خرید قالب وردپرس و یا طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی

نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی

احتمالا شما یا اطرافیانتان برای یک بار هم که شده به فکر راه اندازی یک وب سایت شخصی یا سایتی که با کسب و کار و زمینه فعالیت شما مرتبط است افتاده اید. اگر اینطور است توصیه می کنیم حتما این مطلب که ساده ترین راه برای اندازی یک وب سایت را به شما معرفی می کند تا انتها مطالعه کنید.

وردپرس چیست؟

در یکی دو دهه اخیر نام سیستم مدیریت محتوای وردپرس را مرتبا شنیده ایم و حتی ممکن است اکثر افراد تا حدودی با کارایی و نحوه استفاده از آن آشنا باشند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای پر طرفدار است که از لحاظ عدم نیاز به کد نویسی میان کاربران غیر حرفه ای، و هم میان کد نویسان و طراحان وب جایگاه ویژه ای دارد.

ما در دارکوب در حدود 400 قالب وب سایت طراحی و تولید نموده ایم که لیست قالب ها را می توانید در لینک قالب های تولید شده دارکوب مشاهده نمایید. چه تمایل داشته باشید قالب وردپرس خریداری نمایید و یا طراحی سایت به صورت اختصاصی انجام دهید، دارکوب می تواند شرکت مناسبی برای راه اندازی وب سایت شما باشد. شرکت دارکوب با حدود 20 سال سابقه در زمینه طراحی وب سایت جزو معتبرترین شرکت های طراحی سایت در تهران می باشد. این مجموعه دارای سیستم پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز در هفته می باشد.

وردپرس در ابتدا به هدف راه اندازی یک سیستم وبلاگ نویسی راه اندازی شده ولی رفته رفته گسترش پیدا کرد و در ده سال اخیر بخش عظیمی از وب سایت های جهان مبتنی بر این سیستم شناخته شده طراحی و راه اندازی شده اند.

وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته و از آنجایی که تعداد بی شماری پلاگین یا همان افزونه رایگان و پولی برای آن طراحی و آماده سازی شده، این اطمینان را به افراد می دهد تا اکثر ویژگی ها و قابلیت های اضافه تری که مد نظرشان است را با کم ترین زحمت به وب سایت خود اضافه کنند.

آیا طراحی وب سایت با وردپرس بهترین انتخاب است ؟

اغلب افرادی که به فکر راه اندازی یک وب سایت می افتند، اول از همه از خودشان می پرسند که اینکار به چه صورت باید انجام شود. کلا باید این وب سایت را با چه زبان یا پلتفرمی طراحی کرد و  یا اینکه کدام انتخاب، آنها را با حداقل میزان مشکل رو به رور خواهد کرد.

وردپرس سیستم مدیریت محتوای قدرتمند در چند سال اخیر است که بیش از 30 درصد وب سایت های فعال در جهان اکنون از آن بهره می برند. سیستم های مدیریت محتوا که اصطلاحا به آنها CMS یا Content Managing System گفته می شود، کار مدیریت و نگهداری وب سایت های ساده و یا پیچیده را بسیار راحت می کند. شما می توانید بدون نیاز به داشتن دانش کد نویسی، وب سایتتان را اداره کرده و حتی ظاهر آن را به کلی تغییر دهید. بدون اینکه نیاز باشد یک خط کد بنویسید.

علاوه بر فراوانی استفاده از وردپرس، نسخه فارسی وردپرس نیز به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربرها قرار دارد و می توان یک فروشگاه اینترنتی را در عرض چند دقیقه با آن راه اندازی کرد. اما همه چیز به همین راحتی ها هم نیست، شما در ابتدا برای شکل دادن به وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود به یک قالب وردپرسی نیاز دارید. در ادامه با قالب های وردپرس و انواع آن آشنا می شوید.

قالب وردپرس چیست؟

قالب های وردپرس در حقیقت یک محصول تولید شده توسط توسعه دهنده وب می باشد که مجموعه ای از استایل ها و ساختارها را جهت نمایش ظاهر و نوع چیدمان بخش های مختلف یک وب سایت وردپرسی طراحی کرده است. قالب وردپرس مانند پوسته ای از پیش تعریف شده می باشد که طراحی گرافیک خاصی داشته و بخش های مختلف وب سایت شما را دچار دگرگونی کرده و حتی می تواند امکان شخصی سازی های ساده و پیشرفته را نیز به کاربر خود می دهد.

قالب های وردپرس به دو دسته اصلی یعنی قالب های رایگان و قالب های پرمیوم تقسیم بندی می شوند. قالب های رایگان وردپرس تعداد نسبتا محدودی داشته و معمولا از لحاظ امکانات و شمایل، قابلیت های محدود و قدرت تغییر بسیار کمی دارند. اما از طرف دیگر قالب های پرمیوم به قالب هایی گفته می شود که برای استفاده از آنها نیاز دارید تا هزینه ای را پرداخت کنید و پوسته دلخواهتان را از توسعه دهنده یا وب سایت فروشگاه قالب های وردپرس خریداری کنید. دارکوب با بیش از 19 سال تجربه در زمینه طراحی قالب های وردپرسی، می تواند بهترین مشاوره را به شما برای یافتن مناسب ترین قالب وب سایت بدهد.

خرید قالب آماده ورپرس یا طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی ؟ مساله این است !

قالب های آماده وردپرس به آن دسته از پوسته هایی گفته می شود که از پیش توسط توسعه دهندگان خارجی یا ایرانی طراحی شده اند. وب سایت هایی که فروشگاه قالب های وردپرسی هستند، با معرفی ویژگی آنها و ارائه یک دموی مختصر از ظاهر و نحوه کارکردشان، مشتریان را به خرید آنها تشویق می کنند.

اکثر قالب های وردپرس از پیش آماده برای انجام هدف مشخصی طراحی نشده اند و عمدتا به گونه ای طراحی می شوند که پاسخگوی اکثر نیازهای مصرف کنندگانشان باشند. از همین رو وب سایت هایی که اقدام به خریدن آنها کرده اند از بابت یکسان بودن ظاهر و اصطلاحا شبیه هم شدن و نمایش یک ظاهر نسبتا تکراری چندان رضایت ندارند. این موضوع می تواند برند شما راه تحت تاثیر قرار بدهد و اصطلاحا به کپی برداری از وب سایت های شناخته شده تر متهم شوید.

با وجود اینکه قالب های رایگان و قالب های کرک شده که اصطلاحا نال شده (Nulled) نیز نامیده می شوند (این قالب ها در اصل پولی هستند اما توسط هکرها از حالت پولی خارج شده و قابل دانلود شده اند) به مقدار فراوان در اینترنت یافت می شود، اما توصیه می شود که قالب های از پیش آماده را حتما از فروشگاه های معتبر که شما را طرف حساب توسعه دهنده آن می کند خریداری کنید.

خرید قالب وردپرس به چه کسانی توصیه می شود ؟

با توجه به اینکه طراحی وب سایت با استفاده از قالب وردپرس در عرض چند دقیقه و فقط با چند کلیک ساده امکان پذیر است، به همین دلیل از لحاظ صرف زمان و هزینه بسیار مقرون به صرفه می باشد. از همین رو خرید قالب وردپرس به افرادی توصیه می شود که قصد ندارند خود را چندان درگیر جزییات کار و بخش فنی و کد نویسی آن کنند.

خرید قالب وردپرس چه مزایایی دارد ؟

همانطور که گفتیم به کار بردن قالب وردپرس هزینه کمی دارد. اگر حتی استفاده از قالب های رایگان را مد نظر نداشته باشید، باز هم هزینه خرید یک قالب پولی برای بودجه شما چندان مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد. در کنار آن طیف گسترده ای از پلاگین ها و افزونه های از پیش آماده را در اختیار خواهید داشت که اکثر آنها رایگان بوده و یا با پرداخت هزینه های به مراتب کم تر از خود قالب وردپرس، در اختیارتان قرار داده می شود.

مهم ترین ویژگی به کار گیری و خرید قالب وردپرس، عدم نیاز کاربر به داشتن دانش و توانایی خاص جهت کار و یا ایجاد تغییر در آن است. شما با یک جلسه آموزشی کوتاه هم می توانید با تمامی بخش های قابل استفاده از یک قالب وردپرس آشنا شوید و بدون کمک گرفتن، تغییرات و بروزرسانی های مورد نظرتان را اجرایی کنید. شرکت طراحی وب سایت دارکوب با به کار گیری تیمی مجرب از متخصصان توانمند، شما را با نحوه کارکرد قالب های وردپرس آشنا کرده و مشاوره لازم جهت پیشبرد وب سایت مورد نظرتان را ارائه می نماید.

خرید قالب وردپرس چه معایبی دارد؟

قالب های وردپرس رایگان از لحاظ امکان ایجاد تغییرات بزرگ دچار ضعف هستند و ضمن انعطاف پذیری نسبتا کم، معمولا برای نصب افزونه ها و پلاگین ها چندان بهینه سازی نشده اند و نمی توان در این مورد روی آنها حساب باز کرد. از نکته اول مهم تر اینکه توسعه دهنده مشخصی برای آنها وجود نداشته و به طور مداوم پشتیبانی نمی شوند. علاوه بر این در طول زمان و با انتشار نسخه های رسمی وردپرس رفته رفته بر مشکلات آنها افزوده می شود.

اما این مشکلات در مورد خرید قالب های وردپرس معتبر وجود ندارد. قالب هایی که توسط تیم های برنامه نویسی شناخته شده طراحی و عرضه می شوند معمولا به طور مداوم بروزرسانی شده و اصطلاحا دارای کم ترین میزان باگ هستند.

اگر قالب وردپرس شما از فروشگاه های معتبری مثل وب سایت دارکوب خریداری شود، این اطمینان وجود دارد که توسعه دهنده آن به طور مستمر نسخه های بروزرسانی شده از قالب خریداری شده را در اختیارتان قرار دهد و باگ ها و مشکلاتی که معمولا در طول کار بوجود می آید را رفع کند.

ایراد مهم دیگر در خرید قالب های وردپرس رایگان این است که ممکن است از لحاظ سئو به شکل اصولی بهینه سازی نشده باشند. ساختار این وب سایت ها در صورتی که توسط توسعه دهندگان حرفه ای طراحی شده باشد، از لحاظ سئو نیز می تواند به رشد و بیشتر دیده شدن وب سایت شما منتهی شود. این مورد نیز در مورد قالب وردپرس حرفه ای به طور کامل حل شده و توسعه دهنده آن به طور مستمر بر روی بهینه سازی و سئو فرندلی کردن آن کار می کند.

طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی نیاز اصلی برندها و کسب و کارهای بزرگ

برای توضیح بهتر قالب اختصاصی و مشخص شدن تفاوت آن با قالب آماده وردپرس، باید گفت که قالب اختصاصی محصولی است که به صورت صفر تا صد و با توجه به نیازهای یک شرکت یا کسب و کار طراحی و کد نویسی می شود. این یعنی شاید برای طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی هیچ طرح از پیش آماده مشخصی وجود نداشته باشد و همه چیز توسط یک تیم متخصص و براساس خواسته های مشتریان اجرا می شود.

قالب اختصاصی وردپرس برای چه دسته از مشتریان مناسب است ؟

تا به اینجا برای شما در مورد انتخاب مابین قالب وردپرس و یا طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی گفتیم که با توجه به فاکتور زمان و هزینه، شاید بهتر باشد که به سراغ انتخاب اول یعنی قالب از پیش آماده بروید. اما تیم دارکوب می تواند با صرف هزینه کم و در کم ترین زمان ممکن، یک وب سایت وردپرسی با قالب اختصاصی را طراحی و آماده به کار کند.

این یعنی هم هزینه کم تری پرداخت کرده اید و هم با یک وب سایت حرفه ای همراه با پتانسیل های بزرگی که در آینده برای شما قابل استفاده خواهد بود روبه رو هستید. در کنار امکان رشد، سرعت لودینگ بسیار بالا و ظاهری کاملا اختصاصی و منحصر به فرد که طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی به شما می دهد، اطمینان در نفوذ ناپذیری نیز از دیگر ویژگی های این نوع قالب ها به شمار می رود.

خرید قالب وردپرس به صورت اختصاصی چه مزایایی دارد ؟

  • سازگاری بالا و امکان متناسب سازی 100 درصدی با نیاز کسب و کارها
  • ظاهر منحصر به فرد و شکل و شمایلی که در هیچ وب سایتی نمونه آن را نخواهید دید. این ویژگی شما را از بقیه متمایز خواهد کرد.
  • قالب وردپرس به صورت اختصاصی این اطمینان را به خریدار می دهد که از لحاظ سئو به بهترین شکل ممکن بهینه سازی شده است. این یعنی برای هر چه بیشتر دیده شدن نیازی به بروزرسانی های جدی و مهم نخواهد داشت.
  • نکته ای که از سه ویژگی بالا مهم تر است، امکان گسترش و توسعه به اندازه نا محدود و بدور از خرابی یا از کار افتادگی می باشد. شما با گسترش کسب و کار خود می توانید از تیم توسعه دهندگان قالب اختصاصی خود بخواهید که مدام ویژگی های بیشتری را به سایت شما اضافه کنند.

خرید قالب وردپرس به صورت اختصاصی چه معایبی دارد ؟

اولین موردی که درباره چنین قالب هایی مطرح است، هزینه بالاتر تهیه آن نسبت به قالب های از پیش آماده وردپرس است. قالب های آماده تنها یک بار لازم است خریداری شوند ولی قالب های اختصاصی باید به صورت مستمر گسترش یابند و این یعنی هزینه طراحی و کد نویسی بیشتر برای صاحبان کسب و کارها.

نکته دیگری که در مورد این نوع قالب ها وجود دارد، زمان بر بودن آنها جهت رسیدن به مرحله بهره برداری است. شما بعد از مشاوره و تعیین قالب اختصاصی خود، می بایست زمانی را برای طراحی و آماده سازی آن منتظر بمانید. در طرف دیگر قالب های وردپرس به صورت آنی تحویل شما شده و در عرض چند دقیقه قابل استفاده می شوند.

از ابتدا به دنبال قالب وردپرس بروم یا اینکه طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی را انتخاب کنم ؟

در صورتی که در ابتدای راه هستید و تازه به فکر راه اندازی کسب و کار افتاده اید، احتمالا دید کاملی از امکاناتی که نیاز دارید و یا در طول مسیر ممکن است برای شما الزامی بشود ندارید. برای همین توصیه می شود که به سراغ خرید یک قالب وردپرس بروید و در عرض چند ساعت وب سایت خود را استارت بزنید.

چند نکته مهم در هنگام انتخاب گزینه طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی که باید بدانید

در صورتی که انتخاب شما وب سایتی است که صفر تا صد آن قرار است زیر نظر خودتان طراحی شود بهتر است این نکات را مد نظر داشته باشید:

  • سعی کنید قالب خود را از شرکت های معتبر مثل شرکت دارکوب که سابقه ای 19 ساله در زمینه طراحی و اجرای وب سایت وردپرس به صورت اختصاصی دارد تهیه کنید.
  • دقت کنید که در قرار داد شما به پشتیبانی و امکان رفع باگ ها اشاره شده باشد.
  • قالب طراحی شده شما می بایست سرعت لود بالایی داشته باشد، از لحاظ سئو کاملا بهینه سازی شده باشد و مهم تر از آن از لحاظ امنیت کاملا نفوذ ناپذیر طراحی شود.
  • مطمئن شوید که قالب وردپرس اختصاصی شما توسط دیگران مورد استفاده قرار نگیرد
  • ریسپانسیو بودن و قابلیت اجرا روی دیوایس های مختلف از جمله موبایل و تبلت را به خوبی داشته باشد.

رعایت تمامی این مسائل از سوی شرکت طراحی وب سایت دارکوب به طور 100 تضمین می شود و طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی در کنار ارائه قالب های آماده وردپرس، تخصص اصلی ماست.

بهترین انتخاب را با مشورت پیدا خواهید کرد

برای جمع بندی انتخاب مابین خرید قالب وردپرس یا طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی نیاز است که یک بار دیگر به جایگاه خود و نیازی که از وب سایتتان دارید فکر کنید.

با توجه به تمامی نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد، اگر تمایل دارید از قالب وردپرس از پیش آماده استفاده نمایید، بهتر است قالب مورد نظر را با اطلاعات و مشاوره درست انتخاب کنید. فراموش نکنید که نیازتان را در فروشگاه های وردپرسی معتبر جستجو کنید و انتخاب شما باید قالبی باشد که توسعه دهندگان آن همواره در کنار شما باشند.

اگر حرفه ای تر هستید و می دانید که وب سایت شما دقیقا باید چه ویژگی هایی داشته و دوست ندارید شبیه وب سایت های دیگر باشید و طراحی گرافیک وب سایت جزو دغدغه های اصلی شماست، طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی گزینه درستی برای شما خواهد بود. مشاوران و متخصصان در شرکت طراحی وب سایت دارکوب با جمع بندی نیازهای شما می توانند بهترین راه را برای رشد سریع فروشگاه آنلاین یا یک وب سایت شخصی برایتان نشان دهند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته