پیشرفت و توسعه اینترنت و رشد تکنولوژی باعث شده است تعداد کاربران فضای مجازی و اینترنت هر روز بیشتر از قبل شود . این روز ها دیگر کمتر کسب و کاری را می توان یافت که وب سایت نداشته باشند. بازاریابی اینترنتی باعث شده است که راه اندازی سایت برای مشاغل مختلف ضروری باشد.
تبلیغات نوعی ارتباط است که بر رفتار کاربر هدفمند تاثیر می گذارد. تبلیغات با تکنیک های متقاعد کننده در تلاش است که اطلاع رسانی را در سطح وسیع انجام و بر روی رفتار مصرف کنندگان یا خریداران تاثیر مثبت بگذارد. تبلیغات در انواع مختلف آنلاین و آفلاین انجام می شود که در هر یک از حوزه ها تنوع بسیاری را شاهد خواهید بود. هدف از تبلیغات دسترسی به مخاطب هدف و ترغیب آنها به انجام کار دلخواه است که این اقدام می تواند خرید محصول یا ثبت نام در یک کلاس یا موارد دیگر باشد.
برای اینکه تبلیغات موثر واقع شوند باید خلاقانه، متقاعد کننده و مرتبط باشند. در سال های اخیر هوش مصنوعی در حوزه تبلیغات نیز ورود پیدا کرده است و کار را برای کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، آسان تر کرده است. در ادامه مزیت تبلیغات با هوش مصنوعی را بیشتر توضیح خواهیم داد.
همه کسایی که تو کار تجارت هستند به تازه واردهای این حوزه توصیه میکنند که حتما برندسازی کنید اما اگه ازشون بپرسید شاید فقط یه عده کمی بدونن چطوری میشه برندسازی کرد. حالا دارکوب در 3 قسمت ساده و خیلی کوتاه میخواد به خوانندگان عزیزش برندسازی رو آموزش بده.
در حال حاضر اینستاگرام خیلی بیشتر از یک سایت اجتماعی جهت اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوها، مورد استقبال قرار گرفته است. این پلتفرم با کاربران بسیار به عنوان یک ابزار قدرتمند جهت رشد کسب و کارها شناخته شده است. با توجه به الگوریتم های اینستا، صاحبان مشاغل و بسیاری از کسب و کارها می توانند از این پلتفرم جهت معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنند. داشتن یک حساب کاربری تایید شده در اینستاگرام می تواند فرصت های بیشتری را برای ارتقای کسب و کار شما فراهم کند. تیک آبی اینستاگرام مهر تاییدی برای حساب کاربری است، اما این تیک آبی به همه افراد تعلق نمی گیرد. در ادامه شما را با نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام بیشتر آشنا خواهیم کرد.
اگه برای ساخت وب سایت وقت و هزینه گذاشته باشید، احتمالا از روشهای سئو هم استفاده کردید و حتما برای سئوی کردن سایتتون قبلش برای انتخاب کلیدواژه های هر صفحه هم تحقیق کردید و با توجه به کلیدواژه های انتخابی و مخاطب هدف بهینه سازی لازم رو برای همه صفحات وب سایتتون انجام دادید. حالا وقتشه که عملکرد اینها رو بسنجید. چطوری؟
برندینگ و برندسازی چیست؟ اگر با معنی برندینگ آشنا نیستید، باید بگوییم برندسازی یکی از مفاهیم بازاریابی است که کمی مبهم به نظر می رسد و می تواند کمی برای افرادی که در این زمینه اطلاعاتی ندارند، گیج کننده باشد. از طریق برندسازی مشتریان جذب و در طولانی مدت، برند مشتری وفادار را حفظ می کند.
برندسازی به طور مشخص مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی که خریدار برای خرید یک محصول مشابه نمی تواند به درستی تصمیم گیری کند، یک میانبر برای تصمیم گیری در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد که آن برند است. نه تنها برند به مصرف کننده در تشخیص محصولات مشابه، کمک می کند که یک محصول مناسب و با کیفیت بالا را انتخاب کند، بلکه استراتژی برندسازی کمک می کند تا یک شرکت یا یک سازمان به شهرت دست پیدا کند.
از محبوبترین شبکه های اجتماعی اینستاگرام است که کاربران بسیاری دارد. با ارائه طیف گسترده ای از ویژگی ها و ابزارها، این امکان را فراهم کرده است که بسیاری از مشاغل و افراد بتوانند برند خود را تبلیغ کرده و با کاربران بتوانند تعامل بهتر داشته باشند. تعامل بالا با کاربر، ایجاد محتوای بصری و تبلیغات هدفمند از جمله مواردی است که منجر به محبوبیت این پلتفرم شده است. اکسپلور بخش جذابی در اینستاگرام است که در ادامه شما را با این بخش بیشتر آشنا خواهیم کرد.
قبل از شروع خوندن این بخش پیشنهاد میکنم یه نگاهی به قسمت های اول و دوم آموزش برندسازی بندازید:
قسمت اول آموزش برندسازی: تحقیق در مورد بازار و مشتریها
قسمت دوم آموزش برندسازی: تعریف کردن ارزشهای برند
در قسمت اول آموزش برندسازی در مورد اینکه داستان برندتونو روایت کنید صحبت کردیم و گفتیم اولین قدم برای برندسازی تحقیق در مورد بازار و مشتری هاست و قدم بعدی اینه که ارزشهای برندتونو تعریف کنید. حالا برای این کار اول باید امکانات با ارزش خاصتونو شناسایی کنید.
با توجه به محبوبیت رسانه های اجتماعی، اینک کسب و کارها به سختی می توانند با سایر رقبا، رقابت کنند در نتیجه خیلی زود کنار گذاشته می شوند. همچنین با راه اندازی بسیاری از کسب و کارهای جدید، بازار هر روز متراکم تر شده و بسیاری از کسب و کارها که برند نام آشنایی نیستند، در میان سایر برندها گم می شوند. اگر به عنوان یک کسب و کار نگران نام برند و تصویر ذهنی خود در افکار مردم هستید، بهتر است به برندینگ فکر کنید.
گرچه بسیاری از افراد تصور می کنند که کسب و کار آنها نیازی به تاکتیک برندسازی ندارد، اما تجربه نشان داده است که هر کسب به کاری، هر چقدر کوچک، باید استراتژی برندینگ را در پیش بگیرد. این فرصت به کسب و کار داده می شود تا به عنوان یک برنده همیشه در صدر انتخاب ها باشد. در ادامه، سوال شما را در خصوص برندینگ و برندسازی چیست، پاسخ خواهیم داد.
شاید تصور کرده اید که فقط داشتن یک وب سایت سیل کاربران را به سمت شما هدایت می کند، اما اینگونه نیست. برخی از عوامل مانع از نمایش وب سایت در گوگل می شوند، با برطرف کردن هر یک از مشکلات و بهینهسازی وب سایت می توانید این امید را داشته باشید، تا وب سایت در گوگل نمایش داده شود، در رتبه های اول قرار بگیرید و ترافیک ارگانیک وب سایت شما رو به افزایش باشد.
اگر گوگل نسبت به صفحه وب سایتی که می خواهید در رتبه بندی قرار بگیرد، اطلاعی نداشته باشد، یا به این فکر کند که این صفحه شایسته رتبه بندی نیست، در هیچ کجا این صفحه را نشان نمی دهد. در ادامه برخی از دلایل عدم نمایش وب سایت در گوگل را بررسی خواهیم کرد.
دسترسی آسان به اینترنت باعث شده است که تجربه افراد در دنیای واقعی، تحت تاثیر بسیار زیادی از فضای مجازی یا دیجیتال قرار گیرد. افراد برای اهداف مختلفی از جمله سرگرمی، خرید و ارتباطات از فضای اینترنت استفاده می کنند. بنابراین جای تعجب نیست که در حال حاضر بگوییم موفقیت کسب و کارها تا حدود زیادی به فعالیت در فضای اینترنت بستگی دارد. این مقدمه، راه را برای کمپین بازاریابی دیجیتال فراهم کرده است، در بازاریابی دیجیتال تغییرات قابل توجهی را می توان در تعامل افراد نسبت به برندها مشاهده کرد.
چشم انداز مراقبت های بهداشتی یک جهش کوانتومی داشته است. و کسب و کارها در بخش مراقبت های بهداشتی باید توسط وب سایت های پزشکی با عملکرد بالا تقویت شوند. بیشتر مردم هنوز برای یافتن اطلاعات پزشکی مناسب آنلاین تلاش می کنند. اینجاست که یک وب سایت پزشکی با طراحی خوب می تواند تفاوت ایجاد کند. ما تو دارکوب تمام تلاشمونو میکنیم تا وب سایتهای مشتریهای پزشکمون نه تنها کاربردی بلکه از نظر ظاهری هم جذاب و کاربرپسند باشه. تو این مقاله چند تا از نکاتی رو که باید در طراحی وبسایت پزشکی و بیمارستانی رعایت بشه براتون عنوان میکنیم.
دیده شدن برند شما تنها به آسانی افزودن چند کلمه کلیدی به محتوا نیست. شما باید برای دیده شدن سایت خود و قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل، یک استراتژی سئو را پیاده سازی کنید، تا بتوانید رتبه خود را همچنان ثابت نگه دارید. تدوین استراتژی سئو مستلزم این است که چگونه بتوانید یک برنامه سئو را با تمام اجزای آن، در وب سایت خود اجرا کنید. اگر تاکنون به استراتژی سئو فکر نکرده اید، این راهنما می تواند به شما کمک بزرگی کند.
بیشتر کاربرانی که به وب سایت ها مراجعه می کنند، ترجیح می دهند یک طراحی زیبا را در مقابل یک طراحی ساده مشاهده کنند. طراحی وب سایت نقش مهمی در حضور شما در بازاریابی اینترنتی دارد، اگر می خواهید کسب و کار خود را رونق دهید، باید وب سایت مرتبط را با طراحی زیبا و کاربر پسند طراحی کنید. خدماتی که برای طراحی سایت ارائه می شود، بسیار گسترده است و تعرفه این خدمات نیز می توانند متغیر باشد.
در حال حاضر بخش بزرگی از موفقیت کسب و کارهای کوچک و بزرگ به تبلیغات متکی است. تبلیغات می تواند منجر به بازاریابی و برندسازی کسب و کارها، محصولات و خدمات شود. شرایطی را فراهم می کند تا کسب و کارها بتوانند به مخاطبان هدف خود دسترسی آسان داشته باشند، وفاداری به برند ایجاد و در نهایت افزایش فروش را در پی داشته باشند. حوزه تبلیغات بسیار گسترده است و هر یک از شرکت ها در تلاش هستند تا با روش های جدید و فناوری های به روز، بتوانند در این صنعت موفقیت های بسیاری را برای کسب و کارها رقم بزنند. در سطح جهانی شرکت های تبلیغاتی بسیاری وجود دارند که به صورت تخصصی در حوزه های خاص فعالیت می کنند. در ادامه شما را با چند شرکت بزرگ تبلیغاتی بیشتر آشنا خواهیم کرد.
دارکوب در کنار ارائه خدمات طراحی سایت و سئو، خدمات اینستاگرام، خدمات ادمینی لینکدین به مشتریان خود ارائه می نماید که تعرفه انجام آن ماهیانه دو میلیون تومان برای پکیج پایه به زبان فارسی و برای سایر زبان ها ماهیانه چهار میلیون تومان می باشد که فرآیندهای مربوط به پشتیبانی، نگهداری، تولید محتوا و انجام امور فنی توسط تیم اینستاگرام دارکوب ارائه می گردد.
پس از اینکه سایت را طراحی و اجرا کردید، قبل از اینکه وب سایت برای عموم قابل دسترس باشد، باید تست هایی را بر روی وب سایت انجام دهید تا از عملکرد و قابلیت های آن اطمینان حاصل کنید. زمانی که تست ها بر روی وب سایت انجام می شود، هرگونه مشکل، نقص و اشکال برطرف، سپس می توان وب سایت را در دسترس عموم قرار داد. هر یک از تست ها در بخش های مختلف دارای نتایجی هستند که این نتایج با نتایج پیش بینی شده مورد مقایسه قرار می گیرند و هر گونه عدم تطابق باعث می شود که شما به یک مشکل یا نقص پی ببرید.
بستر اینترنت برای کسب و کارها به یک فضای مهمی تبدیل شده است که به راحتی می توانند خدمات، محصولات و اطلاعات خود را با کاربران به اشتراک بگذارند. اگر می خواهید این تعامل را گسترده تر انجام دهید و به بازارهای جهانی نیز دسترسی داشته باشید، در طراحی وب سایت خود از ویژگی چند زبانه بودن وب سایت استفاده کنید. طراحی یک سایت چند زبانه می تواند در این مسیر کمک بزرگی به شما کند. گرچه وب سایت ها در کنار کسب و کارهای حضوری توانسته اند منجر به افزایش درآمد و سود بیشتر شوند، اما با برقراری ارتباط با سایر افراد غیر هم زبان می توانید از دیگر فرصت ها نیز بهره مند شوید.
فروشگاه آنلاین شما تا زمانی که فروش خوبی دارد، همچون یک کشتی قوی رو به جلو است. شما به عنوان یک ناخدا از فروش بالای سایت خوشحال و رضایتمند هستید، اما زمانی که فروش سایت کاهش پیدا می کند، شوکه خواهید شد. قطعاً دلیل یا دلایلی برای کاهش فروش وجود دارد. اگر می خواهید کشتی شما غرق نشود، سوراخ های آن را پیدا و آنها را ترمیم کنید.