قوانین بک لینک سازی Link Building

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

برای شروع کسب و کار آنلاین و موفقیت در آن ، راه اندازی یک وب سایت کافی نیست . برخی از افراد بر این باورند که با ساخت یک سایت می توانند در بستر اینترنت به کسب و کار آنلاین بپردازند . فرض کنید یک مغازه در انتهای یک خیابان ساخته شده است این مغازه در ماه های اول فعالیت خود شاید حداقل 20 بازدید کننده داشته باشد که فقط نیمی از آنها مشتری باشند . صاحب مغازه نباید منتظر باشد تا بازدیدکنندگانش به مرور زمان افزایش یابند ، بدون تبلیغات به طور حتم آن مغازه سال ها مشتری زیادی نخواهد داشت . بسیاری از افراد محلی شاید از وجود آن مغازه اطلاعی نداشته باشند . نقش تبلیغات در رونق هر کسب و کاری پر رنگ است . با استفاده از تبلیغات فعالیت هر شغلی به مشتری معرفی می شود .

تنها با پرداخت مبلغ 20 هزار تومان ماهیانه می توانید در سایت SellFree.ir آگهی با لینک فالو ثبت نمایید.

در فضای اینترنت که یک فضای بزرگ می باشد ، راه اندازی یک سایت و شروع به کار آن برای هیچ کاربری نمایان نمی شود مگر آن که کاربران آدرس وب سایت مورد نظر را داشته باشند که آن هم باید به وسیله تبلیغات صورت گیرد .

برای آنکه یک سایت بتواند کاربران و بازدید کنندگان بسیاری داشته باشد باید در صفحه اول نتایج موتور های جست و جو قرار بگیرد و این کار میسر نمی شود مگر آنکه وب سایت مورد نظر بهینه گردد . بهینه سازی وب سایت که به آن SEO : Search Engine Optimization سئو می گویند ، سلسله قوانین و فاکتور هایی می باشد که بر اساس آنها یک سایت برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جست و جو کلمات کلیدی گوگل ، مناسب و بهینه می گردد . بهینه سازی و سئو راهی است که به وسیله آن وب سایت ها با کیفیت و مناسب بازدید می شوند .

وقتی وب سایتی در صفحه اول نتایج باشد بدون شک بازدید کننده بیشتری خواهد داشت . یک وب سایت وقتی باعث موفقیت می شود که بهینه باشد .سئو یک عملیات خاص نیست که با انجام آن یک باره وب سایت بهینه شود بلکه مجموعه عملیاتی می باشد که باید به صورت مداوم انجام گیرد . این عملیات بیش از 200 فاکتور می باشد که بسیاری از سئو کاران فقط با انجام تعدادی از آنها یک وب سایت را به صفحه اول نتایج منتقل می کنند .

فاکتور های مهم سئو شامل :

  • Back link سازی
  • به روز رسانی و تولید محتوا
  • بازاریابی محتوا
  • استفاده از اینفوگرافیک ها و کلیپ های آموزنده
  • اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • سازگاری با تلفن همراه Responsive
  • ارزیابی و افزایش سرعت وب سایت
  • استفاده از شبکه تحویل محتوا CDN : Content Delivery Network
  • رعایت چگالی کلمات کلیدی
  • بهبود تجربه کاربری UX : User Experience
  • تبلیغات و برند سازی
  • استفاده از پروتکل HTTPS به جای HTTP

یکی از متداول ترین فاکتور های بهینه سازی که تاثیر چشم گیری بر رتبه سایت در گوگل دارد ، بک لینک سازی می باشد که در صورت انجام نادرست آن می توان اثرات مخربی بر روی رتبه وب سایت بگذارد .

فرایند ساخت بک لینک Link Building

بک لینک back Link یا لینک ورودی ، قرار دادن آدرس یک صفحه از یک سایت در یک صفحه از سایتی دیگر می باشد .گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها و قرار دادن آنها در صفحه اول خود باید از سه جا سیگنال دریافت کند این سیگنال ها از بک لینک سازی ، محتوای وب سایت ، رنک برین Rank Brain ارسال می شود . این نکته بر اهمیت بک لینک تاکید دارد .

بک لینک می تواند دو طرفه یا یک طرفه باشد. لینک متقابل یعنی اگر لینک صفحه سایت شما در سایتی دیگر قرار گرفت ، شما نیز لینک یک صفحه از آن سایت را در صفحات وب سایت خود قرار دهید . لینک یک طرفه هم به معنای این است که لینک یک صفحه از سایت در یک سایت دیگر قرار بگیرد .

اخیرا گوگل به بک لینک های متقابل امتیازی نمی دهد و اگر زیاد انجام شود در رتبه وب سایت ها تاثیر منفی می گذارد .

لینک بیلدینگ Link Building چیست ؟ لینک بیلدینگ به سلسله فعالیت هایی که در جهت ساخت و دریافت هایپر لینک از یک سایت به سایتی دیگر انجام می گیرد ، اطلاق می شود . منظور از هایپر لینک hyperlink همان لینک هایی می باشد که کاربر بوسیله آن به سایتی دیگر هدایت می شود ربات های گوگل از هایپر لینک ها برای تعقیب وب سایت ها و آنالیز آن صفحات استفاده می کنند.

قوانین Link Building

در سال های ابتدایی که گوگل اهمیت بک لینک سازی را اعلام کرد ، وب سایت هایی تحت فروش لینک به وجود آمدند . بدین ترتیب لینک صفحات وب سایت مورد نظر در 100 ها سایت قرار می گرفت . این کار باعث گمراهی گوگل می شد . با این بک لینک سازی یک وب سایت نو پا به سرعت جایگاه خوبی پیدا می کرد . گوگل اعلام کرد این کار نوعی تقلب می باشد و وب سایت مورد نظر را جریمه و پنالتی می کرد . برای آنکه لینک بیلدینگ تاثیر گذار داشته باشید لازم است قوانینی رعایت شود .

محتوای مناسب و کامل : در شروع کار باید سعی شود که یک محتوای ارزشمند تولید گردد . تولید محتوای کامل و کاربردی باعث می شود که وب سایت های دیگر به صفحات سایت مورد نظر پیوند دهند . باید بدانید وب سایت های معتبر معمولا به محتوایی که کامل نباشد لینک نمی زنند . تولید محتوای جدید و مفید و منحصر به فرد که کاربر را به خود جذب کند بهترین اقدام برای سئو است .

لینک های خراب و شکسته : بسیاری از مواقع امکان دارد ، صفحاتی که لینک آنها را در وب سایت های دیگر قرار داده اید را حذف کرده باشید در این صورت بک لینک آن صفحه شکسته و خراب می شود و اگر کاربری روی آن کلیک کند با ارور 404 رو به رو خواهد شد . برخی از مواقع نیز لینک ها به درستی نوشته نمی شوند . توصیه می شوند همه بک لینک های وب سایت را ارزیابی نمایید و به حذف لینک های شکسته بپردازید.

معتبر بودن لینک ها : وب سایت هایی را انتخاب کنید که معتبر و با ترافیک بالا باشند . سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار ندارند برای بک لینک سازی مناسب نیستند . یک بک لینک در یک سایت معتبر و با ترافیک بالا بهتر از چند بک لینک در چند وب سایت معمولی و با ترافیک پایین است .

استفاده از کلمات کلیدی : هر لینک یک عنوان دارد این عنوان می تواند آدرس سایت یا یک عبارت باشد . برای کسب امتیاز بیشتر از بک لینک بهتر است عنوان لینک عبارت کلیدی یا کلمه کلیدی مربوط به وب سایتتان باشد . اما به یاد داشته باشید برای هر لینک از کلمات کلیدی یکسان استفاده نکنید هر بار کلمات کلیدی خود را تغییر دهید و از کلمات مترادف استفاده نمایید .

قوانین Link Building

بک لینک سازی در سایت های محلی : باید سعی کنید در وب سایت های محلی بک لینک سازی کنید . بک لینک سازی در وب سایت های خارجی تاثیری بر رتبه شما ندارد .

استفاده از وب سایت های مرتبط : یکی از مهمترین دلایل اثر گذار بر لینک بیلدینگ ، لینک های مرتبط می باشد . باید بدانید در هر صفحه که لینک می گذارید گوگل مرتبط بودن آن صفحه با صفحه وب سایت شما را بررسی می کند . اگر محتوای دو صفحه مرتبط با هم باشد آن بک لینک را اثر می دهد. حتی اگر فکر می کنید محتوای صفحه مورد نظر فقط در یک پاراگراف با صفحه شما مرتبط است ، سایت مذکور می تواند گزینه خوبی برای بک لینک گذاری باشد .

لینک در متن : گوگل به بک لینک هایی که به صورت عبارت در متن هستند اهمیت می دهد . به همین دلیل سعی کنید لینک ها را به صورت عبارت درج کنید تا از آنها در متن محتوا استفاده شود .

بهینه سازی : قبل از انجام بک لینک سازی سعی کنید به طور کامل وب سایت را بهینه کنید . اغلب وب سایت های معتبر و با ترافیک بالا ، لینک سایت هایی که بهینه و غیر معتبر  هستند را در صفحه خود قرار نمی دهد . همچنین اگر وب سایت مورد نظر از هر نظر کامل و مفید باشد سایت های دیگر به راحتی لینک آن را در صفحات خود قرار می دهند .

پرهیز از خرید و فروش بک لینک : همانطور که بالاتر گفته شد . گوگل به سرعت وب سایت هایی که بک لینک خریداری می کنند را پنالتی می کند . وقتی به وب سایتی سفارش بک لینک می دهید ، آن سایت در قبال دریافت مبلغی لینک صفحات سایت شما را در چندین سایت قرار می دهد . بدین ترتیب به یکباره ترافیک بالایی از بازدید کننده را دریافت می کنید که این ترافیک برای گوگل گمراه کننده تلقی می شود . علاوه بر این در میان آن وب سایت ها ، سایت های نا مرتبط ، نا معتبر و اسپم نیز وجود دارد که نه تنها رتبه سایت را تغییر نمی دهد بلکه باعث تنزل سایت نیز می شود . همچنین اگر وب سایت معتبری دارید و برای وب سایت های دیگر بک لینک سازی می کنید باید به یاد داشته باشید در صورت بک لینک سازی زیاد امکان پنالتی شدن وب سایتتان وجود دارد .

قوانین Link Building

حداقل استفاده از پست مهمان : یکی از راه های بک لینک گذاری ، گذاشتن لینک در پست های مهمان می باشد . این کار توصیه نمی شود زیرا اغلب وب سایت هایی که پست مهمان دارند برای قرار دادن لینک شرط تبادل می گذارند و همانطور که گفته شد در بک لینک گذاری باید تبادل لینک را به حداقل رساند .

تبادل لینک را به حداقل برسانید : همانطور که گفته شد گوگل به تبادل لینک حساسیت دارد . وب سایت هایی که تبادل لینک زیادی دارند باید منتظر پنالتی از سوی گوگل باشند بخصوص سایت های نا مرتبط که تبادل پیوند می کنند .

نرم افزار های link building : در سال های اخیر که اهمیت لینک بیلدینگ بر اهالی اینترنت روشن شده است ، نرم افزار هایی به وجود آمده که ساخت لینک را به طور خودکار انجام می دهند . گوگل به صراحت اعلام کرده است استفاده از این نرم افزار ها نظیر ScrapeBox اثرات مخربی بر رتبه سایت خواهند داشت .

پرهیز از بک لینک سازی زیاد : اگر در طول روز بک لینک سازی زیادی انجام دهید بدون شک خزنده های گوگل را به وب سایت خود مشکوک می کنید و آنها این اقدام شما را تقلب فرض می کنند . به همین دلیل بهتر است بک لینک سازی را در حد اعتدال انجام دهید . به عنوان مثال 100 بک لینک در طول روز بسیار زیاد است .

به طور کلی گوگل به موارد زیر در لینک بیلدینگ Link Building اهمیت ویژه ای می دهد :

  • تعداد بک لینک ها ( بک لینک ها هر دامنه و هر صفحه از وب سایت ها )
  • رتبه بک لینک ها و معتبر بودن وب سایت ها
  • تعداد بک لینک های شکسته شده
  • استفاده از سئو منفی در بک لینک سازی
  • مرتبط بودن صفحات دو وب سایت
  • محلی بودن بک لینک ها
  • عنوان بک لینک ها

جمع بندی

لینک بیلدینگ سلسله مراتبی است که باید به صورت تخصصی انجام گیرد وب سایت های انتخابی برای بک لینک سازی مورد اهمیت است . به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای سفارش سئو به کارشناسان شرکت طراحی سایت دارکوب مراجعه نمایید تا هم وب سایت تان بهینه شود و هم بک لینک سازی را آموزش ببینید .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته