جدیدترین روش های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نوشته شده توسط رومینا نظری سئو
شرکت طراحی سایت دارکوب

بازاریابی دیجیتال به هر روش بازاریابی اطلاق می شود که از طریق دستگاه های الکترونیکی انجام می شود که به نوعی از کامپیوتر استفاده می کنند. این موضوع تلاش های بازاریابی آنلاین است که در اینترنت انجام می شود. در فرآیند انجام بازاریابی دیجیتال، یک کسب و کار ممکن است با طراحی سایت، استفاده از موتورهای جستجو، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، ویدئو، ایمیل و کانال های مشابه برای دستیابی به مشتریان استفاده کند.برخلاف بازاریابی سنتی که ایستا است و اغلب به عنوان ارتباط یک طرفه از آن یاد می شود، بازاریابی دیجیتال یک فرآیند دائما در حال تغییر و پویا است. در غیر این صورت، مشتریان نمی توانند از طریق بیلبورد یا تبلیغات چاپی با تجارت تعامل داشته باشند، در حالی که بازاریابی دیجیتال راهی برای ارتباط دو طرفه بین یک تجارت و مشتریان واقعی یا احتمالی آن فراهم می کند.

لیست مطالب

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده یعنی بازاریابی دیجیتال استفاده از وب سایت ها، برنامه ها، دستگاه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ و فروش محصولات و خدمات است.

بازاریابی دیجیتال شامل بسیاری از اصول مشابه با بازاریابی سنتی است و اغلب به عنوان یک راه اضافی برای شرکت ها در نظر گرفته می شود تا به مشتریان نزدیک شوند و رفتار آنها را درک کنند. شرکت ها اغلب تکنیک های بازاریابی سنتی و دیجیتال را در استراتژی های خود ترکیب می کنند. اما بازاریابی دیجیتال با مجموعه ای از چالش های خاص خود نیز همراه است. بازاریابی دیجیتال با پذیرش گسترده اینترنت در دهه 1990 شروع به محبوب شدن کرد.

این روزها، مدت زمان مشاهده برای بسیاری از مردم به بالاترین حد خود رسیده است. شرکت بازاریابی دیجیتال از این واقعیت استفاده می کند و محصولات و خدمات تجاری را در سراسر اینترنت تبلیغ می کند. به این ترتیب، کسب و کارها با هدف قرار دادن آنها در جایی که کاربران بیشتر وقت خود را سپری می کنند، اطمینان حاصل می کنند که تلاش های بازاریابی آنها بیشتر به مشتریان می رسد.

بازاریابی اینترنتی نیازمند آموزش گسترده ای است. از آموزش طراحی سایت گرفته تا آموزش سئو و بسیاری زیرمجموعه های دیگر که باید همه آنها در نظر گرفته شود. با ترکیب شدن تمامی عناصر با هم می توانید به بهترین نتایج دست پیدا کنید.

شغل دیجیتال مارکتینگ چیست؟

وظیفه یک بازاریاب دیجیتال هدایت آگاهی از برند و تولید سرنخ از طریق کانال های دیجیتال است و این بدان معناست که بازاریابان دیجیتال روزهای خود را صرف ایجاد، ارسال یا به روز رسانی محتوا، نظارت یا مدیریت تعاملات و کمپین های اجتماعی یا انجام کارهای دیگر در تلاش برای تقویت می کنند. حقوق دیجیتال مارکتینگ با توجه به حوزه ای که در آن فعالیت دارند، متغیر است.

بسته به شرکت، صنعت و سابقه یک نقش، یک روز از زندگی یک بازاریاب دیجیتال اغلب شامل مدیریت کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی، کار بر روی بهینه سازی موتور جستجو یا تلاش های بازاریابی موتور جستجو، نظارت بر کمپین های ایمیل و ایجاد محتوا برای یک وبلاگ شرکتی است. به طور معمول، بازاریابان دیجیتال برخی یا همه مسئولیت های آژانس دیجیتال مارکتینگ زیر را دارند:

1. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد دستیابی به مخاطبان گسترده افرادی است که از کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، ردیت و لینکدین استفاده می کنند – و این نیاز به تدبیر کمپین های محتوای هوشمند و مرتبط دارد. یک مدیر رسانه های اجتماعی همچنین باید مراقب تعاملات خود با مردم باشد (به نوعی، جنبه خدمات مشتری در این نقش وجود دارد) و همچنین فرصت هایی برای جلب تأثیرگذاران برجسته.

2. بازاریابی درونگرا

بازاریابی ورودی هر کاری را توصیف می کند که شامل توانایی وب سایت شرکت شما برای جذب، تعامل و تبدیل کاربران می شود. به طور معمول، این شامل پر کردن سایت شما با محتوای جالب و مفید است – مقالات رهبری فکری، پست‌های وبلاگ مفید و غیره – که برای مخاطبانی که می‌خواهید جذب کنید جذابیت دارد. این‌ها باید به‌طور متفکرانه طراحی و نوشته شوند تا یا در جست‌وجوی‌های متداول جست‌وجو شده رتبه بالایی داشته باشند یا به اندازه کافی جذاب باشند که مخاطبان شما آنها را از طریق کانال‌های دیگر به اشتراک بگذارند. بازاریابی درونگرا به بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی تبدیل شده است، اما اجرای موثر آن تا حدی دشوار است زیرا هر محتوایی که بیش از حد تبلیغاتی باشد به اندازه کافی به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

شرکت طراحی سایت دارکوب

3. بازاریابی ایمیلی

اگر می خواهید یک بازاریاب دیجیتال شوید، باید یاد بگیرید که چگونه به طور موثر با مشتریان از طریق ایمیل درگیر شوید. به طور کلی، تلاش‌های بازاریابی ایمیلی شما مستقیم‌ترین راه برای تقویت روابط با مشتریان فعلی شما، آگاه نگه داشتن آنها با به‌روزرسانی‌ها و افزایش سطح تعامل آنها با برند شما خواهد بود. البته، کمپین بازاریابی ایمیلی بسیار هدفمند و کم هزینه نیز روشی موثر برای دستیابی به مشتریان یا مشتریان هدف جدید است.

4. بازاریابی محتوا

بخشی از بازاریابی درونگرا، بازاریابی محتوا به تولید محتوای با کیفیت بالا و توسعه یک استراتژی محتوای جامع اشاره دارد. یک متخصص بازاریابی محتوا در ایجاد محتوای قانع‌کننده در هر تعداد از اشکال و کانال‌های مختلف، از جمله مقاله‌ها، ویدئوها، پادکست‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر تخصص دارد.

5. روابط عمومی

بازاریاب‌های دیجیتال اغلب در تلاش‌های شرکت خود برای به دست آوردن پوشش از سایر نشریات شرکت می‌کنند – اعضای تیم شما را برای نوشتن مقاله‌های تخصصی یا ایده‌هایی برای وبلاگ‌های معروف یا مجلات آنلاین یا اعطای مصاحبه با روزنامه‌های دیجیتال، پادکست‌ها و غیره آماده می‌کنند. این به نوبه خود به افزایش آگاهی شرکت و ایجاد رهبری آن به عنوان متخصص در زمینه خود کمک می کند.

6. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).

رویکرد مستقیم، به سادگی پرداخت برای تبلیغات، تضمین می کند که مشتریان بالقوه بیشتری را در برند یا وب سایت خود به دست آورید. ساده در مفهوم، پیچیده در اجرا: با توجه به سرمایه گذاری دلار واقعی، تبلیغات PPC نیازمند یک استراتژی دقیق فکر شده است تا اطمینان حاصل شود که تبلیغات شما فقط در جایی قرار می گیرند که بیشترین تاثیر را داشته باشند.

7. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

سئو هنر افزایش رتبه یک وب سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو است تا در نهایت منجر به افزایش ترافیک وب سایت شود. به عبارت ساده تر، بازاریابان دیجیتال که در سئو تخصص دارند، در مورد کلمات و عباراتی تحقیق می کنند که ممکن است توسط مشتریانی که به دنبال اطلاعات آنلاین هستند مورد استفاده قرار گیرند، و سپس محتوای خود را حول آن پرس و جوها تغییر شکل می دهند و در عین حال مواردی مانند نمایه سازی محتوا و ساختار پیوند را نیز در نظر دارند.

8. تجزیه و تحلیل بازاریابی

تجزیه و تحلیل بازاریابی به ابزارهای مختلفی اشاره دارد که به شما امکان می دهد تجزیه و تحلیل پس از مرگ را در مورد موفقیت تلاش های بازاریابی دیجیتال خود انجام دهید. در واقع، این یک نقطه قوت مهم در بازاریابی دیجیتال است. اینکه اثبات بازگشت سرمایه کمپین ها بسیار ساده تر است. اکنون می‌توانید تفکیک‌های بسیار دقیقی در مورد اینکه ترافیک دیجیتال شما از کجا می‌آید و به کجا می‌رود، کلمات کلیدی یا تصاویر موثرترین در جذب کلیک‌ها و غیره را دریافت کنید. مرتب‌سازی از میان این کوه اطلاعات تضمین می‌کند که هر کمپین بازاریابی دیجیتال از کاستی‌های قبلی درس می‌گیرد تا مخاطبان صحیح را در حرکت رو به جلو بهتر هدف قرار دهد.

انواع دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح گسترده است که کانال های مختلفی را برای ارتقای منافع تجاری به مشتریان احتمالی در بر می گیرد. بسته به نیازها و اهداف کسب و کار، راه های بی شماری برای انجام بازاریابی دیجیتال وجود دارد. همانطور که گفته شد، چندین روش متداول برای انجام بازاریابی دیجیتال وجود دارد، از جمله:

1. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO):

سئو روندی برای بهبود رتبه در موتورهای جستجوی مطرح برای افزایش ترافیک آنلاین است. سئو ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین روش دیجیتال مارکتینگ است که شما میتوانید از آن استفاده کنید. شما می توانید از خدمات سئو سایت ارزان بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ تهران یعنی شرکت دارکوب استفاده کنید.

2. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM):

از تبلیغات اینترنتی پولی برای افزایش دید سایت در موتورهای جستجو استفاده می کند. SEM اغلب در ارتباط با SEO استفاده می شود. از سوی دیگر تبلیغ در گوگل یا گوگل ادز (که قبلاً گوگل ادوردز نامیده می شد) راه حل و برنامه تبلیغاتی گوگل برای کسب و کارها است تا در بسیاری از محصولات و شبکه جستجوی گسترده تر این موتور جستجوی بزرگ تبلیغ کنند.

3. پرداخت به ازای کلیک  PPC:

یک روش آنلاین برای تبلیغات است که در آن یک کسب و کار تنها زمانی برای تبلیغات خود هزینه می پردازد که شخصی روی آنها کلیک کند.

4. بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM):

روش های استفاده از کانال های شبکه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات تجاری است. استفاده از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی، که اغلب به عنوان اینفلوئنسر مارکتینگ شناخته می شود، در SMM رایج است.

شرکت طراحی سایت دارکوب

5. بازاریابی ایمیلی:

بازاریابی ایمیلی به کسب وکارها امکان می دهد محتوای تبلیغاتی و مارک تجاری را مستقیماً از طریق ایمیل برای مشتریان احتمالی ارسال کنند. استفاده از خبرنامه های خودکار در این زمینه رایج است.

6. بازاریابی محتوا:

بازاریابی محتوا به انتشار و توزیع متن، ویدئو یا مطالب صوتی برای مشتریان به صورت آنلاین اشاره دارد. وبلاگ ها، ویدئوها و پادکست ها روش های رایجی هستند که کسب و کارها می توانند در بازاریابی محتوا شرکت کنند.

7. تبلیغات بومی:

تبلیغات بومی شامل ترکیب امکانات بازاریابی در یک رسانه است که پیام اصلی و اهداف بازاریابی را به یک اندازه مهم می داند. محتوای حمایت شده، که در آن یک کسب وکار محتوای خود را در سایت دیگری پست می کند یکی از روش های رایج تبلیغات بومی است. از سوی دیگر ثبت آگهی رایگان در سایت هایی که کسب و کار ها را با دسته بندی های کلی و نسبت به موقعیت مکانی کاربر آگهی های مرتبط را نشان می دهند هم از دیگر روش های تبلیغات اینترنتی است.

روش های جدید دیجیتال مارکتینگ 2024

دیجیتال مارکتینگ با بازدهی بالا  همیشه در حال تغییر و تحول است، اما سال 2024 احتمالاً تغییرات چشمگیری خواهد داشت. کسب وکارها و برندها نه تنها باید برای آینده بازاریابی دیجیتال برنامه ریزی کنند، بلکه باید برای استفاده از آن آماده باشند. در ادامه با روندهای برتر بازاریابی دیجیتال که باید در سال 2024 زیر نظر داشته باشید، آشنا می شوید و اینکه چگونه می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید. چه یک استارتاپ یا یک برند معتبر باشید، بازاریابی هرگز از تکامل باز نمی ایستد.

بازاریابی در سال 2024 مستلزم گوش دادن دقیق به آنچه مشتریان می خواهند و پاسخگویی به نیازهای آنهاست، زیرا رقابت هر روز شدیدتر می شود. زمانی، هوش مصنوعی، بازاریابی مبتنی بر داده و بهینه سازی موتور جستجوی صوتی (VSEO) مفاهیم بلند پروازانه ای بودند که دست نیافتنی به نظر می رسیدند. در ادامه با روش های مهم بازاریابی دیجیتال آشنا می شوید که امسال نمی توانید آنها را نادیده بگیرید، زیرا به کسب و کار شما کمک می کنند نه تنها به بقای خود ادامه دهند، بلکه در این عصر تغییرات بی پایان بازاریابی نیز رشد کنند.

1. بهینه سازی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-Powered Optimization)

هوش مصنوعی فناوری پشت بسیاری از خدمات، از جمله تولید محتوا، چت ربات ها و موتورهای جستجو است که به ویژه از زمان شروع همه گیری COVID-19 افزایش یافته است. بر اساس نظرسنجی های انجام شده، از بیش از 1000 شرکت مستقر در ایالات متحده، 52٪ برنامه های پذیرش هوش مصنوعی خود را تسریع کرده اند. مزایای اصلی عبارتند از:

Jarvis

برای تولید محتوا، جارویس نمونه ای از نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که به آن آموزش داده شده تا محتوای اصلی و خلاقانه تولید کند. ظاهراً کارشناسان برتر سئو به جارویس یاد داده اند که پست های وبلاگ و کپی سایت را بنویسد. هوش مصنوعی همچنین می تواند رفتار مصرف کننده و الگوهای جستجو را تجزیه و تحلیل کند و از داده های پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و پست های وبلاگ استفاده کند تا به کسب وکارها کمک کند تا بفهمند مشتریان چگونه محصولات و خدمات خود را پیدا می کنند.

یکی از این شرکت ها که هوش مصنوعی را مرکز پردازش های خود قرار داده است، گوگل است. در چند سال گذشته، اجرای هوش مصنوعی در طرای سایت آنها به موتور جستجوی آنها اجازه داده است تا با دقت بالاتری بفهمد که مردم به دنبال چه چیزی هستند و چه نوع محتوایی به بهترین وجه به هدف جستجوی آنها کمک می کند. بنابراین بسیار بعید است که بتوانید رتبه 1 را برای این کلمه کلیدی با یک صفحه محصول تجارت الکترونیک کسب کنید. اگر این مرحله را اشتباه انجام دهید، تمام زمان و تلاشی که برای تولید محتوا، تبلیغ و ساخت لینک صرف می کنید به هدر می رود. این بدان معناست که مهم تر از هر زمان دیگری می توان به هدف جستجو اشاره کرد و بهینه سازی محتوا راهی عالی برای انجام این کار است.

2. تبلیغات برنامه ای (Programmatic Advertising)

تبلیغات برنامه ای فرآیند استفاده از هوش مصنوعی برای پخش و انتخاب خودکار خرید آگهی است. با حذف انسان ها از خرید آگهی، شرکت ها راه حل مطمئن تر و مقرون به صرفه تری برای نیازهای خود دریافت می کنند. خرید تبلیغات برنامه ای استفاده از نرم افزار برای خرید تبلیغات دیجیتال است. در حالی که روش سنتی شامل درخواست پیشنهادات، مناقصه، قیمت ها و مذاکره است، خرید برنامه ای از نرم افزار الگوریتمی برای خرید و فروش فضای نمایش آنلاین استفاده می کند.

3. بازاریابی مکالمه ای (Conversational Marketing)

با تمام صحبت هایی که در مورد چت ربات ها می شود، واقعیت بازاریابی مدرن روشن می شود: این بازاریابی بیشتر از همیشه مکالمه ای است. مردم این روش را می پسندند و بنابراین برندها بر این اساس واکنش نشان می دهند. هنگامی که مصرف کنندگان سؤالی دارند، 82٪ خواهان دریافت پاسخ فوری هستند.

بر خلاف استراتژی های سنتی، این شکل از بازاریابی اکنون در چندین کانال در دسترس است و به برندها اجازه می دهد تا با مشتریان مطابق شرایط خود ملاقات کنند: در دستگاه ها، پلتفرم ها و برنامه های دیگر که به بهترین وجه برای مشتری مناسب است. هدف اصلی بازاریابی محاوره ای ارتقای تجربه کاربری از طریق یک مدل بازخورد محور است که باعث ایجاد تعامل بیشتر، وفاداری بیشتر و فروش بیشتر می شود.

تحقیقات نشان می دهد که 41.3٪ از مصرف کنندگان از ابزارهای بازاریابی مکالمه برای خرید استفاده می کنند. برخی از روش هایی که شرکت ها برای اجرای استراتژی بازاریابی محاوره ای استفاده می کنند عبارتند از: چت ربات ها و ویدیوهای شخصی شده، ایمیل های شخصی سازی شده و دستیاران فروش مجازی . یکی از پیاده سازی های بازاریابی محاوره ای، چت بات ها هستند. چت بات ها از فناوری هوش مصنوعی برای ارائه پیام های خودکار مانند انسان به بازدیدکنندگان وب در زمان واقعی استفاده می کنند.

بررسی ها نشان می دهد که بزرگترین مزایای چت بات ها برای شرکت ها خدمات 24 ساعته (64%)، پاسخ فوری به سوالات (55%) و پاسخ به سوالات ساده (55%) است. بازهم تحقیقات نشان می دهد که80٪ از مصرف کنندگان تجربیات مثبتی با چت بات ها دارند. تا سال 2026 پیش بینی می شود که هزینه های خرده فروشی مصرف کننده از طریق چت بات ها در سراسر جهان به 142 میلیارد دلار می رسد، از 2.8 میلیارد دلار در سال 2019.

بسیاری از مشتریان تعامل با ربات های چت را ترجیح می دهند، زیرا آن ها 24 ساعته پاسخگو هستند، بی درنگ پاسخ می دهند و کل تاریخچه خرید خود را به طور دقیق به یاد می آورند. این دستیاران مجازی با برآورده کردن انتظارات مشتریان و اتوماتیک انجام دادن کارهای تکراری، خدمات مشتریان برجسته ای را ارائه می دهند و منابع انسانی را برای کارهای مهم تر آزاد می کنند.

4. شخصی سازی (Personalization)

اگر می خواهید در سال 2024 متمایز شوید، باید بازاریابی خود را شخصی سازی کنید، که به معنای شخصی سازی محتوا، محصولات، ایمیل ها و غیره است. مشخص می شود که مصرف کنندگان شخصی سازی را دوست دارند. تحقیقات نشان می دهند که 72٪ از خریداران فقط زمانی به پیام های بازاریابی عکس العمل نشان می دهند که بر اساس علایق آنها سفارشی شده باشد. یک نظرسنجی نشان داد که بازاریابان بیشترین مزایای شخصی سازی را در تجربه مشتری خود (64%)، افزایش نرخ تبدیل (63%) و تعامل بازدیدکننده (55%) مشاهده می کنند.

5. بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)

بازاریابی ویدیویی یکی از مهم ترین روندهای بازاریابی امروزی است و احتمالاً برای 5 تا 10 سال آینده. یک نظرسنجی نشان داد که:

  • 60 درصد از کسب و کارها از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنند
  • 61 درصد از بازاریابان ویدیو را به عنوان بخش بسیار مهم یا بسیار بسیار مهم از استراتژی بازاریابی خود می بینند
  • 74 درصد می گویند که ویدیو بازدهی بهتری نسبت به تصاویر ثابت دارد
  • 52 درصد می گویند که ویدیو به آنها کمک می کند تا با مشتریان به آنها اعتماد کنند

وقتی در مورد بازاریابی ویدیویی صحبت می کنیم، فقط به نباید به یک یا دو سایت معروف در زمینه ویدئو فکر کنید. راه های زیادی برای جذب بیشتر در بازاریابی ویدیویی وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید یک پست ویدیویی ایجاد کنید یا یک پخش زنده (Live) در فیس بوک، لینکدین یا اینستاگرام شروع کنید. از طرف دیگر، می توانید یک ویدیو بگیرید، آن را در سایت و کانال YouTube خود منتشر کنید و سپس:

  • آن را به صورت متنی آماده کنید و به عنوان یک مقاله منتشر کنید.
  • صدا را به تنهایی تهیه کنید و از آن به عنوان قسمت پادکست استفاده کنید
  • از تصاویر کوچک ویدئویی در کمپین های بازاریابی ایمیلی خود و کلمه ویدئو در خطوط موضوع استفاده کنید، زیرا نشان داده است که نرخ باز شدن را تا 19٪ افزایش می دهد.

6. برنامه های پیام رسانی اجتماعی (Social Messaging Apps)

اگر فکر می کنید اپلیکیشن های پیام رسان اجتماعی فقط برای ارسال ایموجی به دوستان شما هستند، لازم است به آمار تهیه شده نگاهی بیاندازیم. سه برنامه پیام رسان اجتماعی برتر، واتس اپ، فیس بوک مسنجر و وی چت، در مجموع 4.5 میلیارد کاربر دارند که بیشتر از فیس بوک یا یوتیوب است. بیش از 56 درصد از کاربران جهانی برنامه پیام رسان ها، می گویند که برای دریافت اطلاعات بیشتر در تمام مراحل سفر به برندها پیام داده اند.

برنامه های پیام رسان اجتماعی یکی دیگر از اجرای استراتژی بازاریابی مکالمه هستند. مردم انتظار دارند کسب و کارها در برنامه های پیام رسان حضور داشته باشند زیرا این روش یک راه مستقیم و آسان برای تعامل با آنها است. برخی از دلایلی که شرکت شما باید از برنامه های پیام رسانی استفاده کند عبارتند از:

  • ارتباط را پرورش دهید
  • ارائه اطلاعات به موقع
  • افراد را در رویدادها شرکت دهید
  • مشتریان بالقوه را دوباره به دست آورید
  • حمایت و کمک ارائه دهید
  • افزایش فروش

7. جستجوی بصری (Visual Search)

جستجوی بصری روش جدیدی است که در آن افراد می توانند تصویری را در جستجو آپلود کنند. اگرچه نوع جدیدی از جستجو است، دو شرکت وجود دارند که از جستجوی بصری استفاده می کنند: پینترست و گوگل لنز. Pinterest با راه اندازی قسمتی به نام لنز، یک ابزار جستجوی بصری که به کاربران اجازه می دهد از یک کالا عکس بگیرند، آن را به نرم افزار نشان دهند تا برنامه نشان دهد که می توان آن را از کجا به صورت آنلاین خریداری کنند، جستجوی محصولات مشابه یا مشاهده اقلام مرتبط را پیدا کنند.

لنز پینترست میلیاردها شیء خانگی و مد را شناسایی می کند و الهام بخش بیش از 600 میلیون جستجو در برنامه های تلفن همراه و افزونه های مرورگر Pinterest است. از زمان راه اندازی آن، آنها شاهد رشد 140 درصدی در استفاده از لنز بوده اند. گوگل لنز یک موتور جستجوی بصری است که توسط گوگل معرفی شده است که اشیا و نشانه ها را از طریق اپلیکیشن دوربین تشخیص می دهد.

شرکت طراحی سایت دارکوب

8. جریان خرید زنده (Live Stream Shopping)

پخش زنده یک مفهوم نسبتاً جدید در دنیای غرب است، اما در چین رایج و بسیار محبوب است. اگر فکر می کنید اغراق آمیز است، این را بررسی کنید: در نیمه اول سال 2020، یک سوم کاربران اینترنت چین – که تقریباً 309 میلیون نفر هستند – در یک جلسه خرید پخش زنده شرکت کردند.

تفاوت بین پخش زنده خرید و خرید آنلاین معمولی این است که اولی ویرایش نشده است و مخاطب در زمان واقعی با میزبان تعامل دارد. بر خلاف خرید آنلاین سنتی، مشتریان بالقوه ای که می توانند سوال بپرسند یا نظر بدهند، و میزبان یا میزبان ها می توانند به عنوان مدل یا بررسی یک محصول به آنها بپردازند. این نمایش ها معمولاً در اپلیکیشن های تجارت الکترونیک، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و وب سایت هایی مانند Alibaba’s Taobao، Facebook و اخیراً آمازون پخش می شوند. محبوب ترین دسته بندی محصولات برای خرید پخش زنده عبارتند از: پوشاک و مد، محصولات زیبایی، مواد غذایی، لوازم الکترونیکی مصرفی، و مبلمان و دکوراسیون منزل

9. استوری های رسانه های اجتماعی (Social Media Stories)

اسنپ چت اولین شرکتی بود که مفهوم “استوری” را معرفی کرد. سپس اینستاگرام و فیس بوک از آن بهره بردند و در نهایت یوتیوب، لینکدین و توییتر از قالب های استوری خود – البته با نام های متفاوت – رونمایی کردند.

استوری ها پست هایی هستند که پس از 24 ساعت ناپدید می شوند. استوری ها با وجود ارائه چنین مفهوم ساده ای، به بازاریابان اجازه می دهند محتوای واقعی را به اشتراک بگذارند و در سطح شخصی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. چند راه وجود دارد که می توانید از استوری های رسانه های اجتماعی برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید:

  • از نظرسنجی ها در استوری اینستاگرام استفاده کنید
  • پیوندهایی را به داستان های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید
  • از ژئوفیلترهای اسنپ چت استفاده کنید
  • برچسب های مکان را اضافه کنید
  • نام های تجاری دیگر و طرفداران خود را اضافه کنید
  • هنگام ایجاد استوری، ویدیوی زنده (Live) را هم امتحان کنید
  • از دنبال کنندگان دعوت کنید تا با استفاده از لینک ها بیشتر پیمایش کنند

10. پوش نوتیفیکیشن  (Push Notifications)

پوش نوتیفیکیشن پیام هایی هستند که می توانند مستقیماً به دستگاه تلفن همراه کاربر ارسال شوند. آنها می توانند در صفحه قفل یا در قسمت بالای یک دستگاه تلفن همراه ظاهر شوند. یک ناشر برنامه فقط در صورتی می تواند یک اعلان (Notification) ارسال کند که کاربر برنامه را نصب کرده باشد. اگر برنامه را نصب کرده اید و پوش  نوتیفیکیشن را فعال کرده اید، ناشر برنامه در هر زمانی می تواند آنها را ارسال کند. پوش  نوتیفیکیشن را می توان بدون نیاز به اطلاعات تماس کاربر توسط برنامه ارسال کرد (توجه داشته باشید که برنامه ابتدا باید از کاربر برای ارسال پوش  نوتیفیکیشن اجازه بخواهد).

راه اندازی GDPR (مقررات عمومی حفاظت از داده ها) و قوانین سختگیرانه تر حفظ حریم خصوصی، قدرت بازاریابی ایمیلی را کاهش داده است. علاوه بر این، مخاطبان جوان تر روش های ارتباطی دیگر را ترجیح می دهند و ترجیح می دهند هنگام تعامل با برندها با نقاط تماس کمتری برخورد کنند. به عنوان بخشی از تلاش برای جذب کاربران در چندین کانال، پوش  نوتیفیکیشن  مرورگر چیزی است که در سال 2024 اغلب برندها از آن استفاده می کنند روز به روز پیچیده تر و شخصی تر می شوند. در واقع، استفاده از اعلان های شخصی، تبدیل ها را افزایش می دهد.

11. تجارت اجتماعی (Social Commerce)

تجارت اجتماعی برای مدت طولانی وجود داشته است، اما تا همین اواخر هرگز به معنای واقعی به آن پرداخته نشده بود. دو پلتفرم که معنای جدیدی به تجارت اجتماعی داده اند اینستاگرام و تیک تاک هستند. اینستاگرام میلیاردها کاربر دارد و 90 درصد از آنها در حال حاضر برندهای فعال زیادی را دنبال می کنند و بسیاری از آنها روزانه از این پروفایل ها بازدید می کنند. اینستاگرام مارکتینگ یکی از زیرمجموعه های این نوع بازاریابی اینترنتی است.

توسعه یک استراتژی تجارت اجتماعی به یک برند اجازه می دهد تا تجربه خرید آنلاین را ساده کند و مشتریان را با محصولاتی متناسب با سلیقه خاص آنها هدف قرار دهد. فروش اجتماعی به برندها اجازه می دهد وفاداری به برند، تعامل با مشتری و روابط مستقیم با مشتریان خود را پرورش دهند. این روش می تواند مشتری را به خرید محصولات بیشتر یا اشتراک گذاری برند در کانال های اجتماعی خود سوق دهد.

12. محتوای تعاملی (Interactive Content)

صحبت از دسترسی فوری، ما را به یکی از سریع ترین روندهای بازاریابی دیجیتال در حال رشد در زمان های اخیر می رساند یعنی محتوای تعاملی. در سال 2024، ما قرار است شاهد تغییری از محتوای سنتی مبتنی بر متن به سمت محتوای پویا و جذاب باشیم که تجربه ای فراگیر را به کاربران ارائه می دهد.

محتوای تعاملی جذاب تر و به یاد ماندنی تر خواهد بود و به احتمال زیاد نتایج مورد نیاز کسب وکار شما را ایجاد می کند. مردم آن را دوست دارند نه فقط به این دلیل که تازه و منحصر به فرد هستند، بلکه به این دلیل که باعث می شود احساس ارتباط بیشتری با برندها داشته باشند و در فرآیند خرید مشارکت بیشتری داشته باشند. از همین رو 91 درصد از خریداران به طور فعال به دنبال محتوای تعاملی بیشتری هستند.

13. برنامه های وب پیشرو (PWA)

برنامه های وب پیشرفته سایت هایی هستند که مانند برنامه های تلفن همراه کار می کنند و عملکرد آنها شبیه یک برنامه تلفن همراه بومی است. PWA ها زمان بارگذاری سریعی را ارائه می دهند، پوش نوتیفیکیشن، استفاده آفلاین و موارد دیگر را بدون محدود شدن به سیستم عامل های اندروید یا iOS امکان پذیر می کنند. PWA به تیم های توسعه امکان می دهد برای هر دستگاهی که مانند یک برنامه تلفن همراه کار می کند برنامه های وب ایجاد کنند.

14. موقعیت صفر در SERP (SERP Position Zero)

در چند سال گذشته، ما شاهد ظهور قسمتی برجسته در صفحات نتیجه جستجو بوده ایم که محتوای یک صفحه را در نتیجه جستجو توصیف می کند و آن را در کادری در بالای صفحه نشان می دهد. صفحه ای که یک قسمت مهم که با کلمه جستجو شده هماهنگ است، از سایتی را دریافت می کند که به آن موقعیت صفر (Position Zero) گفته می شود.

همانطور که گوگل توضیح می دهد که وقتی سیستم های ما این قالب را تعیین می کنند، قسمت های برجسته (Featured snippets) را نمایش می دهیم که به افراد کمک می کند راحت تر آنچه را که به دنبال آن هستند، هم از توضیحات مربوط به صفحه و هم زمانی که برای خواندن خود صفحه روی پیوند کلیک می کنند، کشف کنند. آنها به ویژه برای کسانی که از تلفن همراه استفاده می کنند یا جستجوی صوتی کرده اند، مفید هستند. موقعیت صفر مطلوب ترین مکان برای هر سایتی است به دلیل اینکه بیشترین کلیک را دریافت می کند.

ابتدا، قسمت های برجسته می توانند جستجوی کاربر را بدون ایجاد کلیک برآورده کنند. بله، این بدان معناست که ممکن است برای رتبه بندی یک صفحه سخت کار کنید، موقعیت صفر را به دست آورید و همچنان ترافیک نداشته باشید. دوم، همانطور که گوگل می گوید، هیچ راهی برای بهینه سازی یک صفحه برای یک قسمت برجسته وجود ندارد. سیستم های خودکار Google تعیین می کنند که آیا یک صفحه می تواند یک قسمت برجسته خوب برای برجسته کردن یک درخواست جستجوی خاص ایجاد کند یا خیر. بازخورد کاربران به ما کمک می کند تا الگوریتم های جستجو و کیفیت نتایج جستجوی شما را بهبود بخشیم.

افزایش جایگاه صفر SERP به این معنی است که امروزه حجم جستجو، هدف و رقابت ارگانیک تنها چیزهایی نیستند که ارزش یک کلمه کلیدی را تعیین می کنند. همچنین باید تجزیه و تحلیل کنید که آیا یک کلمه کلیدی می تواند به یک قسمت برجسته تبدیل شود یا خیر. اهمیت و حوزه های آینده دیجیتال مارکتینگ را نمی توان به سادگی نادیده گرفت زیرا تأثیرات مستقیم روانی بر مشتری شما دارد. در مقایسه با هر بازاریابی دیگری، این تکنیک به شما امکان می دهد نسبت به رقبای خود برتری داشته باشید. این امر تعامل فروشندگان و خریداران را برای درک بهتر محصولات و همچنین انتخاب های مشتریان ارتقا می دهد. این یک رابطه قوی در جامعه فروشنده-خریدار ایجاد می کند.

آموزش دیجیتال مارکتینگ

برای آموزش دیجیتال مارکتیگ می توانید در دوره دیجیتال مارکتینگ آموزشگاه دارکوب شرکت کنید که در این کلاس ها می توانیر صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید و وارد بازار کار شوید.

نتیجه

در این راه می توانید با تیم تخصصی دارکوب همراه باشید که با به کارگیری به روزترین روش ها شما راه در رسیدن به اهداف تجاریتان یاری کند. شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت حرفه ای، خدمات سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ حرفه ای فعالیت دارد. شما می توانید با کمترین هزینه خدمات دیجیتال مارکتینگ خود را به شرکت دارکوب بسپارید و کارحرفه ای تحویل بگیرید. شما می توانید قبل از سفارشات بازاریابی دیجیتال خود از مشاوره دیجیتال مارکتینگ رایگان شرکت دارکوب استفاده کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته