و علاوه بر افزایش مشتری هایتان، تعداد بالای مشتریان بالقوه ی شما هستند که با ایجاد ترافیک ارگانیک، سئوی شما را بهبود می بخشند.

بازاریابی مقرون به صرفه

بهترین استراتژی برای یک بازاریابی مقرون به صرفه، سئو است. سئو نیاز به صرف زمان و منابع دارد و با اینکه یک سرمایه گذاری بلند مدت است، در عین حال مزایای بلند مدتی هم دارد؛ به عنوان مثال زمانی که سایت شما رتبه ی خوبی را در موتورهای جستجو کسب کرد، بدون نیاز به هزینه های تبلیغاتی هنگفت به طور مداوم می توانید به جذب ترافیک ارگانیک خود ادامه بدهید.

سرمایه گذاری بلند مدت

تبلیغات پولی تا زمانی ادامه می یابد که شما به طور مداوم هزینه کنید ولی برخلاف باور عموم، بعد از کسب جایگاه مناسب درموتورهای جستجو و سئو وب سایت خود، با رعایت استراتژی مناسب برای بهینه سازی سایت به صورت مستمر در کنار تولید محتوای ارزشمند و یونیک، می توانید جایگاه سئوی خود را در طول زمان حفظ کنید.

بهینه سازی تجربه ی کاربری

بهینه سازی سایت با بخش های وسیعی مثل ساختار سایت و سرعت بارگذاری صفحات سایت، در ارتباط است که رابط کاربری هم یکی از آنهاست. هر چقدر رابط کاربری شما جذاب تر و تجربه ی کاربری شما کاربرپسند تر باشد، کاربران اطلاعات موردنظر خود را به راحتی در سایت شما پیدا می کنند و این دسترسی و طراحی کاربرپسند منجر به تجربه ای لذت بخش برای کاربر خواهد شد که عامل مهمی برای افزایش نرخ تعامل و نرخ ترافیک آنلاین است.

بهینه سازی تجربه ی کاربری

 

مزیت رقابتی بین سایر رقبا

حضور پررنگ آنلاین کسب و کارها در دنیای دیجیتال، رقابت بین کسب و کارها را به فضای آنلاین هم انتقال داده است به همین سبب لازم است اجرای استراتژی های موثر سئو را جدی گرفته تا با دیده شدن در نتایج جستجو در بین سایر رقبای خود متمایز شوید و کاربران و مشتریان رقبای خود را به مشتری و مخاطب برای کسب و کار خود تبدیل کنید.

بینش ارزشمند در کسب و کار

آنالیز و تحلیل سایت کسب و کار شما، اطلاعات ارزشمندی راجع به نوع عملکرد سایت شما و منابع ترافیک و رفتار کاربر به شما ارائه می دهد. با بررسی این اطلاعات و داده های به دست آمده از آنالیز های سئو، می توانید به بینشی دقیق تر از مخاطبان خود برسید، حتی زمینه هایی که نیاز به بررسی و تجدیدنظر دارد را شناسایی کنید. مهم ترین دریافتی که می توانید از این داده ها داشته باشید؛ مسیریابی جدید برای بازاریابی دیجیتال خود مطابق تغییرات مثبت مورد نیاز برای بهبود استراتژی سئوی خود، است.

آشنایی با مفاهیم سئو برای صاحبان کسب و کار

در اینجا برخی از مفاهیم اساسی بهینه سازی موتورهای جستجو را بررسی می کنیم تا صاحبان کسب و کار بتوانند به کمک آن ها در دنیای دیجیتال، رقابتی موفقیت آمیز داشته باشند.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی می توانند متشکل از چند کلمه یا عبارت یا فقط یک کلمه ی خاص باشند که متناسب با نوع و هدف کسب وکار شما باید انتخاب شوند. برای انتخاب بهتر کلمات کلیدی خود بهتر است تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.

انتخاب کلمات کلیدی سرنوشت ساز است

برای رسیدن به موفقیت در تلاش های خود برای سئو، انتخاب کلمه کلیدی یکی از مهم ترین تصمیمات شما است. به جز انتخاب کلمه های کلیدی، امروز کارشناسان سئو در دارکوب بر روی عبارات چند کلمه ایی کلیدی نیز کار می کنند. استفاده از عبارات کلیدی طولانی تر دسترسی دقیق تر شما به مخاطبین را بر اساس ارائه ارزش از طریق محتوای متناسب با یک معنای دقیق تر را فراهم می کند. بسیاری از برند های بزرگ تمایل دارند که با استفاده از عبارات کلیدی بلند تجربه جستجو را برای خود، شخصی سازی کنند.

برای مثال برخی بر روی عبارت کلیدی “دکتر در تهران” و برخی بر روی “دکتر جراح ارتوپد تهران” کار می کنند. عبارت دوم ویژه و خاص تر بوده به همین دلیل می تواند تولید ارتباط های با کیفیت تر را گارانتی کند. بر خلاف آن عبارت اول که “دکتر” را در یک رقابت شدید تر با سایر دکتر ها در یک منقطه قرار می دهد. بنابراین شما نیاز به بالا بردن دانش خود درباره شیوه های تولید محتوا برای موفقیت در یک بازاریابی دیجیتال دارید.

سئوی خارجی یا سئوی off-page: گرفتن لینک از سایت های معتبر

این مورد بر خلاف سئو داخلی است که در آن برای ارتقای رتبه از روش های خارج از سایت استفاده می کنیم. هر چه وب سایت شما به عنوان یک سایت معتبر و مقتدر شناخته شود بهتر رتبه می گیرد. بهینه سازی off-page، به فعالیت هایی گفته می شود که خارج از فضای سایت برای بهتر شدن رتبه ی خود در موتورهای جستجو انجام می دهید. یکی از مهمترین قسمت های سئو ی off-page، ساختن بک لینک های با کیفیت و معتبر است. باید سعی کنید دیگران را قانع کنید تا به واسطه ی تولید محتوای با کیفیت، وبلاگ نویسی، پست مهمان و تبلیغات در سایر فضاهای آنلاین، به سایت شما لینک دهند.

راز رسیدن به لینک های با کیفیت، بالا بردن کیفیت محتوای به اشتراک گذاشته شده و استفاده از کلمات کلیدی است. با این روش وب سایت های دیگر در همان صنعت تمایل پیدا می کنند که به وب سایت شما لینک بدهند و این نشان دهنده جایگاه وب سایت شما در صنعت و کسب و کار است. هر چه لینک های بیشتری برای وب سایت خود جذب کنید، جایگاه سایت شما بهبود پیدا می کند. اما توجه داشته باشید که اعتبار و جایگاه بالای وب سایتی که به سایت شما نیز لینک می دهند نیز برای سایت شما اهمیت دارد.

استراتژی های سئوی خارجی برای افزایش ترافیک آنلاین

تکنیک های سئوی خارجی، بر فعالیت هایی نظارت می کند که خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد ولی بر فضای آنلاین تاثیر پررنگی می گذارند و باعث افزایش اعتبار و دیده شدن بیشتر برند شما خواهند شد. در این جا به 3 مورد از این استراتژی ها می پردازیم:

لینک بیلدینگ

یکی از مهم ترین استراتژی های سئوی خارجی، ایجاد بک لینک های با کیفیت از وب سایت هایی است که علاوه بر مرتبط بودن، دارای اعتبار هستند. دقت داشته باشید که این معتبر بودن منابع و طبیعی بودن تعداد بک لینک های شماست که کیفیت بک لینک سازی شما را بالا می برد.همانطور که گفته شد بهترین راه ها برای ساختن بک لینک، روش هایی مثل پست مهمان، وبلاگ نویسی، ایجاد محتوای با کیفیت مرتبط با صنعت خود، می باشد.

تعامل در رسانه های اجتماعی

داشتن تعامل فعال در رسانه های اجتماعی، یکی از موثرین ترین راه ها برای بالابردن ترافیک آنلاین وب سایت شماست. سعی کنید محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، با مخاطبان خود در تعامل باشید و آن ها ترغیب کنید که محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر سئو

شبکه های اجتماعی می توانند به سئو کمک کنند

امروزه بسیاری از کسب و کار ها از شبکه های اجتماعی مختلف برای ترویج و ترقی برند خود استفاده می کنند. پیام رسان ها، شبکه اجتماعی کسب و کار لینکدین و غیره برای ساخت پروفایل برای یک برند استفاده می شوند. بسیار مهم است که ما برای دیده شدن وب سایت خود و محتوای آن از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم به این طریق شما نه تنها دسترسی مخاطبین محصولات و سرویس های خود را افزایش می دهید بلکه سیگنالی بابت بهبود رتبه وب سایت خود به موتورهای جستجو ارسال می کنید. استفاده از شبکه های اجتماعی که به مخاطبین و صنعت فعالیت شما مرتبط است می تواند روابط کسب و کار شما را تقویت کند.

سئوی داخلی یا سئوی on-page: برای دریافت اعتبار از سوی گوگل و کاربران

بهینه سازی درونی سایت برای بسیاری از افراد خیلی شناخته شده نیست. با این حال بسیار ضروری است که اطمینان حاصل کنیم که وب سایت نزد کاربران و گوگل هر دو مطلوب باشد. یعنی یک وب سایت باید برای موتور های جستجو قابل درک بوده و برای کاربران مطلوب و مفید باشد. به جهت رسیدن به چنین جایگاهی، کلمات کلیدی مناسب، تگ های صفحات، متن لینک ها، ساختار صفحات و لینک های داخلی و غیره می بایست مورد بهینه سازی قرار بگیرند، این موارد برای موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارد چون می توانند با کمک آن ها وب سایت ها را درک، دسته بندی و رتبه بندی کنند. بررسی ها نشان می دهد که بیشتر مشتریان امروز راه خود را از طریق موتورهای جستجو، تبلیغات آنلاین، ترافیک های ارجاعی به کسب و کارها پیدا می کنند. درباره جستجو های آنلاین، موتورهای جستجو نیاز دارند که موضوع اصلی وب سایت شما را بدانند و برای شناسایی صفحات مختلف وب سایت شما، کلمات مورد استفاده در آن ها را بررسی می کنند.

تکنیک های بهینه سازی on page برای رتبه بندی جستجوی بهتر

بهینه سازی on-page به این صورت است که تمام المان و عناصر مختلف صفحه سایت را در جهت بهبود دیده شدن سایت در نتایج موتورهای جستجو تغییر دهیم. سئوی on-page شامل بهینه سازی عناوین صفحه، بهینه سازی توضیحات متا و محتوا و تیترهاست. دقت شود که در استفاده از کلمات کلیدی افراط نکنید که منجر به شک کردن بات های موتورهای جستجو شوید.

در ادامه به برخی از تکنیک های مهم برای بهینه سازی on-page می پردازیم:

تحقیق برای یافتن کلمه ی کلیدی مناسب

برای پیدا کردن کلمه ی کلیدی مناسب، به بازار هدف و مخاطب و کاربر مورد نظر خود توجه کنید. لازم به ذکر است که کلمه ی کلیدی باید مرتبط و هم جهت با مسیر کسب و کار شما باشد زیرا که این کلمه ی کلیدی مناسب و مرتبط است که می تواند شما را به کاربر و مخاطب هدفتان پیوند بزند و منجر به دیده شدن برندتان شود.

عناوین صفحه

عناوین صفحات سایت با داشتن مشخصه هایی می تواند ذهن کاربر را کنجکاو کند و  این تصور را برای کاربر ایجاد کند که نیازش به وسیله ی محصول و خدمات شما مرتفع خواهد شد؛ عناوین صفحات باید دارای کلمات کلیدی منحصر به فرد و توصیفی باشند و حدود 50 تا 60 کاراکتر را اشغال نماید. عناوین صفحه باید به اندازه ایی قانع کننده باشند تا کاربر را برای ورود به سایت شما ترغیب کند.

توضیحات متا

توضیحات متا باید خلاصه ای مفید از محتویات سایت شما باشد و نظر کاربر را جلب کند. سعی کنید طول توضیحات متا را 150 تا 160 کاراکتر نگه دارید. توضیحات متا به صورت مستقیم بر روی سئو اثر نمی گذارد ولی با ایجاد میل و رغبت در کاربر برای ورود به صفحه ی شما بر نرخ کلیک اثر گذار خواهد بود.

استفاده از عنوان های H1 تا H6

از تیتر های (H1، H2، H3، و غیره) محتوا در ساختار محتوایی خود استفاده کنید. تگ H1 باید حاوی کلمه ی کلیدی اصلی بوده و نماینده ی عنوان اصلی صفحه باشد. از تگ های عنوان دیگر (H2، H3 و غیره) برای سازماندهی زیرعنوان ها و بخش ها استفاده کنید.

ساختار URL صفحه سایت

ایجاد URL های تمیز و غنی از کلمات کلیدی اصلی که محتوای صفحه ی سایت شما را منعکس کنند،ضرورت دارد. علاوه بر این، از پارامترهایی مثل اعداد و  SPACE و جداکننده نباید استفاده شود. دقت کنید برای جدا کردن کلمات از dash(-) استفاده کنید.

لینک داخلی

صفحات مرتبط وب سایت خود را به یکدیگر لینک دهید تا محتوای سایت خود را ساختارمند کنید و به موتورهای جستجو کمک کنید تا بتوانند دیگر صفحات شما را کشف کنند.

سیگنال های تعامل با کاربر

هرچقدر محتوای ارزشمندتری تولید کنید، کاربران بیشتر راغب می شوند تا وب سایت شما را کاوش کنند و همین امر موجب افزایش نرخ کلیک، افزایش توقف در صفحه ی وب و کاهش نرخ پرش می شود.

بهینه سازی محتوا

محتوا دو هدف اصلی را دنبال می کند که هدف اول آن، تعامل سازنده با کاربر است و هدف دوم به دست آوردن رضایت کاربر و در نتیجه دیده شدن در موتورهای جستجو است. در چند سطر بعدی به صورت مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

کیفیت محتوا و ایجاد تعامل

صرفا با تولید هر نوعی از محتوا نمی توانید در سئو رتبه ی مطلوبی به دست آورید، آن چه برای سئو اهمیت دارد کیفیت بالای محتوا و از همه مهم تر، مرتبط بودن آن است. لازمه ی این که محتوای شما از سمت کاربر مقبول واقع شود این است که محتوا آموزنده،جذاب و برآورنده ی نیازهای مخاطب هدف شما باشد.

محتوای تازه در وب سایت، برای سئو بسیار مهم است

روزهایی که محتوای وب سایت اهمیت نداشت دیگر به سر آمده است. در گذشته وب سایت ها پر بودند از مطالب کپی شده، پر از استفاده نا بجا از کلمات کلیدی و محتوای بی کیفیت اما امروز وضعیت تغییر کرده است، ما تقریبا دیگر نمی توانیم وب سایتی را بدون داشتن محتوای با کیفیت و استفاده بجا از کلمات کلیدی به رتبه های بالا در صفحه نتایج جستجو برسانیم. موتورهای جستجو امروز دیگر بسیار هوشمند تر از گذشته هستند و لازم است انتظارات آن ها را بر آورده کنیم. محتوای با کیفیت امروز به عنوان مهمترین عامل در بهبود رتبه وب سایت شناخته می شود. ما صاحبان وب سایت ها، باید محتوایی تولید کنیم که آنقدر با ارزش باشد که سایر وب سایت ها بخواهند به آن برای رجوع لینک بدهند؛ این نوع محتوا است که می تواند سئو سایت را به جایگاه مطلوب برساند.

خوب برای رسیدن به چنین جایگاهی باید برنامه ایی برای انتشار متداول محتوا داشته باشیم. برای همین پیشنهاد می شود، در هر هفته حداقل دو تا سه بار، یک پست جدید در وب سایت خود بارگذاری کنید. این بروزرسانی از دید موتورهای جستجو نیز پنهان نخواهد ماند و بازدهی آن را به زودی مشاهده خواهید کرد. اما باز توجه داشته باشید این محتوا باید از نظر کاربر نیز مفید باشد.

بهینه سازی موبایل

با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه، بهینه سازی وب سایت شما برای موبایل ضروری است. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما سازگار با موبایل است، به سرعت بارگیری می شود و تجربه کاربری مناسبی را در اندازه های مختلف صفحه نمایش، ارائه می دهد.

بهینه سازی موبایل

سرعت سایت

سرعت سایت یک عامل مهم، برای تجربه کاربر و رتبه بندی موتورهای جستجو است. یک وب سایت کم بار می تواند تأثیر مثبتی بر سئوی شما داشته باشد. کد وب سایت خود را بهینه کنید، تصاویر را فشرده کنید، از تکنیک های کش استفاده کنید و یک ارائه دهنده هاست قابل اعتماد برای بهبود سرعت سایت انتخاب کنید.

سئو ی فنی

تمرکز سئو ی فنی بر جنبه های فنی سایت شماست تا در نتایج موتورهای جستجو، وضعیت فنی سایت مورد تایید واقع گردد، سئو ی فنی شامل: بهینه سازی معماری سایت، نقشه های  XML سایت، فایل های robots.txt و پیاده سازی نشانه گذاری داده های ساخت یافته است. همچنین، برای بهبود سئوی فنی سایت خود به crawl (خزیدن)، فهرست بندی های سایت و دسترسی سایت خود توجه داشته باشید.

سئوی محلی

نکته ی حائز اهمیت این است که برای جستجوی محلی، آدرس خود را در “کسب و کار من در گوگل” وارد کنید و کلمات کلیدی مرتبط را درج کنید. حتما از اطلاعات NAP (نام، آدرس، شماره تلفن) در فهرست‌های آنلاین مطمئن شوید و از مشتریان و دوستان خود بخواهید نظرات خود را در آن جا ثبت کنند. دقت کنید از کلمات کلیدی در فهرست های آنلاین استفاده کرده و اطمینان حاصل کنید که در نتایج جستجوی محلی دیده می شوید. سئوی محلی، ترافیک آنلاین را به مکان فیزیکی شما در نقشه هدایت خواهد کرد.

تحلیل عملکرد

با کمک ابزارهایی مثل Google Analytics بر عملکرد سایت خود نظارت داشته باشید. بعد از آن که استراتژی های موثری مانند: انتخاب درست کلمات کلیدی، نرخ تبدیل، نرخ پرش و ترافیک ارگانیک را برای سئو در پیش گرفتید شروع به تجزیه و تحلیل داده ها کنید تا زمینه هایی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کرده و برنامه ای آگاهانه برای سئوی آن ها ترتیب دهید. توجه داشته باشید که موتورهای جستجو دائما الگوریتم های خود را به روز می کنند تا بتوانند نتایج دقیق تری را به کاربر ارائه دهند؛ زمانی که با این تغییرات همگام شوید می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای رتبه ی بهتر در گوگل، درحال بهینه شدن است.

از خطر سئوکاران کلاه سیاه آگاه باشید

در نتیجه ی رقابت شدید در هر صنعتی، برخی کسب و کار ها به دنبال روش های غیر قانونی برای دستیابی به جایگاه بهتر هستند. هر چند این روش ها در گذشته به صورت مقطعی اثر بخش بودند، اما با هوشمندتر شدن الگوریتم های موتورهای جستجو این روش ها به عنوان تخلف در قوانین سئو و فریب موتورهای جستجو شناسایی شده و در نتیجه، وب سایت جریمه می شود. برای همین ما در دارکوب به مشتریان خود درباره ی روش های غیر مجاز برای سئوی وب سایت هشدار می دهیم.

این روش ها عبارتند از:

  • استفاده از متن های پنهان
  • استفاده افراطی و بیش از حد از کلمات کلیدی
  • ایجاد صفحات جعلی به جهت دریافت بک لینک بیشتر
  • استفاده از روش های جابجایی صفحه
  • استفاده از صفحات Doorway

علیرغم استفاده طولانی مدت برخی از وب سایت ها از این روش ها، امروزه گوگل وب سایت هایی که از این روش ها استفاده می کنند را به راحتی شناسایی کرده و آن ها را از صفحه نتایج جستجو حذف می کند. اما جالب این است که هنوز برخی از سایت ها به این روش ها ادامه می دهند، قطعا در آخر نیز از عواقب منفی آن نیز بی نصیب نمی مانند.

تبلیغات PPC تاثیری بر سئو ندارند

کسب و کار های بسیاری امروز تمایل به استفاده از تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) دارند و آن را به عنوان یکی از استراتژی های بازاریابی آنلاین به کار می گیرند. اما بهتر است که بدانید که این نوع تبلیغات تاثیری بر جایگاه سایت و سئو ندارد. به این خاطر که سئو بیشتر تحت تاثیر جستجو های طبیعی کاربران از طریق موتور جستجو است تا تبلیغات پرداختی. PPC  البته ارزش و جایگاه خود را برای جذب مخاطب دارد، مخصوصا زمانی که تازه وب سایتی راه اندازی شده و به طور عمومی کسب و کار شناخته نشده است، اما این تبلیغات به طور مستقیم بر روی سئوی وب سایت تاثیر نمی گذارند.

کلام آخر

هر تصمیمی که شما در سئو می گیرید می تواند به شکل اساسی، بر روی موفقیت سایت و کسب و کار شما تاثیر بگذارد. استفاده از روش های صحیح به شما کمک می کند که به رتبه ی بالا دست پیدا کنید و از فواید آن لذت ببرید. سئوی مدرن امروزه با محتوای با کیفیت، بک لینک های معتبر، بدون اسپم و استفاده ی افراطی از کلمات کلیدی طولانی شناخته می شود. با این روش ها موتورهای جستجو محتوای وب سایت شما را بهتر و سریع تر درک کرده و به وب سایت شما رتبه ی بالاتری نسبت به رقبایتان اختصاص می دهند.

خلاصه ی کلام، سئو امری لازم و ضروری برای کسب و کارهاست زیرا که ترافیک آنلاین را افزایش داده و باعث جذب ترافیک هدفمند می شود که این عامل به تنهایی موجبات این را فراهم می کند که در کنار بازاریابی و برندینگ مقرون به صرفه، کسب اعتبار پایدار هم داشته باشیم. اعتبار و برندسازی با اینکه حتی با سئو، در بلند مدت ساخته می شود، با این وجود علاوه بر فرآیند فنی سایت و بهینه سازی آن، بینش های ارزشمندی را درباره ی مشتریان و مخاطبان به صاحبان کسب و کار عرضه می کند که این مساله امکان سازگاری با تغییرات الگوریتم های سئو را آسان تر کرده و به کسب و کارها این شانس را می دهد که نسبت به رقبا عملکرد بهتری داشته باشند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته