مقالات دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و سئو


مقایسه فریم ورک های برنامه نویسی تحت وب

پیش از این در مقاله دیگری از دارکوب به بررسی فریم ورک های front-end طراحی سایت پرداختیم. اما در این مقاله می خواهم به سراغ چند فریم ورک داغ در برنامه نویسی back-end بروم. کارکرد این فریم ورک ها از چشم بسیاری از کاربران پنهان است. اما در کیفیت عملکرد و نگهداری وب سایت نقس بسیار اساسی دارند. برای مثال اگر وب سایت شما قرار است که در یک نوع سرور خاص نصب شود، به تعداد کاربران زیادی به طور همزمان خدمات دهد، یا امنیت بیشتری لازم دارد، یا اینکه باید سریع توسعه داده شود و بودجه آن محدود است و الزامات دیگر، انتخاب فریم ورک در پاسخ به این وضعیت ها نقش کلیدی دارد. بنابراین می خواهم در این مقاله از دارکوب چند فریم ورک را با هم بررسی کنیم.

20 جستجویی که نمی دانستید می توان با گوگل انجام داد

جستجوی اینترنتی از سال 1998 وجود داشته است، اما امروز پس از 20 سال گوگل ابزارها و امکاناتی مفیدی را توسعه داده است که می توانید در طول روز از آنها بهره ببرید. این مقاله از دارکوب ترجمه ایی است از مقاله لارا لوین که به تازگی در وبلاگ گوگل منتشر شده است. توجه داشته باشید که تمام این امکانات برای همه کشور ها و زبان ها در دسترس نیست ولی آنچه که از دنیای تکنولوژی و گوگل انتظار می رود این است که در آینده ایی نه چندان دور نه تنها این خدمات برای کشور ها و زبان های بیشتری در دسترس خواهد بود بلکه خدمات جستجوی جدیدی نیز به این لیست اضافه خواهد شد. پس برای آگاهی یافتن از دنیای هیجان انگیز موتورهای جستجو با ما همراه باشید.

Pogo Sticking و تاثیر آن بر سئو چیست؟

رسیدن به رتبه اول گوگل با اینکه خیلی نیاز به تلاش و انرژی دارد اما جایگاه با ارزشی است. برای رسیدن به این جایگاه و همچنین نگهداری آن لازم است که صاحبان وب سایت آگاهی های خود را از قوانین پیچیده سئو و گوگل بالا ببرند. بسیاری تصور می کنند که می توان گوگل را دور زد. شاید این تصور تا حدی درست باشد. اما به قول معروف شما نمی توانید گوگل را برای مدتی طولانی فریب بدهید. گوگل رفتار وب سایت و کاربران آن را زیر نظر دارد و نسبت به جذابیت و کارایی و استاندارد بودن وب سایت است که رتبه سایت را بالا و پایین برده یا تثبیت می کند. برای همین می خواهم در این مقاله درباره Pogo Sticking که کمتر درباره آن صحبت شده برای شما بگویم.

بسیاری تصور می کنند که نرخ پرش Bounce Rate همان Pogo Sticking است، اما اینطور نیست. این اگر چه این دو بسیار شبیه به هم هستند اما تعاریف و تاثیر های مهم تفاوتی در سئو با هم دارند. برای درک و تاثیر این دو بر سئو ابتدا به تعریف آن ها می پردازیم.

 

چطور از VPN به نفع سئو استفاده کنیم؟

صنعت سئو به سرعت در حال رشد است. ارزیابی می شود که تا سال 2020 تا 79$ میلیارد دلار بازار آن توسعه یابد. تا اینجا احتمالا شما تجربه خوبی از بازاریابی از طریق سئو داشته اید. اما نباید از فرصت هایی که (VPN (Virtual Private Network در استراتژی های سئو دارد غافل بمانیم. یک VPN راه حلی است که کمک می کند تا دو طرف به صورت ناشناس و از یک شبکه رمز شده خصوصی استفاده کنند. VPN عمدتا برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین شما و دسترسی به محتویاتی است که در یک منطقه خاص در دسترس نیستند.

چگونه در گوگل جست و جو کنیم

بسیاری از ما در طول روز چندین بار از موتور های جستجو بخصوص گوگل استفاده می کنیم . وقتی با موضوعی نا آشنا رو به رو می شویم یا به مشکلی برخورد می کنیم برای یافتن جواب در گوگل به جستجو آن ها می پردازیم . موتور های جستجو جواب بسیاری از سوالات مردم را می دهند . برای جستجو اهداف خود در گوگل اغلب ما فقط عبارت یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آدرس بار وارد می کنیم . به عنوان مثال اگر کسی نداند سئو به چه معناست در گوگل عبارت ” سئو چیست ؟ ” را وارد می کند و گوگل هم همه وب سایت های مربوطه را نمایش می دهد . ساده ترین شکل استفاده از گوگل تایپ کردن چند کلمه محدود و تغییر آنها تا زمانی که به هدف خود برسید ، می باشد . در این مقاله سعی داریم تا استفاده بهتر از گوگل برای رسیدن سریع به پاسخ درست را شرح دهیم .

جریمه های متداول سئو و روش بازیابی

تصور کنید که وب سایتی ساخته اید اما بازدید کننده ایی ندارد! حتما می گویید که این دیگه چه سایتی هست؟ خیلی وقت ها وب سایت ها بخاطر روش های غلط سئوی کلاه سیاه یا به ندرت بخاطر سئوی منفی توسط موتورهای جستجو جریمه شده، رتبه خود و در نتیجه ترافیک را از دست می دهند. خطاهای سئو و جریمه های موتورهای جستجو معمولا دلایل متداولی دارند. هر چه باشد فرقی نمی کند شما باید آن ها را تشخیص داده و در جهت رفع آن ها بکوشید در غیر این صورت ممکن است گوگل به شما اخطار دهد یا حتی وب سایت شما از فهرست نتایج به کلی حذف شود.

خوب در اینجا تعدادی از جریمه های متداول گوگل برای سئوی وب سایت ها و روش رفع جریمه آن ها را توضیح خواهم داد.

طراحی وب سایت با امکانات نی نی سایت

در سال های اخیر فضای اینترنت دچار تغییرات بزرگی شده است که نتیجه این تغییرات رشد و توسعه بستر اینترنت می باشد . خوشبختانه در ایران نیز شاهد توسعه اینترنت هستیم چرا که تعداد کاربران ایرانی فعال در فضا های مجازی بسیار بیشتر از قبل شده است . اگر کاربران بتوانند به درستی از اینترنت استفاده نمایند در بسیاری از کار های خود می توانند به نتیجه دلخواه برسند .

این روز ها بسیاری از افراد وقتی در زندگی روزمره خود با سوالی مواجه می شوند سریعا در اینترنت آنها را جستجو می کنند . موتور های جستجو نظیر گوگل و یاهو روزانه میزبان میلیون ها نفر هستند . برای شما هم حتما پیش آمده است وقتی با موضوعی ناشناخته رو به رو می شوید سریع به گوگل مراجعه می کنید . موتور های جستجو نیز وظیفه دارند تمامی وب سایت های مرتبط با کلمه یا عبارت مورد جستجوی شما را نمایش دهند . با توجه به اینکه تعداد کاربران اینترنت افزایش یافته است ، وب سایت های متنوعی طراحی شده اند . بسیاری از افراد اهمیت این افزایش را به خوبی درک کرده اند و با پیش بینی آینده یک وب سایت برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اند . بسیاری از وب سایت ها که این روز ها بازدید کننده های زیادی دارند از قدیمی ترین سایت ها می باشند . البته وب سایت های جدید نیز که بر اساس اخرین الگو های طراحی وب سایت ساخته شده اند ، ترافیک بالایی دارند .

انتخاب سیستم مدیریت محتوا برای طراحی وب سایت

طراحی وب سایت روش های مختلفی دارد که یکی از متداول ترین آنها طراحی با استفاده از سیستم مدیریت محتوا می باشد . اغلب سایت های موجود به وسیله یک سیستم محتوا طراحی شده اند . CMS ها اکثرا به صورت آماده هستند اما برخی از افراد ترجیح می دهند سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت شان به صورت سفارشی و شخصی طراحی شود . انتخاب CMS مناسب برای هر وب سایتی مورد اهمیت است . بسیاری از مدیران وب سایت ها بعد از مدت ها کار با سیستم مدیریتی وب سایت شان تصمیم به تغییر آن می گیرند لذا در انتخاب سیستم مناسب با موضوع و فعالیت وب سایت باید دقت لازم را کرد . زیرا تغییر CMS بعد از راه اندازی وب سایت گاهی امکان ناپذیر می باشد . در این مقاله سعی می کنیم انتخاب سیستم مدیریت محتوا مناسب برای طراحی وب سایت را شرح دهیم .

انتخاب فریم ورک برای طراحی وب سایت

آیا شما مدیر شرکت یا مدیر آی تی، مشاور یا تولید کننده نرم افزار هستید و تصمیم دارید یک برنامه کاربردی تحت وب توسعه دهید؟ اغلب در ابتدای توسعه هر پروژه این سوال پیش می آید که چه تکنولوژی هایی در آن استفاده می شود. آیا باید از PHP استفاده کنیم یا Python؟ و اینکه با کدام فریم ورک از این زبان ها وب سایت توسعه داده شود؟ خوب بجز تکنولوژی Back-end درباره Front-end چه چیزی بهتر است؟ Angular، React یا VueJS کدام را استفاده کنم؟ تازه بعد از این سوال درباره دیتابیس به وجود می آید، MySQL، Postgres یا MongoDB؟ خوب این تکنولوژی ها نیز هاست وب سایت را مشخص می کنند. شما می توانید از self-host با Apache یا Nginx استفاده کنید یا به سراغ Amazon AWS و PaaS مانند Heroku بروید.

خوب اگر با این سوالات مواجه هستید امیدوارم که بتوانم در این مقاله از دارکوب به بخشی از آن ها پاسخ بدهم پس با ما همراه باشید.

7 روش طراحی برای مخاطب جهانی

قبل از اینکه بنشینید و برای مشتری خود وب سایتی طراحی کنید، شما یک پرسنا Personas توسعه می دهید که معرفی کننده مخاطب نهایی شماست. زمانی که شما مخاطب اصلی خود را تعریف کردید، می توانید تجربه کاربری را به گونه ایی شکل دهید که به نیاز ها و انگیزه های آن ها پاسخ بدهد (در اینجا مهم نیست که از وردپرس یا جوملا یا سیستم مدیریت محتوای دیگری استفاده می کنید یا نه).

اما زمانی که مخاطب هدف به طور واضح و مشخص تعریف نشده است چطور؟

تصور کنید می خواهیم یک وب سایت پوشاک طراحی کنیم که مشتریان آن از سر تا سر دنیا از آن خرید می کنند. خوب چطور وب سایتی طراحی کنیم که مشتریان آن قابل شناسایی یا تحقیق نیستند؟ بله شما می دانید که مشتریان احتمالی علاقمند به خرید کفش و لباس هستند، اما این تمام چیزی است که از آن ها می دانیم.

امروز در این مقاله از دارکوب می خواهم درباره جغرافیای طراحی وب صحبت کنم. از آن جایی که توجه به آن می تواند نقش پر رنگی در نرخ تبدیل در وب سایت داشته باشد، البته به شرط آنکه همه چیز به درستی پیاده سازی شود.

طراحی وب سایت های دسترسی پذیر

همانطور که مشاهده می کنید ، وب سایت های مختلفی در دنیای اینترنت وجود دارند . کاربران هر روز برای اهداف گوناگون به اینترنت مراجعه می کنند . در این بین افرادی هم وجود دارند که به دلیل ناتوانی های جسمی قادر به استفاده از اینترنت نیستند . تصور اینکه یک جوان نتواند از اینترنت و فضای مجازی به دلیل معلولیت ، استفاده نماید ، سخت است .

در عصر تکنولوژی بسیاری از افراد در صدد این هستند که بستری را فراهم کنند که افراد ناتوان نیز بتوانند از فناوری های موجود نهایت استفاده را کنند . حتی بسیاری از این افراد ناتوان خود تصمیم گرفته اند با اختراع و طراحی لوازم مختلف زندگی را برای همنوعان خود ساده کنند .

React Native و آینده توسعه Mobile App

پیش از این به سیستم طراحی و ضرورت استفاده از آن در طراحی سایت پرداخته ایم. در دهه های گذشته پیشرفت های زیادی در زمینه فناوری صورت گرفته است. با این حال، تنها چند بخش شاهد رشد بی سابقه بوده است. یکی از آنها صنعت توسعه نرم افزار تلفن همراه است. براساس آمارها پیش بینی می شود که تا دو سال دیگر برنامه های تلفن همراه درآمد جهانی کسب شده از طریق فروشگاه برنامه ها و تبلیغ در برنامه را به 190 میلیارد دلار برسانند.

کاربران همچنین نیاز به برنامه هایی دارند که عملکردی بی نظیر، ناوبری بدون وقفه و همچنین طراحی چشم نوازی را ارائه نمایند. تقاضای روزافزون برای برنامه های بهتر، سریعتر و نوآورانه موجب شده است تا همه تلاش کنند که ملاك های لازم را برآورده سازند.

طراحی سایت پونیشا (فریلنسری)

پونیشا یک پلتفرمی ست که تلاش کرده است تا فرایند پروژه‌ای کار کردن و دورکاری را تسهیل کند. در سال‌های گذشته تنها تصوری که از کار کردن داشتیم این بود که هر صبح به محل کار برویم و عصرها به منزل بازگردیم . اما امروزه افرادی را می‌بینیم که به این سبک رایج کار نمی‌کنند و شیوۀ دیگری از کار کردن را در پیش گرفته‌اند.

پونیشا بازار کار برای کارهای فریلنسینگ است، در واقع می توان گفت پونیشا بازار کار آنلاین است.

تفاوت و اهمیت SEO و HEO

در حال حاضر مطمئن هستم که همه شما با اصطلاح بهینه سازی موتور جستجو (SEO Search Engine Optimization) آشنا هستید و اهمیت پیروی از بهترین شیوه ها را برای بهبود موقعیت رتبه وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو SERP درک می کنید. با این حال، ممکن است با اصطلاح کمتر رایج HEO (Human Eye Optimization) آشنا نباشید. خوب HEO چیست؟ HEO یا بهینه سازی برای چشم انسان، در واقع به اندازه سئو مهم است و کارشناسان بازاریابی انتظار ندارند که به زودی مانند سئو تغییری کنند. اگر چه مهم است که در هنگام ایجاد محتوا به هر دو توجه کنید، سوال این است که آیا باید ابتدا روی HEO یا SEO تمرکز کرد؟

بهینه سازی برای چشم انسان زمانی رخ می دهد که بازاریابان محتوا، محتوایی با کیفیت بالا جذاب برای چشم کاربر انسانی تولید می کنند، نه اینکه محتوا برای سئو و ربات های موتورهای جستجو نوشته شود. در واقع زمانی که می گویند محتوا در سئو پادشاه است، راه موفقیت در محتوا، تمرکز بر روی HEO می باشد. HEO را می توان بهینه سازی برای لذت بشری تعبیر کرد که در آن شما برای موتورهای جستجو کار نمی کنید، بلکه برای لذت بردن انسان تلاش می نمایید. منظور این نیست که با استفاده از کلمات کلیدی و بهینه سازی متا داده های خود را فراموش کنید. در عوض، تمرکز بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که نه تنها موتورهای جستجو را خوشحال می کند، بلکه باعث جذب، ارتباط و حفظ بهتر مخاطبان شما می شود.

10 رفتار مشتریان که سئوکاران را آزار می دهد

به عنوان یک سئو کار حرفه ای، شما احتمالا چندین خاطره از داستان های ترسناک برای گفتن دارید. هر کسب و کار منحصر به فرد است و هر مشتری که وارد شرکت شما می شود از دیگری متفاوت است.

اغلب اوقات این مشتریان به یادگیری در مورد چگونگی رویکرد مناسب به سئو علاقمند هستند این که چگونه می توانند به رشد نام تجاری خود کمک کنند.

با این وجود، موارد خاصی وجود دارد و که برخی مشتریان کاری انجام می دهند یا می گویند که می تواند کار شما را کمی بیشتر به چالش بکشد. شما احتمالا با همه آنها روبرو شده اید، اما در اینجا 10 رفتار مشتریان وجود دارد که احتمال داده می شود یک سئو کار حرفه ای کمی دیوانه کند.

آیا وردپرس امن است؟

امنیت یک فرآیند مستمر است و باید به گونه ای صحیح مدیریت شود و دستیابی به امنیت مطلق ناممکن است. امنیت کاهش خطر است نه حذف خطر و خطر هرگز از بین نمیرود.

ارزش ترافیک طبیعی وب سایتتان را حساب کنید

اگه میخواهید ارزش و میزان پیشرفت سئوی وب سایتتونو دنبال کنید، این مقاله رو بخونید. راههای مختلفی برای این کار وجود داره که معمول ترینش محاسبه سال به ساله ترافیک و مقدار افزایش برگشت سرمایه، اون هم از کانالهای طبیعیه.

طراحی سایت با امکانات باما

سایت نیازمندی ها
یکی از سایت هایی که امروزه در زمینه ی رفع نیاز و بازاریابی کاربران بسیار پررونق است، سایت های نیازمندی و آگهی است. در این گونه سایت های کاربر با عضویت و ثبت آگهی در سایت، اگهی با تایید مدیر به نمایش عموم در می آید.

چطور صفحه فرودی با حداکثر نرخ تبدیل کاربر به مشتری بسازیم؟

اولین صفحه ای که بازدیدکننده ها بعد از کلیک روی بنر تبلیغاتی شما وارد میشن، صفحه فرود نام داره. شما میتونید یه صفحه خاص رو برای این منظور اختصاص بدید یا میتونه یکی از صفحاتی باشه که برای موتورهای جستجو ساخته شده. صفحه فرود رو طراحی میکنند تا بازدیدکننده ها رو به سمت اقدام خاصی، مثل خرید کردن، عضو شدن یا ثبت نام برای خبرنامه ایمیلی هدایت کنه.

” درخواست اقدام” های حرفه ای طراحی کنید

تو این مقاله هر اونچه رو که برای طراحی دکمه های “درخواست اقدام” نیاز دارید به شما آموزش میدیم. این روشها برای همه سایتها کاربرد دارن و اثر مثبتشون در افزایش نرخ تبدیل به مشتری ثابت شده.
“درخواست اقدام” یا CTA همون دکمه هایی هستند که برای خرید کردن، دانلود کردن یا عضویت در سایت روی اونها کلیک میکنید (CTA از عبارت call to action گرفته شده و در بعضی از سایتهای فارسی “فراخوان عمل” هم ترجمه شده).
طراحی دکمه های درخواست اقدام خودش یه هنره. این دکمه ها یه مرحله مهم در تبدیل بازدیدکننده های وب سایت به مشتری اند، در واقع مثل درِ ورودی نرخ تبدیل به مشتری عمل میکنند. طراحی این دکمه ها هم قوانین خودشو داره و موفقیت در اون به منزله موفقیت برندتونه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب