نحوه انجام سئو و بهینه سازی سایت

نوشته شده توسط رومینا نظری سئو
شرکت طراحی سایت و خدمات سئو دارکوب

آیا می دانستید که حدود 64 درصد از ترافیک ارگانیک از جستجو می آید؟ فقط حدود 10 درصد از شبکه های اجتماعی می آید. برای ایجاد موفقیت آمیز استراتژی بازاریابی دیجیتال، باید بر موتورهای جستجو تسلط داشته باشید. این راهنمای سئو برای مبتدیان شما را با مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو آشنا می کند و توضیح می دهد که چگونه وب سایت خود را برای افزایش ترافیک بهینه کنید.

سئو چیست؟

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. هدف سئو افزایش دید یک شرکت در نتایج جستجوی ارگانیک است. در نتیجه، این تلاش‌ها بازدیدکنندگان بیشتری را به وب‌سایت شرکت سوق می‌دهد و شانس آن‌ها را برای تبدیل‌های بیشتر افزایش می‌دهد که منجر به مشتریان بیشتر و درآمد بیشتر می‌شود. وقتی از من خواسته می شود که توضیح دهم سئو چیست، اغلب انتخاب می کنم که آن را یک استراتژی بنامم تا اطمینان حاصل کنم که وقتی شخصی دسته بندی محصول یا خدمات شما را در گوگل جستجو می کند، وب سایت شما را پیدا می کند. راه های زیادی برای بهبود سئوی صفحات سایت شما وجود دارد. موتورهای جستجو به دنبال عناصری از جمله برچسب‌های عنوان، کلمات کلیدی، برچسب‌های تصویر، ساختار لینک داخلی و لینک‌های ورودی هستند (همچنین به عنوان بک لینک نیز شناخته می‌شوند). موتورهای جستجو همچنین به ساختار و طراحی سایت، رفتار بازدیدکنندگان و سایر عوامل خارجی و خارج از سایت نگاه می کنند تا تعیین کنند که سایت شما چقدر باید در SERP خود رتبه بالایی داشته باشد.

با در نظر گرفتن همه این عوامل، سئو در درجه اول دو چیز را هدایت می کند – رتبه بندی و دیده شدن. اما قبل از غواصی عمیق‌تر، می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که بسیاری از منابع باعث می‌شوند سئو پیچیده به نظر برسد. آنها حتی ممکن است شما را بترسانند قول می دهم این راهنما اینطور نیست. من سئو را به اساسی‌ترین بخش‌های آن تقسیم می‌کنم و به شما نشان می‌دهم که چگونه از همه عناصر آن برای ایجاد یک استراتژی سئو موفق خودتان استفاده کنید.

سئو چگونه کار می کند؟

سئو با بهینه سازی محتوای یک وب سایت، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و کسب لینک های ورودی برای افزایش رتبه آن محتوا و دیده شدن وب سایت کار می کند. در حالی که به طور کلی می توانید مشاهده کنید که نتایج پس از خزیدن و نمایه شدن صفحه وب توسط یک موتور جستجو بر روی SERP تأثیر می گذارد، تلاش های سئو ممکن است ماه ها طول بکشد تا به طور کامل تحقق یابد.

1. رتبه بندی

این همان چیزی است که موتورهای جستجو برای تعیین محل قرار دادن یک صفحه وب خاص در SERP استفاده می کنند. رتبه بندی از موقعیت شماره صفر تا تعداد نهایی نتایج موتور جستجو برای پرس و جو شروع می شود و یک صفحه وب می تواند هر بار برای یک موقعیت رتبه بندی کند. با گذشت زمان، رتبه یک صفحه وب ممکن است به دلیل سن، رقابت در SERP یا تغییرات الگوریتم توسط خود موتور جستجو تغییر کند.

2. دید

این عبارت نشان می دهد که یک دامنه خاص در نتایج موتور جستجو چقدر برجسته است. دید کمتر جستجو زمانی اتفاق می‌افتد که دامنه برای بسیاری از جستارهای جستجوی مرتبط قابل مشاهده نباشد، در حالی که با مشاهده جستجوی بالاتر، برعکس است. هر دو مسئول ارائه اهداف اصلی SEO : ترافیک و اعتبار دامنه هستند.

اهمیت سئو چیست؟

یک دلیل مهم دیگر وجود دارد که چرا باید از سئو استفاده کنید: این استراتژی به طور مجازی به شما کمک می کند تا برند خود را در کل مسیر خرید قرار دهید. به نوبه خود، سئو می تواند اطمینان حاصل کند که استراتژی های بازاریابی شما با رفتار خرید جدید مطابقت دارد. زیرا همانطور که گوگل اعتراف کرد، رفتار مشتری برای همیشه تغییر کرده است. از جولای 2023، گوگل 92.08 درصد از سهم بازار موتورهای جستجو در سراسر جهان را در اختیار دارد. علاوه بر این، آنها ترجیح می دهند اکثر فرآیند خرید را به تنهایی طی کنند. به عنوان مثال، 86 درصد از مصرف کنندگان می گویند موتورهای جستجو بهترین راه برای به دست آوردن اطلاعات هستند. و در تمام نسل‌ها، مردم به‌طور عمده از موتورهای جستجو برای دریافت پاسخ‌های آنلاین استفاده می‌کنند. در نهایت، نظرسنجی خریدار B2B 2022 DemandGen نشان داد که 67٪ از خریداران B2B فرآیند خرید را با جستجوی گسترده وب آغاز می کنند. اما چگونه آنها از موتورهای جستجو در طول فرآیند استفاده می کنند؟

در اوایل کار، آنها از گوگل برای یافتن اطلاعات در مورد مشکل خود استفاده می کنند. برخی نیز در مورد راه حل های بالقوه جویا می شوند. سپس، آنها جایگزین های موجود را بر اساس بررسی ها یا تبلیغات رسانه های اجتماعی قبل از پرس و جو از یک شرکت ارزیابی می کنند. اما این پس از اتمام تمام منابع اطلاعاتی اتفاق می افتد. بنابراین، تنها فرصتی که مشتریان متوجه شما شوند و شما را در نظر بگیرند این است که در نتایج جستجوی خود ظاهر شوند. گوگل چگونه می داند چگونه یک صفحه را رتبه بندی کند؟ موتورهای جستجو فقط یک هدف دارند. هدف آنها ارائه مرتبط ترین پاسخ ها یا اطلاعات به کاربران است. هر بار که از آنها استفاده می کنید، الگوریتم های آنها صفحاتی را انتخاب می کنند که بیشترین ارتباط را با درخواست شما دارند. و سپس، آنها را رتبه بندی کنید و ابتدا معتبرترین یا محبوب ترین ها را نشان دهید. برای ارائه اطلاعات مناسب به کاربران، موتورهای جستجو چهار عامل اصلی را تجزیه و تحلیل می کنند:

  • معنای پشت پرس و جو افراد، که محتمل ترین هدف آنها برای شروع جستجو است، و اینکه چگونه این هدف با مفیدترین محتوا مطابقت دارد.
  • ارتباط بین پرس و جوی جستجو و محتوای یک صفحه، و موتورهای جستجو آن را با عوامل مختلفی مانند موضوع یا کلمات کلیدی ارزیابی می کنند.
  • کیفیت محتوا، که از مدل E-E-A-T (در ادامه در مورد این موضوع بیشتر بحث خواهیم کرد) برای نشان دادن محتوایی استفاده می کند که بر اساس سیگنال هایی مانند تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن، مفیدترین به نظر می رسد.
  • قابلیت استفاده از یک سایت، که سرعت صفحه، سازگاری با موبایل و سایر عوامل مرتبط با آسان بودن کشف محتوا در یک سایت را در نظر می گیرد.
  • زمینه، که به رفتار و تنظیمات گذشته جستجوگر مانند مکان متکی است.
  • و برای تجزیه و تحلیل همه این اطلاعات از معادلات پیچیده ای به نام الگوریتم های جستجو استفاده می کنند.

موتورهای جستجو الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. اما با گذشت زمان، سئوکاران برخی از عواملی را که هنگام رتبه بندی یک صفحه در نظر می گیرند، شناسایی کرده اند. ما از آنها به عنوان فاکتورهای رتبه بندی یاد می کنیم و آنها تمرکز یک استراتژی سئو هستند.

شرکت طراحی سایت و خدمات سئو دارکوب

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی بازاریابی سئو یک برنامه جامع برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو است. سئوی موفق شامل استراتژی های روی صفحه است که از کلمات کلیدی مبتنی بر هدف استفاده می کنند. و استراتژی های خارج از صفحه، که لینک های ورودی از سایر وب سایت ها به دست می آورند.

سه جزء اصلی یک استراتژی سئو قوی

برای بهینه سازی یک سایت، باید فاکتورهای رتبه بندی را در سه زمینه بهبود بخشید: راه اندازی فنی وب سایت، محتوا و پیوندها. بنابراین، اجازه دهید آنها را به نوبه خود مرور کنیم.

1. راه اندازی فنی

برای اینکه وب سایت شما رتبه بندی کند، سه چیز باید اتفاق بیفتد: ابتدا یک موتور جستجو باید صفحات شما را در وب پیدا کند. سپس، باید آنها را اسکن کند تا موضوعات آنها را بفهمد و کلمات کلیدی آنها را شناسایی کند. و در نهایت، باید آنها را به فهرست خود اضافه کند – پایگاه داده ای از تمام محتوایی که در وب پیدا کرده است. به این ترتیب، الگوریتم آن می تواند نمایش وب سایت شما را برای پرس و جوهای مرتبط در نظر بگیرد.

ساده به نظر می رسد، اینطور نیست؟ مطمئناً جای نگرانی نیست. به هر حال، از آنجایی که شما می توانید بدون هیچ مشکلی از سایت خود بازدید کنید، گوگل هم باید اینطور باشد، درست است؟ متأسفانه گیرایی وجود دارد. یک صفحه وب برای شما و موتور جستجو متفاوت به نظر می رسد. شما آن را به عنوان مجموعه ای از گرافیک ها، رنگ ها، متن با قالب بندی و لینک های آن می بینید. در نتیجه، هر عنصری که نمی تواند به این روش ارائه کند برای موتور جستجو نامرئی می ماند. و بنابراین، علیرغم اینکه وب سایت شما برای شما خوب به نظر می رسد، ممکن است گوگل محتوای آن را غیرقابل دسترس بیابد.

ناوبری وب سایت و پیوندها

موتورهای جستجو سایت ها را درست مثل شما می خزند. آنها لینک ها را دنبال می کنند. خزنده های موتورهای جستجو در یک صفحه فرود می آیند و از پیوندها برای یافتن محتوای دیگر برای تجزیه و تحلیل استفاده می کنند. اما همانطور که در بالا مشاهده کردید، آنها نمی توانند تصاویر را ببینند. بنابراین، ناوبری و پیوندها را فقط به صورت متنی تنظیم کنید.

ساختار URL ساده

موتورهای جستجو خواندن رشته های طولانی از کلمات با ساختار پیچیده را دوست ندارند. بنابراین، در صورت امکان، URL های خود را کوتاه نگه دارید. آنها را طوری تنظیم کنید که حتی الامکان فراتر از کلمه کلیدی اصلی که می خواهید صفحه را برای آن بهینه کنید، اضافه شود.

سرعت صفحه

موتورهای جستجو از زمان بارگذاری (زمانی که طول می کشد تا کاربر بتواند صفحه را بخواند) به عنوان شاخص کیفیت استفاده می کنند. بسیاری از عناصر وب سایت می توانند بر آن تأثیر بگذارند. برای مثال اندازه تصویر. برای پیشنهادهایی در مورد چگونگی بهبود صفحات خود از ابزار Google’s Page Speed ​​Insights استفاده کنید.

پیوندهای مرده یا تغییر مسیرهای شکسته

یک لینک شکسته، بازدیدکننده را به صفحه ای که وجود ندارد می فرستد. تغییر مسیر شکسته به منبعی اشاره می کند که ممکن است دیگر وجود نداشته باشد. هر دو تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهند، اما همچنین از ایندکس کردن محتوای شما توسط موتورهای جستجو جلوگیری می کنند.

نقشه سایت و فایل های Robots.txt

نقشه سایت یک فایل ساده است که تمام URL های سایت شما را فهرست می کند. موتورهای جستجو از آن برای شناسایی صفحاتی برای خزیدن و فهرست بندی استفاده می کنند. از سوی دیگر، یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو می‌گوید که چه محتوایی را ایندکس نکنند (به عنوان مثال، صفحات خط مشی خاصی که نمی‌خواهید در جستجو ظاهر شوند.) هر دو را ایجاد کنید تا سرعت خزیدن و فهرست‌بندی محتوای خود را افزایش دهید.

محتوای تکراری

صفحات حاوی محتوای یکسان یا کاملا مشابه موتورهای جستجو را گیج می کند. معمولاً نمایش هر یک از آن صفحات را تقریباً غیرممکن می دانند. اگر موتورهای جستجو آنها را پیدا کنند، وب سایت شما جریمه می شود. به همین دلیل، موتورهای جستجو محتوای تکراری را به عنوان یک عامل منفی در نظر می گیرند.

2. محتوا

هر بار که از یک موتور جستجو استفاده می کنید، به دنبال محتوا هستید – برای مثال اطلاعاتی در مورد یک موضوع یا مشکل خاص. درست است، این محتوا ممکن است در قالب های مختلف باشد. این می تواند متن باشد، مانند یک پست وبلاگ یا یک صفحه وب. اما همچنین می تواند یک ویدیو، توصیه محصول و حتی یک لیست تجاری باشد. همش محتواست و برای سئو، این همان چیزی است که به دید بیشتر جستجو کمک می کند. در اینجا دو دلیل وجود دارد:

اول، محتوا چیزی است که مشتریان هنگام جستجو می خواهند. صرف نظر از اینکه آنها به دنبال چه چیزی هستند، این محتوا است که آن را فراهم می کند. و هر چه تعداد بیشتری از آن را منتشر کنید، شانس بیشتری برای مشاهده جستجوی بیشتر دارید. همچنین موتورهای جستجو از محتوا برای تعیین رتبه بندی یک صفحه استفاده می کنند. این ایده ارتباط بین یک صفحه و جستجوی یک شخص است که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم. هنگام خزیدن یک صفحه، موضوع آن را تعیین می کنند. تجزیه و تحلیل عناصری مانند طول صفحه یا ساختار آن به ارزیابی کیفیت آن کمک می کند. بر اساس این اطلاعات، الگوریتم‌های جستجو می‌توانند پرس و جوی افراد را با صفحاتی که از نظر آنها مرتبط‌تر هستند، مطابقت دهند  فرآیند بهینه سازی محتوا با تحقیق در مورد کلمات کلیدی آغاز می شود.

تحقیق کلمات کلیدی

سئو به معنای جذب هیچ بازدیدکننده ای به سایت نیست. شما می خواهید افرادی را جذب کنید که به چیزی که شما می فروشید نیاز دارند و می توانند سرنخ شوند و بعداً به مشتریان تبدیل شوند. با این حال، این تنها در صورتی امکان پذیر است که برای کلمات کلیدی که آن افراد هنگام جستجو استفاده می کنند رتبه بندی شود. در غیر این صورت، هیچ شانسی وجود ندارد که آنها شما را پیدا کنند. و این حتی اگر وب سایت شما در بالای نتایج جستجو ظاهر شود. به همین دلیل است که کار سئو با کشف عباراتی که خریداران بالقوه در موتورهای جستجو وارد می کنند شروع می شود. این فرآیند معمولاً شامل شناسایی اصطلاحات و موضوعات مرتبط با کسب و کار شما است. سپس آنها را به کلمات کلیدی اولیه تبدیل کنید. و در نهایت، انجام تحقیقات گسترده برای کشف اصطلاحات مرتبطی که مخاطبان شما استفاده می کنند.

ما یک راهنمای کامل برای تحقیقات کلمات کلیدی برای مبتدیان منتشر کرده ایم. فرآیند تحقیق کلمه کلیدی را با جزئیات بیان می کند. از آن برای شناسایی عبارات جستجویی که باید هدف قرار دهید استفاده کنید. با داشتن لیستی از کلمات کلیدی، قدم بعدی بهینه سازی محتوای خود است. سئوکاران از این فرآیند به عنوان بهینه سازی در صفحه یاد می کنند.

بهینه سازی روی صفحه

بهینه سازی روی صفحه، که سئوی درون صفحه نیز نامیده می شود، تضمین می کند که موتورهای جستجو الف) موضوع و کلمات کلیدی صفحه را درک می کنند، و ب) می توانند آن را با جستجوهای مرتبط مطابقت دهند. توجه داشته باشید، من گفتم “صفحه” محتوا نیست. این به این دلیل است که، اگرچه بخش عمده‌ای از کار سئوی روی صفحه بر روی کلماتی که استفاده می‌کنید متمرکز است، به بهینه‌سازی برخی از عناصر در کد گسترش می‌یابد. ممکن است درباره برخی از آنها شنیده باشید – متا تگ ها مانند عنوان یا توضیحات دو مورد از محبوب ترین آنها هستند. اما موارد بیشتری وجود دارد. بنابراین، در اینجا لیستی از مهم ترین اقدامات بهینه سازی در صفحه وجود دارد.

توجه: از آنجایی که محتوای وبلاگ در اکثر وب سایت ها غالب است، هنگام صحبت در مورد آن عوامل، من روی سئوی وبلاگ تمرکز خواهم کرد – بهینه سازی پست های وبلاگ برای کلمات کلیدی مرتبط. با این حال، تمام این توصیه ها برای سایر انواع صفحه نیز به همان اندازه معتبر است.

راهنمای استراتژی سئو داخلی

الف) بهینه سازی کلمات کلیدی

به گفته تحلیلگران وب و کارشناسان سئو، بهینه سازی محتوای درون صفحه شما حول کلمات کلیدی هدف موثرترین استراتژی سئو برای رتبه بندی بالا در SERP ها است. برای بهینه سازی کلمات کلیدی، ابتدا مطمئن شوید که گوگل متوجه شده است که می خواهید این صفحه چه کلمات کلیدی را رتبه بندی کند. برای دستیابی به آن، مطمئن شوید که حداقل کلمه کلیدی اصلی را در موارد زیر قرار داده اید:

1. عنوان پست: در حالت ایده آل، آن را نزدیک به ابتدای عنوان قرار دهید. گوگل به عنوان ارزش بیشتری برای کلمات در ابتدای عنوان شناخته شده است.

2. URL: آدرس وب صفحه شما باید شامل کلمه کلیدی نیز باشد. در حالت ایده آل، از جمله هیچ چیز دیگری. همچنین، هر کلمه توقف را حذف کنید.

3. تگ H1: در اکثر سیستم های مدیریت محتوا، این تگ عنوان صفحه را به صورت پیش فرض نمایش می دهد. با این حال، مطمئن شوید که پلت فرم شما از تنظیمات متفاوتی استفاده نمی کند

4. 100 کلمه اول (یا پاراگراف اول) محتوا: یافتن کلمه کلیدی در ابتدای پست وبلاگ به گوگل اطمینان می دهد که این موضوع در واقع موضوع صفحه است.

5. تگ های متا عنوان و متا توصیف: موتورهای جستجو از این دو عنصر کد برای نمایش لیست های خود استفاده می کنند. آنها متا عنوان را به عنوان عنوان فهرست جستجو نشان می دهند در حالی که متا توصیف محتوایی را برای تار کوچک زیر آن ارائه می دهد. اما بالاتر از آن، از هر دو برای درک بیشتر موضوع صفحه استفاده می کنند.

6. نام فایل های تصویری و تگ های ALT: به یاد دارید که موتورهای جستجو چگونه گرافیک های یک صفحه را می بینند؟ آنها فقط می توانند نام فایل خود را ببینند. بنابراین، مطمئن شوید که حداقل یکی از تصاویر حاوی کلمه کلیدی در نام فایل باشد. از سوی دیگر، تگ alt، مرورگرهای متنی است که به‌جای تصویر نمایش داده می‌شود (برای بازدیدکنندگان کم بینا).

7.  کلمات کلیدی معنایی : تغییرات یا مترادف های کلمه کلیدی خود را اضافه کنید. گوگل و سایر موتورهای جستجو از آنها برای تعیین ارتباط بهتر صفحه استفاده می کنند.

شرکت طراحی سایت و خدمات سئو دارکوب

 عوامل بهینه سازی روی صفحه غیر مرتبط با کلمات کلیدی

سئوی درون صفحه فقط به معنی پاشیدن کلمات کلیدی در سراسر صفحه نیست. عوامل زیر به تأیید اعتبار و اعتبار صفحه نیز کمک می کند:

1. پیوندهای خارجی: پیوند دادن به سایر صفحات مرتبط با موضوع به Google کمک می کند تا موضوع خود را بیشتر تعیین کند. به علاوه، تجربه کاربری خوبی را فراهم می کند. چگونه؟ با قرار دادن محتوای خود به عنوان یک منبع ارزشمند.

2. پیوندهای داخلی: این پیوندها از دو طریق به شما کمک می کنند تا رتبه خود را افزایش دهید. یکی، آنها به موتورهای جستجو اجازه می دهند صفحات دیگر را در سایت پیدا کنند و بخزند. و دوم، آنها روابط معنایی بین صفحات مختلف را نشان می دهند و به تعیین ارتباط بهتر آن با عبارت جستجو کمک می کنند. به عنوان یک قاعده، شما باید حداقل 2-4 پیوند داخلی در هر پست وبلاگ داشته باشید

3. طول محتوا: محتوای طولانی معمولاً رتبه بهتری دارد. این به این دلیل است که اگر به خوبی انجام شود، یک پست وبلاگ طولانی‌تر همیشه حاوی اطلاعات جامع‌تری در مورد موضوع خواهد بود، بنابراین خواننده را برای مدت طولانی‌تری در سایت شما نگه می‌دارد. به آن زمان ماندگاری می گویند و یک عامل رتبه بندی مهم برای موتورهای جستجو است

4. چند رسانه ای: اگرچه الزامی نیست، اما عناصر چند رسانه ای مانند فیلم ها، نمودارها، پخش کننده های صوتی می توانند کیفیت صفحه را نشان دهند. خوانندگان را برای مدت طولانی تری در یک صفحه نگه می دارد، درست مانند محتوای طولانی تر. و به نوبه خود، نشان می دهد که آنها محتوا را ارزشمند و ارزش دنبال کردن می دانند.

3. پیوندها

از آنچه تاکنون در این راهنما خوانده‌اید، می‌دانید که هیچ صفحه‌ای بدون دو عامل – ارتباط و اعتبار – رتبه‌بندی نمی‌شود. گوگل و سایر موتورهای جستجو در تلاش خود برای ارائه دقیق‌ترین پاسخ‌ها به کاربران، صفحاتی را که مرتبط‌ترین صفحه‌ها و در عین حال محبوب‌تر از نظرشان می‌دانند، اولویت می‌دهند. دو حوزه اول – راه‌اندازی فنی و محتوا – بر افزایش ارتباط متمرکز شده‌اند (اگرچه من اعتراف می‌کنم، برخی از عناصر آنها نیز می‌توانند به برجسته کردن اعتبار کمک کنند.) با این حال، لینک ها مسئول محبوبیت هستند. اما قبل از اینکه بیشتر در مورد نحوه عملکرد آنها صحبت کنیم، در اینجا منظور سئوکاران هنگام صحبت در مورد پیوندها است.

بک لینک چیست؟

لینک ها که بک لینک نیز نامیده می شوند، ارجاع به محتوای شما در وب سایت های دیگر هستند. هر بار که وب سایت دیگری به مطالب شما اشاره می کند و به خوانندگان خود اشاره می کند، شما یک بک لینک به سایت خود دریافت می کنید.

به عنوان مثال، این مقاله در Entrepreneur.co به صفحه گزارش بازاریابی وضعیت دیگری نیست. همچنین به آن پیوند می‌دهد و به خوانندگان خود اجازه می‌دهد آمارهای دیگری غیر از آنچه نقل‌شده است ببینند. گوگل از کمیت و کیفیت پیوندهایی مانند این به عنوان نشانه ای از اعتبار یک وب سایت استفاده می کند. منطق پشت آن این است که وب مسترها بیشتر به یک وب سایت محبوب و با کیفیت بالا ارجاع می دهند تا یک وب سایت متوسط. اما توجه داشته باشید که به کیفیت لینک نیز اشاره کردم. این به این دلیل است که همه پیوندها یکسان نیستند. برخی از آنها – با کیفیت پایین – می توانند بر رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارند.

فاکتورهای کیفیت پیوندها

لینک‌های با کیفیت پایین یا مشکوک – برای مثال، لینک‌هایی که گوگل آنها را عمداً ساخته‌اند تا یک سایت را معتبرتر بداند – ممکن است رتبه‌بندی شما را کاهش دهد. به همین دلیل است که هنگام ساخت لینک، سئوکاران روی ساخت هیچ لینکی تمرکز نمی کنند. هدف آنها ایجاد بالاترین کیفیت مراجع ممکن است. به طور طبیعی، درست مانند الگوریتم جستجو، ما نمی دانیم که چه عواملی کیفیت یک لینک را تعیین می کنند، به ویژه. با این حال، با گذشت زمان، SEO ها برخی از آنها را کشف کردند:

1. محبوبیت یک سایت پیوند دهنده: هر لینکی از دامنه ای که موتورهای جستجو آن را معتبر می دانند طبیعتاً کیفیت بالایی خواهد داشت. به عبارت دیگر، لینک‌هایی از وب‌سایت‌هایی که دارای لینک‌های با کیفیت خوب هستند، نتایج بهتری را به همراه خواهند داشت.

2. ارتباط موضوع: پیوندهای دامنه‌ها با موضوعی مشابه موضوع شما نسبت به وب‌سایت‌های تصادفی دارای اعتبار بیشتری هستند.

3. اعتماد به یک دامنه: درست مانند محبوبیت، موتورهای جستجو نیز اعتماد یک وب سایت را ارزیابی می کنند. پیوندهای سایت‌های معتبرتر همیشه بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند.

لینک بیلدینگ

در سئو به فرآیند کسب بک لینک جدید به عنوان لینک بیلدینگ اشاره می کنیم. و همانطور که بسیاری از تمرین‌کنندگان اذعان می‌کنند، می‌تواند یک فعالیت چالش‌برانگیز باشد. ایجاد لینک، اگر می خواهید آن را به خوبی انجام دهید، نیاز به خلاقیت، تفکر استراتژیک و صبر دارد. برای ایجاد لینک های با کیفیت، باید یک استراتژی لینک سازی ایجاد کنید. و این کار کوچکی نیست. به یاد داشته باشید، پیوندهای شما باید معیارهای کیفی مختلفی را داشته باشند. بعلاوه، برای موتورهای جستجو مشخص نیست که شما آنها را عمدا ساخته اید.

 چند استراتژی برای انجام لینک بیلدینگ 

  1. لینک های ویرایشی و ارگانیک: این بک لینک ها از وب سایت هایی می آیند که به تنهایی به محتوای شما ارجاع می دهند.
  2. فراگیر: در این استراتژی، شما با وب سایت های دیگر برای پیوند تماس می گیرید. این می تواند به طرق مختلف اتفاق بیفتد. می‌توانید یک محتوای شگفت‌انگیز ایجاد کنید و به آن‌ها ایمیل بزنید تا در مورد آن بگویید. به نوبه خود، اگر آن را ارزشمند بدانند، به آن ارجاع خواهند داد. همچنین می توانید پیشنهاد دهید که کجا می توانند به آن پیوند دهند.
  3. پست مهمان: پست‌های مهمان مقالات وبلاگی هستند که در وب‌سایت‌های شخص ثالث منتشر می‌کنید. به نوبه خود، آن شرکت ها اغلب اجازه می دهند یک یا دو پیوند به سایت شما در بیوگرافی محتوا و نویسنده قرار دهند.
  4. پیوندهای نمایه: در نهایت، بسیاری از وب سایت ها فرصتی برای ایجاد پیوند ارائه می دهند. پروفایل های آنلاین نمونه خوبی هستند. اغلب، هنگام تنظیم چنین نمایه ای، می توانید وب سایت خود را نیز در آنجا فهرست کنید. همه چنین پیوندهایی دارای اقتدار قوی نیستند، اما برخی ممکن است. و با توجه به سهولت ایجاد آنها، ارزش پیگیری را دارند.
  5. تجزیه و تحلیل رقابتی: در نهایت، بسیاری از سئوکارها به طور مرتب بک لینک های رقبای خود را تجزیه و تحلیل می کنند تا آن هایی را که می توانند برای سایت خود بازآفرینی کنند شناسایی کنند.

نحوه نظارت و ردیابی نتایج SEO

تنظیمات فنی، محتوا و پیوندها برای ورود یک وب سایت به نتایج جستجو بسیار مهم هستند. نظارت بر تلاش های شما به بهبود بیشتر استراتژی شما کمک می کند. اندازه‌گیری موفقیت سئو به معنای ردیابی داده‌های مربوط به ترافیک، تعامل و پیوندها است. و اگرچه، اکثر شرکت‌ها مجموعه‌ای از KPIهای سئو (شاخص‌های کلیدی عملکرد) خود را توسعه می‌دهند، در اینجا رایج‌ترین آنها وجود دارد:

  • رشد ترافیک ارگانیک
  • رتبه بندی کلمات کلیدی (تقسیم به عبارات مارک دار و غیر مارک دار)
  • تبدیل از ترافیک ارگانیک
  • میانگین زمان در صفحه و نرخ پرش
  • صفحات فرود برتر که ترافیک ارگانیک را جذب می کنند
  • تعداد صفحات نمایه شده
  • رشد لینک ها (از جمله لینک های جدید و گم شده)
  • سئوی محلی
  • تا به حال، ما روی کسب رتبه سایت در نتایج جستجو به طور کلی تمرکز داشتیم. با این حال، اگر یک کسب‌وکار محلی دارید، Google همچنین به شما امکان می‌دهد آن را در مقابل مشتریان بالقوه در منطقه خود قرار دهید. اما برای این کار از سئوی محلی استفاده می کنید.

46 درصد از جستجوهای گوگل مربوط به مشاغل محلی است. آنها به دنبال پیشنهادهای فروشنده و حتی آدرس های تجاری خاص می گردند. 87 درصد از مصرف کنندگان از گوگل برای تحقیق در مورد مشاغل محلی استفاده می کنند. آنها به دنبال پیشنهادهای فروشنده و حتی آدرس های تجاری خاص می گردند. موتورهای جستجو از اصول مشابهی برای رتبه بندی محلی و جهانی پیروی می کنند. اما با توجه به اینکه آنها یک سایت را برای نتایج خاص و مبتنی بر مکان قرار می دهند، باید برخی از عوامل رتبه بندی دیگر را نیز تجزیه و تحلیل کنند. حتی نتایج جستجوی محلی نیز متفاوت به نظر می رسند:

  1. آنها فقط برای جستجوهایی با هدف محلی ظاهر می شوند (به عنوان مثال، “رستوران نزدیک من” یا زمانی که شخصی مکان را به وضوح تعریف کرده است.)
  2. آنها حاوی نتایج خاص برای یک مکان مرتبط هستند.
  3. آنها بر ارائه اطلاعات خاصی به کاربران تمرکز می کنند که برای یافتن آن نیازی به رفتن به جای دیگری ندارند.
  4. آنها عمدتاً کاربران گوشی های هوشمند را هدف قرار می دهند زیرا جستجوهای محلی بیشتر در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.

توجه داشته باشید که این نتایج هیچ پیوندی به هیچ محتوایی ندارند. در عوض، آنها فهرستی از رستوران‌های منطقه، نقشه‌ای برای نشان دادن مکان‌هایشان و اطلاعات اضافی درباره هر کدام را شامل می‌شوند:

  • نام کسب و کار
  • شرح
  • تصویر
  • ساعات کار
  • نظرات ستاره ها
  • نشانی

اغلب، آنها همچنین شامل شماره تلفن یا آدرس وب سایت شرکت می شوند. تمام این اطلاعات در کنار هم به مشتریان کمک می کند تا انتخاب کنند که کدام کسب و کار را انتخاب کنند. اما همچنین به گوگل این امکان را می دهد که نحوه رتبه بندی آن را تعیین کند.

عوامل رتبه بندی جستجوی محلی

هنگام تجزیه و تحلیل وب سایت های محلی، گوگل به نزدیکی مکان جستجوگر نگاه می کند. با افزایش جستجوهای محلی حاوی عبارت “نزدیک من”، عادلانه است که Google سعی کند ابتدا نزدیکترین مشاغل را ارائه دهد. کلمات کلیدی برای سئوی محلی نیز ضروری هستند. با این حال، یکی از عناصر اضافی بهینه‌سازی درون صفحه، وجود نام، آدرس و شماره تلفن یک شرکت است. در سئوی محلی از آن به عنوان NAP یاد می کنیم. باز هم منطقی است، زیرا موتور جستجو به راهی برای ارزیابی موقعیت شرکت نیاز دارد. گوگل اعتبار را در جستجوی محلی نه تنها با پیوندها ارزیابی می کند. بررسی‌ها و نقل‌قول‌ها (ارجاع آدرس یک کسب‌وکار یا شماره تلفن آنلاین) اعتبار آن را نیز برجسته می‌کند. در نهایت، اطلاعاتی که یک کسب‌وکار در «Google برای کسب‌وکار من» (Google برای کسب‌وکار من) – پلتفرم موتور جستجو برای مدیریت فهرست‌های کسب‌وکارهای محلی – شامل می‌شود، نقش مهمی در رتبه‌بندی آن دارد. موارد فوق فقط نوک کوه یخ است. اما اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان در جستجوی محلی رتبه خوبی داشته باشد، آن‌ها هستند که ابتدا باید درست عمل کنند.

شرکت طراحی سایت و خدمات سئو دارکوب

سئو کلاه سیاه چیست؟

آخرین جنبه سئو که می‌خواهم برای شما برجسته کنم، چیزی است که امیدوارم هرگز وسوسه استفاده از آن نشوید. منظورم همینه زیرا، اگرچه ممکن است جذابیت خود را داشته باشد، استفاده از سئو کلاه سیاه معمولاً با جریمه لیست های جستجو ختم می شود. هدف تمرینات کلاه سیاه دستکاری الگوریتم های موتورهای جستجو با استفاده از استراتژی هایی بر خلاف دستورالعمل های موتور جستجو است. رایج‌ترین تکنیک‌های کلاه سیاه عبارتند از پر کردن کلمات کلیدی، پنهان کردن (پنهان کردن کلمات کلیدی در کد به طوری که کاربران آنها را نبینند، اما موتورهای جستجو ببینند) و خرید لینک. بنابراین، چرا کسی باید از سئو کلاه سیاه استفاده کند؟ به عنوان مثال، به این دلیل که اغلب، رتبه‌بندی یک سایت با پیروی از دستورالعمل‌های گوگل زمان می‌برد. در واقع مدتهاست.

برای مثال، استراتژی های سئو کلاه سیاه به شما این امکان را می دهد که پیچیدگی ایجاد لینک را کاهش دهید. پر کردن کلمات کلیدی به کاربران کمک می کند تا بدون نیاز به ایجاد محتوای بیشتر، یک صفحه را برای بسیاری از کلمات کلیدی رتبه بندی کنند. اما همانطور که گفته شد، گرفتار شدن اغلب منجر به حذف کامل یک سایت از لیست های جستجو می شود. و دلیلی که در اینجا به آن اشاره می کنم این است که می خواهم متوجه شوید که هیچ میانبری در سئو وجود ندارد. و از هر کسی که راهبردهایی را پیشنهاد می کند که ممکن است بیش از حد خوب به نظر برسد، آگاه باشید.

انجام سئو توسط خودتان

با خودتان صادق باشید – آیا به یادگیری سئو علاقه دارید؟ آیا برای یادگیری اصول اولیه وقت دارید؟ اگر وب سایت خود را دوباره طراحی کنید و به طور تصادفی چندین صفحه را از فهرست خارج کنید، منابعی برای کمک به شما در اختیار دارید؟ اگر پاسخ هر یک از این سوالات “نه” است، ممکن است نخواهید خودتان مسئولیت سئو را به عهده بگیرید. سئو یک بازی طولانی مدت است و درست مانند یک عضله، برای دیدن نتایج باید به طور مداوم روی آن کار کنید. این می تواند مقدار قابل توجهی از تعهد را ببرد. اگر شک دارید، بهترین کار بعدی را امتحان کنید – واگذاری کار. با این حال، یادگیری در مورد این فرآیند و تبدیل شدن به یک متخصص سئو باعث می‌شود که برای تولید محتوا به خوبی مجهز شوید، زیرا دقیقاً می‌دانید چه چیزی مهم‌تر است. و طیف گسترده ای از ابزارهای سئو وجود دارد که در طول فرآیند به شما کمک می کند. آموزشگاه دارکوب دوره های سئو ارزان برگذار میکند که شما بعد از اتمام کلاس های آموزشی سئو میتوانید در آزمون سازمان فنی حرفه شرکت کنید و مدرک معتبر آن را دریافت می کنید.

به عنوان مثال، نرم افزار بازاریابی سئو HubSpot شامل ابزارهایی است که به شما در بهینه سازی محتوای خود و اجرای استراتژی سئو کمک می کند. فهرستی از مشکلات را دریافت خواهید کرد که بر اساس اهمیت و بینش دقیق در مورد اینکه چرا آن مسائل برای آماده کردن شما برای آینده مهم هستند رتبه بندی می شوند. امروزه 50 درصد از نویسندگان نیز از ابزارهای سئوی هوش مصنوعی برای افزایش عملکرد محتوا استفاده می کنند و 65 درصد از تحلیلگران وب می گویند که به صفحات آنها در رتبه بندی بالاتر در SERP کمک می کند. وبلاگ نویسان همچنین می گویند که ابزارهای هوش مصنوعی در کمک به آنها برای تراز کردن محتوای وب خود با هدف جستجو (که بر دو عامل از چهار عامل مورد استفاده برای رتبه بندی صفحات JUMP LINK تأثیر می گذارد) بسیار مؤثر است.

خدمات سئو شرکت دارکوب

شرکت ما از بابت ارائه خدمات سئو و بهینه سازی، فرایند را به صورت یک ماهه انجام می دهد. بدین صورت که مبلغ از بابت انجام یک‌ ماه سئوی حرفه ای بر روی سایت شما در ابتدای پروژه دریافت می گردد و فرآیند آغاز می گردد. طی فرآیند یک ماهه با شما در ارتباط خواهیم بود و راهنمایی های لازم در خصوص نحوه تولید محتوا برای وب سایت به شما داده خواهد شد. در حقیقت در فرآیند سئو و بهینه سازی وبسایت مسئولیت تولید محتوا بر عهده شماست و حتی الامکان لازم است هفته ای یک مقاله در زمینه فعالیت خود تولید نمایید و در وبسایت درج نمایید. مشاوره های لازم در خصوص انتخاب عنوان مناسب برای مقاله با توجه به عبارات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت شما داده می شود. در خصوص نحوه تولید محتوا برای وب سایت با توجه به اصول سئو و بهینه سازی وب سایت، اصول و قواعد در اختیار شما قرار داده می شود. در صورتی که نمی‌توانید تولید محتوا نمایید این فرایند قابل انجام توسط شرکت ما می باشد که هزینه انجام آن به هزینه‌های سئو و بهینه سازی وب سایت اضافه می گردد.

نتیجه

بدون قرار دادن فعال محتوای خود در نتایج جستجو، هیچ کسب و کاری نمی تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.با افزایش دید جستجوی خود، می توانید بازدیدکنندگان بیشتری را به ارمغان بیاورید و به نوبه خود، تبدیل و فروش را به ارمغان بیاورید. و این ارزش زمان صرف شده برای متخصص شدن در سئو را دارد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته