درآمد میلیاردی سئو

نوشته شده توسط دارکوب

اگر شما یک کارآفرین بوده و بیزینس خود را راه اندازی کرده اید و به دنبال راهکارهایی هستید تا به معرفی هرچه بهتر حرفه شما منجر شود، یا جوان هستید و از یک سوی درگیر انتخاب رشته دانشگاهی و در سوی دیگر در راستای انتخاب شغل مناسب برای آینده خود به تحقیق و بررسی میپردازید یا فردی بزرگسال در هر سن و سالی هستید و با توجه به وضعیت تورم و مواجه با افزایش قیمت کالاها، بخصوص کارهای ضروری زندگی روبه رو بوده و این امر شما را مجاب کرده است تا به فکر افزایش درآمد خود باشید تفاوتی ندارد، این مقاله مناسب شماست.

خدمات سئو

این مطلب به شما یادآور خواهد شد که چرا به عنوان یک صاحب کسب و کار لازم است اقدام به استخدام متخصص سئو نمایید و اهمیت کار او را در پیشبرد اهداف مجموعه تان بهتر درک نمایید. یا به عنوان کسی که میخواهد شغلی را برای سال های پیشرو برگزیند سئو و فعالیت حرفه ای در این حوزه بدون محدودیت جغرافیایی میتواند او را به درآمدی میلیاردی برساند اگر و فقط اگر بخواهید و بتوانید خود را در معرض آموزش و تجربه هر چه بیشتر در این زمینه قرار دهید.

لطفا تا پایان همراه ما باشید تا بتوانیم مفهومی ارزشمند و در عین حال کاربردی را برایتان شرح داده که به هر شخصی در هرجایگاهی کمک میکند تا درآمد خود را افزایش دهد و مسیری روشن تر را به شما نشان داده و از سردرگمی رها سازد.

خوب است پیش از اینکه معنی و مفهوم سئو را برایتان شرح دهیم، بدانید که امروزه باتوجه افزایش تعامل هر چه بیشتر انسان و تکنولوژِی، تمامی مشاغل برای معرفی کسب و کارهایشان به دنیای پیرامون و پیدا کردن مشتریان و کارفرمایان مرتبط با کسب و کار خود سعی در استفاده از فناوری روز دنیا و به کارگیری حداکثری از ظرفیت های موجود در جهت رسیدن به اهداف مالی شرکت دارند.

همچنین در تلاش هستند که بستری مناسب جهت شناخت هر چه بهتر و بیشتر خود و خدمات و محصولاتی که ارایه میدهند را در دسترس عموم قرار دهند.

وب سایت چیست؟

راه اندازی وب سایت یکی از کاربردی ترین و در عین حال شناخته شده ترین ابزار در بین مشتریان کالا و خدمات می باشد. وبسایت متشکل از تعدادی صفحات به هم پیوسته است که توسط مرورگر در دسترس مردم قرار میگیرد. حال هر کسب و کاری میتواند برای معرفی خود از یک وبسایت اختصاصی متناسب با کسب و کار خود استفاده کنند.

به طور کلی 8 نوع وب سایت وجود دارد:

وب سایت فروشگاهی (E-commerce Website)

وب سایت شرکتی (Business Website)

وب سایت نمایش محصول یا پورتفولیو (Portfolio Website)

وب سایت بلاگ (Blog Website)

وب سایت آموزشی (Educational Website)

وب سایت شخصی (Personal Website)

وب سایت سرگرمی (Entertainment Website)

وب سایت رسانه اجتماعی (Social Media Website)

با توجه به تعاریف هریک بهتر است آنچه مطابق با سیاست های شرکت است، انتخاب شود تا بازدهی بهتری داشته باشد. کسب و کارهایی که میتوانند از این مزیت یعنی برخورداری از طراحی وب سایت اختصاصی بهره ببرند، به طور کلی در یکی از گروه های زیر در حال فعالیت هستند:

* محصولاتی تولید و عرضه میکنند

* خدماتی ارائه می کنند

* اطلاعات تخصصی در مورد موضوعاتی که در آن تجربه و دانش قابل ارائه دارند

از سویی دیگر، تنها راه اندازی و طراحی وبسایت کافی نبوده و خوب است بدانیم که افراد چگونه و از چه طریقی به سایت شما دسترسی پیدا خواهند کرد.

در دهه اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن بستر اینترنت، یک فرد عادی برای اینکه بخواهد به جایی برود، کاری انجام دهد، اطلاعاتی درباره موضوعی کسب کند، تحقیق کند یا محصول و خدماتی را تهیه نماید، معمولا اقدام به جستجو در اینترنت خواهد کرد.

این جستجو یا در موتورهای جستجو مانند گوگل، پلتفرم های اجتماعی مانند اینستاگرم و یا وبسایت های خرده فروشی معروف مانند سایت آمازون و دیجی کالا اتفاق میافتد.

طبق آمار هر ساله تریلیون ها جستجو صورت میگیرد و همین جستجو در اغلب مواقع عامل اصلی ترافیک و یا بازدید برای وبسایت یک کسب و کار می باشد.

بازاریابی یا مارکتینگ (Marketing)

به رویکرد و سیاست هایی که کسب و کار برای برقراری ارتباط هر چه بهتر با مشتری به کار میبرد گفته میشود. این روند موجب افزایش دانش مشتری از ویژگی محصول یا خدمات شرکت مذکور خواهد شد. بازاریابی به دو دسته کلی تقسیم میشود:

  • بازاریابی سنتی (آفلاین)

مانند آگهی ها، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، چاپی و تبلیغات روزنامه ها گفته میشود. در این روش ها هزینه تمام شده این تبلیغاتی در اغلب موارد بسیار سرسام آور بوده و با توجه به بازدهی این نوع معرفی ها دیگر توجیه اقتصادی ندارد و چون مشخصا نمی توان جامعه خاصی را هدف قرار دهد، گاهی این هزینه ها هدر می روند.

حال سوالی پیش می آید که تبلیغات چیست و چه تفاوتی با بازاریابی دارد؟

در لغت تبلیغات به معنی ایجاد احساس ترغیب و پیگیری و ایجاد انگیزه برای اقدامی در شخصی گفته میشود. به بیانی ساده تر با تبلیغات افراد را راضی و مجاب به خرید و استفاده از خدمات و کالاهای ارائه شده توسط کسب و کار خود مینماییم.

تبلیغات حامل و ایجاد کننده پیام هایی در راستای متقاعدسازی مخاطب است که پیرامون اهداف گسترده بازاریابی صورت میگیرد. از اینرو میتوان گفت تبلیغات زیرمجموعه یک مولفه در بازاریابی است که روشی شناخته شده و محبوب برای ارتباط با مشتریان از سال ها پیش می باشد.

روش ها و ابزاری که برای بازاریابی استفاده میشود در طی سالیان و با پیشرفت تکنولوژی و روند دسترسی افراد به اینترنت دستخوش تغییرات بسیاری شده است.

  • دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) (آنلاین)

در مقابل، بازاریابی دیجیتال روشی به روز و مدرن بوده که در آن محصولات و خدمات تان را با روش هایی مثل تبلیغات در شبکه های اجتماعی، سئو، PPC یا تبلیغات کلیکی، تبلیغات در موتورهای جستجو (SEM) و… تبلیغ می کنید.

در این نوع بازاریابی هزینه های تمام شده بسیار پایین تر و به صرفه هستند و به دلیل امکان هدف گیری مشخص مشتری، برندسازی یک شرکت بسیار دقیق تر و سریع تر اتفاق میافتد. همچنین با استفاده از ابزارهای تحلیلی امکان اندازه گیری بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال میسر می باشد.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که کدام نوع از بازایابی برای چه نوع کسب و کاری مناسب تر است؟ در پاسخ به این سوال کلیدی باید بگوییم که باید هدف مجموعه مورد نظر به طور واضح از فرآیند بازاریابی مشخص شده باشد.

اگر می خواهید به گروه خاصی از افراد که به لحاظ جغرافیایی محدودیتی برای آن مدنظرتان نیست، دسترسی داشته باشید و به لحاظ بودجه بندی در محدودیت بوده یا میخواهید با صرف کمترین میزان هزینه به هدف خود نزدیک شوید، بازاریابی دیجیتال بهترین گزینه خواهد بود.

انجام این کار به شما این امکان را می دهد که بلافاصله اطلاعات ارزشمندی را در مورد مخاطبان خود جمع آوری کنید تا بتوانید کمپین های بازاریابی موثرتری ایجاد کنید.

این را بدانید که همیشه و در همه حال فرصت و امکان بازاریابی سنتی وجود دارد. اگر می خواهید به مخاطبان با سنین متفاوت و بخصوص مخاطبان محلی و مسن ترها دسترسی پیدا کنید، روش های بازاریابی سنتی ممکن است مفیدترین و بهتر از روش های بازاریابی دیجیتال باشند. اگرچه ممکن است این روش ها در نظرتان کمی قدیمی به نظر برسند.

و به طور واضح دلیل اینکه هنوز هم این نوع تبلیغات به روش سنتی را در اطراف خود می بینید این است که برای بعضی از کسب و کارها بازدهی دارند چون مناسب جامعه هدفشان میباشد .

پس اولین قدم برای انتخاب روش بازاریابی این است که ابتدا مخاطبان خود را در نظر بگیرید؛ ببینید چه چیزهایی را دنبال می کنند و اطلاعات خود را برای تصمیم گیری از کجا کسب می کنند. اینکه بخواهیم بگوییم بازاریابی دیجیتال بهتر است یا سنتی درست نبوده و هدف ما این نیست؛ زیرا هر کدام برای هدف و مخاطبین متفاوتی می توانند مناسب باشند.

سئو چیست؟

همانطور که گفته شد، یکی از راه های موثر در استراتژی دیجیتال مارکتینگ سئو سایت است. کلمه سئو (SEO)، مخفف بهینه سازی موتور جستجو (search engine optimization) است. با بیانی ساده تر سئو به مجموعه ای از فرآیندها اطلاق میشود که به بهبود وب سایت شما منجر شده و برای افزایش دیده شدن آن در گوگل، مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو آماده و بهینه شود.

هرچه صفحات سایت موردنظر در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال انتخاب و کلیک روی آنها توسط کاربر بیشتر می شود. در نهایت، هدف بهینه سازی سایت برای موتور جستجو کمک به جذب بازدیدکنندگان وب سایت است. افزایش بازدید سایت ارتباط مستقیمی با تبدیل شدن این مخاطبان به مشتری و خریدار، یا مخاطبینی که مدام برمی گردد، خواهد داشت.

سئو که بر روی وبسایت کسب و کار مورد نظر صورت میگیرد از شاخه های بازاریابی به صورت دیجیتال می باشد. در زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ را مشاهده میکنید که هر کدام از این روش ها اگر به درستی و متناسب با هدف انتخاب شود، بیشترین پتانسیل را برای رفع نیازهای کسب وکار و مخاطبان خواهد داشت.

  • بازاریابی محتوا
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • جستجوی پولی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • اتوماسیون بازاریابی
  • محتوای حمایت شده
  • روابط عمومی آنلاین
  • بازاریابی درونگرا
  • افیلیت مارکتینگ
  • بازاریابی موبایلی

همانطور که مشاهده میکنید سئو و کار در این حوزه جزئی از دیجیتال مارکتینگ با ابزارهای امروزی می باشد.

حال سوالاتی که مطرح می شود این است که چرا سئو اهمیت دارد؟ چه کسانی کار سئو انجام می دهند؟ درآمد سئوکار چقدر است؟ و چگونه سئو کار شویم؟ چرا یک صاحب کسب و کار باید مجاب شود تا هزینه قابل توجهی برای سئو سایت برند خود بپردازد.

برای رسیدن به پاسخ این سوالات بهتر است از آخرین سوال شروع کنیم. فرض کنید شخصی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا سایتی کاربر پسند برای بیزینس خود طراحی کند اما هیچ کاربری به آن رجوع نمیکند. سئو کردن سایت، اقدامی موثر برای جلب توجه جامعه هدف بیزینس مورد نظر خواهد بود.

اصلی ترین عامل آموزش و به کارگیری سئو، افزایش فرصت دیده شدن یک شغل و فراهم آمدن شرایطی برای فروش بیشتر مهارت، کالا یا خدمات میباشد. از آنجایی که کاربران فضای مجازی هرروز رو به افزایش است، اشخاصی که بتوانند در این فضا کار کرده و به خوبی دیده شوند میتوانند آینده برند خود را در کنار حفظ کیفیت، تضمین کنند.

مبلغی که برای سئو در نظر گرفته میشود با توجه به میزان اثر بخشی و ماندگاری آن بسیار پایین تر از تبلیغات اینترنتی خواهد بود. یک نمونه از این تبلیغات اینترنتی، تبلیغ گوگل است که توسط گوگل ادز انجام میگیرد و هزینه آن به دلار براورد میشود. که گاهی به صرفه نخواهد بود.

متخصص سئو چه کسانی هستند؟

کارشناس یا متخصص سئو یا به طور عامیانه سئو کار به فردی اطلاق میشود که دوره آموزش سئو کردن سایت را گذرانده و بر تمامی موارد موثر SEO و بهینه سازی سایت تسلط داشته و میتواند رتبه سایت را هر زمینه ای با اقدامات لازم برای بهبود نتایج جستجوی صورت گرفته توسط کاربر در موتورهای جستجو ارتقا دهد.

یادگیری سئو راهی پردرآمد است هر شخصی میتواند با توجه به توانایی های خود از آن بهره مند شود.

متخصص سئو میتواند با گذراندن دوره های مختلف آموزش سئو و کسب تجربه های هر چه بیشتر در بهینه سازی سایت با توجه به حیاتی بودن این مهارت برای تمامی مشاغل در دهه اخیر، آینده شغلی خود را به عنوان یک سئو کار تضمین کرد.

شما میتوانید با بهینه سازی سایتها در هر زمینه ای که فعالیت میکنند، شراکت در سود از میزان فروش و مشاوره برای بهبود بازدید سایت به افزایش درآمد خود کمک کنید.

خدمات سئو سایت که توسط متخصص سئو ارایه میشود، به 5 بخش کلی تقسیم میشود:

  • الگوریتم های گوگل: گوگل برای اینکه ما به عنوان کاربر پس هر بار سرچ عبارتی، بهترین نتایج را در رابطه با آنچه جستجو کرده ایم به ما نمایش دهد، از الگوریتم های متفاوتی استفاده میکند که به صورت مداوم در حال آپدیت شدن میباشد.
  • سئو تکنیکال یا فنی (Technical SEO): بهینه سازی وب سایت از جنبه های فنی و کدنویسی
  • سئو داخلی (On-Page SEO): بهینه سازی محتوای یک وب سایت برای کاربران و موتورهای جستجو.
  • سئو خارجی (Off-Page SEO): همونطور که ما انسان ها برای شناخت بیشتر از یکدیگر از نظر دیگران درباره فرد مورد نظر استفاده میکنیم، موتورهای جستجو هم از کاووش های خود برای اینکه بدانند نظر بقیه افراد و سایت ها درباره شما و سایتتان چیست، بهره برده و با امتیازدهی به آن سعی در بهبود رتبه شما میکند. سئوکار با کار بر روی لینک سازی و بهره بردن از بخش نظرات سعی میکند در جهت مثبت این مسیر قدم بردارد.
  • سرچ کنسول (Search Console): مهم ترین ابزاری است که در اختیار سئوکار قرار میگیرد. بسیاری از وبسایت در نقطه ای از دنیا بخش بزرگی از کاربران خود را از طریق صفحات گوگل به وبسایت خود هدایت میکنند. این امر موجب شده است تا سایت ها برای بهتر دیده شدن در جستجوهای کاربران بیشتر از هر چیزی به گوگل نیاز داشته باشند. کنسول جستجوی گوگل یک ابزار وب مستر رایگان و پرکاربرد است. این یکی از ابزارهای کلیدی برای کارشناسان سئو و بازاریابی آنلاین است. این سرویس که قبلاً با نام Google Webmasters Tools شناخته می شد، به شما اجازه می دهد تا به سرعت و به راحتی عملکرد وب سایت را نظارت کنید. به همین دلیل درک این موضوع که چه چیزی در گوگل در حال رخ دادن است، بسیار ضرورت دارد. از این حیث گوگل با توجه به نیاز صاحبان کسب و کارهای دارای وبسایت و سئوکاران، ابزاری را به آن ها معرفی کرده است که بهره بردن از آن در این زمینه از همه چیز واجب تر است. با به کارگیری سرچ کنسول میتوان متوجه عملکر کاربر در هنگام جستجو شد و نیز اگر مسئله ای برای وبسایت به رخ دهد، گوگل آن را اطلاع می دهد.

اگر سئو را به عنوان مثل یک تیم ورزشی متصور شویم، برای موفقیت تیم، نیازمند به یک حمله و دفاع قوی هستیم و هم به تماشاگر و هواداران نیاز داریم. بهینه سازی تکنیکال را به عنوان دفاع خود، بهینه سازی محتوا را به عنوان حمله، و بهینه سازی خارج از سایت را به عنوان راه هایی برای جذب، تعامل با لیدر طرفداران وفادار در نظر بگیرید.

سئو و کسب درآمد از آن

حال میخواهیم به بررسی آینده شغلی سئو و راه های درآمد دلاری با سئو بپردازیم. درآمد این حرفه را از دو جهت هم در داخل ایران و هم در کشورهای خارجی میتوان مورد بررسی قرار داد.

بعد از آموزش سئو، فرصت مناسبی ست تا خود را برای ورود به بازار کار آماده نمایید و بدانید که شغل سئوکار با توجه به توانمندی های متفاوت به سه دسته کلی میتواند تقسیم شود:

  • به عنوان متخصص اقدام به ثبت شرکت نموده و تیمی را گرد هم آورده و به شرکت های مختلف با هر زمینه کاری ارایه خدمات سئو دهند.
  • کار به صورت فیریلنسری.
  • به استخدام شرکت درآمده و در سمت کارمند شروع به فعالیت کنند.

اگر به عنوان فردی تازه کار وارد این حیطه شده اید و یا با توجه با آموزش ها و مطالعات و کارهای عملی دانش شما از یک فرد مبتدی بیشتر است اما هنوز اعتماد به نفس کافی برای شروع فعالیت به صورت مستقل را ندارید به شما پیشنهاد میکنیم به عنوان یک کار آموز در شرکت و تیمی شروع به فعالیت کنید تا هم تجربه کار با تیم را کسب کرده و هم صاحب نمونه کار شوید.

به این نکته نیز توجه نمایید هرگز در ابتدای امر وارد تیم و شرکتی نشده که مفهوم درستی از سئو نمیداند و انتظار دارند در زمانی کوتاه سایت در صفحه اول بازدید ها قرار بگیرد که این امر موجب پایین آمدن اعتماد به نفس شما در کار خواهد شد. در حالی که سئو کردن احتیاج به زمان دارد تا بررسی ها و اقدامات صورت گرفته و همپنین اصلاحات سیاست های شرکت به نتیجه مطلوب برسد.

خوب است بدانید که نمیتوان یک نسخه کلی برای تمامی سایت ها در نظر گرفت که در چه بازه زمانی سئو کردن سایت به نتیجه خواهد رسید و موجب افزایش بازدید سایت خواهد شد. اینکه نوع وبسایت و شغلی که بهینه سازی آن را به عهده گرفته اید بیشتر با تصاویر سر و کار دارد یا کلمات میتواند در زمان بسیار تاثیر بگذارد.

درآمد این حرفه را از دو جهت هم در داخل ایران و هم در کشورهای خارجی میتوان مورد بررسی قرار داد.

اگر در ایران ساکن هستید و میخواهید بدانید که درآمد مبتدیان و نیمه حرفه ای ها و متخصصین چقدر میتواند باشد. باید طبق گفته بالا نحوه ورود خود به بازار کار را مشخص نمایید. اما در حالت کلی مبتدیان از هفت میلیون تومان تا ده میلیون تومان می توانند درامد داشته باشند.

و اگر به صورت متخصص در یک شرکت و فریلنسری در هر سطحی فعالیت میکنید این رقم بسیار بستگی به نحوه عملکرد و فعالیت خود شما خواهد داشت.

این نکته را فراموش نکنید که این کار هم مانند هر فعالیت و شغل دیگری هر چقدر بیشتر توسط شما انجام بگیرد موجب افزایش تجربه و به طبع درآمد شما خواهد شد.

از سویی دیگر، امروزه با توجه به افزایش مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی و همه گیر شدن موضوع دیجیتال مارکتینگ، شغل سئو رو که پیشتر از اهمیت آن برای مشاغل در هر نقطه از جهان خدمتتان ارایه دادیم، می تواند گزینه مناسبی برای کسب درآمد دلاری برای شما باشد.

باتوجه با اهمیت این شغل و تاثیری که بر مشاغل دیگر بخصوص در کشورهای پیشرفته دارد از درآمد خوبی هم برخوردار است. برای نمونه اگر بخواهیم درآمد این حرفه را در کشور مهاجرپذیری مثل کانادا که امکانات رفاهی مناسبی برای زندگی و شرایط شغلی مطلوبی را برای مهاجرین فراهم میکند و این روزها بیش از پیش مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است، بررسی نماییم. با نگاه عمیق تر به این موضوع که میزان نفوذ اینترنت در کانادا بالغ بر 90 درصد است که بسیار رقم قابل توجهی است. به همین دلیل، برای هر کسب و کاری ضروری است که از طریق اینترنت به مخاطبان هدف خود دست یابد.

پس میتوان نتیجه گرفت بازار کار سئو در کانادا و دیجیتال مارکتینگ ، درآمد بسیار عالی دارد. فرصت های شغل های این چنینی در شهرهای بزرگ کانادا بسیار بیشتر است. با نگاه به میزان تقاضای بازار، بازار کار سئو به شدت رونق داشته و به قسمت مهمی از فعالیت های بازاریابی آژانس دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. در عین حال نه تنها این بخش، بلکه متخصصین سئو که به صورت فریلنسر کار می کنند، درآمد خوبی دارند.

اگر تحصیلات و تجربه کاری خوبی در این زمینه دارید و یا در ابتدای راه هستید و امکان مهاجرت برای شما وجود دارد، کانادا میتوانید برای شما گزینه خوبی باشد.

به صورت میانگین متوسط حقوق سئوکاران در کانادا 95363 دلار در سال یا 48.90 دلار در ساعت است. این مبلغ اگر با سطح مبتدی آغاز به کار میکنید از 64731 دلار در سال شروع می شود. یک متخصص میتواند تا 102334 دلار، درآمد دلاری سئو در سال را برای خود متصور شود.

به عنوان یک متخصص سئو، استراتژی ها، تکنیک ها و تاکتیک هایی را برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت و به دست آوردن رتبه بندی بالا در صفحه نتایج موتورهای جستجو شناسایی خواهید کرد. با ایجاد سرنخ های بیشتر برای کسب و کار، فرصت های جدیدی برای رشد و سود ایجاد می کنید. چنانچه در این راه نیازمند آموزش به صورت تخصصی هستید می توانید در دوره های آموزشی آموزشگاه دارکوب با امکان دریافت مدرک فنی و حرفه ای شرکت کنید و یا از مشاوره کارشناسان این مجموعه جهت سئو سایت خود بهره مند شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته