ابزارهای پیشرفته سئو کدامند؟

نوشته شده توسط دارکوب

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بخشی اجتناب ناپذیر از روند کسب و کار آنلاین است، مگر اینکه بخواهید تا پایان عمر به ازای هر کلیک به گوگل پول پرداخت کنید و تبلیغات انجام دهید.

سئو سایت وردپرس

سئو به معنای بهینه سازی موتور جستجو است و فرآیندی است که برای بهینه سازی پیکربندی فنی، ارتباط محتوا و محبوبیت لینک یک وب سایت به کار می رود تا صفحات آن به راحتی قابل یافتن، مرتبط تر و محبوب تر در مورد عبارات جستجوی کاربر شوند و در نتیجه، موتورهای جستجو رتبه بندی بهتری به آن ها می دهند.

شیوه های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو پویا و دائماً در حال تغییر هستند، و حتی در همین لحظه یک به روزرسانی گسترده ممکن است در حال انتشار باشد و بر SERPها یعنی صفحه نتایج جستجوها تأثیر بگذارد. با در نظر گرفتن این موضوع، تعجب آور نیست که برخی از راهنماها می توانند حاوی اطلاعات قدیمی باشند اگرچه می توانیم بگوییم که بخش های زیادی از SEO بدون تغییر باقی می مانند.

تنها در سال گذشته تغییرات زیادی در سئو ایجاد شده است با این حال، ستون های اصلی از سئو وجود دارند که مثل همیشه قوی و قابل توجه هستند، مانند بک لینک، سرعت وب سایت و محتوای با کیفیت و هدف اصلی آن که همانا ارائه بهترین پاسخ های ممکن به کاربران خود برای پرسش هایشان است را در نظر دارد.

تعریف سئو پیشرفته

سئوی پیشرفته مجموعه ای از تکنیک های سئو است که به درجاتی از دانش تخصصی نیاز دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. سئوی پیشرفته معمولاً شامل مفاهیم فنی است که تا حدودی پیشرفته هستند و یا درک عمیق تری از عملکرد الگوریتم Google دارند و اغلب توسط سئوکار حرفه ای استفاده می شوند. هر کسی می تواند با راهنمایی استراتژیک مناسب و کاربرد واقعی در مفاهیم پیشرفته تسلط یابد.

سئوی پیشرفته ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما واقعاً همه اینها به ارزشی است که گوگل فکر می کند شما برای کاربران خود قائل می شوید. خلاق باشید، رویکردهای منحصر به فردی برای مشکلات ارائه دهید، بهترین شیوه های بازاریابی اینترنتی را اجرا کنید و از تکنیک های مناسب برای بهبود رتبه SERP استفاده کنید.

با گذشت زمان، موتورهای جستجو با نحوه جستجوی افراد سازگار شده و تکامل یافته اند. موتورهای جستجو در انجام این کار موفق بودند زیرا آنها فهمیدند که بیشتر جستجوها می توانند در چهار دسته کلی قرار گیرند:

اطلاعاتی: جستجوگر می خواهد درباره یک موضوع اطلاعات کسب کند. مورد جستجو را می توان به عنوان یک سوال، مانند بهینه سازی موتور جستجو چیست یا بهترین ابزار رایگان سئو بیان کرد.

ناوبری: جستجوگر می خواهد به یک سایت خاص مانند وب سایت دارکوب بازدید کند.

تراکنشی: جستجوگر به معامله، سفارش یا خرید علاقه مند است و تمایل به خرید دارد. پرس و جوهای تراکنشی می توانند مستقیم و صریح باشند، مانند خرید کفش زنانه، یا شامل جستجوهای محلی مانند نام فروشگاهی خاص.

تجاری: جستجوگر به دنبال محصول یا خدماتی برای خرید است اما قصد خرید ندارد و در حال کسب اطلاعات است.

دانستن چهار نوع هدف جستجو به شما کمک می کند تا برای آن جستجوها آماده شوید و مشتریان مورد نظر خود را هدف قرار دهید.

اگر صاحب وب سایت هستید، نمی توانید از سئو غافل شوید. فراتر از اصول اولیه، باید از همین الان شروع به استفاده از تکنیک های پیشرفته سئو کنید. بهینه سازی صحیح وب سایت خود برای بهبود رتبه خود در SERP به معنی ترافیک بیشتر سایت، تبدیل بیشتر و در نهایت درآمد بیشتر است.

از ماه مه 2022، 92.48٪ از کل ترافیک وب از طریق موتور جستجوی Google انجام می شود. در حالی که سایر موتورهای جستجو هم وجود دارند، اهمیت آنها در مقایسه کم می شود. اگر می خواهید ترافیک وب سایت را از طریق جستجو به دست آورید، به احتمال زیاد از طرف گوگل است، بنابراین منطقی است که سایت خود را بر اساس اولویت های سئو گوگل بهینه کنید. این بدان معنا نیست که شما باید از سایر موتورهای جستجو غافل شوید. سئو برای Yahoo! و Bing نیز می تواند به وب سایت شما برتری نسبت به رقبا بدهد. طراحی وب سایت برای بهینه سازی اولیه سئو بسیار ساده است. می توانید بهترین شرکت طراحی سایت که معمولاً خدمات طراحی سایت و سئو را با هم انجام می دهند استخدام کنید تا همزمان دو موضوع اصلی سایت برایتان حل شود.

در واقع تفاوت کمی بین سئوی اولیه و پیشرفته وجود دارد و این تفاوت توسط افرادی که تخصصی در این زمینه کار می کنند ایجاد می شود. اما می توان گفت تکنیک هایی که به طور منظم برای بهینه سازی سایت ها استفاده می شود، بخشی از سئوی اولیه است و برخی تلاش های فنی یا تخصصی که برای بهینه سازی استفاده می شود، بخشی از سئوی پیشرفته است.

چرا از ابزارهای سئو استفاده کنیم؟

ابزارهای سئو شما را از تحقیقات خسته کننده کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده ها نجات می دهد. با استفاده از این ابزارها، می توانید ببینید که چه چیزی کار می کند و کدام بخش از استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما می تواند از برخی تغییرات سود ببرد. بهترین ابزارهای سئو همچنین گزارش هایی در مورد اینکه چگونه با رقبا مقایسه شوید و بزرگترین فرصت ها در کجا قرار دارند، ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها به شما این امکان را می دهند که کشورها، مناطق یا زبان ها را در عملکرد جستجو اندازه گیری کنید.

اگر بیش از یک وب سایت را مدیریت می کنید، ابزارهای سئو می توانند به شما کمک کنند تا عملکرد هر سایت را در لحظه ارزیابی کنید. بسیاری از کارآفرینان با چندین وب سایت در نهایت داده های زیادی را در صفحات گسترده قرار می دهند و به صورت دستی آن را تجزیه و تحلیل می کنند. اما داده ها به زودی بسیار زیاد می شود و خطر نادرست بودن گزارش ها را افزایش می دهد. خوشبختانه، می توانید از ابزار های سئو برای صرفه جویی در ساعت ها تلاش و تولید گزارش های دقیق با یک کلیک استفاده کنید.

معرفی برخی ابزارهای پیشرفته سئو

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای سئو آنلاین است. این ابزار مشخص می کند که چه بخش هایی از وب سایت شما برای رتبه بهتر در موتورهای جستجو نیاز به بهبود دارند. همچنین می توانید از این ابزار سئو برای یافتن بیشترین پیوند به محتوا در جایگاه خود استفاده کنید، لینک های نامعتبر را در وب سایت خود بررسی و اصلاح کنید، و یک نمای کلی از بهترین صفحات خود را مشاهده کنید.

Google Search Console (کنسول جستجوی گوگل) که به صورت رایگان برای همه افراد دارای وب سایت ارائه می شود، به شما امکان می دهد حضور وب سایت خود را در Google SERP نظارت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت خود را با افزودن یک کد به وب سایت خود یا مرور از طریق Google Analytics تأیید کنید و می توانید نقشه سایت خود را برای آن ارسال کنید. اگرچه برای نمایش در نتایج جستجوی Google نیازی به حساب کنسول جستجو ندارید، اما می توانید کنترل کنید که چه چیزی ایندکس می شود و چگونه وب سایت شما با این حساب نمایش داده می شود. به عنوان یک ابزار پیشرفته سئو، کنسول جستجو می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که گوگل و کاربرانش چگونه وب سایت شما را مشاهده می کنند و به شما اجازه می دهد برای عملکرد بهتر در نتایج جستجوی گوگل بهینه سازی کنید.

SEMRush ابزار پرطرفدار دیگری است که بسیاری از سئوکاران از آن استفاده می کنند. یکی از محبوب ترین ویژگی های این ابزار سئو، آنالیز دامنه با دامنه (Domain vs Domain) است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را به راحتی با رقبای خود مقایسه کنید. اگر به دنبال گزارش های تحلیلی برای کمک به درک بهتر داده های جستجوی وب سایت، ترافیک یا حتی رقبایتان هستید، می توانید کلمات کلیدی و دامنه ها را با هم مقایسه کنید. ابزار جستجوگر سئو داخلی آن نیز به شما این امکان را می دهد که به راحتی رتبه بندی خود را نظارت کنید و توصیه هایی در مورد بهبود عملکرد وب سایت خود پیدا کنید.

Moz Pro به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سئو که کارشناسان از آن استفاده می کنند، روز به روز به محوببیت آن افزوده می شود. Moz علیرغم تغییرات منظم الگوریتم گوگل، همیشه به روز بوده و یکی از بارزترین ویژگی های آن است. از سوی دیگر پورتال Moz به آنها اجازه می دهد همیشه به هر سؤالی که پرسیده می شود پاسخ روشنی دریافت کنند. چه به دنبال توصیه های کلمه کلیدی باشید و چه به دنبال کاووش در سایت باشید، Moz یک ابزار با خدمات کامل است. شما می توانید توصیه های فنی و کاربردی را در مورد نحوه عملکرد وب سایت خود و همچنین نحوه بهبود آن به دست آورید. نوار ابزار MozBar به صورت رایگان نیز در اختیار متخصصین قرار داده شده است که می توانید آن را دانلود کنید تا معیارهای وب سایت خود را هنگام مرور هر صفحه مشاهده کنید.

سئو در وردپرس

شما یک سایت وردپرس عالی طراحی کرده و زمان زیادی را صرف تولید محتوا کرده اید و آن را برای بازدیدکنندگان وب سایت خود آماده کرده اید. اما بازدیدکنندگان باید شما را چگونه بیایند؟ به منظور هدایت ترافیک وب سایت ارگانیک یعنی ترافیکی که بدون تبلیغات پولی به سمت سایت هدایت شده اند، بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا SEO مرحله بعدی و ضروری است.

سئو یک فرآیند زمانبر و مداوم است، اما خوشبختانه، وردپرس منابع مختلفی برای سهولت در آن ارائه داده است.

برای بهینه سازی سایت وردپرس خود، می توانید یک قالب وردپرس با کیفیت و یک افزونه سئو وردپرس را انتخاب کنید تا به شما در اجرای استراتژی سئو کمک کند. وردپرس با استفاده از افزونه یا پلاگین های طراحی شده در زمینه سئو می تواند این روند را برایتان راحت تر و نتیجه بخش تر کند.

معرفی ابزارهای سئو در وردپرس

سئوی با کیفیت با یک افزونه وردپرس شروع می شود. یک افزونه سئو وردپرس با کیفیت خوب برای هر سایت وردپرسی ضروری است. ممکن است متوجه شوید که قالب شما دارای تنظیمات سئو داخلی است. با این حال، یک افزونه سئو به شما امکان می دهد تنظیمات خود را از یک موضوع به موضوع دیگر به راحتی منتقل کنید.

قبل از شروع فرآیند بهینه سازی سایت، باید اصول اولیه سئو را بدانید. بهتر است از دوره آموزشی متنوعی که وجود دارد استفاده کنید. آموزشگاه دارکوب با برگزاری دوره های آموزشی سئو مطابق با به روزترین مطالب به صورت آنلاین یا حضوری می تواند همراه شما در آغاز راه باشد.

استفاده از افزونه سئو تضمین نمی کند که محتوای شما در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت. با این حال، به شما کمک می کند محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا شانس بیشتری برای رتبه بندی بالا داشته باشد.

  • All In One SEO

با بیش از 3,000,000 سایتی که از All in One SEO (AIOSEO) استفاده می کنند، این افزونه یکی از گزینه های محبوب برای کسانی است که می خواهند سئو سایت وردپرسی را انجام دهند. چک لیست بررسی سئو این افزونه، کل سایت وردپرس شما را برای شناسایی خطاها تجزیه و تحلیل می کند و توصیه های عملی برای بهبود سئو و افزایش ترافیک ارائه می دهد.

AIOSEO همچنین می تواند به طور خودکار نقشه های سایت را به گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جستجوی محبوب تولید و ارسال کند و حضور شما را در وب به حداکثر برساند. سایر ویژگی های مهم شامل شِما (schema)، نالج گراف و سئو محلی و غیره است.

  • Yoast SEO

افزونه Yoast SEO یکی از پرکاربردترین افزونه های سئو برای وردپرس با بیش از 5000000 دانلود است. این یک افزونه رایگان است که تقریباً تمام ویژگی هایی را که برای بهینه سازی وب سایت خود نیاز دارید ارائه می دهد. پیش نمایش های SERP، ایجاد نقشه سایت XML، رتبه بندی توضیحات متا و موارد دیگر همگی شامل می شوند.

ویژگی بررسی سئو داخلی سایت از ویژگی های بارز آن است که به شما می گوید چگونه کلمه کلیدی مورد نظر خود را به بهترین نحو درج کنید، آیا از کلمه کلیدی به اندازه کافی (یا بارها) در صفحه استفاده کرده اید، و چگونه به بهترین شکل محتوا را بهینه سازی کنید.

  • Rank Math

این افزونه به شما کمک می کند تا هنگام نوشتن محتوا، سایت خود را بهینه کنید، بدون اینکه مجبور باشید رابط وردپرس را ترک کنید، اطلاعاتی در حین محتوانویسی درباره پست هایتان ارائه می دهد و احتمال خطاهای نمایش SERP در گوگل را کاهش می دهد. بهترین بخش افزونه این است که برای سرعت بهینه شده است. بدین معنی که سریع است به طوری که بر سرعت سایت شما بر بررسی های سئوی شما تأثیر نمی گذارد. همچنین ویژگی های اضافی SEO مانند تغییر مسیر، نظارت 404 و SEO برای سایت های WooCommerce را ارائه می دهد.

  • HubSpot

برای ایجاد یک استراتژی سئو به داده های خوبی نیاز دارید و هدف اصلی افزونه HubSpot جمع آوری و ارائه آن داده ها است. تجزیه و تحلیل ها با رابط کاربر پسندی نمایش داده می شود که به راحتی قابل خواندن هستند. با اطلاعاتی که جمع آوری می کنید، می توانید بفهمید که کجا زمان صرف بهبود سئو کنید و در حال حاضر کدام بخش ها به خوبی کار می کنند.

مقایسه بهترین پلاگین های سئو وردپرس

نکته این است که همه افزونه ها مسلما عملکرد بسیار خوبی در وردپرس دارند و انتخاب یواست یا رنک مث به شما بستگی دارد. اما مهمترین مزیت Rank Math ویژگی های رایگان آن است.

در حالی که در Yoast خدمات رایگان محدود است و برای ویژگی های بیشتر باید نسخه غیررایگان آن را تهیه کنید، Rank Math برخی از آنها را به صورت رایگان ارائه می دهد.

چنانچه درک خوبی از سئو و به روز بودن در مورد تغییرات سئو دارید، ممکن است برای بهینه سازی صفحات خود نیازی به پلاگین نبینید اما، استفاده از یک افزونه سئوی با کیفیت می تواند راهنمایی های ارزشمندی ارائه دهد و به ساده سازی فرآیند نظارت کمک کند. علاوه بر این، اگر وب سایت شما شروع به کاهش رتبه کند، یک افزونه سئو می تواند داده ها را ردیابی کند و در صورت نیاز بینش ارائه دهد.

وقتی صحبت از تکنیک های پیشرفته سئو می شود، راه های متعددی وجود دارد که به وب سایت شما در رتبه بندی بالاتر در SERP ها امتیاز بهتری بدهد. زمانی را در نظر بگیرید که کدام مراحل برای شما بهتر است، سپس وارد عمل شوید. ایجاد یک برند و رتبه بندی یک وب سایت در گوگل مستلزم آزمون و خطای مداوم است، اما اگر ادامه دهید، احتمال موفقیت شما بسیار بیشتر خواهد بود.

بهترین ابزار سئو رویکرد هایی را به شما می دهند که در غیر این صورت برای ایجاد آن زمان زیادی طول می کشد. با این اوصاف، باید تلاش کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید. این بدان معناست که محتوایی تولید کنید که بهینه سازی شده برای سئو باشد، تمام توضیحات محصول خود را بازنویسی کنید، و آنچه را که از این ابزارهای سئو آموخته اید، به کار بگیرید و تنظیمات را انجام دهید.

یک چک لیست سئو تهیه کنید، آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه موارد را پوشش داده اید. اگر بودجه ای ندارید، بیشتر این ابزارها دارای ویژگی ها یا نسخه های رایگان هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. آنها را امتحان کنید. آنچه را که برای کسب رتبه بالاتر در SERP نیاز دارید، کشف کنید. چنانچه تمایل دارید تا سریعتر به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید می توانید از مشاوره های تخصصی کارشناسان مجرب شرکت دارکوب در زمینه سئو نیز بهره مند شوید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته