انواع روش های تبلیغات رایگان در اینترنت

نوشته شده توسط دارکوب

با تکامل فناوری های وب در دهه 1990، تبلیغات اینترنتی به عنوان یک معادل مجازی برای روش های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات روزنامه، بیلبوردها و غیره ظاهر شد. با گذشت زمان، بازاریابان انتظار دارند که شرکت ها پول بیشتری را برای تبلیغات دیجیتالی نسبت به تبلیغات سنتی خرج کنند.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

به طور کلی، تبلیغات اینترنتی هر شکلی از بازاریابی مبتنی بر اینترنت است. وقتی می گوییم هر فرمی، منظورمان هر زمانی است که شرکت شما در اینترنت حضور دارد. زیرا به یاد داشته باشید، بازاریابی فقط زمانی اتفاق نمی افتد که شما برای آن پول پرداخت می کنید یا فعالانه آن را دنبال می کنید.

مزایای تبلیغات اینترنتی

پوشش جهانی آسان امروزه باعث شده است، مردم عادت کنند اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و سایر موارد جستجو کنند. تبلیغات اینترنتی راهی برای نمایش پیشنهادات خود در برابر بیش از 4.3 میلیارد کاربر وب در سراسر جهان است. شما به راحتی می توانید تمام دنیا را از طریق اینترنت هدف قرار دهید.

تبلیغات اینترنتی مقرون به صرفه برای هر بودجه ای است. با توجه به بازاریابی ساده اما جدی، حداقل هزینه برای دستیابی به یک مخاطب 2000 نفری سه برابر ارزان تر از روش های تبلیغات سنتی است، بنابراین هر شرکتی از یک کسب وکار کوچک خانوادگی گرفته تا یک شرکت بزرگ می تواند از تبلیغات آنلاین استفاده کند و از منابع مالی خود بیشترین بهره را ببرد.

ترافیک را به یک سایت هدایت می کند. هر چه تعداد بازدیدکنندگان سایت بیشتر باشد، مشتریان بالقوه بیشتری خواهید داشت که منجر به افزایش فروش می شود. هدف تبلیغات اینترنتی جلب توجه کاربران و هدایت آنها به سایت شماست. پیشنهادات نمایش داده شده در تبلیغات دیجیتال باید حس کنجکاوی را برانگیزد و به مردم دلیل خوبی برای کلیک کردن در سایت شما بدهد.

اجازه هدف گیری را می دهد. برخلاف رسانه های بازاریابی سنتی که بدون فیلتر کردن مشتریان برای همه تبلیغ می کنند، تبلیغات اینترنتی پیام را برای مخاطبان هدف گذاری شده و خاص، افرادی که به احتمال زیاد به مشتری تبدیل می شوند، تنظیم می کند. به عنوان مثال، یک شرکت آموزشی می تواند از تبلیغات رسانه های اجتماعی برای تبلیغات برای کاربرانی که علاقه مند به آموزش در زمینه های مختلف هستند، استفاده کند و لایک ها و اشتراک گذاری ها را در بین آنها رواج دهد.

به شما این امکان را می دهد که نقاط تماس مختلفی را با مخاطبان خود ایجاد کنید. تبلیغات اینترنتی به شما کمک می کند تا در مکان مناسب و در زمان مناسب برای ارتباط با مخاطبان خود ظاهر شوید. اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست برای نمایش محصولات استفاده کنید. برای به اشتراک گذاشتن اخبار و ایجاد روابط طولانی مدت با مخاطبان خود، آنها را با بازاریابی ایمیلی تقویت کنید. با ترکیب عاقلانه انواع مختلف تبلیغات دیجیتال، می توانید نشان دهید که شرکت شما همیشه حاضر و آماده خدمت رسانی است.

تبلیغات اینترنتی قابل اندازه گیری است. برخلاف بازاریابی آفلاین یا سنتی، که در آن هزینه و اثربخشی تا حدودی تقریبی است، می توانید دقیقاً بازده تلاش ها و کارایی بازاریابی اینترنتی خود را با پلتفرم های تحلیل وب مانند Google Analytics پیگیری کنید.

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟

تبلیغات بخشی از بازاریابی است. بازاریابی (Marketing)، فرآیندی برای تبلیغ محصولات شما به مخاطبان هدف است که شامل تحقیقات بازار، شناسایی شخصیت خریدار و تجزیه و تحلیل است. این روند شامل فعالیت هایی است که پیشنهاد شما را به مشتریان ارائه می دهد.

تبلیغات (Advertising)، یکی از آن فعالیت هایی است که به گسترش نام تجاری شما کمک می کند. تبلیغات یکی از عناصر بازاریابی است. سایر موارد عبارتند از روابط عمومی، ترویج فروش، فروش مستقیم، فروش شخصی و … .

بنابراین، تبلیغات بخشی از بازاریابی است، در حالی که بازاریابی منحصراً تبلیغات نیست.

انواع تبلیغات اینترنتی

اینترنت فرصت های گسترده ای را برای ارتباط با مشتریان بالقوه ارائه می دهد که می توان به بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام مارکتینگ، نمایش تبلیغات، تبلیغات بومی، تبلیغات ویدیویی، اعلان های وب، تبلیغات موبایل و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که ممکن است برخی از آنها رایگان و برخی هزینه بر باشند.

روش های تبلیغات رایگان در اینترنت

به خاطر داشته باشید که برخی از روش های تبلیغات رایگان برای برخی از انواع کسب وکارها مؤثرتر از سایرین هستند، اما با دقت و یا شرکت در دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ مطمئناً چندین راه را پیدا خواهید کرد که به کسب و کار شما کمک می کند تبلیغات سالمی داشته باشد.

این روزها اینترنت به همه امکان فروش محصولات و خدمات خود را می دهد. در حال حاضر، همه ما می دانیم که بازاریابی اینترنتی یک روش مقرون به صرفه برای دسترسی به جوامع مجازی در سراسر جهان است. اگر به دنبال راه هایی برای افزایش حضور خود در وب هستید، می توانید از طریق آگهی های طبقه بندی شده رایگان در اینترنت تبلیغ کنید.

کسب و کارهای کوچک به اشتباه معتقدند که هر نوع تبلیغات آنلاین برای آنها بسیار گران است. ما می خواهیم این طرز فکر را از بین ببریم. فرمت های تبلیغاتی موثر زیادی وجود دارد که نیازی به سرمایه گذاری ندارند.

  • سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

مردم در سراسر جهان هر ثانیه در گوگل جستجو می کنند. آنها به دنبال اخبار، محصولات، دستور العمل ها، راهنماها، آموزش ها، نکات خانه داری و خیلی چیزهای دیگر هستند. شما می توانید علاقه آنها را شناسایی کرده و آنها را به مشتریان جدید تبدیل کنید. برای شروع سئوی خود، برخی از تحقیقات اولیه برای کلیدواژه را انجام دهید و سؤالات مناسب را انتخاب کنید و تولید محتوای ارزشمند انجام دهید. در وبلاگ خود، یک استراتژی سئو را برنامه ریزی کنید که سایت شما را در صدر جستجو قرار می دهد.

  • ارسال کمپین های ایمیل

با کمک آنها می توانید به مشتریان خود آموزش دهید، محصولات خود را تبلیغ کنید، اخبار و به روز رسانی ها را به اشتراک بگذارید، مشتریان را از سفارشات خود مطلع کنید و شناخت برند را افزایش دهید.

  • پست های مهمان در وبلاگ ها بنویسید

وبلاگ های معتبر با مخاطبان زیادی را پیدا کنید که ممکن است به محصولات شما علاقه مند باشند. به آنها محتوای ارزشمندی ارائه دهید، نکاتی را به اشتراک بگذارید، مطالعات موردی را ارائه دهید و مشاوره بدهید. به سایت خود لینک دهید، و به اعتبار دامنه خود بیافزایید. به این ترتیب، پیام خود را به مخاطبان هدف منتقل خواهید کرد و آگاهی از برند خود را افزایش خواهید داد.

  • از قدرت رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

حداقل دو دلیل وجود دارد که باید از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید: بیشتر پلتفرم ها رایگان هستند و مردم در شبکه های اجتماعی به دنبال محصولات می گردند. اگر بودجه کمی دارید، کمپین های تبلیغاتی ضروری نیستند. پروفایل برند خود را ایجاد کنید، عکس ها و ویدیوهای محصولات خود را اضافه کنید، اخبار مربوط به به روزرسانی های اخیر را به اشتراک بگذارید و بازخورد مشتریان را زیرنظر داشته باشید. علاوه بر این، می توانید یک ربات چت برای شبکه های اجتماعی ایجاد کنید تا به سؤالات متداول مشتریان پاسخ دهد و به آن ها کمک کند تا سفارش خود را انجام دهند.

یکی از بهترین شبکه های اجتماعی این روز ها، اینستاگرام است که می تواندی با شروع دوره های آموزش اینستاگرام، از روند تبلیغات و بازاریابی در این شبکه اجتماعی پرطرفدار آگاهی کسب کنید و روند اینستاگرام مارکتینگ خود را بهبود بخشید.

  • وبلاگ خود را راه اندازی کنید.

وبلاگ مکانی است که در آن می توانید تخصص خود را نشان دهید و همزمان برند خود را تبلیغ کنید. برای به اشتراک گذاشتن اخبار مربوط به شرکت خود، آموزش به مخاطبان، ارائه نکات تخصصی و نمایش برخی از پشت صحنه ها، به طور مرتب پست کنید. حتی می توانید با ارسال محتوای با کیفیت از سایر شرکت ها که ممکن است برای مخاطبان شما مفید باشد، از وبلاگ خود درآمد کسب کنید.

  • ثبت آگهی رایگان در سایت های تبلیغاتی

حتی اگر در بودجه هزینه های خود جایی برای تبلیغات ندارید، همچنان می توانید تجارت خود را تبلیغ کنید. یکی از این روشها، ثبت آگهی رایگان در سایت های تبلیغاتی دسته بندی شده است. این پلتفرم ها منبعی حیاتی برای صاحبان کسب وکارهای کوچک یا افرادی هستند که به تازگی کسب وکار خود را راه اندازی می کنند، زیرا زمانی که شما تازه شروع به کار کرده اید و اغلب کسب وکارهای کوچک بودجه محدودی برای صرف بازاریابی دارند.

افزودن محصولات و خدمات خود به سایت های آگهی رایگان راهی سریع، آسان و مقرون به صرفه برای کسب و کار شما برای در معرض دید قرار گرفتن است. این امر به ویژه برای مشاغل محلی صادق است.

اکثر سایت های تبلیغاتی رایگان برای مشاغل محلی در طرح و ساختار تبلیغات طبقه بندی شده ساخته شده اند.

به لطف سایت های تبلیغاتی رایگان کسب و کار، مجبور نیستید بین دستیابی به مخاطبان هدف خود و صرف تمام بودجه بازاریابی محدود خود برای یک کمپین یکی را انتخاب کنید.

برخلاف آگهی های روزنامه، ارسال آگهی های طبقه بندی شده رایگان بدون دردسر و سریع است. چندین سایت وجود دارند که به شما امکان می دهند آگهی های طبقه بندی شده را به صورت رایگان قرار دهید! شرکت دارکوب با ارائه یکی از بهترین سایت های تبلیغات رایگان به نام sellfree.ir (رایگان بفروش) می تواند کمک شایانی به شروع این روند برای شما انجام دهد.

برخی از سایت ها قبل از درج آگهی به اطلاعات دقیق نیاز دارند، اما برخی دیگر تصمیم می گیرند که روند ثبت نام را به طور کلی حذف کنند. برخی از سایت ها از شما می خواهند که آدرس ایمیل خود را برای تأیید ارسال کنید. در صورتی که آگهی شما نیاز به اصلاح داشته باشد، ممکن است آدرس ایمیل نیز مورد نیاز باشد.

مزیت های سایت های تبلیغات رایگان طبقه بندی شده

  1. رابط کاربر پسند:

سایت های تبلیغاتی طبقه بندی شده به طور ویژه برای جذب تعداد زیادی از مشتریان بالقوه طراحی شده اند. اگر رابط سایت پیچیده باشد، کاربران ممکن است شرایط و ضوابط را به راحتی درک نکنند. حتی ممکن است بدون اتلاف ثانیه ای به سایت دیگری تغییر مکان دهند. بنابراین این سایت های تبلیغات طبقه بندی شده دارای یک رابط کاربر پسند هستند که فرآیند خرید و فروش بین دو طرف را نیز ساده می کند. شما می توانید به راحتی در آن ها ثبت نام کنید و آگهی ارسال کنید. کاربری که می خواهد چیزی بخرد می تواند به راحتی دسته بندی های نمایش داده شده در سایت را مرور کند یا حتی از جستجو برای یافتن موارد مورد نیاز استفاده کند.

  1. رویکرد مقرون به صرفه:

از آنجایی که اکثر سایت های آنلاین رایگان هستند و هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند، فروشنده نیازی به مدیریت بودجه بازاریابی کلان برای ارسال یک آگهی نخواهد داشت، همین امر در مورد خریدار نیز صدق می کند که می تواند مستقیماً بدون پرداخت هزینه ای با فروشنده معامله کند.

  1. تعداد زیاد مشتریان:

همه ما می دانیم که جهان در حال تبدیل شدن به یک دهکده جهانی است. فناوری اینترنت امکان تعامل کاربران از سراسر جهان را فراهم کرده است. مردم می توانند در عرض چند دقیقه با هر کسی که در هر نقطه از جهان نشسته است ارتباط برقرار کنند. بازاریابی در اینترنت نیز مزایای بی شماری دارد. در رویکردهای بازاریابی معمولی، ماه ها طول می کشد تا یک پایگاه مشتری قوی ایجاد شود. اما با استفاده از اینترنت، سایت های طبقه بندی شده رایگان به راحتی هزاران مشتری را در عرض چند روز پیدا می کنند. مخاطبان این سایت ها شامل همه کسانی است که از اینترنت استفاده می کنند.

  1. ایجاد ترافیک وب:

برخی از شرکت ها سایت های مخصوص به خود را برای فروش محصولات دارند. آنها می توانند از سایت های طبقه بندی شده برای ایجاد ترافیک برای سایت خود استفاده کنند. آنها می توانند یک آگهی با یک لینک و توضیح مختصری از سایت خود ارسال کنند. به این ترتیب هرکسی که تبلیغ را می خواند روی پیوند کلیک می کند و به طور خودکار به سایت موجود در لینک هدایت می شود.

  1. فروش بی حد و حصر:

همانطور که قبلا ذکر شد، فناوری اینترنت مخاطبان جهانی دارد. اگر تبلیغی را در مورد چیزی ارسال کنید که در سراسر جهان مد است یا تقاضا دارد، ممکن است تعداد زیادی سفارش برای محصول خود داشته باشید. کسب و کار شما ممکن است به طور غیر منتظره سریعتر گسترش یابد و فروش شما ممکن است در عرض یک هفته دو برابر شود.

  1. مدیریت آسان:

سایت آگهی های طبقه بندی شده رایگان به فروشندگان این امکان را می دهد که آگهی ارسال کنند بدون اینکه آنها را به یک قالب تعریف شده محدود کنند. معمولاً فروشندگان تبلیغات خود را بر اساس نیاز خود می نویسند. برخی از آگهی ها با توضیحات مفصل و برخی کوتاه و مختصر هستند. علاوه بر این، پس از ارسال آگهی، فروشندگان می توانند آن را در سایت های دیگر نیز ارسال کنند. آنها همچنین می توانند هر از چند گاهی با استفاده از گزینه “ویرایش” در این سایت ها آگهی خود را به روز کنند.

  1. افزودن تصاویر با تبلیغات:

افزودن تصاویر رنگارنگ و چشم نواز نیز تعداد زیادی از مشتریان را به خود جذب می کند. به طور معمول مردم وقت برای خواندن توضیحات طولانی یک محصول ندارند. آنها فقط با دیدن تصویر نمایش داده شده تصمیم خود را برای خرید محصول می گیرند.

  1. عملکرد هفت روز هفته و بیست و چهار ساعته

سایت های طبقه بندی شده رایگان بر روی سرورهایی اجرا می شوند که 24 ساعت و به طور مداوم فعال هستند. این امکان را برای کاربر فراهم می کند که در هر زمانی از روز از سایت بازدید کند. ثبت تبلیغ رایگان برای کسب و کار ها محدودیتی فراهم نمی کند، زیرا تبلیغات آنها بدون توجه به بازه زمانی توسط مردم در جهان مشاهده می شود.

  1. سود بسیار زیاد:

سودی که با فروش محصول خود در سایت های طبقه بندی شده رایگان به دست می آورید تماما متعلق به شماست. شما نیازی به پرداخت یک درصد به هیچ شخص ثالثی ندارید!

  1. بدون مرز جغرافیایی:

شما به موقعیت های جغرافیایی محدود نخواهید شد. بازار شما متشکل از مخاطبان بین المللی از همه نوع است.

 

نکات درج تبلیغات رایگان در سایت ها

قانون اساسی برای نوشتن تبلیغات این است که آگهی باید واضح، تمیز و حرفه ای باشد. تبلیغات طولانی و پیچیده اغلب در جذب مشتریان آنلاین ناکام هستند. در حالت ایده آل، تبلیغ نباید بیش از 100 کلمه باشد. آگهی شما همچنین باید اطلاعات درستی را ارائه دهد. آگهی باید مشتریان را در مورد محصولات ارائه شده برای فروش و مزایای خرید محصولات و خدمات شما آگاه کند.

عنوان آگهی شما باید دقیق باشد و ارتباط قوی با محصول داشته باشد. آگهی باید در دسته بندی مربوط به یک سایت خاص قرار گیرد. عدم انتخاب دسته مناسب ممکن است منجر به لغو آگهی شما در آن سایت شود.

 

اگر به دنبال رشد کسب و کار فیزیکی یا آنلاین خود و افزایش حضور خود یا شاید فقط کسب درآمد آنلاین هستید، باید از نوعی تبلیغات برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید. حتی اگر بودجه تبلیغاتی زیادی ندارید، یا پول نقدی برای تبلیغات در دسترس ندارید، باز هم می توانید با استفاده از تبلیغات و لیست های رایگان، حضور خود را در وب پررنگ تر کنید. در این راه می توانید از مشاوره های تخصصی تیم حرفه ای دارکوب بهره مند شوید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته