چه وب سایتی قابلیت ارتقاء ندارد

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

پیشرفت دانش بر هر کسب و کار و شغلی تاثیر گذار هستند . همه روزه فناوری های جدید وارد بازار می شود . می توان گفت علمی که در گذشته وجود داشته هر روز در حال تغییر و به روز رسانی می باشد به طوری که آن موضوعات قبلی دیگر قابل استفاده نخواهند بود . در دنیای اینترنت نیز این قضیه صدق می کند . فضای اینترنت هر روز در حال تکامل و توسعه می باشد بطوری که افراد فعال در این حوزه باید خود را همراه با آن به روز کنند .

یک سایت مجموعه ای از انواع داده های مختلف است که می تواند شامل : متن ، گرافیک ، فیلم و ترکیب آنها و … باشد . وب سایت ها با هدف انتقال اطلاعات ایجاد می شوند . تمام داده های موجود در وب سایت توسط کد های مختلف از جمله HTML به وجود می آیند .

وب سایت ها از هر نظر انواع مختلف دارند که با توجه به نوع کسب و کار باید انتخاب شوند به عنوان مثال وب سایت یک شرکت با وب سایت یک فروشگاه تفاوت های زیادی خواهد داشت . به همین دلیل نیاز است که انواع وب سایت را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید .

انواع وب سایت

وب سایت ها بر اساس نوع کاربرد انواع مختلفی دارند . وب سایت هایی که در فضای اینترنت بسیار استفاده می شوند به شرح زیر هستند :

  • وب سایت های شخصی
  • وب سایت های دانلود
  • وب سایت های اطلاع رسانی و خبری
  • سایت های شرکتی و معرفی ( بروشور کسب و کار / کاتالوگ )
  • وب سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاهی
  • وب سایت های شبکه های اجتماعی
  • وب سایت های موبایلی
  • وبلاگ ها
  • پرتال ها
  • وب سایت های انجمنی و فروم ها

وب سایت ها به هر حال یا استاتیک هستند یا داینامیک که به شرح هر کدام از آنها می پردازیم .

چه وب سایتی قابلیت ارتقاء ندارد

سایت های استاتیک

اولین طراحی وب سایت ، طراحی استاتیک می باشد . در این نوع طراحی سیستم مدیریت محتوا CMS وجود ندارد و تمامی کارهای مربوط به طراحی با استفاده از کدنویسی و برنامه نویسی انجام می گیرد . در طراحی استاتیک تمامی داده ها و اطلاعات و محتوای سایت با کد نویسی درج می گردد . استفاده از این وب ساده ها امروزه بسیار محدود شده است . سایت های استاتیک قابلیت مدیریت ندارند و به عبارتی می توان گفت غیر قابل ارتقا هستند .

آن دسته از افرادی که وب سایت های استاتیک دارند مجبورند تغییرات خود را با هزینه های بالا در وب سایت اعمال کنند به عنوان مثال هیچ گاه نمی توانند محتوای سایت را تغییر دهند و حتما این باید توسط برنامه نویس انجام گیرد . به همین دلیل تا حدودی این نوع طراحی غیر قابل ارتقا می باشد . هر کسب و کاری نمی تواند از این نوع طراحی استفاده نماید .

این وب سایت ها چون مدیریت ندارند و قابل تغییر نیستند بسیار ارزان قیمت می باشند. به همین دلیل برخی از شرکت ها برای راه اندازی سایت معرفی و کاتالوگی از این نوع طراحی استفاده می کنند . این وب سایت ها مناسب مشاغلی کسب و کار هایی است که هدفشان از راه اندازی وب سایت فقط معرفی می باشد و تغییرات زیادی در محتوا در آینده نخواهند داشت . برای اعمال تغییر نیز می توان تمامی تغییرات لازم را جمع آوری نمود سپس برنامه نویس آنها را اعمال کند .

از مزیت این نوع سایت ها می توان به امنیت و حجم پایین محتوا اشاره نمود .

با وجود اینکه طراحی این نوع سایت ها ارزان است اما هزینه های مربوط به تغییر و ارتقا کمی زیاد می باشد به خصوص آنکه تغییرات توسط یک برنامه نویس دیگر انجام شود. همچنین اعمال تغییرات زمان زیادی لازم دارد .

این نوع وب سایت ها بدون CMS در سرور نگهداری می شوند .

سایت های داینامیک

امروزه اغلب وب سایت های به صورت پویا و داینامیک طراحی می شوند . این نوع طراحی کاملا قابل تغییر و ارتقا می باشد به شرط آنکه در طراحی آن از قالب های آماده استفاده نشود . این نوع وب سایت ها با استفاده از سیستم مدیریت محتوا CMS : Content Management System طراحی می شوند . بعد از راه اندازی وب سایت می توان تمامی تغییرات را با استفاده از CMS انجام داد .

این نوع طراحی قیمت بالاتری نسبت به طراحی استاتیک دارد . اما بعد از طراحی هر شخصی با کمی آموزش می تواند به تنهایی تغییرات لازم در محتوا را ایجاد کند . با طراحی داینامیک می توان سایت را برای همیشه زنده نگاه داشت . امنیت این طراحی نسبت به طراحی استاتیک کمی پایین تر می باشد که با استفاده از افزونه های مربوطه می توان آن را حل نمود . موتور های جست و جو اهمیت ویژه ای به این نوع طراحی می دهند.

اگر در طراحی داینامیک از قالب های آماده استفاده می کنید بهتر است بدانید تغییر و ارتقا وب سایت به سختی امکان پذیر است . بسیاری از افراد به دلیل پایین بودن قیمت قالب های اماده ترجیح می دهند از آنها استفاده کنند که این کار توصیه نمی شود .

در طراحی داینامیک می توان از CMS های مختلف استفاده نمود که پر استفاده ترین آنها جوملا و وردپرس می باشد . با توجه به نوع وب سایت طراح به خوبی می داند از کدامیک از سیستم های مدیریت محتوا برای طراحی استفاده نماید .

پس می توان نتیجه گرفت که وب سایت های استاتیک قابلیت ارتقا ندارند . و برای اعمال تغییرات باید از برنامه نویس کمک گرفت . همچنین در طراحی داینامیک اگر از قالب های آماده استفاده می کنید باید بدانید تغییر در نمای آن کمی دشوار و گاهی غیر قابل اعمال است .

وب سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاهی

همانطور که می دانید وب سایت های فروشگاهی مختلفی در فضای اینترنت به وجود آمده اند . کاربر می تواند به صورت آنلاین از این وب سایت ها خرید کند و درب منزل تحویل بگیرد . اخیرا خرید از وب سایت های اینترنتی افزایش یافته است به همین دلیل مشاغل سنتی نیز به فکر راه اندازی وب سایت های فروشگاهی هستند .

وب سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاهی دارای درگاه بانک برای پرداخت کاربران هستند . این وب سایت ها قابلیت های مختلفی دارد . طراحی این نوع وب سایت ها کمی دشوار و با قیمت بالا است . اغلب طراحی وب سایت فروشگاهی توسط برنامه نویس و طراح سایت صورت می گرد . قابلیت های سایت های فروشگاهی آنلاین و البته حرفه ای به شرح زیر می باشد :

  • درگاه پرداخت
  • ارسال نظر و انتقاد
  • قابلیت امتیاز دهی
  • قابلیت جست و جو پیشرفته
  • امکان مقایسه چند کالا
  • سبد خرید
  • دسته بندی های متنوع
  • قابلیت ایجاد حساب کاربری برای خریدار و فروشنده

پورتال ها

نوع دیگری از وب سایت ها پورتال ها هستند . این طراحی اغلب برای سازمان ها و ارگان ها و دانشگاه ها استفاده می شود . در اصل پورتال نوعی پایگاه برای تبادل اطلاعات با مخاطبان می باشد . پورتال ها به چند منبع خبری و وب سایت متصل هستند و به بیانی دیگر از چند سایت دیگر تشکیل شده اند و وظیفه آن جمع آوری تمام اطلاعات مهم از باقی سایت های متصل و نشر آن در پورتال می باشد . وب سایت Yahoo نیز پورتال است .

پورتال با وب سایت تفاوت های زیادی دارد اما می توان گفت پورتال ها نیز نوعی سایت هستند . طراحی پورتال بسیار دشوار می باشد و حتما باید توسط یک تیم حرفه ای و با پشتیبانی خوب صورت بگیرد .

 

چه وب سایتی قابلیت ارتقاء ندارد

وب سایت های شخصی

اغلب افراد مشهور مانند اساتید و پزشکان برای ارتباط با مخاطبان خود می توانند وب سایت راه اندازی نمایند و در آن تمام اطلاعیه و اخبار مرتبط با خود را درج کنند .

وب سایت های شرکتی و معرفی

برخی از کسب و کار ها و شرکت ها برای حضور در اینترنت اقدام به راه اندازی وب سایت می کنند . قالب این وب سایت ها اغلب ساده است . همچنین برای طراحی این نوع سایت می توان از طراحی استاتیک استفاده نمود . زیرا اکثر وب سایت های شرکتی نیاز به تغییرات در مدت زمان کم ندارند . سایت های شرکتی در اصل مانند کاتالوگ و بورشور هستند .

سایت های خبری

وب سایت های خبری اغلب پورتال هستند که از چند وب سایت دیگر تشکیل شده اند . در این وب سایت ها اخبار و اطلاعیه های روز دنیا قرار می گیرد . این نوع وب سایت ها باید از پشتیبانی قوی برخوردار باشند .

وب سایت ها هر نوعی که باشند باید در نهایت بتوانند نظرات کاربران و موتور های جست و جو را به خود جلب نمایند . طراحی وب سایت به تنهایی نمی تواند موجب رونق یک کسب و کار باشد . با استفاده از بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی وب سایت می توان امید داشت که یک وب سایت تبدیل به منبع درآمد شود .

جمع بندی

هر نوع وب سایتی که مد نظرتان می باشد ، می توانید با مراجعه به شرکت طراحی وب سایت دارکوب یک سایت حرفه ای مطابق با اهدافتان را تحویل بگیرید . اگر برای انتخاب نوع وب سایت مردد هستید نیز می توانید از مشاوران و کارشناسان ما یاری بگیرید .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته