هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) به طور قابلتوجهی بر دیجیتال مارکتینگ تأثیر میگذارد، هدفگیری بیشتر مخاطبان، تولید محتوا، بهینهسازی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانههای اجتماعی و خدمات مشتری را تقویت میکند. نفوذ هوش مصنوعی در بازاریابی اینترنتی با سرعت بی سابقه ای در حال رشد است.
بازاریابی شبکه اجتماعی چیزی بیشتر از ارسال محتوا در طول هفته است. اگر می خواهید برند خود را به طیف گسترده ای از افراد معرفی کنید، اگر می خواهید مشتریان بالقوه را سریع تر پیدا کنید و در نهایت اگر می خواهید افزایش فروش را از طریق بازاریابی رسانه اجتماعی تجربه کنید، باید زمان و مهارت لازم را در اختیار داشته باشید. در بین رسانه های اجتماعی از جمله فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام و تیک تاک، رسانه تیک تاک در حوزه بازاریابی توانسته به موفقیت های خوبی دست پیدا کند. برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم و بازاریابی از طریق تیک تاک در ادامه اطلاعات کامل تری را ارائه خواهیم کرد.
متخصصان تبلیغات و بازاریابی که پیشگام دستیابی به مخاطبان انبوه بودند در رادیو و بعداً تلویزیون شروع کردند. تقریباً 30 سال پیش وارد اینترنت شوید. اکنون، ویدیو مارکتینگ و تبلیغکنندگان کانالهای تقریباً نامحدودی برای دستیابی به مخاطبان خود دارند.
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی نوعی تبلیغات است که از اینترنت و فناوری های وابسته، برای ارتباط با مشتریان استفاده می کند. این نوع بازاریابی به جای استفاده از چاپ، رادیو و تلویزیون از طریق تلفن همراه و لپ تاپ تبلیغات را به صورت گسترده انجام می دهد. دیجیتال مارکتینگ از کانال های مختلف همچون موتورهای جستجو، ایمیل و رسانه های اجتماعی می تواند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کند. در حال حاضر در ایران، از میان رسانه های اجتماعی در کنار اینستاگرام، تیک تاک نیز مورد توجه کاربران قرار گرفته است. از این پلتفرم نیز می توانید برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده بهینه کنید. در ادامه با تیک تاک این ابزار جدید دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا خواهید شد.
همین الان، همین جا می گوییم: هرگز نباید لایک اینستاگرام بخرید. اینستاگرام با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه، فرصت بزرگی را برای تبلیغکنندگان فراهم میکند. در همان زمان، بیش از 200 میلیون کسب و کار وجود دارد که محصولات خود را بر روی این پلتفرم بازاریابی می کنند. برای متمایز شدن از رقبا، خرید لایک اینستاگرام می تواند وسوسه انگیز باشد.
کسانی که علاقمند به طراحی و ساخت سایت هستند با این سوال مواجه می شوند که از سایت ساز برای طراحی سایت استفاده کنند یا کد نویسی؟ در ابتدا بگوییم که پاسخی برای این سوال وجود ندارد، با توجه به اهداف، مهارت ها و نیاز خود باید یکی از دو مسیر را انتخاب کنید. کد نویسی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید کنترل کاملی بر روی طراحی سایت داشته باشید، اما سایت سازها می توانند به مبتدیان کمک کنند تا با سرعت بیشتری سایت مورد نظر خود را طراحی کنند. در ادامه مقایسه ساده ای از کد نویسی و سایت سازها را در اختیار شما قرار می دهیم تا با بررسی مزایا و معایب هر یک بتوانید گزینه مناسب را برای ایجاد سایت انتخاب کنید.
به دنبال راه هایی برای تغییر روش پست اینستاگرام خود هستید؟ این مقاله به شما کمک خواهد کرد. اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی درآمدزا است که شما میتوانید به راحتی از آن درآمد کسب کنید. اینستاگرام مارکتینگ یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ است که باعث رشد 100 برابری کسب و کار شما می شود.
HTML زبانی است که توسط آن عناصری که در صفحات وب سایت وجود دارند، به راحتی ساخته می شوند. در کنار HTML کدهای CSS کمک می کنند تا صفحه وب سایت شکل ظاهری مناسب تری دریافت کند. بنابراین می توان گفت کدهای CSS دستوراتی هستند که از طریق آنها می توان خصوصیات ظاهری صفحات وب سایت را مشخص کرد. اگرچه می توانید کدهای CSS را خودتان بنویسید، اما در حال حاضر استفاده از چهارچوب یا فریم ورکهای CSS طراحی وب سایت را بسیار آسان تر کرده اند. فریم ورک های CSS جزو فریم ورک های فرانت اند به شمار می آیند. در مقابل بک اند، فریم ورک های فرانت اند کمک می کنند تا تجربه کاربری وب سایت ها ارتقا پیدا کند. در میان فریم ورکهای CSS دو فریم ورک Bootstrap و TailWind را بررسی خواهیم کرد. با بررسی و مقایسه مزیت ها و معایب هر یک می توانید انتخاب آسان تری برای طراحی وب سایت داشته باشید.
در میان رسانه های اجتماعی، اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم پیشرو شناخته می شود و کاربران اینستاگرام از فضای این پلتفرم برای معرفی برند، کسب و کار و محصولات خود استفاده می کنند. برخی از کاربران نیز سبک زندگی و علاقه خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. به عنوان یک کاربر اینستاگرام هر هدفی که داشته باشید، برای مدیریت محتوا و صرفه جویی در زمان، می توانید یک ادمین استخدام و بهترین نتیجه را کسب کنید. برای دسترسی به ادمین های حرفه ای، می توانید آگهی استخدام ادمین اینستاگرام را در سایت های مرتبط، یا در قالب پست یا استوری در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید.
داشتن یک وب سایت در فضای آنلاین، برای کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای کوچک که محصولات و خدماتی را ارائه می دهند، یک امر ضروری است. اگر می خواهید مشتریان زیادی داشته باشید، اطلاعات گسترده ای را به کاربران خود بدهید، اعتبار کسب کنید، خدمات مشتریان را بهبود ببخشید، همیشه در دسترس باشید، در زمان صرفه جویی کنید، رقبای خود را به سادگی شکست دهید، قطعاً ایجاد وب سایت اهمیت بسیار بالایی دارد. با توجه به مزیت های یک وب سایت، ساخت سایت شرکتی یا هر وب سایت دیگری، از روش های مختلف امکانپذیر است. در ادامه طراحی وب سایت با وردپرس، پایتون وPHP را به طور کامل توضیح خواهیم داد.
در دنیایی که حضور آنلاین شما اولین برداشت شماست، یک طراحی وب سایت شخصی معادل دیجیتالی یک دست دادن محکم، کت و شلوار بی عیب و نقص و یک جفت کفش قاتل است که همه در یک جفت پیچیده شده اند. ممکن است فکر کنید، “اما من صاحب یک کسب و کار نیستم، چرا به یک وب سایت نیاز دارم؟”
به لطف تبلیغات پیرامون ChatGPT، ما وارد دنیای عجیب و غریب جدیدی شده ایم که در آن ابزارهای هوش مصنوعی به طور ناگهانی همه جا هستند. اما این رونق ابزار هوش مصنوعی به همین سرعت تبدیل به یک مازاد خدمات شده است، با تعداد بیشماری خدمات کپیکننده و خدماتی که فقط برای اینکه ببینند در مورد چه چیزی هستند، پرداخت اولیه را طلب میکنند.
بازاریابی دیجیتالی دیگر یک حرفه جداگانه به شمار نمی آید، بلکه به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از فعالیت های بازاریابی شناخته می شود. بازاریابی اینترنتی در مسیر افزایش آگاهی از برند، هدایت ترافیک، ایجاد سرنخ با کیفیت و جذب مشتری بالقوه قدم برمی دارد. بسیاری از برندها که در دنیای دیجیتال بسیار موفق شده اند، از بازاریاب هایی کمک گرفته اند که مهارت و دانش بالایی در حوزه دیجیتال داشته اند. آنها فراتر از استراتژی های اولیه بازاریابی دیجیتال قدم بر می دارند و این اطمینان را می دهند که محصولات و خدمات شرکت ها در بستر اینترنت به طور قابل توجهی در معرض دید قرار می گیرد.
هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال به عنوان یک نیروی اصلی و مهم به شمار می آید و در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها برای بهبود حضور آنلاین خود از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنند. در میان پلتفرم ها نیز اینستاگرام که به عنوان بزرگترین رسانه اجتماعی در دنیا شناخته می شود، به عنوان بستری جهت بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از اینستاگرام با هوش مصنوعی، منجر به تجربه کاربری بهتر خواهد شد که نتیجه مثبت را در زمینه بازاریابی به همراه خواهد داشت. با توجه به الگوریتم اینستاگرام برای تولید محتوا می توانید از طریق هر یک از ابزارهای هوش مصنوعی در بخش های مختلف اینستاگرام اقدام کنید و پیج اینستاگرام خود را به گونه ای طراحی کنید که تجربه کاربری کارآمدتری را ارائه دهد.
دنیای امروز، دنیای پر از رقابت است. شما هر کسب و کاری را انتخاب کنید، احتمالا هرازان نفر دیگر محصولات یا خدماتی مانند شما با آن چه در مشاغل شما به مشتریان ارائه میشود، به مشتریان پیشنهاد میدهند. در این خصوص مشخص است که باید از هر قردی که کسب و کار مشابه دارد، ترفندی برای جلب توجه و جذب مشتریان بیشتر استفاده کرد.
در حال حاضر یکی از پیام رسان های محبوب، تلگرام است که امکان تبادل تصاویر، ویدیو و پیام را برای کاربران فراهم کرده است. تلگرام به عنوان یکی از سریع ترین برنامه های پیام رسان شناخته شده است، آنچه باعث محبوبیت این پلتفرم مبتنی بر ابر شده است، رمزگذاری انتها به انتها است. پس از اینکه تلگرام اعلام کرد بیش از 700 میلیون کاربر از این برنامه استفاده می کنند و در سال 2022 به عنوان پر دانلودترین برنامه در سراسر دنیا شناخته شده است، تلگرام پرمیوم را رونمایی کرد. اگر جزو کاربران تلگرام هستید و می خواهید به ویژگی های بیشتر دسترسی پیدا کنید، می توانید عضو تلگرام پرمیوم شوید، یک سرویس که مزایای اضافی را در اختیار کاربران قرار می دهد.
بک لینک یا پیوند ورودی “Incoming Link”، همچنین “Inbound Link” نامیده می شود، زمانی ایجاد می شود که یک وب سایت به یک وب سایت دیگر از طریق یک لینک متصل می شود. پیوند بین دو وب سایت، Backlink است. برای مثال وب سایت A یک لینک خروجی یا External Link به وب سایت B دارد. و وب سایت B یک Backlink از سایت A دارد.
امروزه هوش مصنوعی در تمام زمینه ها ورود پیدا کرده است و افراد از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار ضروری برای انجام کارهای روزمره استفاده می کنند تا بهره وری آنها در طی روز افزایش پیدا کند. یکی از زمینه ها که هوش مصنوعی تا حدود زیادی موفق شده است، تولید محتوا است. تولید محتوا با موضوعات مختلف با هوش مصنوعی روز به روز در حال افزایش است و تشخیص محتوای اصلی و تولید شده با هوش مصنوعی می تواند کار بسیار سختی باشد. اما در سال های اخیر ابزارهایی طراحی شده اند که می توانند محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را به خوبی تشخیص دهند. استفاده از این ابزارها به منزله تشخیص محتوای اصیل و باکیفیت است. در ادامه برخی از ابزارهای تشخیص محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را معرفی خواهیم کرد تا سایت خود را با محتوای اصل بهینه سازی کنید.
پروژههای طراحی وب میتوانند پیچیده باشند و به بسیاری از توسعهدهندگان، طراحان و سایر ذینفعان نیاز داشته باشند که در طول زمان وارد پروژه شوند. علاوه بر این، فناوریها و استانداردهای در حال تحول ممکن است نیاز به تغییرات متعددی در طول یک پروژه داشته باشند. حفظ ظاهر و احساس کلی وب سایت شما بدون توجه به این عوامل می تواند دشوار باشد. یکی از راههای سادهتر کردن این کار برای همه افراد درگیر، سرمایهگذاری در ایجاد یک راهنمای سبک طراحی سایت است. این به نوبه خود می تواند کارایی و بهره وری را افزایش دهد و در عین حال به عنوان منبعی برای حفظ ثبات برند عمل کند.
وردپرس شرایطی را فراهم کرده است که می توانید یک صفحه جدید را به روش های مختلف ایجاد کنید. استفاده از Block Editor و Divi دو روش مهم و کاربردی برای ایجاد صفحه جدید هستند. هر دو، ساخت صفحه جدید را از لحاظ بصری بسیار آسان تر از ویرایشگر کلاسیک کرده اند. یک روش ساده برای اضافه کردن صفحه جدید از طریق داشبورد وجود دارد، سپس می توانید ازBlock Editor برای تنظیم صفحه جدید استفاده و صفحه خود را با الگوهای از پیش ساخته ایجاد کنید. اما اگر نمی خواهید از ابتدا شروع به ساخت یک صفحه جدید کنید، باDivi می توانید برای ایجاد چندین صفحه و قالب وب سایت استفاده کنید. کمتر از ۲ دقیقه می توانید با استفاده از طرح بندی های از پیش ساختهDivi ، صفحات جدیدی را ایجاد کنید. بنابراین می توان گفت ایجاد یک صفحه جدید در وردپرس بسیار آسان است و تنها باید کمی دقت داشته باشید.