روزانه میلیون ها بار در موتورهای جست و جو کلمات مختلف توسط کاربران جست و جو می شود . تنها کافی است چالشی در نقطه ای از جهان رخ دهد تمام عبارات و کلمات مرتبط با آن در اینترنت مورد جست و جو قرار می گیرد . اگر این جست و جو ها زمانی فراتر از حد معمول باشد معمولا موتورهای جست و جو آن کلمه و عبارات مرتبط با آن موضوع را در رسانه ها اعلام می کنند . به طور مثال در چند روز اخیر که برخی از شبکه های اجتماعی فیلتر شدند . کلمه فیلتر شکن در روز اول بیشترین جست و جو را در این از آن خود کرد . موتورهای جست و جوی فراوانی وجود دارند که برخی از آنها حتی شناخته شده نیستند اما محبوب ترین آنها در رده اول گوگل و سپس یاهو و بینگ می باشد که البته اغلب مردم ترجیح می دهند توسط موتور جست و جو گوگل به هدف خود برسند .
در اغلب اوقات برای ما این مسئله پیش آمده است که برای یافتن آدرس یا شماره تلفن یک محل خاص به سایت آن مراجعه می کنیم و از صفحه تماس با ما آدرس و شماره تماس آن را می یابیم .صفحه تماس با ما یکی از صفحات مهم یک سایت است زیرا ارتباط مشتریان از طریق آن صورت میگیرد . در این صفحه آدرس و شماره تماس وجود دارد . در این مقاله ما سعی داریم تا اصول طراحی صفحه تماس با ما را برای شما شرح دهیم .
یکی از بزرگترین چالش های بازاریابی دیجیتالی جذب ترافیک برای وب سایت است. جذب ترافیک باید به گونه ای انجام شود که علاوه بر سهل بودن، مقرون به صرفه هم باشد و مدیر کسب و کار را متحمل هزینه های گزاف تبلیغات نکند. علاوه بر اینها باید سعی کرد تا حد ممکن ترافیک ورودی به مشتری تبدیل شوند.
موتور جستجو گوگل از روش های متنوعی برای تعیین صفحاتی که در نتایج اول نمایش داده می شن استفاده می کنه. فرمول دقیق آنها یک رازه، اما همیشه چیزهایی وجود داره که می تونید انجام بدید تا رتبه سایتتون در نتایج جستجو Google افزایش پیدا کنه. اصطلاح برای این موضوع ، بهینه سازی موتور جستجو یا SEO است. هیچ تضمینی و هیچ برنامه سریعی وجود نداره ، اگر کسی به شما همچین قولی برای یه مدت کوتاه داد، احتمالا کلاهبرداریه . مهم نیست که چه کاری انجام دادید، مطمئن بشید که سایت شما قابل بازدیده و چیزی رو توش بنویسید که می دونید مردم دوست دارن بخونن. دو نوع رتبه بندی مختلف در گوگل داریم ؛ رتبه بندی نتایج جستجو شما و رتبه صفحه های سایت شما.
تصور کنین که وسایل مهم روزانتونو رو کانتر آشپزخونه جا گذاشته باشید و بعد از اینکه بدو بدو برمی گردید خونه که برشون دارید به مترو نمیرسین و مجبور میشین منتظر بمونین.
UI/UX چی هستن؟ شباهتها و تفاوتهاشون چیه؟ اصلا چه اهمیتی دارن؟ وظیفه ی طراحاشون چیه؟
تو این مقاله میخوایم جواب همه ی این سوالات رو بررسی کنیم.
نوشته میشه شرکت طراحی سایت ولی خونده میشه گسترش کسب و کار…
زمانی که به داشتن وب سایت و طراحی اون فکر می کنیم هزار تا سوال برامون پیش میاد. مثل اینکه یک سایت کوچیک و ساده داشته باشم بهتره یا پیشرفته؟ قالب آماده استفاده کنم یا از شرکت های طراحی سایت کمک بگیرم؟ از یک نیرو برای طراحی استفاده کنم یا به یک شرکت معروف مراجعه کنم؟ اصلاً کدوم شرکت طراحی سایت بهتره؟ چه خصوصیاتی رو باید در نظر داشته باشم؟
در رابطه با تمام سوال هایی که ممکنه در ذهن شما شکل گرفته باشه به “شرکت طراحی سایت” مراجعه کنید. اما در رابطه با اینکه خصوصیات یک شرکت طراحی سایت خوب چیست با ما همراه باشید:
فضای وب به سرعت رو به رشده. فناوریها و روشهای جدید خیلی سریع ظهور میکنند. ابزار طراحی وب دائما در حال بهتر شدن هستند و آزادی عمل بیشتری در طراحی رابط کاربری و تعاملات وب به طراح ها میدن و بخاطر همین الگوها و روشهای طراحی وب طی مدت کوتاهی مد میشن.
تو این مقاله یه فهرست 10 موردی از مدهای جدید طراحی وب امسال (1396) رو خواهید دید. البته این مدها چیزهای جدیدی نیستند و قبلا هم وجود داشتند اما محبوبیتشون زیاد شده و روز به روز هم داره بیشتر میشه. اینطور که داره پیش میره انتظار داریم استفاده ازشون رواج زیادی پیدا کنه و توی همه سایتها ببینیمشون.
البته این میون یه سری روشهای جدید هم وجود دارند که بد نیست تو طراحی سایتتون ازشون استفاده کنید، هرچند اجباری و الزامی نیستند اما شاید بخواهید با بهره بردن از این نوآوریها از رقباتون جلو بیفتید.
این مقاله به طور جامع و مفصل شما رو با مفهوم گرید و استفاده از اون در طراحی وب سایت آشنا میکنه. تو این مقاله در مورد اصول ساده زبان گرید و نظریه هاش توضیح خواهیم داد و نمونه هایی از گرید رو در وب سایتهای واقعی نشونتون میدیم.
در مبحث طراحی سایت Web Design با کلماتی مشخص روبرو هستیم که دونستن اونا برای شمایی که به فکر طراحی مناسب برای وب سایت خودتون هستید خیلی لازمه :
لیست مطالب
اول یه موش یه قایق بادبانی رو میروند. بعد یه شاهزاده با یه سیب مسموم شد. انیمیشن از بچگی بخشی از زندگی روزمره ما بود، از سرگرمی های بچگیهامون گرفته تا تبلیغاتی که بزرگسالان رو هدف گرفتند.
دیگه انیمیشن فقط برای کارتون استفاده نمیشه. از تصاویر متحرک تمام صفحه گرفته تا افکت های شناور کوچیک، هر جایی میشه رد پای انیمیشن رو دید. انیمیشن هم مد شده، هم سرگرم کننده است و هم کاربرپسند.
و اینجاست که استفاده از انیمیشن شروع به ظهور میکنه. اکثر کاربرها اینترنت پرسرعت دارند و ساخت انیمیشن هم چه حرکتهای کوچیک باشه و چه فایلهای گیف یا حرکتهای چند دقیقهای، ساده است و همینها باعث شده انیمیشن به ابزاری کاربردی و مفید در طراحی وب تبدیل بشه.
در سالهای اخیر، حرکت و انیمیشن دارن به بزرگترین ابزار طراحی وب تبدیل میشن. به هر طرف که نگاه کنید چندتا حرکت میبینید یا حرکتهای واقعی مثل فیلم یا انیمیشن های کوچک.
میدونید چطور باید ازشون استفاده کنید؟ حرکت چیزی بیشتر از یه کلیپ ویدئویی یا شخصیت کارتونیه. ساخت حرکت واقعی مستلزم یه روش کارگردانی شده است و میتونه از ترکیب اشیاء ثابت و در حال حرکت درست بشه. تو این مقاله روش انجامش رو همراه با مثال بهتون آموزش میدیم.
در دنیای مدرن وب سایت ها تنها ابزار بازاریابی اینترنتی هستند. وب سایت ها امروز برابر هستند با کسب و کارهای سنتی و فیزیکی با بیش از 3 میلیارد کاربر در سراسر جهان. برای مثال وقتی می خواهید درباره یک شرکت اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم در موتور جستجو گر گوگل آن را جستجو کرده و در نهایت به یک وب سایت متصل خواهید شد. همچنین برای محصولات و سایر خدمات از کتاب گرفته تا قطعات خودرو و یا حتی دارو این فرآیند هر روزه توسط میلیون ها کاربر تکرار می شود.
امروزه دیگر وب سایت یک ابزار تجمّلی برای کسب و کار نیست. بلکه امروز وب سایت گاه از یک مرکز خرید قدرتمند تر و شلوغ تر است. دیگر با مشکلات زندگی پر سرعت امروزه پاساژ گردی ها هم جای خود را به وب گردی داده اند. و کسب و کار ها برای بر قرار کردن ارتباط دیگر به سراغ آگهی های روزنامه نمی روند بلکه بسوی موتور های جستجوی اینترنت مانند گوگل هدایت شده اند برای راحتی و سرعت بیشتر و جذابیت! این مقاله مقدمه ایی است بر اهمیت داشتن وب سایت در هر سایز و برای هر نوع کسب و کار.
امروزه میلیون ها کاربر در سرتاسر کشور به اینترنت متصل هستند. کاربری های اینترنت از عضویت در یک شبکه اجتماعی گرفته تا وب سایت های بزرگ بانکی نیاز به سطحی از امنیت برای حفاظت در فضای مجازی دارند. امنیت در فضای اینترنت از حفاظت از نام کاربری یا مشخصات فردی ساده گرفته تا رمز عبور حساب بانکی یا حفاظت یک وب سایت هر روزه اهمیتی دو چندان پیدا می کند. با گسترش تعداد کاربر ها اینترنت تعداد افرادی که می خواهند در این فضا سوء استفاده کنند نیز رو به افزایش است. بدین جهت امنیت و حفاظت در اینترنت یکی از تخصص های پر اهمیت دنیای تکنولوژی است. و این امر در هر سطحی می بایست مورد توجه قرار بگیرد. از سطح کاربران عادی گرفته تا متخصصان و طراحان وب سایت می بایست هر کاربر به دانشی متناسب برای حفظ امنیت آگاهی پیدا کند. اهداف حملات آنلاین نیز متفاوت هستند. وب سایت شما ممکن است اطلاعات با ارزشی برای دزدیدن داشته باشد و یا از وب سایت شما برای پخش بد افزار ها استفاده شود. هر وب سایتی خدماتی ارئه می دهد. برای کسی که سعی می کند که به زور وارد وب سایت شما شود همیشه به دنبال راه های جدیدی برای ورود هستند. این حملات به شکل های مختلفی انجام می شوند که می توان آن ها را به دو دسته کلی تقسیم کرد: کنترل ورودی و آسیب پذیری نرم افزار. در این مقاله به بررسی برخی از خطرات و حملات به وب می پردازیم که با آگاهی از آنها می توان جهت پیشگیری و امن سازی وب سایت اقدام کرد.
وقتی که وب سایت دارید ممکنه یکی از دغدغه هاتون پس از طراحی وب سایت، جذب کاربر و جلب رضایت اون باشه. باید بتونید آمار کاربراتون و همینطور آمار سایتتون رو داشته باشید تا بتونید سایتتون رو بهینه سازی بکنید و توسعه بدید. پس به یه آمارگیر خوب و دقیق نیاز دارید.
فناوری هوش مصنوعی موضوع جدیدی نیست، اما هوش مصنوعی اصطلاح گسترده ایه که طیف وسیعی از فناوری های مختلف رو شامل میشه. هوش مصنوعی یعنی هر نوع فناوری که تقلید از هوش انسان رو دنبال میکنه، که این خودش میتونه شامل توانایی های زیادی مثل تشخیص صدا و تصویر، روشهای یادگیری ماشینی و جستجوی معنایی بشه. بازاریابها هم علاقه خاصی به فناوریهای جدید و مدرن دارند و از هوش مصنوعی برای تشخیص تصویر، گفتار و جلوگیری از رسوخ اطلاعات استفاده کرده اند. همه هم در حد عالی و کمال. اما چطوری؟
وردپرس و جوملا به عنوان نوعی از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS در توسعه وب سایت ها بطور فراگیر مورد استفاده قرار می گیرند. هر دو طرفداران خود را دارند. البته این بدیهی است که تعداد وب سایت های ساخته شده با وردپرس نسبت به جوملا بسیار بیشتر است و جوملا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. در این مقاله ابتدا به بررسی کلی سیستم های مدیریت محتوا پرداخته، سپس مقداری درباره هر یک از این دو سیستم توضیحاتی می دهم و در پایان هم یک مقایسه کلی از دو سیستم خواهیم داشت.
سیستم های مدیریت محتوای فراوانی برای طراحی سایت فروشگاهی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید به راحتی وب سایت خود را راه اندازی نمایید. البته در کشور عزیزمان ایران محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی فروشگاه آنلاین وردپرس می باشد. قیمت طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس بسیار ارزان تر به نسبت سایر روش هاست و یکی از دلایل محبوبیت وردپرس همین است. تنها با خرید یک قالب فروشگاهی وردپرس می توانید به راحتی وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی نمایید.
شرکت دارکوب در حدود 20 سال سابقه در زمینه طراحی وب سایت های فروشگاهی دارد و تا کنون موفق به طراحی حدود 4000 وب سایت شده است. این مجموعه تا کنون حدود 400 قالب وب سایت راه اندازی نموده است که با استفاده از آنها به راحتی و با قیمت ارزان می توانید وب سایت خود را راه اندازی نمایید.
تجارت الکترونیک یا eCommerce از دهه 90 میلادی آغاز شد. اما سال های اخیر تجارت الکترونیک بیشتر مورد توجه ی صاحبان کسب و کار و مشتریان قرار گرفته است چه در سطح محلی و چه در سطح جهانی. یکی از دلایل توسعه کسب و کار های آنلاین توجه به زیر ساخت ها و توسعه اینترنت و بانکداری الکترونیک می باشد. در شرکت بزرگی مانند Dell فروش آنلاین سهم بزرگی در درآمد سالانه آن دارد. فروش آنلاین با شعار وقت طلاست اهمیت پیدا کرد. خرید آسان و تحویل سریع باعث شد بسیاری از مشتریان به وب سایت ها برای خرید های خود روی آورند. از سوی دیگر با توسعه فروشگاه های آنلاین این فرصت به وجود آمد که محصولات با واسطه گری کمتری و در نتیجه با قیمت مناسب تری در اختیار مصرف کنند نهایی قرار گیرد.
همه می خواهند که وب سایت شان قابلیت سئو SEO داشته باشد. با (Search Engine Optimization (SEO رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود می یابد. در نتیجه کاربران بیشتری وب سایت شما را بازدید خواهند کرد. سئو مانند یک طرح دستی و بیرون کشیدن یک خرگوش از کلاه نیست. بلکه بسیار مهم است که بدانیم موتورهای جستجو چطور کار می کنند. پس بهتره قبل از هر چیز به این نکات توجه داشته باشیم چرا و چگونه وب کار می کند.