سایت ساز گوگل یکی از سرویس های گوگل است که شما با استفاده از این سرویس میتوانید به صورت کاملا رایگان وب سایت بسازید. گوگل این سرویس سایت ساز را به صورت رایگان ارائه میدهد و طراحی سایت رایگان به این معنی است که شما دیگر نیازی به هاست و دامنه ندارید. همچنین شما نیاز به دانش قبلی در مورد کد نویسی نیز نخواهید داشت. قبل از هر چیزی باید اشاره کرد که نمیتوان سایت ساز گوگل را یک سیستم مدیریت محتوا دانست زیرا سیستم های مشابه مانند وردپرس امکانات بسیار بیشتری را به شما ارئه میدهند و اصلا قابل مقایسه با طراحی سایت با گوگل نیستند.
خرید رپورتاژ آگهی یکی از مواردی است که وب سایت ها برای افزایش بازدید و تبلیغات و در نهایت فروش از آن استفاده میکنند. اما خرید رپورتاژ آگهی میتواند در مواردی تاثیر منفی داشته باشد و در صورتی که به بهترین شیوه خریداری و تولید نشود میتواند برای وب سایت مضر باشد. عوامل زیادی هستند که هنگام انتشار و خرید رپورتاژ آگهی باید به آنها عمل شود تا در نهایت موجب تقویت وبسایت شود. بهتر است برای خرید رپورتاژ آگهی و خدماتی همانند بک لینک سازی ابتدا با تیم مجرب دارکوب مشورت نمایید و جهت تقویت سئو وبسایت خودتان از کارشناسان ما کمک بجویید.
وقتی تمام چیزهایی که برای راه اندازی یک کسب و کار را در نظر میگیرید در لحظه اول ایجاد یک لوگو ممکن است اولویت اصلی به نظر نیاید و شاید چیزی در ذهن شما بگوید که اصلا به لوگو نیازی ندارید، در حالی که یک لوگو بخش جدانشدنی از موفقیت برند شماست. دقیقا مثل داشتن محصول باکیفیت، بسیار حائز اهمیت است.
چند سالی است که با فراگیرتر شدن شبکه اینترنت و رشد بسیار زیاد وب سایت های کوچک و بزرگ، هر چند سال یک بار شاهد پیدا شدن سر و کله یک سیستم مدیریت محتوای ناشناخته و جدید هستیم. شاید از خودتان پرسیده باشید که چرا سیستم های مدیریت محتوا (Content Managing System) انقدر برای ما و خیلی از کاربرانی که سر و کار زیادی با طراحی وب سایت نداشته اند، مهم هستند. پاسخ این سوال در نقش کلیدی و مهمی است که این سیستم ها مشغول ایفا کردن در زندگی ما هستند.
همانطور که می دانید طراحی یک سایت فقط آغاز یک فعالیت مجازی است. برای آن که از یک سایت بتوان بهره برد و همچنین منبع درآمدی برای صاحبان آن باشد ابتدا باید توسط کاربران شناخته شود اما یک سایت بعد از ساخته شدن به سرعت مورد بازدید کاربران قرار نمی گیرد بلکه باید فعالیت هایی روی آن انجام داد تا شایسته نمایش دادن به کاربران باشد.
اگه شما عبارتی را در گوگل سرچ کنید، نتایجی برای شما ظاهر می شود، در ابتدای هر نتیجه یک عنوان آبی رنگ نوشته شده است. زیر عنوان، آدرس صفحه یا URL را می بینید که سبز رنگ است. پایین URL هم یک توضیح مختصر به رنگ سیاه نوشته شده است، این توضیح، توصیفات متا نام دارد و در این مقاله قصد داریم، در مورد این قسمت صحبت کنیم.
در بهار سال 1400 محدودیت 155 کاراکتر برای اسنیپت های گوگل یا همون توصیفات متا شکسته شد ولی همچنان تعداد اسنیپت هایی که از 155 کاراکتر بیشتر باشند، خیلی نادر است و اکثرا طبق روال گذشته عمل می کنند. امسال 1402 دوباره شاهد افزایش میانگین تعداد کاراکتر های اسنیپت های جستجو تا حدود 230 کاراکتر بودیم. ما در دارکوب یک تحقیقی انجام دادیم تا ببینیم گوگل چه کاری انجام می دهد و بالاخره تا چند کاراکتر می توانیم در توصیفات متا به کار ببریم، نتیجه تحقیقات ما را در این پست از شرکت طراحی وب دارکوب می خوانید.
اولین مرحله برای بهینه سازی سایت پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع وبسایت است. طبیعتا اگر از کلید واژه های درست استفاده کنیم، محتوای باکیفیتی خواهیم داشتو کاربران را به سایت خود جذب خواهیم کرد. مهم ترین فاکتور در جذب کاربر و جلب نظر موتور های جیت و جو، محتوای با کیفیت است. به همین خاطر فرایندی به نام Keyword Research به وجود آمده است که در این روند تلاش می شود تا کلملات و عباراتی که کاربران سرچ می کنند و به دنبال پیدا کردن پاسخ سوالات خود هستند را پیدا کنیم و بر اساس آن استراتژی کلمات کلیدی در تولید محتوا مشخص کنیم. برای پیدا کردن عبارات کلیدی ما چهار روش اصلی داریم که بهترین مرجع هستند و استفاده از این روش ها به شما پیشنهاد می شود. در این مقاله به معرفی و بررسی این چهار شیوه می پردازیم.
این مقاله چهارمین قسمت از سری مطالب روند های ایجاد وب است و پیشنهاد می شود که قبل از خواندم این مقاله، قسمت های قبلی را مطالعه کنید. حتما شنیدید که چیز های قدیمی دوباره مد می شوند، این طور که به نظر می رسد طراحی وب سایت در سال 1402 قرار است چیز هایی را از گذشته دوباره مد کند، از طراحی فلت گرفته تا چیز هایی که همین اواخر آمده است. مینیمالیسم و سادگی همچنان باقی مانده است اما انتظار داریم در کنار این ها شاهد بازگشت چند تا از مد های قدیمی هم باشیم. ترکیب مد های جدید و قدیمی ظاهر به روز شده ای به سایت می دهد.
اگر دوست دارید با مد روز پیش بروید می توانید کمی از طراحی هایی را که خیلی جدید هستند ولی مدت کمی مهمان سایت ها هستند را به سایتتان اضافه کنید. برای این کار 10 مد طراحی گرافیکی زیر را در وب سایت خود اعمال کنید تا مشتری ها را شگفت زده کنید.
هر سال نسبت به سال قبل، روند های طراحی تغیر می کند و برای این که از مد روز جهانی فاصله نگیریم، باید خودمان را آپدیت کنیم. این مقاله سومین قسمت از سری مطالب ترند های ساخت وب است و اگر به این موضوع علاقه دارید حتما قسمت های قبلی را مطالعه کنید. امسال متخصصان رشته های مختلف شرکت دارکوب دور هم جمع شده و به بررسی روند های سال جدید پرداختیم که در ادامه با این موارد آشنا می شوید.
این مطلب ادامه مقاله مدهای ساخت سایت در سال 1402 است، پس اگر این مقاله را نخواندید، حتما یه سر به این صفحه بزنید. طراحی وب چون در یک محیط دیجیتالی انجام می شود، گرایش بیشتری نسبت به برگه های پرینت گرفته شده به سمت تکنولوژی دارد. زمان طولانی است که صنایع پیشرفت کردند و متحول شدند، بنابراین این کار بسیار واضح است و نیازی به گفتن ندارد. اما چرا این موضوع گفته شد؟ چون طراحان وب همین طور به این راه ادامه می دهند و روز به روز چالش های تکنولوژی بیشتری را حل می کنند تا سایت هایی کاربر پسندتر، واضح تر، خلاقانه تر و سازگار تر طراحی کنند که با سبک های جدید همخوانی داشته باشد و بتواند نظر همه کاربر ها را با جذابیت های ظاهری خود جلب کند.
در طراحی وب سایت، خیلی وقت ها همان مدهای قدیمی دوباره بعد از یه مدت بر می گردند و دوباره مورد استفاده قرار می گیرند و اگر می خواهید به روز بمانید باید این مدها را دنبال کنید. از طرفی، مدهای جدید معمولا در جهت بهبود عملکرد کاربر نهایی یا در هر حال در جهت بهتر کردن سایت از جنبه های دیگه رشد می کنند. با توجه به این که هر ساله هزاران توسعه دهنده جدید به قطار این صنعت ملحق می شوند، نمیتوان برای نوآوری میانبر زد. به تدریج ترکیب های ظاهرا ساده و بسته جای مدل های باز، بریده شده و حتی خراب رو می گیرند و اولویت محتوا بر ساختار، فرم های جدیدی به خودش می گیرد.
تبلیغات آنلاین مهم ترین و با ارزش ترین تاکتیک بازاریابی اینترنتی در دوران اخیر است. با افزایش هزینه ها، اکوسیستم بازاریابی آنلاین در سال 2023 و پس از آن بیشتر از همیشه رقابتی خواهد بود. بازاریابان و صاحبان مشاغل باید تجربه مشتری و ارتباطات تبلیغاتی را شخصی سازی کنند تا در این چشم انداز موفق شوند.
برنامه های کاربردی مبتنی بر وب در سال های اخیر تغییر کرده اند. با پیشرفت های چشم گیر در امنیت و فناوری، می توان به راحتی برنامه ها و سیستم های مبتنی بر نرم افزار به صورت معمول (اندروید یا iOS یا وب سایت) را به یک برنامه مبتنی بر وب بهبود بخشید.
بسیاری از با ارزش ترین وب سایت های موجود در اینترنت امروزه در واقع برنامه های کاربردی وب (Web Application) هستند. برنامه های کاربردی وب با کاربر تعامل دارند. بسیاری از کسب وکارها برنامه های کاربردی وب را به جای وب سایت ها انتخاب می کنند تا اطلاعاتی را که می توانند در استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنند و محصولات یا خدماتی را ارائه کنند که درآمدزا هستند.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک عامل کلیدی در هدایت ترافیک ارگانیک یا پولی به یک وب سایت است. این روند بخش مهمی است که به وب سایت ما کمک می کند تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشد.
به طور کلی سئو شامل تکنیک های مختلفی مانند تحقیق کلمات کلیدی، خرید بک لینک و ایجاد محتوا است که به وب سایت ها کمک می کند تا در SERP رتبه بالاتری داشته باشند و بر افزایش بازدید واقعی سایت تاثیر دارند. با شرکت در دورهای تخصصی آموزش سئو آموزشگاه دارکوب می توانید به تمام نکاتی که برای بهینه سازی برای موتور جستجو نیاز است، دست پیدا کنید.
اگر شما یک کارآفرین بوده و بیزینس خود را راه اندازی کرده اید و به دنبال راهکارهایی هستید تا به معرفی هرچه بهتر حرفه شما منجر شود، یا جوان هستید و از یک سوی درگیر انتخاب رشته دانشگاهی و در سوی دیگر در راستای انتخاب شغل مناسب برای آینده خود به تحقیق و بررسی میپردازید یا فردی بزرگسال در هر سن و سالی هستید و با توجه به وضعیت تورم و مواجه با افزایش قیمت کالاها، بخصوص کارهای ضروری زندگی روبه رو بوده و این امر شما را مجاب کرده است تا به فکر افزایش درآمد خود باشید تفاوتی ندارد، این مقاله مناسب شماست.
متخصصان برای بزرگترین گرایشات طراحی سایت در سال پیش رو پیش بینی هایی انجام داده اند. در سال 1401 بزرگ ترین تمایلات طراحی وبسایت به چه سمت و سویی بود و در سال 1402 چه مسیری را پیش رو دارد و از چه چیزهایی باید استفاده و یا خودداری شود؟
ما برای شما مواردی را در ادامه با توجه به جایی که صنایع و کسب و کار ها ایستاده اند، ترتیب داده ایم پس چه شما این قدم ها را چه دنبال کنید و یا برایتان مهم نباشد، دانستن این نکات برای سال پیش رو برای شما مفید خواهد بود. نکته های گفته شده برای سال 1402 و 2023 صدق می کند و تلفیقی از نظرات کارشناسان خبره می باشد.
باورش سخت است که 18 سال از تولد دوست داشتنی ترین وب سایت ساز و پر مخاطب ترین پلتفرم مدیریت محتوای دنیا می گذرد. امسال هجدهمین سالگرد ایجاد وردپرس است، نرم افزاری که می توان به جرات گفت پر طرفدارترین و پر کاربردترین CMS در دنیاست.
امروزه کم تر کسی را پیدا می کنید که نام وردپرس را نشنیده و یا نتواند کارایی آن را در یک خط به شما توضیح دهد. بدون شک در دوره ای زندگی می کنیم که نداشتن وب سایت برای کسب و کارهای هر چند کوچک و محدود، عیبی بزرگ و نابخشودنی به حساب می آید.
برای ماندن در رتبه اول گوگل، در مورد استراتژی سئو خود از قبل فکر کنید. راه میانبر برای موفقیت این است که روند های آینده را بدانید و ایجاد یک برنامه عملی برای شناسایی هر کدام ایجاد کنید.
در سال جاری، گوگل با تلاش های مربوط به موبایل و سرعت سایت، جهان را تکان داد. در نتیجه، اکثر تلاش های سئو در سال آینده در این زمینه انتظار می رود. با این حال، برخی تغییرات (به غیر از گوگل) نیز بر نحوه آماده سازی برای سئو تاثیر می گذارند. پس بیایید این روند ها و شیوه های برخورد با آن ها را در این مقاله از دارکوب به طور کامل بررسی کنیم.
متخصص های سئو و تبلیغات کلیکی برای این که بتوانند موفق باشند، باید خود را با هر تغییری که به وجود می آید، وفف بدهند. با تغییراتی که امسال در گوگل ادز به وجود آمده است، متخصصین هم باید کمپین های خود را با تغییرات جدید هماهنگ کنند. در اواخر سال گذشته (1401) گوگل تغیرات خود را از حالت استاندارد به حالت گسترده تغیر داد.
کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو (سئو) هستند. در حال حاضر و در سال 2023، کلمات کلیدی و مرتبط بودن آن ها از همیشه مهم تر می باشد، برای این که بیشتر متوجه موضوع شوید و بدانید که از این عبارات کلیدی مهم چگونه باید استفاده کرد، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.
لیست مطالب
کلمات کلیدی می توانند به عنوان موضوع برای مطالب سایت تعریف شوند. همچنین این کلمات را می توان کلمات یا عباراتی تعریف کرد که مردم آن ها را وارد قسمت جستجوی موتور های جستجو می کنند. هر صفحه که در وب سایت شما وجود دارد باید تمرکزش فقط روی یک موضوع باشد، این که موضوع اصلی، کلمه یا واژگان کلیدی اصلی شما را تشکیل می دهد.