تو این مقاله هر اونچه رو که برای طراحی دکمه های “درخواست اقدام” نیاز دارید به شما آموزش میدیم. این روشها برای همه سایتها کاربرد دارن و اثر مثبتشون در افزایش نرخ تبدیل به مشتری ثابت شده.
“درخواست اقدام” یا CTA همون دکمه هایی هستند که برای خرید کردن، دانلود کردن یا عضویت در سایت روی اونها کلیک میکنید (CTA از عبارت call to action گرفته شده و در بعضی از سایتهای فارسی “فراخوان عمل” هم ترجمه شده).
طراحی دکمه های درخواست اقدام خودش یه هنره. این دکمه ها یه مرحله مهم در تبدیل بازدیدکننده های وب سایت به مشتری اند، در واقع مثل درِ ورودی نرخ تبدیل به مشتری عمل میکنند. طراحی این دکمه ها هم قوانین خودشو داره و موفقیت در اون به منزله موفقیت برندتونه.
اگر بنا به دلایلی با محدودیت هایی روبرو باشید و بخواهید تمام قدرتتون برای تبدیل کاربرها به خریدار رو فقط روی یک چیز صرف کنید، اون چیز باید دکمه های درخواست اقدام باشه. واقعا عجیبه که چطور یک دکمه به تنهایی میتونه مرزهای تجارت آنلاین رو بشکنه، نه؟
شعار برند جزء پیوند دهنده تکه تکه محتواهاییه که برای وب سایت یا شبکه های اجتماعیتون درست میکنید و در موفقیت بازاریابی دیجیتال شما نقش بسزایی دارد. البته لازم نیست همه محتوایی که میسازید پیام ظاهری یکسانی داشته باشند. یک شعار تبلیغاتی زیبا حتی میتونه طراحی وب سایت شما رو زیباتر نشون بده. منظور از پیام برند ارزشهای اصلی خدمات یا محصولاتتون و زبانیه که در محتوا استفاده میکنید. با همین پیام برنده که خریداران رو متقاعد و تشویق به خرید میکنید.
الآن تکنولوژی به جایی رسیده که فروشگاه های توی خیابونهامون پاشون به اینترنت باز شده و میتونیم نیازهای اولیه زندگی مثل غذا و لباسهامونو دم در خونه تحویل بگیریم. امروزه چنین سرویس هایی که برای گرفتن خدمات باید مشترکشون بشیم دیگه فقط به فروشگاه های اینترنتی محدود نمیشه و حضور خیلی پررنگتری تو زندگی ها پیدا کردند.
اگه شما هم در کسب و کارتون از مدلهای اشتراکی استفاده میکنید یا میخواهید کسب و کارتونو به حالت اشتراکی تغییر بدید، باید تجربه کاربریتون به شیوه متفاوتی طراحی بشه.
لری کیم در سال 2007 شرکت WordStream رو بنا نهاد و با تیمی از مهندسان و بازاریابان نرم افزارهایی برای اتوماسیون بازاریابی موتورهای جستجو میفروخت و خدمات مشاوره ای در زمینه اینترنت ارائه میداد. در حال حاضر WordStream یه شرکت مولتی میلیون دلاریه و بیش از 2000 مشتری از صنایع مختلف داره. کیم در سال 94 جایزه بازاریاب سال امریکا رو از طرف US Search Awards و Search Engine Land از آنِ خودش کرد. قبلا هم جوایزی از این دست از دو موسسه دیگه گرفته بود. در سال 92 هم از برترین نویسندگان در حوزه موتورهای جستجو شد و یک سال بعدش به عنوان موثرترین بازاریاب موتور جستجو شناخته شد.
تو این مصاحبه از ایشون سوالاتی در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل مشتری، تست سایت و بازاریابی دیجیتال شده تا از تجربه و دانششون یاد بگیریم. در ادامه ترجمه این مصاحبه رو از تیم طراحی و توسعه وب سایت دارکوب میخونید.
روشهایی که تو این مقاله آموزش داده میشه برای تجزیه و تحلیل های سئو و جستجوی طبیعی گوگل به درد میخورن. این روشها برای اینکه اثر کنند بهم وابسته اند و باید اونها رو با هم استفاده کنید.
تو مقاله ای که چند وقت پیش در مورد مدهای طراحی گرافیکی وب سایت در سال 97 نوشتیم راجع به طراحی نیمه فلت هم صحبت کردیم، ممکنه این سبک طراحی در سال آینده مهمون خیلی از وب سایتها باشه. تا حالا با خودتون فکر کردید که این طراحی چه ویژگی هایی داره که اینطور سحرآمیز شده؟ تو این مقاله میخواهیم تکنیک های اصلی طراحی فلت رو تجزیه و تحلیل کنیم و ببینیم کدوم بخشها در آینده باهامون میمونن.
یه بار تو یه رومان خوندم “مردم یه روز از خواب بیدار میشن و می بینن تبدیل به یک حشره بزرگ شدند”. کلیدواژه ها هم اگه جسم مادی داشتند حتما همچین چیزی رو تجربه میکردند، چون از وقتی که در نوار سرچ گوگل تایپ میشن هزاران بار تغییر شکل پیدا میکنن تا به یه نسخه اصلاح شده از خودشون برسن. در واقع گوگل انقدر تغییرشون میده تا به عبارتی برسه که فکر میکنه نیت فرد سرچ کننده بوده.
در واقع هیچ مقدار استانداردی برای اینها وجود نداره. نمیشه یه مقداری مشخص کنیم و بگیم اینها بهترین مقادیرند. اینکه محتوایی که تولید میکنید چقدر بتونه موفق باشه بستگی به یه سری عوامل شخصی داره. منظورم از شخصی اینه که فرد به فرد و مورد به مورد اینها متفاوتند. اما نگران نباشید، تو این پست یادتون میدیم چطور با توجه به شرایط خاص خودتون بهترین تعداد کلمه و زمان پست رو بشناسید.
تحقیق کلیدواژه یکی از مهمترین، باارزش ترین و پربازده ترین کارها در حوزه بازاریابی جستجوست. اگه بتونید برای کلیدواژه های مناسب رتبه بگیرید سایتتون به هدفش رسیده و برعکس اگه موفق نشید یعنی سایتتون شکست خورده. میتونید با یه تحقیق ساده درباره کلیدواژه های حوزه کاری خودتون، هم عبارتهایی که باید برای سئو هدف بگیرید رو پیدا کنید و هم درباره مشتریهاتون اطلاعات کسب کنید.
سیستم مدیریت محتوا یا CMS دو نوع پولی (اختصاصی) و رایگان (منبع باز) داره که برای طراحی وب سایت مورد استفاده قرار میگیره. تو این مقاله در مورد ویژگی های هر کدوم صحبت میکنیم و در آخر توضیح میدیم شما با توجه به نیازهای خودتون کدوم یکی رو انتخاب کنید.
اما اول اجازه بدید در حد یکی دو پاراگراف ببینیم اصلا سیستم مدیریت محتوا چیه.
اگه از خوانندگان دارکوب بوده باشید میدونید که یکی از ابزارهای مفید و قدرتمند برای تضمین برگشت سرمایه، استفاده از تست A/B یا تست جداگانه است، به شرطی که درست ازش استفاده بشه. اما اگه با برنامه ریزی و تحلیل درستی انجام نشه ممکنه خطاهایی صورت بگیره و فرضیه های اشتباهی حاصل بشن و نتیجه رو معکوس بکنه.
بخاطر اهمیت همین مسئله، تصمیم گرفتیم برای شما خوانندگان خوب شرکت دارکوب، نحوه برنامه ریزی و تحلیل تست A/B رو آموزش بدیم، به امید موفقیت شما عزیزان. اما قبلش اجازه بدید یه توضیحی راجع به چیستی تست A/B بدم.
با وجود پیشرفتهای زیادی که در تکنولوژی داشتیم اما هنوز موتورهای جستجو قادر به درک نوشته ها، دیدن تصاویر یا تماشای ویدئوها نیستند یا حداقل اونطوری که انسان اونها رو درک میکنه نمیکنند. برای همین برای اینکه محتواتون بتونه رتبه بگیره باید به اطلاعات متا (نه فقط متاتگ) توجه کنید، چون موتورهای جستجو بر اساس اونها میتونن به محتوای صفحات وب پی ببرند و اونها رو رتبه بندی کنند.
در این مقاله قصد شده است تا دلایل جامعی برای ترک وبسایت توسط کاربران بیان کنیم.مدت زمان حضور کاربر در سایت و دفعات ورود او در طول سال بسیار مسئله جدی می باشد چرا که مستقیما با سود صاحبان سایت و همچنین تعیین رتبه سایت در نتایج جستجو ارتباط دارد.
فرض کنید که سایت شما نسخه و نمونه ای خوب و قانع کننده از وب سایت ها می باشد.تصاویر محصولاتتان بی عیب و نقص می باشد.طراحی کلی سایتتان حرفه ای می باشد.و به لطف علم بازاریابی روز دنیا شما برای سایت خود ترافیک کسب کرده اید و سایت شما به میزان دلخواه بازدید دارد.
پس چرا تنها تعداد محدودی از بازدیدکنندگان سایت به مشتری های پر و پا قرص سایت ما تبدیل می شوند؟!
موتورهای جستجو برای خزیدن سایتها و تفسیر محتوا با محدودیت هایی روبرو هستند. چون با وجود همه پیشرفتهای تکنولوژی هنوز به جایی نرسیدن که بتونن مثل من و شما وب سایتها رو ببینن. تو این پست میخواهیم با جنبه های فنی ساختار صفحات وب آشنا بشیم و بر اساس این ویژگی ها بتونیم با موتورهای جستجو و کاربرهای انسانی سازگارشون کنیم. چون این اصول خیلی زیادند، برای اینکه شما خوانندگان عزیز دارکوب خسته نشید و خودم هم فرصت کافی داشته باشم، اون رو طی چند قسمت ارائه میدم.
در قسمت قبل در مورد سئو و بهینه سازی محتوا و لینکهای وب سایت برای موتورهای جستجو صحبت کردیم که میتونید از لینکی که دادم مطالبش رو مطالعه کنید. در این قسمت میخوام در مورد بهینه سازی کلیدواژه ها، بهینه سازی درون-صفحه، تگ های عنوان و متاتگ ها صحبت کنم.
این پست قسمت سوم از مجموعه سه قسمتی دارکوب با عنوان اصول طراحی و توسعه وب سایت سازگار با موتورهای جستجوست. در قسمت اول در مورد بهینه سازی لینک و محتوا و در قسمت دوم در مورد بهینه سازی کلیدواژه ها، متاتگ ها و سئوی درون-صفحه صحبت شد. در صورت تمایل میتونید از طریق لینکهایی که دادم قسمتهای قبلی رو مطالعه کنید. در این قسمت در مورد سئوی URL و ریچ اسنیپت ها توضیح میدم.
تو این پست میخواهیم به این سوال جواب بدیم که فرمول موفقیت در کمپین های بازاریابی محتوا چیه؟ ما طی 15 سال سابقه ای که در دارکوب در زمینه بازاریابی داشتیم، کمپین های بازاریابی محتوایی رو که برای مشتریهامون درست کردیم تجزیه و تحلیل کردیم و به نتایج جالبی رسیدیم که تو این پست اونها رو با شما همراهان عزیزمون در میون میگذاریم تا بتونید بازاریابی محتواتونو بهتر از قبل پیش ببرید.
با پیشرفت تکنولوژی و فناوری رابط های کاربری متنوعی اختراع شده اند از جمله تلفن های همراه هوشمند ؛تبلت ها ، رایانه های قابل حمل کوچک و … در این بین بسیاری از افراد کار با رایانه های رو میزی را کنار گذاشته و اغلب کارهای خود را با تلفن های هوشمند که قابلیت حمل و استفاده آسان را دارند انجام می دهند .
سیستم مدیریت محتوا یا CMS یه جور نرم افزاره که ازش برای ساخت و مدیریت محتوای دیجیتال وب سایتها استفاده میشه. اکثر CMSها امکاناتی رو هم در اختیار کاربرانشون قرار میدن تا باهاش قالب وب سایت رو طراحی و مطابق سلیقه و خواست خودشون شخصی سازی کنند.