هنگامی که به بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO) فکر می کنید، مهم است که به تمام جنبه هایی که یک استراتژی موفق را تشکیل می دهند نگاه کنید. محتوا، کلمات کلیدی، متا تگ ها و بک لینک ها. در حالی که ممکن است ساده به نظر برسند، اما بک لینک ها برای سئو بسیار ضروری هستند.
حفظ رتبه بالای صفحه اول در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) چالش برانگیز است. گاهی اوقات بسیار زمانبر است و باید تمام استراتژی های مختلف سئو را به خاطر بسپارید تا رتبه خوبی کسب کنید.
هنگامی که منابع معتبر سایت شما یا صفحه ای از سایت شما را به عنوان منبع اطلاعات خود ذکر می کنند، موتورهای جستجو آن را می بینند و صفحه شما را به عنوان منبع اطلاعاتی معتبر فهرست می کنند. هرچه تعداد بیشتری از این پیوندها را دریافت کنید و جستجوگران و کاربران بیشتری را به سایت خود هدایت کرده و اعتبار بیشتری نزد موتورهای جستجو به دست می آورید.
شما می توانید همین کار را برای سایر سایت ها و صفحات نیز انجام دهید. ساخت لینک از وب سایت های معتبر کلید اصلی است.
در سایت ثبت آگهی رایگان بفروش به راحتی می توانید بک لینک فالو تهیه نمایید.
لیست مطالب
به عبارت ساده، یک بک لینک، زمانی است که سایت دیگری در جایی از محتوای خود به سایت شما پیوند (لینک) می دهد. این موضوع می تواند در یک پست وبلاگ، یک صفحه خدمات، یا در هر صفحه دیگری در یک سایت باشد. بک لینک ها برای سئو مهم هستند زیرا تعداد بک لینک های معتبر و با ارزشی که دارید از کیفیت محتوای سایت شما خبر می دهد.
بک لینک ها، در حقیقت ارتباط و گفتگو بین سایت ها و پیوندی از یک سایت به سایت دیگر است. موتورهای جستجو مانند گوگل از بک لینک به سایت به عنوان عاملی برای رتبه بندی استفاده می کنند زیرا زمانی که یک سایت به سایت دیگری لینک می دهد، به این معنی است که محتوای آنها معتبر و قابل اعتماد است. بک لینک های با کیفیت می توانند به افزایش رتبه سایت و دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو (SEO) کمک کنند. از تاثیر بک لینک، این مهترین نتیجه ای است که می تواند به دست آید.
بهترین بخش بک لینک ها این است که آنها به تبلیغ وبلاگ یا سایت شما کمک می کنند فقط با لینک دادن به شما از منبع دیگری.
بک لینک ها بسیار مهم هستند زیرا آنها یک عامل رتبه بندی برتر هستند و به تعیین رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک می کنند. در واقع، لینک ها 46 درصد از دلایل رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو هستند.
برای موتورهای جستجو، بک لینک ها به تعیین اهمیت و ارزش صفحه (یعنی اعتبار) آن کمک می کنند. از لحاظ فنی، تعداد بک لینک ها نشانگر محبوبیت یک صفحه بود. امروزه به دلیل نحوه ارزیابی بک لینک ها بر اساس فاکتورهای مختلف رتبه بندی مرتبط با محتوا، کمتر بر کمیت تمرکز شده و بیشتر به کیفیت سایت هایی که لینک ها از آنها می آیند، توجه می شود.
از طرف دیگر، تعداد زیادی بکلینک از بسیاری از دامنه های غیرقابل اعتماد و نامعتبر می تواند مانع از ارسال سیگنال های معتبر از سوی دامنه شما شود. از این رو درک این مطلب که لینک سازی چیست از اهمیت بالایی برخوردار است. تعداد بالای بک لینک ها به گوگل نشان می دهد که شما برای مخاطبان گسترده ای یک مرجع هستید.
از نظر کاربر، بک لینک ها راهی را برای افراد فراهم می کند تا منابع اطلاعاتی دیگری را در مورد موضوعات مشابه یا مرتبط پیدا کنند. برای مثال، اگر مصرف کننده از صفحه ای در مورد «بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ» بازدید می کند، ممکن است پیوندهایی به سایر سایت ها، ارائه دهندگان خدمات بازاریابی اینترنتی یا صفحات بررسی ایجاد شده توسط کاربر پیدا کند. لینک ها یک تجربه مصرف کننده خوشایند ایجاد می کنند زیرا در صورت نیاز، کاربر را مستقیماً به اطلاعات مطلوب دیگری منتقل می کنند.
دو نوع اصلی بک لینک وجود دارد که یکی از آنها ارزشمندتر از دیگری است.
یک تگ Nofollow به موتورهای جستجو می گوید که لینک مورد نظر را نادیده بگیرند. آنها هیچ ارتباطی را از یک سایت به سایت دیگر منتقل نمی کنند. بنابراین، معمولاً برای بهبود رتبه جستجو یا اعتبار شما مفید نیستند.
لینک های Dofollow نوعی بک لینک هستند که طرفداران بسیاری دارند. فقط به خاطر داشته باشید که لینک هایی که از سایت های معتبر می آیند بیشترین ارزش را دارند. این نوع بک لینک می تواند به بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو کمک کند.
با این حال، پیوندهای dofollow وجود دارند که نامعتبر و غیر قابل اعتماد هستند. این پیوندها از سایت های بی اعتبار می آیند یا با نادیده گرفتن قوانین خدمات موتور جستجو ایجاد شده اند.
این روش ممکن است باعث شود گوگل سایت شما را جریمه کند. به یاد داشته باشید، موضوع کمیت بک لینک ها نیست، بلکه کیفیت لینک است که باعث تفاوت در رتبه بندی می شود.
صاحبان سایت می توانند تعیین کنند که آیا یک پیوند منحصر به فرد دارای ارزش بک لینک سازی است یا خیر. یک لینک nofollow، ارزش پیوند را که به طور عامیانه Link Juice نامیده می شود به دامنه پیوند منتقل نمی کند، در حالی که لینک dofollow این کار را انجام می دهد.
بک لینک های dofollow بسیار مطلوب تر هستند، اما لینک های nofollow از سایت های بسیار معتبر و با کیفیت می تواند باعث ارتقاء سایت شود.
در حالی که بک لینک ها به طور کلی مطلوب هستند، اما همه بک لینک ها به یک اندازه ارزشمند نیستند. برخی از آنها ذاتاً سودمندتر هستند ولی برخی دیگر باید در صورت امکان از استفاده از آنها اجتناب شود. ارزش بک لینک برای ایجاد لینک و ارزیابی سلامت پروفایل بک لینک شما بسیار مهم است.
بک لینک ها نقش مهمی در الگوریتم موتورهای جستجو، سئو و استراتژی کلی شما برای رشد سایت شما دارند. بک لینک ها یک «رای اعتماد» از یک سایت به سایت دیگر بوده، که نشانه ای قانع کننده از ارزش برای گوگل هستند.
به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس را در نظر بگیرید. در این سایت یک مقاله بسیار جالب در مورد یک دیجیتال مارکتینگ نوشته شده است.
یک وبلاگ نویس دیگر، وقتی این مقاله را به اشتراک می گذارد، به مقاله اول لینک می دهد. از آنجایی که سایت دوم یک مجله آنلاین معروف در زمینه دیجیتال مارکتینگ است، این بک لینک به پست اول اعتبار و بهای زیادی می بخشد.
از آنجایی که مجله آنلاین محبوب است، بسیاری از سایت های دیگر نیز به مقاله های درج شده در سایت مجله لینک می دهند. این امر اعتبار مجله آنلاین را افزایش می دهد و مقاله اول نیز یک بک لینک ارزشمند از یک سایت معتبر دریافت می کند.
سئو به سه بخش کلی سئو فنی، سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود. سئوی فنی فرآیند کسب اطمینان از مطابقت محتوای فنی یک سایت با قوانین فنی موتورهای جستجو با هدف بهبود رتبه بندی ارگانیک است. عناصر مهم سئوی فنی شامل پیمایش، نمایه سازی، رندرینگ و معماری سایت است.
سئوی درون صفحه یا سئو داخل سایت عمل بهینه سازی محتوای صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران است. روش های رایج سئو در صفحه شامل بهینه سازی برچسب های عنوان، محتوا، لینک های داخلی و URL ها است.
سئو خارج سایت شامل تمام فعالیت هایی است که خارج از یک سایت با هدف افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و صفحه نتایج آنها انجام می شود. اقدامات رایج سئوی خارج از سایت شامل بک لینک سازی و افزایش تعامل و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی است.
به عبارت دیگر سئوی خارج از صفحه تمام کارهایی است که شما در خارج از سایت خود انجام می دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را قابل اعتماد و معتبر تشخیص دهند.
بک لینک ها بر سئو و رتبه بندی SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) شما تأثیر می گذارد. موتورهای جستجو از الگوریتم هایی برای جمع آوری اطلاعات و رتبه بندی صفحات استفاده می کنند و از ربات ها و عنکبوت ها برای پیمایش سایت شما برای یافتن محتوا و بک لینک استفاده می کنند. موتورهای جستجو حجم و ارتباط همه صفحاتی که به سایت شما پیوند می دهند را جمع آوری می کنند که بر رتبه صفحه شما تأثیر می گذارد. بنابراین هرچه بک لینک بهتر باشد، جایگاه سایت شما در SERP هم بهتر خواهد بود.
برای مثال وقتی شخصی در حال جستجو در گوگل است، موتور جستجو از لیست رتبه بندی خود برای ارائه بهترین نتایج ممکن استفاده می کند. وقتی صحبت از بک لینک به میان می آید، شما می خواهید لینک هایی از صفحات با رتبه بالا در مقابل سایت های با رتبه پایین داشته باشید.
بک لینک های با کیفیت لینک هایی هستند که از سایت دیگری با قدرت صفحه و اعتبار بالاتر از سایت فعلی شما به سایت شما اشاره می کنند. برای اهداف سئو، فرقی نمی کند (و در واقع می تواند به شما آسیب برساند) اگر سایت هایی که به شما لینک می دهند، همگی سایت های کوچک و با رتبه پایین باشند.
ایجاد بک لینک برای سایت نیازمند زمان و تلاش است. اگرچه شناخت الگوریتم دقیقی که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای واجد شرایط بودن محتوای شما برای اهداف سئو استفاده می کنند تقریبا غیرممکن است، اما برخی از بهترین روش ها وجود دارد که صاحبان و مدیران سایت در استراتژی خود از آنها برای افزایش رتبه سئو و تولید بک لینک های واقعی استفاده می کنند.
با استفاده از ابزار های سئو گوگل برای محتوایی که در حال حاضر در سایتتان رتبه خوبی دارند جستجو کنید و سپس آن را بهبود و گسترش دهید.
پست هایی با عنوان چگونه یا چرا متناسب با محتوای خود ایجاد کنید. اینفوگرافیک ها یا پست هایی را با ویدیوهای جذاب طراحی کنید. این فرمت ها معمولا بک لینک بیشتری نسبت به پست های عادی دریافت می کنند. در رسانه های اجتماعی فعال بمانید و همیشه به محتوای مرتبط در سایت خود لینک دهید. از دایرکتوری های جستجوی با کیفیت و سایت های دایرکتوری استفاده کنید
پست هایی به صورت راهنمایی یا آموزش بنویسید. این نوع پست ها طولانی تر بوده و حاوی چندین هزار کلمه هستند و هر زاویه ای از موضوع را پوشش می دهند.
امکان اشتراک گذاری محتوا این فرصت را برای شما فراهم می کند که تخصص خود را در سراسر اینترنت گسترش دهید و این شانس را می دهد که سایت شما به چندین صفحه وب و پلتفرم مرتبط شود. چه تصمیم داشته باشید که یک پست وبلاگ با تحقیق خوب، کتاب الکترونیکی قابل اجرا یا اینفوگرافیک ارزشمند ایجاد کنید، هر محتوای به اشتراک گذاشته شده را می توان با یک فراخوان برای اقدام (CTA) توزیع کرد و از بینندگان محتوا درخواست کرد که محتوا را به دلخواه خود توزیع کنند.
پیوند دادن به وب سایت خود در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی بسیار مفید است، اما مطمئن شوید که در این روند زیاده روی نکنید.
با اینفلوئنسرها در حوزه یا زمینه کاری خود تماس بگیرید و در مورد مقاله ای در سایت خود به آنها بگویید که ممکن است بخواهند به آن لینک دهند.
از آنجایی که بک لینک ها انواع مختلفی دارند و راه های مختلفی برای دریافت آن ها وجود دارد، داشتن یک برنامه مهم است. کسب بک لینک به هیچ مهارت فنی نیاز ندارد، بلکه بیشتر در مورد شبکه سازی و ایجاد رابطه است.
پست های مهمان یکی از بهترین راه ها برای به نمایش گذاشتن تخصص در صنعت شما و در عین حال ایجاد بک لینک های باکیفیت است. اکثر سایت ها و وبلاگ ها شامل یک بیوگرافی کوتاه نویسنده در ابتدا یا انتهای هر پست هستند که فضایی را برای بک لینک ها فراهم می کند.
نه تنها نوشتن پست مهمان به شما امکان می دهد دانش خود را نشان دهید، بلکه همکاری با دیگران به شما کمک می کند تا یک رابطه حرفه ای ایجاد کنید و شخصیت برند را پرورش دهید.
یکی از بهترین راه ها برای دریافت بک لینک های ارگانیک از طریق محتوای با کیفیت است زیرا سایت دیگری تنها در صورتی به شما لینک می دهد که دلیل قانع کننده ای برای آن ارائه دهید.
مقالات، بیانیه های مطبوعاتی، مطالعات موردی، پست های وبلاگ و سایر محتوای قابل اشتراک گذاری بنویسید. اینفوگرافیک ها را فراموش نکنید، بک لینک ها می توانند از تصاویر نیز باشند! به طور منظم محتوای وبلاگ جدید و پست مهمان را در وبلاگ های دیگر اضافه کنید.
چه یک کارآفرین آنلاین یا یک صاحب کسب و کار موفق باشید، احتمالاً بیش از یک بار این توصیه به شما داده شده است که شبکه سازی کلید موفقیت کسب و کار است. در حال حاضر، شبکه با پلتفرم هایی مانند لینکدین و فیس بوک برای تجارت وارد عرصه دیجیتال شده است.
شبکه سازی و ایجاد ارتباط با دیگران مزایای بیشتری نسبت به همیشه دارد، با فرصتی برای ارائه پست های وبلاگ مهمان، به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند، و حتی موافقت با لینک دادن به سایت های کسانی که با آنها رابطه حرفه ای نزدیکی در صنعت یا جایگاه خود دارید، می تواند راه حل های بسیار موثری باشند.
اگر می خواهید روند توسعه بک لینک خود را تسریع کنید، زمان آن رسیده است که در استراتژی های خود خلاق باشید. محتوای قابل اشتراک گذاری یک تلاش با ارزش و با بازده بالا است، پس چرا از خلاقیت خود برای شروع یک پروژه جدید و تولید بک لینک استفاده نکنید.
ابزارهای مختلفی برای نظارت بر بک لینک وجود دارد که به شما امکان می دهد بک لینک های وب سایت خود را بررسی کنید، از جمله کنسول جستجوی گوگل، SEMRush، Ahrefs و غیره.
مراقبت از بک لینک های خود بسیار مهم است. دستورالعمل های Google Webmaster از شما می خواهد که از صاحبان سایت های نامعتبر بخواهید پیوندهای خود را از سایت شما حذف کنند. اگر این کار را نکنید، گوگل می تواند سایت شما را جریمه کند و رتبه صفحه شما در نتایج جستجو کاهش می یابد.
بنابراین، مهم است که بدانید چگونه به این 3 سوال پاسخ دهید:
از کجا می توانم تمام بک لینک های خود را پیدا کنم؟
چگونه می توانم بفهمم نامعتبر هستند؟
چگونه می توانم با صاحبان سایت های بک لینک نامعتبر تماس بگیرم؟
خوشبختانه، پاسخ با ابزار مناسب آسان است.
شما می توانید از کنسول جستجوی گوگل برای کمک به رشد سایت خود و دیدن بک لینک های خود استفاده کنید، اما ممکن است زمان زیادی طول بکشد و در کارهایی که می تواند انجام دهد محدود است.
هرچه لینک های بیشتری از سایت های معتبر دیگر کسب کنید، وب سایت شما قدرتمندتر خواهد بود. موتورهای جستجو، سایت هایی را که لینک های زیادی از سایت های معتبر دارند، قابل اعتماد می بینند و آنها را در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی می کنند.
بنابراین اگر می خواهید در جستجوها رتبه بالاتری داشته باشید، به افراد بیشتری کمک کنید تا کسب و کار شما را پیدا کنند و سرنخ های با کیفیت بیشتری جذب کنید، باید شروع به کسب لینک به سایت خود کنید.
یکی از راه های افزایش لینک سازی، خرید بک لینک است. اکنون بیش از هر زمان دیگری تعداد بیشماری از شرکت ها در حال خرید بک لینک هستند. این شرایط ممکن است شامل رقبای شما نیز شود. همانطور که هزینه خرید بک لینک افزایش می یابد، تعداد شرکت هایی که خرید می کنند نیز افزایش می یابد.
اما تکرار این واقعیت الزامی است که الگوریتم های گوگل در کشف بک لینک های مرتبط و نامربوط بسیار هوشمند عمل می کنند. بنابراین تا آنجا که میخواهید بک لینکهای باکیفیت بخرید تا رأیهای مثبت در سایت خود را افزایش دهید، باید مراقب باشید زیرا نمیتوانید هر لینکی را بخرید و انتظار موفقیت را داشته باشید. در صورت انتخاب شرکت سئو اشتباه، خطر درگیر شدن در ساخت لینک کلاه سیاه وجود دارد. با این کار، در نهایت لینک هایی با کیفیت پایین به سایت خود دریافت می کنید که اصلا هدف اصلی شما نبوده و نتیجه معکوس خواهد داد.
وقتی نوبت به ایجاد بک لینک به وب سایت برند شما می رسد، می تواند خسته کننده باشد، زیرا این فرآیندی است که به صبر، کار و تعهد نیاز دارد. دوران بهینه سازی ساده برای موتورهای جستجو (SEO) گذشته است، جایی که می توانستید هر پیوندی را به سایت خود در هر نقطه از وب وارد کنید. برای اینکه بک لینک ها واقعا موفق باشند، بازاریابان دیجیتال و کپی رایترها باید در مورد استراتژی تولید بک لینک خود آگاه و مطلع باشند.
به عنوان یکی از تکنیک های سنتی سئو، بک لینک ها راه های آسانی را برای افزایش ترافیک جستجو و رتبه بندی در موتورهای جستجوی مختلف به سایت ها ارائه می دهند. با این حال، فقط پیوندهای با کیفیت بالا در ایجاد بهترین نتایج SEO در کلاس و افزایش ترافیک وب سایت شما مؤثر هستند.
به یاد داشته باشید که کیفیت وب سایت و محتوای شما در ایجاد رابطه حرفه ای با سایر صاحبان سایت ها که به طور بالقوه به سایت شما بک لینک می دهند کمک زیادی می کند.
محتوای خود را مفید و کاربردی کنید، سایت های دارای رتبه بالا را هدف قرار دهید و به طور مداوم روابط حرفه ای آنلاین را برای ایجاد انواع بک لینک هایی که می توانند بر رتبه بندی سئوی شما تأثیر مثبت بگذارند، پرورش دهید. در این راه گرفتن مشاوره از کارشناسان سئو می تواند این روند را تسهیل کند. می توانید از همکاری تیم مجرب دارکوب در این راه استفاده کرده و نتایج مطلوب آن را در کسب و کار خود نظاره گر باشید.