طراحی صفحه تماس با ما در وب سایت

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

در اغلب اوقات برای ما این مسئله پیش آمده است که برای یافتن آدرس یا شماره تلفن یک محل خاص به سایت آن مراجعه می کنیم و از صفحه تماس با ما آدرس و شماره تماس آن را می یابیم .صفحه تماس با ما یکی از صفحات مهم یک سایت است زیرا ارتباط مشتریان از طریق آن صورت میگیرد . در این صفحه آدرس و شماره تماس وجود دارد . در این مقاله ما سعی داریم تا اصول طراحی صفحه تماس با ما را برای شما شرح دهیم .

طراحی صفحه تماس با ما

در تمامی وب سایت حتما باید یک صفحه تماس با ما جود داشته باشد . فرقی نمی کند که موضوع یک سایت چه باشد . صفحه تماس با ما تنها راه ارتباطی مشتری با سایت می باشد. به وسیله صفحه تماس با مشتری می تواند با شما ارتباط داشته باشد ، اگر انتقادهای سازنده ای داشته باشد از طریق صفحه تماس با ما به اطلاع شما می رساند . اما طراحی این صفحه باید چگونه باشد ؟ اهمیت صفحه تماس با ما  هنوز هم برای بسیاری از سایت ها روشن نشده است و آن را یک صفحه معمولی می بینند .

جایگاه صفحه تماس با ما :در ابتدا مهمترین اصل محل قرار گرفتن صفحه تماس با ما می باشد . معمولا در دو مکان از سایت اطلاعات شما باید قرار بگیرد . در اغلب سایت ها نیز دیده ایم که اطلاعات تماس مانند آدرس و شماره تماس و لینک های شبکه های اجتماعی در آخر صفحه یعنی در Footer قرار دارد . همچنین نیاز است در منوی اصلی سایت نیز یک صفحه تماس با ما درج کنید البته به یاد داشته باشید که صفحه شما در منوی کشویی قرار بگیرد. اغلب کاربران برای دیدن اطلاعات تماس با شما یا به Footer مراجعه می کنند یا به صفحه تماس با ما که در منو قرار گرفته . پس حتما در این دو مکان اطلاعات خود را قرار دهید .

محتویات صفحه تماس با ما : در صفحه تماس با ما بهتر است یک فرم قرار دهید تا کاربر بتواند از آن طریق به شما ایمیل ارسال کند . می توانید در این فرم وارد کردن برخی از اطلاعات را الزامی کنید . وقتی کاربر به شما ایمیل ارسال می کند با داشتن ایمیل او می توانید بعد ها خبرهای مرتبط به کسب و کار خود را به او ارسال نمایید .

نکته بعدی آدرس شرکت و کسب و کار شما می باشد؛ اگر کسب و کار شما امکان مراجعه حضوری ندارد . فقط کافیست نام شهر و منطقه را در آن درج نمایید . همچنین اگر چند شعبه و آدرس دارید می توانید فقط آدرس شعب مرکزی را درج کنید و برای شعب دیگر هر کدام صفحات جدا قرار داده و در آن آدرس و شماره تماس مربوطه را ذکر کنید .

همچنین می توانید لوکیشن و آدرس را روی گوگل در صفحه تماس با ما قرار دهید که البته باید محل شرکت شما در نقشه گوگل ثبت شده باشد . در آخر آموزش ثبت آدرس روی نقشه گوگل را آموزش می دهیم . نقشه می تواند در Footer  یا در صفحه تماس با ما قرار بگیرد . به یاد داشته باشید گذاشتن نقشه گوگل در سایت یکی از اصول سئو می باشد .

نوبت به شماره تماس می رسد که وجود آن در هر سایتی حیاتی می باشد . درج شماره تماس باید همراه با کد شهر باشد همچنین لازم است شماره تماس در بالای سایت سمت راست یا چپ و همچنین در Footer قرار بگیرد . جدا از این ها حتما در صفحه تماس با ما نیز درج نمایید .

لینک شبکه های اجتماعی ؛ این روز ها کاربران شبکه های اجتماعی افزایش یافته است همچنین این شبکه ها باعث ارتباط افراد مختلف شده است تا جایی که کمتر از SMS و تماس تلفنی استفاده می کنند با استفاده از پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی می توان فایل های چند رسانه ای نیز ارسال نمود. گذاشتن لینک شبکه های اجتماعی در سایت بعنوان راه ارتباطی با مشتری می تواند به تعامل بیشتر با مشتری بی انجامد زیرا این کار بسیار ساده تر می باشد . پس می توانید لینک شبکه های اجتماعی خود مانند تلگرام و اینستاگرام را در صفحه تماس با ما قرار دهید .

از دیگر مواردی که می توانید در صفحه تماس با ما قرار دهید ساعات کاری شرکت می باشد . بسته به نوع سایت خود می توانید اطلاعات داخل صفحه تماس با ما قرار دهید .

برای درج تمامی موارد بهتر است از تگ های HTML  استفاده نمایید زیرا اینگونه صفحات شما زودتر توسط گوگل شناسایی می شود . یکی از راه های اینکه سریع تر صفحه شما توسط گوگل سریع تر شناخته شود ثبت آدرس در گوگل است .

آموزش ثبت آدرس در نقشه گوگل

ثبت آدرس در نقشه گوگل یا Google Map باعث می شود گوگل سریع تر صفحات سایت شما را شناسایی نماید . همچنین مانند یک کروکی به کاربران در یافتن آدرس شما کمک می کند .

برای این کار لازم است تا در گوگل حساب کاربری داشته باشید منظور از حساب کاربری همان Gmail می باشد . در Gmail حساب کاربری ایجاد نمایید و اگر حساب کاربری دارید فقط کافیست در آن Log in نمایید. سپس به نقشه گوگل مراجعه کرده و عملیات زیر را انجام دهید .

به قسمت Menu بروید . بسته به زبان گوگل مرورگر شما این قسمت در قسمت راست یا چپ وجود دارد .

طراحی صفحه تماس با ما در وب سایت

سپس به قسمت Add a missing place بروید .

طراحی صفحه تماس با ما در وب سایت

با رفتن به این قسمت یک فرم برای شما باز می شود همچنین بر روی نقشه pointer نیز نمایان می گردد . این pointer را باید به محل شرکت و کسب و کار خود ببرید بدین ترتیب محل حدودی آدرس شما در قسمت Address نوشته می شود . سپس نام شرکت ، نوع کسب و کار و تلفن و ادرس سایت را نیز وارد نمایید و همچنین می توانید ساعت و روز کاری شرکت را مشخص نمایید .

طراحی صفحه تماس با ما در وب سایت

بعد از پر کردن قسمت های گفته شده submit را بزنید تا آدرس شما ثبت شود .توجه داشته باشید که آدرس شما به سرعت ثبت نمی شود و امکان دارد یک روز بعد یا یک هفته بعد ثبت گردد .

جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده می توان دریافت که صفحه تماس با ما یک صفحه ضروری و مهم در سایت ها تلقی می شود . زیرا تنها راه ارتباطی مشتری با شما از این صفحه انجام خواهد گرفت پس با توجه به نوع سایت راه های ارتباطی را برای مخاطبان در صفحه تماس با ما قرار دهید

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته