تکنیک‌های قدرتمند بک لینک‌سازی برای تقویت سئو وبسایت

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
تکنیک‌های قدرتمند بک لینک‌سازی

به طور کلی لینک‌هایی که برای سایت خود می‌توانید استفاده کنید در دو نوع لینک خارجی و لینک داخلی طبقه‌بندی می‌شوند. لینک‌سازی داخلی مربوط به محتوای داخل سایت شما است. به این معنا که لینک از یک صفحه به صفحه دیگر در وب سایت شما ایجاد می‌شود. اما لینک‌سازی خارجی کمی متفاوت است، شما در سایت‌های دیگر لینک ایجاد می‌کنید. در واقع به معنای ایجاد لینک از یک سایت به سایت دیگر است. یکی از مواردی که در سئو به آن پرداخته می‌شود، لینک‌سازی است. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که می‌تواند باعث افزایش بازدید از سایت شما شود. در ادامه تکنیک‌های قدرتمند بک لینک‌سازی یا لینک‌سازی خارجی را برای تقویت سئو سایت بیشتر توضیح خواهیم داد.

بک لینک‌سازی چیست؟

پیوند یا لینک، از یک وب سایت به وب سایت دیگر را بک لینک می‌نامند. بک لینک در واقع یک رای اعتماد به سایت مقابل است که نشان می‌دهد وب سایتی که لینک شده است، ارزشمند و قابل اعتماد است و می‌توانید این سایت را دنبال کنید. از این طریق کاربران از یک وب سایت به وب سایت دیگر هدایت می‌شوند و این جابجایی کاربران توسط موتورهای جستجو رصد می‌شود. هرچه بک لینک ‌سازی کیفیت بالاتری داشته باشد، موتورهای جستجو می‌توانند اعتبار وب سایت شما را بیشتر تشخیص دهند که این موضوع می‌تواند منجر به رتبه‌بندی بالاتر و افزایش ترافیک ارگانیک شود.

هدف از بک لینک‌سازی

به این فکر کنید که چندین سایت معتبر از طریق بک لینک سایت شما را تایید کرده‌اند و کاربران خود را به سایت شما ارجاع می‌دهند. به موتورهای جستجو نشان داده می‌شود که محتوای شما ارزش بررسی را دارد، در واقع موتور جستجو این انتقال کاربر را از یک سایت به یک سایت دیگر را به عنوان یک سیگنال در نظر می‌گیرد که کاربر با توجه به کیفیت و اعتبار سایت شما، این ریسک را پذیرفته و بر روی لینک کلیک کرده است. برای ایجاد ترافیک و بازدید بالا از سایت خود توصیه می‌شود، بک لینک با کیفیت را در سایت‌های معتبر قرار دهید و به عنوان یک منبع قابل اعتماد شناخته شوید.

بنابراین بک لینک‌سازی دو هدف را دنبال می‌کند. علاوه بر اینکه کمک می‌کند موتورهای جستجو سایت شما را ارتقا دهند، از سوی دیگر باعث ترافیک ارگانیک در وب سایت شما می‌شود. شرکت سئو، با افراد متخصص می تواند در ارائه بک لینک قوی شما را بهتر و بیشتر راهنمایی کند.

تکنیک‌های قدرتمند بک لینک‌سازی

نیازی نیست تا کاربران آدرس سایت شما را در نوار جستجو سرچ کنند، کافیست با کلیک بر روی بک لینک مستقیماً به وب سایت شما هدایت شوند. در واقع بک لینک‌ها می‌توانند یک فرصتی باشند برای کسانی که به وب سایت شما مراجعه نکرده‌اند و اصلاً سایت شما را تاکنون کشف نکرده‌اند. در واقع هرچه مسیرهای دسترسی به سایت خود را افزایش دهید، قطعاً مخاطبان بیشتری به وب سایت شما دسترسی پیدا خواهند کرد.

انتشار پست مهمان

انتشار پست مهمان

یکی از روش‌های موثر برای بک لینک‌سازی ارسال پست مهمان است. اگر از قلم خوبی برخوردار هستید قطعاً وبلاگ شما در سایت دیگر می‌تواند موثر واقع شود.

سایتی را که برای وبلاگ‌نویسی انتخاب کرده‌اید، باید با اهداف و مسیر کاری شما مرتبط باشد. اگر یک سایت قوی با محتواهای جذاب داشته باشید، سایت‌های بسیاری تمایل دارند که به عنوان وبلاگ‌نویس در سایت آن‌ها فعالیت کنید. با نوشتن وبلاگ می‌توانید به سایت خود لینک دهد. خوانندگان وبلاگ از روی کنجکاوی و برای یافتن اطلاعات بیشتر، بر روی لینک کلیک می‌کنند. کاربرانی که از این طریق وارد سایت می‌شوند، کاربران هدفمند هستند که با بازدید از سایت شما می‌توانند محصولی را خریداری و یا از خدمات شما استفاده کنند.

از مزیت‌های دیگر وبلاگ‌نویسی مهمان می‌توان به معرفی خود به عنوان متخصص در یک حوزه خاص اشاره کرد. این موضوع می‌تواند بر روی کاربران تاثیر گذاشته و به سایت شما اعتماد پیدا کنند. بنابراین اگر قصد دارید از طریق وبلاگ‌نویسی مهمان بک لینک ایجاد کنید، دقت داشته باشید که در سایت‌هایی وبلاگ‌نویسی را انجام دهید که مرتبط با محتوای سایت شما هستند. این نوع از بک لینک‌ها می‌توانند به ترافیک سایت شما کمک کنند.

همکاری با سایت‌های مشابه

اگر سال‌های زیادی است که در حرفه خود مشغول به کار هستید، قطعاً با طیف گسترده‌ای از افراد که در صنف شما در حال فعالیت هستند، آشنا شده‌اید. بسیاری از این سایت‌ها این اجازه را می‌دهند که شما به عنوان همکار در سایت آن‌ها بک لینک ایجاد کنید. با جستجوی سایت‌های مرتبط و مذاکره با آن‌ها می‌توانید شرایط بک لینک‌سازی را مهیا کنید.

انتخاب سایت دایرکتوری

اگر با سایت دایرکتوری آشنا نیستید، باید بگوییم که سایت دایرکتوری مشاغل یک سایت مرجع است که لینک‌های سایت‌های مختلف را جمع آوری، بر اساس موضوع دسته‌بندی و منتشر می‌کند. سایت‌های دایرکتوری با توجه به موضوع، بسیار گسترده هستند. شما می‌توانید با توجه به فعالیت و کسب و کاری که دارید سایت دایرکتوری معتبر را پیدا و یک بک لینک در این سایت ایجاد کنید. قطعاً انتخاب یک سایت دایرکتوری با کیفیت خوب می‌تواند میزان ترافیک را در سایت شما افزایش دهد.

گرچه امروزه بیشتر از موتورهای جستجو برای پیدا کردن سایت‌ها استفاده می‌شود، اما بسیاری از افراد همچنان سایت‌های دایرکتوری را قابل اعتماد می‌دانند و برای جستجوی سایت‌های مورد نظر به سایت‌های دایرکتوری مراجعه می‌کنند. برای انتخاب سایت دایرکتوری می‌توانید سایت‌هایی را انتخاب کنید که توضیحات کوتاهی را در خصوص وب سایت شما در کنار بک لینک اضافه می‌کنند.

شناسایی لینک شکسته در سایت‏ها

شناسایی لینک شکسته در سایت‏ها

در بسیاری از وب سایت‌ها لینک‌های شکسته وجود دارد و زمانی که کاربران بر روی آن‌ها کلیک می‌کنند، گمراه و دچار سردرگمی می‌شوند.

می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با مراجعه به سایت‌های مشابه با سایت خود، لینک‌های شکسته را شناسایی کنید. سپس با صاحب وب سایت تماس گرفته و درخواست کنید که از لینک شکسته برای بک لینک سایت خود استفاده کنید. علاوه بر اینکه سایت مقابل دیگر لینک شکسته ندارد، از طرفی کاربران می‌توانند به سایت شما نیز مراجعه و باعث افزایش ترافیک سایت شوند.

یک راه آسان‌تر برای شناسایی لینک‌های شکسته در سایت رقبای خود، استفاده از ابزار آنالیز بک لینک است. این ابزار کمک می‌کند تا بتوانید سایت مورد نظر خود را بررسی و تعداد لینک‌های شکسته آن را شمارش کنید.

بک لینک، اشاره بدون پیوند

در کنار سئو داخل سایت، قطعا سئو خارج سایت از جمله بک لینک می‏تواند در افزایش ترافیک سایت شما موثر باشد. یکی از روش‌های جذاب و تاکتیکی بک لینک‌سازی اشاره بدون پیوند است. به این معنا که امکان دارد که نام برند شما نیز در سایت‌های دیگر وجود داشته باشد. می‌توانید از این فرصت استفاده کنید، با مدیران وب سایت‌ها تماس گرفته و از آن‌ها بخواهید که نام تجاری خود را با نام تجاری شما پیوند بزنند. در واقع سایت مورد نظر بر روی نام برند خود که با نام برند شما است یک بک لینک ایجاد می‌کند.

تجزیه و تحلیل سایت رقیب

در طراحی سئو، به سئو خارجی و بک لینک توجه ویژه می‏شود. تجزیه و تحلیل سایت رقیب در بک لینک، به معنای تجزیه و تحلیل پروفایل‌های بک لینک رقبا است. با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک، می‌توانید سهم رقبای خود را نسبت به بک لینک‌ها متوجه شوید. از طریق آنالیز می‌توانید به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید. اینکه رقبای شما برای بک لینک به کدام سایت‌ها مراجعه کرده‌اند، تعداد بک لینک‌ها چه میزان است و لینک‌سازی انجام شده از چه طریق صورت گرفته است. با اطلاع از این موارد شما هم می‌توانید مانند رقبای خود در بک لینک‌سازی موفق ظاهر شوید.

استفاده مجدد از محتوا

استفاده مجدد از محتوا

قطعاً در سایت شما محتوایی وجود دارد که می‌تواند بخش بزرگی از ترافیک و اشتراک‌گذاری را به همراه داشته باشد. شما همان محتوای با کیفیت قبلی را که داشته‌اید، استفاده می‌کنید. تنها تفاوت این است که آن را به روش جدیدی ارائه می‌دهید. به طور مثال ممکن است یک مقاله در بلاگ داشته باشید، می‌توانید آن را به پادکست تبدیل کنید. گرچه محتوا همان محتوا است، اما به دلیل اینکه در قالب جدیدی منتشر می‌شود می‌تواند برای کاربر جذابیت بیشتری داشته باشد.

فعالیت در انجمن‌ها

انجمن گرچه مانند گذشته مورد علاقه کاربران نیست، اما می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید برای ساخت بک لینک مورد استفاده قرار گیرد. در انجمن کاربران در زمینه‌های گوناگونی به تبادل اطلاعات می‌پردازند. بنابراین در این تالار گفتگو شاخه‌های مختلفی وجود دارد که متناسب با فعالیت سایت خود می‌توانید یک تالار را دنبال کنید. زمانی که در انجمن عضو می‌شوید بخشی را به عنوان پروفایل در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید اطلاعات خود را وارد کنید. بخشی از این اطلاعات می‌تواند مربوط به وب سایت شما باشد. از این طریق می‌توانید برای صفحه پروفایل خود یک بک لینک بسازید.

دو راهکار را می‌توانید دنبال کنید. اولین راهکار این است که زمانی که در انجمن عضو می‌شوید و مرحله پرسش و پاسخ وجود دارد، به جای پاسخ دادن از طریق انتشار لینک پاسخ سوال را مطرح کنید. اگر از سئو کلاه سیاه اطلاعاتی دارید، می‌توانید با یک اکانت دیگر سوالی را مطرح کرده و با اکانت خود سوال را پاسخ دهید و در پاسخ خود لینک سایت خود را نیز منتشر کنید. توجه داشته باشید برای بازخورد بیشتر از بک لینک باید یک انجمن مرتبط با حوزه کاری خود را انتخاب کنید.

فعالیت در رسانه‌های اجتماعی

قطعاً رسانه‌های اجتماعی برای لینک‌سازی می‌توانند ابزاری موثر باشند. به شما این امکان را می‌دهند که به یک مرجع با کاربران گسترده در ارتباط باشید. لینک‌سازی در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار گسترده باشد، در فیسبوک، توییتر، لینکدین، یوتیوب و پینترست و سایر رسانه‌های اجتماعی دیگر می‌توانید بک لینک داشته باشید. با مشارکت در این رسانه‌های اجتماعی می‌توانید فیلم، عکس و یا متنی را منتشر و برای لینک‌سازی اقدام کنید.

البته اگر در شبکه‌های اجتماعی دنبال کننده بسیاری دارید بک لینک می‌تواند مفید واقع شود. بهتر است برای بازخورد از طریق شبکه‌های اجتماعی مطالب سایت را مفیدتر و در حجم کمتر در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. از طریق کلمه کلیدی طولانی به صفحه مهمی در سایت خود بک لینک ایجاد کنید و ترافیک سایت خود را بالا ببرید. اگر می‌خواهید بازخورد بهتری داشته باشید تنها برای یک یا دو شبکه اجتماعی فعالیت کنید.

فعالیت در سایت نشر مقاله

سایت‌هایی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا مقاله‌هایی را به صورت رایگان منتشر کنید. این سایت‌ها که هم ایرانی و هم خارجی هستند، شرایطی را برای شما فراهم می‌کنند که از طریق یک اکانت رایگان بتوانید مقاله‌های خود را منتشر کنید. این فرصت را از دست ندهید، چرا که در مقاله خود می‌توانید بک لینک ایجاد کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که برخی از سایت‌ها برای بار اول اجازه ایجاد بک لینک را نمی‌دهند. برای بازدید بیشتر از سایت خود می‌توانید در چند سایت، مقاله را همراه با بک لینک منتشر کنید. البته هیجان زده نشوید و تنها از یک بک لینک در مقاله خود استفاده کنید.

مصاحبه با افراد

در آموزش بک لینک سازی، مصاحبه با افراد نیز اشاره شده است. می‌توانید با افراد موفق در حوزه کاری خود مصاحبه‌هایی را انجام دهید و آن را در سایت خود منتشر کنید. قطعاً فردی که مصاحبه کرده است نیز این مصاحبه را در سایت خود منتشر و به سایت شما لینک می‌دهد.

ارسال نظرات

برای لینک‌سازی یکی از راه‌ها این است که در سایت فروشگاهی در قسمت نقد و بررسی نظرات خود را بنویسید. سایت‌های فروشگاهی تمایل دارند در قسمت نقد و بررسی نظر کاربران و خریداران را نسبت به کالاهایی که فروخته می‌شود و خدماتی که ارائه می‌شود، دریافت کنند. آن‌ها معتقد هستند که این نظرات می‌توانند بیشتر از سایر تبلیغات برای کسب و کار آن‌ها مفید باشد. زمانی که در قسمت نقد و بررسی نظر خود را اعلام می‌کنید، بسیاری از مواقع سایت‌های فروشگاهی برای واقعی نشان دادن نظرات، در بسیاری از موارد نظرات را همراه با آدرس سایت کاربر منتشر می‌کنند. این یک راه ساده برای بک لینک‌سازی است تا کاربران از این طریق بتوانند به سایت شما ورود پیدا کنند.

طراحی اینفوگرافی

اینفوگرافی می‌تواند یک مسیر آسان برای بک لینک‌سازی باشد. با ایجاد یک اینفوگرافی و قرار دادن لینک سایت خود، اگر اینفوگرافی بسیار جذاب باشد بسیاری از وب سایت‌ها تمایل پیدا می‌کنند تا آن را در سایت خود استفاده کنند. شما حتی می‌توانید با پرداخت مبلغی پول رضایت صاحب وب سایت را جلب کرده و او را ترغیب به انتشار اینفوگرافی کنید.

تولید محتوای قدرتمند

اگر در سایت خود یک محتوای قدرتمند ایجاد کنید، بسیاری از سایت‌های مرتبط می‌توانند به محتوای شما تکیه کرده و به عنوان مرجع سایت شما را معرفی کنند. بدین ترتیب بدون هیچ تلاش اضافه‌ای سایت شما توسط سایت‌های دیگر معرفی می‌شود. البته بهتر است برای دریافت بک لینک یک محتوای آموزشی در نظر بگیرید. محتوا باید با زبان ساده و قابل فهم ارائه شود و استفاده از تصاویر و ویدیوها نیز می‌توانند کمک کننده باشند.

سخن پایانی

برای بالا بردن ترافیک وب سایت یکی از استراتژی‌های موثر و مفید، بک لینک است. از این طریق می‌توانید رتبه خود را در موتورهای جستجو بالا برده، بازدید کنندگان بیشتری را به سایت خود هدایت کرده و در نهایت کسب و کار خود را رونق دهید. روش‌های بسیاری برای ایجاد لینک خارجی وجود دارد که به مواردی اشاره شد. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات سئو، ایجاد بک لینک و لینک‌سازی داخلی، از کارشناسان دارکوب مشاوره دریافت کنید. علاوه بر این در بخش دیجیتال مارکتینگ، بهینه‌سازی سایت و بازاریابی موتورهای جستجو نیز توانسته‌ایم با همکاری افراد متخصص در این زمینه، در بهبود کسب و کار شما قدمی کوچک برداریم. بسیاری از افراد برای انتخاب یک حرفه، ارائه خدمات سئو را در نظر می‏گیرند. اما درآمد سئو با آموزش سئو مناسب خواهد بود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته