وب سایت مثل هر سیستمی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. این نگهداری در بیشتر موارد بسیار ساده خواهد بود. و وابسته به بزرگی و پیچیده گی و نوع طراحی یک وب سایت گاه ممکن است زمانبر تر یا پیچیده تر باشد. در طول زمان با تغییر تکنولوژی های توسعه وب نیاز است که وب سایت شما نیز با این تغییرات به روز شود. یا گاهی با کشف یک باگ یا حفره امنیتی لازم است قسمتی از وب سایت شما برای محافظت از آسیب بد افزار ها تغییر داده شود.
تاریخ انتشار possum : 11 شهریور 95
Possum (به معنی صاریغ) اسمیه که گوگل روی بروزرسانی مستند اما تأیید نشده اش گذاشته. این بروزرسانی تأثیر چشمگیری روی نتایج و رتبه بندی محلی داره. از اونجایی که گوگل هیچ وقت رسما Possum رو تأیید نکرد، سئوکارهای محلی مجبور شدند در مورد هدف و اثراتش فرضیه سازی هایی داشته باشند که تو این مقاله در موردش میخونید.
اگه شما هم صاحب سایت هستید یا دوست دارید در آینده یکی داشته باشید قطعا برای بهینه سازی سایتتون یا بهتر بگیم برای سئوی سایتتون و بالا اومدن در سرچ گوگل به دنبال راه های مختلفی هستید. یکی از اون راه ها نوشتن مطالب و محتوا برای سایت است. مثلا در دارکوب در بخش مقالات مطالب بسیار زیادی وجود داره که هر کدومشون در جهت افزایش ترافیک سایت نقش کلیدی دارن.
بگذارید تجربه یکی از دوستانم که اخیرا در شرکت دارکوب ملاقات کردم را از زبان خودش برای شما به اشتراک بگذارم. دوست من مربی پیلاتس هست و چند سال پیش یک وب سایت برای ورزشگاه خودش به یکی سفارش داد. این هم مابقی داستان از زبان خودش.
یکی از بدترین قسمت های کار به عنوان طراح سایت اینه: مجبور شدن به کار کردن برای ایجاد وب سایتی حتی زیر حد متوسط. این کار سرنوشتی جز شکست نداره و طراحان هر روز این مسئله را تجربه می کنند.
سئوی محلی داره کم کم به یکی از اجزای ضروری تمام شرکتهایی تبدیل میشه که هدفشون کسب موفقیت طولانی مدت در همه موتورهای جستجوست.
اگه ندونید الآن کجا ایستادید، نمیتونید مسیرتونو پیش بینی کنید و ببینید به کجا قراره برسید. بررسی محتوا کمکتون میکنه تا موقعیت فعلی و آینده تونو مشخص کنید.
بررسی محتوا سنگ بنا و اساس استراتژی محتوا رو تشکیل میده و استراتژی محتوا هم خودش اساس بازاریابی محتواست. در بررسی محتوا هدفمون اینه که یه تحلیل کیفی از کل محتوای وب سایت (یا در پاره ای مواقع از یک شبکه سایت و یا از شبکه های اجتماعی و در کل هر محتوایی که متعلق به سازمان و شرکت باشد) به عمل بیاید.
اگه از مزایای گوگل تگ منیجر بی خبرید توصیه میکنم این مقاله رو از دست ندید. دارکوب تو این مقاله شما رو با 5 روش استفاده از گوگل تگ منیجر یا GTM آشنا میکنه تا بتونید نتیجه های بهتری از بازاریابیتون بدست بیارید.
میدونستید کنسول سرچ گوگل یه سری اطلاعات فنی راجع به عملکرد وب سایتتون به صورت رایگان ارائه میده؟ به نظرتون با استفاده از اطلاعات این کنسول چقدر میتونید تو هزینه ها پیش بیفتید و درآمدتونو افزایش بدید؟ تو این مقاله درباره نحوه افزودن سایت به کنسول سرچ گوگل و مزایای اون با شما صحبت میکنیم.
برای بهینه سازی سایت برای سئوی فعلی و چالشهای دنبالهدارِش باید دائما اطلاعاتتونو در مورد الگوریتمهای مختلف بروز کنید. گوگل معیارهای سخت گیرانه ای طراحی کرده تا مانع استفاده سایتها از روشهای سئوی کلاه سیاه بشه.
اگه شرکت شما چند هویتی است، گوگل حتی با نیت خوب هم نمیتونه سایتتونو خوب ببینه و دید بدی نسبت بهتون پیدا میکنه.
اگه دنبال کار میگردید یا میخواهید کارتونو به بقیه معرفی کنید، در هر حال همیشه باید دنبال فرصتهای جدید باشید. همیشه پروفایل لینکدینتونو بروز کنید. این یکی از بهترین راههای نمایش برند شخصی به دیگرانه، از همکارهای گرفته تا کارمندهای احتمالی یا مشتریها. تو این پست درباره بهترین شکل پروفایل لینکدین صحبت خواهیم کرد:
منظور از هوگه (Hygge) گرم بودن، هماهنگی، دنجی و راحتی خونههاست. این کلمه چند سالی هست که تو طراحی به سر زبونها افتاده و روز بروز هم داره قدرتش بیشتر میشه. اوایل بیشتر برای دکوراسیون خونه ازش استفاده میشد، اما از نظر زیبایی بندهایی داره که تو طراحی وب و گرافیک هم میشه ازش استفاده کرد و با توجه به محبوبیت هوگه، بد نیست بعضی از عناصرش رو تو طراحی هاتون بکار بگیرید تا جذابیتش بیشتر بشه.
اواسط اسفند، صنعت سئو شاهد بروزرسانی تأیید نشده گوگل بود. این بروزرسانی سایتهایی رو که محتوای بیکیفیتی ارائه میدادند هدف گرفت و در برابر کاربرهای این سایتها تولید درآمد رو قرار داد. مردم اسم این بروزرسانی رو فِرِد گذاشتند، اما گوگل هیچ حرفی در موردش نزد و وجودش از طرف گوگل تأیید نشده.
میگن فرد باعث شده ترافیک بعضی از سایتها 50 تا 90% افت پیدا کنه و رتبه طبیعیشون رو کلی پایین آورده. اکثریت سایتهایی که بخاطر این بروزرسانی تأیید نشده لطمه خوردند، حاوی تبلیغات زیاد بودند، اما خیلی اوقات هم تمییز دادن تبلیغ از محتوا مشکله. به جز این، یه سری از سایتهایی که تحت تأثیر فِرِد قرار گرفتند، حتی تبلیغی هم نداشتند اما از طریق مدلهای وابسته، جذب کاربر دائم و راههای دیگه اقدام به کسب درآمد کردهاند.
سایتتون قدیمی و احمقانه شده؟ کند شده؟ روی گوشی های همراه هم کار نمیکنه؟ رتبه سئوش داره افت میکنه و ظاهرا درست کار نمیکنه. یا شاید هم فکر میکنید که دیگه سال 96 شده و همه چیز تغییر کرده؟
Domain یا دامنه همان نام وب سایته که از طریق اون می تونیم بهش دسترسی داشته باشیم. به بالای همین صفحه نگاه کنید ٬ در قسمت آدرس سایت بعد از عبارت //:HTTP دقیقا دامنه یا همان Domain وجود داره که اینجا darkoob.co.ir است.
اما در پشت این دامنه چی می گذره؟ همه وب سایت های موجود در دنیای وب با یک سری عدد منحصر به فرد که بهش IP Address می گن شناخته می شن ٬ به خاطر سپردن اعداد برای همه افراد کار دشواریه اما در رابطه با کلمات اینطور نیست ٬ اسمی که برای وب سایت ها انتخاب می شه باید منحصر به فرد باشه . این موضوع درست مثل دفتر تلفن در تلفن همراه شماست ؛ زمانی که مثلا می خواین با شماره مادرتون تماس بگیرین مخاطب (مادر) که شماره تلفن مربوط به اون شخص رو دربر داره انتخاب می کنین و تماس برقرار می شه بدون اینکه شماره تلفن مورد نظر رو شماره گیری کنید ٬ در اینجا هم IP Address و دامنه همینطور با هم در ارتباط هستند.
اولین دامنه اینترنتی با نام Symbolics.com بود که در سال 1985 ثبت شد و در حال حاضر بیشتر از 246 میلیون دامنه در اینترنت وجود دارد.
فضایی که داده ها و کد های وب سایت روی آن قرار می گیره هاست (host) یا در اصطلاح میزبان شبکه نام داره. تمامی مطالب و عکس ها و هر چیزی که در وب سایت می بینید در هاست قرار داره. هاست در وب سایت درست مثل هارد در کامپیوتر است.
اگر وب سایت ما به صورت Dynamic یا پویا طراحی شده باشه می تونیم این هاست رو از طریق Control Panel مدیریت کنیم ٬ کنترل پنل یک برنامه کاربردی ست که به ما این امکان رو می ده که فضای هاستینگ رو مدیریت کنیم و موارد سخت افزاری یا نرم افزاری به سایت اضافه کنیم.
بر اساس نیازهای وب سایت مورد نظر دو نوع هاست داریم ٬ هاست لینوکس و هاست ویندوز.