معرفی 6 سایت ساز حرفه ای برای کسب و کارهای کوچک

نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی

استفاده از سایت سازها به هنگام راه اندازی سریع یک کسب و کار، از جمله هوشمندانه ترین و بهترین میانبرها برای شروع استارتاپ یا کسب و کارهای کوچک است. به کمک سایت سازها می توانید امکانات مختلف و ابتکار عمل را بدست گرفته و بدون نیاز به کمک گرفتن از برنامه نویس ها و بدون داشتن نیاز به آموختن دانش طراحی وب سایت، یک سایت یا فروشگاه حرفه ای را طراحی و راه اندازی کنید.

اکثر کسب و کارهای نوپا و شرکت ها و مشاغل کوچک نیز در ابتدای راه خود، از همین ترفند استفاده کرده اند. در حقیقت برای شروع این راه پر پیچ و خم، تقریبا هیچ راه ساده تر و بهینه تری از انتخاب یک سایت ساز خوب و حرفه ای نیست. سایت سازها کمک می کنند تا در کم ترین زمان ممکن، سایت دلخواه خود را با کم ترین میزان دانش کد نویسی و همچنین با پرداخت هزینه های مقرون به صرفه طراحی و استارت بزنیم.

ایجاد یک پلتفرم طراحی سایت بدون نیاز به کد نویسی عاملی بوده که از سال ها پیش با سایت سازهای متفاوتی آشنا شده ایم و اکنون می توانیم از بین چندین سایت ساز معتبر و شناخته شده، بهترین گزینه را برای انتخاب و پیشبرد اهدافمان انتخاب کنیم. سایت ساز های حرفه ای و پر امکانات مختلفی وجود دارند که می توانیم با پرداخت هزینه های اقتصادی و کم، یک وب سایت حرفه ای و بزرگ را به کمک آنها استارت بزنید. اگر تا به حال این موضوع یک چالش بزرگ و حل نشدنی سر راه کسب و کار شما بوده و به دنبال یافتن بهترین و مناسب ترین سایت ساز بوده اید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب با سابقه 19 ساله در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت، نیازهای تمامی مشاغل از جمله طراحی سایت شرکتی، خرید وب سایت، خرید قالب سایت و طراحی سایت فروشگاهی را با بالاترین کیفیت و خدمات پس از فروش بلند مدت را نیز در اختیار صاحبان مشاغل بزرگ و به ویژه کوچک قرار می دهد.

سایت ساز چیست ؟

سایت سازها سیستم هایی هستند که از طریق آنها می توان وب سایت دلخواه را با کم ترین میزان دانش در مورد طراحی و برنامه نویسی وب سایت، اجر و راه اندازی کرد. به عنوان مثال قطعا تا امروز با وردپرس که یکی از شاخص ترین و معروف ترین سایت ساز رایگان است برخورد کرده و یا تاحدودی با آن آشنایی پیدا کرده اید. پس از نصب وردپرس همه چیز برای شما آماده بوده و صرفا تمامی کارها با انتخاب و تغییر گزینه ها و امکاناتی که از پیش در قالب آماده وردپرسی یا قالب اختصاصی خریداری شده تعبیه گردیده، قابل کنترل بوده و می توانید ظاهر و امکانات ارائه شده را تا حد امکان دستکاری کنید

به عنوان مثال شرکت طراحی وب سایت دارکوب خیال شما را از دغدغه هایی مثل خرید هاست و دامنه راحت کرده و پس از خرید قالب مورد نظر خود، می توانید دامنه دلخواه را اعلام کرده و در کم ترین زمان ممکن وب سایت یا فروشگاه آنلاین مورد نظرتان را تحویل بگیرید.

سایت ساز تمام پیچیدگی ها را به سادگی انتخاب میان چند گزینه و یا درگ اند دراپ کردن المان های از پیش طراحی شده، آسان سازی خواهد کرد. بعد از چیدن و طراحی تعداد صفحاتی که مد نظر دارید، زمان آن می رسد که محتوا و یا محصولاتی که قصد معرفی و انتشار آنها را دارید بارگذاری کنید.

فرقی نمی کند که وب سایت مورد نیاز شما در چه زمینه یا شاخه کاری باشد، از سایت های خبری و انتشار آگهی گرفته تا وب سایت های وبلاگی و محتوا گذاری نه چندان پیچیده، همه مدل قالب آماده و از پیش طراحی شده به صورت رایگان یا پولی در اختیار شما قرار خواهد داشت. حتی نیازی ندارید که برای راه اندازی درگاه بانکی یا سیستم ایمیل مارکتینگ یا پنل پیامکی، گرفتار طراحی ها و کد نویسی های پیچیده و دشوار شوید.

برخی از مزایای استفاده از سایت سازها

طراحی سایت بدون نیاز به کد نویس

بدون داشتن دانش کد نویسی و بدون نیاز به پرداخت هزینه به برنامه نویس ها، می توانید سایت دلخواه خود را طراحی کنید. این راه از لحاظ هزینه و زمان مورد نیاز برای یادگیری دانش برنامه نویسی سریع ترین و بهترین گزینه است.

امکان طراحی وب سایت های جذاب و متنوع

سایت سازها معمولا از قالب های از پیش کد نویسی شده چشم نواز و زیبا استفاده می کنند. هر کدام از این قالب ها معمولا به هدف راه اندازی شاخه های فعالیت مشخص (خبری، فروشگاهی، وبلاگی، ویدیویی و …) طراحی شده و از لحاظ شکل و شمایل، با وب سایت های پیچیده و قالب های اختصاصی که با هزینه های هنگفتی ایجاد شده اند تفاوت چندانی ندارند.

امکان صرفه جویی در هزینه های راه اندازی وب سایت

کافیست با برقراری یک تماس ساده با کارشناسان شرکت طراحی وب سایت دارکوب، نیاز خود را مطرح کرده و راهنمایی لازم برای انتخاب یک سایت ساز و قالب متناسب با کسب و کار خود را دریافت نمایید. سایت سازها معمولا هزینه های قابل توجهی را در بر نداشته و هر سال فقط نیاز دارید که هزینه هایی مثل تمدید دامنه و هاست را پرداخت نمایید.

درگاه های پرداخت بانکی مختلف و آماده استفاده

یکی از مهم ترین دغدغه های کسب و کارها در هنگام راه اندازی فروشگاه آنلاین، اتصال وب سایت به درگاه پرداخت بانکی و سهولت انتقال وجه به حساب صاحبان کسب و کارها می باشد.

سایت سازها معمولا درگاه های اکثر بانک ها را به صورت از پیش آماده و در قالب افزونه های قابل خریداری در اختیار کاربران خود قرار می دهند. کافیست پلاگین بانک هایی که قصد دارید پول ها به حساب مربوطه آنها واریز شود را در سایت خود نصب کنید.

سادگی در یادگیری و استفاده بلند مدت

مزیت دیگر قابل ذکر و مهم سایت سازها این است که یادگیری نحوه استفاده از آنها بسیار ساده است. اکثر سایت سازها را می توان با چند جلسه آموزشی کوتاه به طور کامل فراگرفت و بعد از تحویل وب سایت، صاحب وب سایت به خوبی از پس ایجاد تغییرات مشخص و افزودن محتواهای مورد نیاز خود بر می آید.

تنوع در انتخاب قالب های سازگار با بهینه سازی سئو

در انتخاب قالب های سایت سایز ها معمولا محدودیتی وجود نداشته و طیف گسترده ای از قالب ها را می توان به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه های جزئی به کار گرفت. نکته دیگر اینکه قالب های سایت سازها معمولا به صورت سئو محور و با شرایط بهینه جهت بهبود سئو در گوگل و سایر موتورهای جستجو طراحی می شوند. قابلیت مهم و ضروری دیگری که قالب های سایت سازها اکثرا دارا هستند، قابلیت ریسپانسیو بودن است. سایت های ریسپانسیو یا واکنش گرا خیال شما را از بابت مناسب بودن تجربه کاربری برای مشتری هایی که از گوشی های هوشمند یا تبلت برای خرید آنلاین استفاده می کنند راحت می کند.

پشتیبانی بلند مدت و حرفه ای

یکی از مزایای راه انداز وب سایت با سایت سازها، امکان دریافت پشتیبانی بلند مدت (معمولا 6 الی 1 ساله و حتی بیشتر) می باشد. در اینصورت معمولا هر گونه مشکلی که در هنگام کار کردن با وب سایت برای آن پیش بیاید، بعد از ثبت تیکت، به سرعت توسط شرکت طراحی وب سایت برطرف می شود.

امنیت بیشتر

از آنجایی که استفاده از سایت سازهای رایگان و شناخته شده مثل وردپرس، معمولا از سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی بیشتر است، در نتیجه بارها و بارها توسط مشتری ها و کاربران قبلی مورد آزمایش و خطا قرار گرفته و معمولا دارای کم ترین میزان مشکل و باگ هستند.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب نیز با ارائه خدمات پشتیبانی قوی و مدت دار، شما را از بروز هر گونه خطرات جبران ناپذیر و یا اتفاقات غیر منتظره مانند حملات مخرب هکرها در امان نگه می دارد.

معایب سایت سازها

با وجود دلایل متنوع و قوی مبنی بر استفاده از سایت سازها، اگر منصفانه برخورد کنیم می بینیم که سایت سازها هم در برخی جهات با محدودیت ها و مشکلاتی مواجه هستند. محدود بودن امکان توسعه یک قالب از پیش آماده و یا عدم یافتن افزونه های دلخواه از جمله مواردی هستند که سر راه افرادی قرار دارد که قصد دارند رقم های پایینی را پرداخت کرده و یا اصلا هزینه ای را برای وب سایت خود پرداخت نکنند.

با این وجود، این مشکلات نیز توسط شرکت های طراحی وب سایت نظیر دارکوب حل شدنی بوده و در قالب های ارائه شده توسط شرکت ما، تمامی تدابیر توسعه و امکان ایجاد تغییرات و افزودن ویژگی های بیشتر معمولا از پیش در نظر گرفته شده است.

بعد از آشنایی با سایت سازها و مزایا و معایب آنها، زمان آن رسیده که با 6 سایت ساز حرفه ای که برای استفاده کسب و کارهای کوچک تر ایده آل هستند بیشتر آشنا شوید.

1 – پلتفرم وب سایت بیلدر

پلتفرم Website Builder به شما کمک می کند تا وب سایت حرفه ای خود را فقط در سه مرحله راه اندازی کنید. با وجود سادگی و آسان بودن روش استفاده از این پلتفرم، وب سایت بیلدر صدها قالب آماده را برای استفاده کاربران عرضه کرده است.

در صورتی که تمایل دارید تا قالب مورد نظر را به صورت دلخواه دستکاری کنید، این امکان نیز در وب سایت بیلدر در نظر گرفته شده و قالب های آن به صورت متن باز عرضه گردیده است. پس محدودیتی در ایجاد یک وب سایت کاملا منحصر به فرد و با ظاهر خاص وجود ندارد.

پلتفرم وب سایت بیلدر ابزارهای لازم برای بهبود سئو و یکپارچه سازی را هم ارائه کرده تا تمامی نیازهای وب سایت مدرن و به روز را دارا باشد. حتی می توانید به صورت رایگان دامنه دلخواه خودتان را هم انتخاب کنید. اما به صورت عمومی اگر مایل هستید که نام دامنه شما منحصر به فرد و خاص باشد، بهتر است به سراغ خرید دامنه پولی رفته و نام برند خود را به صورت خاص انتخاب کنید.

2 – ویکس

Wix در کنار نام های بزرگی مثل وردپرس، یکی از شناخته شده ترین پلتفرم های سایت ساز در جهان بوده و به همان اندازه تلاش کرده تا شرایط خوب و خدمات رایگانی را در اختیار افرادی که به فکر ساخت سایت هستند قرار دهد.

عملا می توان هر وب سایتی را به کمک سایت ساز ویکس راه اندازی کرد. اما معمولا از ویکس بیشتر برای راه اندازی وب سایت های فعال در زمینه مد و پوشاک استفاده می شود.

یکی از ویژگی هایی که ویکس را از سایر رقبای خود متمایز می کند، ابزار لینک سازی منحصر به فردی است که همراه این سایت ساز به صورت رایگان در اختیار مصرف کنندگانش قرار داده می شود. خلاصه اینکه گرفتن رتبه بالا در گوگل به کمک ویکس اصلا سخت نیست. برای شروع کافیست قالب های دلخواه را در صورت تمایل، در سایت ساخته شده با سایت ساز ویکس بگنجانید.

ابزارک های رسانه را به همدیگر متصل کرده و در کسری از ثانیه وب سایتی که از لحاظ ظاهری با وب سایت های حرفه ای مو نمی زند را در اختیار خواهید داشت.

3 – ویبلی

Weebly از جمله شناخته شده ترین سایت سازهای این فهرست 6 تایی است. این سایت ساز عملا برای تمامی مدل از کسب و کارهای کوچک مناسب بوده و هر مدل قالب وب سایت که لازم باشد را متناسب با نیازهای این دسته از مشاغل در اختیارشان قرار می دهد.

به کمک قابلیت کشیدن و رها کردن که به وفور در این سیستم وجود دارد، می توانید ظاهری که فقط خبره ترین طراحان وب سایت از پس طراحی آن بر می آیند را با چند کلید برای خودتان ایجاد کنید.

ویبلی به صورت خودکار قابلیت ریسپانسیو بودن را دارا بوده و مهم تر از آن، با اکثر مرورگرهای وب سازگار می باشد. یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد ویبلی که شاید در کم تر سایت ساز دیگری پیدا شود، امکان شخصی سازی و انتخاب نام دامنه دلخواه برای کسب و کار یا برندتان است.

4 – سایتی

سایت ساز سایتی به مانند معدود وب سایت سازهای خوب دیگر، از قابلیت درگ اند دراپ پشتیبانی کرده و خیلی راحت فرآیند طراحی را امکان پذیر می کند. هر کدام از قالب های سایتی، قابلیت موبایل فرندلی یا ریسپانسیو بودن را در دل خود داشته و مهم تر از آن، با قوائد سئو و چهارچوب های بهینه سازی در گوگل نیز به خوبی سازگار می باشند.

سایتی در وهله اول به مانند شبکه ای می باشد که توانایی استفاده از پلاگین ها و افزونه های مختلف را دارا بوده و آن را به مجموعه ای از قابلیت های متنوع تبدیل می کند. ارائه خدمات پشتیبانی یکی دیگر از قابلیت های ارائه شده توسط سایت ساز سایتی می باشد. این پشتیبانی به صورت 24 ساعته، در تمامی روزهای هفته ارائه شده و ظاهرا یکی از کار راه انداز ترین دپارتمان های ارائه خدمات پشتیبانی را نسبت به دیگر سایت سازها در اختیار دارد.

5 – آی ام کریتور

IM Creator سایت ساز برتر دیگر این لیست است و از قابلیتی به نام استرایپس (Stripes) که فوق العاده انعطاف پذیر بوده و قابلیت دستکاری و شخصی سازی را فراهم می کند پشتیبانی می کند. این سایت ساز در قیاس با دیگر رقبایش جزء ساده ترین ها می باشد و به لطف آن می تواند فقط در عرض چند دقیقه، یک سایت زیبا و حرفه ای را راه اندازی کرد.

کلیه قالب های ارائه شده توسط آی ام کریتور از قابلیت رتینا پشتیبانی می کند، به این معنا که از همان ابتدا به شیوه ای ساخته شده که به محض پایان یافتن فرآیند طراحی، از نظر کاربرها ظاهری چشم نواز و زیبا داشته باشد.

قابلیت های طراحی گنجانده شده در پلتفرم آی ام کریتور باعث شده که فقط در عرض چند دقیقه، اصطلاحا یک وب سایت با هزاران صفحه را آماده کرده و بالا بیاورید.

6 – جیمدو

اگر در فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار کوچک و جمع جور خود هستید، Jimdo بهترین گزینه در این لیست 6 تایی است. با دانلود کردن هر کدام از قالب هایی فروشگاهی از پیش طراحی شده در جیمدو، به راحتی فروشگاه آنلاین خود را به همراه یک سبد خرید کاربردی راه اندازی خواهید کرد.

جیمدو به قدری خوب طراحی شده که از پس کارهای سنگین تر مثل ارائه خدمات به فروشگاه های آنلاین بزرگ نیز بر می آید. این سایت ساز شرایطی را فراهم می کند که بتوانید امکانات متنوع و قابلیت های ارائه شده برای فروشگاه ها را بررسی و چک کرده و از بابت روند درست کارکرد آنها مطمئن شوید.

با وجود اینکه جیمدو یک پلتفرم طراحی سایت رایگان محسوب می شود، اما برخی از قابلیت های مکمل آن را هم می توانید با پرداخت هزینه جزیی به فروشگاه مورد نظرد خود اضافه نمایید. با این حال نسخه رایگان سایت ساز جیمدو به تنهایی اکثر نیازهای کار شما را پاسخگو می باشد.

کلام آخر

پیدا کردن یک سایت ساز حرفه ای برای راه اندازی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی نیازمند کمی تفکر و برنامه ریزی از پیش می باشد. در نظر بگیرید که وب سایت شما به چه قابلیت هایی نیاز داشته و چه ویژگی هایی اگر به آن اضافه شود، می تواند کسب و کار شما را از همین چیزی که هست شکوفا تر کند.

در صورتی که به دنبال یافتن یک سایت ساز مناسب و طراحی ارزان وب سایت برای کسب و کار خود هستید، می توانید با تماس با بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب، بعد از مطرح کردن نیازهای خود، راهنمایی لازم جهت ساخت وب سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاینتان را از کارشناسان مجرب ما دریافت نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته