این روزها شکل و شمایل روابط تغییر زیادی کرده است. خیلی از روابط به خصوص در سازمان ها و شرکت ها بر اساس وب و مجازی می باشد. شرکت ها برای بهبود روابط کارمندان و مشتریان و فروشندگان به طور چشمگیری به پورتال ها رو آورده اند. با ارائه ی محیط های مشارکتی، شخصی و فضاهای کاری سازگار، درگاه ها به کسب و کار ها اجازه می دهند تا بهتر مشتری ها را به دست آورند، به آنها بهتر خدمات دهند و آنها را حفظ کنند. با طراحی درگاه های سازمانی می توان مدیریت مؤثری داشت و با در اختیار گذاشتن به موقع اطلاعات برای کارمندان، می توان آنها را قدرتمند ساخت تا بتوانند در بخش های مختلف تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.
منظور از سوشیال مارکتینگ یا همان بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی به منظور برقراری ارتباط با مشتریان جدید و استحکام روابط با مشتریان قدیمی برای اطلاع رسانی از برند، افزایش فروش و افزایش بازدید از وب سایت است.
طراحی و ایجاد یک سایت از روش ها و بستر های مختلفی امکان پذیر است. بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی وب سایت دارند از روش های طراحی سایت و همچنین برنامه هایی که برای ایجاد یک سایت نیاز است بی اطلاع هستند. در این مقاله سعی داریم سیستم سایت ساز وردپرس را به طور کامل معرفی کنیم.
بهینه سازی وب سایت یا سئو یکی از اصول مهم و اساسی در دیجیتال مارکتینگ است. ایجاد یک وب سایت بدون سئو بازدهی نخواهد داشت. برای آنکه بتوانید سایت خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید، اولین گام بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو می باشد.
در مقاله پیش رو، ضمن پرداختن به مقوله، ارزانتر بودن تعرفه قیمت های طراحی وبسایت در ایران نسبت به هند، درباره تمایل رو به رشد افراد به داشتن وبسایت در دوران کرونا، موضوع هزینه ساخت وبسایت و همچنین آشنایی بیشتر با یکی از قدرت های برتر عرصه طراحی و توسعه وبسایت، یعنی تیم معتبر طراحی سایت دارکوب، خواهیم پرداخت.
آیا تا به حال تصمیمی مبنی بر انتقال وبسایت از جوملا به وردپرس گرفته اید؟ به نظر ما، این یک ایده خارق العاده است. اگر شما هم اکنون از Joomla به عنوان CMS خود استفاده می کنید، این مقاله دقیقا به شما چگونگی انتقال وبسایت از جوملا به وردپرس را نشان می دهد.
درباره SEO چه می دانید؟ اصول سئو چیست؟ در مقاله های بسیاری که در وبسایت معتبر دارکوب آپلود نموده ایم، در رابطه با تحلیل SEO وبسایت، پیش نیازهای ضروری یادگیری SEO، ابزارهای آنالیز SEO و نیز مقوله جذاب SEO وردپرس، به تفصیل به شرح مباحث کاربردی پرداخته ایم.
اکنون مقاله پیش روی شما، به منظور توصیف اصول سئو برای همه علاقه مندان به رشته تحریر درآمده و در آن تمامی جنبه های اصلی SEO پوشش داده شده است. برای مثال شما با keywords هایی که می توانند ترافیک قابل قبولی برای وبسایت ایجاد کنند، friendly سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، مارکتینگ سرویس های یونیک وبسایت و البته لینک سازی، آشنا خواهید شد.
آیا هنوز به دلایل اینکه چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است، واقف نشده اید؟ احتمالا از زمانی که به دنبال متدهای جدیدی برای مارکتیگ بیزینس خود بوده اید، بارها از دیگران درباره اهمیت دیجیتال مارکتینگ شنیده اید. همین ابتدای کار این نکته می بایست برایتان روشن باشد که اگر می خواهید پیشرفت هایی در بیزینس خود مشاهده نمایید، می بایست سواد بازاریابی دیجیتال خویش را وسعت ببخشید.
براستی دستمزد طراحی وبسایت در ایران و در سطح بین الملل چقدر است؟ نمی دانید؟ یعنی با وجود گسترش و ضرورت آنلاین مارکتینگ، هنوز وبسایتی برای بیزینس خود راه اندازی نکرده اید؟ آیا به دنبال آژانسی می گردید که هزینه طراحی و توسعه وبسایت در آن مقرون به صرفه باشد؟ آیا همچنان که فاکتور هزینه برایتان مهم است، خواهان کیفیت و یونیک بودن سرویس مربوطه نیز هستید؟
از آنجایی که بعضی افراد نمی دانند چه میزان باید برای طراحی سایت هزینه بپردازند، تصمیم گرفتیم یکبار و برای همیشه به این سوال پاسخی روشن بدهیم. علاوه بر آن، یکی از معتبرترین و با تجربه ترین تیم های طراحی سایت در ایران (تیم طراحی سایت دارکوب) را نیز به شما معرفی خواهیم نمود.
اینکه براستی اهمیت همکاری طراحان و توسعه دهندگان وب چیست، موضوع بحث برانگیز امروز ماست. مقوله طراحی و توسعه، مانند پازلی است که می بایست کاملا بی نقص و منطبق بر یکدیگر باشند. در این صورت، ما در حال ارائه ایده ای در مورد این سوال مهم هستیم. اگر شما هم یک توسعه دهنده یا طراح وب هستید، این مقاله به شما قول می دهد، مزایای همکاری طراحان و توسعه دهندگان وب و اینکه چگونه آنها می توانند بهترین همکاری را با هم داشته باشند، بیان شود.
در مقاله پیش رو قصد داریم تا درباره اینکه توسعه دهنده وب کیست، انواع توسعه دهندگان وب، محبوب ترین زبان های برنامه نویسی و اینکه چطور یک توسعه دهنده وب باشیم، نکاتی را تقدیم تان نماییم. البته پیشنهاد می کنیم، مقاله دیگر ما که درباره دلایل همکاری طراحان و توسعه دهندگان وب است را نیز بررسی نمایید.
اگر از طراحی وب سایت چیزی می دانید، بنابراین قرارداد طراحی وبسایت نیز باید به گوش شما آشنا باشد. امروزه طراحی وبسایت، به یکی از مهارت های مورد تقاضا تبدیل شده است. در واقع HTML5 و jQuery، دو مورد از ده مهارت مورد تقاضای فریلنسرها و تیم های طراحی هستند که داشتن آنها، برتری محسوب می شود.
می دانید که طراحان وبسایت می توانند در بسیاری از مراحل پروسه، از ایده پردازی معماری اطلاعات وبسایت گرفته تا طراحی رابط کاربری (UI)، تجربه کاربری (UX) و انجام طراحی ویژوال و گرافیکی و حتی کدگذاری آن، دست داشته باشند. در اینصورت بدیهی است که اهمیت قرارداد طراحی وب سایت در این بین، رخ بنماید.
اگر به دنبال بهترین فروشگاه سازها برای طراحی سایت فروشگاهی خود هستید، به احتمال بسیار ایده تجارت الکترونیک را دوست دارید. اما قبل از هر کاری، باید درباره انتخاب بهترین فروشگاه سازهای آنلاین، آگاهی کافی داشته باشید. خوشبختانه در این زمینه، با گزینه های بسیاری روبرو هستید و ما برای کمک به شما، بهترین ها را لیست نموده ایم. در نتیجه در پایان مقاله، درباره جوانب مثبت و منفی این فروشگاه سازها، قیمت شان و اینکه برای چه افرادی مناسب هستند، دید عمیق تری بدست خواهید آورد.
دانستن ترفند های افزایش فروش سایت های فروشگاهی به صاحبین وب سایت ها و مدیران کسب و کار های مختلف کمک زیادی در توسعه ی شغلشان می کند. با آگاهی نسبت به استراتژی های بازاریابی خیلی راحت و با هزینه ی نسبتاً کم می توان فروش آنلاین را تقویت کرد و تأثیر خوبی بر رفتار مصرف کنندگان گذاشت.
دلایل متعددی می تواند باعث عدم فروش خوب یک سایت شود. اما دو تا از مهمترین دلایل به بازدیدکنندگان نامناسب وب سایت و ارائه ی تجربه ی کاربری بد در وب سایت برمی گردد. منظور از بازدیدکنندگان نامناسب این است که کاربرانی که به وب سایت تجاری شما مراجعه می کنند، قصد خرید ندارند.
اگر در میان سایت هایی که محتواهای مرتبط با آموزش سئو را ارائه می کنند چرخی زده باشید، احتمالا دو مفهوم سئو داخل سایت و سئو خارج سایت زیاد به چشمات خورده است.
برای درک بهتر این موضوع ابتدا کمی در مورد مفهوم سئو که هر دو اصطلاح بالا جزئی از آن تلقی می شوند توضیح کوتاهی می دهیم.
لیست مطالب
سئو سایت اقدامات و قوانینی را شامل می شود که پس از رعایت کردن و پیاده سازی آن، به یک وب سایت کمک می کند تا به لحاظ نمایش داده شدن در نتایج موتورهای جستجو موقعیت بهتری پیدا کرده و در نتیجه به افزایش بازدید آن توسط کاربران بیشتری منجر شود.
Seo که مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد، اثر مستقیمی بر روی رونق یک فروشگاه اینترنتی یا هر گونه کسب و کار آنلاین می گذارد. هنگامی که کاربر به دنبال کلمه ای در گوگل یا هر گونه موتور جستجوی دیگر می گردد، وب سایتی که اصولی تر از بقیه سئو شده باشد، شانس بالاتری دارد که در عناوین اولیه به مخاطب نمایش داده شده و دست آخر باعث رشد صاحب وب سایت می شود.
احتمالا شما یا اطرافیانتان برای یک بار هم که شده به فکر راه اندازی یک وب سایت شخصی یا سایتی که با کسب و کار و زمینه فعالیت شما مرتبط است افتاده اید. اگر اینطور است توصیه می کنیم حتما این مطلب که ساده ترین راه برای اندازی یک وب سایت را به شما معرفی می کند تا انتها مطالعه کنید.
لیست مطالب
در یکی دو دهه اخیر نام سیستم مدیریت محتوای وردپرس را مرتبا شنیده ایم و حتی ممکن است اکثر افراد تا حدودی با کارایی و نحوه استفاده از آن آشنا باشند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای پر طرفدار است که از لحاظ عدم نیاز به کد نویسی میان کاربران غیر حرفه ای، و هم میان کد نویسان و طراحان وب جایگاه ویژه ای دارد.
برای یک لحظه کافیست نگاهی به دور و اطرافتان بیندازید، قطعا افرادی را خواهید دید که مشغول کار با گوشی یا تبلت هایشان هستند و در طول روز، زمان قابل توجهی را در شبکه های اجتماعی و یا به وبگردی می پردازند.
این واقعیت که فضای مجازی، وب سایت های شناخته شده، اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی در این چند سال اخیر به جزئی از زندگی ما تبدیل شده شکی نیست. حتی به جایی رسیده ایم که تصور زندگی بدون این امکانات مهم برایمان دشوار و کسل کننده است.
با وجود پیشرفت سریع السیر فناوری و ایجاد تحول های نوین در صنعت هایی مثل بازاریابی و فروش الکترونیکی محصولات، فرقی نمی کند که صحبت از یک کسب و کار کوچک باشد یا یک شرکت عظیم و با سابقه که سال های زیادی را به صورت سنتی فعالیت کرده ، در این میان هنوز هم عده ای هستند که از روش های نوین بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ دوری می کنند.
تصور کنید که در دنیای امروز که اکثر مشتریان شما دیگر شاید تمایلی به حضور در شرکت یا فروشگاه شما نداشته باشند (مخصوصا که بیماری مرگبار کرونا روزانه جان تعداد زیادی از مردم از مردم را می گیرد)، شما همچنان بر معرفی محصولتتان درست در مقابل ویترینی که دیگر بیننده ای ندارد پافشاری می کنید. این نه تنها یک روش جلب مشتری غلط است، بلکه امروزه یکی از خطرناک ترین استراژی هایی است که شما را به سمت اتلاف بی ثمر انرژی و هزینه های با ارزش و در نهایت از دست دادن جایگاهی که در بازار دارید هدایت می کند.
به عنوان یک صاحب موفق و گرداننده کسب و کارتان، وب سایت شما نقشی اساسی را در تمامی بخش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی ایفا می کند. با طراحی وب سایت و راه اندازی یک محصول منحصر به فرد که تجربه کاربری اثر گذاری از خود به جای بگذارد، شما نصف بیشتر راه را برای شناخته شدن و آشنایی با مراجعه کنندگان طی کرده اید. البته منظور از تجربه کاربری فقط بخش فنی و تکنیکال طراحی وب سایت نیست، بلکه منظور ما درک نیازهای کاربر و ارائه آن چیزی است که آنها به دنبالش هستند می باشد.
در دوره زمانه ای زندگی می کنیم که هر نفر می تواند حداقل یک یا چندین وب سایت برای خودش داشته باشد. بیش از 2 میلیارد وب سایت در سرتاسر جهان راه اندازی شده و فعال می باشد و هر ثانیه که بیشتر می گذرد، شاید صدها نفر دیگر دست به طراحی وب سایت می زنند یا از یک طراحان وب سایت برای این کار کمک می گیرند.
این آمار فقط یک معنی را می رساند و آن وجود یک رقابت شدید در میان وب سایت ها برای یافتن ترافیک یا بازدید بیشتر است. شما هزاران یا میلیون ها رقیب دارید که همه آنها به اندازه شما می خواهند کاربرها و مشتری های بیشتری را برای خودشان پیدا کنند. همه ما دوست داریم که برند یا نام تجاری خودمان را به صدر جدول پربازدیدترین وب سایت ها برسانیم و می دانیم که این رقابت یک پیروز نهایی نخواهد داشت و هر لحظه ممکن است جایگاه اول یا برتر را بدست آورده و یا از دست بدهیم.