بک لینک سازی چیست و تاثیر آن؟

نوشته شده توسط دارکوب

هنگامی که به بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO) فکر می کنید، مهم است که به تمام جنبه هایی که یک استراتژی موفق را تشکیل می دهند نگاه کنید. محتوا، کلمات کلیدی، متا تگ ها و بک لینک ها. در حالی که ممکن است ساده به نظر برسند، اما لینک های بازگشتی برای سئو بسیار ضروری هستند.

حفظ رتبه بالای صفحه اول در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) چالش برانگیز است. گاهی اوقات بسیار زمانبر است و باید تمام استراتژی های مختلف سئو را به خاطر بسپارید تا رتبه خوبی کسب کنید.

هنگامی که منابع معتبر سایت شما یا صفحه ای از سایت شما را به عنوان منبع اطلاعات خود ذکر می کنند، موتورهای جستجو آن را می بینند و صفحه شما را به عنوان منبع اطلاعاتی معتبر فهرست می کنند. هرچه تعداد بیشتری از این پیوندها را دریافت کنید و جستجوگران و کاربران بیشتری را به سایت خود هدایت کرده و اعتبار بیشتری نزد موتورهای جستجو به دست می آورید.

شما می توانید همین کار را برای سایر سایت ها و صفحات نیز انجام دهید. ساخت بک لینک از وب سایت های معتبر کلید اصلی است.

در سایت ثبت آگهی رایگان بفروش به راحتی می توانید بک لینک فالو تهیه نمایید.

بک لینک چیست

به عبارت ساده تعریف Backlink مربوط به زمانی است که سایت دیگری در جایی از محتوای خود به سایت شما پیوند (لینک) می دهد. این موضوع می تواند در یک پست وبلاگ، یک صفحه خدمات، یا در هر صفحه دیگری در یک سایت باشد. لینک های بازگشتی برای سئو مهم هستند زیرا تعداد بک لینک های معتبر و با ارزشی که دارید از کیفیت محتوای سایت شما خبر می دهد.

Backlink، در حقیقت ارتباط و گفتگو بین سایت ها و پیوندی از یک سایت به سایت دیگر است. موتورهای جستجو مانند گوگل از بک لینک به سایت به عنوان عاملی برای رتبه بندی استفاده می کنند زیرا زمانی که یک سایت به سایت دیگری لینک می دهد، به این معنی است که محتوای آنها معتبر و قابل اعتماد است. بک لینک های با کیفیت می توانند به افزایش رتبه سایت و دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو (SEO) کمک کنند. از تاثیر بک لینک، این مهترین نتیجه ای است که می تواند به دست آید.

بهترین بخش بک لینک ها این است که آنها به تبلیغ وبلاگ یا سایت شما کمک می کنند فقط با لینک دادن به شما از منبع دیگری.

اهمیت بک لینک

لینک های بازگشتی بسیار مهم هستند زیرا آنها یک عامل رتبه بندی برتر هستند و به تعیین رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک می کنند.  در واقع، لینک ها 46 درصد از دلایل رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو هستند.

برای موتورهای جستجو، بک لینک ها به تعیین اهمیت و ارزش صفحه (یعنی اعتبار) آن کمک می کنند. از لحاظ فنی، تعداد بک لینک ها نشانگر محبوبیت یک صفحه بود. امروزه به دلیل نحوه ارزیابی لینک های برگشتی بر اساس فاکتور های مختلف رتبه بندی مرتبط با محتوا، کمتر بر کمیت تمرکز شده و بیشتر به کیفیت سایت هایی که لینک ها از آن ها می آیند، توجه می شود.

از طرف دیگر، تعداد زیادی بکلینک از بسیاری از دامنه های غیرقابل اعتماد و نامعتبر می تواند مانع از ارسال سیگنال های معتبر از سوی دامنه شما شود. از این رو درک این مطلب که لینک سازی چیست از اهمیت بالایی برخوردار است. تعداد بالای Backlink به گوگل نشان می دهد که شما برای مخاطبان گسترده ای یک مرجع هستید.

از نظر کاربر، لینک های برگشتی راهی را برای افراد فراهم می کند تا منابع اطلاعاتی دیگری را در مورد موضوعات مشابه یا مرتبط پیدا کنند. برای مثال، اگر مصرف کننده از صفحه ای در مورد «بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ» بازدید می کند، ممکن است پیوندهایی به سایر سایت ها، ارائه دهندگان خدمات بازاریابی اینترنتی یا صفحات بررسی ایجاد شده توسط کاربر پیدا کند. لینک ها یک تجربه مصرف کننده خوشایند ایجاد می کنند زیرا در صورت نیاز، کاربر را مستقیماً به اطلاعات مطلوب دیگری منتقل می کنند.

انواع بک لینک

دو نوع اصلی بک لینک وجود دارد که یکی از آنها ارزشمندتر از دیگری است.

یک تگ nofollow به موتورهای جستجو می گوید که لینک مورد نظر را نادیده بگیرند. آنها هیچ ارتباطی را از یک سایت به سایت دیگر منتقل نمی کنند. بنابراین، معمولاً برای بهبود رتبه جستجو یا اعتبار شما مفید نیستند.

لینک های follow نوعی بک لینک هستند که طرفداران بسیاری دارند. فقط به خاطر داشته باشید که لینک هایی که از سایت های معتبر می آیند بیشترین ارزش را دارند. این نوع Backlink می تواند به بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو کمک کند.

با این حال، پیوندهای follow وجود دارند که نامعتبر و غیر قابل اعتماد هستند. این پیوندها از سایت های بی اعتبار می آیند یا با نادیده گرفتن قوانین خدمات موتور جستجو ایجاد شده اند.

این روش ممکن است باعث شود گوگل سایت شما را جریمه کند. به یاد داشته باشید، موضوع کمیت نیست، بلکه کیفیت لینک است که باعث تفاوت در رتبه بندی می شود.

صاحبان سایت می توانند تعیین کنند که آیا یک پیوند منحصر به فرد دارای ارزش بک لینک سازی است یا خیر. یک لینک nofollow، ارزش پیوند را که به طور عامیانه Link Juice نامیده می شود به دامنه پیوند منتقل نمی کند، در حالی که لینک follow این کار را انجام می دهد.

پیوند های follow بسیار مطلوب تر هستند، اما لینک های nofollow از سایت های بسیار معتبر و با کیفیت می تواند باعث ارتقاء سایت شود.

در حالی که لینک های برگشتی به طور کلی مطلوب هستند، اما همه Backlink به یک اندازه ارزشمند نیستند. برخی از آنها ذاتاً سودمندتر هستند ولی برخی دیگر باید در صورت امکان از استفاده از آنها اجتناب شود. ارزش بک لینک برای ایجاد لینک و ارزیابی سلامت پروفایل بک لینک شما بسیار مهم است.

بکلینک ها چگونه کار می کنند؟

بک لینک ها نقش مهمی در الگوریتم موتورهای جستجو، سئو و استراتژی کلی شما برای رشد سایت شما دارند. این ها یک «رای اعتماد» از یک سایت به سایت دیگر بوده، که نشانه ای قانع کننده از ارزش برای گوگل هستند.

به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس را در نظر بگیرید. در این سایت یک مقاله بسیار جالب در مورد یک دیجیتال مارکتینگ نوشته شده است.

یک وبلاگ نویس دیگر، وقتی این مقاله را به اشتراک می گذارد، به مقاله اول لینک می دهد.  از آنجایی که سایت دوم یک مجله آنلاین معروف در زمینه دیجیتال مارکتینگ است، این لینک برگشتی به پست اول اعتبار و بهای زیادی می بخشد.

از آنجایی که مجله آنلاین محبوب است، بسیاری از سایت های دیگر نیز به مقاله های درج شده در سایت مجله لینک می دهند.  این امر اعتبار مجله آنلاین را افزایش می دهد و مقاله اول نیز یک لینک برگشتی ارزشمند از یک سایت معتبر دریافت می کند.

بک لینک و تاثیر آن بر سئو

شاید برای برخی این سوال پیش بیاید که سئو چیست؟ SEO به سه بخش کلی سئو فنی، سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود. سئوی فنی فرآیند کسب اطمینان از مطابقت محتوای فنی یک سایت با قوانین فنی موتورهای جستجو با هدف بهبود رتبه بندی ارگانیک است. عناصر مهم سئوی فنی شامل پیمایش، نمایه سازی، رندرینگ و معماری سایت است.

سئوی درون صفحه یا سئو داخل سایت عمل بهینه سازی محتوای صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران است. روش های رایج سئو در صفحه شامل بهینه سازی برچسب های عنوان، محتوا، لینک سازی داخلی و URL ها است.

سئو خارج سایت شامل تمام فعالیت هایی است که خارج از یک سایت با هدف افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و صفحه نتایج آنها انجام می شود. اقدامات رایج سئوی خارج از سایت شامل افزایش بک لینک سازی سئو و بیش تر شدن تعامل و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی است.

به عبارت دیگر سئوی خارج از صفحه تمام کارهایی است که شما در خارج از سایت خود انجام می دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را قابل اعتماد و معتبر تشخیص دهند. خرید بک لینک قوی از یک سایت معتبر و با موضوعی مرنبط، تاثیر بسزایی در سئو سایت دارد.

Backlink ها بر سئو و رتبه بندی SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) شما تأثیر می گذارد. موتورهای جستجو از الگوریتم هایی برای جمع آوری اطلاعات و رتبه بندی صفحات استفاده می کنند و از ربات ها و عنکبوت ها برای پیمایش سایت شما برای یافتن محتوا و بک لینک استفاده می کنند. موتورهای جستجو حجم و ارتباط همه صفحاتی که به سایت شما پیوند می دهند را جمع آوری می کنند که بر رتبه صفحه شما تأثیر می گذارد. بنابراین هرچه لینک بازگشتی بهتر باشد، جایگاه سایت شما در SERP هم بهتر خواهد بود.

برای مثال وقتی شخصی در حال جستجو در گوگل است، موتور جستجو از لیست رتبه بندی خود برای ارائه بهترین نتایج ممکن استفاده می کند.  وقتی صحبت از Backlink به میان می آید، شما می خواهید لینک هایی از صفحات با رتبه بالا در مقابل سایت های با رتبه پایین داشته باشید.

بک لینک های با کیفیت لینک هایی هستند که از سایت دیگری با قدرت صفحه و اعتبار بالاتر از سایت فعلی شما به سایت شما اشاره می کنند.  برای اهداف سئو، فرقی نمی کند (و در واقع می تواند به شما آسیب برساند) اگر سایت هایی که به شما لینک می دهند، همگی سایت های کوچک و با رتبه پایین باشند. در شرکت دیجیتال مارکتینگ دارکوب، ما در ارائه راه‌ حل ‌های جامع بهینه ‌سازی موتور جستجو متناسب با نیازهای منحصر به فرد کسب ‌و کار شما تخصص داریم. تیم متخصصان با تجربه ما از آخرین روندها و الگوریتم ها برای اطمینان از نتایج بهینه در موتور های جست و جو استفاده می کنند. اگر به خدمات سئو که شامل لینک سازی، خرید بک لینک و غیره می شود، نیاز دارید می توانید با ما تماس بگیرید.

چگونه بک لینک دریافت کنیم؟

ایجاد بک لینک برای سایت نیازمند زمان و تلاش است. اگرچه شناخت الگوریتم دقیقی که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای واجد شرایط بودن محتوای شما برای اهداف سئو استفاده می کنند تقریبا غیرممکن است، اما برخی از بهترین روش ها وجود دارد که صاحبان و مدیران سایت در استراتژی خود از آنها برای افزایش رتبه سئو و تولید بک لینک های واقعی استفاده می کنند.

  • پیوندهایی را به سایت خود در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید.

با استفاده از ابزار های سئو گوگل برای محتوایی که در حال حاضر در سایتتان رتبه خوبی دارند جستجو کنید و سپس آن را بهبود و گسترش دهید.

پست هایی با عنوان چگونه یا چرا متناسب با محتوای خود ایجاد کنید. اینفوگرافیک ها یا پست هایی را با ویدیوهای جذاب طراحی کنید.  این فرمت ها معمولا پیوند های بیشتری نسبت به پست های عادی دریافت می کنند. در رسانه های اجتماعی فعال بمانید و همیشه به محتوای مرتبط در سایت خود لینک دهید. از دایرکتوری های جستجوی با کیفیت و سایت های دایرکتوری استفاده کنید

پست هایی به صورت راهنمایی یا آموزش بنویسید.  این نوع پست ها طولانی تر بوده و حاوی چندین هزار کلمه هستند و هر زاویه ای از موضوع را پوشش می دهند.

امکان اشتراک گذاری محتوا این فرصت را برای شما فراهم می کند که تخصص خود را در سراسر اینترنت گسترش دهید و این شانس را می دهد که سایت شما به چندین صفحه وب و پلتفرم مرتبط شود.  چه تصمیم داشته باشید که یک پست وبلاگ با تحقیق خوب، کتاب الکترونیکی قابل اجرا یا اینفوگرافیک ارزشمند ایجاد کنید، هر محتوای به اشتراک گذاشته شده را می توان با یک فراخوان برای اقدام (CTA) توزیع کرد و از بینندگان محتوا درخواست کرد که محتوا را به دلخواه خود توزیع کنند.

پیوند دادن به وب سایت خود در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی بسیار مفید است، اما مطمئن شوید که در این روند زیاده روی نکنید.

  • پست های مهمان را در وبلاگ ها و سایت های دیگر بنویسید

با اینفلوئنسرها در حوزه یا زمینه کاری خود تماس بگیرید و در مورد مقاله ای در سایت خود به آنها بگویید که ممکن است بخواهند به آن لینک دهند.

از آنجایی که بک لینک ها انواع مختلفی دارند و راه های مختلفی برای دریافت آن ها وجود دارد، داشتن یک برنامه مهم است. کسب بک لینک به هیچ مهارت فنی نیاز ندارد، بلکه بیشتر در مورد شبکه سازی و ایجاد رابطه است.

پست های مهمان یکی از بهترین راه ها برای به نمایش گذاشتن تخصص در صنعت شما و در عین حال ایجاد بک لینک های باکیفیت است.  اکثر سایت ها و وبلاگ ها شامل یک بیوگرافی کوتاه نویسنده در ابتدا یا انتهای هر پست هستند که فضایی را برای لینک های برگشتی ها فراهم می کند. در مطالب با کیفیتی که در سایت های دیگر قرار می دهید، می توانید لینک های بازگشتی برای وبسایت خود قرار دهید که نوعی خرید بک لینک دائمی به حساب می آید، هر چند که این لینک ها no follow هستند اما تاثیر گذار هستند.

نه تنها نوشتن پست مهمان و قرار دادن پیوند در سایت به شما امکان می دهد دانش خود را نشان دهید، بلکه همکاری با دیگران به شما کمک می کند تا یک رابطه حرفه ای ایجاد کنید و شخصیت برند را پرورش دهید.

  • محتوای جذاب، معتبر و با کیفیت تولید کنید.

یکی از بهترین راه ها برای دریافت بک لینک های ارگانیک از طریق محتوای با کیفیت است زیرا سایت دیگری تنها در صورتی به شما لینک می دهد که دلیل قانع کننده ای برای آن ارائه دهید.

مقالات، بیانیه های مطبوعاتی، مطالعات موردی، پست های وبلاگ و سایر محتوای قابل اشتراک گذاری بنویسید.  اینفوگرافیک ها را فراموش نکنید، بک لینک ها می توانند از تصاویر نیز باشند! به طور منظم محتوای وبلاگ جدید و پست مهمان را در وبلاگ های دیگر اضافه کنید.

  • ایجاد ارتباط

چه یک کارآفرین آنلاین یا یک صاحب کسب و کار موفق باشید، احتمالاً بیش از یک بار این توصیه به شما داده شده است که شبکه سازی کلید موفقیت کسب و کار است.  در حال حاضر، شبکه با پلتفرم هایی مانند لینکدین و فیس بوک برای تجارت وارد عرصه دیجیتال شده است.

شبکه سازی و ایجاد ارتباط با دیگران مزایای بیشتری نسبت به همیشه دارد، با فرصتی برای ارائه پست های وبلاگ مهمان، به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند، و حتی موافقت با لینک دادن به سایت های کسانی که با آنها رابطه حرفه ای نزدیکی در صنعت یا جایگاه خود دارید، می تواند راه حل های بسیار موثری باشند.

  • خلاق باشید

اگر می خواهید روند توسعه خود را تسریع کنید، زمان آن رسیده است که در استراتژی های خود خلاق باشید.  محتوای قابل اشتراک گذاری یک تلاش با ارزش و با بازده بالا است، پس چرا از خلاقیت خود برای شروع یک پروژه جدید استفاده نکنید.

بررسی بک لینک ها

ابزارهای مختلفی برای نظارت بر لینک سازی خارجی وجود دارد که به شما امکان می دهد لینک های برگشتی وب سایت خود را بررسی کنید، از جمله کنسول جستجوی گوگل، SEMRush، Ahrefs و غیره.

مراقبت از پیوند های خود بسیار مهم است.  دستورالعمل های Google Webmaster از شما می خواهد که از صاحبان  سایت های نامعتبر بخواهید پیوندهای خود را از سایت شما حذف کنند.  اگر این کار را نکنید، گوگل می تواند سایت شما را جریمه کند و رتبه صفحه شما در نتایج جستجو کاهش می یابد.

بنابراین، مهم است که بدانید چگونه به این 3 سوال پاسخ دهید:

از کجا می توانم تمام لینک های بازگشتی خود را پیدا کنم؟

چگونه می توانم بفهمم نامعتبر هستند؟

چگونه می توانم با صاحبان سایت های بک لینک نامعتبر تماس بگیرم؟

خوشبختانه، پاسخ با ابزار مناسب آسان است.

شما می توانید از کنسول جستجوی گوگل برای کمک به رشد سایت خود استفاده کنید، اما ممکن است زمان زیادی طول بکشد و در کارهایی که می تواند انجام دهد محدود است.

هرچه لینک های بیشتری از سایت های معتبر دیگر کسب کنید، وب سایت شما قدرتمندتر خواهد بود.  موتورهای جستجو، سایت هایی را که لینک های زیادی از سایت های معتبر دارند، قابل اعتماد می بینند و آنها را در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی می کنند.

بنابراین اگر می خواهید در جستجوها رتبه بالاتری داشته باشید، به افراد بیشتری کمک کنید تا کسب و کار شما را پیدا کنند و سرنخ های با کیفیت بیشتری جذب کنید، باید شروع به کسب لینک به سایت خود کنید.

خرید لینک

یکی از راه های افزایش لینک سازی، خرید بک لینک است. اکنون بیش از هر زمان دیگری تعداد بیشماری از شرکت ها در حال خرید بک لینک و رپرتاژ هستند. این شرایط ممکن است شامل رقبای شما نیز شود. همانطور که هزینه خرید بک لینک معتبر افزایش می یابد، تعداد شرکت هایی که خرید می کنند نیز افزایش می یابد.

اما تکرار این واقعیت الزامی است که الگوریتم های گوگل در کشف لینک های برگشتی مرتبط و نامربوط بسیار هوشمند عمل می کنند. بنابراین تا آنجا که می‌ خواهید خرید بک لینک با کیفیت را در اولویت قرار دهید تا رأی‌ های مثبت در سایت خود را افزایش دهید، باید مراقب باشید و از هر جایی که فروش بک لینک دارد، خریداری نشود زیرا نمی‌ توانید هر لینکی را بخرید و انتظار موفقیت را داشته باشید. در صورت انتخاب شرکت سئو اشتباه، خطر درگیر شدن در ساخت لینک کلاه سیاه وجود دارد. با این کار، در نهایت لینک هایی با کیفیت پایین به سایت خود دریافت می کنید که اصلا هدف اصلی شما نبوده و نتیجه معکوس خواهد داد.

وقتی نوبت به ایجاد بک لینک به وب سایت برند شما می رسد، می تواند خسته کننده باشد، زیرا این فرآیندی است که به صبر، کار و تعهد نیاز دارد.  دوران بهینه سازی ساده برای موتورهای جستجو (SEO) گذشته است، جایی که می توانستید هر پیوندی را به سایت خود در هر نقطه از وب وارد کنید.  برای اینکه Backlink ها واقعا موفق باشند، بازاریابان دیجیتال و کپی رایترها باید در مورد استراتژی خود آگاه و مطلع باشند.

به عنوان یکی از تکنیک های سنتی سئو، لینک ها راه های آسانی را برای افزایش ترافیک جستجو و رتبه بندی در موتورهای جستجوی مختلف به  سایت ها ارائه می دهند.  با این حال، فقط پیوندهای با کیفیت بالا در ایجاد بهترین نتایج SEO در کلاس و افزایش ترافیک وب سایت شما مؤثر هستند. به یاد داشته باشید که کیفیت وب سایت و محتوای شما در ایجاد رابطه حرفه ای با سایر صاحبان  سایت ها که به طور بالقوه به سایت شما لینک می دهند کمک زیادی می کند.

محتوای خود را مفید و کاربردی کنید، سایت های دارای رتبه بالا را هدف قرار دهید و به طور مداوم روابط حرفه ای آنلاین را برای ایجاد انواع بک لینک هایی که می توانند بر رتبه بندی سئوی شما تأثیر مثبت بگذارند، پرورش دهید. در این راه گرفتن مشاوره از کارشناسان سئو می تواند این روند را تسهیل کند. می توانید از همکاری تیم مجرب دارکوب در این راه استفاده کرده و نتایج مطلوب آن را در کسب و کار خود نظاره گر باشید.

خرید بک لینک اشتباه و خطرات آن

خرید لینک ممکن است راهی سریع و آسان برای افزایش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو به نظر برسد، اما معایب قابل توجهی دارد که می تواند اثرات منفی طولانی مدت داشته باشد. یکی از بزرگترین خطرات جریمه شدن توسط موتورهای جستجو مانند گوگل است. هنگامی که لینک بازگشتی خریداری می کنید، اساساً سعی می کنید با افزایش مصنوعی تعداد لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند، الگوریتم های موتورهای جستجو را دستکاری کنید. با این حال، موتورهای جستجو به طور فزاینده ای در تشخیص چنین تاکتیک هایی پیچیده شده اند. اگر آنها متوجه شوند که شما بک لینک خریداری کرده اید، می توانند جریمه های شدیدی را برای وب سایت شما مانند حذف سایت از نتایج گوگل اعمال کنند.

دلیل این موضع سختگیرانه ساده است، موتور های جستجو ارائه محتوای با کیفیت بالا و مرتبط به کاربران خود را در اولویت قرار می دهند. خرید بکلینک این اصل را تضعیف می کند و یکپارچگی نتایج جستجو را به خطر می اندازد. موتورهای جستجو می‌ خواهند اطمینان حاصل کنند که وب‌ سایت‌ ها از طریق محتوای ارزشمند و تلاش‌های قانونی برای ایجاد لینک، رتبه‌ بندی خود را به ‌طور ارگانیک به دست می‌آورند و در غیر این صورت پنالتی شدن سایت بعد از آن و از دسته دادن رتبه را در پی دارد. علاوه بر این، خرید Backlink اغلب به معنای به دست آوردن لینک های بی کیفیت یا اسپم از منابع مشکوک است. این لینک‌ ها می‌ توانند به اعتبار ‌سایت شما آسیب بزنند و همچنین بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارند. کاربرانی که از طریق این پیوند ها با سایت شما روبرو می شوند، ممکن است از نا مرتبط بودن صفحه با مطلب درخواستی ناراحت شوند که این منجر به نرخ پرش بالاتر (از دست دادن کاربران) و نرخ تبدیل کمتر (کاربر به مشتری یا کاربر فعال) می شود. پس باید از مواردی مانند خرید بک لینک ارزان، بک لینک رایگان و غیره دوری کرد.

بک لینک سازی PBN

بک لینک PBN که به معنی شبکه بلاگ خصوصی می باشد، به یک استراتژی محبوب در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تبدیل شده است. این شامل ایجاد شبکه ای از وب سایت های معتبر است که تحت مالکیت و کنترل یک نهاد هستند. این سایت‌ ها برای لینک دادن به وبسایت اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نتیجه رتبه ‌بندی آن ها را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) افزایش می ‌دهند. یکی از مزایای اصلی آن، توانایی کنترل کامل بر متن لینک های استفاده شده است. این به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا پروفایل بک لینک خود را با کلمات کلیدی هدفمند بهینه کنند و شانس خود را برای رتبه بالاتر برای عبارات جستجوی خاص بهبود بخشند. علاوه بر این، بک لینک های PBN می توانند نتایج سریع تری را در مقایسه با سایر تکنیک های SEO ارائه دهند.

با این حال، چندین اشکال مرتبط وجود دارد. ساخت و نگهداری شبکه ای از وب سایت های با کیفیت می تواند زمان بر و پرهزینه باشد. علاوه بر این، موتورهای جستجو مانند گوگل به طور فزاینده ای در شناسایی و جریمه کردن وب سایت هایی که در اعمال دستکاری مانند PBN ها شرکت می کنند، ماهر شده اند. در صورت شناسایی، رتبه یک وب سایت می تواند یک شبه سقوط کند. در کنار این مسائل، تکیه شدید به لینک های بازگشتی PBN ممکن است منجر به پنالتی شدن توسط موتور جست و جو و این می تواند منجر به جریمه و از دست دادن ترافیک ارگانیک شود.

قیمت بک لینک

قیمت بک لینک در وب سایت های مختلف متفاوت است و هر کدام معیارهای منحصر به فردی را برای تعیین هزینه های خود به کار می گیرند. این معیارها می تواند شامل اعتبار دامنه، معیارهای ترافیک، ارتباط و کیفیت کلی Backlink باشد. درک اینکه چگونه این عوامل بر قیمت گذاری تأثیر می گذارند برای مشاغلی که به دنبال بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو از طریق استراتژی لینک های بازگشتی هستند، بسیار مهم است. اعتبار دامنه به عنوان یک معیار اساسی در محاسبه قیمت عمل می کند. وبسایت‌ هایی که دارای اعتبار دامنه بالاتر هستند، به دلیل اعتبار تثبیت شده و قابل اعتماد بودنشان در چشم موتورهای جستجو، قیمت‌ های بالاتری دارند.

ارتباط نقش حیاتی در تعیین هزینه دارد. لینک های برگشتی که از وب‌ سایت‌ هایی که حوزه کاری مشابه و نزدیک به ما دارند، ارزش بیشتری دارند. چنین پیوندهایی مشروعیت و اعتبار درک شده سایت را افزایش می دهند و در نتیجه بر قیمت گذاری تأثیر می گذارند. کیفیت یکی دیگر از عوامل مهم در قیمت گذاری است. وب سایت ‌هایی با محتوای مناسب، تعامل قوی با کاربر، و راهکار های قوی سئو دارند، اغلب قیمت‌ های بالاتری را برای لینک سازی خود می ‌طلبند. این به این دلیل است که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی سایت ها، پیوند های با کیفیت را در اولویت قرار می دهند. هر زمان که قصد خرید لینک برگشتی از شرکت یا سایتی را داشتید، حتما نمونه بک لینک های قبلی آن را بررسی کنید و بعد اقدام به خرید کنید.

آموزش لینک سازی

لینک ‌سازی یک جنبه حیاتی از هر استراتژی موفق سئو است. به همین دلیل است که مدرسان با تجربه و متخصص در این زمینه به آموزش پیچیدگی ‌های این عمل می‌پردازند و به دانشجویان آموزش می ‌دهند که چگونه بک لینک ‌هایی با کیفیت بالا ایجاد کنند که ترافیک ارگانیک را هدایت می‌کند و اعتبار ‌سایت را افزایش می ‌دهد. در کلاس های آموزش سئو که در آموزشگاه سئو دارکوب از درک چگونگی بهینه ‌سازی متن لینک گرفته تا تسلط بر تکنیک ‌های مختلف و الگوریتم های موتور های جست و جو آموزش داده می شود پس اگر قصد یادگیری این مطالب به شکل دقیق و عملی را دارید، با ما تماس بگیرید.

رپرتاژ چیست؟

وقتی صحبت از بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو می شود، بیشتر مردم به مظنونین معمول فکر می کنند: تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی در صفحه، ایجاد بک لینک. اما یک عنصر حیاتی وجود دارد که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد، اما می تواند تأثیر قابل توجهی بر سئو سایت داشته باشد و آن گزارش تبلیغاتی است.

رپرتاژ آگهی معمولا یک مطلب خبری و تبلیغاتی است که معمولا برای معرفی برند، محصولات، خدمات و غیره صورت می گیرد و در سایت های پر مخاطب و شناخته شده صورت می گیرد. رپرتاژ نوعی آگهی است که به شکل خبری منتشر می شود. پس این متن باید به شکلی نوشته شود که در نگاه مخاطب تبلیغاتی به نظر نرسد و برای مخاطب طبیعی جلوه کند. در این مقالات شما در کنار معرفی برند و محصولات می توانید به وبسایت حود لینک بدهید و حتی اگر مخاطب روی این لینک ها کلیک نکند، تاثیر گذار خواهد بود و باعث آشنایی کاربر با برند شما می شود و لینکی از نوع follow برای سایت خود گرفته اید که در سئو بسیار تاثیر گذار است. این کار بخشی از خدمات سئو و بازاریابی اینترنتی است که اگر به شکل اصولی و تخصصی با بودجه خوب اجرا شود، رشد قابل توجهی را برای آن کسب و کار در پی خواهد داشت.

سرچ کنسول چیست؟

Search Console یک ابزار قدرتمند برای صاحبان وب سایت و بازاریابان دیجیتال است که بینش ارزشمندی را در مورد عملکرد وب سایت آن ها در موتورهای جستجو ارائه می دهد. یکی از جنبه های مهمی که سرچ کنسول بر روی آن تمرکز دارد، لینک ها است. همانطور که می دانید لینک های بازگشتی نقش مهمی در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) دارند زیرا به موتورهای جستجو اعتماد و ارتباط وب سایت شما را نشان می دهند.

سرچ کنسول به شما کمک می کند تا آمار بک لینک خود را با ارائه اطلاعات دقیق در مورد سایت هایی که به سایت شما پیوند می دهند نظارت کنید. این به شما امکان می دهد تا تجزیه و تحلیل کنید که به کدام صفحات در سایت شما پیوند داده می شود، چه متنی در پیوند ها استفاده می شود و کیفیت کلی دامنه های لینک دهنده به چه شکل است. با داشتن این اظلاعات، می توانید فرصت های بهبود یا خطرات احتمالی را شناسایی کنید. علاوه بر این، با کمک سرچ کنسول می توانید Backlink های نامرتبط یا هرزنامه ای را که می توانند به اعتبار سایت شما آسیب بزنند، رد کنید. با ارسال یک فایل به موتورهای جستجو سیگنال می دهید که نمی خواهید آن لینک های خاص در ارزیابی رتبه سایت شما در نظر گرفته شود.

در نتیجه، Search Console به عنوان یک منبع ارزشمند برای درک و بهینه سازی بک لینک پروفایل شما عمل می کند. با بینش ها و ابزارهای آن، می توانید تلاش های سئوی کلاه سفید خود را افزایش دهید، اعتبار ایجاد کنید و نتایج وب سایت خود را در نتایج موتور های جستجو بهبود بخشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته